Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Подмяна на крушките на таблото


Препоръчано мнение

  • Admin

Подмяната на крушките на таблото на много модели Мицубиши е идентичен с тук показания от модела Carisma.

 

Необходими са две отвертки тип "звезди" среден размер, като едната е задължително да бъде с късо рамо за да се отвият горните болтове, а след това цялото табло.

 

Започва се първо с долната кора.

 

http://media.snimka.bg/s1/3366/032975377.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/s1/3366/032975374.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/s1/3366/032975376.jpg?r=0

 

След това следва горната кора.

 

http://media.snimka.bg/s1/3366/032975375.jpg?r=0

Внимателно се отделя без особено усилие. Внимавайте да не прекъснете някой ел. кабел около контактния ключ.

 

 

Сега вече ви е необходима "звездата" с късото рамо. Има само 2 болта - ляв и десен.

 

http://media.snimka.bg/s1/3366/032975373.jpg?r=0

 

 

http://media.snimka.bg/s1/3366/032975372.jpg?r=0

След това се отделя вътрешната предпазна козирка. Има само един централен в горната средна част на таблото. Отдолу е с пластмасови "канали".

 

 

 

Следва трудната част. Свалете волана в крайно долно положение с регулатора на височина и внимателно издърпайте таблото. Не използвайте движения наляво - надясно, защото както виждате таблото е закрепено на слотове и може да се разпоят някои съединения. Не дърпайте рязко и силно!

В бялата кръгла част се вижда четириъгълният накрайник за жилото на изминатите километри. Ако не се напасне точно при обратното слагане на таблото стрелката на километража ще "трепти" в зоната на 80- 110 километра. Това е и един от основният белег ако някой е връщал километража на колата преди....., но да не се отклонявам от въпроса....

При свалянето се изважда първо горната част и съответно се слага по обратния ред.

 

http://media.snimka.bg/s1/3366/032975371.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/s1/3366/032975370.jpg?r=0

Разглобеното табло. Долните черни фасонки от дясо на ляво по ред на номерата са за:

ABS, резервата, фаровете за мъгла, отворена врата, ръчна спирачка, масло, акумулатор, chek engine, нивото в резервоара за чистачки, cruise (само на моделите оборудвани с тази екстра) , SRS, security (намира се отгоре между първа и втора фасонка и е само за моделите оборудвани с тази екстра). Горните водоравни три са за мигачите и осветеността на таблото. Големите фасонки са със сини шапчици и осветяват таблото.

 

http://media.snimka.bg/s1/3366/032975369.jpg?r=0

 

Това са крушките. Най-малките не са за таблото, а за помощните бутони.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/krushki.jpg

 

Има ги на ул. " Поп Богомил" 42

Важното е да се каже, че са 12V за кола.

Ето точния адрес.

 

http://img407.imageshack.us/img407/5008/popst4.jpg

 

Успех :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 136
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

BigBoss не спираш да ме изненадваш :good: !

Ако сега покажеш и как да си отворя централното табло за лампичките на климатроника ще дойда специално до София да те черпя !СЕРИОЗНО :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забелязах,че на снимките Каризмата не е с електронен брояч на километража какато е при моята!Затова искам да питам има ли някаква разлика в разглобяването на двата вида табла !??!?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Няма никъква разлика. Електронния брояч струва няколко евро повече и не се закрепва с допълнителен слот. Като сваляш централната конзола използвай плоска отвертка с парцалче, за да не надереш пластмасата :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 месеца ...
Няма никъква разлика. Електронния брояч струва няколко евро повече и не се закрепва с допълнителен слот. Като сваляш централната конзола използвай плоска отвертка с парцалче, за да не надереш пластмасата :icon_bye:

Абе BIG boss, ами лампичката на часовника може ли да се смени и как точно става, ако може аз се пробвах веднъж обаче ме е страх да не счупя нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

здравеите колеги,със риск да повторя една вече говорена тема ще ви попитам как да сменят тези проблемни и трудно сменяеми крушцици.изчетох доста мнения във форума за подмяна на крушки.тези снимки за смяната на ламбите на таблото които биг босса е качил са просто супер и много ме улесниха при операцията на моето табло.обааааче подмяната на крушката на часовника ми се струва почти невъзможна.въобще не ми е ясно как мога да го сваля този часовник.помъчих се доста обаче се притеснявам да не строша нещо.по същия начин стои въпроса и с крушката на пепелника.ходих и по маисторчета ама и те се дупеха гъзеха и накрая ми викат"абе кво ти трябва да я сменяш тая крушка нали си имаш часовник на ръката" :( обаче аз така не мога искам всичко да си е наред по мойта мицуба. дайте някаква ценна информация или такива готини снимки като за крушките на таблото.моля ви.и кажете ако сте сменяли естествено със отверка ли се вади пустия му часовник или с какво мога да го измъкна от там

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се пипа много внимателно с отверка на върха, на която има парцалче, така съм чувал от Биг Босса, но нека той те упъти точно как да постъпиш в твоя случай и съвета ми е да не бързаш да сваляш часовника, защото ако счупиш нещо ще ти излезне много скъпо ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се пипа много внимателно с отверка на върха, на която има парцалче, така съм чувал от Биг Босса, но нека той те упъти точно как да постъпиш в твоя случай и съвета ми е да не бързаш да сваляш часовника, защото ако счупиш нещо ще ти излезне много скъпо ...

аз пробвах лекичко така с отверката обаче не помрадваше ваобще и затова се отказах .а пък и като незнам точно каде да бутна с отверката е много гадно.а ти знаеш ли на пепелника от де се бърка?? :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

аз пробвах лекичко така с отверката обаче не помрадваше ваобще и затова се отказах .а пък и като незнам точно каде да бутна с отверката е много гадно.а ти знаеш ли на пепелника от де се бърка?? :D

 

Не и за това не давам съвети как да отвориш таблото...! :D

 

Но знам че трябва да се пипа нежно, а не със сила!

Те мицубишитата са за интелигентна работна ръка. :D

 

Потърпи още малко ще получиш компетентен отговор, всеки който пита както трябва в този форум получава отговор! ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ето подробна схема как е разглобено таблото на Carisma:

 

http://images09.snimka.bg/000941221.jpg

 

В горната част на снимката е панела със въздуховодите и часовника, който е на четири щипки. На края на плоска отверка се слага тънко парцалче и се мушка в областта, както е показано на снимката. След това лека се натиска самата скоба навътре, за да освободи контращипката.

 

http://images09.snimka.bg/000941222.jpg

 

Внимавайте да не натискате силно!!!

Пластмасата е податлива на чупене. Този панел струва сумати пари.

 

Накрая има крушка, която се развива с копчето от вътрешната страна, но не е като другите крушки и има специфична фасонка.

 

http://images09.snimka.bg/000941223.jpg

 

Спомням си, че преди няколко месеца при Иво в Рубин имаше доста крушки. Може да са останали още :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Пращам една снимка от която може да стане малко по-ясно. Не знам защо, но никъде не прочетох, че този панел не излиза нагоре, а се дърпа по хоризонтала към вас. С малко повече усилия и излиза. А лампичката на часовника не може да се обърка. Тя е отзад по средата и наподобява шестограм със срез като за отверка. Самата крушка с фасунката е около 2 лева. Желая късмет на всички. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Снимката е полезна :good: . От нея става много ясно как се изважда панела. Интересно ми е дали при снемането му се откачат някакви жила , които са свързани с вентилацията , дали след като се постави отново на място , панелът няма луфтове и дали не трака. Не мога да се начудя как е възможно часовниците на вс. Каризми да не светят и как това поражда неистово желание у всички собственици да ги оправят. Колко ли ще изкара сменената лампичка и дали това няма да е постоянна процедура :icon_hmm: ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Няма проблем с никъкви жила (само едно без значение). Този панел се сваля буквално за секунди както съм обяснил по-горе и както е снимал колегата. На всички по-известни марки японски коли принципа е един и същ. Тези нанели никога не се вадят нагоре, а винаги напред. Няма никъква логика да е обратното. Сменените лампички изкарват много години. Обикновено живота им зависи от пускането на фаровете, поради простата причина, че в много страни в западна европа се кара с включени светлини и през деня.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Биг :drinks: Аз днес направих някакъв опит да го сваля, но въпреки перфектните онагледителни материали , които сте осигурили във форума, нищо не се получи. Като гледам снимките и схемите е толкова елементарно, а като започна да го правя имам чувството , че ще изпочупя и надраскам всичко наоколо. И не мога да си обясня защо мисълта за този пусти часовник става все по- натрапчива. Вече карам колата почти 2 год., на CD-то имам часовник и пак искам да го оправя. Та по този повод днес звънях в Рубин , там ме препратиха към Иво (да се уговорим), но неговия GSM беше дълго време изключен. Мн. се надявам , че там тази процедура е позната и ще го оправят без да има страчни (отрицателни ефекти) :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Здравейте и от мен :) Имам Каризма 1.8 1996г - идентична със снимките които Биг Бос е качил по горе и миналият ден и свалих таблото (причината е че чат пат ми гасне осветлението на таблото - не дава контакт добре и като друсне в някоя дупка и се оправя :icon_hmm: ) Не че го оправих де.. Само да отметна че може да се мине и без да се свалят корите над и под волана. Аз успях да го сваля и без да отвивам винтовете на тези кори и си излиза...та ако някой тръгне да ги сваля може да си спести няколкото винта. Всъщност прескачаме първите четири снимки - или поне на моята е така. След като го извадих опитах какво ще е ако сваля и корите под и над волана, но мисля че няма нужда от тази операция. Дано не подведа някои защото знам че Биг Бос е доста компетентен :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От няколко дена не ми свети крушката на пепелника. Някой ако е сменял вече такава да каже откъде може да се извади.

И още едно въпросче.

Има ли Каризмата крушка на таблото за светещи габарити?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........Има ли Каризмата крушка на таблото за светещи габарити?
:mitsu-smiley: Би трябвало да нямаш нито за габарити, нито за къси светлини. :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи фабрично си няма?

Жалко! Аз се канех днес да свалям таблото и да сменям крушки.

 

Разбира се, че има крушка на пепелника, тя май е една и съща и за запалката. Аз я сменях, но в една работилница за аларми и по тази причина не многа да съм много полезен... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...