Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Подмяна на крушките на таблото


Препоръчано мнение

Сега ще отичам до гаража, даже ще щракна и една снимчица.

 

Ето преди затъмняването с маркера:

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/20032009297.jpg

 

А тази е след манипулацията по затъмняване, само дето бяло-синия ефект изчезна и започна да жълтее отново.

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/20032009298.jpg

 

Така няма да остане или ще търся диоди, които не разбрах откъде да ги купя, или ще купя бели и ще ги напляскам със син лак, много по ефектно е само да не ме дразни силната светлина. Незнам и тези диоди силно ли светят? Трябва да се вземе под внимание, че не мога да регулирам силата на светлината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 136
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Здравейте отново!

 

Тази сутрин ме тормози мисълта: Ако си сложа такова копче като на снимката, ще мога ли да управлявам светлината на таблото, или за да работи то трябват допълнителни манипулации?

post-1579-1237609021_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще отичам до гаража, даже ще щракна и една снимчица.

 

Ето преди затъмняването с маркера:

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/20032009297.jpg

 

А тази е след манипулацията по затъмняване, само дето бяло-синия ефект изчезна и започна да жълтее отново.

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/20032009298.jpg

 

Така няма да остане или ще търся диоди, които не разбрах откъде да ги купя, или ще купя бели и ще ги напляскам със син лак, много по ефектно е само да не ме дразни силната светлина. Незнам и тези диоди силно ли светят? Трябва да се вземе под внимание, че не мога да регулирам силата на светлината.

 

Добре де, няма ли лампи със същия цокъл и с по-малко ватове? Какък е цокъла В8,4d или В8,5d ? Или е Wxxxx?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега светодиоди се намират във всеки магазин за електроника, както и резисторите... в магазини като Бриколаж и Практикер няма такива неща... и на 12 волта се слага преди плюса на светодиода един резистор от 500 Ома до 1.5 Килоома според степента на светене която искаш да стане, но си има игра с поялника там да знаеш :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко си намерих прословутите светодиоди, даже и познат, който се нави да поиграе с поялника. Като завърша започнатото, ще се включа пак в темата, само не разбрах, ако сложа бутона за регулиране на силата на светлината дали ще действа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Където съм гледал това го водят реостат и сигурно ще стане.

 

Сетне сложих синята гумичка и пак си грее в пъти повече от другите. 

 

 

 

 

Не цапай с маркера отгоре ами сложи по един резистор, ако има възможност или да се вържат последователно.

 

 

Добре е да се сменят всички крушки по таблото, но с качествени, или ако си почнал вече с диоди, но за диодите трябва внимаваш за цвета им да не почне да им синее светлината от светоловодите.

 

Вътре в таблото смени всички лампички най-добре с тези по-силните и си купи един реостат от някоя на части...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми колега Владимиров, аз да си призная искам да свети синьо. Ето и какво съм купил:

http://www.dreamcarisma.de/mitsubishi/work...beleuchtung.php Тук има описание на манипулацията, но аз взех 560 омови резистори, а тоя германец е смятал по някаква формула и ги е изкарал 338 ома. А сега де?

post-1579-1237642477.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко си намерих прословутите светодиоди, даже и познат, който се нави да поиграе с поялника. Като завърша започнатото, ще се включа пак в темата, само не разбрах, ако сложа бутона за регулиране на силата на светлината дали ще действа.

 

Трябва да стане. Проследяваш плюса, който отива на таблото за лампичките. проверяваш дали не отива и към някой от приборите. ако е само за лампите, прекъсваш го и двата края отиват към реостата. Подаваш и минус към реостата и си готов.

Имаш 3 клеми 1 - минус/маса 2 - към лампите на таблото 3 - плюс

 

Съпротивленията трябва да са около 500 ома. Но не се смятат. Свързват се диода и съпротивлението и милиамперметър. Токът трябва да е около 20-30 мА. Пробвай с няколко съпротивления и подбери. На около 50 мА изгаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съпротивленията трябва да са около 500 ома. Но не се смятат.

Смятат се, зависи от вида на диода, разбира се ако има някаква информация за него. Иначе другия начин е описан по-горе. Аз лично не бих сложил обикновени диоди в таблото, няма да свети кой-знае колко силно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще действам май на проба грешка. Какво да се прави, ако не е хубаво ще се преправя. Едно ме притеснява, че ще тормозя човека, който реши безвъзмездно да ми ги направи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там за червеното на оборотомера трябва да го измислите по някакъв начин да остане червено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Светодиодчетата са готови. В петък ще си ги взема и ще има снимки!

Колега, поздравления за ентусиазма. В голямо приключение си се видял с тези лакове за нокти, поялници и светодиоди. Ако все пак резултата от побългаряването не ти хареса, ти подарявам необходимите ти крушки, ако сам си ги свалиш от таблото на колата, която продавам на части. Така може и да се обогати темата със снимков материал, показващ как се подменят крушките на таблото на Мицубиши "Каризма" - англичанка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, всички,аз пак да попитам за моята прословута крушка,за разервата на бензина.Днес свалих таблото да я проверя,но се оказа ,че работи.Сега съм решил да карам до край,за да видя дали ще светне.Искам да попитам,да не би да има бушон,който отговаря за лампата на резервата.И да кажа, че нямам червена скала на таблото,а дирекно е "0".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, поздравления за ентусиазма. В голямо приключение си се видял с тези лакове за нокти, поялници и светодиоди. Ако все пак резултата от побългаряването не ти хареса, ти подарявам необходимите ти крушки, ако сам си ги свалиш от таблото на колата, която продавам на части. Така може и да се обогати темата със снимков материал, показващ как се подменят крушките на таблото на Мицубиши "Каризма" - англичанка.

Колега, много разчитам и на теб за довършването на "проекта табло". Обаче вече съм почти сигурен, че и тази седмица няма да мога да дойда, защото ми излезна лагер-главина, та днес я сложих. С две думи: пари нема. Много ти се моля пази ми нещата, при първа възможност съм при теб.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, всички,аз пак да попитам за моята прословута крушка,за разервата на бензина.Днес свалих таблото да я проверя,но се оказа ,че работи.Сега съм решил да карам до край,за да видя дали ще светне.Искам да попитам,да не би да има бушон,който отговаря за лампата на резервата.И да кажа, че нямам червена скала на таблото,а дирекно е "0".

Колега и на теб да кажа, защото на мен "очото на сяволот" ми светка през 3-4 дена. Лампата светка чак след сериозно подминаване на 0-та, а и да не чакаш да светне вътре колонката за бензин дето е нарисувана, лампата е долу при останалите индикатори. Като чели е най-лявата, ама мога и да се бъркам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И недей да оставяш колата да и свърши бензина, че ще влезеш в големи филми с това GDI. Следи си разхода, а лампата наистина светва доста под последната черта (около 1 мм). А при напълнен резервоар догоре, докато почне да пада ти се увижда и по-добре :D , все едно ти е залепнал поплавъка, но това е обсъждано вече в някоя тема.

P.S. :sorry: за спама

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://img210.imageshack.us/img210/9816/28032009329.th.jpg

 

Ето как е за момента, ама ще трябва нещо да го направя този диод, който е на километража, а иначе като цяло свети супер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не се мъчи с таблото - няма да стане :) Първо тия диоди само като ги гледам ти казвам, че са с прекалено малък ъгъл. Но дори и каквито трябва да си вземеш, трябва таблото да е свалено, да му пуснеш постоянен ток от траф, и да си играеш адски много. Иначе ще седи на петна... Просто диода няма разсейка, като крушката и не може да освети световодите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A Емилчо, не седи на петна бре, само това е голяма очевадка. Трябва да го махна този зад дисплея, че разваля убавото. Сега ще ида до гаража да направа и по-хубави снимки, че тая много калпава излезла.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A Емилчо, не седи на петна бре, само това е голяма очевадка. Трябва да го махна този зад дисплея, че разваля убавото. Сега ще ида до гаража да направа и по-хубави снимки, че тая много калпава излезла.

 

Диодите е добре да ги матираш със ситна шкурка. Тогава светлината се разсейва и еекта е по-добър. А точно този опитай да му изпилиш лупичката със ситна пиличка, час да стане плосък. Ще има ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами на мен колегата masterros беше ми пратил диоди поръчани от китай, който са с 120 градуса ъгъл, и наистина светят много добре, и наистина светеше много яко, но пак ме дразнеше, че примерно от 0-80км е по бледо, от 100-150 е по силно и така. А с тия диодчета на снимката които си показал, ама хич се съмнявам, че ще стане както трябва, ама ако теб те радва това е друг въпрос :) Аз съм капризен просто, и си върнах крушките. А иначе продават плоски диоди, с цокъл на крушка и резистор вътре, няма нужда от спойки и т.н. :) Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Истината е че мен си ме кефи, преди малко разчарковах цялото километражче, сложих на най-дразнещата светлинка едно филтърче. Та сега изглежда така:

 

http://www.foto.bg/data/500/medium/29032009336.jpg

 

Но нищо чудно и аз да се върна на обикновенните крушки. хаха Тоя единия диод даже свети лилаво, а не синьо, който е при индикатора за бензина. Та си стана манджа с грозде де ама карай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И е станало на петна точно както ти казах! И виж стрелката на скоростомера, виж и тази на оборотомера :) Моето го бях направил доста по-добре и пак го разкарах... Колегата masterros беше най-близко до истината :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...
Тази сутрин ме тормози мисълта: Ако си сложа такова копче като на снимката, ще мога ли да управлявам светлината на таблото, или за да работи то трябват допълнителни манипулации?

 

Да ще може, аз като го свалях само две жици влизаха вътре - 99.97% си е реостат.

 

Сега да продължа с лампите:

 

Лампа за течността на чистачките: най-вероятната причина да не свети е дефектирал сензор за нивото на течността, плод на великата френска или английска инженерна мисъл.

 

http://img189.imageshack.us/img189/3991/dsc09460w.th.jpg

 

 

 

Как се сваля сензора:

Развиват се болтовете на кората под двигателя (от дясната страна под казанчето), нивомера се намира от вътрешната част на резервоарчето (обърната към двигателя, ще му видите жицата).

Сваляте кабела - закопчалката са я измислили от въртешната страна - натискате издатината отгоре и вадите.

Давате въпросния кабел на късо. После давате на контакт. Ако лампата светне проблема е в сензора.

Сензора е закрепен на едно гумено уплътнение, вкарано в корпуса на резервоарчето - вади се чрез разклащате и дърпане.

Въпросния сензор е направен по възможно най-идиотския начин: вътре има само един магнитен контакт, от тези стъклените.

В моя случай корозията му беше изяла изводите:

 

http://img189.imageshack.us/img189/7513/dsc09467.th.jpghttp://img189.imageshack.us/img189/2886/dsc09468.th.jpghttp://img189.imageshack.us/img189/7553/dsc09472.th.jpghttp://img189.imageshack.us/img189/7747/dsc09481f.th.jpg

 

 

http://img189.imageshack.us/gal.php?g=dsc09487.jpg

 

 

При сглобяването, ако сте го отваряли го залепете добре със силикон и внимавате да не го сложите на обратно.

 

 

 

За лампичката в бутона на фаровете за мъгла:

 

Панела се вади, чрез надигане с отвертка (сравнително лесно);

Откопчава се въпросния бутон и лампичките се вадят, като се завъртят на ляво.

Крушките са от почти най-малките, със синьо чорапче отгоре. За да не ви одерат с някакви безбожни пари за самата крушцица я купувате от някой магазин за електронни компоненти (из радиотата на колите има всякакви такива лампички и обикновено имат в наличност на цена 20-50ст./бр.), продават и въпросните шапчици, ако скъсате старата.

Сглобявате по същия начин.

 

http://img189.imageshack.us/img189/2112/dsc09487.th.jpg

 

За самия ключ на фаровете за мъгла:

 

Това е любимото ни английско TRW електронно ключе (както и панела за стъклата), с транзисторчета вътре. Въпросния ключ мига при включване по простата причина че схемата няма формировател и при замърсен плъзгач на съответния бутон включва и изключва многократно релето:

http://img189.imageshack.us/img189/4778/dsc09485.th.jpghttp://img189.imageshack.us/img189/4926/dsc09482k.th.jpg

 

 

 

 

Всички снимки: http://img189.imageshack.us/gal.php?g=dsc09487.jpg

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...