Modrus Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Здравейте, Най-накрая успях да намеря време да ви опиша проблемите си. Преди около 2 месеца ходих при Пламен да прегледа колата, защото си мислих че страда от нормални софийски заболявания ( заради хубавите пътища)... оказа се че рейката ми е заминала :( зъбите и били позаминали и трябва ремонт :icon_crying: Пламенски ми подшушна, че новата рейка струва четирицифрено число и то ако не се лъжа не беше в лева :icon_doh: Остана варианта за рециклиране. Мина се известно време ( при Пламенски имаше адско количество коли) и дойде заветния момент да дойде и моя ред Оказа се че рейката била адски износена... имало е някакъв процент вероятност да изправя някой завой... Другите неща по окачването са били ок даже докато тествахме какво ми „тропа” Пламенски вика – „ние ще я счупим докато разберем какво тропа” :D Диагностиката на проблема беше при изключен двигател да се „клати” волана наляво-надясно с ход няколко сантиметра и се чува едно специфично тракане – като на износена рейка ;) Надявам се да съм ви обърнал малко внимание, защото това не е шега работа и не мисля, че е необходимо да си тестваме ламарините и нервите по завоите :plane: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Благодарим за предупреждението, но чукането в празния ход на волана често се причинява от износени накрайници - преобладаващо външните. Това го казвам за успокоение на повечето колеги, които биха се залетели да рециклират рейката преди да видят накрайниците. Относно рециклирането - основният проблем е, че зъбните колелета на червяка се износват, заглаждат и почва да се чува тракането. Рециклирането се състои в напълването на рейката с грес, вместо с хидравлична течност :icon_crying: досега не съм видял някой да наварява зъбните колелета... Иначе имам контакти на най-големите спецове в рециклирането на рейките, но предполагам и Пламен го има.Успех ти желая и да не въртиш колата с ръчната спирачка, че ще стане беля... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 ........Успех ти желая и да не въртиш колата с ръчната спирачка, че ще стане беля... По - конкретно....?!? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Реално погледнато - каране по прекрасните ни пътища води до проблеми с рейките на всички автомобили (особено по-тежките и Галанта се числи към тях). Добавете и по-широките гуми , ако използвате такива (мойте са 225 примерно) , и няма как да останат здрави тези рейки. Цифровата "мъка" е голяма..... особено при сериозните автомобили. Само за пример ще споделя , че миналата година купих хидравлична рейка за Опел Корса с все тръбите, стойките и казанчето в много прилично състояние (за 1 година и половина не е протекло грам масълце) за сумата от 110 лв, но ..... не караме Корси Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 По - конкретно....?!? :icon_hmm:Ами по-конкретно усилието върху колелетата при завит волан по време на странично хлъзгане на сух асфалт претоварва изключително много цялото окачване, но ако колелетата са под определен ъгъл спрямо хоризонталната ос на колата става МАЗАЛО в една повредена рейка. Нищо по конкретно от това - караш със 90 км в час някъде си на широк участък, завиваш 15-ина градуса и юнашката дърпаш ръчната спирачка, за да завъртиш колата на 180 градуса, например. Защо ли? Ми щото си бабаит или нещо си се превъзбудил :icon_thumbup: Е при тая ситуация и загладени зъби на червяка най-вероятно рейката ще изпусне - може да се счупят зъбките, може просто да превъртят и тогава ти ще си въртиш волана, пък колата ще продължи в това положение, в което са й останали гумите. Всъщност, за да не е съвсем безсмислен тоя пост искам да кажа, че въртенето на колата по описания по-горе начин вреди доста на рейката, дори когато е здрава, също й вредят прекалено напомпaните гуми.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Гледам, че Миро преглежда темата. Миро моля те, уплаши ни с цената на нова рейка, че да си опичаме акъла като въртим с ръчна Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Ами по-конкретно усилието върху колелетата при завит волан по време на странично хлъзгане на сух асфалт претоварва изключително много цялото окачване...Това за усилието не е точно така - първо защото колата е с предно предаване и въртенето 'с ръчна' натоварва предимно задницата и трудно може да се поставят предните колела под определен ъгъл спрямо хоризонталната ос на колата и второ - усилието при наличие на 'хлъзгане' е по-малко от това при отсъствие, т.е. екстремно вземане на завои при пълно сцепление е по-вредно за рейката и накрайниците. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Di40 Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Ами именно, че задницата се хлъзга, а цялото сцепление ти остава в предницата, с която трябва да овладееш колата, а и нали са задвижващи предните колела... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Ами именно,че задницата се хлъзга,а цялото сцепление ти остава в предницата с която трябва да овладееш колата,а и нали са задвижващи предните колела... Ами тази сила се разлага на много съставки, и зависи за коя точно говорим, и в коя фаза на завъртането. Мисля че при завъртане има кратък пик на претоварване на кормилото, и след това се разтоварва, като натоварването отива в задницата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 "Това за усилието не е точно така - първо защото колата е с предно предаване и въртенето 'с ръчна' натоварва предимно задницата и трудно може да се поставят предните колела под определен ъгъл спрямо хоризонталната ос на колата и второ - усилието при наличие на 'хлъзгане' е по-малко от това при отсъствие, т.е. екстремно вземане на завои при пълно сцепление е по-вредно за рейката и накрайниците"Няма да влизам в академични спорове за векторите на тези сили.... Повярвай ми, знам за какво говоря.... :icon_thumbup: за съжаление от личен опит Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GALANTniq Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 И аз съм за рециклиране на рейка + накрайници, така че може ли някой да каже къде ги правят и за какви пари става дума(казаха ми към 300лв)? Галанта е 98 2.0 16V! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Рециклирането се състои в напълването на рейката с грес, вместо с хидравлична течност :icon_crying: досега не съм видял някой да наварява зъбните колелета...Не правя глупости............Аз съм виждал на много коли как наваряват гребена или го правят нов.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 И аз съм за рециклиране на рейка + накрайници,така че може ли някой да каже къде ги правят и за какви пари става дума(казаха ми към 300лв)? Галанта е 98 2.0 16V!Там някъде е, но и за монтаж, демонтаж, реглаж и хидравлично масло - още към 120-140 лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Не правя глупости............Аз съм виждал на много коли как наваряват гребена или го правят нов..............Какво ще рече "не правя глупости"?Пламене, знаеш че и аз съм за такъв ремонт и живо се интересувам къде, как и дали е сполучливо? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigadiro Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 така че може ли някой да каже къде ги правят и за какви пари става дума(казаха ми към 300лв)? Галанта е 98 2.0 16V!Рейката на предния ми Galant я рециклираха в 11 учебен блок на ТУ - гр.София. Аз лично останах много доволен от обслужването. Цената беше към 200 лв и включваше всичко- монтаж, демонтаж, масло. Само реглажа си плащаш, защото се прави на друго място Ако има интерес, ще оставя телефон за контакти Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Рейката на предния ми Galant я рециклираха в 11 учебен блок на ТУ - гр.София. Аз лично останах много доволен от обслужването. Цената беше към 200 лв и включваше всичко- монтаж, демонтаж, масло. Само реглажа си плащаш, защото се прави на друго място Ако има интерес, ще оставя телефон за контактиВсичко зависи какво са я рециклирали!?Ако се сменяли само гумички и втулки,това го могат на много мест,но ако са наварявали или са правили "червяка" тогава бих желал да чуя малко повече :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Всички натам сме тръгнали. въпроса е - колко успешна е операцията или по-просто казано - колко ще изкара една добре рециклирана рейка? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigadiro Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Всички натам сме тръгнали. въпроса е - колко успешна е операцията или по-просто казано - колко ще изкара една добре рециклирана рейка?На мен ми рециклираха червяка. Това беше преди година и половина. А до колко е успешна операцията... Аз я карах, сега я кара мой колега от работата и няма никакви оплаквания. А колко ще изкара - не мога да кажа. Не си спомням дали даваха някаква гаранция. Мисля че беше една година, но може и да бъркам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 На мен ми рециклираха червяка. Това беше преди година и половина. А до колко е успешна операцията... Аз я карах, сега я кара мой колега от работата и няма никакви оплаквания. А колко ще изкара - не мога да кажа. Не си спомням дали даваха някаква гаранция. Мисля че беше една година, но може и да бъркам.Колега давай координати. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigadiro Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Колега давай координати.Диагностика и ремонт на автомобили, ремонт на хидравлични системи и рейки маг. инж. Стефан Андровски ,тел.: 02/965 30 30 и GSM : 0886 743 356 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Диагностика и ремонт на автомобили, ремонт на хидравлични системи и рейки маг. инж. Стефан Андровски ,тел.: 02/965 30 30 и GSM : 0886 743 356 :thx: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigadiro Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 :thx:За нищо bate :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 Рейката на предния ми Galant я рециклираха в 11 учебен блок на ТУ - гр.София. Аз лично останах много доволен от обслужването. Цената беше към 200 лв и включваше всичко- монтаж, демонтаж, масло. Само реглажа си плащаш, защото се прави на друго място Ако има интерес, ще оставя телефон за контактиДо преди половин година там ги давах за рециклиране защото Стефан ни беше преподавател по ФОФ ( физически основи на флуидите) , но откакто ми направиха номера 2-3 рейки повече не ги карам там...........защото аз монтирам уж рециклираната рейка, всичко по реда си както трябва, реглажи и т.н. и след 1 месец клиента дойде и ми каже " абе нещо шуми като завъртя волана " Аз отварям капака и гледам казанчето без масло останало, кога махам маншоните на вътр. накрайници - те пълни с маслото , което е протекло от рейката...............ок, ще го носим за рекламация но нали се сещате че труда никой няма да ви го признае..............нито реглажа, нито маслото ............Цената за рециклирането на една рейка варира,маржа зависи от това какво й има и какво има да се прави - в хидравличните рейки има две части - механична и хидравлична.............цената се определя и по това..........понякога рейката е толкова износена че се прави нова в буквалния смисъл ............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigadiro Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 До преди половин година там ги давах за рециклиране защото Стефан ни беше преподавател по ФОФ ( физически основи на флуидите) , но откакто ми направиха номера 2-3 рейки повече не ги карам там...........защото аз монтирам уж рециклираната рейка, всичко по реда си както трябва, реглажи и т.н. и след 1 месец клиента дойде и ми каже " абе нещо шуми като завъртя волана " Аз отварям капака и гледам казанчето без масло останало, кога махам маншоните на вътр. накрайници - те пълни с маслото , което е протекло от рейката...............ок, ще го носим за рекламация но нали се сещате че труда никой няма да ви го признае..............нито реглажа, нито маслото ............Цената за рециклирането на една рейка варира,маржа зависи от това какво й има и какво има да се прави - в хидравличните рейки има две части - механична и хидравлична.............цената се определя и по това..........понякога рейката е толкова износена че се прави нова в буквалния смисъл ............DJ, не офертирам колегите да ходят при него. Просто споделям впечатлението си от сервиза. Пък и моя ремонт го правиха отдавна... Сега може да са развалили стила си на работа, знае ли човек Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 октомври 2008 Сподели Публикувано 6 октомври 2008 DJ, не офертирам колегите да ходят при него. Просто споделям впечатлението си от сервиза. Пък и моя ремонт го правиха отдавна... Сега може да са развалили стила си на работа, знае ли човек Много са го развалили даже, и няма как , не може предната вечер да се напиеш като свиня и на следващия ден от сутринта да почнеш с бирите и така до 5-6 часа , след което пак да почнеш с "твърдото "............те там им е проблема.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.