alex_sandar Публикувано 26 октомври 2008 Сподели Публикувано 26 октомври 2008 Здравейте! Искам да попитам следното: ако си сменя интеркулера с по-голям на Каризмата (1.9 ТД `98) и мястото, примерно го сложа на място, което повече се охлажда, ще спечеля ли нещо? Може ли също така да й сложа чип?:mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alex_sandar Публикувано 26 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 26 октомври 2008 Благодаря за информацията!Не че колата не върви обратното много съм доволен обаче ...:rolleyes: Няма да пипам нищо да не стане фал. А и др. на колко оборота по принцип би трябвало да се включва турбото.На мойта това май се случва при 2700 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 26 октомври 2008 Сподели Публикувано 26 октомври 2008 Какво значи да се включва То винаги си работи, просто в ниските обороти не дава голямо налягане....Затова има турбо-дупка... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 26 октомври 2008 Сподели Публикувано 26 октомври 2008 Какво значи да се включва То винаги си работи, просто в ниските обороти не дава голямо налягане....Затова има турбо-дупка...Неговото турбо може да е с фотоклетка бре..... :P .......По принцип над 2000 об/мин. трябва да усетиш тягата на турбината, и колата да започне да дърпа по яко......... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 26 октомври 2008 Сподели Публикувано 26 октомври 2008 :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alex_sandar Публикувано 26 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 26 октомври 2008 Не е с фотоклетка, с копче е Не знаех за тва питам. Не е срамно да питаш! Благодаря за инфото!!! Нов съм, ще питам глупости понякога, не ми се смейте. :specool: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 26 октомври 2008 Сподели Публикувано 26 октомври 2008 Не е с фотоклетка, с копче е Не знаех за тва питам. Не е срамно да питаш! Благодаря за инфото!!! Нов съм, ще питам глупости понякога, не ми се смейте. :specool:Не се впрягай бре колега....Това с фотоклетката е закачка с колегата Димитров, за това съм монтирал след репликата емотикона......Иначе на твоят въпрос, съм ти отговорил сериозно......Ако усещаш тягата след 2700 об/мин., значи турбото ти е тръгнало към ремонт......А по първият ти въпрос: Да може да се сложи по голям Кулер, но трябва да се барне и регулатора на цикловата порция гориво, за да получиш по голяма мощност......Но не се надявай на повече от 5-6 к.с.......Така че почти не си струва инвестицията...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alex_sandar Публикувано 26 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 26 октомври 2008 Някой правил ли е ремонт на турбото? Колко излиза? Не се впрягам и аз се пошегувах с копчето А това с кулера ще го пробвам и ще ви кажа дали моята върви повече!!! :D Ако някои знае как мога да и дигна малко кончетата с удоволствие ще го изслушам!!! Благодаря ви и лично на mario69!!! Може и да науча все пак нещо :rolleyes: Модераторски контрол: не пренебрегвайте правописните правила Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 26 октомври 2008 Сподели Публикувано 26 октомври 2008 На твоята турбина е около 800 лв. ремонта.......А с по голям кулер само, не можеш да вдигнеш мощноста.....Иска и повече гориво....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Я да поразсъждаваме малко още в тази тема, че си мислех да пиша и съм забравил.Така какво имам предвид. Ясно е че всякакви интервенции по интеркулера и турбината няма да са достатъчни сами по себе си, ако не е донастроена и самата електроника, обаче имам едни наблюдения върху моята кола и едва ли са случайни. Например след дълго престояване на колата или като е студен двигателя, то тогава автомобила върви по добре и като ли двигателя има по голяма мощност. Това се усеща най добре сутрин - след като запаля, изчаквам няколко минути да поработи на празен ход /дори е добре и да почне да отлепя стрелката за температурата/ и тогава като потегля ми се струва, че и ускорението е по добро. Другата ситуация е при продължително каране - тогава като ли самия двигател става малко по-муден. Всичко това го отдавам на това, че в първия случай - самия интеркулер не е затоплен и въздуха преминаващ през него се охлажда по-лесно, докато при дълго шофиране радиатора на кулера се е нагрял толкова много и охлаждането не е толкова ефективно.Затова си мисля, че някаква малка промяна би била от значение за конкретната ситуация и по точно за подобряване. Каква промяна може да стане. Единия вариант е да се сложи малко по-голям по размер радиатор, другия възможен вариант е да се увеличи самата обтекаемост на въздушната струя преминаваща през радиатора и това да доведе до по ефективно охлаждане. Въпреки, че то си има някакъв дифузьор отпред да насочва въздушната струя.Сетих се и за трети начин - да се промени мястото на радиаторчето, например да се постави отпред пред другите радиатори /както е при Еволюшъна/, ама тогава ще трябват големи преправяния. Но пък в този случай ще се комбинира ефекта от първите два варианта.Също така при всички тези изпълнения, порцията гориво която се подава на дюзите няма да се променя. Дори мисля, че ако се разиграе третия вариант - то може и да има чувствителен ефект или греша. Какво мислите колеги - друг имал ли е такова усещане. ПС. То общо взето и въпроса на автора на темата беше подобен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Според мен, не си струва, и няма да усетиш нищо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Спред мен, не си струва, и няма да усетиш нищо Предполагам, че всеки който има кола с такъв двигател и ги е изпитал тези разлики. Чакам Марин какво ще пише. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Виж, то и аз като карам вечер, по хладно, усещам малка разлика (колата се стряска по-добре)...Това което ти казвам е, че имаш куп главоболия, а няма да имаш усезаема разлика! Те хората са го предвидили охладителя! Ако турбото се надуе повече (ако има опция, незнам) и се вкара повече гориво, тогава ще усетиш разлика...Мой приятел сподели за чипосани волво и сааб дизел, и разликата била внушителна ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Предполагам, че всеки който има кола с такъв двигател и ги е изпитал тези разлики. Чакам Марин какво ще пише.Велико ! Това го има при всеки турбо-дизел, но е свързано най вече с повечето гориво което се подава при по студен двигател......И да сложиш по голям кулер, мощноста която ще получиш е минимална.......Иска си повече гориво......Те за това при чип-тунинговането лъжат компа, за да увеличи цикловата порция...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Велико ! Това го има при всеки турбо-дизел, но е свързано най вече с повечето гориво което се подава при по студен двигател......И да сложиш по голям кулер, мощноста която ще получиш е минимална.......Иска си повече гориво......Те за това при чип-тунинговането лъжат компа, за да увеличи цикловата порция...... Сега ми се струва че не си ме разбрал или аз така съм го написал. Ще го кажа по малко друг начин. Колата е престояла поне няколко часа в покой и не в движение. Палиш си после двигателя и оставяш я да работи на място и обороти на празен ход. Остави я да работи прекалено дълго така, че да си загрее нормално мотора - т.е. да си стигне оптималния температурен режим, но на място и да не е в движение. Това предполага, че турбото ти няма да се е включвало на тия обороти и от това пък следва, че и кулера няма да си е променил температурата. Това последното със загряване на място го казвам за да подскажа, че като тръгнеш и причината да върви колата по-вече - не е в това, че щото е студен мотора и му се подава по голяма порция гориво. Е сега тръгваш и установяваш, че в първия момент - колата ти е пушка и двигателя не можеш да го познаеш. Като казвам в първия момент - това разбира се е относително понятие. Зависи дали постоянно се подържат високи обороти, което води до прокарване на голям дебит въздух през кулера и от там пък неговото по-интензивно затопляне или нагряване. И това като ефект мисля, че е изразено не както казваш на всеки турбо-дизел, ами на турбо дизел и с междинен охладител. Това което предположих в горния пост - на теория е така, но на практика дали ще са така нещата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Велико, и на празен ход, турбото си върти и прекарва въздуха през кулера! То не седи "изключено" в ниските обороти! Пак ти казвам, пробвай си колата по обяд как върви, и късно вечер когато е хладно...При мен се усеща малка разлика...С тия манипулации за които говориш относно кулера, най-много това ще е ефекта ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Плюс това, интеркулера според мен не е предвиден за вдигане на мощ...Той служи просто да охлади загретия от турбината въздух...Всички знаем, че топлия въздух е беден на кислород...И така идята е хладен въздух и по-добро изгаряне! Или според моите виждания, по-скоро, може да получиш малко икономия от колкото мощ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 И това като ефект мисля, че е изразено не както казваш на всеки турбо-дизел, ами на турбо дизел и с междинен охладител. Това което предположих в горния пост - на теория е така, но на практика дали ще са така нещата.Еми то се подразбира....Нали за това говорим, за значението на интеркулера......Аз съм писал турбодизел,да се сетиш че не става въпрос за чист дизел, защото при него няма кулер......Та сега като споменах чистия дизел, та се сетих......И при него го има този ефект с "повечето вървене при студен мотор".....Слагам го в кавички, защото ефекта е малко психологически........Като престои колата, и шофьора престоява....... :D ...После като се качиш и я покараш, първоначално ти се струва че колата хвърка.....Но като покараш малко, свикваш със скороста, и ти се струва че колата по не върви......И аз най напред като седнах в ЕВО-то, ми се струваше че лети, но като го покарах малко, ми се струва че му трябва още мощност......Та какво ти предлагам аз: Пробвай я утре по метода който ти описваш.....Загрей я на място и тръгни да я настъпваш, но недей да вадиш преценка за вървенето по следенето на пътя, а гледай уредите-оборотомер и километраж........Засечи си при изрязване на 1-2-3-и т.н. обороти-скорост.......После го направи и на топъл мотор, и ще видиш че колата си върви едно и също..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Е Марине, те обороти - скорост може да са еднакви параметри, но самото развъртане на мотора да е по живо... В смисъл мисля, че Велико това има в предвид... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Плюс това, интеркулера според мен не е предвиден за вдигане на мощ...Той служи просто да охлади загретия от турбината въздух...Всички знаем, че топлия въздух е беден на кислород...И така идята е хладен въздух и по-добро изгаряне! Или според моите виждания, по-скоро, може да получиш малко икономия от колкото мощ Как да не е за вдигане на мощност кулера бре..... :icon_hammering: ....Колкото вдига мощноста турбината (15%), толкова вдига и кулера.......И по принцип производителя е изчислил какъв да е капацитета на кулера.......Така че и да се сложи 2-пъти по голям кулер, не може да се постигне още 30% мощност...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Плюс това, интеркулера според мен не е предвиден за вдигане на мощ...Той служи просто да охлади загретия от турбината въздух...Всички знаем, че топлия въздух е беден на кислород...И така идята е хладен въздух и по-добро изгаряне! Или според моите виждания, по-скоро, може да получиш малко икономия от колкото мощ Не знам дали това което мислиш и го казваш по правилен начин, но ето как е - предназначението на кулера е да охлади постъпващия въздух, което спомага за увеличаване на количеството му. Нали един газ като е топъл и той се разширява. Номера е в единица обем да постъпи по-голямо количество въздух /то се подразбира, че и кислорода ще е по много тогава/. От там пък и ЕКУ-то е настроено да подаде сигнал за по голяма порция нафта. Въпреки, че нашите ГНП-та не са с електронно управление /има само електронен датчик на първа дюза/. Но при начина ми на разсъждения си мисля, че затоплянето на засмукания въздух променя в известни граници самото му перфектно съотношение с порцията нафта и това да е причина да се усеща усезаема разлика при горещ и студен кулер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Как да не е за вдигане на мощност кулера бре..... :icon_hammering: ....Колкото вдига мощноста турбината (15%), толкова вдига и кулера.......И по принцип производителя е изчислил какъв да е капацитета на кулера.......Така че и да се сложи 2-пъти по голям кулер, не може да се постигне още 30% мощност...... Това никак не ми звучи правдиво! Той че качва някаква мощност, качва...ама чак пък колкото турбото.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Това никак не ми звучи правдиво! Той че качва някаква мощност, качва...ама чак пък колкото турбото....Ами Емо ! То с теб май не може да се спори, ама ето ти малко данни, смятай си ги сам.....Ауди-80-1.9-D-68 к.с......1.9-TD-75 к.с. и 1.9 TDI-90 к.с. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Ами тия мотори не са ми познати! 1.9 Турбо дизел и 1.9 Турбо дизел с охладител с еднакви турбини ли са? Еднакви ЕКУ-та? Един и същ софт ли имат? То и моя мотор го има 90 и 102 коня...разликата е само от софта...И не си прав...Може да се спори с мен...В случая, изясняваме, а не спорим...Но определено, не съм съгласен, кулера да дава мощ колкото турбината!! Плюс това на един двигател, ако се сложи кулер по-голям от този който си има, без промени в софта няма да се вдигне мощността, ами по скоро лаг-а... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 28 октомври 2008 Сподели Публикувано 28 октомври 2008 Ами тия мотори не са ми познати! 1.9 Турбо дизел и 1.9 Турбо дизел с охладител с еднакви турбини ли са? Еднакви ЕКУ-та? Един и същ софт ли имат? То и моя мотор го има 90 и 102 коня...разликата е само от софта...И не си прав...Може да се спори с мен...В случая, изясняваме, а не спорим...Но определено, не съм съгласен, кулера да дава мощ колкото турбината!! Плюс това на един двигател, ако се сложи кулер по-голям от този който си има, без промени в софта няма да се вдигне мощността, ами по скоро лаг-а... Емо това което казва Марин е така. Не става дума за софтуерна промяна при тези двигатели, щото са си класически D, TD и TDI. И на турбината и на кулера предназначението им е да доставят или да спомогнат за доставянето на по-голямо количество въздух в цилиндрите. Едното го нагнетява, другото го охлажда.Например двигател с турбина се различава доста от такъв, който има и междинен охладител. Разликата е не в софтуерна промяна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.