mario64 Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 С еднакви турбини са и с еднакви помпи....ЕКУ-нямат нито турбодизела, нито TDI-то.....И двете са с механично управление, и с вакум-регулатор на цикловата порция.......За това ти ги давам за пример......Защото тук говорим за кулера, а не за електронно управление на помпата.....А същият мотор с ЕКУ, е 110 к.с...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Мали, количеството въздух си е едно и също и в двата случая! То няма как да стане повече, от това което турбото е вкарало...Разликата е, че охладителя, охлажда въздуха, и в същия обем въздух имаме повече кислород, който е нужен за горенето...Така постигаме по-пълно изгаряне, повече отделена топлина енергия и Да повече мощност...Но интеркулера да дава мощност колкото турбото...да ама НЕ...А по темата, пак ти казвам, на твоя мотор, ако сложеш по голям охладител, без други интервенции, най-много да имаш по голям ЛАГ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Мали, количеството въздух си е едно и също и в двата случая! То няма как да стане повече, от това което турбото е вкарало...Разликата е, че охладителя, охлажда въздуха, и в същия обем въздух имаме повече кислород, който е нужен за горенето... Сега ти го обеснявам по друг начин за интеркулера.Вземаме два еднакви гумени балона. Пълним единия с 5 литра въздух с температура 80 градуса. Пълним и другия с 5 литра въздух, но с температура на въздуха 20 градуса. И в двата балона налягането е едно и също. После ги претегляме на прецизна везна и резултата, който ще се види ще е отговор на въпроса - т. е. къде има по-голямо количество въздух. Студения балон значително ще надвишава теглото си. То между другото и ти си отговаряш, ама по по друга логика. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 ...Тук има инфо и за трите мотора които ти споменах......Елка ако нямаш, на GSM-а трябва да имаш калкулатор......Пиши-бриши- изчислявай, и си ги смятай както искаш....... :P ....Аз си лягам, че нямам намерение да спорим цяла нощ за едно и също....... :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 Сега ти го обеснявам по друг начин за интеркулера.Вземаме два еднакви гумени балона. Пълним единия с 5 литра въздух с температура 80 градуса. Пълним и другия с 5 литра въздух, но с температура на въздуха 20 градуса. И в двата балона налягането е едно и също. После ги претегляме на прецизна везна и резултата, който ще се види ще е отговор на въпроса - т. е. къде има по-голямо количество въздух. Студения балон значително ще надвишава теглото си. То между другото и ти си отговаряш, ама по по друга логика. Ама аз какво да си отговарям Мен това ми е пределно ясно и това ти обеснявам Че въздуха не е повече! Като обем е същото количество, просто е по-богат на кислород! Марине, няма какво да смятам! Аз каквото мисля го казах! А този мотор с кулера, има повече мощ, не само защото просто има кулер! Защото, има повече кислород и се вкарва повече гориво което може да изгори пълноценно! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 Човека ви попита нещо, а вие оспамихте темата тотално! :spam: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 Човека ви попита нещо, а вие оспамихте темата тотално! :spam: Вярно е, и се извинявам! Но пък, хората са казали "в спора, се ражда истината"...Плюс това, на човека който попита, вероятно му е било интересно да разбере, какво е интеркулер? и за какво служи той? Всички се учим, докато сме живи ;) Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 Вярно е, и се извинявам! Но пък, хората са казали "в спора, се ражда истината"...Плюс това, на човека който попита, вероятно му е било интересно да разбере, какво е интеркулер? и за какво служи той? Всички се учим, докато сме живи ;) Поздрави! :icon_bye: ....... :typing: ....... :offtopic: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shejha Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 Плюс това, интеркулера според мен не е предвиден за вдигане на мощ...Той служи просто да охлади загретия от турбината въздух...Всички знаем, че топлия въздух е беден на кислород...И така идята е хладен въздух и по-добро изгаряне! Или според моите виждания, по-скоро, може да получиш малко икономия от колкото мощ Пичове, а замисляли ли сте се по въпроса, че т.нар кулер (охладител) охлаждайки въздуха, не само дава повече кислород, а и по-голяма степен на сгъстяване в цилиндъра т.е. самозапалването на нафтата ще стане малко по-късно отколкото ако въздуха не е охладен. Това били дало повече мощ или не,а? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shejha Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 Ама аз какво да си отговарям Мен това ми е пределно ясно и това ти обеснявам Че въздуха не е повече! Като обем е същото количество, просто е по-богат на кислород! Марине, няма какво да смятам! Аз каквото мисля го казах! А този мотор с кулера, има повече мощ, не само защото просто има кулер! Защото, има повече кислород и се вкарва повече гориво което може да изгори пълноценно! А, забравих да питам!!! От къде ще дойде това допълнително количество кислород???? Кулера ли го доставя? Четейки примера с балона си мисля, че ако надуем балончето и го загряваме и изстудяваме, количеството въздух, кислород и кво'т там друго има в него няма да се променят! От тук нататък се сещам и за друго! Кога колата върви повече по вашата логика? На морското равнище или в балкана?Задавам тези въпроси, защото ми стана доста интересно, а видимо трябва на всички ни да стане абсолютно ясно какво е що е!!! Няма да се излагаме като маздаджии я! :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 :icon_bye: ....... :typing: ....... :offtopic: Това ще се направя, че не съм го видял... А, към колегата Shejhа - защо просто не изкажеш твоето мнение по-въпроса? Ако смяташ, че си наясно с нещата, ще се радвам да обясниш по-подробно? Аз съм любознателен! И определено смятам, че изясняването на интеркулера като такъв, и ефекта от него, ще даде отговор на въпроса, на пусналия темата...А, на тези които не им е интересно, никой не ги задължава да четат темата... П.С. На въпроса ти, за това дали нафтата, ще се запали по-късно - отговарям с ДА! Логично е да се наложи повече свиване на хладния въздух, за да загрее достатъчно, че нафтата да може да се самовъзпламени! Дали това ще даде повече мощност, има логика да даде...П.С.С. На другия въпрос, колата върви по-зле, когато е по-нависоко...Колкото по-високо става, толкова въздуха е по-беден на кислород... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 ...Мен това ми е пределно ясно и това ти обеснявам Че въздуха не е повече! Като обем е същото количество, просто е по-богат на кислород!Колеги, малко обърквате понятията количество, тегло и обем. Обемът е винаги един и същ - работния обем на двигателя. В процеса на горене, за нормалната работа на двигателя е необходимо определено тегловно съотношение въздух/гориво. И тъй като студения въздух е по-тежък, означава, че в същия обем ще имаме повече тегло (или както ти го казваш 'по-голямо количество кислород'), съответно повече горивна смес. Ето защо двигателите с турбо и интеркулер успяват да извадят повече мощност от същия обем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shejha Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 А, забравих да питам!!! От къде ще дойде това допълнително количество кислород???? Кулера ли го доставя? Четейки примера с балона си мисля, че ако надуем балончето и го загряваме и изстудяваме, количеството въздух, кислород и кво'т там друго има в него няма да се променят! От тук нататък се сещам и за друго! Кога колата върви повече по вашата логика? На морското равнище или в балкана?Задавам тези въпроси, защото ми стана доста интересно, а видимо трябва на всички ни да стане абсолютно ясно какво е що е!!! Няма да се излагаме като маздаджии я! :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:Колега Димитров, ето, че ти даде отговор на въпросите ми, който принципно бяха риторични. Не съм специалист, но тези неща са ми интересни и мисля, че имам някакви познания, в никакъв случай професионални :icon_blush: Моето мнение е, че интеркулера служи точно за повишаване мощността и намаляване на разхода поради факта, че на охладения въздух му е необходимо по-високо налягане за самовъзпламеняване (знаем принципа на работа на дизеловия двигател) т.е. детонацията ще става много по-близо до ГМТ (един вид изкуствено повишаване на октановото число - разбирате ме какво искам да кажа). Съмнявам се обаче, че той би произвел допълнително количество кислород, който няма от къде да дойде!!!!! За това дадох и примера с балона!Като уточнение искам да споделя, че още февруари 1992 г. имах Паджеро с такъв двигател.С това се изчерпват и моите познания по този въпрос.И за мен ще бъде интересно да разбера дали съм прав!!!Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shejha Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 Колеги, малко обърквате понятията количество, тегло и обем. Обемът е винаги един и същ - работния обем на двигателя. В процеса на горене, за нормалната работа на двигателя е необходимо определено тегловно съотношение въздух/гориво. И тъй като студения въздух е по-тежък, означава, че в същия обем ще имаме повече тегло (или както ти го казваш 'по-голямо количество кислород'), съответно повече горивна смес. Ето защо двигателите с турбо и интеркулер успяват да извадят повече мощност от същия обем.Въпрос:Ако примерно интеркулера засмуче 2000 см2 въздух, как той ще стане 3000 см2 в цилиндъра?Каква е ролята на турбото? Изсмуква или нагнетява?Не приемайте въпросите ми като заяждане!!!!! Просто темата е интересна на доста хора и се търси максимално точния отговор! :icon_thumbup: Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 Въпрос:Ако примерно интеркулера засмуче 2000 см2 въздух, как той ще стане 3000 см2 в цилиндъра?Каква е ролята на турбото? Изсмуква или нагнетява?Не приемайте въпросите ми като заяждане!!!!! Просто темата е интересна на доста хора и се търси максимално точния отговор! :icon_thumbup: Поздрави! Ето ти обяснението.Ако имаме двигател, който е само с турбина и без кулер, то тогава да речем в цилиндрите постъпва количество въздух от 2000см3 /по твоя пример/. Ако обаче вземем същия двигател, но с монтиран и този кулер на него. Тогава количеството на въздуха постъпващ в цилиндрите ще е станал вече 3000см3.Сега тия кубици са примерни числа и използвам твоя пример. Цялата работа е проста за обяснение и това са физични закономерности.Увеличаване на количеството въздух при втория случай идва от това, че въздуха се е охладил. А както знаем промяната в температурата, води и до промяна на обема на газа. В нашия случай обема ни е еднакъв /горивните камери/ и от това следва, че като се използва по-охладен въздух - то в цилиндрите ще се събере по-вече въздух. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 Именно, Велико! Аз това исках да кажа Че студения въздух се "свива" и затова в една и съща камера, събираме повече въздух или повече кислород, което е предпоставка да вкараме повече гориво, и от там идва повечето мощ! Или ако съм прав, това което исках да кажа е, че самия интеркулер не дава толкова мощ, а е предпоставка, за изскарването на повече от същата от мотора, като му даваме възможността да изгори повече гориво...Просто само с въздух не става работа, но да, той е нужен за целта ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 В заключение, с по-голям кулер има ли повече мощност???? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 Според мен, може да има, ако се вкара повече гориво! Но и ЛАГ-а ще е по-голям! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 Според мен, може да има, ако се вкара повече гориво! Но и ЛАГ-а ще е по-голям!И от къде ще се получи този ЛАГ....... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 .....Например след дълго престояване на колата или като е студен двигателя, то тогава автомобила върви по добре и като ли двигателя има по голяма мощност. Това се усеща най добре сутрин - след като запаля, изчаквам няколко минути да поработи на празен ход /дори е добре и да почне да отлепя стрелката за температурата/ и тогава като потегля ми се струва, че и ускорението е по добро. ..... В един сайт за тунинг бях чел, че хора давали на късо някакъв сензор и лъжели Еко-то че навън е студено и от там се доставяло по - обогатена смес. Не можели да се направи същото и в този случай? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 И от къде ще се получи този ЛАГ....... :icon_hmm: По-голям радиатор (кулер) не означава ли по-дълъг път на въздуха и неговото забавяне? Също така, ако новия се монтира отпред, по-дълги пътеки - забавяне на въздуха...Това води до лагване... Поне логично така мисля? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MaxBass Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 Не е добре да се лъже компа, това са стари тарикатлъци, които имат своите негативни последици, а лага се получава от две неща: от развъртането на турбото и от пътят, който трябва да измине Като се използва по-малко турбо, по-малко лаг, но пък се ограничава. Затова там инжинечретата смятат и смятат, и пътят на въздуха, и така нататък,и ако искаме повече мощност от тази, която са ни дали, то трябва да намерим начин да покачваме всичко, а не само горивото или само въздуха Та затова и тунинга не е нещо просто, камо ли евтнино. И все пак жалко, че ТДИ галантите са с механично управление. :( Иначе чипа щеше да задоволи доста от хората. (лично и аз обмислях такъв вариант ,но увииии... ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 Колега уважавам мнението ти, но моля те, редактирай си поста малко...Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 По-голям радиатор (кулер) не означава ли по-дълъг път на въздуха и неговото забавяне? Също така, ако новия се монтира отпред, по-дълги пътеки - забавяне на въздуха...Това води до лагване... Поне логично така мисля?Турбо-лага(турбо-дупка) се получава в ниските обороти, когато турбината още не се е развъртяла достатъчно, и дава по ниско налягане......През това време мотора си работи като обикновен атмосферен дизел.........В момента в който турбината надуе достатъчно(от0.7 до 1.2 бара налягане) дупката изчезва........И понеже всичко това става в затворен обем, след като турбината го е запълнила веднъж тоя обем, няма как да се получи дупка........Просто от по-голям кулер, ще се получи минимална мощност в +, и не си струва закупуването му.......Виж ако се вкара и допълнително гориво, тогава вече е друго.......Но и това не може да се прави до безкрайност,понеже по високото налягане, води и до по висока температура, а детайлите на двигателя, си имат определени моменти на натоварване........И всъщност големината на междинният охладител(кулера) не е от такова значение, колкото охладителната му способност........А тя е от 40, до 70 градуса(целзий)......Което съответно вдига мощността от 10, до 15 %.......За това ти дадох за пример, автомобилите на Ауди......При тях кулера е 2-пъти по малък, от този на Велико, но охлаждащата способност е максималната.......За това при тях кулера вдига 15%, КОНЬОВЕТЕ........Пиша го с едри букви, щото постоянно твърдиш че кулера, не е от голямо значение, и не вдигал мощността.......Той ако не е от значение, няма да го слагат.........На турбо-дизел(без кулер) и 2-пъти по голяма турбина да монтираш, и повече гориво да му подадеш, няма да му вдигнеш мощността, понеже нагорещеният въздух е по разреден.......Оно козата си сака пръч....... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 30 октомври 2008 Сподели Публикувано 30 октомври 2008 В заключение, с по-голям кулер има ли повече мощност???? Може да се изкара по-вече мощност с по-голям кулер, но не толкова значителна. Тука също в разсъжденията допускам всички това без да се завишава порцията гориво. Тука е редно да изясним едни други понятия - какво означава по-голям кулер или възможността на кулера да бъде охладен по добре. Единия вариант е радиатор доста по голям по размер като вместимост и с по голяма охлаждаща площ, другия вариант е същия радиатор поставен на по подходящо място като обтекаемост или използване на допълнителни начини за охлаждането му - пръскане на вода върху него за охлаждане. Но да се елиминира възможното затопляне на кулера при високи обороти и от там неефективната му работа /което е неминуемо/, то може би един радиатор с по голяма площ значително ще оеднакви работата му при различните режими. В същност по-добре охладения кулер ще спомага за незначително увеличаване на мощността или поне тя няма да се намаля при положение, че този кулер ще работи в по постоянен режим - т.е. ще има по-малка амплитуда на промяна на температурата си. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.