Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Такаааа, колеги, мераклисал съм се да купувам нещо, но затова имам допитване до хората, които се занимават с принудително нагнетяване на въздуха в своите двигатели или по - точно Forced Induction, обаче посредством нито Turbocharger, нито Supercharger, а посредством ето тази джаджавка:

http://www.youtube.com/watch?v=oZoBGntywf4

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=wg3Umrio5nA

 

 

От тези две видеа (на второто видео последната джаджавка), може да се види, че това чудо се развърта доста силно и то само от акумулатора на колата, също така има механизъм за постепенно засилване на двигателчето и работи на 12-14 V и качва до 63-68 А , вътри се на 43000RPM и по една формулка може да изчислите колко PSI може да възпроизвежда. Първият Force - Flow FF 8.0 се върти на 27000RPM и по същата формулка репродуцира от 1.2 до 1.5 PSI, което е слабо, но вторият, същият за който пиша темата, по формулката може да вдигне до 2.5-2.8 PSI, което лично мен ме устройва за Stock двигател.

 

ОБАЧЕ, аз искам да го направя по следния начин:

Идея номер 1:

 

http://i55.tinypic.com/11gnmmb.jpg

 

И за двете идеи не съм сигурен и въобще не знам дали в тръба 4" ще може да бъде сложена дроселна клапа която, достатъчно да запушва, че да не изпуска нагнетеният въздух и по - точно, как ще бъдат уплътнени дупчиците в които ще стои центъра на дроселната клапа, като ще има една стрелка, заварена успоредно на дроселната клапа, за да може да се ориентираме на къде я отваряме или затваряме и също така, ще има гайка и шайба с която да се затегне дроселната клапа, когато веднъж я сложиме в положение което желаем. За какво се прави цялото това нещо ще спомена най - долу :)

Идея номер 2:

 

http://i54.tinypic.com/vr3cas.jpg

 

Ta, защо правя целия този механизъм, защото, ако Force-Flow-а се сложи само в една тръба, лопатките му ще се завъртат при всяко засмукване на двигателя, а аз не искам двигателя да се затормозява, от празния ход на джаджавката, та затова има втората тръба ;) и когато ми е кеф да си ги превключвам и двете и да си ползвам/не ползвам Force - Flow-a ;).

Приемам всякакви мнения и съвети, основно относно за клапите и за всичко друго ;). Джаджавката струва 200-250 долара в eBay, а в сайта на Force-Flow:

http://www.force-flow.com струва цели $700, но аз съм проверил, че продавача в eBay е същата фирма, която е и в сайта ;)

Редактирано от cpurage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей много интересно, точно вчера гледах това чудо в eBay и се чудех дали наистина работи. Водело се че пестяло бензин

и вдигало конските сили. Много ми е съмнително всичко това и за това порових из американските форуми. Хора които са

си го сложили разправят че нямало никакъв ефект а точно обратното, затормозявало повече двигателя...

 

Да видим какво ще кажат по-знаещите колеги :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи пернишки, какво значи "принудително нагнетяване на въздуха" ? Той щом се нагнетява въздуха, а не се засмуква от ДВГ, значи е принудително :icon_blush:

После ако допуснем, че тоя вентилатор ще духа повече, от колкото мотора смуче и ще успява да нагнетява, то тогава нали се сещаш, че ще трябва и повече гориво за да не ти обеднее сместа. Пък тия две тръби, че клапи...луда работа...

Иначе успех, поне накрая ще имаш вентилатор който може да си монтираш вътре в купето да ти духа през горещите летни дни :icon_blush: Не се пали, но това е безсмислица!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.force-flow.com/photos/gallery002/racing07.jpgquote name='Emil Dimitrov' timestamp='1305812545' post='215779']

Значи пернишки, какво значи "принудително нагнетяване на въздуха" ? Той щом се нагнетява въздуха, а не се засмуква от ДВГ, значи е принудително :icon_blush:

После ако допуснем, че тоя вентилатор ще духа повече, от колкото мотора смуче и ще успява да нагнетява, то тогава нали се сещаш, че ще трябва и повече гориво за да не ти обеднее сместа. Пък тия две тръби, че клапи...луда работа...

Иначе успех, поне накрая ще имаш вентилатор който може да си монтираш вътре в купето да ти духа през горещите летни дни :icon_blush: Не се пали, но това е безсмислица!

 

Емо абе ти въобще четеш ли ?! Аз някъде да съм написал, че сваля разхода ?! Колегата под мен дето е писал е споменал че било сваляло разход и ако този вентилатор не нагнетява, ай кажи ми защо ще го сложат на това:

http://www.force-flow.com/photos/gallery002/racing03.jpg

 

 

http://www.force-flow.com/photos/gallery002/racing08.jpg

 

 

Така, че аз няма за какво да се паля, просто само питах и ОК получих ти отговора, за което съм ти благодарен :) и дали тоя Skyline има нужда от това ?! Не знам, може да е само за реклама ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ЧЕТА, но ти НЕ. Аз къде съм зачеквал тема за разход?! Аз ти обясних, че като вкараш повече въздух, ще трябва да вкараш и повече бензин. Т.е. ще ти трябва програмируем ЕКУ!

Така можеш да вдигнеш мощност, но сам се сещай разхода ще пада ли или ще се вдига. И тия снимки си ги запази за десктопа :D

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо никой не смята тези 68А ток на 14В какъв товар са за двигателя. И как се компенсира този товар.

Е как никой бре :D хората в Американските форуми са го сметнали
Хора които са

си го сложили разправят че нямало никакъв ефект а точно обратното, затормозявало повече двигателя...

защо трябва и ние да си товарим мозъците ? :)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами програмируем ЕКУ:

 

http://www.tactrix.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/Tactrix_Openport_4b4437551be29.jpg

 

Софтуера е ECUFlash и кабела ей го горе на снимката, казва се Openport 2.0 и струва $90 и кат си направя партия с един пич ;), ще ни излезе на половина имам и файла на Stock ECU-то на 2003 OZ Rally Lancer, но не ми е проблем да си намеря и Stock файла за моя ES, а ето ги и диаграмите:

http://norcalmotorsports.org/users/bryan/mods/EVO/tech/evo10/tables_112808/IgnitionTimingHighOctaneTrace.gif

 

Да речем че мога да си ръчкам из Stock ECU-то ;)

 

Да ама Milen_Z е прав за ампеража, акумулатора ми е 63Аh Алтернатора ми е 85 А и ей за туй ме хваща страх да не изгори нещо инсталацията, а допълнителен кютук, не ми се слага в колата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Електрическото турбо-гумената кукла на тунинга ! :D

 

Е то аз искам Supercharger да си сложа но да струва до 500 лева и да е Centrifugal, иначе защо мислите, че ще слагам тая глупост, щото просто е някакъв евтин заместител и макар и да има 5-6 %-тен ефект, важното е че ще има поне някакъв ефект ;) иначе всякакви глупости има в нет-а и това е единственото, което като го сложат наистина има някакъв ефект, сами може да видите второто видео от първият ми пост, че човека сравнява всичките такива джаджавки и това е най - силното от четрите.

 

П.П. Иначе ако някой ми намери Supercharger до 500 лева да ми пише на лично и веднага го купувам, някой по - мъничък ;)

 

Опа, я вижте какво наметих и ми кажете дали си струва кинтите ;), че мисля да го взема: http://cgi.ebay.co.uk/mini-cooper-S-supercharger-/150606412502?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2310d77ad6

Редактирано от cpurage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв проблем да си намериш чарджър за 500лв. Този от Мини е екстра, става и от Мерцедес, има и куп други, но проблема е другаде. Ще ти трябва колектор за да го монтираш и все някак ще му намериш място в коша. След това задължително идва ред на дюзи . Някой трябва да напише и софтуер, а изобщо не съм сигурен на този Лансер ЕКУто изобщо дали може да се флашне, както на повечето :mitsu-smiley: . В общи линии нещата отиват на алтернативна електроника. Също така някой трябва да изчисли и шайбата на чарджъра колко голяма да бъде . Един кулер няма да е излишен, както и маслен радиатор. Всичко това при условие , че мотора е изчислен достатъчно за да не се разхвърчат бутала и биели. Ако и това условие е изпълнимо, иде ред на нова генерация и съединител. За прословутите скорости не повдигам изобщо въпроса, за тях ще се молим... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен недей да търсиш топлата вода, хората отдавна са я открили има много проекти за силовия тунинг и никъде несъм рещал тази джаджа каквото и да е тя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв проблем да си намериш чарджър за 500лв. Този от Мини е екстра, става и от Мерцедес, има и куп други, но проблема е другаде. Ще ти трябва колектор за да го монтираш и все някак ще му намериш място в коша. След това задължително идва ред на дюзи . Някой трябва да напише и софтуер, а изобщо не съм сигурен на този Лансер ЕКУто изобщо дали може да се флашне, както на повечето :mitsu-smiley: . В общи линии нещата отиват на алтернативна електроника. Също така някой трябва да изчисли и шайбата на чарджъра колко голяма да бъде . Един кулер няма да е излишен, както и маслен радиатор. Всичко това при условие , че мотора е изчислен достатъчно за да не се разхвърчат бутала и биели. Ако и това условие е изпълнимо, иде ред на нова генерация и съединител. За прословутите скорости не повдигам изобщо въпроса, за тях ще се молим... :)

 

Todor да речем, че е програмируем, а ето ти и доказателства: http://forums.evolut...aster-list.html

http://forums.evolut...cer-oz-ecu.html (този втори линк не е този, който намерих на работата, но като цяло имам .hex файла за OZ Rally-то ;) )

 

Сега им писах на пичовете да ми пратят файла за Stock 2003 Lancer ES, защото този вторият линк е за OZ Rally варианта ;). Аз място съм му намерил в коша ;) зад двигателя има достатъчно място и най - лесно ще се закачи ремъка. Шайбите са си по default за всеки модел blower, колкото по - голям диаметър, толкова по - малко PSI, а аз точно към това се стремя, да не си пръсна двигателя (в сайта на Eaton си има указания според диаметъра на Шайбите колко PSI репродуцира blower-a), за дюзите ясно! Герерацията си ми е нова Racing-ова, можеш да ми видиш други теми, един керамичен съединител на AEM за $450 с доставката от eBay, няма да ми дойде зле ;). Единствените заплахи са ми, че ми трябват Stock тръбите(brackets), по които минава маслото на тоя тъп Roots Supercharger, затова единствения алтернативен вариант ми е да търся или Centrifugal Superscharger, като този: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320699278248&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_748wt_1140 или Twin Screw Supercharger, защото не изискват допълнителни простотий за охлаждане :).

 

Но се замислям, че колата и така си дърпа достатъчно и се чудя въобще защо да си създавам главоболия.

Редактирано от cpurage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.........................

 

Но се замислям, че колата и така си дърпа достатъчно и се чудя въобще защо да си създавам главоболия.

 

 

Щото май те сърбят пръстите доста :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че имаш желание да се учиш, което е похвално, браво. Имам за теб една несложна, но важна задачка. Можеш ли да изчислиш количеството въздух, необходимо на твоята кола при стандартна, атмосферна работа. Да речем на празен ход и при 4000 rpm. Кажи ми кои параметри са ти необходими, за да ти ги дам за смятане. Когато придобиеш представа за количеството въздух, необходим на стандартен инжекционен мотор за работа без принудително пълнене, ще си отговориш на въпроса за КПД-то на сешоари, прахосмукачки, вентилатори и други битови електроуреди, закачени към всмукателния колектор. И още нещо. Фабричното ти ЕКУ може да компенсира в приблизително 20 % диапазон съотношенията гориво-въздух без да се налага нито ремап, още по-малко програмируема електроника.

Но се замислям, че колата и така си дърпа достатъчно и се чудя въобще защо да си създавам главоболия. е добре казано, но щом тунингът е в кръвта ти, има какво да се направи по лансера.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много главоболия,много нещо.Ето ти го решението според мен цък ,готово,направено.

 

Абе вие не разбрахте ли че аз моя си го обичам а не такива бангий като този дето номера му се намира на багажника, мен моя си ме кефи, щото си мяза супер много на Evo 7 отзад и че кат се пипне и отпред ще замяза, че даже, ще стане почти едно към едно, аз в момента не съм го мерил колко коне е но бая се стреля зарад таз генерация, филтър и др. и така си ме кефи ;) , не искам нов, щото ако ще взимам нов ще е 7,8,9 или X -ка Ево ;)

 

П.П. SLX ще трябва да седна да попрочета туй онуй и ще направя тези сметки, там е работата, че нямам време ся, преместих се в къща и тепърва, ще я обзавеждам :)

Редактирано от cpurage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.П. SLX ще трябва да седна да попрочета туй онуй и ще направя тези сметки, там е работата, че нямам време ся, преместих се в къща и тепърва, ще я обзавеждам :)

Тоест нямаш време и пари, а искаш тунинг - значи само да си чешем пръстите :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоест нямаш време и пари, а искаш тунинг - значи само да си чешем пръстите :icon_doh:

 

 

 

:icon_doh: пари имам, ама време немам бе колега :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 седмици ...

От двг. много не разбирам но хобито ми е радио управляеми самолети и колички и това което искаш да монтираш на колата си много прилича на това http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4499

а като го монтираш пиши та ако има ефект да си сложа и ас на моето ванче имам спейс рънар 1.8 122кс. а и такава торбинка си имам ама моят мотор е на 80 000 оборота на 12волта. А и да попитам може ли да се сложи глава с 2 вала и дали дюзите могат да се сменят с други с по-голям дебит. Питам дали са сходни частите както с Хонда частите си пасват в зависимост от генерацията.Благодаря ви предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

:icon_thumbup: След като изчетох цялата полемика изкрстализира едно питане.

 

Аджеба искаме да нагнетяваме въздух че да подобрим динамиката,респективно разхода на сток кола . ЕЕЕ при полжение ,че имаме рестриктивна система на въздухоподаване куп слаби места гофри, колена, незичислени тръболяци..не ходим ли да дирим краставици в Хималаите.

Колегата SLX е дал жокер...ECU -то компенсира приблизително до 20% ..еее дали са малко тези проценти, па и 10 да са.

 

Предишната ми и всеоще вървежна кола е 1.8 Голф 3 ..безобразно скопена от немскат техническа мисъл. Слд като разхода и падна с кило и половина а вървежа е осезаемо различен и това само с модифициране на въздухводната система..има и хардуер де..

Другото возило е Л200.. същите глупащини от преди 20 години... Ако някой си направи труда да почете достатъчно динамика на флуидите и физика, поне ше разбере,че въздуха е флуид,и като такъв не обича гофри, не обича никакви странни форми.Подаващата тръба на Л200 е мега порно.Вече не съм с нея и съм хепи.Разлика до небето..Разхода надолу, потърсете инфо за velosity stack, и bellmouth inlet. Поради тези неща, на голфето му махнах спортния филтър..понеже в кутията сложих "трумпет" разлика осезаема.. Има много за писане но тоа е основното... За всичко останало има superchargers,blower,turbo :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъпи са ,след като не са направили тези неща ,факт . Специално за митсуто мога да кажа веднага разликата. Минавам по една улица,много нанагорно и завой с лоша настилка.Влизаш на 1 -ва и точно на завоя трябва да превключиш.Оборотите хем са високи за 1 ва хем са ниски за втора.. разликата между двете ръби е очевадна.В полза на цилиндричната . За интерклера е друга тема малко встрани от тази но ак има сходства.

 

Вчера гледах една VW Bora 1.9TDi ,пълен смях и е въздуховодната система.. Нещата са далеч от оптималното при болшинството марки. Тук таме разни въздухозаборници но bellmouth никъде няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...