Премини към съдържание

Диагностичен хардуер+софтуер


Препоръчано мнение

Така, направо на въпроса:

Колата е Carisma 1,8 16v 4G93 95 г.

XMCLNDA2ATF009508

Имам намерение да си взема някаква диагностична апаратура, нещо от рода на EVOScan или друго подобно.Разбира се не за професионални цели, а по скоро личен интерес.

Ако може да дадете малко повече инфо за ЕКУ-то на тази кола, какъв стандарт за връзка и обмен на данни подържа ( OBD , OBD-II, JOBD , или друг) за да знам какъв преходник/кабел/софтуер да търся.

Доста се рових из нета , но не попаднах на много инфо.

 

Или ако някой има опит или е правил саморъчно преходник от типа

Тук...

ТУК

 

Попаднах на няколко схеми на такива преходници тип ELM323 , но не можах да разбера дали подържа моето ЕКУ

 

Тук

 

По интересно ще ми е сам да си го сглобя , ако не е прекалено схожна схемата , но ако не стане може и с EVOScan-а ( но дали той става? )

 

Много ще съм благодарен , за каквато и да информация в тази насока :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 129
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Така, направо на въпроса:

Колата е Carisma 1,8 16v 4G93 95 г.

XMCLNDA2ATF009508

Имам намерение да си взема някаква диагностична апаратура, нещо от рода на EVOScan или друго подобно.Разбира се не за професионални цели, а по скоро личен интерес.

Ако може да дадете малко повече инфо за ЕКУ-то на тази кола, какъв стандарт за връзка и обмен на данни подържа ( OBD , OBD-II, JOBD , или друг) за да знам какъв преходник/кабел/софтуер да търся.

Доста се рових из нета , но не попаднах на много инфо.

 

Или ако някой има опит или е правил саморъчно преходник от типа

Тук...

ТУК

 

Попаднах на няколко схеми на такива преходници тип ELM323 , но не можах да разбера дали подържа моето ЕКУ

 

Тук

 

По интересно ще ми е сам да си го сглобя , ако не е прекалено схожна схемата , но ако не стане може и с EVOScan-а ( но дали той става? )

 

Много ще съм благодарен , за каквато и да информация в тази насока :)

JOBD - Евоскан ще работи при теб, но според мен няма нужда да купуваш. Има във форума, така че може за проба да го закачиш, разгледаш и прецениш дали да си го купуваш. Всъщност какви са ти целите? Диагностика само ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво по точно имаш в предвид , че има евоскан във форума ?

Има го някой колега или ...?

Ако го има някой колега наистина ще е по добре да се пробва как ще работи първо :)

А иначе целта ми в общи линии е да имам нещо като борд компютър, да следя параметрите

, да науча кой за какво е .... или на кратко с познавателна цел.

А евоскана има ли възможности за ремапване картите?

Кой знае , може някой ден да се науча и това да го правя :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво по точно имаш в предвид , че има евоскан във форума ?

Има го някой колега или ...?

Ако го има някой колега наистина ще е по добре да се пробва как ще работи първо :)

А иначе целта ми в общи линии е да имам нещо като борд компютър, да следя параметрите

, да науча кой за какво е .... или на кратко с познавателна цел.

А евоскана има ли възможности за ремапване картите?

Кой знае , може някой ден да се науча и това да го правя :rolleyes:

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=6096

Няма нищо особено за учене, просто се флашва ЕКУ-то ти, но първо прочети...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=6096

Няма нищо особено за учене, просто се флашва ЕКУ-то ти, но първо прочети...

 

 

:) Да това съм го чел , доста е интересно :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Update :

-----------

Реших да напиша това което с доста търсене и четене успях да намеря по започнатата вече тема, с цел да бъде в помощ ако някой реши да се занимава в тази посока .

 

Основното ми търсене беше за MUT II ( JOBD) протокола комуникация с ЕКУ-то на по-старите коли като моята , които са преди да влезе стандарта OBD II.

Запитах в сайта

 

http://www.limitless.co.nz/evoscan/

какъв кабел е необходим за връзка каризмата 95 г. и отговориха следното :

 

Hi Mate,

 

The protocol for you car should be 16pin (OBDII)

 

The best cable for you is the OpenPort 1.3U Universal USB Cable.

 

// За справка такъв кабел в сайта на evoscan се продава на цена 137 $ + 10$ доставка

// подобен кабел на произведен от Tactrix - OpenPort 2.0 е към 170$

 

От там на сетне след ровене из руските сайтове (... а тях съм ги признал, че се намират неща където почти не се намират на друго място ) попаднах на човек който си е сглобил схемата на кабела тип OpenPort 1.3U и чрез Ecuedit e успял да се свърже с ECU-то си .

Дръпнах си схемата на кабела

openport13.pdf

и потърсих елементите от нея , но се оказа трудничко, тъй като са по специфични и почти не се предлагат в БГ.Успяха да ми доставят само FT232RL , който е аналог на FT232RQ , но е със 28 крачета. Зa L4931ABD120 , не бяха и чували , а се оказа 12 волтов стабилизатор LOW DROP с управление.Но както и да е в руския сайт се казва че, може и без него и без таймера LM555CM. Последния който , е като че ли с малко не довършена схема , Извода BOOT остава висящ.

В друг сайт/форум ( ...много добър м/у другото, с много полезна иформация ) http://www.myrollingroad.com/showthread.php?t=68

CLaNZeR - Разработва Mut Monitor и няколко вида собствени диагностични кабели, но със насоченост за ЕVO-та, със MUT протокола!

От там разбрах че пин 11 на диагностичната букса не е задължителен при неговия кабел и може без него.

 

Снабдих се с елементите и с доста мъки стъкмих преработена схема ,само със 4 извода :

- Маса

- К-Line

- L-Line

- +12V

Мъките бяха основно при запояването на SMD -то : FT232RL. 28 крачета , по 14 на около 10 мм дълъг корпус. Запоих по едно "косъмче" от многожичен меден проводник към всяко краче и след това косъмчетата към учебна платка.Малко по лесно запоих транзисторите, защото и те са SMD . Друго беше лесно !

 

Със свързването на кабела ( трудно е да се каже че прилича на кабел, но това е само за тест-а ) към USB-то на компютъра , си мина нормално разпозна го веднага, инсталирах му драйверите и беше готов.Но се оказа че, се променят настройките на чипа (FT232RL)

да са като на Tactrix OpenPort 1.3 кабела .Дръпнах си от сайта прозводител на FT232 инструмент за програмиране на чиповте им , намерих новите настройки и го програмирах.

Като го включих към РС-то си, го разпозна като OpenPort 1.3 Universal.

Последваха няколко теста в колата, но тъй като нямам лаптоп :( ,-> кабел от третия етаж , настолното РС на предната седалка ,TFT-то в/у него , аз до него ... абе само да имаше кой да ме снима , както и да е.

 

Тъй като Диагностичната букса на Каризмата е 16 пинова тип OBD II , но имам кабелчета само на 1,4,5,7,11,12,13 и 16-ти пин , свързах както е на схемата 4 и 5 към (-) ,

7 пин към К-line , 16 пин към +12V.

 

Пробвах да се свържа с ЕКУ-то , със МутМонитора на CLaNZeR , но без успех. Пробвах

със Mitsulogger v1.6 Beta 3 , и със MHIScannner - пак не стана :( .

 

Меря със мултицета на изхода на кабела - има промяна в напреженията ( 0V, 12V 0V 12V и т.н.т)

EvoScan-a не можах да намеря никъде , каркната или със сериен номер.Реших че, не си струва да го купувам , тъй като не е сигурно дали кабела работи както трябва

 

 

Всички опити се провалиха :( и го зарязах това начинание :)

 

Бях претъсил мрежата из основи , да намеря EvoScan или Ecu edit , пусках запитване из разни чуждестранни сайтове, но без успех.

И един ден както си проверявам един руски сайт , гледам някой ми е отговорил на търсенето , и ми е дал линк да си сваля EvoScan и Ecu edit .Много се изкефих и поднових опитите за връзка с колата.

Но пак същия негативен резулат :(

 

Реших да си правя подобен кабел от http://www.myrollingroad.com/showthread.php?t=87

и запитах дали става за Carisma , там получих един отговор който обърна нещата в полза на домакините :)

А именно че за каризма , L-line на кабела трябва да се свърже не към пин 9 и 15 , а към пин 1 !!!

Викам си пак няма да стане , но не пречи да пробвам .И пробвах!

Направо щях да си затикаm носа в монитора когато на екрана ми изписа Connection successfull и EvoScan-а започна да бълва данни !

 

Големи благодарности на spikas от http://www.myrollingroad.com , за съдействието!!!

 

Пробвах с Ecu edit също работи , със другите програми не стана, но не ме и интересува за тях :)

 

Надявам се много да ви отегчих със глупостите който изписах , но ще се радвам да е полезно на някой интусиаст като мене :)

 

За желаещите давам жокер с линк със нещтата който ви трябват за да се сдобиете с такова подобие на кабел , на стойност 20-30 лв.

 

1. Схемата:

http://freon.shackspace.com/car/ecu%20and%.../openport13.pdf

2. Преработена схема без стабилизатора и таймера

http://img41.imageshack.us/my.php?image=op...g&via=tfrog

3. Компоненти

- FT232RQ или FT232RL - SMD -> 8-9 лв

- М74HC257B1 или подобен мултиплексор ***74HC257*** не е SMD, -> струва стотинки ( 50-60)

- Транзистори SD601 или 2SD601 или BC848B SMD -> 30 стотинки за 3 бр.

- Резистори, кондензатори, -> 1-2 лв.

- OBD II Конектор -> 10 лв. http://programatoribg.com/adapters.htm

- USB кабел - идея си нямам колко струва 2-3 -5 лв

 

 

4. EcuFlash - Инсталирате преди да свържете кабела към PC-то си , по този начин се инсталират драйверите за кабела .

http://www.myrollingroad.com/OBD/ecuflash_setup129.exe

 

5. MProg3.5 за програмиране на чипа - програмира се като се свърже готовия кабел към USB-То на компютъра и се стартира програмата , избира се файла с новите настройки и се записва в чипа .

http://www.ftdichip.com/Resources/Utilities/MProg3.5.zip

http://www.ftdichip.com/

- файла с настройките за кабела :

Tactrix13U.ept

 

6.EvoScan , Ecu edit , за да не нарушавам правилата на форума, няма да дам линк за свалянето им. Който иска да пише на е-мейла ми и ще му ги пратя:

joko_joko@abv.bg

 

7.Голямо търпения и желание

-на мен ми отне 2 месеца ровене и четене из форумите и мрежата, опити , тъй като информацията за нашите модели е много оскъдна !

 

Малко снимков материал :

http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/316987_fr.jpghttp://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/316988_fr.jpg

http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/316989_fr.jpg

Tactrix13U.zip

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи на пръв поглед като го гледах има един USB to Serial чип един таймер 555 и мултиплексор.

 

За спестяване на мъката може да се позлва от готов кабел за GSM (от старите) и кабел има. Дори да не се намира ги продават по-евтино от FT232RQ, после му се слага една RJ-45 букса и различните електроники да се вкарат в такива розетки и да се позлва за различни неща, а придобива и вид. До колкото разбрах основната част на схемата е мултиплексора. Интересно. Жалко че останах без лаптоп, доста отдавна иначе бих си сглобил едно такова...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скоро подарих на един приятел за А6-цата VAG-com KKL Кабел , и като го разгледах , също е на основа на FT232BM .А във е-бей е доста по-евтин от 45 лв., както е в БГ !

Сега ми се върти идеята , да му разместим пиновете и да пробвам с него .

Иначе мисля че този virtual com port поддържа по-високи и нестандартни скорости, от кабелите на основата на ELM323 и други подобни.

 

Имате ли идея за sniffer , за да разбера какви данни се пращат и връщат към и от еку-то?

Ще потърся някави Com port снифери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега благодарности за споделената информация. А иначе не е било нужно да се мъчиш с запояване на FT232, ако беше писал по рано със сигурност щеше да получиш помощ. Аз лично бих се заел да направя такъв кабел за моя :plane: . Такъв кабел не би трябвало да струва повече от 30лв с конектора, тъй като чиповете са към 13лв. , конектора 10лв. и платка зависи от бройката но горе долу ще е в границите 2-8лв. в зависимост от бройките. Мога да помогна с начертаването на схема, опроводяването на платка и генерирането на гербери за платкаджиницата. За запояване няма проблем. Мога да запоявам доста малки чипове. За намиране на елементи също няма проблем. "Зa L4931ABD120 , не бяха и чували , а се оказа 12 волтов стабилизатор LOW DROP с управление" струва към 2лв. и не е проблем да се купи. Само трябва да се види коя схема е най удачна и да се тества на различни модели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега , за предложената помощ :icon_clap:

 

А колкото до усилята които съм вложил - струваха си, тъй като по край този кабел ми се изясниха доста други неща.Нямаше да е проблем да си го поръчам готов, но едвали щях да разбера подробности около него и устройството , а за мен това е по-ценно :)

Сега след като знам че работи , ще си го пренеса на по-свястна платка , за да добие поня някакъв вид.

Ще споделиш ли нещо по запояването на СМД-тата , някакви трикове или тънкости, че се мъча с най обикновен поялник ,чиято човка е поизядена вече :P

 

L4931ABD120 - питах и си го поръчах вече от Комет-а .

 

П.П. Можем да спретнем една Българска версия на кабела на limitless

ще го наречем BG_Limitless :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скоро подарих на един приятел за А6-цата VAG-com KKL Кабел , и като го разгледах , също е на основа на FT232BM

 

 

Точно такъв кабел се ползва....Няма защо да си играе човек да прави Опенпорта. И няма какво да му разместваш пиновете.......Безсмислено е да се връзва L линията на 1-ви, просто 1-ви трябва да е на маса за да влезе ECU в диагностичен режим(само на кабела се слага едно ключе между 1 и 4-ти крак). CLaNZeR са го направили с L линията за заблуда на врага :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно такъв кабел се ползва....Няма защо да си играе човек да прави Опенпорта. И няма какво да му разместваш пиновете.......Безсмислено е да се връзва L линията на 1-ви, просто 1-ви трябва да е на маса за да влезе ECU в диагностичен режим(само на кабела се слага едно ключе между 1 и 4-ти крак). CLaNZeR са го направили с L линията за заблуда на врага :icon_dance:

 

ДА четох че се свързва 1 към 4 , но там беше даден пример за ЕВО , а за каризма не бях сигурен.Макар че щях и това да пробвам ако не станеше с L-line :icon_thumbup:

 

И друго нещо , миналата седмица реших да видя като укъся 1 и 4 и дам на контакт , какви грешки ще изкара от самодиагностика .Обаче първо мигна няколко пъти лампата на АБС-а и после като замига чек-енджина ...... броих до 120 и спрях.Мигаше с еднаква скорост и около 1-2 пъти в сек.

Някакво обяснение ? или нещо не съм направил както трябва!?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си е както трябва когато мига на равни интервали, значи няма грешки.......Така може и до 500 да броиш......Не се ли сети. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За запояването тайната е опит и оборудване. Сменял съм какво ли не като за повечето корпуси вкл. QFN е нужен един поялник Велер и един микроскоп. За BGA и QFN с маса по средата си е нужно станция за тях. Имам готов проект за VAG с FT232 и мога да го тествам. Единствено нямам софта. Ако някой колега има инсталиран софт и знае, че работи може да тестваме това което имам. Мисля, че в тази тема е мястото, който знае за работещ софт да пусне линк. Ако се намери протокола може да си направим инфо борд с PIC тъй като са евтини, а и могат да се вземат мостри.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По нашите си саитове има готов кабел за 40-50лв. И е направен както си му е реда......Просто това е цената за диагностика и половина, в някой сервиз дето няма да знаят какво правят....и си купуваш кабела..... Освен ако някой не го сърбят ръцете да си направи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То реално всичко може да се купи ама си е тръпка да го направиш сам. След това се чувстваш някак доволно от себе си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко прегледах datasheet на L4931ABD120 и според мен има достатъчно LDO на 12V поддържани на склад в БГ за да се поръчват отвън. Някой може ли да даде на 16 пиновия obd конектор кой пин какво е? Някой знае ли защо трябва да се подаде стабилизирано напрежение 12V на 11 пин и какво е напрежението на 16 пин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази част от схемата с 555 и L4931, не я слагаите....Освен ако някой няма да ползва по специални функции, тези елементи влизат в деиствие само при флаш на ECU-тo. Схемата е напълно работоспособна и без тях. Останалите пинове са ясни от схемата по горе на Опенпорта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То реално всичко може да се купи ама си е тръпка да го направиш сам. След това се чувстваш някак доволно от себе си.

 

 

Точно :)

 

Иначе кабели има много за ВАГ , този на моя приятел го взех за 45 лв.

тук е същия http://cgi.ebay.co.uk/VAG-COM-USB-KKL-409-...%3A1%7C294%3A50

 

Всичко си е както трябва когато мига на равни интервали, значи няма грешки.......Така може и до 500 да броиш......Не се ли сети. icon_blush.gif

 

Честно казано предположих нещо подобно , но като не знам дали е така :) . Пък и не му обърнах толкова внимание тогава , просто реших сега да питам .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко прегледах datasheet на L4931ABD120 и според мен има достатъчно LDO на 12V поддържани на склад в БГ за да се поръчват отвън. Някой може ли да даде на 16 пиновия obd конектор кой пин какво е? Някой знае ли защо трябва да се подаде стабилизирано напрежение 12V на 11 пин и какво е напрежението на 16 пин?

 

 

На carisma-та имам 1,4,5,7,11,12,13,16 пин

 

1- явно е за влизане в диагностичен режим

4,5- маса

7- K-line или линята по която се осъществява комуникацията

9, 15 L-line май ще да е за ABS и AYC

11- рефлаш на екуто

12 и 13 идея си нямам

16 - + 12V

post-2838-1243111299_thumb.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си направих преди два дена кабел за VAG с FT232 и MC33199. Всичко ми излезе само 15лв. без самия конектор. Радвам се че темата изкочи именно сега тъй като ще имам възможността да го тествам на моята мицка. Ако всичко тръгне ще пусна схеми и гербери за платката. Пък ако някой се сети да добавиме още някоя благинка към кабела да пише.Аз се сещам за светодиоди на RX и TX както и един за Power и ключе за вкл. изк. .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С тези програмки дето тествате......освен 1-ви на маса и 7-ми пин нищо друго не пробвайте, е разбира се и захранващите.......Тези програми са разработени само за тест на ECU-то, при останалите пинове може да се заформят някакви фоерверки . :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Истина е , това което не знам за какво е не го пипам , че може да запалим Мица :)

 

Аз си направих преди два дена кабел за VAG с FT232 и MC33199. Всичко ми излезе само 15лв. без самия конектор. Радвам се че темата изкочи именно сега тъй като ще имам възможността да го тествам на моята мицка. Ако всичко тръгне ще пусна схеми и гербери за платката. Пък ако някой се сети да добавиме още някоя благинка към кабела да пише.Аз се сещам за светодиоди на RX и TX както и един за Power и ключе за вкл. изк. .

 

 

И аз мисля че в OpenPort 1.3 схемата по-добре да се заменят транзисторите и мултиплексора със интеграла от типа на mc33290 .Чудно защо няма галванично разделяне в тази схема , докато във OpenPort 1.2 има със оптрони

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес пробвах да се вържа и нищо. Направо полудях. Какво ли не пробвах и не иска и това си е. Вързах К към 7, L към 9, 4 към 1 маса ( 4 и 5 са накъсо) и от 16 дърпам захранване за L линията. Вкарах Tactrix13U.ept и пак нищо. Схемата която ползвам е тази:

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633788046758813750.jpg

Не тръгва нито с evoscan, ecuedit,ecuflash.

Някой да има идеи защо не тръгва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега не ми се рови за ПДФ-а , тази схема с 33199 КЛ или ККЛ е. За да се свържеш ти трябва ККЛ, т.е. изобщо не ти трябва Л, а само двупосочна линия К. Тази линия К се слага на 7-ми крак, 1-ви крак на маса и това е .........Няма Л.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...