manol Публикувано 23 март 2014 Сподели Публикувано 23 март 2014 Покарах на срещата още един Галант с 225/45/17 и мисля, че този размер изобщо не е за Галант! :shock:За да не завива Галант-а където си поиска, размера трябва да бъде 205/50/17 или в краен случай 215/45/17Говорим за оптимален вариант на джантите 17" - шум, комфорт, икономия, управление. За "завиването на където си поиска" имаш в предвид "воденето" на колата по наклона и уляганията на пътя, нали? Ако да, то с 215/45/17 се проявява при мен. Въпреки, че с този размер са излизали някои Галанти от завода, увеличената сила на противодействие (заради ниския профил) не е по силата на кормилната уредба и се налага да държим здраво волана :( С 215/50/17 положението било по-добре според някои колеги (н.п. Реконструктор). Голям размер (цол) и достатъчно висока гума (профил) би следвало да допринесат за по-добра возия и стабилност, но и повече шум и увеличен разход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 С 205/60/15 и 205/55/16 този проблем не съществува. :rulez: Пак ще се повторя - заради този проблем с воденето на гумата по релефа на пътя и последващото собствено мнение на волана, и заради това, че почва да брои И клечките за зъби по шосето избрах компромисния 16" вариант... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 24 март 2014 Admin Сподели Публикувано 24 март 2014 А при 205/50/17 води ли гумата по релефа на пътя?То е ясно, че няма да получим същото "меко" возене с ниско профилна гума, но поне да не води гумата колата. Тогава ми се струва, че няма да има и този силен шум от голямото съпротивление.На Лансер монтират заводски даже 18" с този размер... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 А при 205/50/17 води ли гумата по релефа на пътя?То е ясно, че няма да получим същото "меко" возене с ниско профилна гума, но поне да не води гумата колата. Тогава ми се струва, че няма да има и този силен шум от голямото съпротивление.На Лансер монтират заводски даже 18" с този размер... По-скоро няма такъв ефект. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 24 март 2014 Admin Сподели Публикувано 24 март 2014 По-скоро няма такъв ефект. Тоест с 205/50/17 няма воденето на гумите така ли?Може ли тогава на оригиналните джанти 17" на Галант да се монтират такъв размер гуми? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 Тоест с 205/50/17 няма воденето на гумите така ли?Може ли тогава на оригиналните джанти 17" на Галант да се монтират такъв размер гуми?Може, да. Но понеже последните години гарам с 205/50/17 на галант, но с двойно задвижване, не изключвам ефектът на воденето да се неутрализира допълнително от двата задвижващи моста. Карал съм и с 215-45 и 225-45, определено 205-50 е много по-балансиран размер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seyken Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 Много пъти е коментирано и повечето колеги ще се съгласят предполагам, че оптимален за Галант ЕА от гледна точка на комфорт/визия/финанси вариант е 205/55/16.Предният Галант го карах с този размер летни и 195/65/15 зимни. Сегашният го взех с 215/45/17 и също съм приятно изненадан от комфорта. Бих казал, че повече ми харесва с 215/45/17 като возия/като визия е ясно/ , отколкото с 205/55/16. Е, има го момента с воденето на гумите, но не е толкова ярко изразен...Не мога да дам мнение за 205/50/17, тъй като нямам опит с него, но определено има логика воденето да е значително по-малко. Съмнявам се да липсва тотално, тъй като съм го усещал понякога и на 205/55/16. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 Днес сложих 215/50/17. Зимата карах с 195/65/15 и определено се усети разликата с воденето, когато ги смених. За момент си помислих дори, че нещо не са ги сложили като хората, защото волана имаше собствено мнение. :D Може би другото лято ще взема 205/50/17 само за предни, а озад ще си оставя сегашните... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 (редакция) Днес сложих 215/50/17. Зимата карах с 195/65/15 и определено се усети разликата с воденето, когато ги смених. За момент си помислих дори, че нещо не са ги сложили като хората, защото волана имаше собствено мнение. :D Може би другото лято ще взема 205/50/17 само за предни, а озад ще си оставя сегашните... Няма как да не се усети разлика. Площта на допир с пътната настилка е по-голяма и от тук ще има повече сцепление и шум. Нормално е да е по-твърдо с 215/50 спрямо 195/65, тъй като височината на гумата при 215/50 e 107.5 мм, а при 195/65 - 126.75 мм. Но колко по-твърдо става? Обясни как е с този размер? Карал ли си преди с 215/45 и можеш ли да направиш сравнение? А за самото "водене" на колата по неравностите по пътя, според мен това не е вследствие на по-широката на гумата, а заради твърдостта и намалената еластичност по височина на гумата (по профила), тъй като точно тази част се грижи да уляга и да компенсира разликата в равнините на колелата/гумите и тези на неравностите по пътя. Тези два варианта имат профил с приблизителна височина 205/50: 102.5 мм; 215/45: 96.75 мм. Може и да има разлика, но не знам колко значима е тя. Редактирано 24 март 2014 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 24 март 2014 Admin Сподели Публикувано 24 март 2014 Може, да. Но понеже последните години гарам с 205/50/17 на галант, но с двойно задвижване, не изключвам ефектът на воденето да се неутрализира допълнително от двата задвижващи моста. Едва ли е от задвижването. По-скоро е от това, че гумата е оптимална на широчина и за това "ефекта на воденето" е в допустимите граници. Значи се оказва, че 205/50/17 е истината. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 Може би има значение дали гумите имат борд за защита на джантите. Моите 215/45 ZR17 имат такъв борд и се държат както описвате. Такава гума е с по-малка еластичност. Не си представям контактното петно да може да помръдне от изходна позиция (странично, копирайки релефа на асфалта). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 Няма как да не се усети разлика. Площта на допир с пътната настилка е по-голяма и от тук ще има повече сцепление и шум. Нормално е да е по-твърдо с 215/50 спрямо 195/65, тъй като височината на гумата при 215/50 e 107.5 мм, а при 195/65 - 126.75 мм. Но колко по-твърдо става? Обясни как е с този размер? Карал ли си преди с 215/45 и можеш ли да направиш сравнение? Не съм я карал с 215/45/17. Galant-а го имам от месец и малко, взех го със зимни гуми и това ми е първото сменяване. Колко по-твърдо е също не мога да кажа, тъй като съм я карал около 5 км с тези гуми (215/50/17). От това разстояние мога да кажа, че със сигурност е малко по-твърдо, но разликата ми се струва малка (ще видим като мина някъде през павета как е :D). До колкото за шума, не знам дали е по силен. По-скоро е, как да го кажа, по-дебел, по-плътен. Със сигурност на купето на галанта му трябва едно обезшумяване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olele Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 225/45/17 ама такова водене няма, този размер е точен до милиметър на фабричния Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 Не съм я карал с 215/45/17. Galant-а го имам от месец и малко, взех го със зимни гуми и това ми е първото сменяване. Колко по-твърдо е също не мога да кажа, тъй като съм я карал около 5 км с тези гуми (215/50/17). От това разстояние мога да кажа, че със сигурност е малко по-твърдо, но разликата ми се струва малка (ще видим като мина някъде през павета как е :D). До колкото за шума, не знам дали е по силен. По-скоро е, как да го кажа, по-дебел, по-плътен. Със сигурност на купето на галанта му трябва едно обезшумяване. Сподели отново, след като я покараш някой друг км върху различни настилки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 (редакция) 225/45/17 ама такова водене няма, този размер е точен до милиметър на фабричния А нещо по-специфично да има при теб? Предполагам гумите са с борд. Меки ли са? Каква марка и модел? Светльо твърди друго за този размер... Редактирано 24 март 2014 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 (редакция) С 215/50/17 положението било по-добре според някои колеги (н.п. Реконструктор). Голям размер (цол) и достатъчно висока гума (профил) би следвало да допринесат за по-добра возия и стабилност, но и повече шум и увеличен разход. Маноле,защо не пробваш с тоя размер гуми+4 фланеца на дисковете по 0.5 см ширина всеки,който 'изнася' джантата още 'навън'.При мен е така. Редактирано 24 март 2014 от mmaanekena Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 24 март 2014 Admin Сподели Публикувано 24 март 2014 А нещо по-специфично да има при теб? Предполагам гумите са с борд. Меки ли са? Каква марка и модел? Светльо твърди друго за този размер... Правих тест на срещата на Старозагорските бани с друг Галант. Мислех, че проблема е в моите гуми, но смело мога да твърдя, че Галант изобщо не е за този размер - 1000%.Тази кола просто не е конструирана за това.Това може да го потвърдят няколко колеги, които са минали през тези премеждия.Излишно е да се вкарваме във филм.. Днес карах още един Галант Аванс с размер 215/45/17 и е доста по-добре, но смятам, че 205/50/17 ще бъде идеално.Утре ще тествам и ще ви кажа окончателния резултат.От няколко дена обаче натрупах доста опит с различни производители на гуми и сравнителни тестове за шум и сцепление на гумата спрямо пътната настилка.Смело мога да твърдя, че гумите на редица европейски производители са доста по-шумни от азиатските. За усещане да не говорим.Което ме води на мисълта, че платените тестове на ADAC и характеристиките "по книга" са напълно измислени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 Маноле,защо не пробваш с тоя размер гуми+4 фланеца на дисковете по 0.5 см ширина всеки,който 'изнася' джантата още 'навън'.При мен е така.Знам че не съм Манол, но твоите джанти явно са с голям ЕТ. В случая дистанционните втулки, вложки, фланци и т.н. не са от значение. Увличане на волана има и при други автомобили с широки и ниски гуми. Широки в смисъл на или най-големия препоръчан от производителя размер, или повече. За мен не беше проблем. Проблем е когато се кара по огънат и направен на коловози от тежки машини (в жегата) асфалт. По принцип се свиква. Тези гуми си имат предимства и комфортът не е сред тях. Те са за коли със спортно окачване, за хора с желание да взимат завои и да сменят посоката с висока скорост, без накланяне на купето. Не върви да надървиш окачването и до сложиш като моите петнайски "на 65" защото е почнало да тръска и друса. На галанта, гледан отзад, и 215/45 са му тесни и дори малки като знам как седят в арките. На мен ми се кара с 225/50 16'. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 От няколко дена обаче натрупах доста опит с различни производители на гуми и сравнителни тестове за шум и сцепление на гумата спрямо пътната настилка.Смело мога да твърдя, че гумите на редица европейски производители са доста по-шумни от азиатските. За усещане да не говорим.Което ме води на мисълта, че платените тестове на ADAC и характеристиките "по книга" са напълно измислени.Тук смело мога да предложа едни гуми на корейски производител, а именно Nexen N8000. Също така са и доста тихи. Следващото лято мисля да си взема 2 нови предни. Цената им в момента е 140-150 лв за брой, което е на половина от цената на "марковите" гуми, а се справят също толкова добре! Единствени не знам колко им е дълъг живота, но това май повече зависи от типа каране. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 24 март 2014 Admin Сподели Публикувано 24 март 2014 Знам че не съм Манол, но твоите джанти явно са с голям ЕТ. В случая дистанционните втулки, вложки, фланци и т.н. не са от значение. Увличане на волана има и при други автомобили с широки и ниски гуми. Широки в смисъл на или най-големия препоръчан от производителя размер, или повече. За мен не беше проблем. Проблем е когато се кара по огънат и направен на коловози от тежки машини (в жегата) асфалт. По принцип се свиква. Тези гуми си имат предимства и комфортът не е сред тях. Те са за коли със спортно окачване, за хора с желание да взимат завои и да сменят посоката с висока скорост, без накланяне на купето. Не върви да надървиш окачването и до сложиш като моите петнайски "на 65" защото е почнало да тръска и друса. На галанта, гледан отзад, и 215/45 са му тесни и дори малки като знам как седят в арките. На мен ми се кара с 225/50 16'. Няма значение как изглеждат отзад или отстрани. Това са го смятали инженери. Всякакви импровизации водят до разочарование. Тук смело мога да предложа едни гуми на корейски производител, а именно Nexen N8000. Също така са и доста тихи. Следващото лято мисля да си взема 2 нови предни. Цената им в момента е 140-150 лв за брой, което е на половина от цената на "марковите" гуми, а се справят също толкова добре! Единствени не знам колко им е дълъг живота, но това май повече зависи от типа каране. От няколко места чувам, че Nexen са прекрасни гуми, но даже не съм ги виждал, още повече пък да пробвам...:icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 24 март 2014 Сподели Публикувано 24 март 2014 (редакция) От няколко места чувам, че Nexen са прекрасни гуми, но даже не съм ги виждал, още повече пък да пробвам...:icon_blush:Мисля, че копират Continental. Специално за Nexen N8000 много приличат на Continental Sport Contact 3. Други не съм виждал, просто такива си взе един бивш колега и беше много доволен от тях. Иначе лично не съм ги пробвал, но мисля да ги пробвам догодина. Едновременно чисто нова гума и в същото време евтина и изглежда не е боклук. П.П. Само за сравнение: Continental Sport Contact 3 - 309.00 лв.Nexen N8000 - 130.00 лв.(Взел съм първите резултати в Google, и двете са за R17 размер) Редактирано 24 март 2014 от Aardwolf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 (редакция) Няма значение как изглеждат отзад или отстрани. Това са го смятали инженери. Всякакви импровизации водят до разочарование. Не ги знам Нексен какво произвеждат, но имам съмнения за бърза загуба на качествата. Примерно ... 1 сезон и ще станат на бакелит или поне ще се доближат. С тези размери се получава малко конфузна ситуация заради цената на 4 броя съпоставено с цената на един галант. Но това е положението. Случайно някой да кара с 225/50 16 цола? Идват -16 mm (надолу от моите сега) и мисля разликата в загубата на мощност ще е по-малка с тях. А разходът ... сякаш очаквам да е като сега заради по-широката стъпка. Тракцията ще е по-добра също. Въпреки че са по-големи от стандартните, галантния пак си ги разплита при добро желание от моя страна. Разходът е 13 някъде 95% градско през пролетта и е факт че за 100 лева бензин отчитам точно 13. Недостатък на този размер е че една хубава гума, каквато е Toyo ProxC1S , е ~200 лева. Ама пък с моето каране като нищо може да ги търкалям 5-6 г. Страшна гума е т`ва. Може да вдигам до 270, хе-хе. Пък и тиха идва. Хмм... С едни такива джанти ще фърли сенкя на по-нови возила, плюс нещо подобаващо под предния капак ще стане доста добър седан, пък бил той и стар :icon_box: Шантава работа... имам 17" и 15 цола `жанти, пък гледам 16-ки...... Редактирано 25 март 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 Не ги знам Нексен какво произвеждат, но имам съмнения за бърза загуба на качествата. Примерно ... 1 сезон и ще станат на бакелит или поне ще се доближат. С тези размери се получава малко конфузна ситуация заради цената на 4 броя съпоставено с цената на един галант. Но това е положението. Случайно някой да кара с 225/50 16 цола? Идват -16 mm (надолу от моите сега) и мисля разликата в загубата на мощност ще е по-малка с тях. А разходът ... сякаш очаквам да е като сега заради по-широката стъпка. Тракцията ще е по-добра също. Въпреки че са по-големи от стандартните, галантния пак си ги разплита при добро желание от моя страна. Разходът е 13 някъде 95% градско през пролетта и е факт че за 100 лева бензин отчитам точно 13. Недостатък на този размер е че една хубава гума, каквато е Toyo ProxC1S , е ~200 лева. Ама пък с моето каране като нищо може да ги търкалям 5-6 г. Страшна гума е т`ва. Може да вдигам до 270, хе-хе. Пък и тиха идва. Хмм... С едни такива джанти ще фърли сенкя на по-нови возила, плюс нещо подобаващо под предния капак ще стане доста добър седан, пък бил той и стар :icon_box: Шантава работа... имам 17" и 15 цола `жанти, пък гледам 16-ки...... Джантите се продават и купуват. Въпроса е да имаш време и желание да намериш това, което търсиш, макар и не от първия път Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olele Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 А нещо по-специфично да има при теб? Предполагам гумите са с борд. Меки ли са? Каква марка и модел? Светльо твърди друго за този размер... continental sport contact 2 най добрата гума до момента която съм карал с борд са, не знам дали има значение това, че джантата е много лека 6.8кг тежи 17ката ( заводските са около 23кг Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 25 март 2014 Admin Сподели Публикувано 25 март 2014 continental sport contact 2 най добрата гума до момента която съм карал с борд са, не знам дали има значение това, че джантата е много лека 6.8кг тежи 17ката ( заводските са около 23кг Твърдиш, че 23 кг. е фабричната джанта 17" на Галант?Според мен си в грешка. :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.