Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Подмяна на крушките на таблото


Препоръчано мнение

Pepper, това дали не беше твоето табло? ЦЪК

 

http://www.picvalley.net/u/1883/1531042992205192974.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 136
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

  • преди 1 месец ...

Искам да питам за лампичките в копчетата за фаровете за мъгла. На едното копче е изгоряла лампичака, като изгори и на другото ще трябва да ги сменям. Ако някой пази такава лампичка да я снима сложена върху линийка, за да знам какво да търся, защото в магазина има по 20вида дребни лампички. Също така да питам - там някъде под таблото има ли букси, където се съединяват кабелите от волана? Мсисля да сложа един диод от копчето на пръскалката до втората степен на задната чистачка, ако сменя и пръскалките, може да се наложи да го направя и на предната чистачка. Мисля като ми остане време да си сложа и лампа в джабката, ще сложа и снимки...

Имам две идеи за нея - да се вземе ток от постоянно включения за радиото (той трябва да е същия като на осветлението), или да се свърже паралелно на осветлението в купето и като се отвори да става светло навсякъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да питам за лампичките в копчетата за фаровете за мъгла. На едното копче е изгоряла лампичака, като изгори и на другото ще трябва да ги сменям. Ако някой пази такава лампичка да я снима сложена върху линийка, за да знам какво да търся, защото в магазина има по 20вида дребни лампички. Също така да питам - там някъде под таблото има ли букси, където се съединяват кабелите от волана? Мсисля да сложа един диод от копчето на пръскалката до втората степен на задната чистачка, ако сменя и пръскалките, може да се наложи да го направя и на предната чистачка. Мисля като ми остане време да си сложа и лампа в джабката, ще сложа и снимки...

Имам две идеи за нея - да се вземе ток от постоянно включения за радиото (той трябва да е същия като на осветлението), или да се свърже паралелно на осветлението в купето и като се отвори да става светло навсякъде.

 

Аз съм си сложил осветление на подлакътника,но съм го вързал към запалката.Отделно съм сложил ключе което прави контакт като се отвори капака и само тогава свети.Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има едни като неончета (cold cathode), с нещо такова ли ?

За тази в джабката, си намерих една такава, като тази в багажника, като бях на село, в багажника и е лепено щифтчето и като я сменя ще залепя старата някъде около airbag-a...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скоро си купих такива крушки за бутона на нагревателите, стопа за мъгла и т.н.

На дължина са около 5 мм и имат син "маншон"

за съжаление дори и при най-ниска резолюция на апарата не мога да се вместя в 50к

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има тема за разхода, както и лични съобщения. Не е нужно да се качват снимките в самия форум.

До колкото разбрах, това са от най-малките лампички, без никакъв цокъл.

Остава въпроса със снопа кабели - дали се съединява някъде отдолу.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямaше нужда да благодариш толкова сърдечно, vladimirov. А колкото до самата снимка, смятам че на доста от хората в този форум би им било от полза, да знаят как изглеждат тези крушки. Ако не съм бил прав, съжалявам - няма да се повтори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Биг-Бос, искам да те попитам нещо. Моята Каризма 1.8 GDI с номер на двигателя: 4G93JH0647 - имам ли лампа за резерва на бензина, защото като я купих въобще не обърнах внимание и така си карам - пък който и да питам не знае и не се наема да ми свали таблото.Но като видях схемата която си дал, добих кураж,че и лампата на часовника ми е изгоряла и нея ще сменя и още нещо - какво е това ЕКО къде свети на таблото?

Виждам, че имам такова, но никога не ми е светвало а карам нормално. Много рядко ръчкам - да не би и тази крушка да е предала богу дух?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, трябва да имаш лампа, няма как - сигурно е изгоряла. Таблото се сваля лесно, както и на часовника, стига да не те е страх. Прочети по-нагоре постовете и ще придобиеш представа как става. А лампата "еко" я имат само моделите, които нямат борд компютър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега трябва да имаш лампа, няма как сигурно е изгоряла. Таблото се сваля лесно, както и на часовника стига да не те е страх. Прочети по-нагоре постовете и ще придобиеш представа как става. А лампата еко я имат само моделите, които нямат борд компютър.

Да, колега, прочетох - ще го сваля и таблото и часовника. Благодаря ти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вмъкна ,че лампата на резервата светва много късно (по мои изчисления имаш около 6/7 литра още).Когато срелката е в долната част на делението оцветено в червено.При мен е така,в началото си помислих,че е развалена и покарах доста след като срелката попадна в червената зона и си светна.А за часовника,смяната става елемнетарно,с една шпатулка или нещо тънко и широко откачаш щипките (на снимките в темата е посочено къде точно) и дърпаш панела към теб.След това е ясно.Аз като сложиш новата крушка не правеше хубаво контакт различаваше се от оригиналната и се наложи да й закривя малко металните пластинки, имай го в предвид.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вмъкна ,че лампата на резервата светва много късно (по мои изчисления имаш около 6/7 литра още).Когато срелката е в долната част на делението оцветено в червено.При мен е така,в началото си помислих,че е развалена и покарах доста след като срелката попадна в червената зона и си светна.А за часовника,смяната става елемнетарно,с една шпатулка или нещо тънко и широко откачаш щипките (на снимките в темата е посочено къде точно) и дърпаш панела към теб.След това е ясно.Аз като сложиш новата крушка не правеше хубаво контакт различаваше се от оригиналната и се наложи да й закривя малко металните пластинки, имай го в предвид.

 

Поздрави.

 

 

Мерси, колега.

Мен ме беше страх, да не остана без бензин и затова..

Но ще рискувам ,та да видя дали наистина свети.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега мене ме беше страх да не остана без бензин и затова но ще рискувам та да видя дали наистина свети

 

И мен ме беше страх,ама ми се наложи да покарам около 40 км на резерва и светеща лампа,докато успея да заредя и така разбрах всъщност, че не е изгоряла.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега мене ме беше страх да не остана без бензин и затова но ще рискувам та да видя дали наистина свети

Колега Шопов, имаш лично съобщение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли Carisma GDI копче за регулиране на осветеноста на таблото? Щото моята не мога да и го намеря... в книжката пише, че трябва да е там, където при мен е регулирането на фаровете. :rolleyes:

 

По въпроса за лампата... Последния път напомпах 55,54 литра (по колонка) и не ми беше светнала лампата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днеска бях почивка и тъй като отдавна искам да сменя всички изгорели крушки по панела за управление на парното, пепелник, запалка.

 

Документирах всичко със телефона, така че ето какво се получи:

 

Ето как освободих прословутите щипки:

Както знаете 4-ри са на брой, след като охлабят, леко издърпайте целият панел напред.

 

http://www.picvalley.net/u/1876/13711813492090353836.JPG

 

http://www.picvalley.net/u/2880/1842061462814142859.JPG

 

Това е задната част на часовника, откъдето можете да смените крушката без повече манипулации и да върнете панела обратно. За съжаление тези две снимки нещо не са добри. Фасонгата на крушката е на средата, където се вижда зеленко, отвивате я и я махате, слагате нова и сте готови.

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/19032009267.jpg

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/19032009269.jpg

 

Следват два винта от двете страни точно тук:

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/19032009268.jpg

 

И един зад пепелника, като трябва да внимавате, защото тази част, която стяга болта отзад ми изпадна навътре и не успях да я извадя. При монтирането ми останаха 2 болта, единият е от тук ама другия нямам идея. :D

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/19032009274.jpg

 

На тази снимка се виждат и две от щипките, които държат панела, освен 3 те болта. Щипките пак са 4-ри от двете страни, дърпайте смело, но не и безотговорно, на мен едната ми липсваше явно манипулация на предишния собственик.

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/19032009278.jpg

 

Ето ги къде са се скрили крушките, доста се чудех къде са. Това за колите без климатроник де.

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/19032009281.jpg

 

Забравил съм да снимам и тези на пепелника и на запалката, но те са лесни, а и могат да се сменят без това разчарковане.

Ето и крайният резултат в тъмния гараж:

 

http://www.foto.bg/data/6122/medium/19032009283.jpg

 

Успех на всички!

 

п.с: Нещо гледам, че част от снимките не излизат, те са качени във фото.бг, мисля че това е линкът към албума. http://www.foto.bg/showgallery.php?cat=6122

Редактирано от Pepper
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да довърша започнатото от вчера, та разглобих и таблото за да сменя една изгоряла крушка. Да ама се вкарах във филм. Първо крушките, които осветяват са малко странни имат нещо като шапчица, която е синя гума, а второ като махна гумичката са леко като опушени отвътре. Попитах за подобни крушки, на които светлината им е бяла, защото оригиналните създават тази илюзия. Оказа се, че ги продават в комплект по 2 и струват 8 лв., което е прекалено много като се има предвид, че обикновенните са 0,50 ст. Взех си обикновенна разбира се, обаче като и сложих синьото гуменце от старата се оказа в пъти по-силна. Сега се чудя, дали са по-специални крушчиците или старите са толко остарели, че са като опушени отвътре. Въобще какво ще ми препоръчате, така и така съм разглобил таблото. Но така е много грозно, една свети силно другите мижаво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако са изгорели ще са опушени. Виж на някоя работеща крушка. Ако имаш мерак може да ги смениш с диоди. Диода е около 20 ст резистора до 10ст, само подходящ цвят трябва да избереш. Може в самото табло (на километража) да сложиш UltraBright диоди и ще стане супер (трябва да подбереш цвета, иначе ще стане синьо) или да сложиш доста яко крушки.

P.S. Имаше една-две теми по въпроса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прерови лаковете на жена си и избери някой тъмен....

Но гледай да не те види някой, че ще ти замине репутацията... :icon_angel:

.......................

Другият начин е с черен перманентен маркер.

Минаваш крушчиците и те така..... :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги ще допълня, че си купих специално син лак, обаче пак си свети силно, но поне синя светлина. Сетне сложих синята гумичка и пак си грее в пъти повече от другите. Гадното е, че моята няма за регулиране на осветлението на таблото. А тия светодиоди къде да ги търся? В бриколаж дали има? В краен случай отивам купувам си още 3 от по 0,50 ст. и ги пляскам с лак и тях, само ме притеснява, че вечер ще ми дразни очите, заради по-силната светлина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Опитай да насложиш няколко слоя черен перманентен маркер.

В къщи съм минал една енергоспестяваща крушка - от тези, с навитите на спирала тръбички - ползвам я за нощна - и ефекта е добър. Колкото повече я минаваш, по-заглушена светлина дава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...