Премини към съдържание

Климатик на Каризма


Препоръчано мнение

Колеги, някой може ли да даде сигурна информация за следните параметри на климатика на каризма гди 97г.:

1.Вид на реагента/№ на фреона/ ?

2.Тегло на газа при пълно зареждане ?

3.При евентуално дозареждане добавя ли се и масло/например ХФ22/, или се изпуска/изпомпва/ изцяло наличният фреон, вакумира се и наново се пълни с нужното количество газ/и евентуално - масло/ ?

4.При изцяло/напълно/ зареден климатик, колко би трябвало да е температурата излизаща от горните въздуховоди:

а/ - при включено охлаждане на положение " ECO " ?

б/ - при включено охлаждане на положение " * " ?

Жегата идва, колеги, и ако се даде достоверна информация по горните въпроси, ще е от полза за много от разглезените притежатели на :mitsu-smiley: , които не обичат да се пържат в собствен сос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам въпрос. :mitsu-smiley: Каква е разликатa между ECO и *, че не мога да се ориентирам? И на двете духа студено ама…… Кога да включвам едното и кога другото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам въпрос. :mitsu-smiley: Каква е разликатa между ECO и *, че не мога да се ориентирам? И на двете духа студено ама…… Кога да включвам едното и кога другото?

Колега, използвайте търсачката, има няколко теми по този въпрос.

Вярвам, че ще се ориентирате.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой може ли да даде сигурна информация за следните параметри на климатика на каризма гди 97г.:

1.Вид на реагента/№ на фреона/ ?

2.Тегло на газа при пълно зареждане ?

3.При евентуално дозареждане добавя ли се и масло/например ХФ22/, или се изпуска/изпомпва/ изцяло наличният фреон, вакумира се и наново се пълни с нужното количество газ/и евентуално - масло/ ?

4.При изцяло/напълно/ зареден климатик, колко би трябвало да е температурата излизаща от горните въздуховоди:

а/ - при включено охлаждане на положение " ECO " ?

б/ - при включено охлаждане на положение " * " ?

Жегата идва, колеги, и ако се даде достоверна информация по горните въпроси, ще е от полза за много от разглезените притежатели на :mitsu-smiley: , които не обичат да се пържат в собствен сос.

 

Да и мен ме интересува!

Моя напълно спря да духа студено и тези дни трябва да я водя на доктор. Незнам къде е проблема и за жалот дори немога да предполагам :icon_blush: Но ако има някакви специфики, ще е добре да се знаят! Предполагам повечето майстори на климатици са работели с опел, рено и т.н. и ако на ншите :plane: нещо е по-различно може да го овапцат :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя една темичка да я прегледате и мнооого неща, ще ви станат ясни :icon_blush:

Иначе номера на ферона май е R134A

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ще прецизирам точка 4 от питането.

Принципно температурата при охлаждане се измерва:

1.Естествено при работещ двигател

2.Реостата топло-студено/син-червен сектор/ в крайно ляво положение/в синият сектор/

3.Вентилатора включен на максимума

4.Ключа за отваряне и превключване на въздуховодите в крайно ляво положение

5.Затварят се левият и десният въздуховод - ръчно/става въпрос за тези на таблото, които обикновено обдухват стъклата на предните врати/

6.Изчаква се климатика да поработи около 5 минути

7.С температурен накрайник свързан към обикновен мултицет/накрайника обикновено върви в комплект към мултицета/ се измерва температурата в десният среден въздуховод, като накрайника се въвежда около 5-7 сантиметра навътре

8.Температурата на постъпващият в купето въздушен поток се изписва на дисплея на мултицета след около 0.5 до 1.5 минути/в зависимост от модела на мултицета/ :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

eco е економичен режим, другото е постоянен, есо се включва когато си на дълъг път и радиатора се охлажда и от въздушната струя, в града, ако е много горещо затваряш клапата за външния въздух и караш на какъвто режим искаш.

 

При есо се усеща как компресора се включва и изключва на определени интервали а не постоянно, при нормалния режим * изключва ако налягането на фреона достигне определено значение

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама съм и аз един заблуден, вместо да постна линк, съм сложил само коментар :icon_blush: =>

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=4163

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според Autodata-та реагента е R134A (то си е сигурно че е такъв), количеството 680-720 гр, масло 120ml. Желателно е допълването да става на специален стенд които изпомпва маслото и фреона, филтрира ги и ги разделя. След това вакуумиране и зареждане с съответното количество. Ако е абсолютно празен, то положението е ясно. Относно температурата, незнам точни данни. Миналата година съм мерил на моита кола, температурата на изходящия въздух беше около 13-15 градуса (но и това зависи от много работи). А в движение незнам защо, но на "ЕСО" прави по-студено отколкото на "*".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според Autodata-та реагента е R134A (то си е сигурно че е такъв), количеството 680-720 гр, масло 120ml. Желателно е допълването да става на специален стенд които изпомпва маслото и фреона, филтрира ги и ги разделя. След това вакуумиране и зареждане с съответното количество. Ако е абсолютно празен, то положението е ясно. Относно температурата, незнам точни данни. Миналата година съм мерил на моита кола, температурата на изходящия въздух беше около 13-15 градуса (но и това зависи от много работи). А в движение незнам защо, но на "ЕСО" прави по-студено отколкото на "*".

Както винаги, Милене, отново си на висота в разясненията. :icon_clap:

А да знаеш с какво масло се смесва фреона?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях на такъв стенд преди няколко дни. Хубавото е са с R134A нашите :mitsu-smiley: , защото по старият е забранен, и не става на тази модерна машина, която наистина изпомпва и пречиства фреона, като добавя масло и специален оцветител, той е , ако има загуби на фреон на неонова светлина се вижда от къде е . След до зареждане се пуска на минималната температура ( в моя случай на 17.5) и клапата да е на вътрешно циркулиране, и трябва да показва 7-8 градуса най много след около 5 мин., на мен ми показа 7.8 градуса. Това е за повечето автомобили. Ако покаже повече, значи е за до зареждане. Единствено на опел ми обясниха че са настроени на 2- 4 градуса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, това 13-15 градуса е доста, при мен след допълване на "избягалия" фреон температурата беше 5-6 С, преди това (така си я закупих колата) беше 8-9С.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм че може би е доста. Аз казах че съм го мерил миналата година, колата все пак е произведена 1998год. И до момента климатика не е нито проверяван нито дозареждан. Сега незнам как ще е понеже ми се счупи копчето за включване и немога да го пусна. Не че няма да му сложа едно обикновенно копче, но искам да си го направя да ми работи и на ЕСО и на *, както си е оригинално.

Само да си направя копче и веднага ще го закича на стенда да видя какво ства вътре. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, успех! Аз повече карам на ЕСО че когато духа много студено става кофти, целия се схващам... просто не се усеща кога става белата - студеното на мах ама после...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера пълних климатика и се оказа че моя духа 15-16 градуса при нормални 8-9...Изглежда някакъв винтил....(звучеше сложно) е заминал и следва смяна :icon_blush: Незнам дали ще го сменям, защото тези 16 градуса ми се стуват задоволителни, иначе настинката ми е в кърпа вързана:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам на ECO тези дни из града,засега е добре. станат ли жегите ще проверя на * дали ще е по студено както бе описано по нагоре в темата.

Оставих колата за 5 мин да работи на обороти в режим ECO взе да духа топло.

След като потеглих пак обърна на студено.

Дефект ли е, или климатика в режим ECO на обороти не духа студено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера пълних климатика и се оказа че моя духа 15-16 градуса при нормални 8-9...Изглежда някакъв винтил....(звучеше сложно) е заминал и следва смяна :icon_blush: Незнам дали ще го сменям, защото тези 16 градуса ми се стуват задоволителни, иначе настинката ми е в кърпа вързана:)

 

 

Къде си пълнил климатика и колко ти струваше

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде си пълнил климатика и колко ти струваше

 

Понеже останах доволен, постнах тема с адреса на сервиза в "сервизи и магазини"

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...c=529&st=20 (най-долу)

Цялостно пълнене със всичко излиза 70лв, но понеже аз имах 150мл. в системата ми взе 50 или 60лв.

Успех! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Нормално ли е само на обороти при спряла кола да не духа студено от климатика.

И в режим ECO и * спира притука на хладника,в момента в който напомпя обороти задухва студено отпуснали педала на газта спира хладниката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен, с работещ на място двигател при "ЕСО" - прави 8-9 градуса. В режим "*" достига 5-6. При движение на автомобила не съм мерил, но предполагам че няма разлика. Или поне аз не усещам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Не съм но ако нема,си мисля че изобщо няма да духа студено или вариант е да я намаляло количеството.

 

Има 2 варианта :

  1. Липса на достатъчно фреон в системата
  2. Износени бутала на компресора на климатика

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...