Премини към съдържание

Полиране с 3М пасти


aga

Препоръчано мнение

Полирах си Галанта, време му беше. Ефектът е повече от впечатляващ, защото премахнах всички драскотинки натрупани с времето. Тъй като за 4 години в мои ръце нямах практически нито един малък причинен дефект по боята (а колата я купих некарана, идеална), а само около 20 удара с камъче на капака, и доста оксидация на черния акрилов лак, реших да го обновя. Резултатът надхвърли всички очаквания. Все едно колата е излязла днес от шоурума.

 

Първото което искам да споделя е, да забравите за всички препарати продавани в бензиностанциите. Това са субстанции които замазват временно колата с нещо мазно, като силикон или разни масла, като стария скапан лак се връща до 3 дни. 3М пастите са одобрени от ОЕМ и са професионално използвани от бодишоп найсторите.

 

Тези които аз ползвам са:

 

3M™ 09375 Perfect-it III Fine Compound

3M™ 09376 Perfect-it III Hochglanz- politur

3M™ 09377 Perfect-it III Hochglanz- versiegelung

 

09375 е средно абразивна и се обработва с бързооборотна шлайф машина с около 1500 оборота/минута, с филцова шайба. В наличност трябва да има и орбитална вибрационна шлайф машина за фино шлайфане.

 

Трябва много да се внимава да не се прегрее мястото с първата паста и да не се прекали. Друг важен трик е да не се шлайфа много по ръбовете около процепи на врати,

около дръжки на врати защото там слоят е по-тънък, и върху ръб има концентрация на стрес, и може да се стигне до праймъра, с което идва нужда от частично пръсване на мястото, което е много лошо.

 

Драскотините, ако не са дълбоки (тук трябва майсторлък да се прецени) могат да се ликвидират напълно, като се шлайфа докато се заравнят. Не остава никаква следа. Ако драскотината е по-дълбока, само ръбовете и се полират, именно те я прявят видима. Като за закръглени, драскотината е невидима. Пастата разрушава хромирани покрития, като табелки, и размазва, в буквалния смисъл, гумено-пластмасови детайли. Пробвах предварително на Каризмата, която ми е учебна,и разбрах какво не трябва да правя. Обаче е феноменална върху боя. Първо се минава с разтворител за махане на асфалтовите налепи. Оригиналната боя изобщо няма хабер да се повреди от разтворител. На този етап се попълват кратерите и дълбоките дрскотини, ако ги има. За това мога да отворя нова тема, но, накратко казано, моята технология е да сложа достатъчно боя (с праймър отдолу, ако трябва), без да се старая да е невидимо. След максимум един ден (докато капката е прясна), с ротационния шлайф се премахва напълно излишъка и остава само боя в кратера, като се заравнява до огледало. Ако капката е стара и много твърда, се минава с шкурка 1000. Пастата напълно ликвидира матовото. На този етап вече няма кратери.

 

С виброшлайфа и 09375 се прави първо минаване, след което се избърсва с памук - това е най-евтино, не с парцали които дерат, не с микрофибърни кърпи, защото не гоним гланц на този етап. Прави се инспекция на драскотините и се маркира с маркер къде ще се наблегне на повече шлайф, за да изтъняваме излишно. С ротационния шлайф се минава драскотината, без натиск и се гледа как тя изчезва. В този момент няма видима паста на лака, само смазочния материал в пастата, абразивът е във филца. Възможно е тази смазка да пропуши - моментално се маха натиска, все още лакът е наред, няма страшно. Има добро топлоотвеждане от ламарината. Така се обработва навсякъде. Минава се втори пас с 09375 с виброшлайфа с цел разкарване на микро драскотините и образуване на хаотични малки такива, които не се виждат. Колата се почиства основно от останалата 09375 паста с памук. На този етап, покритието няма никакви драскотини, но гланцът е недостатъчен, има следи които се виждат на неоново осветление.

 

Втори етап: 09376

09376 е за фино полиране на микро драскотините. Минава се само с виброшлайф с дунапренена дебела шайба, дебела примерно 2см. Първото минаване е с натиск, шайбата е свита до 1см. След първото минаване се изчиства много внимателно, без натиск, с памук. Това е много важно защото оттук нататък се гони гланц. Минава се втори път с 09376, с по-лек натиск. Забравих да кажа, че целта е след шайбата да остава много тънък, почти прозрачен слой паста, а не тезеци паста. Ако слоят е дебел, шайбата залепва и не се движи от вибрациите, и не полира. Затова не трябва и да е суха, тогава се движи, но драска. Работи се на площ не повече от 50х50 см. С много памук под ръка за чистене и махане на излишно. Дори с тази фина паста се вижда че пада лек слой от боята, защото пастата е синя, а накрая се оцветява в сиво (колата ми е черна). След минаване два пъти, колата се почиства така: С пръскалка се пръска и се забърсва в памук. С малки парчета памук, които се сменят за да не се драска със засъхнал материал.

 

Трети етап: 09377

Нанася се на ръка с памук, много леко се търка до размазване на много тънък, равномерен слой. Чака се да позасъхне, след което идват микрофибърните кърпи. С много малък, нищожен натиск се маха пастата и се полира го префектен гланц. С 3М пастите гланцът е истински, боята е полирана както в деня на излизане от завода. Старият оксидиран слой е ликвидиран.

 

Тази операция се прави не повече от 2-3 пъти през 4-5 години. След това пребоядисване.

 

В момента Галантът ми няма нито една драскотинка, нито денем, нито нощем на улична лампа, няма концентрични кръгове. И не се драска лесно, както преди полирането, защото повърхността е здрава. С лупа гледах, дали аджеба да запълнени или полирани.

 

Важно за запазване на състоянието: Да не се мие колата прекалено често, много важно. Да се мие с много пръскане, след това с много пяна и много шампоан.

 

Пастите ги взех от Amazon за около 100 евро, 3 бутилки по 1 кг. Не знам какво да ги правя сега, изхабил съм не повече от 20%. Машинките са обикновени за по 20-30 едната. 3М имат специални шайби за полиране, аз ползвах каквито намерих в магазин тип Практикер. Филцова и дунапренена.

 

Забравете за всякакви боклуци на Сонакс, Нигрин, Търтъл вакс и прочие. Това не са истински пасти и освен да надерат кръгове и да оставят мазни силиконови петна, друго не правят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво! :icon_clap:

Много полезно четиво!И аз се каня да правя тази операция, че едно куче ми издраска калниците докато гонеше котките в двора на кооперацията където живея.Ще проверя в Амазон дали няма по-малки разфасовки, ако не ще гледам да се кооперирам с някой друг мераклия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубавите неща са скъпи, така си е. Затова е по-евтино при професионалист

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=13284

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aga , много полезна информация. Като чета всичко ,което си написал си мисля ,че не е за всеки тази работа :)

 

П.С. Трябва на някоя среща да погледнеш моята Каризма и да си дадеш мнението, дали моите драскотини ще могат да се оправят с едно такова пастиране/полиране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво! :icon_clap:

Много полезно четиво!И аз се каня да правя тази операция, че едно куче ми издраска калниците докато гонеше котките в двора на кооперацията където живея.Ще проверя в Амазон дали няма по-малки разфасовки, ако не ще гледам да се кооперирам с някой друг мераклия.

 

В България може да има и други разфасовки, но аз намерих само такива.

Имай предвид, че за да има смисъл операцията, боята трябва да е здрава, качествено направена. Боя която е изсъхнала, напукана, отлюспен горен лак при металик, разлагаща се, няма оправяне. Ако е одрано до пример или метал и е малка драскотинка, под 1мм, се запълва и полира. Ако има одрано в стил жена паркира в стена, мястото се шлайфа за махане на ръбовете, китва се с минимално количество полиестрен кит в одраното, шлайф с шкурка 400, 600, праймър, филър (или 2 в 1, става за малки места) и спрей от ОЕМ (едно- или дви-слоен) със спокойна уверена ръка три пъти, хубаво оформено петно, за предпочитане около естествените кантове за да не личи прехода.

После процедурата с пастите, и става нова. Разбира се, това място има съвсем други свойства, не е изпечено, пастата го хваща много по-бързо, и след време ще си личи.

Но става за 2-3 години.

 

Сега някой профи в областта ще ми се присмее :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубавите неща са скъпи, така си е. Затова е по-евтино при професионалист

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=13284

 

Не става дума за пастиране, а полиране, ако правиш разликата. Освен това май не схващаш, че цената в случая не е фактор...

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Схващам много добре, но не си видял темата от бмв форума....

 

ПП

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=10&t=86861

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Схващам много добре, но не си видял темата от бмв форума....

 

ПП

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=10&t=86861

 

Разгледах я, за същото става дума. :D С подходящите материали и малко повече мислене какво се прави, нещата стават, и без да си полирал колите на DJ Negro :D Всъщност моят случай е прост, защото нямах кой знае какви дефекти освен оксидация и драскотинки от миене. Минаване с пастите поред и това е, не е кой знае каква философия, както изглежда. Тези абсурдни грешки, с надиране на лака с флекс, изтриване до ламарина, стават като си напълно неподготвен по въпроса :D Освен това не виждам какъв е проблема да се прави с евтини машинки непрофесионално (1 път в годината, а не 200), но както и да е. Всеки майстор си има истински или измислени тайни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В България може да има и други разфасовки, но аз намерих само такива.

Имай предвид, че за да има смисъл операцията, боята трябва да е здрава, качествено направена. Боя която е изсъхнала, напукана, отлюспен горен лак при металик, разлагаща се, няма оправяне. Ако е одрано до пример или метал и е малка драскотинка, под 1мм, се запълва и полира. Ако има одрано в стил жена паркира в стена, мястото се шлайфа за махане на ръбовете, китва се с минимално количество полиестрен кит в одраното, шлайф с шкурка 400, 600, праймър, филър (или 2 в 1, става за малки места) и спрей от ОЕМ (едно- или дви-слоен) със спокойна уверена ръка три пъти, хубаво оформено петно, за предпочитане около естествените кантове за да не личи прехода.

После процедурата с пастите, и става нова. Разбира се, това място има съвсем други свойства, не е изпечено, пастата го хваща много по-бързо, и след време ще си личи.

Но става за 2-3 години.

 

Сега някой профи в областта ще ми се присмее :D

 

А тези спрейове ОЕМ ,едно и двслойни ,от къда се намират и каква им е цената?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А тези спрейове ОЕМ ,едно и двслойни ,от къда се намират и каква им е цената?

 

От ОЕМ дилър на автомобила.

 

При мен е Denzel. Цените на такива спрейове е нещо от сорта на 15 евро, цени извън Бг.

 

Има и доста други места където могат да направят спрей, но дали ще е наред цвета, не се знае. Има си професионални дистрибутори на Глазурит и Сикенс, те са номер едно като качество и би трябвало да могат. При мен не е толкова критично защото говорим за черен цвят с примес на много тъмно зелени частици, практически невидими, и дори да е леко мръднал цвета, не се вижда нищо.

 

Двуслойни значи 2 спрея. Но, само да вметна, поправка на металик е по-трудна задача. Има си първи слой металик, който няма никакви гланцови качества и само дава цвят след покритие с лак (без лак цветът изглежда друг). После се пръска лак. Като са два слоя, задачата за точно съответствие на напръсканото с 1ви и 2ри слой става трудна и трябва доста навик, за да може да се разкара припокриването, и не е за спрейове и иска навици. Виждал съм как професионалисти правят тези неща именно със спрей, на некритични места. Говорим за малки повреди разбира се, драскотинка, запълнена и после пръсната. Не за цял панел!!! За петно на централно видимо място трябва пистолет с точна дозировка и контрол, и професионална ръка.

 

За да не съм голословен, може да пусна две снимки преди и след. Жена ми, бременна в девети месец, ожули прага на Галанта в купчина пръст, това е първа нейна щета по автомобил за повече от 100 хиляди километра зад волана, така че и е простено :D Там е пластмаса, много на брой чертички в долната част до средата на прага. Пластмасата е леко задрана. Мисля да го пилна леко с шкурка без да стигам основата, след това запълвам с полиестерен кит с фина шпакла само драскотината, след това лек шлайф до махане на излишъка (обаче без да стигам основата), спрей с пример с минимална дебелина, шлайф с 1000, филър, шлайф с 1000, сериозен оглед дали няма неравности (много важна стъпка), ако има пак филър и шлайф, и най-тривиалната част е всъщност спрейчето с боя. Три тънки слойчета, и наистина става напълно добре. След 2 седмици една паста, и заспива мястото. Мен ме кефи повече процеса на работа отколкото резултата.

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От ОЕМ дилър на автомобила.

 

При мен е Denzel. Цените на такива спрейове е нещо от сорта на 15 евро, цени извън Бг.

 

Има и доста други места където могат да направят спрей, но дали ще е наред цвета, не се знае. Има си професионални дистрибутори на Глазурит и Сикенс, те са номер едно като качество и би трябвало да могат. При мен не е толкова критично защото говорим за черен цвят с примес на много тъмно зелени частици, практически невидими, и дори да е леко мръднал цвета, не се вижда нищо.

 

Двуслойни значи 2 спрея. Но, само да вметна, поправка на металик е по-трудна задача. Има си първи слой металик, който няма никакви гланцови качества и само дава цвят след покритие с лак (без лак цветът изглежда друг). После се пръска лак. Като са два слоя, задачата за точно съответствие на напръсканото с 1ви и 2ри слой става трудна и трябва доста навик, за да може да се разкара припокриването, и не е за спрейове и иска навици. Виждал съм как професионалисти правят тези неща именно със спрей, на некритични места. Говорим за малки повреди разбира се, драскотинка, запълнена и после пръсната. Не за цял панел!!! За петно на централно видимо място трябва пистолет с точна дозировка и контрол, и професионална ръка.

 

За да не съм голословен, може да пусна две снимки преди и след. Жена ми, бременна в девети месец, ожули прага на Галанта в купчина пръст, това е първа нейна щета по автомобил за повече от 100 хиляди километра зад волана, така че и е простено :D Там е пластмаса, много на брой чертички в долната част до средата на прага. Пластмасата е леко задрана. Мисля да го пилна леко с шкурка без да стигам основата, след това запълвам с полиестерен кит с фина шпакла само драскотината, след това лек шлайф до махане на излишъка (обаче без да стигам основата), спрей с пример с минимална дебелина, шлайф с 1000, филър, шлайф с 1000, сериозен оглед дали няма неравности (много важна стъпка), ако има пак филър и шлайф, и най-тривиалната част е всъщност спрейчето с боя. Три тънки слойчета, и наистина става напълно добре. След 2 седмици една паста, и заспива мястото. Мен ме кефи повече процеса на работа отколкото резултата.

Въпроса е че тука едва ли ще могат да ми дадат спрей с точната боя по номер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е че тука едва ли ще могат да ми дадат спрей с точната боя по номер.

 

За малка поправка, не е особено критично... Зависи къде е... При мен е лесно - черното седи черно дори и да не е точния цвят... И само аз знам къде е поправяно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За малка поправка, не е особено критично... Зависи къде е... При мен е лесно - черното седи черно дори и да не е точния цвят... И само аз знам къде е поправяно...

Хубаво си купил полир паста за половината потребители, ами сега какво ще я правиш. Иначе си спазил процедурата, но виброшлаифа не е за тази работа. Ако беше ползвал бормашина можеше да е по добър ефектът.

Редактирано от tmintov
Колага, използвайте главни букви и препинателни знаци. 2 изречения-4 корекции. Следващ подобен пост ще бъде изтрит немедлено!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво си купил полир паста за половината потребители, ами сега какво ще я правиш. Иначе си спазил процедурата, но виброшлаифа не е за тази работа. Ако беше ползвал бормашина можеше да е по добър ефектът.

 

Е, радвам се, че поне съм спазил процедурата, като за аматьор :)

По-горе писах, че за първите пасти ползвах все едно бормашина - имам си една машинка, дърводелска, на която се слагат същите шайби. С виброшлайфа не става за сваляне на черти. Но, точно той е незаменим при втората паста, при второто минаване с нея. Не оставя следи, докато тази дето се върти, оставя леки, но все пак видими следи, които се виждат чак накрая като се лъсне на ръка. С вибрациите гланцът става идеален. И така... Аз съм доволен!

 

За пастите, да, останаха ми пасти да си играя 20 години напред, за следващите 5 коли :) Може да подаря на някой ентусиаст малко. Трябва гараж или поне навес, вода, вдига се шум, и отнема поне 1 ден яко бачкане :) Да се има предвид :) На ръка, нищо не става, освен вакса.

 

Като стана дума за вакса,нещата седят за мен така: С вакса, и без вакса, няма разлика в гланца. Това е показател за добре полиран лак. Ако ваксата даде значително подобрение, значи само е запълнила драскотините, за 3 дни. Ваксата служи само за защитен филм от няколко микрона да не се лепи мръсното върху лака. Някои хора слагат вакса, търкат на ръка като ненормални, и като светне колата - уха, супер! Обаче... след седмица, няма и следа...

 

Хайде стига съм издавал ноухау :)

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дори с тази фина паста се вижда че пада лек слой от боята, защото пастата е синя

 

Подобно нещо съм виждал само на кадета, но боята си му е такава. Ако наистина си сменя цвата лака сигурно е почнал да се сваля. Също този метод със запълването най-вероятно е приложим само за черни коли. По-добрия вариант ако колата е друг цвят е да се капне само лак и да се изтърка, ама трябва да се направи като хората, че може да стане и по-зле, защото перлената боя няма начин да стане същата, още по-малко ако се капне отгоре а не се пръска. Също така ако се затърка и ръба на боята, а не само лака ще си смени цвета.

 

Тая паста ако не се лъжа я имаше в няколко цвята. Това на Sonax е предпазващо покритие от разни боклуци които се лепят и от прах (има и нанотехнологични продукти за тази цел). На опаковката на подобни продукти пише, че е за нови автомобили, без драскотини.

Въпросните пасти на 3M ги има насипни почти във всеки бояджииски магазин в България. От тези боклучавите имаше едни в метални кутии, можеха да махат леки драскотини, останалото което се продава е или против замърсявания или просто е боклук. Също така има пасти и на CarSystem - имат пак много добър ефект, но изискват доста повече усилия за нанасяне, ефекта от последния номер паста е изключително нетраен, нанасяна е с машинка както му е реда...

В някои магазини се намират и качествени пасти от производителите на абразиви като MIRKA и.н., но нямам наблюдения по въпроса. За полирането на една кола трябват около 200гр от 09375 и по 100грама от останалите. По принцип за да стане идеално трябва да се мине поне с 4-5 номера паста в зависимост от състоянето на лака. Който ще се занимава най-добре да отиде с колата до магазина и да се прецени кои номера пасти ще трябват (има поне 10 номера); Да добавя и как се чистят засъхналите следи по ръбовете от едрата паста - най-добре се чистят със спирт, не с разредител. Ако не е засъхнало може и с влажна кърпа.

Въпроса е че тука едва ли ще могат да ми дадат спрей с точната боя по номер.

Почти е изключено, освен ако не го има при някой от дилърите, освен това цвета зависи от налягането.

За боите мога да кажа че колкото и да е странно по-скъпите бои по-не докарват цвета. В моя случай със скъпата боя лилавееше на силно слънце в последствие бронята се мина с по-евтина (холандска) боя и единствения недостатък е че перлите променят цвета под малко по-друг ъгъл, но може и да е в следствие от начина на нанасяне на боята. Въпросната драскотина я бях запълнил с лепило, понеже при евентуален удар кита вероятно няма да се огъне с пласмасата...

 

Сега с въпроса - само с паста може ли да се махнат концентричните кръгове, които се виждат при силна светлина, или първо да се мине със шкурка и тогава. Опита ми от предишната паста по капака е че нищо не стана. И без това съм го прежалил догодина за нов лак...

 

Ако беше ползвал бормашина можеше да е по добър ефектът.

 

Аз в моя случай търках на ръка като малоумник два дена, нямам 350-850лв за машинка. С бормашина не съм сигурен че може да стане добре. Дори и с механичен редуктор при ниските обороти въртящия момент е доста малък, а дори и да е на бавната степен на редуктора с и 1/2 от оборотите на регулатора пак ще му дойде бързо... Иначе за тези 180лв по-скоро ще има нова ръка лак за колата, отколкото да ги дам на някой да я пастира, все пак не е чисто-нова...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подобно нещо съм виждал само на кадета, но боята си му е такава. Ако наистина си сменя цвата лака сигурно е почнал да се сваля. Също този метод със запълването най-вероятно е приложим само за черни коли. По-добрия вариант ако колата е друг цвят е да се капне само лак и да се изтърка, ама трябва да се направи като хората, че може да стане и по-зле, защото перлената боя няма начин да стане същата, още по-малко ако се капне отгоре а не се пръска. Също така ако се затърка и ръба на боята, а не само лака ще си смени цвета.

 

Тая паста ако не се лъжа я имаше в няколко цвята. Това на Sonax е предпазващо покритие от разни боклуци които се лепят и от прах (има и нанотехнологични продукти за тази цел). На опаковката на подобни продукти пише, че е за нови автомобили, без драскотини.

Въпросните пасти на 3M ги има насипни почти във всеки бояджииски магазин в България. От тези боклучавите имаше едни в метални кутии, можеха да махат леки драскотини, останалото което се продава е или против замърсявания или просто е боклук. Също така има пасти и на CarSystem - имат пак много добър ефект, но изискват доста повече усилия за нанасяне, ефекта от последната паста е изключително нетраен. В някои магазини се намират и качествени пасти от производителите на абразиви като MIRKA и.н., но нямам наблюдения по въпроса. За полирането на една кола трябват около 200гр от 09375 и по 100грама от останалите. По принцип за да стане идеално трябва да се мине поне с 4-5 номера паста в зависимост от състоянето на лака. Който ще се занимава най-добре да отиде с колата до магазина и да се прецени кои номера пасти ще трябват (има поне 10 номера); Да добавя и как се чистят засъхналите следи по ръбовете от едрата паста - най-добре се чистят със спирт, не с разредител. Ако не е засъхнало може и с влажна кърпа.

 

Почти е изключено, освен ако не го има при някой от дилърите, освен това цвета зависи от налягането.

За боите мога да кажа че колкото и да е странно по-скъпите бои по-не докарват цвета. В моя случай със скъпата боя лилавееше на силно слънце в последствие бронята се мина с по-евтина (холандска) боя и единствения недостатък е че перлите променят цвета под малко по-друг ъгъл, но може и да е в следствие от начина на нанасяне на боята. Въпросната драскотина я бях запълнил с лепило, понеже при евентуален удар кита вероятно няма да се огъне с пласмасата...

 

Сега с въпроса - само с паста може ли да се махнат концентричните кръгове, които се виждат при силна светлина, или първо да се мине със шкурка и тогава. Опита ми от предишната паста по капака е че нищо не стана. И без това съм го прежалил догодина за нов лак...

 

 

 

Аз в моя случай търках на ръка като малоумник два дена, нямам 350-850 за машинка. С бормашина не съм сигурен че може да стане добре. Дори и с механичен редуктор при ниските обороти въртящия момент е доста малък, а дори и да е на бавната степен на редуктора с и 1/2 от оборотите на регулатора пак ще му дойде бързо... Иначе за тези 180лв по-скоро ще има нова ръка лак за колата, отколкото да ги дам на някой да я пастира, все пак не е чисто-нова...

 

С 09375 с въртене може да свали лака до ламарина, ако решиш! И става фино, точно това е опасен момент и трябва да се внимава. Аз се упражних на Каризмата, на вратата вътре отдолу, колко и трябва да стигне долния слой - ами около 20 секунди на едно място на пълни обороти.

Като свалям черти, го правя абсолютно предпазливо, тръквам леко, бърша, проверка, и пак. Самата драскотина ми е ориентир за това да не прекаля. Няма как да стигна дъното ако драскотината е все още добре видима. Тук идва важността на това да се прецени самата драскотина, дали да се маха докрай, или да се пилне само да не личи. Моите бяха главно такива хванати от "вятър", т.е. съм махнал малко боя. Имаше и от миене, всъщност тези бяха най-сериозни. От миене на ръчна автомивка с четка. Ако беше на автоматична, смятай че боята става на нищо само за 2-3 години, но, и ръчната разваля. Затова сега ще мия само с гъба в къщи. Ако не ми се мие, няма да мия. По-добре така.

 

Та, като се махнат всички ВИДИМИ драскотини, без да се пили залудо, се минава на вибрации, и с търпение се минава бавно навсякъде. Там няма начин да се изкопае лака докрай, ще са нужни часове на едно място. Но идеално маха оксидацията, което е всъщност главната цел, и повърхността става устойчива.

 

Забрави за шкурки... Те са за поправки. Пастата е супер фина течна шкурка. Машинката ми е първата хубава от евтините, аз си взимам някакви немски, куча марка, за ремонти по къщата. Цялата философия е в това да се осмисли процеса, а не толкова в машините. Машината е важна за един професионалист, който си вади хляба с това - дали ще свърши за 5 часа или 1 час, дали ще сменя 20 машини или ще кара с една истинска... Смея да твърдя, че кола може да се полира добре и с евтини машинки, хубави пасти, и че по-важно е да се осмисли какво се прави. И най-вече, желание.

 

Пробвал съм разни пасти от бензиностанциите и се уверих, че са направени за балами.

 

За черната еднослойна боя си прав, тя е много лесна за поправки. Както и такава червена, или каквато и да е друга. Като че ли, еднослойните са по-дебели на слой, и са по-трайни, ако се подържат. При металика се изпича лесно горния слой от слънцето и се отлепва.

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами това което може да кажа като плюс на метода със шкурката е че не задълбава драскотините, докато ако е само с едра паста задълбава цялата драскотина и най-вече ръбовете и. Отделно ако се прекали може да почне да сваля и от боята, която е вътре. Като недостатък на полирането с машинка определям оставянето на леки кръгове, ако се ползва за едрата паста. За тази обикновената еднослойна боя най-добре става с "ръчната комбинаирана паста" на 3М, аз от начало взех такава, но на лака нямаше почти никакъв ефект, но опела извади късмет и стана изключително добре, после мазах мойта с разни боклуци...

 

Машинките са обикновени за по 20-30 едната

 

Я кажи какви и от къде :D , че и ние да си купим. Най-евтиното на което съм попадал е за 210лв. Тази която беше за временно ползване държача за нея с гъбите струваше около 20лв. Темата стана нещо от вида на "Как да си полирам колата в домашни условия"...

 

Някой ползвал ли е това чудо на техниката: http://bg.percenta.com/nanotechnologija-za...mobilen-lak.php или това за стъклата ?

 

И пак да кажа: Купувайте пасти на 3М ако искате някакъв резултат без да си загубите времето.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами това което може да кажа като плюс на метода със шкурката е че не задълбава драскотините, докато ако е само с едра паста задълбава цялата драскотина и най-вече ръбовете и. Отделно ако се прекали може да почне да сваля и от боята, която е вътре. Като недостатък на полирането с машинка определям оставянето на леки кръгове, ако се ползва за едрата паста.

 

 

 

Я кажи какви и от къде :D , че и ние да си купим. Най-евтиното на което съм попадал е за 210лв. Тази която беше за временно ползване държача за нея с гъбите струваше около 20лв. Темата стана нещо от вида на "Как да си полирам колата в домашни условия"...

 

Някой ползвал ли е това чудо на техниката: http://bg.percenta.com/nanotechnologija-za...mobilen-lak.php или това за стъклата ?

 

И пак да кажа: Купувайте пасти на 3М ако искате някакъв резултат без да си загубите времето.

 

Няма кръгове, точно това е най-хубавото, като минеш всички пасти, с правилна шайба. Правилната шайба е дунапренената за накрая. И с вибрации накрая, а не с въртене. Има си специални за коли... Аз имах обикновена. Относно заглаждане на ръбовете на драскотините - точно това е целта за да станат невидими. Чисто оптически, ако се представи сечението на драскотината като триъгълна бразда, тя се вижда най-ясно. Ако драскотината е част от елипса, тя е най-малко видима. Това прави пастата, закръглява ръбовете, вътре не яде много. Ако искаш да я махнеш, трябва да пилиш чак до дъното и. Ако е дълбока, сваляш много боя и в това има голям риск. Шкурката е екстремно нещо! И след нея следва пак шлайф. Сваляш огромно количество материал без смисъл. Имай предвид, че 375 е фина паста, това я прави дуракоустойчива, за такива като мен. :D След нея има гланц като на 4 годишна кола. Спокойно може да се остави и само с нея. Шкурката те връща на ниво матово... :icon_blush:

 

Ми да, тя темата си е за това. Значи, аз ги купувам от първия ми попаднал магазин тип Практикер в Австрия, защото съм там. Това което съм забелязал, е че в България в ценови клас 30 лева има само китайски, които ще те оставят по средата на първия калник :D Тука в ценови клас 30 евро (т.е. 60-100 лева) се намира немска (произведена в Китай, Унгария а защо не и в България) която е почти вечна. Просто обикновена машинка която да не се подпалва от самосебе си, и да и пасват шайбите, 125мм са... Няма никакви особености. Да не и пада лепкавата част на шайбата и да хваща добре подложките, също важно. Друго няма. Ако е хубава китайска, става. И без това натоварването и ще е минимално. Важното е да издържа дълго време пусната.

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да за това е, уж да не хваща прах или поне да се чисти малко по-лесно. Мога както разправяш да я оставя само на 375 (правил съм го на един детайл) и след два дена ще ми е все тая колко вида паста е била изхабена, хваща яката прах и не си личи. Чак ми идва да си купя водоструйка. Като за начало ще пробвам с един маркуч под налягане 0.8MPa колкото да свалям пясъка зимата, че и това е ужас... http://www.album.bg/n.vladimirov/images/11900414/65275/ Ако някой се сеща нещо по въпроса да предложи накрайник и от къде да го купя.

За машинките китайски май имаше по 120лв. Ползвал съм китайски ъглошлайф изгаря след оклоло минута две после сред 4-ти ремонт свали на около 30сек, повече китайско няма да купя. Българската машинка по спомен е 235лв, ако в Австрия ги продават на половин цена -- Евала!

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би тук е мястото да кажа, че навремето от Вюрт ми бяха разправяли, че имат някакви кърпи за полиране на автомобили, които са напоени с препарат - техен патент за самолетостроенето, та това чудо предпазвало боята от удари на камъчета и други драскотини. Помня само, че казаха, че едно намазване излиза около 40-60 лв. в зависимост от колата, но това е тяхна складова цена. Процедурата се прави през 3-4 месеца. Единствен клиент за продукта им били гаража на НСО, предполага се, че заради цената.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе незнам, но на този колега от Габрово славата му се носи из всички форуми и от едно-седмично проучване не намерих нито едно, дори лееекинко загатващо за ОТРИЦАТЕЛНО мнение, за него!

 

Мисля края на зимата да отскоча до Габрово аз! :icon_thumbup:

 

Да се запознач лично с човека:

 

http://www.asterixworks.com/download/detailing/content/bin/images/large/DSC_0092.jpg

Редактирано от s01o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе незнам, но на този колега от Габрово славата му се носи из всички форуми и от едно-седмично проучване не намерих нито едно, дори лееекинко загатващо за ОТРИЦАТЕЛНО мнение, за него!

 

Мисля края на зимата да отскоча до Габрово аз! :icon_thumbup:

 

Да се запознач лично с човека:

 

http://www.asterixworks.com/download/detailing/content/bin/images/large/DSC_0092.jpg

 

Знаем го, четох форума на БМВ и аз.

 

Но, тук идеята е друга - да се оправиш сам. :D Съответно разменяме ноу-хау (или донт ноу хау). За мен например този човек няма да ми свърши работа, защото е далеч от мен, и надали ще се вдигна до Габрово. Със сигурност ще го направи по-добре, но, разликата няма да е фрапираща. След месец няма да си личи изобщо. Истинската стъпка напред е като се разкара патината и оксидацията, и малките драскотинки - това именно всеки може да направи сам, ако има условия. Ако се удря фината паста всяка година, усилието е много малко така или иначе, и колата ще е идеална след 3 часа труд. Ей това е целта, изграждане на навик и ноухау. Не е важно да е перфектно, а да е достатъчно добре. Разбира се, за повечето хора това е напълно неприложимо, защото няма условия, няма желание да си цапат ръцете и т.н., което е напълно нормално нещо..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе незнам, но на този колега от Габрово славата му се носи из всички форуми и от едно-седмично проучване не намерих нито едно, дори лееекинко загатващо за ОТРИЦАТЕЛНО мнение, за него!

 

Мисля края на зимата да отскоча до Габрово аз! :icon_thumbup:

 

Да се запознач лично с човека:

...

Заро би ли казал за каква точно оферта говориш или дай линк да попрегледаме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...