Премини към съдържание

Нестабилност на пътя


bonevsy

Препоръчано мнение

Здравейте колеги.От 2-3 дни имам Галант 97г.,дизел.Купих го от Австрия и на връщане по пътя усетих че колата се поднася наляво-надясно в задната част,особено по заснежените участъци и дори при ниска скорост.Вече взех да се притеснявам да не би да е имала някакъв силен удар тая кола.Иначе днес бях в един сервиз,имам за смяна 2 шарнира отпред и 2 тампона отзад от двете страни отгоре.Малко не съм в час с тези автомобили,до сега все пак съм карал Ситроен.Иначе амортисьорите уж са нови,поне човека ,от който взех колата ми даде фактури за тях.Ако може да споделите вашето мнение.Благодаря Ви!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Здравейте колеги.От 2-3 дни имам Галант 97г.,дизел.Купих го от Австрия и на връщане по пътя усетих че колата се поднася наляво-надясно в задната част,особено по заснежените участъци и дори при ниска скорост.Вече взех да се притеснявам да не би да е имала някакъв силен удар тая кола.Иначе днес бях в един сервиз,имам за смяна 2 шарнира отпред и 2 тампона отзад от двете страни отгоре.Малко не съм в час с тези автомобили,до сега все пак съм карал Ситроен.Иначе амортисьорите уж са нови,поне човека ,от който взех колата ми даде фактури за тях.Ако може да споделите вашето мнение.Благодаря Ви!!!

Първо отиди на реглаж на заден мост и тогава предприемай друго...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е имала никакъв удар. И моята правеше така. Сменихме с едно приятелче задните амортисьори и сеенето на задницата (аксиално) изчезна. Все още обаче задните гуми седят разтворени в долния си край и това съм сигурен, че е от пружините. Преди бяха още по-разкрачени. Луфт няма никъде, просто като седнат двама по-дебелатки отзад и колицата се крачи.

Задните колела седят ли прави и на око като гледаш в права линия ли са, или има прибиране в предния им край? Отварянето и прибирането се регулира, а страничния наклон се прави мисля от кривия носач. За това не съм сигурен и не знам как става, но няма реглажни болтове за тази цел.

Мини на стенд. Ще ти направят първо задницата и по нея предницата. След това, ако имаш проблем, пиши и ще го измислим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 години ...

Темата е малко старичка, но този Галант ме влудява. От три години го карам и по нестабилна кола от тази няма. Смених четирите амортисьори/каяба маслени /,пружините не изглеждат увиснали,с нови гуми е/195.60.15 ултра грип/, реглаж на преден и заден мост,няма никакви луфтове с изключение на минимално чукане в рейката при изгасен двигател, но не и луфт а само чукане. Поведението на колата по неравен път е страхотно, взима добре завоите, поема неравностите добре. Стъпя ли на магистрала или равен път над 120км/ч няма управление тази кола, не се движи стабилна а все едно се мести и постоянно трябва да я вкарвам в пътя. Страничен вятър я лашка по магистралата на ляво или дясно. Не мога да изпреварва никаква кола, за камиони да не говорим. С летните гуми е същото положението. Ако имате някакъв съвет кажете защото се побърках, пътувам често извънградско и съм постоянно под напрежение с тази кола. Колата е Галант 6а13.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....пружините не изглеждат увиснали...

 

Според мен, точно това е и проблема. Моята кола е супер стабилна както на завой, така и при 150 на магистралата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми ще пробвам и ще ги сменя, дано да е от тях. Заради пружините ли се мести толкова от вятъра?

 

Прегледай детайлно цялото окачване, всички тампони (носачи, стабилизираща щанга,...), вкл. тампона на рамото от задния мост към купето (неколкократно е писано за това). Не трябва да подценяваш луфта в рейката. Добре е да минеш на качествен реглаж и на двата моста (едновременно, а не "обърни и я вкарай назад").

 

Иначе на въпросът ти - не е задължително, т.е. спомагат, но ако амовете и вс. останали компоненти си вършат работата, то ще наблюдаваш само по-силно накланяне, но не и нестабилност, дотам както го описваш.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галантите се повлияват от вятъра в малка степен. Страничен или насрещен не е от голямо значение. Повече пречи допълнителния шум от завихрянето на въздуха, при което ако си на магистрала без треви и дървета наоколо да видиш, че има вятър, ще почнеш да се чудиш кое стъкло не е затворено та шуми толкова много. Преди години гледахме клип на галант V6 по някаква руска магистрала с много висока скорост и слалом м/у много сериозен трафик. То беше изпреварване от ляво, от дясно, от аварийната, резки завои с 200 и повече км/ч. Бяхме впечатлени от солидността на галанта и как стоеше на пътя като генерал. Със спортно окачване и нископрофилни гуми завива супер преди да почне да недозавива. Накланянето на купето е много малко дори при моето окачване, което е стандартното за т.нар. спорт едишън. Характерно е че с ниска скорост тръска доста, но с висока купето се успокоява и започва да поема неравностите много меко, а купето сякаш се рее на милиметри от шосето. Това е нормалното чувство и поведение на галант със здраво окачване и тампони, в т.ч. на тези на предния и задния мост към купето. Нещо пропускате в огледа. Като например скъсана задна пружина.

Накарай приятел да седи отвън и да гледа първо едното задно колело, после другото, докато ти с опъната докрай ръчна спирачка правиш опити да потеглиш на първа на тласъци, но не силни, а с продължително усилие. След това на задна същото. Колелата не трябва да се местят напред-назад в арките на калниците. Само задното окачване трябва да се сгъва и разгъва нагоре и надолу. Според мен неизправността е в задния мост ... някъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галантите се повлияват от вятъра в малка степен. Страничен или насрещен не е от голямо значение. Повече пречи допълнителния шум от завихрянето на въздуха, при което ако си на магистрала без треви и дървета наоколо да видиш, че има вятър, ще почнеш да се чудиш кое стъкло не е затворено та шуми толкова много. Преди години гледахме клип на галант V6 по някаква руска магистрала с много висока скорост и слалом м/у много сериозен трафик. То беше изпреварване от ляво, от дясно, от аварийната, резки завои с 200 и повече км/ч. Бяхме впечатлени от солидността на галанта и как стоеше на пътя като генерал. Със спортно окачване и нископрофилни гуми завива супер преди да почне да недозавива. Накланянето на купето е много малко дори при моето окачване, което е стандартното за т.нар. спорт едишън. Характерно е че с ниска скорост тръска доста, но с висока купето се успокоява и започва да поема неравностите много меко, а купето сякаш се рее на милиметри от шосето. Това е нормалното чувство и поведение на галант със здраво окачване и тампони, в т.ч. на тези на предния и задния мост към купето. Нещо пропускате в огледа. Като например скъсана задна пружина.

Накарай приятел да седи отвън и да гледа първо едното задно колело, после другото, докато ти с опъната докрай ръчна спирачка правиш опити да потеглиш на първа на тласъци, но не силни, а с продължително усилие. След това на задна същото. Колелата не трябва да се местят напред-назад в арките на калниците. Само задното окачване трябва да се сгъва и разгъва нагоре и надолу. Според мен неизправността е в задния мост ... някъде.

 

Тампоните на задния мост към купето също стават на бакелит, изобщо 15 годишна задница почти гарантирано има проблем с гумено-металните си части, независимо от сменена амортисьорна група.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имaх aбсолютно същия проблем кaто нa колегaтa нa предишния гaлaнт возеше меко и стaбилно но нaд сто стaвaше все едно нa лед.

Смених 4те aмортисьорa с пружините кaто зaдните бяхa от комби нивомaт ,a предни нови стaндaртни кaяби и пружини стaндaртни незнaм си кви и колaтa прие съвсем другa стойкa минaх стенд предницa и зaдницa и крaй колaтa зaспa.

Просто не усещaх скоростa кaрaл съм я със 230км (по GPS по километрaж беше 240) и колaтa не мърдaше ни нaпрaво ни нa зaвой.

П.П. след свaлянето нa зaдните aмортисьори и пружини се видя че липсвa около 5см от еднaтa пружинa и предполaгaм товa е бил проблемa.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При Пламен е преглеждана 2 пъти,и в още един сервиз е преглеждана.Файда никаква.Просто съм се отчаял.Ако имате някакво предложение някой да я погледне казвайте.

Тези ли са задните пружини от комби които стават за седан.

http://kanex.bg/shop/findkx?kxpartno=KXN1668105

Редактирано от plamen nikolov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Снимай задните гуми откъм задницата и леко странично да видим ъгъла им при ненатоварена кола. Виж дали седят идеално прави задните колела по права линия гледайки ги отзад и сравнявайки задния край с предния - има ли изместване на предния край навътре към купето. И също дали седят под наклон - горния край на гумата дали не е по-навътре от долния. Накарай двама по 80 кг да седнат на задната седалка и пак провери ъгъла на гумите (т.нар. къмбър), демек за ето такава позиция "/ \" вместо така | |.

Добре е да кажеш как направиха реглажа на мостовете. Като съм ходил, винаги са почвали от задницата и по нея правят предницата. Първият път бях с така разкрачени колелета отзад / \ и ме върнаха понеже съм извън нормите по програмата на стенда. Казаха да си купя пружини и да се върна. При мен това "сеене" се оправи само с нови амортисьори. По-късно смених и пружините и чак тогава се занесох на стенд. Нашите стари навеси се крепят добре по лоши пътища и по хубави на скорост, но малко нещо като не е в ред стават нестабилни. За сравнение една кола с цял мост отзад и нерегулируем с погинали амове и омекнали пружини ще се държи много по-добре от един галант, на който малко нещо не му е в ред. Примерно тампони на стабилизиращите щанги или тампон на един носач. Както спомена SLX, тампонът изглежда здрав, но всъщност вече е за кофата. Ти отиваш на преглед в сервиз и те там очакват да видят нещо фрапиращо - като скъсан тампон, разхлабен болт, омазнен амортисьор ... а то всичко изглежда наред. Всъщност не може да се намери "виновника".

 

Тези маслени каяби нови ли ги взе? С какъв размер гуми караш? С много широки - 215 и 225 колата се "вОди" по гънките в асфалта и се дърпа настрани от самосебе си. Не намирам логика да прави този проблем по равен път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще я снимам както каза и ще пусна снимки.Карам със стандартния размер гуми 195/60/15.Амортисьорите са купени нови.А колкото до реглажа ми направиха предницата и след това задния мост.Но не са ми правили реглаж само на заден мост.

Редактирано от plamen nikolov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще я снимам както каза и ще пусна снимки.Карам със стандартния размер гуми 195/60/15.Амортисьорите са купени нови.А колкото до реглажа ми направиха предницата и след това задния мост.Но не са ми правили реглаж само на заден мост.

..........а проблема какъв е точно, и комби ли е или седан.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При Пламен е преглеждана 2 пъти,и в още един сервиз е преглеждана.Файда никаква.Просто съм се отчаял.Ако имате някакво предложение някой да я погледне казвайте.

Тези ли са задните пружини от комби които стават за седан.

http://kanex.bg/shop...rtno=KXN1668105

Тези са пружините, но едва ли ще ти решат проблема .:) На мен ми се струва, че той идва от амортисьорите и те сигурно нямат нищо общо с Япония, освен името .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Френските инженери са решили проблема отдавна-системата е хидроактив 3+.

Няма прожини,няма менте амортисьори и няма всички описани проблеми.

Това е моето мнение,не е реклама.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, не беше ли само комбинираните с газ каяби да са с произход Чехия? Явно не.

Моята се крепеше по хубав път и по остри завои. Има ли неравност, веднага почва да сее задница. На заледено беше голяма веселба. Карам направо, друсне от едната страна и мигом побегва да се завърти. Последното изчезна след като смених пружините (гумите се изправиха). Особено с хора на задната седалка беше много трудно да я държа направо по иначе право шосе, без да движа волана преди това да кажеш, че съм провокирал такова поведение. Трябваше да се изравнява все едно е със задно и буксува. После й свикнах и ми стана като рефлекс да балансирам, ама не ставаше за бързо каране по лош път. А наравно захапваше здраво. Ще кажеш супер състояние на ходова част и т.н.

 

Добре, имаше ли промяна с новите каяби отзад?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задните са чешки, а предните японски. Сега като казваш задницата подскача и на равен асвалт все едно са блокирали амортисьорите. Явно са боклуци.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задните са чешки, а предните японски. Сега като казваш задницата подскача и на равен асвалт все едно са блокирали амортисьорите. Явно са боклуци.

 

На мен лично ми е странно как ще подскача на равна настилка. Това звучи сякаш гумите/джантите са деформирани. Може би трябва по-детайлно да тестваш и опишеш какво точно наблюдаваш и при какви точно условия. Разбира се, най-правилно би било да отидеш при специалист, който внимателно да провери и заключи къде има проблем(и). Но и това не е лесна задача...

 

На Rover 200, преди година/две изведнъж започна да подскача задницата при преминаване през гънки на асфалта и други дребни и едри неравности. Като свалих ам-овете, бяха някак си твърди и трудно подвижни на ръка (маслени бяха). Смених ги с газови KYB и всичко заспа (пружините си останаха старите, които са доста меки и при малко повече багаж или пътници колата кляка доста, но тя е с греда отзад).

 

Просто като допълнително инфо: ако имаш проблем с пружини, ще има по-голямо накланяне (и естетвено колата ще стои клекнала при минимален товар, като остаряла немска овчарка :D, както повечето сравнително нови SUV-чета по на 3-5 г.), амортисьори - подскачане и многократно прекомерно люлеене, луфт в кормилната уредба (корм. рейка, корм. накрайници, механизма между волана и рейката) - (рязка) неочаквана смяна на посоката на движение и затруднено изправяне на посоката на движение, проблем със стабилизиращите щанги - при постепенно увеличаване на странично усилие (н.п. в завой) се наблюдава неочаквана смяна на посоката на движение и временна липса на контрол (докато се обере луфта), тампони на задния мост откъм купето (както и SLX отбеляза, а и при мен са за смяна) - се усеща лека промяна в посоката на движение и нещо като полюшкване/замятане на задницата при по-висока скорост на нагънат асфалт. Вече за тампони на носачите не съм запознат откъм личен опит.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До сега бях при Пламен, намери луфт на външен и вътрешен накрайник. Смени ги и каза че най вероятно ще трябва да махна чешката Каяба и да сложим усилени задни амортисьори. Сега и направих реглаж и ще видя дали има ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...