Премини към съдържание

Неприятно скърцане от горната част на таблото


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

От доста време имам едно доста дразнещо скърцане идващо от някъде тук:

 

http://imageupload.org/dm-312996703709.png

 

и звучи така сякаш кожата на таблото се опира плътно до стъкло или пластмаса, скърцането се появява естествено

като влеза в някоя дупка или просто когато колата се пораздруса малко повече. Другото интересно нещо е че понякога

скърца понякога не. 100% е нещо което се опира някъде но как да разбера кое и къде. Понякога ми идва да напръскам

целия процеп от където минава въздуха за стъклото с WD40, но знам че това ще ми създаде само проблеми. Някой

ако е разглобявал тази част на таблото и има някаква представа какво може да причинява този дразнещ звука, моля

да помага.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

извади си часовника. Вади се вертикално нагоре а ако имаш проблеми имаше тема във форума как точно се разглобява, след като го отвориш ще намериш лесно проблема според мен буксата с кабелите ти на часовника опира по таблото понягога и затова така се получава.

Успех

 

 

 

 

 

 

 

Здравейте колеги,

 

От доста време имам едно доста дразнещо скърцане идващо от някъде тук:

 

http://imageupload.org/dm-312996703709.png

 

и звучи така сякаш кожата на таблото се опира плътно до стъкло или пластмаса, скърцането се появява естествено

като влеза в някоя дупка или просто когато колата се пораздруса малко повече. Другото интересно нещо е че понякога

скърца понякога не. 100% е нещо което се опира някъде но как да разбера кое и къде. Понякога ми идва да напръскам

целия процеп от където минава въздуха за стъклото с WD40, но знам че това ще ми създаде само проблеми. Някой

ако е разглобявал тази част на таблото и има някаква представа какво може да причинява този дразнещ звука, моля

да помага.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

извади си часовника. Вади се вертикално нагоре а ако имаш проблеми имаше тема във форума как точно се разглобява, след като го отвориш ще намериш лесно проблема според мен буксата с кабелите ти на часовника опира по таблото понягога и затова така се получава.

Успех

 

 

Едва ли точно това е проблема. Аз си мисля, че такива скърцания се получават след смяната на предното стъкло. Rafaelo, cложи малко дунапрен между стъклото и таблото, и ако звука изчезне, вече ще знаеш, че е от това, а ако ли не - продължаваш да се услушваш, тъй като е възможно скърцането да идва от съвсем друго място.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз чувам такова скърцане от таблото, като преминавам по неравности или дупки и честно казано супер много ме дразни. Интересното, е че се появява сутрин на студено и когато пусна парното и малко се постопли колата спира. Мислих даже да пускам тема,но колегата Рафаело ме е изпреварил. От какво може да е? Дали от това, че колата е вече на години и се появяват скърцания от пластмасите или може би е от смяната на предното стъкло(при мен е сменяно).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен пък нещо потропва от същото място, понякога. Разглобих всичко докъдето можах, ама не намерих нищо... Стари коли са това - няма спасение. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги според мен колегата Buffer е прав. И аз имам подобен проблем и се получи след като смених предното стъкло.... Просто калпава работа на "Кобра"....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стъклото ми не е пипано. С оригиналното съм от както я купих колата и тогава такива звуци нямаше. Както спомена walker по-горе и при

мен звука изчезва като се затопли купето, и се чува когато е хладно. Напълно вероятно е да е от пластмасите, но не знам точно кои и къде

и съм 100% сигурен че ако ги намажа с нещо мазно, скърцането ще изчезне. Проблема е че не знам къде точно да търся...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....звука изчезва като се затопли купето, и се чува когато е хладно....

Кога се появява колега, когато е било хладно или когато е било студено (визирам температури под нулата)? При мен след като я измия и престои една нощ при минусови температури ...някъде събиралата се влага замръзва и сутринтта започва да пука нещо около релсите (багажника на тавана), когато минавам през сериозни неравности.(голямо изречение написах :D ...но ще ме разбереш де ) От таблото не ми се е случвало да скърца или пука, но може да е подобен проблема при теб. При мен има едно досадно притракване от време на време идва някъде от към левия праг (съвсем леко ...все едно някакво кабелче леко почуква към купето) но е много дразнещо, особено когато се пътува по хубав път. Използвам темата на колегата и аз да намеря отговор на моята "болежка" ако няма нищо против разбира се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да търсиш наври една гумичка или дунапрен ако щеш и картон за проба между таблото и стъклото и ще разбереш дали е там проблема. Ако ли не зимаш един човек до теб да задържа с раката произволни неща по таблото и така, то малко му трябва (даже може и горното с разтоянието м/у стъклото и таблото така да пробваш).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен от време на време скърца точно там. Случва се и лятото, и зимата. Всъщност по всяко време. Мога да кажа само че се чува когато колата не е мита на автомивка дълго време (над 2 седмици), но това пък каква връзка може да има?! Освен ако момчетата, мажейки таблото с почистващ препарат, с това да "смазват" точките на допир на таблото и стъклото. Не знам, но не е часовника със сигурност. По-скоро стъклото и таблото се допират. Не съм свалял нито часовник, нито стъкло, нито пък съм свалял таблото. Само централната конзола и кората около лоста за скоростите ги махах 5 пъти, но там си е екстра.

На мен ми потраква неприятно дясната духалка. Като накарам пътника до мен да си сложи пръста отгоре й, настава тишина. Случва се на грапаф асфалт и паваж. Прилича на жужене на голям бавнооборотен бръмбар, ха-ха.

Да, стари коли са вече, минали са през ХХХ ХХХ броя неравности и купетата са се накълчили във всички посоки. По-добре няма да станат.

Опитвам се да се сетя в коя +10-годишна кола не съм чувал скърцане. Май няма такава :icon_bye:

 

опа, сетих се за една която няма да скърца - Ролс Ройс. Таблата им нарочно се правят от цяла отливка с всичките му форми, завойчета и кьошенца, като целта е да не се появяват паразитни шумове от разхлабването с времето на кълчещите се пластмасови сглобки.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В началото нямаше никакви шумове като взех колата но и при мен се появиха.

Много неприятно скърца от към таблото, все едно дървояди ядат дърво. Освен това отпред вдясно прихлопва някаква пластмаса като карам по павета или неравности. Бях махнал цялата жабка и корите и пак си тракаше и така и не мога да разбера от къде е. Всичко изглежда добре притегнато и не помръдва и милиметър.

Колкото до промяната в температурата, това е нормално все пак при студено време материалите се свиват, а при топло разширяват.

Напълно вероятно е проблема да се окаже във фугата между стъклото и таблото (дори и стъклото да е оригиналното).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и здраво да е (било... някога) стегнато таблото, корите на вратите, облегалките на седалките, корите отзад, купето се усусква по време на движение. Всички елементи и сглобки са навързани помежду си. Опитайте следното. Докато шофирате, свалете стъклото на предна лява врата и сложете пръсти върху горната рамка на вратата. Тези иначе леки трептения оказват влияние на връзките между детайлите. Нещо като водата когато се блъска в скалите - за дълъг период от време дори скалата поддава.

Същото важи и за всички пластмаси в купето. Това са почти непрестанни трептения и вибрации, които с времето разхлабват сглобките. В случая много добрият монтаж забавя това скърцане, тропане, пукане и т. н., но това е неизбежно. Малко са пътищата, където окачването няма никаква работа и поставена на таблото чаша с кафе почти не помръдва.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега повече ме дразни, че ми скърца някъде предната седалка. Като натискам съединителя,

нали мърдам тялото назад, и се чува едно маазно скърцане. Ама направо полудявам. Скъсах

се да го пръскам цялото с WD40 ама не ще да се оправя...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега повече ме дразни, че ми скърца някъде предната седалка. Като натискам съединителя,

нали мърдам тялото назад, и се чува едно маазно скърцане. Ама направо полудявам. Скъсах

се да го пръскам цялото с WD40 ама не ще да се оправя...

 

Едно тъпо предложение, но провери конзолата за която се защипва колана при мен скърца металната пръчка, а също и пластмасата когато се трие в кожата на седалката. Но ако я наместиш добре проблемът изчезва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно тъпо предложение, но провери конзолата за която се защипва колана при мен скърца металната пръчка, а също и пластмасата когато се трие в кожата на седалката. Но ако я наместиш добре проблемът изчезва.

Аз пък понеже съм 100+кг и обичам да сядам не като хората (сядам със "отскок" ... направо си се тръшкам в креслото :D ) и имаше и при мен едно досадно скърцане от седалката ...оказа се, че съм откъртил заварките на няколко от пръчките дето са точковани за рамката на седалката - виждат се само ако свалиш седалката и надникнеш под декоративната ламаринка. Заварих ги и сега всичко си е ОК :icon_dance:

 

П.С. Колеги горещо Ви препоръчвам да се повозите на някоя бръкма, после като си подкарате галантите ще се плеснете по челото колко са ви тихи колите. Пиша това защото днес на работа като ходихме до един обект (ходих с колата на колегата ми - Пежо четиристотин и пеш), е казвам Ви като се качих в мицката след работа ...гробна тишина :good: - нема такъв кеф! А си въобразявах, че се е раздрънкала от хубавите ни пътища.

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах същото дразнещо скърцане. Открих и проблема: Идва от предния капак. Пантите за които се държи с времето ръждясват и се поизносват. За да излекуваш болката трябва да навъртиш/развъртиш малко гумените тампончета отпред които подпират капака. Така капака ще застане леко под напрежение и така... Или да сложиш гумено оплътнение между рамената на пантата (за да застане под напрежение като затовриш капака).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Момчета, скърца предната броня на моята кола. Скърца точно като москвич дефорсак. Преди три дни разбрах след като чух същият шум при затварянето на вратата. Чува се при затваряне на всяка врата и капак. Почуках с юмруче по бронята и всеки път издава неприятен краткотраен шум. При движение с ниска скорост е дразнещо, тъй като все още няма шумовете от движението. Тя със 100 и да скърца няма кой да я чуе. Със сигурност е постоянно и се получава при най-малката неравност.

Самото скърцане се е появило след поставяне на предната броня. Какво може да е объркано при монтажа, какво да проверя?

1) стягането на всички болтчета към лайсната (за прикрепване на бронята)

2) щипките

3) стойките на халогените

4) от стойката за номера не е със сигурност; като почукна по дебелата част на бронята се чува. Не мога да разбера точно от къде идва. Някъде под нея и клоня към самото захващане/стягане.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги, разбрах откъде идва неприятно скърцане/пукане/шум от дървояди :D и т.н. от горната част на таблото. Първо реших, че е от предния капак и повдигнах малко гумените тампони, на които лежи - резултат никакъв. След това започнах да оглеждам уплътненията на предния прозорец и установих, че външното долно уплътнение на прозореца, което е част от пластмасата под чистачките не прилепва хубаво към него. Когато почнах да го мърдам се чу пукане. Намокрих го с вода и пукането спря :) Сега мисля внимателно да го залепя с хубав силикон към стъклото и мисля, че това ще реши проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се вярва да е това, но може да опиташ със спрей на Motip за гумени уплътнения. Аз си имам един в нас от няколко години и от време на време сцръцквам по уплътненията на вратите на колата на сестра ми. Ефект има за дълго, но започва да действа след няколко часа. Най-много ден да кажем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами тя цялата пластмаса мърда. Трябва да се залепи, иначе когато излях едно шише вода там и скърцането изчезна. Това обяснява и това, че скърцането се появява, когато колата не е ходила дълго време на автомивка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако пластмасата за която говориш е тази за която си мисля по-добре недей да я лепиш. Намери друг начин защото ако ти се наложи да оправяш чистачки (рамената закачени за моторчето) ще трябва да разлепяш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...