Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Климатик на Каризма


Препоръчано мнение

Колеги, някой може ли да даде сигурна информация за следните параметри на климатика на каризма гди 97г.:

1.Вид на реагента/№ на фреона/ ?

2.Тегло на газа при пълно зареждане ?

3.При евентуално дозареждане добавя ли се и масло/например ХФ22/, или се изпуска/изпомпва/ изцяло наличният фреон, вакумира се и наново се пълни с нужното количество газ/и евентуално - масло/ ?

4.При изцяло/напълно/ зареден климатик, колко би трябвало да е температурата излизаща от горните въздуховоди:

а/ - при включено охлаждане на положение " ECO " ?

б/ - при включено охлаждане на положение " * " ?

Жегата идва, колеги, и ако се даде достоверна информация по горните въпроси, ще е от полза за много от разглезените притежатели на :mitsu-smiley: , които не обичат да се пържат в собствен сос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам въпрос. :mitsu-smiley: Каква е разликатa между ECO и *, че не мога да се ориентирам? И на двете духа студено ама…… Кога да включвам едното и кога другото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам въпрос. :mitsu-smiley: Каква е разликатa между ECO и *, че не мога да се ориентирам? И на двете духа студено ама…… Кога да включвам едното и кога другото?

Колега, използвайте търсачката, има няколко теми по този въпрос.

Вярвам, че ще се ориентирате.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой може ли да даде сигурна информация за следните параметри на климатика на каризма гди 97г.:

1.Вид на реагента/№ на фреона/ ?

2.Тегло на газа при пълно зареждане ?

3.При евентуално дозареждане добавя ли се и масло/например ХФ22/, или се изпуска/изпомпва/ изцяло наличният фреон, вакумира се и наново се пълни с нужното количество газ/и евентуално - масло/ ?

4.При изцяло/напълно/ зареден климатик, колко би трябвало да е температурата излизаща от горните въздуховоди:

а/ - при включено охлаждане на положение " ECO " ?

б/ - при включено охлаждане на положение " * " ?

Жегата идва, колеги, и ако се даде достоверна информация по горните въпроси, ще е от полза за много от разглезените притежатели на :mitsu-smiley: , които не обичат да се пържат в собствен сос.

 

Да и мен ме интересува!

Моя напълно спря да духа студено и тези дни трябва да я водя на доктор. Незнам къде е проблема и за жалот дори немога да предполагам :icon_blush: Но ако има някакви специфики, ще е добре да се знаят! Предполагам повечето майстори на климатици са работели с опел, рено и т.н. и ако на ншите :plane: нещо е по-различно може да го овапцат :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя една темичка да я прегледате и мнооого неща, ще ви станат ясни :icon_blush:

Иначе номера на ферона май е R134A

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ще прецизирам точка 4 от питането.

Принципно температурата при охлаждане се измерва:

1.Естествено при работещ двигател

2.Реостата топло-студено/син-червен сектор/ в крайно ляво положение/в синият сектор/

3.Вентилатора включен на максимума

4.Ключа за отваряне и превключване на въздуховодите в крайно ляво положение

5.Затварят се левият и десният въздуховод - ръчно/става въпрос за тези на таблото, които обикновено обдухват стъклата на предните врати/

6.Изчаква се климатика да поработи около 5 минути

7.С температурен накрайник свързан към обикновен мултицет/накрайника обикновено върви в комплект към мултицета/ се измерва температурата в десният среден въздуховод, като накрайника се въвежда около 5-7 сантиметра навътре

8.Температурата на постъпващият в купето въздушен поток се изписва на дисплея на мултицета след около 0.5 до 1.5 минути/в зависимост от модела на мултицета/ :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

eco е економичен режим, другото е постоянен, есо се включва когато си на дълъг път и радиатора се охлажда и от въздушната струя, в града, ако е много горещо затваряш клапата за външния въздух и караш на какъвто режим искаш.

 

При есо се усеща как компресора се включва и изключва на определени интервали а не постоянно, при нормалния режим * изключва ако налягането на фреона достигне определено значение

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама съм и аз един заблуден, вместо да постна линк, съм сложил само коментар :icon_blush: =>

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=4163

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според Autodata-та реагента е R134A (то си е сигурно че е такъв), количеството 680-720 гр, масло 120ml. Желателно е допълването да става на специален стенд които изпомпва маслото и фреона, филтрира ги и ги разделя. След това вакуумиране и зареждане с съответното количество. Ако е абсолютно празен, то положението е ясно. Относно температурата, незнам точни данни. Миналата година съм мерил на моита кола, температурата на изходящия въздух беше около 13-15 градуса (но и това зависи от много работи). А в движение незнам защо, но на "ЕСО" прави по-студено отколкото на "*".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според Autodata-та реагента е R134A (то си е сигурно че е такъв), количеството 680-720 гр, масло 120ml. Желателно е допълването да става на специален стенд които изпомпва маслото и фреона, филтрира ги и ги разделя. След това вакуумиране и зареждане с съответното количество. Ако е абсолютно празен, то положението е ясно. Относно температурата, незнам точни данни. Миналата година съм мерил на моита кола, температурата на изходящия въздух беше около 13-15 градуса (но и това зависи от много работи). А в движение незнам защо, но на "ЕСО" прави по-студено отколкото на "*".

Както винаги, Милене, отново си на висота в разясненията. :icon_clap:

А да знаеш с какво масло се смесва фреона?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях на такъв стенд преди няколко дни. Хубавото е са с R134A нашите :mitsu-smiley: , защото по старият е забранен, и не става на тази модерна машина, която наистина изпомпва и пречиства фреона, като добавя масло и специален оцветител, той е , ако има загуби на фреон на неонова светлина се вижда от къде е . След до зареждане се пуска на минималната температура ( в моя случай на 17.5) и клапата да е на вътрешно циркулиране, и трябва да показва 7-8 градуса най много след около 5 мин., на мен ми показа 7.8 градуса. Това е за повечето автомобили. Ако покаже повече, значи е за до зареждане. Единствено на опел ми обясниха че са настроени на 2- 4 градуса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, това 13-15 градуса е доста, при мен след допълване на "избягалия" фреон температурата беше 5-6 С, преди това (така си я закупих колата) беше 8-9С.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм че може би е доста. Аз казах че съм го мерил миналата година, колата все пак е произведена 1998год. И до момента климатика не е нито проверяван нито дозареждан. Сега незнам как ще е понеже ми се счупи копчето за включване и немога да го пусна. Не че няма да му сложа едно обикновенно копче, но искам да си го направя да ми работи и на ЕСО и на *, както си е оригинално.

Само да си направя копче и веднага ще го закича на стенда да видя какво ства вътре. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, успех! Аз повече карам на ЕСО че когато духа много студено става кофти, целия се схващам... просто не се усеща кога става белата - студеното на мах ама после...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера пълних климатика и се оказа че моя духа 15-16 градуса при нормални 8-9...Изглежда някакъв винтил....(звучеше сложно) е заминал и следва смяна :icon_blush: Незнам дали ще го сменям, защото тези 16 градуса ми се стуват задоволителни, иначе настинката ми е в кърпа вързана:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам на ECO тези дни из града,засега е добре. станат ли жегите ще проверя на * дали ще е по студено както бе описано по нагоре в темата.

Оставих колата за 5 мин да работи на обороти в режим ECO взе да духа топло.

След като потеглих пак обърна на студено.

Дефект ли е, или климатика в режим ECO на обороти не духа студено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера пълних климатика и се оказа че моя духа 15-16 градуса при нормални 8-9...Изглежда някакъв винтил....(звучеше сложно) е заминал и следва смяна :icon_blush: Незнам дали ще го сменям, защото тези 16 градуса ми се стуват задоволителни, иначе настинката ми е в кърпа вързана:)

 

 

Къде си пълнил климатика и колко ти струваше

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде си пълнил климатика и колко ти струваше

 

Понеже останах доволен, постнах тема с адреса на сервиза в "сервизи и магазини"

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...c=529&st=20 (най-долу)

Цялостно пълнене със всичко излиза 70лв, но понеже аз имах 150мл. в системата ми взе 50 или 60лв.

Успех! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Нормално ли е само на обороти при спряла кола да не духа студено от климатика.

И в режим ECO и * спира притука на хладника,в момента в който напомпя обороти задухва студено отпуснали педала на газта спира хладниката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен, с работещ на място двигател при "ЕСО" - прави 8-9 градуса. В режим "*" достига 5-6. При движение на автомобила не съм мерил, но предполагам че няма разлика. Или поне аз не усещам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Не съм но ако нема,си мисля че изобщо няма да духа студено или вариант е да я намаляло количеството.

 

Има 2 варианта :

  1. Липса на достатъчно фреон в системата
  2. Износени бутала на компресора на климатика

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...