Pepper Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Сега ще отичам до гаража, даже ще щракна и една снимчица. Ето преди затъмняването с маркера: http://www.foto.bg/data/6122/medium/20032009297.jpg А тази е след манипулацията по затъмняване, само дето бяло-синия ефект изчезна и започна да жълтее отново. http://www.foto.bg/data/6122/medium/20032009298.jpg Така няма да остане или ще търся диоди, които не разбрах откъде да ги купя, или ще купя бели и ще ги напляскам със син лак, много по ефектно е само да не ме дразни силната светлина. Незнам и тези диоди силно ли светят? Трябва да се вземе под внимание, че не мога да регулирам силата на светлината. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Здравейте отново! Тази сутрин ме тормози мисълта: Ако си сложа такова копче като на снимката, ще мога ли да управлявам светлината на таблото, или за да работи то трябват допълнителни манипулации? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Сега ще отичам до гаража, даже ще щракна и една снимчица. Ето преди затъмняването с маркера: http://www.foto.bg/data/6122/medium/20032009297.jpg А тази е след манипулацията по затъмняване, само дето бяло-синия ефект изчезна и започна да жълтее отново. http://www.foto.bg/data/6122/medium/20032009298.jpg Така няма да остане или ще търся диоди, които не разбрах откъде да ги купя, или ще купя бели и ще ги напляскам със син лак, много по ефектно е само да не ме дразни силната светлина. Незнам и тези диоди силно ли светят? Трябва да се вземе под внимание, че не мога да регулирам силата на светлината. Добре де, няма ли лампи със същия цокъл и с по-малко ватове? Какък е цокъла В8,4d или В8,5d ? Или е Wxxxx? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
^GaRfiELd^ Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Колега светодиоди се намират във всеки магазин за електроника, както и резисторите... в магазини като Бриколаж и Практикер няма такива неща... и на 12 волта се слага преди плюса на светодиода един резистор от 500 Ома до 1.5 Килоома според степента на светене която искаш да стане, но си има игра с поялника там да знаеш :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Преди малко си намерих прословутите светодиоди, даже и познат, който се нави да поиграе с поялника. Като завърша започнатото, ще се включа пак в темата, само не разбрах, ако сложа бутона за регулиране на силата на светлината дали ще действа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Където съм гледал това го водят реостат и сигурно ще стане. Сетне сложих синята гумичка и пак си грее в пъти повече от другите. Не цапай с маркера отгоре ами сложи по един резистор, ако има възможност или да се вържат последователно. Добре е да се сменят всички крушки по таблото, но с качествени, или ако си почнал вече с диоди, но за диодите трябва внимаваш за цвета им да не почне да им синее светлината от светоловодите. Вътре в таблото смени всички лампички най-добре с тези по-силните и си купи един реостат от някоя на части... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Еми колега Владимиров, аз да си призная искам да свети синьо. Ето и какво съм купил:http://www.dreamcarisma.de/mitsubishi/work...beleuchtung.php Тук има описание на манипулацията, но аз взех 560 омови резистори, а тоя германец е смятал по някаква формула и ги е изкарал 338 ома. А сега де? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Преди малко си намерих прословутите светодиоди, даже и познат, който се нави да поиграе с поялника. Като завърша започнатото, ще се включа пак в темата, само не разбрах, ако сложа бутона за регулиране на силата на светлината дали ще действа. Трябва да стане. Проследяваш плюса, който отива на таблото за лампичките. проверяваш дали не отива и към някой от приборите. ако е само за лампите, прекъсваш го и двата края отиват към реостата. Подаваш и минус към реостата и си готов.Имаш 3 клеми 1 - минус/маса 2 - към лампите на таблото 3 - плюс Съпротивленията трябва да са около 500 ома. Но не се смятат. Свързват се диода и съпротивлението и милиамперметър. Токът трябва да е около 20-30 мА. Пробвай с няколко съпротивления и подбери. На около 50 мА изгаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Съпротивленията трябва да са около 500 ома. Но не се смятат.Смятат се, зависи от вида на диода, разбира се ако има някаква информация за него. Иначе другия начин е описан по-горе. Аз лично не бих сложил обикновени диоди в таблото, няма да свети кой-знае колко силно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Ще действам май на проба грешка. Какво да се прави, ако не е хубаво ще се преправя. Едно ме притеснява, че ще тормозя човека, който реши безвъзмездно да ми ги направи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Там за червеното на оборотомера трябва да го измислите по някакъв начин да остане червено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 25 март 2009 Сподели Публикувано 25 март 2009 Светодиодчетата са готови. В петък ще си ги взема и ще има снимки! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dancho Публикувано 25 март 2009 Сподели Публикувано 25 март 2009 Светодиодчетата са готови. В петък ще си ги взема и ще има снимки!Колега, поздравления за ентусиазма. В голямо приключение си се видял с тези лакове за нокти, поялници и светодиоди. Ако все пак резултата от побългаряването не ти хареса, ти подарявам необходимите ти крушки, ако сам си ги свалиш от таблото на колата, която продавам на части. Така може и да се обогати темата със снимков материал, показващ как се подменят крушките на таблото на Мицубиши "Каризма" - англичанка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Шопов Публикувано 25 март 2009 Сподели Публикувано 25 март 2009 Здравейте, всички,аз пак да попитам за моята прословута крушка,за разервата на бензина.Днес свалих таблото да я проверя,но се оказа ,че работи.Сега съм решил да карам до край,за да видя дали ще светне.Искам да попитам,да не би да има бушон,който отговаря за лампата на резервата.И да кажа, че нямам червена скала на таблото,а дирекно е "0". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 25 март 2009 Сподели Публикувано 25 март 2009 Колега, поздравления за ентусиазма. В голямо приключение си се видял с тези лакове за нокти, поялници и светодиоди. Ако все пак резултата от побългаряването не ти хареса, ти подарявам необходимите ти крушки, ако сам си ги свалиш от таблото на колата, която продавам на части. Така може и да се обогати темата със снимков материал, показващ как се подменят крушките на таблото на Мицубиши "Каризма" - англичанка.Колега, много разчитам и на теб за довършването на "проекта табло". Обаче вече съм почти сигурен, че и тази седмица няма да мога да дойда, защото ми излезна лагер-главина, та днес я сложих. С две думи: пари нема. Много ти се моля пази ми нещата, при първа възможност съм при теб. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 25 март 2009 Сподели Публикувано 25 март 2009 Здравейте, всички,аз пак да попитам за моята прословута крушка,за разервата на бензина.Днес свалих таблото да я проверя,но се оказа ,че работи.Сега съм решил да карам до край,за да видя дали ще светне.Искам да попитам,да не би да има бушон,който отговаря за лампата на резервата.И да кажа, че нямам червена скала на таблото,а дирекно е "0".Колега и на теб да кажа, защото на мен "очото на сяволот" ми светка през 3-4 дена. Лампата светка чак след сериозно подминаване на 0-та, а и да не чакаш да светне вътре колонката за бензин дето е нарисувана, лампата е долу при останалите индикатори. Като чели е най-лявата, ама мога и да се бъркам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Threatmore Публикувано 25 март 2009 Сподели Публикувано 25 март 2009 И недей да оставяш колата да и свърши бензина, че ще влезеш в големи филми с това GDI. Следи си разхода, а лампата наистина светва доста под последната черта (около 1 мм). А при напълнен резервоар догоре, докато почне да пада ти се увижда и по-добре :D , все едно ти е залепнал поплавъка, но това е обсъждано вече в някоя тема.P.S. :sorry: за спама Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 28 март 2009 Сподели Публикувано 28 март 2009 http://img210.imageshack.us/img210/9816/28032009329.th.jpg Ето как е за момента, ама ще трябва нещо да го направя този диод, който е на километража, а иначе като цяло свети супер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 28 март 2009 Сподели Публикувано 28 март 2009 Изобщо не се мъчи с таблото - няма да стане Първо тия диоди само като ги гледам ти казвам, че са с прекалено малък ъгъл. Но дори и каквито трябва да си вземеш, трябва таблото да е свалено, да му пуснеш постоянен ток от траф, и да си играеш адски много. Иначе ще седи на петна... Просто диода няма разсейка, като крушката и не може да освети световодите... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 A Емилчо, не седи на петна бре, само това е голяма очевадка. Трябва да го махна този зад дисплея, че разваля убавото. Сега ще ида до гаража да направа и по-хубави снимки, че тая много калпава излезла. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 A Емилчо, не седи на петна бре, само това е голяма очевадка. Трябва да го махна този зад дисплея, че разваля убавото. Сега ще ида до гаража да направа и по-хубави снимки, че тая много калпава излезла. Диодите е добре да ги матираш със ситна шкурка. Тогава светлината се разсейва и еекта е по-добър. А точно този опитай да му изпилиш лупичката със ситна пиличка, час да стане плосък. Ще има ефект. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 Ами на мен колегата masterros беше ми пратил диоди поръчани от китай, който са с 120 градуса ъгъл, и наистина светят много добре, и наистина светеше много яко, но пак ме дразнеше, че примерно от 0-80км е по бледо, от 100-150 е по силно и така. А с тия диодчета на снимката които си показал, ама хич се съмнявам, че ще стане както трябва, ама ако теб те радва това е друг въпрос Аз съм капризен просто, и си върнах крушките. А иначе продават плоски диоди, с цокъл на крушка и резистор вътре, няма нужда от спойки и т.н. Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 Истината е че мен си ме кефи, преди малко разчарковах цялото километражче, сложих на най-дразнещата светлинка едно филтърче. Та сега изглежда така: http://www.foto.bg/data/500/medium/29032009336.jpg Но нищо чудно и аз да се върна на обикновенните крушки. хаха Тоя единия диод даже свети лилаво, а не синьо, който е при индикатора за бензина. Та си стана манджа с грозде де ама карай. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 И е станало на петна точно както ти казах! И виж стрелката на скоростомера, виж и тази на оборотомера Моето го бях направил доста по-добре и пак го разкарах... Колегата masterros беше най-близко до истината Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 8 юни 2009 Сподели Публикувано 8 юни 2009 (редакция) Тази сутрин ме тормози мисълта: Ако си сложа такова копче като на снимката, ще мога ли да управлявам светлината на таблото, или за да работи то трябват допълнителни манипулации? Да ще може, аз като го свалях само две жици влизаха вътре - 99.97% си е реостат. Сега да продължа с лампите: Лампа за течността на чистачките: най-вероятната причина да не свети е дефектирал сензор за нивото на течността, плод на великата френска или английска инженерна мисъл. http://img189.imageshack.us/img189/3991/dsc09460w.th.jpg Как се сваля сензора:Развиват се болтовете на кората под двигателя (от дясната страна под казанчето), нивомера се намира от вътрешната част на резервоарчето (обърната към двигателя, ще му видите жицата). Сваляте кабела - закопчалката са я измислили от въртешната страна - натискате издатината отгоре и вадите.Давате въпросния кабел на късо. После давате на контакт. Ако лампата светне проблема е в сензора.Сензора е закрепен на едно гумено уплътнение, вкарано в корпуса на резервоарчето - вади се чрез разклащате и дърпане.Въпросния сензор е направен по възможно най-идиотския начин: вътре има само един магнитен контакт, от тези стъклените.В моя случай корозията му беше изяла изводите: http://img189.imageshack.us/img189/7513/dsc09467.th.jpghttp://img189.imageshack.us/img189/2886/dsc09468.th.jpghttp://img189.imageshack.us/img189/7553/dsc09472.th.jpghttp://img189.imageshack.us/img189/7747/dsc09481f.th.jpg http://img189.imageshack.us/gal.php?g=dsc09487.jpg При сглобяването, ако сте го отваряли го залепете добре със силикон и внимавате да не го сложите на обратно. За лампичката в бутона на фаровете за мъгла: Панела се вади, чрез надигане с отвертка (сравнително лесно);Откопчава се въпросния бутон и лампичките се вадят, като се завъртят на ляво.Крушките са от почти най-малките, със синьо чорапче отгоре. За да не ви одерат с някакви безбожни пари за самата крушцица я купувате от някой магазин за електронни компоненти (из радиотата на колите има всякакви такива лампички и обикновено имат в наличност на цена 20-50ст./бр.), продават и въпросните шапчици, ако скъсате старата.Сглобявате по същия начин. http://img189.imageshack.us/img189/2112/dsc09487.th.jpg За самия ключ на фаровете за мъгла: Това е любимото ни английско TRW електронно ключе (както и панела за стъклата), с транзисторчета вътре. Въпросния ключ мига при включване по простата причина че схемата няма формировател и при замърсен плъзгач на съответния бутон включва и изключва многократно релето:http://img189.imageshack.us/img189/4778/dsc09485.th.jpghttp://img189.imageshack.us/img189/4926/dsc09482k.th.jpg Всички снимки: http://img189.imageshack.us/gal.php?g=dsc09487.jpg Редактирано 9 юни 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.