Премини към съдържание

Насочете ме към добър сервиз за автоклиматици


Препоръчано мнение

Присъединявам се към SLX. Миналата година купих от Алекс една главина и исках да взема и кората под капака. Алекс можеше да ми я прати и нея, но ми звънна и каза, че едва ли ще стигне здрава и счупена ще става само за боклука. Мъча се да се сетя за друг търговец, който да постъпи така.

Кората на моята кола е наядена от мишоци. До това заключение стигнахме с veskobsl днес. Съдим по това, че по маркучите има навита метална мрежа и предположихме, че е защита против гадините.

Алекс, ако пазиш още онази кора, или имаш друга, моля те да ми пишеш ЛС и цена. С Веско мислехме вариант да я пратиш по Mitsubishi (Слави) до В. Търново (ако е съгласен) и оттам Веско ще я докара до тях. Аз ще ида да я взема от него когато е удобно.

 

Пазя я да, ще измислим някакъв начин, няма проблем (бял кахър е това) :)

 

И стига сте спамили на човека темата! :icon_hammering:

:mersi:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ми стига скромност, какво по-хубаво от това да се похвали коректен търговец/майстор?

Нали сме затова тук - коректността/кадърността да се толерира, а ако има проблеми - да се предпазват колеги!

Пък за спама - при положение, че някой закъсал за компресор, ползвайки търсачката ще си го реши - ми затова е форума, нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Не бях карал колата около седмица. Ходихме на село привечер и пускам климатика, че беше много горещо - духа си топло. Викам айдеее, до тук беше, приключи. Стигнахме и вдигнах капака, пуснах го и се включиха двете перки, ама си духа топло. Пробвах от 22 до 17 градуса, на ЕКО - жега и това е.

Да припомня, че след зареждане с фреон заработи нормално. В най-добрият вариант има теч. Знам че работеше два дни след зареждането и после не го включвах, след това колата седя в гаража.

 

Знам че не може да ми се помогне, но пиша това, защото ме притеснява факта, че компресорът се включва и се включват перките. Чува се характерният звук на влючващия се компресор, тръгват вентилаторите и оборотите се качват с 250-300. Гася го - падат между двете чертички; пускам го пак - пак се вдигат, чува се ЦЪК и ... няма промяна в температурата на струята.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:fan: Готово!

Росене, я ми кажи откъде взе кристалната топка? Онзи ден каза подкалник, вчера фреон... Я кажи за четвъртък числата за 6/49 :icon_blush: Ще делим 60:40 в твоя полза :specool:

 

Значи последно ходи при този на пощата така ли? Защото на мен ми предстои дозареждане с фреон и още се колебая къде точно да ида.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ходих в Бяла Слатина. Един колега (по кола) ме заведе там. Поща не видях да има.

От моста продължихме направо, минахме покрай "нон-стопа" и след 3-4 пресечки вдясно. Улицата е успоредна на тази от моста, нон-стопа и т. н.

Аз отидох до Плевен по работа и реших да мина покрай един препоръчан от друг колега сервиз. Даже той се обади и ми уреди среща с негов приятел там. Тъкмо потеглих за сервиза, когато телефона ми звънна и ми объркаха плановете... Засега си отварям прозореца. Поне знам че изпуска от някъде, а не е авария.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Момент да видя какво съм писал мин. година ... ммм, да.

Ходих отново преди 2 седмици в същия сервиз в Плевен. Имах едни 25 лева там и уж работят качествено, та си рекох да ида пак при тях. Заредиха с фреон, сложиха оцветител, капнаха някакво масло някъде и ме пратиха да се возя 30 минути на климатик с условието да не гася нито колата, нито климата.

След като изгорих на халос някой и друг литър бензин и спътниците ми умряха от студ (да бяха си отворили прозорците, не съм ги спирал, на мен си ми беше екстра) се върнах да се пробват да намерят откъде пропуска. Търсиха с лампите 5-10 минути и след като не намериха нищо, ме отпратиха по живо по здраво.

Преди процедурите тестваха системата за течове. Надуха я на 15 атмосфери и клечах повече от половин час зяпайки един манометър. Налягането леко спадна - с близо половин атм. Кофти.

Днес съм с колата и рекох да пробвам дали случайно кли-то работи и се оказа, че не работи. Още по-кофти.

Възможно ли е това да тече някъде вътре в купето и затова да остана невидимо тогава? Какво да го правя сега?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Анди. Първо това с надуването не се препоръчва, нищо че самата система си надува високото налягане дори и до 20 атм.

Защото въздуха който вкарват не е дехидратиран, следователно ти вкарват влага, под 15 атм. са ти вкарали толкова количество въздух, че е възможно да са ти задръстили вече стария дехидратор и той сега е на 99% не ефективен.

И второ, иди пак при тях да я закачат колата с манометрите и да проверят какво е количеството фреон, след това му мисли ...

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Анди. Първо това с надуването не се препоръчва, нищо че самата система си надува високото налягане дори и до 20 атм.

Защото въздуха който вкарват не е дехидратиран, следователно ти вкарват влага, под 15 атм. са ти вкарали толкова количество въздух, че е възможно да са ти задръстили вече стария дехидратор и той сега е на 99% не ефективен.

И второ, иди пак при тях да я закачат колата с манометрите и да проверят какво е количеството фреон, след това му мисли ...

 

 

Надуват с азот читавите климатикаджии. Миналата седмица се занимавах с моя климатик. Нямаше грам фреон, просто защото колата беше разглобявана цялата, включително демонтиран компресорът, тръбите за ниско и високо налягане и дехидраторът. Последният, между нас казано, седя 3 месеца в един кашон. Гол, нехерметизиран... Като почнах миналата седмица да оправям климатика, си мислех, че със сигурност е отишъл дехидраторът. Не намерих дехидратор и сложих стария. Надухме системата с азот и я оставихме половин час... за инфо системата е стояла празна в продължение на година поне... Налягането падна с около 0,5 атмосфери. Изпуснахме и надухме пак. Вторият път налягането се запази непроменено в продължение на 40 минути. Допълнихме фреон и масло, климатикът, сега, близо две седмици след това, може да те замрази... Работи безупречно със стария дехидратор...

Анди, радиаторът нали го заварявахте нещо? Там вижте или вентилите на високо и ниско налягане. От купето няма как да изпуска, според мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Теста под налягане не е показателен защото системата не работи.. Най-добрия тест е с оцветител.

И вътре също може да се появи проблем, вече имам два сменени изпарителя за миналото лято а преди това съм откривал и други но за автоклиматици Диавия.

А за дехидратора, колега пусни си климатика и след 2-3 мин пипни дехидратора, студен или топъл е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мислех, че не надуват, а смучат, т.е. правят вакуум в системата... :rolleyes:

И между другото, като ми правиха климатика оставихме колата да работи на място, с включен компресор над 3 часа. Ако е много малка дупчицата, може 30 мин да не са достатъчни да изпусне фреона и да се види откъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дехидрататорът ми е допотопен. Винаги като се сетя колко струва той плюс всичко около направата на тоя климатик (не че знам колко ще ми струва), ме втриса и си отварям прозореца. Белята е, че ако системата бъде оставена дълго да не работи, ще приключи съвсем. Откакто съм взел тази кола съм се возил с нея на климатик най-много 5 дни. През останалото време съм имал желание още го имам, ама.......

Анатоли, да го закарам ли при теб като се видя с лев? Сложен е оцветител, трябва да се намери откъде изтича гадината.

 

SLX, радиаторът го залепиха. Специално там светкахме двама човека в продължение на минути и нищо не се видя. Не е изключено той да е проблема, защото течът е ... нищожен. Нищожен, но 810 грама фреон бързо бягат и от малка дупчица. Пуснах климатика и на дисплея пишеше само ECO. Прецъках го да отиде на "*", но го прескача. Тоест, само на ЕКО и на вентилатор. Не усетих да тръгва компресора. Оборотите бяха под 2000 и може и да тръгне със зор на по-високи, но това е същото като да не работи :icon_hmm: Съмнява ме да е останала и молекула фреон.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дехидрататорът ми е допотопен. Винаги като се сетя колко струва той плюс всичко около направата на тоя климатик (не че знам колко ще ми струва), ме втриса и си отварям прозореца. Белята е, че ако системата бъде оставена дълго да не работи, ще приключи съвсем. Откакто съм взел тази кола съм се возил с нея на климатик най-много 5 дни. През останалото време съм имал желание още го имам, ама.......

Анатоли, да го закарам ли при теб като се видя с лев? Сложен е оцветител, трябва да се намери откъде изтича гадината.

 

SLX, радиаторът го залепиха. Специално там светкахме двама човека в продължение на минути и нищо не се видя. Не е изключено той да е проблема, защото течът е ... нищожен. Нищожен, но 810 грама фреон бързо бягат и от малка дупчица. Пуснах климатика и на дисплея пишеше само ECO. Прецъках го да отиде на "*", но го прескача. Тоест, само на ЕКО и на вентилатор. Не усетих да тръгва компресора. Оборотите бяха под 2000 и може и да тръгне със зор на по-високи, но това е същото като да не работи http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif Съмнява ме да е останала и молекула фреон.

 

Имам чувството, че проблемът не е само от фреон и евентуална дупчица... Типичното поведение на климатроника при отсъствие на фреон е да запази символите на дисплея, но да не включва компресора. системата е така проектирана, за да не работи компресора на сухо, което ще му такова таковата... Затова имам чувството, че имаш нещо и по управлението на климатроника за гледане-правене.

Второ, къде ни измисли тези 810 грама, нещо не разбрах... моята система беше напълно празна и хвана под 700 заедно с маслото. Нещо гнило има тука.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дехидратора за Галант ЕА_ струва точно 37 лв NRF 33028, внасят ги Косер, срок на доставка 1 ден. Оригиналния (заедно с пресостата на него) около 200лв. По каталог събира 700 грама фреон, ползва масло ISO 46.

Другата седмица ще го водя моя на профилактика при един колега от VW форума и инфото ми е прясно.

 

Между другото, пресостата сработва както на ниско, така и на прекалено високо налягане, ако наистина сте сипнали 810 грама фреон при норма 700, нормално е да не се пуска компресора дори и да си седи вътре фреона, гаранция! Ако искаш вземи 1 тънка отверка и пробвай да изпуснеш малко от дюзата (както гума се изпуска), хем ще разбереш наистина има ли някой в къщи.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дехидрататорът ми е допотопен. Винаги като се сетя колко струва той плюс всичко около направата на тоя климатик (не че знам колко ще ми струва), ме втриса и си отварям прозореца. Белята е, че ако системата бъде оставена дълго да не работи, ще приключи съвсем. Откакто съм взел тази кола съм се возил с нея на климатик най-много 5 дни. През останалото време съм имал желание още го имам, ама.......

Анатоли, да го закарам ли при теб като се видя с лев? Сложен е оцветител, трябва да се намери откъде изтича гадината.

 

SLX, радиаторът го залепиха. Специално там светкахме двама човека в продължение на минути и нищо не се видя. Не е изключено той да е проблема, защото течът е ... нищожен. Нищожен, но 810 грама фреон бързо бягат и от малка дупчица. Пуснах климатика и на дисплея пишеше само ECO. Прецъках го да отиде на "*", но го прескача. Тоест, само на ЕКО и на вентилатор. Не усетих да тръгва компресора. Оборотите бяха под 2000 и може и да тръгне със зор на по-високи, но това е същото като да не работи :icon_hmm: Съмнява ме да е останала и молекула фреон.

Ако пък, колега, проблема истане нерешен, мога да дам координати на сервиз в габрово, където съм мнооого доволен, гарантирано, човекът само с това се занимава и си разбира от работата...Неудобството е, че ще трябва да жертваш цял ден и гориво за 200км :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 810-те грама не съм много сигурен. От миналогодишното посещение в споменатия сервиз извадиха една книга и прочетоха от 760 до 810 грама за системата. Може и да не съм запомнил правилни и нямам представа колко са "наляли".

Ъ-ъ-ъ, току що се върнах от Червен Бряг. На 20 км. от вкъщи рекох да го включа да видя колко не работи и той взе че тръгна :icon_thumbup: . Направих го на 21 градуса, спрях пред нас да видя как се държи - по едно време изключва и оборотите отиват на 650, след прави "цък" и вентилаторите тръгват, оборотите отиват на 900 някъде. След малко пак и така.

На мен ми се струва, че се втурвам да правя здравите работи по колата, а това, което е за ремонт наистина, го проспивам. Ходовата ми част и ангренажа например :icon_blush: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами като го стопли двигателя и дига налягане колкото да пусне пресостата и да включи. Не е нормално това, или е изтекъл все пак, или дехидратора е запушен. Специално за него при цената която ти писах по-горе не виждам защо не си го смениш, и без би трябвало да се сменя на 2-3 години. Моя климатроник например си пуска снежинка веднага щом запаля, дори и зимата. Един колега имам, при него снежинка абсурд да пусне като е под 15 градуса навън, сега като се стопли се пуска - съответно ще го водя да видим какво става. От старата ми кола знам, че компресора се пуска дори и с 200 грама от 1000, но не работи "как си требе", така че в случая има нещо нередно при теб.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще поръчам дехидрататор и като ходя към Плевен, Анатоли ще го смени.

Пресостат не знам какво е. Чувам го за първи път. Не съм в час с климатичните системи.

Сутринта беше около 16-17 градуса когато запалих колата и пробвах климатика когато двигателят държеше около 1000 оборота, т.е. запален преди няколко минути.

Имам колата от година и 9 месеца и не съм сменял дехидрататор. Ясно е защо, но скоро ще се сменя.

Почти веднага започва да духа студено. При следващото изкарване ще го пробвам и ще пиша дали функционира, или само в топло време и двигател (ако последното има значение). Надявам се да работи безпроблемно :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм спец по климатиците, обаче съм имал VW и покрай него разбрах как работи (тъй като се наложи да сменя почти всичко):icon_dance:, е донякъде само:). Пресостата е прекъсвач, който се задейства под или над определено налягане на фреона (празна или препълнена/запушена система ). Когато се задейства, компресора не може да се включи като предпазна мярка. При нашите коли седи завит върху дехидратора - може да го видиш - едно с 2 жици, който излизат отгоре. Айде успех и дано не излезе запушено или за смяна нещо друго, че филма не е малък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди ела и ще го сменим, ще проверим и едно друго как е. А това дето не ти показва снежинката на пулта за управление, няма нищо общо със фреона, това по скоро може да е проблем на пулта за управление.

Да както казва Любо пресустата е на дехидратора отгоре, само че на Галант е електронен, вътре има електромеханичен сензор, даже дори може да е датчик който работи на ефекта на Хол. И другото за пресустата, ако системата е препълнена той не изключва компресора. Ако няма наличие на достатачно фреон пресустата не е включил (контактен пресустат) , ако налягането стане над определени стойности тогава се отваря друг контакт вътре в пресустата който има за цел да спре компресора тъй като е възможно да станат досата големи бели. Такъв тип са тройните пресустати, троен е защото има и трети контакт в него който пък сработва при налягане от около 12 атм. , за различните е различно, но някъде около тези нива, та третия контакт пък служи да включи перката на кондензатора (радиатора отпред).

Системата на Галант ЕА събира 670-710 грама фреон, може да събере и 1,5 кг ако искаш, но няма да работи правдоподобно което ще доведе до неприятни моменти, завода производите я е разчел за толкова и толкова трябва да се слага.

Анди когато мислиш да правим нещо и си подсигурил дехидратора ми звънкаш :callgsm:, само да не е по-късно от 18:00 че тогава няма да имам достъп до графика с колите, а сега е лято и .... климатиците са в сезон.

И аз трябва да сменям дехидратор и мисля началото на другия месец да вкарам малко пари в колата, че и лагера на компресора се обажда. А компресора на три пъти ми изби фреон от клапана на високото налягане който се намира под задната шпилка на компресора, оказа се че системата ми е работила известно време недозаредена (275гр. фреон) аз го допълних и както казах клапана изби. А днес разбрах че при работа ниското ми налягане преминава във вакуум и в същото време високото отива до 20атм. което е показателно за значително влага в системата която замръзва. В същото време при първоначално пускане на климатика духа супер студ и когато започне да минава във вакуум студа намалява. Няма друго което да ме кара да мисля че съм на 100% за дехидратор. :good:

Само немога да си обясня, или поне не съм достатачно запознат със това, защо на два пъти при подаване на контакт перките ми се включват за секунда, а всичко си работи перфектно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Запалих колата и веднага включих климатика. Тръгва само на ЕКО. Натискането на бутона не премества режима на "*", т.е. стои на същия режим. Третото натискане на бутона спира климатика и работи вентилатора (парното).

Преди да заредят с фреон си показваше ECO, * и парно (където само духа без да изписва нито едно от двете). При това положение имам ли проблем с управляващата електроника на системата?

 

На втора с 1300-1400 оборота включването на климатика се усеща като леко моментно спъване. Ако без да пипам газта го изключа, става по-лесно за колата да върви и пак това е за момент.

Вчера на "*" и на 4-та на круиз контрол със 70 км/ч. карах по едни баири ту нагоре, ту надолу и е истинско удоволствие когато колата си попаде газ. Все пак включения климатик се усеща и не е чак така пъргава като без него, но не бих казал, че има кой знае каква разлика.

 

Анатоли, ще ти звънна предварително да се разберем кога да те посетя. Важното е че поне на този етап няма да умра от жега. Само не знам дали тази неизправност може да доведе до друг проблем и колко сериозен може да е той.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да кажа, че след зареждането с фреон работеха и двата режима. Прибрах се и прибрах колата в гаража. Не бях я изкарвал има-няма 9 дни. През това време сама не вярвам да се повреди тази електроника, въпреки че не е невъзможно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момент да видя какво съм писал мин. година ... ммм, да.

Ходих отново преди 2 седмици в същия сервиз в Плевен. Имах едни 25 лева там и уж работят качествено, та си рекох да ида пак при тях. Заредиха с фреон, сложиха оцветител, капнаха някакво масло някъде и ме пратиха да се возя 30 минути на климатик с условието да не гася нито колата, нито климата.

След като изгорих на халос някой и друг литър бензин и спътниците ми умряха от студ (да бяха си отворили прозорците, не съм ги спирал, на мен си ми беше екстра) се върнах да се пробват да намерят откъде пропуска. Търсиха с лампите 5-10 минути и след като не намериха нищо, ме отпратиха по живо по здраво.

Преди процедурите тестваха системата за течове. Надуха я на 15 атмосфери и клечах повече от половин час зяпайки един манометър. Налягането леко спадна - с близо половин атм. Кофти.

Днес съм с колата и рекох да пробвам дали случайно кли-то работи и се оказа, че не работи. Още по-кофти.

Възможно ли е това да тече някъде вътре в купето и затова да остана невидимо тогава? Какво да го правя сега?

Искрено съжалявям за възникналия проблем при теб. Не разбирам грам от климатроници, тъй като до сега в нито една от колите, които сме карали не сме имали, но като четох темата у мен възникна въпроса не може ли да направиш рекламация :icon_dance: на работата на тези, които ти заредиха фреона. Те не поемат ли някакви ангажименти след като заредят с фреон системата да работи повече от един ден. Не дават ли гаранция за някъкъв период от време. И колко горе долу струва това като цифра, тъй като най вероятно и на мен ще ми дойде до главата. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

....

Системата на Галант ЕА събира 670-710 грама фреон, може да събере и 1,5 кг ако искаш, но няма да работи правдоподобно което ще доведе до неприятни моменти, завода производите я е разчел за толкова и толкова трябва да се слага.

.....

 

Аз друго да попитам , извинявам се че се намесвам в темата на колегата :icon_blush:

На каризмата се оказа като източиха фреона ( със спец машина ) че е напълнена с 890 гр . По каталог дават 700 гр.

Имах едно престъргване - от време на време като включи климатика . Все е едно стържене по ламарина , но неравномерно.

След като наляха наново фреона и то 700 гр. това стържене не се чува за сега. От сервиза казаха че е възможно от по-високото налягане, компресора да не работи както трябва и да се чува този шум . Не бяха сигурни , но за сега няма проблем с шума.

 

Има ли нещо вярно в думите им ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Г-жо Попгеоргиева, не ми се занимава с рекламация. Сигурно ако ставаше въпрос за голяма сума пари, щях да се натоваря с нещо така неприятно.

Моите наблюдения за 1,5 часа (на два пъти - веднъж мин. година и сега) сочат не особено качествена работа по колите. Чуваха се изрази като "Хайде бе, още ли е тук тази кола, колко време ще седи? Давайте следващата!".

Като им казах за заварявания радиатор отговорът беше: "Ако ти сложим нов, ще ти дадем гаранция. Сега какво да ти дадем?" Не че съм искал гаранция.

Дупчицата (по-тънка от върха на косъм) беше отстрани, не вътре в питите. Ако беше в питите, щях да купя друг. Желанието ми беше каквото и да има неизправно, да се локализира и да се прави. Това е.

Сега се сетих - числата в книжката бяха 670-710 грама фреон, а не 810, както бях споменал преди. Сгрешил съм. 700 грама са ми заредили. Надявам се да не изпуска от никъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...