coolboy Публикувано 31 декември 2008 Сподели Публикувано 31 декември 2008 Аз съм вдигал 196км. :mitsu-smiley: :icon_clap: !!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 31 декември 2008 Сподели Публикувано 31 декември 2008 Ако се вярва на измерванията на АА (за GLXi, 111к.с., 92-рa) Наистина много интересни тестове имат тези и явно са доста големи, а не съм ги чувал... Ето линк към ревю-тата http://www.theaa.com/allaboutcars/cartestreports/index.jsp Относно спора колко е максималната скорост на 90 коня кола мисля, че е безмислен. Всяка кола при някакви условия може да постигне всякаква скорост, само светлинната е недостижима ;) Имаше един в мазда форума с 1.5 май беше и минал Варна-Шумен за 20 мин, че и със свидетел даже. Аз, когато засичах моя Галант /със стандартни гуми/ с GPS установих, че относително даже грешката е нелинейна - от 3% до 7% от 100 до 160 км. С двигател 1.8 126 коня по книжка 200 и реално 200 /по километраж/ и то само един път съм пробвал, но после разбрах, че километража не е това, което е и то в крайна сметка добре, че иначе щях да се пребия мъчейки се да стигна "заветните километри" и затова са го направили така хората ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 31 декември 2008 Сподели Публикувано 31 декември 2008 ... а не съм ги чувал...АА е английското СБА :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 1 януари 2009 Сподели Публикувано 1 януари 2009 Хайде вече стига с тези твърдения за 220км/ч с 90 к.с. Разбирам, че тук сме повечето хора ентусиасти, незачитащи основни научни принципи, вярващи на показания на скоростомера, на кой кого дръпнал...И всички разбираме от коли, тюнинг най-вече... :D Но, ще се съгласите ли да изразим с числа тези твърдения? :D Всички знаем за драг коефициента. Например един Пасат има по-нисък коефициент от един Еклипс. Въпреки уж аеродинамичната форма на Еклипс. Маркетингов трик - формата е такава, каквато я очакват купувачите, и рядко е предмет на оптимизация под една критична стойност, която е около С=0.3. И от гледна точка на стабилността, се прави компромис като се увеличава притискащата сила към земята. Никой не иска да излети като самолет, нали? Един Боинг излита с около 250км/ч. Накратко за максималната скорост и мощността. Физичните уравнения за драг коефициента, силата и мощността са само апроксимации. Те не дават директно точни резултати. Но с тях може да се изчисли относително каква мощност е нужна за да вдигне един Колт 220км/ч, който по принцип вдига 180км/ч с 90 к.с. http://upload.wikimedia.org/math/1/d/6/1d6ff8f88450295e8a235a54d626ea78.png Както виждате мощността необходима за преодоляване на силата насочена срещу колата е пропорционална на трета степен на скоростта. Приемаме всички други параметри за непроменени - триене на гуми, лагери, и прочие... Приемаме за константи Сd.А.p, което е напълно коректно, и смятаме бакалска сметка: 220км/ч ДЕЛЕНО НА 180км/ч вдигнато на трета степен и умножено по 90 к.с. дава 164 конски сили. Едно бързо сравнение. Ако приемем произведението на драг коефициента и обтекаемата площ за константа при всички модели коли, сметката изглежда вярна, защото един Галант 163 конски сили вдига толкова, около 220км/ч Сами сметнете колко конски сили са нужни за да се вдигне 240 с Галант. Хайде, аз ще сметна - около 220 конски сили. Хайде недейте да спекулирате с тези км/ч! :D Тези специални 20-30 км/ч над 200 правят разликата между малолитражка, и кола с мощен мотор! Няма такъв филм като 220км/ч с 90 к.с. Колт, Каризма, Галант или каквото се сетите. Допълнителните 30км/ч над 230 дава разликата между обикновена мощна кола, и суперкар. Тези допълнителни 30км/ч са с цената на поне 300к.с. Произведението драг коефициент по обтекаема площ не е чак толкова важно в крайна сметка. Защо? Защото това са параметри от първа степен. Колко ще е грешна сметката ако изберем вместо Сd=0.3, например Сd=0.32? За да вдигне 180км/ч, ще са нужни не 90к.с., а 96 к.с. - това е в толеранса на мощността на колата ви, още от завода. Всичко написано горе се отнася за идеални и еднакви условия. Ако има наклон, се умножава по косинуса на наклона. Ако има вятър със скорост V, тя се добавя векторно (вектор със съответна дължина и ъгъл)Сметките са само валидни за относителната скорост тяло-флуид, а не тяло-земя. Като заключение, при едно и също купе, ако повишаваме мощността: 90к.с. --> 180км/ч160к.с. --> 220км/ч300к.с. --> 270км/ч420к.с --> 300км/ч Както Къната спомена, над пика на въртящия момент е невъзможно колата да ускорява повече при висока скорост. Ако цедите оборотите до 6000 или в червения сектор в опит да вдигнете скоростта, това е без смисъл при заводската конфигурация на мотора ви. Затова на такива коли се прави пик във високите обороти. На комфортни коли като Галант характеристиката се прави плоска - колата дърпа уверено при всякакви обороти и скорости. За човек ценящ комфорта - това е хубавата кола. При ниска скорост, където няма аеродинамични загуби - там ситуацията е друга. Спокойно развърташ до червения сектор. Много малко серийни коли имат оптимизирано предавателно число на трансмисията за да се постигне макс. скорост с конкретния мотор и купе. При коли с малък мотор, макс. скорост е ограничена от пика на върт. момент - оборотите идват прекалено високи. А в моя Галант например оборотите са ниски, преди този пик, но не му стига въртящ момент за да вдигне повече от 220. Няма Галант с 6а13 който да вдига 240. Всичко опира до грешка в измерването! Ще има ли смях в залата? :D :D Весели празници! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 1 януари 2009 Сподели Публикувано 1 януари 2009 Ами тогава излиза значи, че GPS системите са неверни, и скоростомера както си отчита примерно до 150 вярно, изведнъж прави 40 км/ч грешка... Аз лично не смятам... И ако на колта му трябват 164 конски сили и го сравняваме с галанта 163 конски сили, излиза че килограмите не са от значение?! И за протокола топ спеед-а на колт 1.6 90 коня е 185 км/ч (не 180). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 януари 2009 Сподели Публикувано 1 януари 2009 И за протокола топ спеед-а на колт 1.6 90 коня е 185 км/ч (не 180).Емо ! Спри си бе човек-моля те........ :please: ......Много добре знаеш колко е точен и GPS-а, и къде отведе Велико в СЗ..........Не забравяй че всички тези уреди, са правени въз основа на точни науки, като Физика , Математика, Електротехника и т.н......Винаги могат да дадат някакво отклонение, както и самият километраж........Казах ти вече, хвани някой с такава кола, за която са постижими тези километри, и се опитай да караш наравно с него, и ще разбереш че законите на Физиката са си закони, а не теории........Колкото ти е по протокола скоростта, това е......Другото са случайни съвпадения с наклони и попътен вятър.........От 185-до 220 са си 35км/ч. отклонение от този протокол.......Освен мощността не забравяй и за въртящият момент........Просто на 5-та предавка, си има момент до който ти си развърта мотора, и от там нататък и дупка да пробиеш на пода от натискане, повече не ще...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 1 януари 2009 Сподели Публикувано 1 януари 2009 Емо ! Спри си бе човек-моля те........ :please: ......Много добре знаеш колко е точен и GPS-а, и къде отведе Велико в СЗ..........Не забравяй че всички тези уреди, са правени въз основа на точни науки, като Физика , Математика, Електротехника и т.н......Винаги могат да дадат някакво отклонение, както и самият километраж........Казах ти вече, хвани някой с такава кола, за която са постижими тези километри, и се опитай да караш наравно с него, и ще разбереш че законите на Физиката са си закони, а не теории........Колкото ти е по протокола скоростта, това е......Другото са случайни съвпадения с наклони и попътен вятър.........От 185-до 220 са си 35км/ч. отклонение от този протокол.......Освен мощността не забравяй и за въртящият момент........Просто на 5-та предавка, си има момент до който ти си развърта мотора, и от там нататък и дупка да пробиеш на пода от натискане, повече не ще...... Значи или когато карам, винаги времето е с мен, защото за 200 км/ч (по скоростомер) или иначе казано 5 000 оборота на 5-та нямам грижи (мъката е след това). Или излиза че колата на 2-ра вдига 105, а на 5-та като карам с 5000+ (200 км/ч+) изведнъж става "отклонение" (аз не бих го нарекъл точно така защото не става дума за 5-10 км/ч). Да считам че по-скоростомер като се движа с 200+, ако ме ударят на радар полицаите ще е макс 185 ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 1 януари 2009 Сподели Публикувано 1 януари 2009 Значи или когато карам, винаги времето е с мен, защото за 200 км/ч (по скоростомер) или иначе казано 5 000 оборота на 5-та нямам грижи (мъката е след това). Или излиза че колата на 2-ра вдига 105, а на 5-та като карам с 5000+ (200 км/ч+) изведнъж става "отклонение" (аз не бих го нарекъл точно така защото не става дума за 5-10 км/ч). Да считам че по-скоростомер като се движа с 200+, ако ме ударят на радар полицаите ще е макс 185 ? Емо, точно така е, става отклонение. Скалата на скоростомера е нелинейна, т.е. не можеш да използваш проста пропорция, или просто тройно правило. Предлагам ви един начин да си сверите скоростомера. Как? С използване на оборотомера. Той е много точен. Как да се отчете точно? През интерфейса на колата с компютър. Ако няма съвместим интерфейс - с моята играчка от темата "борд компютър", където директно измервам честотата на впръскванията на горивото. Оборотите ще бъдат отчетени много точно, с грешка по-малка от 0.05%. Измерват се оборотите при ниска скорост, където грешката на скоростомера е малка - да речем при 100км/ч. След това се вдига макс. скорост. Отчитат се пак оборотите, след което се прави бакалска сметка: отношението на оборотите по 100км/ч :D Може да се използват предавателните коефициенти на трансмисията в сметката (константи), ако са били сменяни предавки. Иначе Колта може да вдигне и 220 реални под голям наклон! Мога да ти кажа колко градуса или % налкон ти трябва. Но тогава със сигурност ще е ударил скоростомера в края, и съм сигурен че ще изпиташ желание да намалиш, като почне да се държи все едно че е на лед при най-малката маневра! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Емо, точно така е, става отклонение. Скалата на скоростомера е нелинейна, т.е. не можеш да използваш проста пропорция, или просто тройно правило. Между другото, на Каризма 1.6 със същият двигател 90к.с. но с друга ск. кутия (френска), скоростомера е верен - специално съм го проверил. Това е някакво изключение, което обаче потвърждава теориите. На пета скорост, при 70км/ч е с 2000 оборота, при 140км/ч е с 4000 оборота, а при 175км/ч е с 5000 оборота. Пропорционално. На дисплеите по пътищата (тука ги има много) редовно си засичам скоростта и установявам, че скоростомера е точен (на око де). Е да, но аз с тази кола така и не съм успял да вдигна повече от 185км/ч по показание на таблото. :D :D Няма значение дали е натоварена или не. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 2 януари 2009 Admin Сподели Публикувано 2 януари 2009 В ЕКУ-то има предварително зададени стойности, да бъде електронно ограничена скоростта. Иначе не е проблем да вдигне и 230 км/ч.В GDI има специален модул за управлението на впръскване на инжекторите, който изпълнява и тази задача. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Каризмата със същия мотор има по-малък топ спиид и по-слабо 0-100! Вероятно това се дължи на кг. и ск. кутия. Не съм запознат, но просто предполагам, че там скоростите са по-къси с цел по добра динамика на автомобила? Някой да каже? Що се отнася до скоростта, добре aga, ето аз ви казвам че достигането на 5-та скорост на 5 000 оборота става винаги (път да има), но при ситуация съм достигал 6 000. Нека някой да го сметне, като използва предавателните числа на кутията... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 В ЕКУ-то има предварително зададени стойности, да бъде електронно ограничена скоростта. Иначе не е проблем да вдигне и 230 км/ч.В GDI има специален модул за управлението на впръскване на инжекторите, който изпълнява и тази задача. :D Big Boss, ако я вдигна на трупчета, дали няма да вдигне 230? На бас, че ще вдигне. :D И само да опровергая малко тезата ти, въпросните 185км/ч се влияят много от наклона на пътя, при наклон те спадат например на 180км/ч, или отиват на 190км/ч... Ако имаше електронно ограничение и ако моторът имаше запас от мощност, щеше да държи 185 при лек наклон. Става дума за 4G92. Емо, предавателното число на пета предавка е почти еднакво, около 0.8 на двете коли. Мисля че 0.795 на Каризма и 0.805 на Колт, това може да даде примерно 2км/ч разлика... Освен това топ спийд е еднакъв по книжка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Illian Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Карам същата каризма 1.6 16v 90к.с и наистина на 140 км оборотите са 4000 с гуми 195/50/15. Тествам я винаги по магистралите , на равен път вдига 205-210 км/ч . Педала е залепнал на ограничителя. Колата е стабилна при тази скорост но проблем има със спирането. Това може би е недостатък? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivanov72 Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Карам същата каризма 1.6 16v 90к.с и наистина на 140 км оборотите са 4000 с гуми 195/50/15. Тествам я винаги по магистралите , на равен път вдига 205-210 км/ч . Педала е залепнал на ограничителя. Колата е стабилна при тази скорост но проблем има със спирането. Това може би е недостатък? Това е истината, на много различни марки, 1.6, 1.8 дори и 2.0, на 140км оборотите са около 4000. Няма как на 5000 да е на 200км тази малка кола, невъзможно е просто, говорим за бензиновите разбира се. 205-210км/ч е достижима скорост, но това дали е стабилна е друг въпрос. Възможно е наистина колегата да е вдигнал 220, но това означава че уредите не отчитат вярно, на WV така лъжат и то с 40км разлика от реалното във високи скорости. При по-големите коли, в това число и Галант скоростите са по дълги, но къде е Галант, къде е Колт, не може и дума да става за сравнение, смешно е. Ако вземем за пример ръчни кутии, Галанта 2.5 предполагам ще е на 200 някъде при 5000 оборота, двулитровият при 5000 не достига 200км/ч . Кой и как ще ме убеди че 90 коня градска кола има мощност колкото 163 коня лимузина, от една и съща марка, и е по мощна от Галант 2.0??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivanov72 Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Това e двулитров Галант, снимката доказва че при 5000 оборота няма да е на 200км/ч ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Illian Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 А килограмите не ги ли слагаш. Не е казано че наи големия модел е най-бърз. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivanov72 Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 А килограмите не ги ли слагаш. Не е казано че наи големия модел е най-бърз. Възможно е от 0-100 да се движат на равно, дори и Колта да има лека преднина, което ме съмнява, 9.7сек. е ускорението от 0-100 на Галант 136( Hp) ,а на въпросният Колт е 10.5сек. Но във високите скорости килограмите са определено в плюс на Галанта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Възможно е от 0-100 да се движат на равно, дори и Колта да има лека преднина, което ме съмнява, 9.7сек. е ускорението от 0-100 на Галант 136( Hp) ,а на въпросният Колт е 10.5сек. Но във високите скорости килограмите са определено в плюс на Галанта. А пък аз ти казвам да не гледаш тези стойности 0-100 в каталог.ру защото лично съм дърпал коли които са под 10 секунди в този каталог и ти гарантирам че с колта съм под 10 сек. (0-100)... То дори има разлика дали си с 50 литра бензин или с 10! Доста големи двигатели на 0-100 падат, да не говорим, че има доста които за разлика от колта не им достига 2-ра за 100-така... Дърпал съм колт 113 коня който по каталога е 9.6... Колегата Masterros с колт 1.6 е дърпал еклипс 1г 2000 куб. 150 конски сили който го дават 9.2 сек. С прост хронометър съм си мерил колата от спирането на въртене на гуми (демек като потегли) до 100 км/ч и идва 9.хх (не е еднакво всеки път)... Ограничител електронен не знам, но мисля че слагат само на колите които вдигат над 250...Може и да съм в грешка... Остава един вариант, но засега е неизпълним... Трябва да търся навити катаджии с радар да ме стрелнат когато съм с над 200 по скоростомер... П.С. За протокола, разликата в 0-100 с 13-ките и 15-ките (yokohama sport advan) особено като са загрели е значителна! То с 13-ките ако тръгна на повече от 2000 оборота може и 20 сек. да не ми стигнат за 100 :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivanov72 Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Казах че е възможно, и не споря за това че си дръпнал по мощни коли. Аз с Хонда 1.2 съм се дърпал с Ауди 2.0 и бяхме наравно, но градско до 100-120 някъде. С галанта не съм се дърпал, вече съм над тия неща. Вземи се пробвай с някой Галант от 0-220, и пак ще говорим. Вземи направи една снимка на 100км да видим как стоят нещата с твоята кола, и да докажеш твоите твърдения, иначе може да си говорим още месец така, и пак никой няма да ти повярва Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 С GPS замерването е доста точно само трябва да е на равно и да задържиш малко скоростта, но няма как да се отчете наклона и вятъра освен на едно и също място да тестваш в двете посоки. Прави обаче тези неща за теб. Не искам ако се пребиеш да си мисля, че дискусия тук е била причината. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 (редакция) Мерси Божо Но първо, искам да уточня нещо! Пак казвам, че никъде не съм казал, че колата може да се движи с 200 където и да е (на баир например)... Просто казах колко съм вдигнал (а за 200 не веднъж)... Дори на връщане от Пампорово с приятел и РУМЕН вдигах толкова на няколко пъти... Дали всеки път е имало наклон, дали вятъра ми е бил попътен не зная, а и не ме вълнува (не съм гонил вятъра в крайна сметка)... За снимки ще направя, и не се бойте няма да е за спора ;) За GPS-a и за мен си е много точно, това от къде ще те прекарва при посочена крайна цел е въпрос на софт може би? Но за отчитане на скорост на движение как да не е точно? И не си мислете всички, че съм седнал да ви убеждавам в нещо си, казвам това което са отчитали уредите! Засичал съм колата с GPS при 100 км/ч и там няма разлика със скоростомера! До 150 съм я засичал... Ще я засека и на 200 да видим... И я ме светнете, понеже скоростомера ми е електронен (не е с жило), на базата на какво отчита скоростта? Едит: Пропуснах да ви кажа още нещо. Тъй като отклонение може да има, при висока скорост, поради деформация на гумите (от натиска гумите се притискат към асфалта и радиалния диаметър пада), винаги когато карам извън градско ги надувам поне с 20-30% отгоре. Нископрофилните 195/50 15" съм ги пробвал дори на 3 атм. Т.е. отклонение от гумите и да има то ще е нищожно... Едит 2: Сега ми дойде друго на ум. Ако карам с 200 по-скоростомер, да речем 10 мин. и засека изминатото разстояние и го умножа по 6 няма ли да получа реално с колко съм карал?! Едит 3: След куп формули тука, ми затрябва и книгата на колата, та ходих в гаража да я взема и се оказва, че топ спеед-а е на 4-та скорост който дават, а тя наистина минава 180 км/ч на 4-та! След минаването на 5-та, оборотите падат, и колата продължава да набира... Забележка: скоростите в посочената таблица не са до прекъсвач! На първа преди прекъсвача колта вдига 60, на втора малко над 100 и те така.. Редактирано 2 януари 2009 от Emil Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Ето и следната формула: V [км.ч] = [ (обороти*60) / (предавателно_число_ск.кутия * предавателно_число_гл.предаване) ] * [ (3,14*диаметър_гума) / 100000 ] Обороти - 6 000Пред. число на 5-та - 0.804Пред. число гл. предаване - 3.71Диаметър гума 195/50 15" - 576 мм V [км.ч] = [ (6000*60) / (0.804 * 3.71) ] * [ (3.14 * 576) / 1 000 000] V [км.ч] = [ 360000 / 2.98284] * [ 1808.64 / 1 000 000] V [км.ч] = 120690.35 * 0.00180864 V [км.ч] = 218.29 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Ето и следната формулаФормулата ти е вярна, само дето на 5-та, без наклон и ли силен попътен вятър, не може да вдигне повече от 5500 оборота..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Формулата ти е вярна, само дето на 5-та, без наклон и ли силен попътен вятър, не може да вдигне повече от 5500 оборота..... Както вече казах, никога не меря вятъра и наклона и не съм спорил за това, просто казах колко съм вдигнал на магистралата ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 2 януари 2009 Сподели Публикувано 2 януари 2009 Малиии каква темичка се заформя ......за пореден път. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.