Премини към съдържание

Полиране с 3М пасти


aga

Препоръчано мнение

Никъде не съм твърдял, че въпросния човек прави подобни отсъпки, а само съм направил ПРЕДПОЛОЖЕНИЕ, че е възможно, като имаме предвид многобройните чисто рекламни теми не само в този форум. Нямам и не съм имал нищо против него.

 

Зададох въпрос - получих реклама. Няма какво повече да кажа.

 

За второто предположение - останал съм с такова впечатление, четяйки многобройните теми из нета. Не съм твърдил, че е така, защото не съм намерил 100% достове

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не съм твърдял, че въпросния човек прави подобни отсъпки, а само съм направил ПРЕДПОЛОЖЕНИЕ, че е възможно, като имаме предвид многобройните чисто рекламни теми не само в този форум. Нямам и не съм имал нищо против него.

 

Зададох въпрос - получих реклама. Няма какво повече да кажа.

 

За второто предположение - останал съм с такова впечатление, четяйки многобройните теми из нета. Не съм твърдил, че е така, защото не съм намерил 100% достове

 

Добре, поднасям ти личните си извинения, може би в предишният си пост бях прекалено груб.

Само те моля, да не вземеш да предположиш и че имам сестра... Че тогава аз какви предположения мога да имам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тошко, расъжденията ти са правилни. Наистина, коментариите ми за габровският майстор, може да се възприемат като реклама.
А стига с тези реклами бре... :P

ЧЕкай и аз да се рекламирам тогава... :lol:

Ето как пастира Габровският майстор..

http://mitsubishibg.com/forum/uploads/monthly_10_2009/post-2950-1256934067_thumb.jpg

 

Ето как пастираме ние.... B)

http://media.snimka.bg/2187/010629087-big.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дааааа......

Ако ми дадеш отстъпка 95%, ще дойда другият път при теб!

И отделно ще ти пусна реклама.

Отделно ще купя две кила рагу на кучето :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дааааа......

Ако ми дадеш отстъпка 95%, ще дойда другият път при теб!

И отделно ще ти пусна реклама.

Отделно ще купя две кила рагу на кучето :D

А няма ли да питаш, с какви нанотехнологии работим ?.. :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А няма ли да питаш, с какви нанотехнологии работим ?.. :D

 

Аз пък да се похваля, че резултатът при мен е напълно траен.

Все още твърдя, че няма видими следи от операцията нито на дневна светлина, нито на улично осветление. Гладък, равномерен гланц като ново стъкло.

 

Доколко по-добре може да се направи, честно казано не ме вълнува и не ми е необходимо...

 

Мога да споделя още малко ноухау добит впоследствие. Третата паста я повторих тогава защото на места останаха леки кръгове.

 

Пастите в никакъв случай не трябва да се махат с търкане на сухо, а се измиват накрая. Засъхнат ли, почват да дерат. Като се мине един пас с машинката, край на операцията, следва водоструйка. След водоструйката ако остане засъхнала паста, се маха перфектно, бих казал идеално, с препарат за миене на прозорци, ползвам някакъв немски, или австрийски, Clin. Твърденията, че домакинските препарати рушели авто покритията са митове, още повече че от един път нищо лошо няма да стане. Важното е да се махне пастата безболезнено и това е, без търкане. Тогава, и само тогава, остава перфектното огледало без кръгчета :icon_thumbup:

 

Нано, продукти, машини, ала-бала... :D Нещата са по-прости отколкото изглеждат и са в сферата на хамалогията, свободно време и желание.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А няма ли да питаш, с какви нанотехнологии работим ?.. :D

Aз знам с какви спиртни технологии работите и това ми е достатъчно да стана клиент :D

Решил съм да си купувам орбитален шлайф и накрайници за пастиране и полиране на фарове и ми е много интересно, кой е правилния метод...кои пасти са най-добри и коя за какво се използва и реда им за постигане на блясък и трайно покритие. Или консултации само лично ? :)

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Той Марин беше пуснал едно клипче за фарове преди време, ето и друго

Аз съм кандидат за тестове :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

и ми е много интересно, кой е правилния метод...кои пасти са най-добри и коя за какво се използва и реда им за постигане на блясък и трайно покритие

 

Ако няма да си изкарваш хляба с това машинка не ти е нужна. Пласмасата е по-мека и даже се обработва по-лесно от лака. Ако е много зле се минава с водна шкурка (>1200), после преспокойно се минава със същите пасти както описаните в темата без никакъв проблем. По мои наблюдения стават като нови (ако не са потъмнели рефлекторите) и не потъмняват. Преки наблюдения имам всеки ден върху мигачите и мога да кажа че няма никаква разлика от деня когато са били полирани. Пласмасите (фарови мигачи, стопове) си имат по едно кръстче точно пред центъра на всяка крушка, ако се прекали се поизтъркват или изчезват. Въпросните наблюдения са върху пласмаса PMMA http://www.plasticoptics.com/optical-plastic-materials.html

 

Вчера гледах новата брошура на 3М - Дават го да се ползва 50383 преди 80345 вместо 90377. 

 

http://www.irbis.bg/downloads/downloads_upload/vehicle.pdf -старата

 

http://solutions.3mrussia.ru/3MContentRetr...ibute=ImageFile - новата, но на руски.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма да си изкарваш хляба с това машинка не ти е нужна.

Tи пък що така реши ? :D Струва 40-50 лв и заедно с накрайниците и пастите 100лв да стигне най-много , което е супер...Да си пастирам и полирам фаровете на колите и са си изкарали парите...А шлайфа върши работа за всякакви лакови покрития върху дърво, метал и т.н....В общи линии си е полезна вещ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде ги продават по толкова, че и аз да купя. Най-евтиното е 270лв. Тези по-хубавите машинки почват от около 700лв., а фаровете стават доста бързо и лесно и не си заслужава ако е само за това, поне според мен.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо винаги спориш, все едно ще тръгна да пиша измислици ? :icon_wwf:

Гледал съм на промоция за 19.90 дори...По строителните хипермаркети има всичко. На мен не ми трябва за професинална употреба, така че голяма инвестиция не е необходима. И пак ти повтарям, че не ми е само за фаровете...с това се пастира и полира всичко, а отделно ако се шпаклова някъде, няма да се налага да се търка на ръка после...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не споря.

Кажи къде - да отида да купя. Ако има за 40-50лв и да не прегряват след 2 минути купувам веднага.

Тези от 19.90 вероятно работят по 20сек. и след това се самозапалват (имам опи с един ъглошлайф). Вярно за шпакловката ще е много полезно, стига да може да го върти. Предполагам марката ще е RAIDER (българо-китайска) или в по-добрия случай немско-китайска (не се сещам за марката в момента); Въпросния RAIDER - бях взел винтоверт и правих един гипскартон с него около 250 от рапидите бяха над 45мм и трябваше да се завият в дърво. Учудващо но издържа. Така че считам че възможно подобни машинки да са що-годе качествени, даже ги дават с гаранция. Само че въпросната машинка машинка за полиране до колкото я гледах въртеше само във кръг без никакви други екстри. В багирата помня че са най-евтини. Сега се посъветвах със сайта на RAIDER и видях, че са пуснали и "Ексцентършлайф"( http://www.raider.bg/getfile.php?p=226&id=1 ) , което е добре. О чудо в интернет го имало направо без пари: http://www.kupilisi.com/product_info.php?products_id=10156 Единствения проблем е че ни трябват 1500-2500об/мин. Подобни евтини машинки повчето почват от 4500об/мин при което боята ще става на кръгове, отбелязани най-вече от ръба на гъбата. Така че търсенето продължава. Ако някой намери нещо нискооборотно и евтино да казва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нали не мислиш да ползваш виброшлайф? До колкото знам и аз , тези като в клипчето са скъпички.

 

 

Айде още един Тома неверни...

 

Нека са скъпи тези в клипчето...техен проблем. Аз мога и ще си купя евтин ...има марки като буджет, акита,райдер и не знам си какво още...

http://www.kupilisi.com/product_info.php?products_id=10156

 

 

П.П.:...и не е виброшлайф а орбитален...има разлика :)

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама пак казвам че оборотите на това нещо са големи и ще направиш сериозни поражения ако търкаш с това по боята.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цъ, няма да е Райдър(или както там се пише) , аз гледах друг .Този съм го дал, само като пример за колегата...като бюдежетно решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имай в предвид, че разни уж маркови машинки имат склонността да се самозапалват, особено ако са без гаранция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай , наистина се води орбитален :) грешката е моя! Ама не съм тома неверни, ами просто съм питал тук таме и на мен са ми казвали , че проблема е високите обороти.

А вие стига сте се джафкали като малки деца :) хората очакват идеи за полиране ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеите са на първата страница, правилните материали на са на предишната, сега търсим от къде се купуват машинките.

Ползвал съм такава подобна високо оборотна, резултатите са сходни с това:

 

http://img23.imageshack.us/img23/9751/holograms.th.jpg

 

После пада голямо търкане на ръка докато се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А вие стига сте се джафкали като малки деца :) хората очакват идеи за полиране ;)

Така ли изглежда отстрани?

 

Тези дни ако купя нещо, ще пиша какво е...Накрайници с велкро съм си намерил и са по 4-5 лв...остава само пасти и машина...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи като не си почнал, ако няма големи деруги по колата (от ключове, пирони и храсти) действай както е описано в брошурката от 90374 нататък. За 90374 ти трябват 150-200гр. на кола за другите по по-малко от 100. За запечатващата е добре след като е минато с нея, колата да се измие много добре и тогава да се мине с финалната. Внимавай с едрите пасти, да не засъхнат, че после много трудно се чистят, особено по ръбовете. Където има пластмасови лайсни и т.н., те се обработват с други продукти, може би е най-добре да се облепят, за да може да се работи на спокойствие. Гъбите и кърпите трябва да са същия цвят като на капачката на пастата (ако са на 3М). Останалото вече е изписано из темата. И да споделиш от къде си купил машинката и дали е оцеляла след всичко.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Полирах си Галанта, време му беше. Ефектът е повече от впечатляващ, защото премахнах всички драскотинки натрупани с времето. Тъй като за 4 години в мои ръце нямах практически нито един малък причинен дефект по боята (а колата я купих некарана, идеална), а само около 20 удара с камъче на капака, и доста оксидация на черния акрилов лак, реших да го обновя. Резултатът надхвърли всички очаквания. Все едно колата е излязла днес от шоурума.

 

Първото което искам да споделя е, да забравите за всички препарати продавани в бензиностанциите. Това са субстанции които замазват временно колата с нещо мазно, като силикон или разни масла, като стария скапан лак се връща до 3 дни. 3М пастите са одобрени от ОЕМ и са професионално използвани от бодишоп найсторите.

 

Тези които аз ползвам са:

 

3M™ 09375 Perfect-it III Fine Compound

3M™ 09376 Perfect-it III Hochglanz- politur

3M™ 09377 Perfect-it III Hochglanz- versiegelung

 

09375 е средно абразивна и се обработва с бързооборотна шлайф машина с около 1500 оборота/минута, с филцова шайба. В наличност трябва да има и орбитална вибрационна шлайф машина за фино шлайфане.

 

Трябва много да се внимава да не се прегрее мястото с първата паста и да не се прекали. Друг важен трик е да не се шлайфа много по ръбовете около процепи на врати,

около дръжки на врати защото там слоят е по-тънък, и върху ръб има концентрация на стрес, и може да се стигне до праймъра, с което идва нужда от частично пръсване на мястото, което е много лошо.

 

Драскотините, ако не са дълбоки (тук трябва майсторлък да се прецени) могат да се ликвидират напълно, като се шлайфа докато се заравнят. Не остава никаква следа. Ако драскотината е по-дълбока, само ръбовете и се полират, именно те я прявят видима. Като за закръглени, драскотината е невидима. Пастата разрушава хромирани покрития, като табелки, и размазва, в буквалния смисъл, гумено-пластмасови детайли. Пробвах предварително на Каризмата, която ми е учебна,и разбрах какво не трябва да правя. Обаче е феноменална върху боя. Първо се минава с разтворител за махане на асфалтовите налепи. Оригиналната боя изобщо няма хабер да се повреди от разтворител. На този етап се попълват кратерите и дълбоките дрскотини, ако ги има. За това мога да отворя нова тема, но, накратко казано, моята технология е да сложа достатъчно боя (с праймър отдолу, ако трябва), без да се старая да е невидимо. След максимум един ден (докато капката е прясна), с ротационния шлайф се премахва напълно излишъка и остава само боя в кратера, като се заравнява до огледало. Ако капката е стара и много твърда, се минава с шкурка 1000. Пастата напълно ликвидира матовото. На този етап вече няма кратери.

 

С виброшлайфа и 09375 се прави първо минаване, след което се избърсва с памук - това е най-евтино, не с парцали които дерат, не с микрофибърни кърпи, защото не гоним гланц на този етап. Прави се инспекция на драскотините и се маркира с маркер къде ще се наблегне на повече шлайф, за да изтъняваме излишно. С ротационния шлайф се минава драскотината, без натиск и се гледа как тя изчезва. В този момент няма видима паста на лака, само смазочния материал в пастата, абразивът е във филца. Възможно е тази смазка да пропуши - моментално се маха натиска, все още лакът е наред, няма страшно. Има добро топлоотвеждане от ламарината. Така се обработва навсякъде. Минава се втори пас с 09375 с виброшлайфа с цел разкарване на микро драскотините и образуване на хаотични малки такива, които не се виждат. Колата се почиства основно от останалата 09375 паста с памук. На този етап, покритието няма никакви драскотини, но гланцът е недостатъчен, има следи които се виждат на неоново осветление.

 

Втори етап: 09376

09376 е за фино полиране на микро драскотините. Минава се само с виброшлайф с дунапренена дебела шайба, дебела примерно 2см. Първото минаване е с натиск, шайбата е свита до 1см. След първото минаване се изчиства много внимателно, без натиск, с памук. Това е много важно защото оттук нататък се гони гланц. Минава се втори път с 09376, с по-лек натиск. Забравих да кажа, че целта е след шайбата да остава много тънък, почти прозрачен слой паста, а не тезеци паста. Ако слоят е дебел, шайбата залепва и не се движи от вибрациите, и не полира. Затова не трябва и да е суха, тогава се движи, но драска. Работи се на площ не повече от 50х50 см. С много памук под ръка за чистене и махане на излишно. Дори с тази фина паста се вижда че пада лек слой от боята, защото пастата е синя, а накрая се оцветява в сиво (колата ми е черна). След минаване два пъти, колата се почиства така: С пръскалка се пръска и се забърсва в памук. С малки парчета памук, които се сменят за да не се драска със засъхнал материал.

 

Трети етап: 09377

Нанася се на ръка с памук, много леко се търка до размазване на много тънък, равномерен слой. Чака се да позасъхне, след което идват микрофибърните кърпи. С много малък, нищожен натиск се маха пастата и се полира го префектен гланц. С 3М пастите гланцът е истински, боята е полирана както в деня на излизане от завода. Старият оксидиран слой е ликвидиран.

 

Тази операция се прави не повече от 2-3 пъти през 4-5 години. След това пребоядисване.

 

В момента Галантът ми няма нито една драскотинка, нито денем, нито нощем на улична лампа, няма концентрични кръгове. И не се драска лесно, както преди полирането, защото повърхността е здрава. С лупа гледах, дали аджеба да запълнени или полирани.

 

Важно за запазване на състоянието: Да не се мие колата прекалено често, много важно. Да се мие с много пръскане, след това с много пяна и много шампоан.

 

Пастите ги взех от Amazon за около 100 евро, 3 бутилки по 1 кг. Не знам какво да ги правя сега, изхабил съм не повече от 20%. Машинките са обикновени за по 20-30 едната. 3М имат специални шайби за полиране, аз ползвах каквито намерих в магазин тип Практикер. Филцова и дунапренена.

 

Забравете за всякакви боклуци на Сонакс, Нигрин, Търтъл вакс и прочие. Това не са истински пасти и освен да надерат кръгове и да оставят мазни силиконови петна, друго не правят.

Няама съмнение че са най-добри 3М.. Но искам да отбележа че за много увредена повархност на лaка, ние бояаджиите исползваме четери стъпки на 3М преди твоите които са много добри за подържана кола.1 e :Trizact 471LA P1500 /керамичен/.2 e:Trizact 443SA P3000.3 e:Trizact Polissage 50077.4 e :Fast Cut Cmpound 09374 ....Предопреждавам само за професилнално ползване..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

С по-новата серия на 3M се получават по-добри и бързи резултати с по-малко на брой пасти - 50417 Fast Cut Plus (силно абразивна) -> 80349 Extra Fine (полираща) -> 50383 Ultrafina (антихолограмна, може да се пропусне) -> 80345 или друга запечатваща по избор. Добре е да се ползват и съответните за тях гъби и кърпи на 3M.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...