Премини към съдържание

Диагностичен хардуер+софтуер


Препоръчано мнение

Малко теоретични данни при теста на каризмата.

Графиките са на база изчисления на ускорението , като се отчита : масата на колата , формата, възд. съпротивление , триенето по пътя , кпд на трансмисията , и доста други .

Въпреки косвените данни , кривата на мощността ми изглежда добре , а също и стойността на въртящия момент се доближава до каталожните данни :)

 

http://picbg.net/u/8846/17308/352628.jpg

 

http://picbg.net/u/8846/17308/352629.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 129
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Графиката е такава защото има доста голямо усредняване на данните от кривата :)

Тъй като при мен километража е със жило и ЕКУ-то не дава ( или поне още не съм намерил протокола за скороста ) данни за скороста , използвам оборотите като от тях се смята скоростта . Но ЕКУ-то , дава оборотите с точност до 31,25 и от там идва грешка и става една зиг-заг-ообразна графика .... :D .

 

Оптвам се да намеря решение но за сега нещо не се получава добре :(

Имаче метода за изчисление ми се струва че е добър , но данните са кофти .

Редактирано от BallAtriX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Минаваме на микроконтролерно ниво :)

Най- важното е че работи на реално ЕКУ.

 

 

Подробности по късно ..!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо да уточня че, съм абсолютен ламер по въпроса с микро контролерите , и това ми е първoто нещо което правя със тях , така че може да ви се стори недъгаво направено , .........но работи все пак :) !

Схемата е елементарна и е на база на PIC18F458 с цел бъдещите подобрения по нея и софта .И най вече да се сложи друг дисплей , щото този беше само за проба. Мисля си за такъв от Нокиа 3310 или друг графичен.

МС33290 спестява навързването на няколко транзистора и съпротивления за това го ползвам , но може и да замени , не е проблем

 

 

Пускам схемата и софт-а така че който иска и може да си го прави и усъваршенства както му хареса :)

Само с една уговорка , който подобри софтуера или схемата да го качи тук за да може всеки да го полза !!!!

 

 

http://mut-2.hit.bg/Data%20Logger%20PLATKA%20copy.jpg

 

За ПИК-а

http://mut-2.hit.bg/servo.c

http://mut-2.hit.bg/servo.hex

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Браво, баце, развиваш се и определено заслужаваш похвала. :) Ти си втория, когото познавам, който ползва протеуса за схематизиране, ама нема лошо. Следваща стъпка - проектирай си PCB и сложи изделието в кутийка да придобие малко търговски вид.

Защо програмата ти се казва "servo"? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво, баце, развиваш се и определено заслужаваш похвала. :) Ти си втория, когото познавам, който ползва протеуса за схематизиране, ама нема лошо. Следваща стъпка - проектирай си PCB и сложи изделието в кутийка да придобие малко търговски вид.

Защо програмата ти се казва "servo"? :)

 

:) Балгодаря ти за думите ,

но както казах това ми е първия допир с микроконтролери и съм със съвсем в ламерски знания още ! :D

 

Още съм далече май от кутийката , има доста неща които замислям да направя , преди да хлопна кутийката . Сега чакам да ми дойде графичния дисплей и да започна опити с него

( ..там вече май ще са големите мъки ) .Още на симулацията в протеуса виждам доста зор да ги наглася нещата с GLCD , но пък ако е лесно , няма да ми е интересно :)

Файла се казва така понеже използвах част от сорс на друг проект с ПИК , и за това не съм му сменил името , ама и това че стане някой ден .

 

Забравих да спомена че ползвам PIC C Compiler - за CCS .

По нататък ще пусна всички файлове от проекта , но искам да стигна до нещо което да има малко поне вид :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам ти да си избереш някакво широко разпространено дисплейче, за което има драйвери за PIC. Примерно този на нокия-та е подходящ. Но и на каквото и да се спреш, задължително първо провери дали има написани драйвери за него. Не се подлъгвай по външния вид на някоя екзотика, ще се изприщиш докато му пишеш драйвера и най-вероятно няма да успееш.

Ако имаш зор някъде, тука сме насреща. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой замислял се е за подобна гъзарийка:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добро като идея , но като функционалност не мисля че ще е удобно за ползване.

 

Имам предвид че , ако искаш да видиш някои параметри в момента , е добро , но за постоянно включено устройство , някак си не ми допада на мен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да това е доста извесно , поне на мен вече :P

И благодарение на евоскан-а разбрах какво е кодирането на грешките на ЕКУ-то.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой замислял се е за подобна гъзарийка:

Колега това вече го имаме. Вместо FT232 слагаш BT модул с SPP(има такива в Комет и Електронинвест) и си готов :) .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето с какво съм се мъчил до сега.

 

Ако ЕКУ-то има ОБД1 протоколи и ОБД1 кодове, т.е може да се пребреоят мигванията на лампата, то би трябвало да може да използваме това което DSM-ерите използват за първа генерация Еклипс, без значение че ние имаме ОБД2 конектор.

 

Ето какви са изводите на ОБД2 конектора когато е използван с ОБД1 ЕКУ:

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/38/OBD-connector-pinout.png/180px-OBD-connector-pinout.png

 

Pin 1: Diagnostic/ECU output (ECU pin 42)

Pin 2: Unknown/Usused

Pin 3: Unknown/Usused

Pin 4: Ground

Pin 5: Ground

Pin 6: TCU

Pin 7: Diagnostic Control Signal (ECU pin 43)

Pin 8: ABS

Pin 9: [Alarm]

Pin 10: Unknown/Usused

Pin 11: Unknown/Usused

Pin 12: SRS/Airbag

Pin 13: Cruise

Pin 14: Vehicle Speed

Pin 15: Unknown/Usused

Pin 16: Power

 

 

Ето го и DSM ОБД1 конектор:

 

http://www.mirage-performance.com/sonata/Datalogger/DSM-ODB1diagnosticport.jpg

 

1 - ECU Diagnosis Output

2 - Unused

 

3 - Unused

4 - Unused

5 - Cruise Control Diagnosis Output

6 - Transmission (TCU) Diagnosis Output

7 - Unused

8 - Unused

9 - Unused

10 - Diagnosis Control Signal (Diag On/Off)

11 - Vehicle Speed Sensor Signal

12 - Ground

 

http://mmcdlogger.sourceforge.net/diag-conn.jpg

 

Когато 10-то краче е укъсено към маса /12-то краче/, ЕКУ-то влиза в диагностичен режим и връща данни през 1-во краче /син цвят/

 

Eто я и схемата с която се постига връзката между ЕКУ-то и компютър:

 

http://mmcdlogger.sourceforge.net/ecu-rs232.jpg

 

За повече информация:

 

http://mmcdlogger.sourceforge.net/

http://www.mirage-performance.com/sonata/Datalogger/

 

 

Аз не си играх да сглобявам схеми, ами си купих кабела от Ebay:

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0816.jpg

 

Тъй като кабела използва ОБД1 конектор за 1-ва генерация Еклипси, аз трябваше да премина към ОБД2 конектор. Не знам до колко е вярна схемата, аз си мисля че е вярна, но ако някои вижда нещо грешно за се обажда:

 

Схемата е свръх елементарна, но не съм точно сигурен кое краче се слага на маса и от кое краче се оцъществява връзката.

 

схема 1

 

1-во краче към маса

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/obdconversion-1.jpg

 

 

схема 2

 

7-мо краче към маса

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/obdconversion.jpg

 

 

 

Eто как изглежда:

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0818.jpg

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0822.jpg

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0823.jpg

 

 

 

Ето с това ще се чете информацията Palm IIIxe

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0817.jpg

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0824.jpg

 

 

Ето това е програмата, която се инсталира на Палма, с която се четат всички данни - MMCd tools

 

http://www.4shared.com/file/174034610/e840392d/mmcd.html

 

 

Кажете какво мислите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно схемата за връзка която си пуснал по горе ( тази с MAX232 ) ,

предполагам ще работи на по старите коли - преди 95-96г.

Обаче в моя случай колата е 96г. и проблема на тези ЕКУ-та е че използват нестандартна скорост на трансфер на данните ( MUT-II протокола )

Той пак е тип ОБД-II но скоростта е 15625 bps .

Кофти-то е че тази скорост не се подържа стандарно от серииния порт на компютъра .

Та точно за това е кабела на http://www.limitless.co.nz/ и OpenPort 1.3 кабела .

Основната му роля е че създава виртуален ком-порт на който можеш да дадеш каквато си искаш скорост на трансфер

 

До колкото знам при 1G и ОБД-1 се ползва 1953 baud

а при DSM модели от 95-96г. ( хибридни/междинни ) 10400 baud

При 16 пиновите Конектори К-line е 7 пин и по него се прави преноса на данни ( двупосочно)

 

На схемите които си приложил не разбрах ти ли си ги правил ( като предполагаш как трябва да се свържат ) или ... са дадени с кабела ?

 

 

 

Early 90's: Use 12 pin diagnostic connector. 68HC11 processor. Use simple protocol at 1953 baud.

 

94-95: Start using OBD2 connector. Implement some of the OBD2 protocol. Mitsubishi uses ISO-9141, it specifies UART style serial communication, but does not specify any formatting of the data sent, except that ISO9141-2 says if the address is 0x33 then SAEJ1979 protocol is used. Communications sent over the “K-Line”, OBD2 pin 7.

 

96: OBD2 manditory for USDM by law.

 

97: Started using Plastic Case ECUs with the H8 proccesor.

 

98: Flash connector added next to OBD2 connector. ECUs are flashable by sending proper init sequence and applying +16 volts to flash connector.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дорбре колега, кажи ми тогава каква щуротия имам аз. Колата е 94 Галант с тези конектори. До сега само един скенер а проработил - SNAP on Tools скенер дето струва 2000 долара.

 

Имам ОБД2 конектор и също така ОБД1 конектор само с едно краче.

 

Посъветвай ме как да го логна това ЕКУ. Трябва ли да подам 12 волта към конектора с единична връзка и след това да се опитвам да го логна.

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0825.jpg

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0826.jpg

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0827.jpg

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0828.jpg

 

Също так, моя ОБД2 скенер дойде със софтуер за компютър чрез който може да се логва към ЕКУ-то. Ако искаш да си поиграеш мога да го компресирам и да ти го имейлна.

 

http://i1006.photobucket.com/albums/af184/mko1234/HPIM0829.jpg

Редактирано от ico4g64
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, би трябвало да си научил от темите във форума, че Галанта има мъчна диагностика, която няма нищо общо с европейското OBD. :) И поради тая причина, малко са професионалните скенери, които могат да се закачат към него. Evoscan-а, към който ти е дал линк колегата, май е единствения, за сега, евтин начин за "домашна" диагностика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това че буксата е 16 пинова не означава че се поддържа OBDI или OBDII стандарт......Няма нищо общо между протокола и вида на буксата. Повечето японски автомобили си поддържат техен си стандарт JOBD. Затова и няма да го прочетеш с обикновен диагностичен уред. Относно това което правиш с кабела колегата BallAtriX ти е обяснил по-горе. С този кабел и подобна преработка към 16 изводната букса пак няма да прочетеш нищо , не се мъчи. Най-добре грешките се виждат с самодиагностика, или така наречените мигащи кодове, а за да гледаш параметри в реално време......сложна работа е ако е с непрофесионално оборудване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дорбре колега, кажи ми тогава каква щуротия имам аз. Колата е 94 Галант с тези конектори. До сега само един скенер а проработил - SNAP on Tools скенер дето струва 2000 долара.

 

Имам ОБД2 конектор и също така ОБД1 конектор само с едно краче.

 

Посъветвай ме как да го логна това ЕКУ. Трябва ли да подам 12 волта към конектора с единична връзка и след това да се опитвам да го логна.

 

.......

Също так, моя ОБД2 скенер дойде със софтуер за компютър чрез който може да се логва към ЕКУ-то. Ако искаш да си поиграеш мога да го компресирам и да ти го имейлна.

 

.....

 

 

Значи ли това че ОБД2 скенера и софтуера за компютър който си получил , работи при твоя галант?

Ако работи , може да го пратиш ако искаш , ще се опитам да го разуча . Ако успечя може да внесем малко яснота около твоето ЕКУ :)

 

По принцип трябва от диагностичния изход на колата да ползваш три пина.

На единия има +12V , на другия (-) третия ти е линията за данни. Диагностичната букса на скенера взима +12V и (-) , от буксата на колата , не е нужно допълнително захранване .

Ако искаш ще ти пратя ЕвоСкан-а ( ако го нямаш ) да пробваш с него .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е че имам ОБД2 скенер но не рабори с моето ЕКУ. ОБД2 скенерите работят от 96 нагоре, моята е 94.

 

Да ще съм благодарен ако пратиш Евоскан-а.......ето тук : okm@abv.bg

 

Tи кабел за Евоскана ли прави?

 

 

ако имаш скайп ми пиши да се разберем по-бързо : okm12346

 

или

 

AIM: mkomit

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Малко напредък http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Бавно става ,ама не ми остава много време да се занимавам !

 

Редактирано от BallAtriX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

На галанта на 9-ти пин е АБС-а. Затова на буксата, която върви с Евоскана се скъсва крачето на 9-ти пин. Решфлаш на ЕКУ-то на галант също е невъзможно... Всъщност не е невъзможно, а просто малко рисковано. Говоря за 6а13 двигателя.

 

Значи ли това, че тоя кабел няма да може да показва данни от АБС-а в такъв случай ? Ако е така не може ли да се премести този пин от №9 до мястото където очаква да го получи кабела ?

 

На сайта им пише следното

 

How to get Mitsubishi AYC/ABS support from an OpenPort 1.3U cable.

Step 1) Pin1 must be linked to pin15.

Early OpenPort cables did not have Pin15 linked to pin1(check with a multimeter continuity test) to see if its connected.

a) No pin1 on the OpenPort cable. Move pin1 on the vehicle side to the pin15 position.

b ) Pin1 is connected to Pin4/5 on the OpenPort cable. Move pin1 on the vehicle side to the pin15 position.

c) Pin1 is connected to Pin15 on the OpenPort cable. Cable is AYC/ABS ready.

 

Step 2) Try logging with EvoScan v2.6 or later. Select Mitsubishi, and select ECU to "AYC" or "ABS", Press start datalogger.

If it doesn't connect, then perhaps you have pin9 interference. Goto Step 3.

 

Step 3) Subaru 2002 vehicles use Pin 9 for reflash support on the openport 1.3Universal cables, but it interferes with the Mitsubishi AYC/ABS ecus on some

Mitsubishi obdII ports, so you can either break pin9 off the OpenPort Cable, or put a switch on pin9 from the obdII port.

 

 

което мен честно казано ме обърква леко. Така както го разбирам, на 9 пин на кабела има изведено нещо което се ползва за рефлаш при Субару, а пък на Галанта там излиза АБС-а. Като се махне пина от кабел, тогава как ще се върже за компа на абс-а? Може би да се закара пин-а от №9 на диагн. букса и до друг номер, където кабела чака да го чете ?

 

Стана така, че го имам тоя кабел (OpenPort 1.3) и мисля да го пробвам. Та преди да съм изгорил нещо да питам, освен този пин нещо друго има ли като особеност при свързването, например контакт кога се дава, на загасен/запален двигател ли се прави и такива лаишки въпросчета.

 

 

Мерси.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Това е че имам ОБД2 скенер но не рабори с моето ЕКУ. ОБД2 скенерите работят от 96 нагоре, моята е 94.

 

Да ще съм благодарен ако пратиш Евоскан-а.......ето тук : okm@abv.bg

 

Tи кабел за Евоскана ли прави?

 

 

Ето линк със софтоер за диагностика - http://www.avtoremonti.narod.ru/4648/index.html

там има и Евроскан и разни схеми за кабели.

Лично аз си направих един който е към сериен порт - http://www.masterkit.ru/images/magazines/master_kit_2_RD_3_06.gif

но все още не съм го пробвал заради разни дреболии /удължител от четвърния етаж, сваляне на настолния компютър в колата......./ а сега се мъча да си сглобя този за лаптопа но със запояването на SMD е голяма мъка :icon_crying: http://www.masterkit.ru/images/magazines/2_RH_3_08.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
а сега се мъча да си сглобя този за лаптопа но със запояването на SMD е голяма мъка

 

Продават такива кабели USB към RS-232, трябва да върши работа, при цена от около 10лв с буксите мисля, че не си заслужава загубата на време. Става и от USB кабел на стар GSM, но като следя темата оставам с впечатлението, че се прави по-скоро за спорта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...