Премини към съдържание

Диагностичен хардуер+софтуер


Препоръчано мнение

Днес пробвах да се вържа и нищо. Направо полудях. Какво ли не пробвах и не иска и това си е. Вързах К към 7, L към 9, 4 към 1 маса ( 4 и 5 са накъсо) и от 16 дърпам захранване за L линията. Вкарах Tactrix13U.ept и пак нищо. Схемата която ползвам е тази:

....

Не тръгва нито с evoscan, ecuedit,ecuflash.

Някой да има идеи защо не тръгва?

 

MUT-II/III, which uses ISO9141 not ALDL/TTL

 

Имаш ли 9-ти пин ,или е празно гнездото ?

EcuFlash , май не става за нашите машини , като гледам само за ЕВО , Еклипси , субару ... :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 129
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

MUT-II/III, which uses ISO9141 not ALDL/TTL

 

Имаш ли 9-ти пин ,или е празно гнездото ?

EcuFlash , май не става за нашите машини , като гледам само за ЕВО , Еклипси , субару ... :(

 

На галанта на 9-ти пин е АБС-а. Затова на буксата, която върви с Евоскана се скъсва крачето на 9-ти пин. Решфлаш на ЕКУ-то на галант също е невъзможно... Всъщност не е невъзможно, а просто малко рисковано. Говоря за 6а13 двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес пробвах да се вържа и нищо. Направо полудях. Какво ли не пробвах и не иска и това си е. Вързах К към 7, L към 9, 4 към 1 маса ( 4 и 5 са накъсо) и от 16 дърпам захранване за L линията. Вкарах Tactrix13U.ept и пак нищо. Схемата която ползвам е тази:

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633788046758813750.jpg

Не тръгва нито с evoscan, ecuedit,ecuflash.

Някой да има идеи защо не тръгва?

 

Като гледам тази схема, двупосочната ти линия е Л (за тази схема).

Т.е. според мен трябва да свържеш Л линията на 7 пин!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тръгна, но трябваше да махна L линията и да закъся 1 с 4 пин.Също така ТХ не трябва да се инвертва при мойта схема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм правил това нещо преди 3-4 години ,но използвах ИС LM327 който поддържа 7 протокола вкл. и ISO9141...........но не ми хареса ,тъй като ползвах някакви готови програмки...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко тъп въпрос ама като не съм се занимавал.. EvoScan може ли да чете грешки и ако не коя програма може? А ако чете, къде се виждат, че не мога да намеря в менюто нищо такова.

Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко тъп въпрос ама като не съм се занимавал.. EvoScan може ли да чете грешки и ако не коя програма може? А ако чете, къде се виждат, че не мога да намеря в менюто нищо такова.

Благодаря предварително!

 

Мисля от бутона "Display DTC" , ама май е само за ОБД 2 .

Щото и на моята не ги чете.

Пробай с този Ъпдейт на Евоскана , той поне е free ( ...ако я имаш вече инсталирана :) )

http://www.limitless.co.nz/EvoScan/EvoScan...Ev2.6Beta11.zip

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко тъп въпрос ама като не съм се занимавал.. EvoScan може ли да чете грешки и ако не коя програма може? А ако чете, къде се виждат, че не мога да намеря в менюто нищо такова.

Благодаря предварително!

Може, изписва ти ги в десния долен квадрант. С кодовете. Ако нямаш грешки записани на ЕКУ-то, няма да ги видиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз все още не мога да накарам Евоскан-а да изкара грешките на моя Галант (6А13). Пробвах на един друг (и той 6А13), при него стана. Не знам дали има разлика в годините на производство и за това се получава така. Иначе работните параметри на двигателя ги вади.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тръгна, но трябваше да махна L линията и да закъся 1 с 4 пин.Също така ТХ не трябва да се инвертва при мойта схема.

 

Каква е разликата в куплунгите на тези автомобили и Space Star 1,9 DID 2001? При мен на 1 краче е централното заключване. Имам кабел за AUDI, става ли за преработка или ще мога да ползвам само куплунга? При мен 4 е маса, 7 е линия и 16 е +. Когато свържа 1 към маса, прещтраква централното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това от AUDI става, то и мойто е такова, но само ако имаш К линия. При теб колата е 2001 и най вероятно е с CAN. В този случай можеш да ползваш ELM327.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз все още не мога да накарам Евоскан-а да изкара грешките на моя Галант (6А13). Пробвах на един друг (и той 6А13), при него стана. Не знам дали има разлика в годините на производство и за това се получава така. Иначе работните параметри на двигателя ги вади.

 

Ами радвай се бе, просто нямаш грешки :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По нашите си саитове има готов кабел за 40-50лв. И е направен както си му е реда......Просто това е цената за диагностика и половина, в някой сервиз дето няма да знаят какво правят....и си купуваш кабела..... Освен ако някой не го сърбят ръцете да си направи.

Ами ако ме удари ток? :tok: :icon_refuse:

 

:hysterical: :hysterical: :hysterical: Няма какво да ми се смеете, аз сам.....

 

Евалла ви момчета, шапка ви свалям! Прочетох цялата тема, нищичко не разбрах, ама нито дума! Евалла, че има хора като вас!

 

А аз моята диагностика има къде да си я правя! Вие си дръжте уредите изправни, а аз знам къде да ви намеря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата в куплунгите на тези автомобили и Space Star 1,9 DID 2001? При мен на 1 краче е централното заключване. Имам кабел за AUDI, става ли за преработка или ще мога да ползвам само куплунга? При мен 4 е маса, 7 е линия и 16 е +. Когато свържа 1 към маса, прещтраква централното.

 

 

При Мицубиши 1-ви крак като се даде на маса вкарва всичките системи в режим на диагностика........Няма нищо общо с централното, просто това е сигнал че явно си направил вярната комбинация.......Редно е когато пьрви крак се даде на маса, на таблото да почнат да мигат всички лампи, Check Engine, ABS, ако е автоматик почват да мигат и лампите на автоматика......и т.н. само не трябва да мига лампата за SRS-а, защото тази система няма режим на самодиагностика........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз нещо не мога да се оправя. Значи диагностиката минава само на EFI. После като се свържа нямам грешки обаче като натисна DTC ми излизат следните два текста разбъркано и не мога да разбера грешки ли са или инфо.

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633789762666236214.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633789762726250422.JPG

Ако някой е наясно нека изясни. При select DTC method долу пак само MUTII EFI сработва. С другите неще и да чуе да се върже.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз нещо не мога да се оправя. Значи диагностиката минава само на EFI. После като се свържа нямам грешки обаче като натисна DTC ми излизат следните два текста разбъркано и не мога да разбера грешки ли са или инфо.

...

Ако някой е наясно нека изясни. При select DTC method долу пак само MUTII EFI сработва. С другите неще и да чуе да се върже.

 

 

Сработва MUTII EFI , предполагам защото колата си е с MUTII протокол за комункация.

Не съм пробвал да чета грешките още, но сигурно като натиснеш бутона ти показва грешките , ако има!

А при при Real time datalogging май не ги изписва , но нека запознатите да кажат :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Днес намерих програма, която слуша ком порта на компютъра в двете посоки. За съжаление напоследък имам много работа и никакво време, но да се надяваме другата седмица да имам време за да се позанимавам. Ако някой има интерес мога да му я пратя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз , разбира се :)

, би ли ми я пратил.

 

Да не би да е това :

 

http://www.beyondlogic.org/protocolanalyse...colanalyser.htm

 

Само че са нужни 2 ком порта .

 

А, да те питам друго , показва ли ти реално скоростта на движение , защото при мен показва когато съм спрял някакви фантастични цифри - 400 км/ч .

Ако тръгна пак показва нереално 300-400 :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази събота или неделя ако имам време ще закача два кабела USB -> UART и ще се опитам да слушам и двете посоки, обаче се опасявам, че ще наруша комуникацията. Все пак ще се учудя ако всичко тръгне без да се съгласуват нивата ама ще видиме. За скороста ще погледна, но за Evoscan ли става дума?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да за евоскан става дума , както и за екуедит-та ,явно моята каризма е от по старите модели и ЕКУ-то не дава данни за скоростта на движение, и за това се получават фантастични стойности.

 

И друго :

Преди малко пак пробвах разни други логери и този път MUT Monitor -a се логна успешно :)

Това означава че, вече имаме данни да протоколите за комуникация :)

 

http://www.myrollingroad.com/showthread.php?t=60

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чак днес успях да провера скоростта. И на двете програми ми показа горе долу скоростта на скоростомера. Бях тръгнал да правя и хардуерна слушалка на USB ама на последък много работа, а казват, че имало криза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Няма за сега смисъл да се мъчиш с подслушване на порта .

Протоколите са точно такива каквито е написал CLaNZeR

Т.е. днес успях да на карам ЕКУ-то да пропее.Изкопчих първите два байта от него :)

Много го бих, но накрая почна да си произнава всичко.

 

 

Това което е написал CLaNZeR е вярно , но има една малка подробност , а тя е че

след като се инициализира ЕКУ-то и върне отговора ( 0x55 0xEF 0x85 ), се праща запитване от един байт и се чака 1 байт отговор , който е стойността на величината за която питаме.

Та аз си бях настроил програмата да чака 1 байт , и все не се получаваше нищо .

Примерно питам за волатажа ( 14h ) и ми връща пак 14h .И реших да чакам 2 байта ей така за спорта просто , а то взе че ми прати 14 A9. Т.е връща запитването + отговора :)

А9 е 169 и като го умножиш по константата 0.07333 си е точно 12,39V.

Сега ще седна да пооправя малко програмата да заприлича на нещо поне :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е супер ама къде пише на кои адреси какво има.Волтажа от къде видя че е 14h? Иначе това което казваш е супер. На кой процесор пишеш? То това което си направил е най трудното то останалото е лесно да се добавя и изкарва на дисплей.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като отвориш евоскан-а там с/у всяка величина си пише адреса който пращаш към ЕКУ-то .

14 е волатажа , 21 оборотите , 07 температурата , и т.н.т. ,като някои от величините се умножават/делят/събират/изваждат със определени константи , а някои ( като температурата на водата ) са директни .Каквото ти прати това е температурата .

Само че има една маааалка/Голяма подробност :) програмата е на Делфи :)

Т.е за сега е за Windows само :(

И тъй като до сега не съм правил нищо със микроконтролери , ще трябва да седна да прочета как стават работите и да правя опити !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

{* ***** UP ***** * ]

Успях да докарам до някакво ниво на което да работи програмата , въпреки че има да се изчисти кода и да се обхванат "изключенията" и бъговете.Но това че стане като имам повече свободно време :)

 

Пускам тестова версия , и ако някой има желание да пробва ще се радвам да сподели забележки , препоръки и бъгове в/у който да поработя .

 

Тествана е на Каризмата и работи нормално ( в повечето случаи :) )

Работи със MUT II Протокола , със 16 пинови диагностични куплонзи .

Кабела за връзка - ползвам един евтин 20 лв , от E bay , - VAG Com KKL:

Предполагам ще работи със всеки ОБД 2 кабел който създава витруален ком порт.

Работи със OpenPort 1.3U .

 

MUT II Logger

// десен бутон и давате Save target as.. или Save link as..

 

MUT II Logger

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...