Estilian Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Тъй като скоро ще замина с моя любим Галант на дълго пътешествие, оставяйки вкъщи любимите хора да въздишат и по двама ни, сега съм се хванал да го обгрижа до последната запетайка, тъй като предвиждам около 5-7000км път. Неща като масло, маслен филтър, поленов и въздушен филтър са на по 8000км така че преди тръгването ще ги оправя. Това не е проблем. Въпросът опира обаче до три мнооогооо дребни неща, на едното от които имам вече отговор, но ще го запиша, just in case: 1. При запалване на двигателя, ако е много студен (примерно стоял е цяла нощ) за около 3-4 секунди се чува как скърца/вие и след това се успокоява. Ако не се лъжа, той просто трябва да се натегне, което бих направил и сам, ако знаех как. Знам, че не е фатално, затова този проблем ще изчака седмица, за когато отида при Пламен за маслото.2. В диапазона между 55км/ч и 80км/ч има вибрации във волана... Едва забележими са, с ръка трудно могат да се усетят, но ако се пусне волана и се загледа човек, се вижда как леко трепти. Спомням си, че още когато я взех от Йонко, той спомена нещо за дефект на една от предните гуми, но ходих на един гумаджия, която, цитирам "Заклевам се в дипломата си, че няма проблем!" - пък човекът не изглеждаше особено дипломиран, та да попитам - ако не е от гумите, от какво може да е...? А ако е от гумите - кажете къде да отида, за да не ми се кълнат в дипломи ;) Това също предполагам, че не е фатален проблем, но и него трябва да оправя преди дълъг път, да не взема да разбия нещо по окачването!3. Това, което най-много ме дразни и тормози... педалът на газта! Всъщност преди около месец показвах на Дани този проблем, защото той беше дълбоко убеден, че си самовнушавам... и като покара самолета една вечер, наистина и той го усети - в началото на хода на педала, сякаш леко заяжда. Като че ли е клеясал някъде или нещо го подпира. Кофти е, защото не можеш да подадеш лекичко и плавно газ, примерно в задръстване... налага се да натиснеш по-силничко, за да мине първият 1мм и след това става мек и като си натиснал повечко, подаваш рязко и придърпва. Мислех си да го омасля, ама знам ли го къде влиза и какво прави вътре този педал! Важно е да се отбележи, че съм с автоматик... и този проблем изчезва, когато Cruise Control-ът е пуснат. Възможно ли е той да закача някъде? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
novak Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Педалът на газта е свързан само с два потенциометъра, така че много лесно може, да се локализира проблема. Не се налага, да тестваш жила и т.н. Трябва да се разглоби самия педал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ipj Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Да се включа и аз ,тъй като все пак съм я карал тази колаа..... , по първия въпрос нямам отношение , по втория е от гумите 100% ,защото като карах със зимните нямаше тоя проблем( като ги смениш есента ще го разбереш това ), за педала е само докато е студена колата , и при мен го имаше тоя проблем и със времето го следях да видя ква е реакцията и се оказа,че като позагрееее колата се оправя. а това е от мен , ако някой има обеснение по точка 3 да дава акъл . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Педалът на газта е свързан само с два потенциометъра, така че много лесно може, да се локализира проблема. Не се налага, да тестваш жила и т.н. Трябва да се разглоби самия педал. A, не е вярно. Има жило за клапата. Виж първо като въртиш на ръка при мотора дали заяжда там. Ако не заяжда, значи или шарнирчето на педала, или жилото. Жилото общо взето не подлежи на смазване, ако е почнало да се къса, ще имаш неприятна случка на път. Вземи си едно въженце за всеки случай да дърпаш газта през прозореца За вибрацията и аз мисля че е от гумите. Точно онзи ден си направих нов баланс на гумите, при мен вибрацията идваше между 120 и 140км/ч. Даже специално карах Галанта на колегата ми за сравнение... Две от колелата бяха с доста избягал баланс, по диагонал, видях го на машината... Сложиха тежести на съвсем друго място. А ги бяха балансирали преди година. Нито съм ги удрял, нищо... Освен това гумаджиите понякога не си свършват работата, те общо взето действат механично без много мислене, което и без това не им се отдава, затова гледай като сложат тежестта да направят последна проба, виждал съм как машината показва колко да се сложи и къде, и те слагат, ... и готово! :D А остатъчните колебания, тях кучета ги яли :D На мен ми ги направиха така че уреда показваше 0.02 при 0.35 като ги сложиха... Разликата е от небето до земята, в целия обхват на скорости колата е като влак на релси. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Абе и аз усещам понякога заяждане на газта. Особено неприятно е, тъй като е в началото на хода на педала и е неудобно да се кара градско, ако се случи тогава. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 28 август 2008 Автор Сподели Публикувано 28 август 2008 Проверих го при самия мотор - там шава мазно, сякаш нищо му няма... значи все пак е някъде по механичната верига от педала до предния капак... Ще прегледам жилата, че aga, с неговия оптимизъм... сега няма да мога да заспя ;) А за гумите - вече ми препоръчаха няколко места, ще бягам да ги проверим. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Проверих го при самия мотор - там шава мазно, сякаш нищо му няма... значи все пак е някъде по механичната верига от педала до предния капак... Ще прегледам жилата, че aga, с неговия оптимизъм... сега няма да мога да заспя ;) А за гумите - вече ми препоръчаха няколко места, ще бягам да ги проверим.Представям си те с въженцето през прозореца...... Малееее, верно няма да може да спи сега! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 28 август 2008 Admin Сподели Публикувано 28 август 2008 Виенето от двигателя може да е от 100 неща. Като се тръгне от някой ремък, мине се през лагери, демпферни шайби, водна помпа, алтернатор и какво ли още не...Гумите може да са идеално балансирани, но има и още нещо на което се казва на жаргон "криви гуми".Щом ти трепти волана преди 100 км/ч., са предни."Кривите гуми" са се скъсали вътрешността на теловете вътре в гумата и от там идва вибрацията. Малка е, но е неприятна. Проблема е, че трябва да се сменят при първа възможност, защото на дълъг път разбиват предницата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Според мен е жилото, и то точно там при ролката, капваш малко масло от щеката и готово Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Ами ти като беше при мен , защо не ги сподели тия неща? По точка 3 може дросела да заклинва в стените.........трябва да се види, че там има и един кубик други неща......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
novak Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 A, не е вярно. Има жило за клапата. ...При GDI двигателя клапата няма жило - само с ток се управлява. Очаквах и при V6 да е така, ама явно не е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 28 август 2008 Admin Сподели Публикувано 28 август 2008 Според мен е жилото, и то точно там при ролката, капваш малко масло от щеката и готово Тук няма жило (GDI)! :nono: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 28 август 2008 Автор Сподели Публикувано 28 август 2008 Ами ти като беше при мен , защо не ги сподели тия неща? По точка 3 може дросела да заклинва в стените.........трябва да се види, че там има и един кубик други неща......... Що, що... Защото не те бях виждал от 100 години и като се заприказвахме тотално изключих по темата ;) Така или иначе ще идва за маслото след седмица, така че - тогава ще ги погледнеш ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TAZ Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Да се включа и аз малко по проблема с гумите. Преди време ми дадоха съвет как да разбера дали гумите са ми криви и "бият", а именно: повдигаш гумата във въздуха, завърташ я на празен ход с ръка и оглеждаш за "неправилни колебливи" движения на гумата/е. Ако не се вижда нищо с око допри някакъв предмет /застопорен/ до гумата и върти много бавно за да видиш дали няма просвет м/у предмета и гумата. Процедурата се извършва и от двете страни на гумата / външна и вътрешна/ и на контактната повърхност. Огледай и някоя от джантите да не е крива или размени мястото на предните и задните гуми. Успех. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Тук няма жило (GDI)! :nono:Е нали за шестака на Стилян става дума. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 2 септември 2008 Автор Сподели Публикувано 2 септември 2008 Днес си взех колата от бокса при Пламен ;) Мога да разочаровам всички в опитите да познаете от какво е проблемът с педала на газта... оказа се, че е свързан с Тракшън контрола - имало е някакъв луфт, в който е прескачал и от това се получаваше засичането. След ремонта педалът е невероятно мек, не само в началото, но по целия си ход. Допълнително излезе и блокирали предни спирачни апарати и накладки, но и това е fix ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 22 януари 2009 Сподели Публикувано 22 януари 2009 Днес си взех колата от бокса при Пламен ;) Мога да разочаровам всички в опитите да познаете от какво е проблемът с педала на газта... оказа се, че е свързан с Тракшън контрола - имало е някакъв луфт, в който е прескачал и от това се получаваше засичането. След ремонта педалът е невероятно мек, не само в началото, но по целия си ход. Допълнително излезе и блокирали предни спирачни апарати и накладки, но и това е fix ;) Я аз да поизровя малко темата на Стилян. Имам същия проблем с педала на газта, но нямам тракшън контрол!? :icon_blush: В същото време имам съмнения, че и моите спирачни апарати блокират, та възможно ли е от тях да се получава лекото заяждане на педала за газта? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 22 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 22 януари 2009 Я аз да поизровя малко темата на Стилян. Имам същия проблем с педала на газта, но нямам тракшън контрол!? :icon_blush: В същото време имам съмнения, че и моите спирачни апарати блокират, та възможно ли е от тях да се получава лекото заяждане на педала за газта? Не... когато беше много студено ми го направи веднъж... когато отворих предния капак се оказа, че жилото на педала на газта е залепнало... като се затопли двигателя се оправи и повече не ми го е правило. Иначе за блокаж на спирачните апарати от преди време - въобще не се усеща, в нито един от педалите! Усеща се по загряване на джантите, по това, че ако я вдигнеш на стенд и изключиш от скорост, гумите почти не могат да се завъртят, а би трябвало да правят поне оборот или два, ако ги завъртиш с ръка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 22 януари 2009 Сподели Публикувано 22 януари 2009 Не... когато беше много студено ми го направи веднъж... когато отворих предния капак се оказа, че жилото на педала на газта е залепнало... като се затопли двигателя се оправи и повече не ми го е правило. Иначе за блокаж на спирачните апарати от преди време - въобще не се усеща, в нито един от педалите! Усеща се по загряване на джантите, по това, че ако я вдигнеш на стенд и изключиш от скорост, гумите почти не могат да се завъртят, а би трябвало да правят поне оборот или два, ако ги завъртиш с ръка. Мерси, Стиляне! Това със спирачните апарати ще го оправя, но на мен педалът ми заяжда когато си реши, дори и при загрял мотор и то по същия начин, само в началото на хода му и ако преди да включа на скорост го чукна леко се оправя..... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 22 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 22 януари 2009 Хмммм... да изчакаме и другите да си кажат мнението. Аз лично не виждам логично обяснение... Особено след това, което сега написа - за отключването след пипване на педала. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 22 януари 2009 Сподели Публикувано 22 януари 2009 Хмммм... да изчакаме и другите да си кажат мнението. Аз лично не виждам логично обяснение... Особено след това, което сега написа - за отключването след пипване на педала. Ами като престои няколко секунди или минута без да ми е на него кракът (примерно съм пуснал колата на свободна за малко и кракът ми не е на газта), и така става - запецва и трябва малко по-силно да го чукна с крак за да отприщи и после е ОК....... :dntknw: П.П. Абе все едно в отпуснато положение се заклещва някъде педала.... не знам и аз как да го обясня, но по твоите обяснения е аналогичен проблема на твоя, само дето не се оправя като ми загрее колата :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Meto-di Публикувано 22 януари 2009 Сподели Публикувано 22 януари 2009 Ами като престои няколко секунди или минута без да ми е на него кракът (примерно съм пуснал колата на свободна за малко и кракът ми не е на газта), и така става - запецва и трябва малко по-силно да го чукна с крак за да отприщи и после е ОК....... :dntknw: П.П. Абе все едно в отпуснато положение се заклещва някъде педала....незнам и аз как да го обясня, но по твоите обяснения е аналогичен проблема на твоя, само дето не се оправя като ми загрее колата :DКолеги, и при мен го има тоя проблем с педала. Карам :mitsu-smiley: '98г, комби, 2000cc. Нямам идея от какво е, ако някой, знае да каже. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 22 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 22 януари 2009 Ами като престои няколко секунди или минута без да ми е на него кракът (примерно съм пуснал колата на свободна за малко и кракът ми не е на газта), и така става - запецва и трябва малко по-силно да го чукна с крак за да отприщи и после е ОК....... :dntknw: П.П. Абе все едно в отпуснато положение се заклещва някъде педала.... не знам и аз как да го обясня, но по твоите обяснения е аналогичен проблема на твоя, само дето не се оправя като ми загрее колата :D Я си запали колата, отвори предния капак и опитай с ръка да дръпнеш жилото... виж дали пак ще заяжда... Ако го няма проблемът, клекни и погледни долу ниско, около самия педал. Днес един колега в офиса ми подметна идеята, че може просто от боклук да се задръсти или предишният собственик да е слагал нещо смазочно, което да е гранясало... ефектът е точно такъв, какъвто го усещаш! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 22 януари 2009 Сподели Публикувано 22 януари 2009 Ами като престои няколко секунди или минута без да ми е на него кракът (примерно съм пуснал колата на свободна за малко и кракът ми не е на газта), и така става - запецва и трябва малко по-силно да го чукна с крак за да отприщи и после е ОК....... :dntknw: П.П. Абе все едно в отпуснато положение се заклещва някъде педала.... не знам и аз как да го обясня, но по твоите обяснения е аналогичен проблема на твоя, само дето не се оправя като ми загрее колата :D Колега, според мен проблема е в дроселовата клапа. Там с годините се натрупват мазнотии, които залепят клапата при затворено положение. Като се отвори веднъж клапата, проблема ти най-вероятно изчезва. Ако е така, значи клапата се нуждае от елементарно почистване. Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 януари 2009 Сподели Публикувано 22 януари 2009 Почти всички Галанти с тракшън контрол имат подобен проблем и трябва да се пооправи малко............... за тези, които нямат, твърде вероятно да е от дросел или жило...... А може и други проблеми да има, за които в момента не се сещам............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.