BallAtriX Публикувано 24 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 24 Май 2009 Днес пробвах да се вържа и нищо. Направо полудях. Какво ли не пробвах и не иска и това си е. Вързах К към 7, L към 9, 4 към 1 маса ( 4 и 5 са накъсо) и от 16 дърпам захранване за L линията. Вкарах Tactrix13U.ept и пак нищо. Схемата която ползвам е тази: ....Не тръгва нито с evoscan, ecuedit,ecuflash.Някой да има идеи защо не тръгва? MUT-II/III, which uses ISO9141 not ALDL/TTL Имаш ли 9-ти пин ,или е празно гнездото ?EcuFlash , май не става за нашите машини , като гледам само за ЕВО , Еклипси , субару ... :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 24 Май 2009 Сподели Публикувано 24 Май 2009 MUT-II/III, which uses ISO9141 not ALDL/TTL Имаш ли 9-ти пин ,или е празно гнездото ?EcuFlash , май не става за нашите машини , като гледам само за ЕВО , Еклипси , субару ... :( На галанта на 9-ти пин е АБС-а. Затова на буксата, която върви с Евоскана се скъсва крачето на 9-ти пин. Решфлаш на ЕКУ-то на галант също е невъзможно... Всъщност не е невъзможно, а просто малко рисковано. Говоря за 6а13 двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masterross Публикувано 24 Май 2009 Сподели Публикувано 24 Май 2009 Днес пробвах да се вържа и нищо. Направо полудях. Какво ли не пробвах и не иска и това си е. Вързах К към 7, L към 9, 4 към 1 маса ( 4 и 5 са накъсо) и от 16 дърпам захранване за L линията. Вкарах Tactrix13U.ept и пак нищо. Схемата която ползвам е тази:http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633788046758813750.jpgНе тръгва нито с evoscan, ecuedit,ecuflash.Някой да има идеи защо не тръгва? Като гледам тази схема, двупосочната ти линия е Л (за тази схема).Т.е. според мен трябва да свържеш Л линията на 7 пин! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dfdf Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Тръгна, но трябваше да махна L линията и да закъся 1 с 4 пин.Също така ТХ не трябва да се инвертва при мойта схема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Аз съм правил това нещо преди 3-4 години ,но използвах ИС LM327 който поддържа 7 протокола вкл. и ISO9141...........но не ми хареса ,тъй като ползвах някакви готови програмки........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dfdf Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Малко тъп въпрос ама като не съм се занимавал.. EvoScan може ли да чете грешки и ако не коя програма може? А ако чете, къде се виждат, че не мога да намеря в менюто нищо такова.Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 25 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2009 Малко тъп въпрос ама като не съм се занимавал.. EvoScan може ли да чете грешки и ако не коя програма може? А ако чете, къде се виждат, че не мога да намеря в менюто нищо такова.Благодаря предварително! Мисля от бутона "Display DTC" , ама май е само за ОБД 2 .Щото и на моята не ги чете.Пробай с този Ъпдейт на Евоскана , той поне е free ( ...ако я имаш вече инсталирана )http://www.limitless.co.nz/EvoScan/EvoScan...Ev2.6Beta11.zip Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Малко тъп въпрос ама като не съм се занимавал.. EvoScan може ли да чете грешки и ако не коя програма може? А ако чете, къде се виждат, че не мога да намеря в менюто нищо такова.Благодаря предварително!Може, изписва ти ги в десния долен квадрант. С кодовете. Ако нямаш грешки записани на ЕКУ-то, няма да ги видиш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 Колеги аз все още не мога да накарам Евоскан-а да изкара грешките на моя Галант (6А13). Пробвах на един друг (и той 6А13), при него стана. Не знам дали има разлика в годините на производство и за това се получава така. Иначе работните параметри на двигателя ги вади. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 Тръгна, но трябваше да махна L линията и да закъся 1 с 4 пин.Също така ТХ не трябва да се инвертва при мойта схема. Каква е разликата в куплунгите на тези автомобили и Space Star 1,9 DID 2001? При мен на 1 краче е централното заключване. Имам кабел за AUDI, става ли за преработка или ще мога да ползвам само куплунга? При мен 4 е маса, 7 е линия и 16 е +. Когато свържа 1 към маса, прещтраква централното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dfdf Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 Това от AUDI става, то и мойто е такова, но само ако имаш К линия. При теб колата е 2001 и най вероятно е с CAN. В този случай можеш да ползваш ELM327. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 Колеги аз все още не мога да накарам Евоскан-а да изкара грешките на моя Галант (6А13). Пробвах на един друг (и той 6А13), при него стана. Не знам дали има разлика в годините на производство и за това се получава така. Иначе работните параметри на двигателя ги вади. Ами радвай се бе, просто нямаш грешки Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 По нашите си саитове има готов кабел за 40-50лв. И е направен както си му е реда......Просто това е цената за диагностика и половина, в някой сервиз дето няма да знаят какво правят....и си купуваш кабела..... Освен ако някой не го сърбят ръцете да си направи.Ами ако ме удари ток? :icon_refuse: :hysterical: :hysterical: :hysterical: Няма какво да ми се смеете, аз сам..... Евалла ви момчета, шапка ви свалям! Прочетох цялата тема, нищичко не разбрах, ама нито дума! Евалла, че има хора като вас! А аз моята диагностика има къде да си я правя! Вие си дръжте уредите изправни, а аз знам къде да ви намеря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 Каква е разликата в куплунгите на тези автомобили и Space Star 1,9 DID 2001? При мен на 1 краче е централното заключване. Имам кабел за AUDI, става ли за преработка или ще мога да ползвам само куплунга? При мен 4 е маса, 7 е линия и 16 е +. Когато свържа 1 към маса, прещтраква централното. При Мицубиши 1-ви крак като се даде на маса вкарва всичките системи в режим на диагностика........Няма нищо общо с централното, просто това е сигнал че явно си направил вярната комбинация.......Редно е когато пьрви крак се даде на маса, на таблото да почнат да мигат всички лампи, Check Engine, ABS, ако е автоматик почват да мигат и лампите на автоматика......и т.н. само не трябва да мига лампата за SRS-а, защото тази система няма режим на самодиагностика........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dfdf Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 Аз нещо не мога да се оправя. Значи диагностиката минава само на EFI. После като се свържа нямам грешки обаче като натисна DTC ми излизат следните два текста разбъркано и не мога да разбера грешки ли са или инфо.http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633789762666236214.JPGhttp://www.bgphoto.net/photos/32860/o633789762726250422.JPGАко някой е наясно нека изясни. При select DTC method долу пак само MUTII EFI сработва. С другите неще и да чуе да се върже. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 26 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 26 Май 2009 Аз нещо не мога да се оправя. Значи диагностиката минава само на EFI. После като се свържа нямам грешки обаче като натисна DTC ми излизат следните два текста разбъркано и не мога да разбера грешки ли са или инфо....Ако някой е наясно нека изясни. При select DTC method долу пак само MUTII EFI сработва. С другите неще и да чуе да се върже. Сработва MUTII EFI , предполагам защото колата си е с MUTII протокол за комункация.Не съм пробвал да чета грешките още, но сигурно като натиснеш бутона ти показва грешките , ако има!А при при Real time datalogging май не ги изписва , но нека запознатите да кажат Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dfdf Публикувано 4 юни 2009 Сподели Публикувано 4 юни 2009 Днес намерих програма, която слуша ком порта на компютъра в двете посоки. За съжаление напоследък имам много работа и никакво време, но да се надяваме другата седмица да имам време за да се позанимавам. Ако някой има интерес мога да му я пратя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 4 юни 2009 Автор Сподели Публикувано 4 юни 2009 Аз , разбира се , би ли ми я пратил. Да не би да е това : http://www.beyondlogic.org/protocolanalyse...colanalyser.htm Само че са нужни 2 ком порта . А, да те питам друго , показва ли ти реално скоростта на движение , защото при мен показва когато съм спрял някакви фантастични цифри - 400 км/ч .Ако тръгна пак показва нереално 300-400 :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dfdf Публикувано 10 юни 2009 Сподели Публикувано 10 юни 2009 Тази събота или неделя ако имам време ще закача два кабела USB -> UART и ще се опитам да слушам и двете посоки, обаче се опасявам, че ще наруша комуникацията. Все пак ще се учудя ако всичко тръгне без да се съгласуват нивата ама ще видиме. За скороста ще погледна, но за Evoscan ли става дума? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 10 юни 2009 Автор Сподели Публикувано 10 юни 2009 Да за евоскан става дума , както и за екуедит-та ,явно моята каризма е от по старите модели и ЕКУ-то не дава данни за скоростта на движение, и за това се получават фантастични стойности. И друго :Преди малко пак пробвах разни други логери и този път MUT Monitor -a се логна успешно Това означава че, вече имаме данни да протоколите за комуникация http://www.myrollingroad.com/showthread.php?t=60 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dfdf Публикувано 17 юни 2009 Сподели Публикувано 17 юни 2009 Чак днес успях да провера скоростта. И на двете програми ми показа горе долу скоростта на скоростомера. Бях тръгнал да правя и хардуерна слушалка на USB ама на последък много работа, а казват, че имало криза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 30 юни 2009 Автор Сподели Публикувано 30 юни 2009 Няма за сега смисъл да се мъчиш с подслушване на порта .Протоколите са точно такива каквито е написал CLaNZeR Т.е. днес успях да на карам ЕКУ-то да пропее.Изкопчих първите два байта от него Много го бих, но накрая почна да си произнава всичко. Това което е написал CLaNZeR е вярно , но има една малка подробност , а тя е че след като се инициализира ЕКУ-то и върне отговора ( 0x55 0xEF 0x85 ), се праща запитване от един байт и се чака 1 байт отговор , който е стойността на величината за която питаме.Та аз си бях настроил програмата да чака 1 байт , и все не се получаваше нищо .Примерно питам за волатажа ( 14h ) и ми връща пак 14h .И реших да чакам 2 байта ей така за спорта просто , а то взе че ми прати 14 A9. Т.е връща запитването + отговора А9 е 169 и като го умножиш по константата 0.07333 си е точно 12,39V.Сега ще седна да пооправя малко програмата да заприлича на нещо поне :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dfdf Публикувано 1 юли 2009 Сподели Публикувано 1 юли 2009 Това е супер ама къде пише на кои адреси какво има.Волтажа от къде видя че е 14h? Иначе това което казваш е супер. На кой процесор пишеш? То това което си направил е най трудното то останалото е лесно да се добавя и изкарва на дисплей. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 1 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 1 юли 2009 Като отвориш евоскан-а там с/у всяка величина си пише адреса който пращаш към ЕКУ-то .14 е волатажа , 21 оборотите , 07 температурата , и т.н.т. ,като някои от величините се умножават/делят/събират/изваждат със определени константи , а някои ( като температурата на водата ) са директни .Каквото ти прати това е температурата .Само че има една маааалка/Голяма подробност програмата е на Делфи Т.е за сега е за Windows само :(И тъй като до сега не съм правил нищо със микроконтролери , ще трябва да седна да прочета как стават работите и да правя опити ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 28 август 2009 Автор Сподели Публикувано 28 август 2009 {* ***** UP ***** * ]Успях да докарам до някакво ниво на което да работи програмата , въпреки че има да се изчисти кода и да се обхванат "изключенията" и бъговете.Но това че стане като имам повече свободно време Пускам тестова версия , и ако някой има желание да пробва ще се радвам да сподели забележки , препоръки и бъгове в/у който да поработя . Тествана е на Каризмата и работи нормално ( в повечето случаи )Работи със MUT II Протокола , със 16 пинови диагностични куплонзи .Кабела за връзка - ползвам един евтин 20 лв , от E bay , - VAG Com KKL:Предполагам ще работи със всеки ОБД 2 кабел който създава витруален ком порт.Работи със OpenPort 1.3U . MUT II Logger// десен бутон и давате Save target as.. или Save link as.. MUT II Logger Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.