Премини към съдържание

Темпомат


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

има ли някой представа дали мога да си сложа темпомат на моето Галандче '97.

Един приятел ми каза, че ако няма оригинален от Митцубиши може да се сложи и от друга кола.

 

Ако някой е слагал, моля за съвети.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 88
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Може да се сложи от някаква кола, но не знам дали може от друга, освен от същия модел мицка. Няма единствен принцип на работа на темпоматите. Доколкото знам при нашите коли е с вакуум. Имам някакъв спомен за съфорумник с монтиран темпомат (круиз контрол). Дали не беше blufer :icon_hmm:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се сложи от някаква кола, но не знам дали може от друга, освен от същия модел мицка. Няма единствен принцип на работа на темпоматите. Доколкото знам при нашите коли е с вакуум. Имам някакъв спомен за съфорумник с монтиран темпомат (круиз контрол). Дали не беше blufer :icon_hmm:

На моя Галант съм му мотнирал темпомат с жило,т.е. не е вакуумен ,а механичен.....представлява един стъпков мотор койт одърпа едно жило , коет опък се монтира на банана на дросела,до някъде върви успоредно на оригиналното жило, после си отива в моторчето.........има един ел. блок ,който го управлява , а той пък взима сигнали от скоростомера, оборотомера,инфраред-а който е на таблото ,монтиран в близост до волана,а на самия волан е дистанционното управление .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моя Галант съм му мотнирал темпомат с жило ...

За тая процедура колко кеш баце?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ако скоростомера ти е с жило?

Гледах и в тези случаи , там просто се монтира един датчик, който подава сигнал към блока.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За тая процедура колко кеш баце?

За теб ще е без пари монтажа,стига да си го набавиш............преди вече 6 години( ама как минава времето ) си го купих от И-бей и май излизаше около 400 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

Аз също се бях засилил да си късам нервите със същото нещо, но се отказах май за момента. На Пламен съм го виждал и е хубав темпомата, но аз си падам леко педант май и ми се щеше да е заводския. Говорих с колега, който продава Галанти на части и ми даде страхотна оферта за всичко, което трябва да сваля и да монтирам на моя. Но аз до колкото знам, Веско (Bluffer)беше изместил всичко, за което се сетите и пак не успя да подкара темпомата. Имах и друго предложение - смесица между решението на Пламен и заводския, като трябваше да ми направят една платка допълнително, която да управлява дросела (от Галант с темпомат) в комбинация естествено с всички други датчици по педалите и т.н. и всичко това да го вържем към оригиналния джойстик на волана. Но и от това се отказах...

 

Та като цяло филма не е малък с темпомата! Най - удачния вариант ми се струва като на Пламен. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не сте дочели .. Bluffer каза в една друга тема, че в началото не е тръгвал при него, понеже той в бързината да го тества не е монтирал ключето на съединителя, а е окъсил двете жички който би трябвало да го свързват. Това обаче е все едно е отпуснато бутончето дето седи под педала и за контролера на круиза все едно е бил постоянно натиснат съединителя, а той тогава самоизключва .. Става си явно присаждането без проблеми .. и си е супер екстра това и си заслужава според мен усилията .. най-добре оригинално изпълнение разбира се..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В БГ няма много места и отрязъци от време, където може да се кара на круиз повече от 5 мин. Но въпреки това, афтърмаркет круиза ми се струва по-лесното изпълнение отколкото присаждането.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моя Галант съм му мотнирал темпомат с жило,т.е. не е вакуумен ,а механичен.....представлява един стъпков мотор койт одърпа едно жило , коет опък се монтира на банана на дросела,до някъде върви успоредно на оригиналното жило, после си отива в моторчето.........има един ел. блок ,който го управлява , а той пък взима сигнали от скоростомера, оборотомера,инфраред-а който е на таблото ,монтиран в близост до волана,а на самия волан е дистанционното управление .........

Много сложно това бре ..Не може ли нещо по елементарно да се измисли, примерно ръчна газ от Беларус ? :lol: :tooth: :tooth:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В БГ няма много места и отрязъци от време, където може да се кара на круиз повече от 5 мин. Но въпреки това, афтърмаркет круиза ми се струва по-лесното изпълнение отколкото присаждането.

 

 

Ти да не пускаш темпомата по околовръстното, че не можеш да изкараш и 5 мин? Магистрала Тракия си я минавам редовно на темпомат, с изключение на тунела.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ако някой се премисли и тръгне да си слага Круиз- имам 2 за продаване от галанти с десен волан. Единя е от галант 2000, другия от галант 1997год.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,смятам сте наясно,че ако искате да слагате оригиналния темпомат,трябва да правите и интервенция по ECU-то на колата,а именно: вадене на EEPROM-a, изтриване на стария дъмп и записването на такъв,но от Галант с темпомат със същия двигател и вид скорости като на вашия. Това е единственото нещо,което ме спира да го направя,просто не искам да ровя по компютъра на колата,а да намеря колега с двулитров Галант и с темпомат и ръчни скорости и най-важното да се съгласи да му бъде свален и разглобен компютъра на колата,мисля че става мисията невъзможна.За колегите с ЕА5А двигателя,мисля че е по-лесно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

трябва да правите и интервенция по ECU-то на колата,а именно: вадене на EEPROM-a, изтриване на стария дъмп и записването на такъв

Добре, двигателя не е ли с жило и един актуатор да го опъва? Ако е така си има отделно ECU, което директно взима информацията от Speed сензора, TPS-a (и педала за газта при тези с TCL), и прекъсвачи на педала на спирачката и съединителя, По ел. схемите не личи Cruise Control-a да e свързан по някакъв начин с ECU-то, по който могат да си общуват. Въпроса е сигнала от TPS-a, дали ще е еднакъв с този от донора (на схемите е от резисторен тип, но дали е така?) и монтажа на механичната част със жилата. И до колкото съм чувал ECU-тата май не са с EEPROM а с OTP ROM, но дали при всички е така...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С вакуум се бута дросела поне при 6а1, а контролера на круиза вема данни от ЕКУ-то директно до колкото си спомням от схемите.

Според мен много е вероятно всяко еку да си е подготвено за наличие на контролер за cruise, не вярвам да са направили ЕКУ за със и без круиз или да ползват няколко имиджа на фирмуера, по-сложно става с дистрибуцията така... т.е. само инсталацията ако се свърже според мен има шанс да стане. И тъй като контролера на круиза до колкото съм го наблюдавал изпълнява някакъв вид PID алгоритъм за регулиране, много е вероятно дори да няма значение за него какъв е мотора .. и понеже пък работи само с дросела, ръчни или автоматични скорости също може и да са без значение (освен ключето на съединителя да е разликата). - не че съм проучвал де, говоря на изуст и може би глупости :icon_hmm: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-схемите са директно свързани за датчиците, т.е. ECU-то на двигателя не би трябвало да оказва пряко влияние. Но ECU-то на автоматика също е свързано с това на Cruise с един проводник, вероятно при определени условия да го изключва. По-големия проблем при такова начинание е системата от жила и връзката им с дросела и педала за газта как се осъществява и какви са разликите при тези с cruise и без и дали няма някаква разлика в механизма който е на дросела или в самия дросел.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има вакумен изпълнителен механизъм при дросела, ако не става да се добави направо цял дросел да се смени .. къде са тези жила дето говорите за тях, имам чувството че няма такова нещо, поне при 6а1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравете за дъмпове на ЕА ЕКУ. Последно се мъчихме с това преди няма месец, безрезултатно. От там, за съжаление следва, че няма как да управлявате процесорен модул, взет от ЕКУ на галант с круиз и монтиран на обикновено ЕКУ. Жила няма, има вакуумно управление на дросела. Интервенцията наистина е възможна, а цената на която Сашо от Ямбол дава всичко необходимо (да, включително и ЕКУ от кола с круиз) е достатъчно атрактивна, за да мислите глупости. И да, необходимо е съвпадение на двигател и кутия, за да сработи софтуерно всичко. Дали екстрата си струва - според мен 400 лв. за части и 150 за труд са оправдана инвестиция. Круиз контролът е една от най-смислените екстри, вграждани на галант, а за хора, пътуващи често извън града е голямо предимство. Последно карах един фокус от Стара Загора до София само с 4 изключвания на круиза.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола е с 2.5 мотор, но като всички Галанти внос от Испания, нямаше темпомат. Накратко, какво трябва да се монтира/подмени за да срабори тази екстра с оригиналните компоненти:

1. Дросел за 2.5 със "шапка" за вакуумно управление.

2. Вакуумна помпа (обезателно със стойката към купето, буксата й с поне 5-10 см кабели и маркуча към дросела)

3. Ел.блок за управление на круиза "MR285860" (намира се зад радиото, буксата му не е нужна, във всеки Галант я има)

4. Пластмасата около километража, заедно с бутончето за он/офф на круиза, буксата отново си е на мястото (това е за модели преди 1999г.)

5. Лоста за управление на круиза(този на волана) заедно с пластмасата на волана и лентовия кабел с буксите за Еърбег+клаксон+круиз

(желателно е посления да се свали цял, откъм волана буксите са ясни, а от другата страна пак е на букси на около 40см по-надолу до кормилния прът)

6. Бутоните на самите педали за съединител и спирачки.

7. За да светнат лампичките на таблото е нужно да се свържат две букси (една към друга), които нормално са разкачени.

 

Всичко това важи за Галант 2.5, а за другите си нямам идея.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Фабричните круиз контроли нямат една екстра която аз в моя Галант я имам......... :D няма възможност да увеличите скоростта чрез бутона,а става с натискане на газта и съответно задържане на бутона в позиция "запаметяване"......... :P Също така ,намаляването на скоростта става или чрез спирачките ,или чрез натискане на бутона в позиция " Ресет или Кенцъл" докато при мен може да се намалява и увеличава скоростта с двата бутона, които са ми на волана "+" и "-" ........... :D :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С оригиналният темпомат имаш опциите за увеличаване и намаляне на текущата скорост, като и запаметяване на последната зададена скорост :icon_bye:

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Фабричните круиз контроли нямат една екстра която аз в моя Галант я имам......... :D няма възможност да увеличите скоростта чрез бутона,а става с натискане на газта и съответно задържане на бутона в позиция "запаметяване"......... :P Също така ,намаляването на скоростта става или чрез спирачките ,или чрез натискане на бутона в позиция " Ресет или Кенцъл" докато при мен може да се намалява и увеличава скоростта с двата бутона, които са ми на волана "+" и "-" ........... :D :P

 

Нещо силно си се объркал... Може както да се увеличава, така и да се намалява скоростта с бутона, хич не ти трябват краката. Даже има една техника с кенсъл, колата забавя, за да пропуснеш някой по-бавен и после с рисет, пак само с ръцете се връщаш на зададената стойност. При добър тренинг догодина ще стикаш без крака до Бургас :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо силно си се объркал... Може както да се увеличава, така и да се намалява скоростта с бутона, хич не ти трябват краката. Даже има една техника с кенсъл, колата забавя, за да пропуснеш някой по-бавен и после с рисет, пак само с ръцете се връщаш на зададената стойност. При добър тренинг догодина ще стикаш без крака до Бургас :icon_thumbup:

Точно така, само че RES не е от рисет а от резюм.

Друга техника пък ако имаш да ускориш временно и не искаш да го разбутваш, просто си настъпваш газта без да го спираш и после като отпуснеш, то си продължава от където си е било .. аз си го ползвам още от досадното извлачване с 60 по Ботевградско ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо силно си се объркал... Може както да се увеличава, така и да се намалява скоростта с бутона, хич не ти трябват краката.

Как става това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...