Премини към съдържание

Износена рейка


Modrus

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Най-накрая успях да намеря време да ви опиша проблемите си. :)

Преди около 2 месеца ходих при Пламен да прегледа колата, защото си мислих че страда от нормални софийски заболявания ( заради хубавите пътища)... оказа се че рейката ми е заминала :( зъбите и били позаминали и трябва ремонт :icon_crying: Пламенски ми подшушна, че новата рейка струва четирицифрено число и то ако не се лъжа не беше в лева :icon_doh: Остана варианта за рециклиране.

Мина се известно време ( при Пламенски имаше адско количество коли) и дойде заветния момент да дойде и моя ред :) Оказа се че рейката била адски износена... имало е някакъв процент вероятност да изправя някой завой... :drive:

Другите неща по окачването са били ок :) даже докато тествахме какво ми „тропа” Пламенски вика – „ние ще я счупим докато разберем какво тропа” :D

 

Диагностиката на проблема беше при изключен двигател да се „клати” волана наляво-надясно с ход няколко сантиметра и се чува едно специфично тракане – като на износена рейка ;)

 

Надявам се да съм ви обърнал малко внимание, защото това не е шега работа и не мисля, че е необходимо да си тестваме ламарините и нервите по завоите :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодарим за предупреждението, но чукането в празния ход на волана често се причинява от износени накрайници - преобладаващо външните. Това го казвам за успокоение на повечето колеги, които биха се залетели да рециклират рейката преди да видят накрайниците. Относно рециклирането - основният проблем е, че зъбните колелета на червяка се износват, заглаждат и почва да се чува тракането. Рециклирането се състои в напълването на рейката с грес, вместо с хидравлична течност :icon_crying: досега не съм видял някой да наварява зъбните колелета... Иначе имам контакти на най-големите спецове в рециклирането на рейките, но предполагам и Пламен го има.

Успех ти желая и да не въртиш колата с ръчната спирачка, че ще стане беля...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........Успех ти желая и да не въртиш колата с ръчната спирачка, че ще стане беля...

 

 

 

 

По - конкретно....?!? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реално погледнато - каране по прекрасните ни пътища води до проблеми с рейките на всички автомобили (особено по-тежките и Галанта се числи към тях). Добавете и по-широките гуми , ако използвате такива (мойте са 225 примерно) , и няма как да останат здрави тези рейки. Цифровата "мъка" е голяма..... особено при сериозните автомобили. Само за пример ще споделя , че миналата година купих хидравлична рейка за Опел Корса с все тръбите, стойките и казанчето в много прилично състояние (за 1 година и половина не е протекло грам масълце) за сумата от 110 лв, но ..... не караме Корси :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По - конкретно....?!? :icon_hmm:

Ами по-конкретно усилието върху колелетата при завит волан по време на странично хлъзгане на сух асфалт претоварва изключително много цялото окачване, но ако колелетата са под определен ъгъл спрямо хоризонталната ос на колата става МАЗАЛО в една повредена рейка. Нищо по конкретно от това - караш със 90 км в час някъде си на широк участък, завиваш 15-ина градуса и юнашката дърпаш ръчната спирачка, за да завъртиш колата на 180 градуса, например. Защо ли? Ми щото си бабаит или нещо си се превъзбудил :icon_thumbup: Е при тая ситуация и загладени зъби на червяка най-вероятно рейката ще изпусне - може да се счупят зъбките, може просто да превъртят и тогава ти ще си въртиш волана, пък колата ще продължи в това положение, в което са й останали гумите. Всъщност, за да не е съвсем безсмислен тоя пост искам да кажа, че въртенето на колата по описания по-горе начин вреди доста на рейката, дори когато е здрава, също й вредят прекалено напомпaните гуми....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че Миро преглежда темата. Миро моля те, уплаши ни с цената на нова рейка, че да си опичаме акъла като въртим с ръчна :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами по-конкретно усилието върху колелетата при завит волан по време на странично хлъзгане на сух асфалт претоварва изключително много цялото окачване...
Това за усилието не е точно така - първо защото колата е с предно предаване и въртенето 'с ръчна' натоварва предимно задницата и трудно може да се поставят предните колела под определен ъгъл спрямо хоризонталната ос на колата и второ - усилието при наличие на 'хлъзгане' е по-малко от това при отсъствие, т.е. екстремно вземане на завои при пълно сцепление е по-вредно за рейката и накрайниците.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами именно, че задницата се хлъзга, а цялото сцепление ти остава в предницата, с която трябва да овладееш колата, а и нали са задвижващи предните колела...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами именно,че задницата се хлъзга,а цялото сцепление ти остава в предницата с която трябва да овладееш колата,а и нали са задвижващи предните колела...

 

 

Ами тази сила се разлага на много съставки, и зависи за коя точно говорим, и в коя фаза на завъртането. Мисля че при завъртане има кратък пик на претоварване на кормилото, и след това се разтоварва, като натоварването отива в задницата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Това за усилието не е точно така - първо защото колата е с предно предаване и въртенето 'с ръчна' натоварва предимно задницата и трудно може да се поставят предните колела под определен ъгъл спрямо хоризонталната ос на колата и второ - усилието при наличие на 'хлъзгане' е по-малко от това при отсъствие, т.е. екстремно вземане на завои при пълно сцепление е по-вредно за рейката и накрайниците"

Няма да влизам в академични спорове за векторите на тези сили.... Повярвай ми, знам за какво говоря.... :icon_thumbup: за съжаление от личен опит

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за рециклиране на рейка + накрайници, така че може ли някой да каже къде ги правят и за какви пари става дума(казаха ми към 300лв)? Галанта е 98 2.0 16V!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рециклирането се състои в напълването на рейката с грес, вместо с хидравлична течност :icon_crying: досега не съм видял някой да наварява зъбните колелета...

Не правя глупости............

Аз съм виждал на много коли как наваряват гребена или го правят нов..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за рециклиране на рейка + накрайници,така че може ли някой да каже къде ги правят и за какви пари става дума(казаха ми към 300лв)? Галанта е 98 2.0 16V!

Там някъде е, но и за монтаж, демонтаж, реглаж и хидравлично масло - още към 120-140 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не правя глупости............

Аз съм виждал на много коли как наваряват гребена или го правят нов..............

Какво ще рече "не правя глупости"?

Пламене, знаеш че и аз съм за такъв ремонт и живо се интересувам къде, как и дали е сполучливо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

така че може ли някой да каже къде ги правят и за какви пари става дума(казаха ми към 300лв)? Галанта е 98 2.0 16V!

Рейката на предния ми Galant я рециклираха в 11 учебен блок на ТУ - гр.София. Аз лично останах много доволен от обслужването. Цената беше към 200 лв и включваше всичко- монтаж, демонтаж, масло. Само реглажа си плащаш, защото се прави на друго място :) Ако има интерес, ще оставя телефон за контакти

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рейката на предния ми Galant я рециклираха в 11 учебен блок на ТУ - гр.София. Аз лично останах много доволен от обслужването. Цената беше към 200 лв и включваше всичко- монтаж, демонтаж, масло. Само реглажа си плащаш, защото се прави на друго място :) Ако има интерес, ще оставя телефон за контакти

Всичко зависи какво са я рециклирали!?Ако се сменяли само гумички и втулки,това го могат на много мест,но ако са наварявали или са правили "червяка" тогава бих желал да чуя малко повече :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички натам сме тръгнали. въпроса е - колко успешна е операцията или по-просто казано - колко ще изкара една добре рециклирана рейка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички натам сме тръгнали. въпроса е - колко успешна е операцията или по-просто казано - колко ще изкара една добре рециклирана рейка?

На мен ми рециклираха червяка. Това беше преди година и половина. А до колко е успешна операцията... Аз я карах, сега я кара мой колега от работата и няма никакви оплаквания. А колко ще изкара - не мога да кажа. Не си спомням дали даваха някаква гаранция. Мисля че беше една година, но може и да бъркам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми рециклираха червяка. Това беше преди година и половина. А до колко е успешна операцията... Аз я карах, сега я кара мой колега от работата и няма никакви оплаквания. А колко ще изкара - не мога да кажа. Не си спомням дали даваха някаква гаранция. Мисля че беше една година, но може и да бъркам.

Колега давай координати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега давай координати.

Диагностика и ремонт на автомобили, ремонт на хидравлични системи и рейки :) маг. инж. Стефан Андровски ,тел.: 02/965 30 30 и GSM : 0886 743 356

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диагностика и ремонт на автомобили, ремонт на хидравлични системи и рейки :) маг. инж. Стефан Андровски ,тел.: 02/965 30 30 и GSM : 0886 743 356

:thx:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рейката на предния ми Galant я рециклираха в 11 учебен блок на ТУ - гр.София. Аз лично останах много доволен от обслужването. Цената беше към 200 лв и включваше всичко- монтаж, демонтаж, масло. Само реглажа си плащаш, защото се прави на друго място :) Ако има интерес, ще оставя телефон за контакти

До преди половин година там ги давах за рециклиране защото Стефан ни беше преподавател по ФОФ ( физически основи на флуидите) , но откакто ми направиха номера 2-3 рейки повече не ги карам там...........защото аз монтирам уж рециклираната рейка, всичко по реда си както трябва, реглажи и т.н. и след 1 месец клиента дойде и ми каже " абе нещо шуми като завъртя волана " Аз отварям капака и гледам казанчето без масло останало, кога махам маншоните на вътр. накрайници - те пълни с маслото , което е протекло от рейката...............ок, ще го носим за рекламация но нали се сещате че труда никой няма да ви го признае..............нито реглажа, нито маслото ............

Цената за рециклирането на една рейка варира,маржа зависи от това какво й има и какво има да се прави - в хидравличните рейки има две части - механична и хидравлична.............цената се определя и по това..........понякога рейката е толкова износена че се прави нова в буквалния смисъл ............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До преди половин година там ги давах за рециклиране защото Стефан ни беше преподавател по ФОФ ( физически основи на флуидите) , но откакто ми направиха номера 2-3 рейки повече не ги карам там...........защото аз монтирам уж рециклираната рейка, всичко по реда си както трябва, реглажи и т.н. и след 1 месец клиента дойде и ми каже " абе нещо шуми като завъртя волана " Аз отварям капака и гледам казанчето без масло останало, кога махам маншоните на вътр. накрайници - те пълни с маслото , което е протекло от рейката...............ок, ще го носим за рекламация но нали се сещате че труда никой няма да ви го признае..............нито реглажа, нито маслото ............

Цената за рециклирането на една рейка варира,маржа зависи от това какво й има и какво има да се прави - в хидравличните рейки има две части - механична и хидравлична.............цената се определя и по това..........понякога рейката е толкова износена че се прави нова в буквалния смисъл ............

DJ, не офертирам колегите да ходят при него. Просто споделям впечатлението си от сервиза. Пък и моя ремонт го правиха отдавна... Сега може да са развалили стила си на работа, знае ли човек :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ, не офертирам колегите да ходят при него. Просто споделям впечатлението си от сервиза. Пък и моя ремонт го правиха отдавна... Сега може да са развалили стила си на работа, знае ли човек :)

Много са го развалили даже, и няма как , не може предната вечер да се напиеш като свиня и на следващия ден от сутринта да почнеш с бирите и така до 5-6 часа , след което пак да почнеш с "твърдото "............те там им е проблема..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...