ZmenEmo Публикувано 18 Май 2011 Сподели Публикувано 18 Май 2011 Здравейте колеги,има ли някой представа дали мога да си сложа темпомат на моето Галандче '97.Един приятел ми каза, че ако няма оригинален от Митцубиши може да се сложи и от друга кола. Ако някой е слагал, моля за съвети. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 18 Май 2011 Сподели Публикувано 18 Май 2011 (редакция) Може да се сложи от някаква кола, но не знам дали може от друга, освен от същия модел мицка. Няма единствен принцип на работа на темпоматите. Доколкото знам при нашите коли е с вакуум. Имам някакъв спомен за съфорумник с монтиран темпомат (круиз контрол). Дали не беше blufer :icon_hmm: Редактирано 18 Май 2011 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 18 Май 2011 Сподели Публикувано 18 Май 2011 Може да се сложи от някаква кола, но не знам дали може от друга, освен от същия модел мицка. Няма единствен принцип на работа на темпоматите. Доколкото знам при нашите коли е с вакуум. Имам някакъв спомен за съфорумник с монтиран темпомат (круиз контрол). Дали не беше blufer :icon_hmm:На моя Галант съм му мотнирал темпомат с жило,т.е. не е вакуумен ,а механичен.....представлява един стъпков мотор койт одърпа едно жило , коет опък се монтира на банана на дросела,до някъде върви успоредно на оригиналното жило, после си отива в моторчето.........има един ел. блок ,който го управлява , а той пък взима сигнали от скоростомера, оборотомера,инфраред-а който е на таблото ,монтиран в близост до волана,а на самия волан е дистанционното управление ......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 18 Май 2011 Сподели Публикувано 18 Май 2011 А ако скоростомера ти е с жило? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niko Публикувано 18 Май 2011 Сподели Публикувано 18 Май 2011 На моя Галант съм му мотнирал темпомат с жило ...За тая процедура колко кеш баце? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 18 Май 2011 Сподели Публикувано 18 Май 2011 А ако скоростомера ти е с жило?Гледах и в тези случаи , там просто се монтира един датчик, който подава сигнал към блока......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 18 Май 2011 Сподели Публикувано 18 Май 2011 За тая процедура колко кеш баце?За теб ще е без пари монтажа,стига да си го набавиш............преди вече 6 години( ама как минава времето ) си го купих от И-бей и май излизаше около 400 лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 Здравейте! Аз също се бях засилил да си късам нервите със същото нещо, но се отказах май за момента. На Пламен съм го виждал и е хубав темпомата, но аз си падам леко педант май и ми се щеше да е заводския. Говорих с колега, който продава Галанти на части и ми даде страхотна оферта за всичко, което трябва да сваля и да монтирам на моя. Но аз до колкото знам, Веско (Bluffer)беше изместил всичко, за което се сетите и пак не успя да подкара темпомата. Имах и друго предложение - смесица между решението на Пламен и заводския, като трябваше да ми направят една платка допълнително, която да управлява дросела (от Галант с темпомат) в комбинация естествено с всички други датчици по педалите и т.н. и всичко това да го вържем към оригиналния джойстик на волана. Но и от това се отказах... Та като цяло филма не е малък с темпомата! Най - удачния вариант ми се струва като на Пламен. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 (редакция) Не сте дочели .. Bluffer каза в една друга тема, че в началото не е тръгвал при него, понеже той в бързината да го тества не е монтирал ключето на съединителя, а е окъсил двете жички който би трябвало да го свързват. Това обаче е все едно е отпуснато бутончето дето седи под педала и за контролера на круиза все едно е бил постоянно натиснат съединителя, а той тогава самоизключва .. Става си явно присаждането без проблеми .. и си е супер екстра това и си заслужава според мен усилията .. най-добре оригинално изпълнение разбира се.. Редактирано 19 Май 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 В БГ няма много места и отрязъци от време, където може да се кара на круиз повече от 5 мин. Но въпреки това, афтърмаркет круиза ми се струва по-лесното изпълнение отколкото присаждането. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 На моя Галант съм му мотнирал темпомат с жило,т.е. не е вакуумен ,а механичен.....представлява един стъпков мотор койт одърпа едно жило , коет опък се монтира на банана на дросела,до някъде върви успоредно на оригиналното жило, после си отива в моторчето.........има един ел. блок ,който го управлява , а той пък взима сигнали от скоростомера, оборотомера,инфраред-а който е на таблото ,монтиран в близост до волана,а на самия волан е дистанционното управление .........Много сложно това бре ..Не може ли нещо по елементарно да се измисли, примерно ръчна газ от Беларус ? :lol: :tooth: :tooth: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 В БГ няма много места и отрязъци от време, където може да се кара на круиз повече от 5 мин. Но въпреки това, афтърмаркет круиза ми се струва по-лесното изпълнение отколкото присаждането. Ти да не пускаш темпомата по околовръстното, че не можеш да изкараш и 5 мин? Магистрала Тракия си я минавам редовно на темпомат, с изключение на тунела. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vetov Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 Колеги, ако някой се премисли и тръгне да си слага Круиз- имам 2 за продаване от галанти с десен волан. Единя е от галант 2000, другия от галант 1997год. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 Колеги,смятам сте наясно,че ако искате да слагате оригиналния темпомат,трябва да правите и интервенция по ECU-то на колата,а именно: вадене на EEPROM-a, изтриване на стария дъмп и записването на такъв,но от Галант с темпомат със същия двигател и вид скорости като на вашия. Това е единственото нещо,което ме спира да го направя,просто не искам да ровя по компютъра на колата,а да намеря колега с двулитров Галант и с темпомат и ръчни скорости и най-важното да се съгласи да му бъде свален и разглобен компютъра на колата,мисля че става мисията невъзможна.За колегите с ЕА5А двигателя,мисля че е по-лесно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 (редакция) трябва да правите и интервенция по ECU-то на колата,а именно: вадене на EEPROM-a, изтриване на стария дъмп и записването на такъвДобре, двигателя не е ли с жило и един актуатор да го опъва? Ако е така си има отделно ECU, което директно взима информацията от Speed сензора, TPS-a (и педала за газта при тези с TCL), и прекъсвачи на педала на спирачката и съединителя, По ел. схемите не личи Cruise Control-a да e свързан по някакъв начин с ECU-то, по който могат да си общуват. Въпроса е сигнала от TPS-a, дали ще е еднакъв с този от донора (на схемите е от резисторен тип, но дали е така?) и монтажа на механичната част със жилата. И до колкото съм чувал ECU-тата май не са с EEPROM а с OTP ROM, но дали при всички е така... Редактирано 19 Май 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 (редакция) С вакуум се бута дросела поне при 6а1, а контролера на круиза вема данни от ЕКУ-то директно до колкото си спомням от схемите. Според мен много е вероятно всяко еку да си е подготвено за наличие на контролер за cruise, не вярвам да са направили ЕКУ за със и без круиз или да ползват няколко имиджа на фирмуера, по-сложно става с дистрибуцията така... т.е. само инсталацията ако се свърже според мен има шанс да стане. И тъй като контролера на круиза до колкото съм го наблюдавал изпълнява някакъв вид PID алгоритъм за регулиране, много е вероятно дори да няма значение за него какъв е мотора .. и понеже пък работи само с дросела, ръчни или автоматични скорости също може и да са без значение (освен ключето на съединителя да е разликата). - не че съм проучвал де, говоря на изуст и може би глупости :icon_hmm: . Редактирано 19 Май 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 (редакция) По-схемите са директно свързани за датчиците, т.е. ECU-то на двигателя не би трябвало да оказва пряко влияние. Но ECU-то на автоматика също е свързано с това на Cruise с един проводник, вероятно при определени условия да го изключва. По-големия проблем при такова начинание е системата от жила и връзката им с дросела и педала за газта как се осъществява и какви са разликите при тези с cruise и без и дали няма някаква разлика в механизма който е на дросела или в самия дросел. Редактирано 19 Май 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 Има вакумен изпълнителен механизъм при дросела, ако не става да се добави направо цял дросел да се смени .. къде са тези жила дето говорите за тях, имам чувството че няма такова нещо, поне при 6а1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 Забравете за дъмпове на ЕА ЕКУ. Последно се мъчихме с това преди няма месец, безрезултатно. От там, за съжаление следва, че няма как да управлявате процесорен модул, взет от ЕКУ на галант с круиз и монтиран на обикновено ЕКУ. Жила няма, има вакуумно управление на дросела. Интервенцията наистина е възможна, а цената на която Сашо от Ямбол дава всичко необходимо (да, включително и ЕКУ от кола с круиз) е достатъчно атрактивна, за да мислите глупости. И да, необходимо е съвпадение на двигател и кутия, за да сработи софтуерно всичко. Дали екстрата си струва - според мен 400 лв. за части и 150 за труд са оправдана инвестиция. Круиз контролът е една от най-смислените екстри, вграждани на галант, а за хора, пътуващи често извън града е голямо предимство. Последно карах един фокус от Стара Загора до София само с 4 изключвания на круиза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 (редакция) Моята кола е с 2.5 мотор, но като всички Галанти внос от Испания, нямаше темпомат. Накратко, какво трябва да се монтира/подмени за да срабори тази екстра с оригиналните компоненти:1. Дросел за 2.5 със "шапка" за вакуумно управление.2. Вакуумна помпа (обезателно със стойката към купето, буксата й с поне 5-10 см кабели и маркуча към дросела)3. Ел.блок за управление на круиза "MR285860" (намира се зад радиото, буксата му не е нужна, във всеки Галант я има)4. Пластмасата около километража, заедно с бутончето за он/офф на круиза, буксата отново си е на мястото (това е за модели преди 1999г.)5. Лоста за управление на круиза(този на волана) заедно с пластмасата на волана и лентовия кабел с буксите за Еърбег+клаксон+круиз(желателно е посления да се свали цял, откъм волана буксите са ясни, а от другата страна пак е на букси на около 40см по-надолу до кормилния прът)6. Бутоните на самите педали за съединител и спирачки.7. За да светнат лампичките на таблото е нужно да се свържат две букси (една към друга), които нормално са разкачени. Всичко това важи за Галант 2.5, а за другите си нямам идея. Редактирано 19 Май 2011 от bluffer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 Фабричните круиз контроли нямат една екстра която аз в моя Галант я имам......... :D няма възможност да увеличите скоростта чрез бутона,а става с натискане на газта и съответно задържане на бутона в позиция "запаметяване"......... :P Също така ,намаляването на скоростта става или чрез спирачките ,или чрез натискане на бутона в позиция " Ресет или Кенцъл" докато при мен може да се намалява и увеличава скоростта с двата бутона, които са ми на волана "+" и "-" ........... :D :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 (редакция) С оригиналният темпомат имаш опциите за увеличаване и намаляне на текущата скорост, като и запаметяване на последната зададена скорост :icon_bye: Редактирано 19 Май 2011 от bluffer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 Фабричните круиз контроли нямат една екстра която аз в моя Галант я имам......... :D няма възможност да увеличите скоростта чрез бутона,а става с натискане на газта и съответно задържане на бутона в позиция "запаметяване"......... :P Също така ,намаляването на скоростта става или чрез спирачките ,или чрез натискане на бутона в позиция " Ресет или Кенцъл" докато при мен може да се намалява и увеличава скоростта с двата бутона, които са ми на волана "+" и "-" ........... :D :P Нещо силно си се объркал... Може както да се увеличава, така и да се намалява скоростта с бутона, хич не ти трябват краката. Даже има една техника с кенсъл, колата забавя, за да пропуснеш някой по-бавен и после с рисет, пак само с ръцете се връщаш на зададената стойност. При добър тренинг догодина ще стикаш без крака до Бургас :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 (редакция) Нещо силно си се объркал... Може както да се увеличава, така и да се намалява скоростта с бутона, хич не ти трябват краката. Даже има една техника с кенсъл, колата забавя, за да пропуснеш някой по-бавен и после с рисет, пак само с ръцете се връщаш на зададената стойност. При добър тренинг догодина ще стикаш без крака до Бургас :icon_thumbup:Точно така, само че RES не е от рисет а от резюм. Друга техника пък ако имаш да ускориш временно и не искаш да го разбутваш, просто си настъпваш газта без да го спираш и после като отпуснеш, то си продължава от където си е било .. аз си го ползвам още от досадното извлачване с 60 по Ботевградско .. Редактирано 19 Май 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 Нещо силно си се объркал... Може както да се увеличава, така и да се намалява скоростта с бутона, хич не ти трябват краката. Как става това? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.