Михаил Златев Публикувано 24 март 2010 Сподели Публикувано 24 март 2010 Здравейте,Имам от 2 дена следния проблем:Автомобилът е Колт 92г, 1,3 12v 4G13 с газово устройство,Като изстине двигателя не иска да пали на бензин, все едно не работи бензиновата помпа(Chek engine не угасва, колкото и време да го чакам).Превключвам на газ и след няколко опита успява да запали, и като я прехвърля пак на бензин си работи нормално, и си гасне Cheka. По това съдя, че не ми е изгоряла помпата. Пробвах да я запаля 3 часа, след като отидох на работа и нямаше проблем(Chek engine си гасне нормално след няколко секунди, въртя и пали), но вечерта пак не запали(може би изстина до температура на околната среда), откачих й акомулатора, но сутринта пак същото :(.Надявам се след толкова писания, да не съм пропуснал нещо и да не е много объркано.Някакви мнения, какво може да е? И координати на сервиз във Варна, където евентуално да я закачат на компютър и да кажат какво й е?Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 24 март 2010 Сподели Публикувано 24 март 2010 Провери веригата на инжекторите, най-вероятно са прекъснати при монтажа на газовото, има голяма вероятност релето /или електрониката която го управлява/ което ги прекъсва да ти прави номера по симптомите които описваш. Все пак най-добре диагностика, няма ли мигащи кодове за този модел? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Златев Публикувано 24 март 2010 Автор Сподели Публикувано 24 март 2010 Газовото ми е монтирано преди 2 години и досега не е имало проблеми.И аз си мисля да я закарам на компютърна диагностика, но ако може да ми препоръчате, къде ще ми я направят, като хората във Варна. Чета по форума, че има само лоши мнения за Бош. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 24 март 2010 Сподели Публикувано 24 март 2010 Май и майсторите са кът във Варна. Намери някой читав да проверите защо не ще да пали на бензин, вариантите не са много - помпа, рейка, инжектори. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 24 март 2010 Сподели Публикувано 24 март 2010 Колега има отделна секция във форума за сервизи. Ама няма да ти я покажа :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Златев Публикувано 25 март 2010 Автор Сподели Публикувано 25 март 2010 Колега има отделна секция във форума за сервизи. Ама няма да ти я покажа :icon_bye:Сам си я намерих :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Златев Публикувано 19 април 2010 Автор Сподели Публикувано 19 април 2010 Здравейте, отново!Има развитие. Миналата седмица автомобилът съвсем отказа.Не пали ни на газ, ни на бензин. От форума намерих телефоните на двама майстори с диагностична апаратура във Варна, но единия не го вдига, а другия го вдига и затваря ;(.Та я додърпах до един приятел, който ми слага газовото. След няколко дневни опити, стигна до извода, че не може да й прочете грешките от компютъра(аз му го казах още в началото) и извика по голям специалист(и той не е могъл да ги прочете). Сега ми се обади, че е успял да я запали на газ и с фиксиран?(не го цитирам точно) аванс. Та според него компютъра е заминал и да си купя друг. Опитите да се свържа с майстори с необходимата апаратура продължават. Въпроса ми е, мога ли да вържа комп от друго Митсубиши и да видя дали ще се оправи и кои модели са със същия компютър(има 2ма познати със следващия модел Колт, пак с двигател 1.3). Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 19 април 2010 Сподели Публикувано 19 април 2010 Зле работата във Варна наистина. Толкова не можахте ли да диагностирате проблема, за какво ви е да четете грешки на този автомобил. Има 3-4 работи на кръст и се проверяват с волтмер и осцилоскоп в краен случай. Това фиксиран аванс какво точно значи? Предполагам преврението се определя от ЕКУ-то, при някои автомобили може да се фиксира на 5 градуса с тапа за началната му настройка.Предполагам проблема ти е делко (бобина комутатор), датчик на Хол или ЕКУ. Щом имаш познати със същия двигател и генерация лесно ще намерите проблемния елемент със смяна и без четене на ЕКУ-то.Ако е ЕКУ-то предполагам знаеш към кой да се обърнеш да го вкара в час. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Златев Публикувано 20 април 2010 Автор Сподели Публикувано 20 април 2010 (редакция) Последна информация.Сутринта си взех колицата. Двигателя пее, само че само на газ. Майстора ми, както писах вчера, е мерил с осцилоскоп и т.н., извадил е един разтекъл се кондензатор от компа и каза, че доста пътечки са заминали покрай него(сменил го е, но ефект никакъв). Сложил е някакви допълнителни елементи в компа и колата върви(предполагам, че в момента компютъра е колкото да запали и не може да управлява делкото, и затова е този статичен аванс). Вчера се чух с Ицо(в раздел "Сервиз" го препоръчват, но като чу че е на газ и симптомите, каза че няма смисъл да му я карам, или е комутатор или компютър). Та май ще се купува компютър. Въпроса е: От тоя двигател 4G13 всички компютри ли са еднакви? И дали от този автомобил Тукще стане компа?(Ако е ЕКУ-то предполагам знаеш към кой да се обърнеш да го вкара в час)Незнам към кой да се обърна да го вкара в час, поне във Варна и района. Редактирано 20 април 2010 от Михаил Златев Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 20 април 2010 Сподели Публикувано 20 април 2010 Колега, моя съвет е, да се свържеш с Milen_Z. Прати му ЕКУ-то по еконт в Пловдив. Ако този комп. може да се спаси то той е човека! Нека го погледне, и тогава купувай нов. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Златев Публикувано 8 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 8 юли 2011 Здравейте, отново.Пак ще искам помощ. Не пали, отново!Колта си работи една година само на газ, но и аз не го карах особенно, защото семейството нарастна и ни е трудно да се събираме, та си взех ван.Взех си и компютър, но така и не остана време да го монтирам. Та няколко дена подред ми гаснее колата по кръстовищата и накрая не искаше и да запали и се наканих да сменям компа. Да, ама и с новия така, не ще да пали, ни на бензин, ни на газ. Гаси си Chek engine нормално, въртя и никой.Установих, че няма искра на свещите. Един приятел мери нещо и каза, че бобината е наред. Инсталирах си Autodata и гледайки от там започнах да меря едно по едно. При мерене на напреженията на ЕКУто, установих че на пин 72 мисля crancshaft нещо си трябва да е или 0 или 5 В при завъртян ключ, а при мен е 0,25 В, при въртене на стартера стойностите съвпадат с тези по Autodata-та. Другото беше по делкото: малкия куплунг който е с 2 кабела при завъртян ключ трябва да дава между пин 1 и маса 12 В , а при мен е 0, но това е при изкаран куплунг, като го включа към делкото и успея да вкарам сондата на мултицета изотзад си дава 12 В.Ако има някой, който са му издържали нервите, да прочете всичко това и да има идея какво може да е, ще съм му много благодарен да ми даде съвет, къде може да е проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yoshko Публикувано 10 юли 2011 Сподели Публикувано 10 юли 2011 Здравей Колега, Не съм голям разбирач от коли, еле пък от електроника, но ще си позволя да ти дам един съвет - провери си алармата.Какво прекъсва, какво блокира, какво шунтира?Дано да съм ти полезен с този съвет.Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 10 юли 2011 Сподели Публикувано 10 юли 2011 Новияти комп сигурен ли е?Нещата по буксите които описваш трябва да са така но с мултицет тези работи трудно могат да се премерят. Виж с осцилоскоп става лесно - проверете дали идват импулси от компа към комутатора и тогава го мислете. В този ред на мисли как премерихте бобината - като верига, индуктивност или в работен режим? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Златев Публикувано 11 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 11 юли 2011 Благодаря за бързите отговори.Автомобила няма аларма и никога не е имал.Не знам как е мерена бобината, аз бях на волана и изпънявах команди:"Завърти", "Сега запали", но газаджията каза, че е наред.Според Autodata-та тези напрежения си се мерят с волтметър, но може би, както пишеш, трябва да ги измерим с мултицет. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 11 юли 2011 Сподели Публикувано 11 юли 2011 Ааа пак не разбра. Мултицет-а е комбиниран уред който мери няколко неща - напрежение, ток, съпротивлени... НО ПОСТОЯННИ във времето. Та с него не става да се видят импулси които се променят бързо.Та сменяй майстора, с подходящия уред проблема се открива за 5 минути ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 11 юли 2011 Сподели Публикувано 11 юли 2011 На мулисета има волтметър, но за бобината не винаги помага..... Щом нямаш искра на свещите - провери - както ти е казал и Милен - първо дали стига импулс от ЕКУ-то до комутатора, ако е така - добре дошъл в отбора - търси си комутатор и бобина.... Или направо цяло делко втора употреба, че се обзалагам, че не искаш да знаеш цената на новите Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Златев Публикувано 11 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 11 юли 2011 Ааа пак не разбра. Мултицет-а е комбиниран уред който мери няколко неща - напрежение, ток, съпротивлени... НО ПОСТОЯННИ във времето. Та с него не става да се видят импулси които се променят бързо.Та сменяй майстора, с подходящия уред проблема се открива за 5 минути ;)Извинявам се много! На предния си пост съм написал мултицет, а имах предвид осцилоскоп. Снощен съм и малко я карам на автопилот в момента. Още веднъж се извинявам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Златев Публикувано 5 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 5 ноември 2011 Здравейте, пак след 1/2 годишна пауза. Днес си монтирах новото делко. Въртя и нищо!!! Пак няма искра на свещите. След 10 мин псуване, установих че новите кабели(смених и кабелите) не съм ги вкарал добре в капачката на делкото. Оправих ги и пак не иска да запали. Смяна на компютрите. Не и не! Обаче ми направи впечатление, че при моя, по който поиха разни мостове, като се даде на контакт и включва веднага бензиновата помпа, а при тоя който купих не е така. Та накрая свалих ключа на газовото и му вързах кабелите да отварят веднага газовия клапан и о! чудо след 6 месеца й чух пак гласа , но само на газ. Смених пак компютрите- същата работа. Откачих маркуча на бензина, който се връща от рейката и като завъртя започва да шурти здраво. Свалих захранването на единия инжектор и се пробвах да измеря дали има напрежение, но сега като се замисля няма как да го хвана, защото би трябвало да се включва с честота 1/4 от оборотите при въртене за запалване. Та въпроса ми е как да разбера дали ми подава напрежение на инжекторите и евентуално къде може да е проблема? Каква е логиката на подаване на напрежение на инжекторите/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 ноември 2011 Сподели Публикувано 5 ноември 2011 Здравейте, пак след 1/2 годишна пауза. Днес си монтирах новото делко. Въртя и нищо!!! Пак няма искра на свещите. След 10 мин псуване, установих че новите кабели(смених и кабелите) не съм ги вкарал добре в капачката на делкото. Оправих ги и пак не иска да запали. Смяна на компютрите. Не и не! Обаче ми направи впечатление, че при моя, по който поиха разни мостове, като се даде на контакт и включва веднага бензиновата помпа, а при тоя който купих не е така. Та накрая свалих ключа на газовото и му вързах кабелите да отварят веднага газовия клапан и о! чудо след 6 месеца й чух пак гласа , но само на газ. Смених пак компютрите- същата работа. Откачих маркуча на бензина, който се връща от рейката и като завъртя започва да шурти здраво. Свалих захранването на единия инжектор и се пробвах да измеря дали има напрежение, но сега като се замисля няма как да го хвана, защото би трябвало да се включва с честота 1/4 от оборотите при въртене за запалване. Та въпроса ми е как да разбера дали ми подава напрежение на инжекторите и евентуално къде може да е проблема? Каква е логиката на подаване на напрежение на инжекторите/Напрежението на инжекторите можеш да го замериш и с волтметър ,но само +12В да видиш дали идва, иначе управляващия сигнал ( той е по маса) само с осциолоскоп..........едно време съм го хващал в подходящ светодиод, вързан към куплунга на инжектора..............тогава се вижда все пак че свети на прекасулки..........Имам един ?..............последно ,няма искра ли колега , или няма сигнал към дюзите???Това са две различни неща и е важно да се уточни......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 6 ноември 2011 Сподели Публикувано 6 ноември 2011 Някой още в началото на темата беше споменал да се проверят по-внимателно връзките покрай газовата, ама ... Това със светодиода е работещо решение - ако няма магазин наблизо, сваляш от някоя "светеща" запалка, свързваш му последователно един резистор 5-10 килоома (от каква да е стара апаратура) и го боцваш на жиците на някой инжектор. Ако инжектора бачка, светодиода трябва да примигва видимо, поне на стартер, че и на празен ход. Възможно е и да изгори по някое време, това да не те плаши Все си мисля обаче, поне според последното описание, че някое реле или кабел по газовата е дало фира. Бензиновата помпа .... тук вече го казвам малко наизуст ... но си мисля, че трябва при подаване на контакт да сработи за малко и да спре и да не тръгне, докато не завъртиш стартера. Ако бъркам, поправете ме. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 6 ноември 2011 Сподели Публикувано 6 ноември 2011 За сигнал към дюзите мисля, че може и по-лесно с пробна лампа за 12в.Нещо подобно може и домашно производство + на акумулатора и - на кабела на инжектора по-добре да не сваляш буксата с телчето а да прободеш кабела с игла. http://www.e-osvetlenie.com/images/PROBNA%20LAMPA.JPG Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 6 ноември 2011 Сподели Публикувано 6 ноември 2011 Нищо няма да видиш с пробна лампа... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 6 ноември 2011 Сподели Публикувано 6 ноември 2011 (редакция) %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifНищо няма да видиш с пробна лампа...Защо си мислиш така?Ако всичко е ок при въртене на стартер и копчето да е на бензин лампичката ще премигва.Или най-лесното е да закачи лапата директно на кабелите на 1 инжектор.. Свалих захранването на единия инжектор и се пробвах да измеря дали има напрежение, но сега като се замисля няма как да го хвана, защото би трябвало да се включва с честота 1/4 от оборотите при въртене за запалване. 1/4 заради това тя трябва да премигва при въртене на стартер(ниски обороти)Ако съм в грешка някои да ме поправи :icon_blush: Това :mitsu-smiley: както казват алфистите май ти роди :D Редактирано 6 ноември 2011 от lancer4x4 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 6 ноември 2011 Сподели Публикувано 6 ноември 2011 (редакция) Много е кратък импулса, а и лампата с нажежаема жичка има много по-голяма инертност от светодиода. И резистора към диода трябва да е 1,5 - 1,8 кОм. Редактирано 6 ноември 2011 от Peter G Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 ноември 2011 Сподели Публикувано 6 ноември 2011 Бензиновата помпа .... тук вече го казвам малко наизуст ... но си мисля, че трябва при подаване на контакт да сработи за малко и да спре и да не тръгне, докато не завъртиш стартера. Ако бъркам, поправете ме.Не е така колега, бензиновата помпа тръгва едва когато вече си на стартер и ако не запали мотора, тя продължава да върти още 4-5 сек...........така го управлява ЕКУ-то и логиката е обратна на повечето коли......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.