Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Здравейте,

Имам от 2 дена следния проблем:

Автомобилът е Колт 92г, 1,3 12v 4G13 с газово устройство,

Като изстине двигателя не иска да пали на бензин, все едно не работи бензиновата помпа(Chek engine не угасва, колкото и време да го чакам).

Превключвам на газ и след няколко опита успява да запали, и като я прехвърля пак на бензин си работи нормално, и си гасне Cheka. По това съдя, че не ми е изгоряла помпата. Пробвах да я запаля 3 часа, след като отидох на работа и нямаше проблем(Chek engine си гасне нормално след няколко секунди, въртя и пали), но вечерта пак не запали(може би изстина до температура на околната среда), откачих й акомулатора, но сутринта пак същото :(.

Надявам се след толкова писания, да не съм пропуснал нещо и да не е много объркано.

Някакви мнения, какво може да е? И координати на сервиз във Варна, където евентуално да я закачат на компютър и да кажат какво й е?

Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери веригата на инжекторите, най-вероятно са прекъснати при монтажа на газовото, има голяма вероятност релето /или електрониката която го управлява/ което ги прекъсва да ти прави номера по симптомите които описваш. Все пак най-добре диагностика, няма ли мигащи кодове за този модел?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Газовото ми е монтирано преди 2 години и досега не е имало проблеми.

И аз си мисля да я закарам на компютърна диагностика, но ако може да ми препоръчате, къде ще ми я направят, като хората във Варна. Чета по форума, че има само лоши мнения за Бош.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май и майсторите са кът във Варна. Намери някой читав да проверите защо не ще да пали на бензин, вариантите не са много - помпа, рейка, инжектори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Здравейте, отново!

Има развитие. Миналата седмица автомобилът съвсем отказа.

Не пали ни на газ, ни на бензин. От форума намерих телефоните на двама майстори с диагностична апаратура във Варна, но единия не го вдига, а другия го вдига и затваря ;(.

Та я додърпах до един приятел, който ми слага газовото. След няколко дневни опити, стигна до извода, че не може да й прочете грешките от компютъра(аз му го казах още в началото) и извика по голям специалист(и той не е могъл да ги прочете). Сега ми се обади, че е успял да я запали на газ и с фиксиран?(не го цитирам точно) аванс. Та според него компютъра е заминал и да си купя друг. Опитите да се свържа с майстори с необходимата апаратура продължават. Въпроса ми е, мога ли да вържа комп от друго Митсубиши и да видя дали ще се оправи и кои модели са със същия компютър(има 2ма познати със следващия модел Колт, пак с двигател 1.3). Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зле работата във Варна наистина. Толкова не можахте ли да диагностирате проблема, за какво ви е да четете грешки на този автомобил. Има 3-4 работи на кръст и се проверяват с волтмер и осцилоскоп в краен случай.

Това фиксиран аванс какво точно значи? Предполагам преврението се определя от ЕКУ-то, при някои автомобили може да се фиксира на 5 градуса с тапа за началната му настройка.

Предполагам проблема ти е делко (бобина комутатор), датчик на Хол или ЕКУ. Щом имаш познати със същия двигател и генерация лесно ще намерите проблемния елемент със смяна и без четене на ЕКУ-то.

Ако е ЕКУ-то предполагам знаеш към кой да се обърнеш да го вкара в час.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последна информация.

Сутринта си взех колицата. Двигателя пее, само че само на газ. Майстора ми, както писах вчера, е мерил с осцилоскоп и т.н., извадил е един разтекъл се кондензатор от компа и каза, че доста пътечки са заминали покрай него(сменил го е, но ефект никакъв). Сложил е някакви допълнителни елементи в компа и колата върви(предполагам, че в момента компютъра е колкото да запали и не може да управлява делкото, и затова е този статичен аванс). Вчера се чух с Ицо(в раздел "Сервиз" го препоръчват, но като чу че е на газ и симптомите, каза че няма смисъл да му я карам, или е комутатор или компютър). Та май ще се купува компютър.

Въпроса е: От тоя двигател 4G13 всички компютри ли са еднакви?

И дали от този автомобил Тук

ще стане компа?

(Ако е ЕКУ-то предполагам знаеш към кой да се обърнеш да го вкара в час)

Незнам към кой да се обърна да го вкара в час, поне във Варна и района.

Редактирано от Михаил Златев
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моя съвет е, да се свържеш с Milen_Z. Прати му ЕКУ-то по еконт в Пловдив. Ако този комп. може да се спаси то той е човека! Нека го погледне, и тогава купувай нов.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте, отново.

Пак ще искам помощ. :)

Не пали, отново!

Колта си работи една година само на газ, но и аз не го карах особенно, защото семейството нарастна и ни е трудно да се събираме, та си взех ван.

Взех си и компютър, но така и не остана време да го монтирам. Та няколко дена подред ми гаснее колата по кръстовищата и накрая не искаше и да запали и се наканих да сменям компа. Да, ама и с новия така, не ще да пали, ни на бензин, ни на газ. Гаси си Chek engine нормално, въртя и никой.

Установих, че няма искра на свещите. Един приятел мери нещо и каза, че бобината е наред. Инсталирах си Autodata и гледайки от там започнах да меря едно по едно. При мерене на напреженията на ЕКУто, установих че на пин 72 мисля crancshaft нещо си трябва да е или 0 или 5 В при завъртян ключ, а при мен е 0,25 В, при въртене на стартера стойностите съвпадат с тези по Autodata-та. Другото беше по делкото: малкия куплунг който е с 2 кабела при завъртян ключ трябва да дава между пин 1 и маса 12 В , а при мен е 0, но това е при изкаран куплунг, като го включа към делкото и успея да вкарам сондата на мултицета изотзад си дава 12 В.

Ако има някой, който са му издържали нервите, да прочете всичко това и да има идея какво може да е, ще съм му много благодарен да ми даде съвет, къде може да е проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

Не съм голям разбирач от коли, еле пък от електроника, но ще си позволя да ти дам един съвет - провери си алармата.

Какво прекъсва, какво блокира, какво шунтира?

Дано да съм ти полезен с този съвет.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Новияти комп сигурен ли е?

Нещата по буксите които описваш трябва да са така но с мултицет тези работи трудно могат да се премерят. Виж с осцилоскоп става лесно - проверете дали идват импулси от компа към комутатора и тогава го мислете. В този ред на мисли как премерихте бобината - като верига, индуктивност или в работен режим?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори.

Автомобила няма аларма и никога не е имал.

Не знам как е мерена бобината, аз бях на волана и изпънявах команди:"Завърти", "Сега запали", но газаджията каза, че е наред.

Според Autodata-та тези напрежения си се мерят с волтметър, но може би, както пишеш, трябва да ги измерим с мултицет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ааа пак не разбра. Мултицет-а е комбиниран уред който мери няколко неща - напрежение, ток, съпротивлени... НО ПОСТОЯННИ във времето. Та с него не става да се видят импулси които се променят бързо.

Та сменяй майстора, с подходящия уред проблема се открива за 5 минути ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мулисета има волтметър, но за бобината не винаги помага.....

Щом нямаш искра на свещите - провери - както ти е казал и Милен - първо дали стига импулс от ЕКУ-то до комутатора, ако е така - добре дошъл в отбора - търси си комутатор и бобина.... Или направо цяло делко втора употреба, че се обзалагам, че не искаш да знаеш цената на новите :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ааа пак не разбра. Мултицет-а е комбиниран уред който мери няколко неща - напрежение, ток, съпротивлени... НО ПОСТОЯННИ във времето. Та с него не става да се видят импулси които се променят бързо.

Та сменяй майстора, с подходящия уред проблема се открива за 5 минути ;)

Извинявам се много! На предния си пост съм написал мултицет, а имах предвид осцилоскоп. Снощен съм и малко я карам на автопилот в момента. Още веднъж се извинявам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Здравейте, пак след 1/2 годишна пауза. Днес си монтирах новото делко. Въртя и нищо!!! Пак няма искра на свещите. След 10 мин псуване, установих че новите кабели(смених и кабелите) не съм ги вкарал добре в капачката на делкото. Оправих ги и пак не иска да запали. Смяна на компютрите. Не и не! Обаче ми направи впечатление, че при моя, по който поиха разни мостове, като се даде на контакт и включва веднага бензиновата помпа, а при тоя който купих не е така. Та накрая свалих ключа на газовото и му вързах кабелите да отварят веднага газовия клапан и о! чудо след 6 месеца й чух пак гласа :), но само на газ. Смених пак компютрите- същата работа. Откачих маркуча на бензина, който се връща от рейката и като завъртя започва да шурти здраво. Свалих захранването на единия инжектор и се пробвах да измеря дали има напрежение, но сега като се замисля няма как да го хвана, защото би трябвало да се включва с честота 1/4 от оборотите при въртене за запалване. Та въпроса ми е как да разбера дали ми подава напрежение на инжекторите и евентуално къде може да е проблема? Каква е логиката на подаване на напрежение на инжекторите/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, пак след 1/2 годишна пауза. Днес си монтирах новото делко. Въртя и нищо!!! Пак няма искра на свещите. След 10 мин псуване, установих че новите кабели(смених и кабелите) не съм ги вкарал добре в капачката на делкото. Оправих ги и пак не иска да запали. Смяна на компютрите. Не и не! Обаче ми направи впечатление, че при моя, по който поиха разни мостове, като се даде на контакт и включва веднага бензиновата помпа, а при тоя който купих не е така. Та накрая свалих ключа на газовото и му вързах кабелите да отварят веднага газовия клапан и о! чудо след 6 месеца й чух пак гласа :), но само на газ. Смених пак компютрите- същата работа. Откачих маркуча на бензина, който се връща от рейката и като завъртя започва да шурти здраво. Свалих захранването на единия инжектор и се пробвах да измеря дали има напрежение, но сега като се замисля няма как да го хвана, защото би трябвало да се включва с честота 1/4 от оборотите при въртене за запалване. Та въпроса ми е как да разбера дали ми подава напрежение на инжекторите и евентуално къде може да е проблема? Каква е логиката на подаване на напрежение на инжекторите/

Напрежението на инжекторите можеш да го замериш и с волтметър ,но само +12В да видиш дали идва, иначе управляващия сигнал ( той е по маса) само с осциолоскоп..........едно време съм го хващал в подходящ светодиод, вързан към куплунга на инжектора..............тогава се вижда все пак че свети на прекасулки..........

Имам един ?..............последно ,няма искра ли колега , или няма сигнал към дюзите???Това са две различни неща и е важно да се уточни.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой още в началото на темата беше споменал да се проверят по-внимателно връзките покрай газовата, ама ... :)

 

Това със светодиода е работещо решение - ако няма магазин наблизо, сваляш от някоя "светеща" запалка, свързваш му последователно един резистор 5-10 килоома (от каква да е стара апаратура) и го боцваш на жиците на някой инжектор. Ако инжектора бачка, светодиода трябва да примигва видимо, поне на стартер, че и на празен ход. Възможно е и да изгори по някое време, това да не те плаши :)

 

Все си мисля обаче, поне според последното описание, че някое реле или кабел по газовата е дало фира.

Бензиновата помпа .... тук вече го казвам малко наизуст ... но си мисля, че трябва при подаване на контакт да сработи за малко и да спре и да не тръгне, докато не завъртиш стартера. Ако бъркам, поправете ме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За сигнал към дюзите мисля, че може и по-лесно с пробна лампа за 12в.

Нещо подобно може и домашно производство + на акумулатора и - на кабела на инжектора по-добре да не сваляш буксата с телчето а да прободеш кабела с игла.

http://www.e-osvetlenie.com/images/PROBNA%20LAMPA.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


Нищо няма да видиш с пробна лампа...

Защо си мислиш така?
Ако всичко е ок при въртене на стартер и копчето да е на бензин лампичката ще премигва.
Или най-лесното е да закачи лапата директно на кабелите на 1 инжектор.
. Свалих захранването на единия инжектор и се пробвах да измеря дали има напрежение, но сега като се замисля няма как да го хвана, защото би трябвало да се включва с честота 1/4 от оборотите при въртене за запалване.

1/4 заради това тя трябва да премигва при въртене на стартер(ниски обороти)
Ако съм в грешка някои да ме поправи :icon_blush:



Това :mitsu-smiley: както казват алфистите май ти роди :D Редактирано от lancer4x4
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е кратък импулса, а и лампата с нажежаема жичка има много по-голяма инертност от светодиода. И резистора към диода трябва да е 1,5 - 1,8 кОм.

Редактирано от Peter G
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бензиновата помпа .... тук вече го казвам малко наизуст ... но си мисля, че трябва при подаване на контакт да сработи за малко и да спре и да не тръгне, докато не завъртиш стартера. Ако бъркам, поправете ме.

Не е така колега, бензиновата помпа тръгва едва когато вече си на стартер и ако не запали мотора, тя продължава да върти още 4-5 сек...........така го управлява ЕКУ-то и логиката е обратна на повечето коли.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...