aga Публикувано 28 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 28 юли 2008 Да, но опираме до софтуера им. Аз искам напълно по мой вкус да е, и в края на краищата искам да си го направя На мен частта с хармониците и изчисленията ми е ясна, въпросът беше от гледна точка на автомобила. Например време на инжекция, съпротивление на инжекторите, ток, и т.н. Колеги, някой ще помогне ли малко? :D Интересува ме, ако някой си е играл да мери с осцилоскоп или има данни за схемата на инжекторите и сигналите. Дали е подобна на старите Галанти с ключ към маса на инжектор, 12 волта? Т.е. при отворен ключ има 12 волта на колектора на транзистора (т.е. спрямо кой да е извод на инжектора и маса)? Какъв е интервала на импулсите при мин. и макс. доза? Дали е само един импулс с променлива дължина на такт или са повече на такт? Дали всички цилиндри използват еднаква дължина на импулса или дозата се регулира индивидуално за всеки цилиндър? Ако това "стане", ще имаме разходомер само на базата на едно РС Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 28 юли 2008 Сподели Публикувано 28 юли 2008 Да в ECU-то е с ключ (отворен колектор), когато няма импулси на двата извода има по 12в. Импулсите са еднакви за всички цилиндри, впръскването е един път за такт. Продължителноста на импулса обикновенно е от 2.5 до 12ms(зависи от автомобила, стига и до 20ms), а паузата между впръскванията може да се сметне (впръсква се един път на два оборота на коляновия вал). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 28 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 28 юли 2008 Да в ECU-то е с ключ (отворен колектор), когато няма импулси на двата извода има по 12в. Импулсите са еднакви за всички цилиндри, впръскването е един път за такт. Продължителноста на импулса обикновенно е от 2.5 до 12ms(зависи от автомобила, стига и до 20ms), а паузата между впръскванията може да се сметне (впръсква се един път на два оборота на коляновия вал). Милене, благодаря! Колеги, сигурно някои от вас ми се смеят на мерака и подхода, но... :icon_hmm: Аз имам сериозен напредък, да се похваля, проверих си теорията. Преработих си една стара програма която бях писал преди 3 години за аудио картата. Резултатът е че по описания горе начин с хармониците имам накрая величина пропорционална на коефициента запълване, това го проверих опитно със сигнален генератор, осцилоскоп и лаптопа... Теорията действа. Проблемът засега е че величината е силно нелинейна (това се коригира с полином или таблица), но истинския проблем е че звуковите карти имат много силен собствен шум под 50 херца. Т.е. нужно е много осредняване с цел махане на случайната грешка. На малко по-висока честота всичко заспива! Затова сменям метода. :icon_doh: Ще пробвам детекция на времето на импулса. В програмата по някое време разполагам с един голям масив със стойности на входния сигнал във времето. Честотата на пробите е 44100 херца, т.е. имам разделителна способност във времето 0.02ms - перфектно, даже предостатъчно. Честотата на впръскванията е 500 оборота / минута е около 250ms8000 оборота е около 15ms т.е. вектора трябва да е по-дълъг от 250ms за да съдържа един цял период, т.е. 250ms/0.02ms дава 12500 сампъла с които трябва да се детектира времето на импулса сметката по-нататък литри на секунда: пропорционално на време на импулса х честота на повторенията (брой цилиндри, налягане и дебит ги приемам константи за разхода литри на км, горното го деля на сигнала от vehicle speed sensor накрая нормализирам и калибрирам Милене, как мислиш? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 28 юли 2008 Сподели Публикувано 28 юли 2008 Мисля че ще трябва да вкараш и дебитомера в сметката. При движение примерно по наклон с по-голямо натоварване импулса на дюзите ще е голям, разделено на малкото импулси от датчика на скоростомера..... няма ли да объркаш сметката. Дебитомера пряко ти отразява натоварването на двигателя, при Mitsubishi се преобразува въздушния поток в честота........ май-точноста ще е доста по голяма. P.S. Като се замисля пък защо да се обърка сметката........ по голям импулс на по ниска скорост, ще даде по-висок разход, но дали ще е реалния. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 28 юли 2008 Сподели Публикувано 28 юли 2008 Забивате пирони с микроскоп. :wacko: Има един такъв руски инженерен израз. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 28 юли 2008 Сподели Публикувано 28 юли 2008 Забивате пирони с микроскоп...Електронен при това. :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 28 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 28 юли 2008 Електронен при това. :icon_rock: Колеги, винаги може да се ползва диагностичния порт, да се купи готов софтуер, интерфейс, кола с готов борд компютър, и готово. Както разбирате, целта не е това. Освен това, всичко описано от мен като теория и принципи присъства почти във всеки сензорен чип, така че, моля... Ако имате конструктивни мнения конкретно по темата, казвайте. Ако е само за сеирджийско "е, глей го па тоя, не е ли чувал за Evo Scan, Scanmaster", моля спестете го, или добре се обосновете. :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 28 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 28 юли 2008 Мисля че ще трябва да вкараш и дебитомера в сметката. При движение примерно по наклон с по-голямо натоварване импулса на дюзите ще е голям, разделено на малкото импулси от датчика на скоростомера..... няма ли да объркаш сметката. Дебитомера пряко ти отразява натоварването на двигателя, при Mitsubishi се преобразува въздушния поток в честота........ май-точноста ще е доста по голяма. P.S. Като се замисля пък защо да се обърка сметката........ по голям импулс на по ниска скорост, ще даде по-висок разход, но дали ще е реалния. Радвам се че поне ти не се бъзикаш с проекта на века :D Сега за сметката, мисля че няма да се обърка. Според сметката имаме количество гориво за единица време, няма значение какъв е режима на мотора, дали се спускаме, дали сместа е богата или бедна. В случая мерим директно дозата гориво. Ако мерехме дебитомера, мисля че тогава баш нямаше да е вярна сметката, защото ЕКУ може да настрои дозата гориво както реши. Стохиометричната пропорция е само в режим с леко натоварване. За да сметнем колко километра ще изминем, делим на км/ч, и толкова. Ако седим на място, имаме само литри/час. Но не съм напълно сигурен, в процес на осмисляне съм :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 28 юли 2008 Сподели Публикувано 28 юли 2008 ... Ако имате конструктивни мнения конкретно по темата, казвайте...Колега аga, не се сърди, но пък цял компютър да сметнеш един разход си е малко множко. Признавам, че микропроцесори, сензори и т.н. не са ми силната страна, но в случая имаш две величини - дължина на един импулс и периода между два импулса. Коефициента на запълване ти е пропорционален на моментния разход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 28 юли 2008 Сподели Публикувано 28 юли 2008 Колега аga, не се сърди, но пък цял компютър да сметнеш един разход си е малко множко. Признавам, че микропроцесори, сензори и т.н. не са ми силната страна, но в случая имаш две величини - дължина на един импулс и периода между два импулса. Коефициента на запълване ти е пропорционален на моментния разход. Коефициента на запълване не го грее. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 29 юли 2008 Сподели Публикувано 29 юли 2008 Колега аga, не се сърди, но пък цял компютър да сметнеш един разход си е малко множко. Признавам, че микропроцесори, сензори и т.н. не са ми силната страна, но в случая имаш две величини - дължина на един импулс и периода между два импулса. Коефициента на запълване ти е пропорционален на моментния разход. Aga каза не веднъж, че основната цел на заниманието е през този "компютър" да се прекара всичката информация, която търпи каквато и да било цифровизация... тоест - от точен показател на скоростта, оборотите, през разход на гориво, показатели на двигателя и се стигне до мултимедия, mp3, ако щеш дори - можеш да си вържеш захранването на различни места в колата, което да се управлява оттам! Примерно да си светнеш лампата отзад... или пък да вържеш външния термометър на колата и при еди каква си температура да отваря джамовете за интервал от 2.5 секунди! Сигурен съм, че последните неща и през ум не са му минавали, но ако стигне до етапа, който е част от неговия план, аз съм категорично решен да се видиш пред катедралата във Виена на по чаша кафе, да копираме готовия му продукт и да го доразвия на софтуерно ниво Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 29 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 29 юли 2008 Коефициента на запълване не го грее. Колеги, съгласен съм че цял компютър за това е множко. Но... Нека видим нещата другояче: - това нещо ще може да се ползва без никакъв допълнителен хардуер, с изключение на 2 резистора, 1 кондензатор, 1 диод за общо 55 стотинки - само РС и програмата ми, която всеки може да получи, вкл. и сорсовете- РС позволява статистика в голям обем! Данните влизат в база данни (спокойно, няма да е Oracle) :D - както казахме, мултимедиен център-от РС ще могат да се пускат и контролират най-разнообразни неща. Мога да си сложа парола на колата например Разхода е пропорционален на време на импулса по честота, т.е. на коеф. на запълване. Най-простия индикатор на това би бил един нискочестотен филтър и волтметър включени между инжектор и маса Сега за скептиците - тадаааааам: Вече могат да се детектират импулси от генератор! Входния сигнал е доста зашумен правоъгълен с коеф. на запълване 10% и честота 10 Херца. Детекцията работи без проблем от 2-3 херца до ... много. Коеф. на запълване 1% или 99% не е проблем. Измерването има този път достатъчно малка случайна грешка, повторяемостта е до втори знак!Това което установих е че честотата на клока на лаптопа ми има известна грешка, която се калибрира в софтуера. Всичко сега е калибрирано според генератора ми Agilent и проверено :D С други думи готов съм за полеви изпитания Някой да ми каже колко е налягането на горивната помпа и дебита на дюзите? Онова показание мл/сек е фалшиво засега. Графични интерфейс е само нахвърлян, ще се прави тепърва Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 30 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 30 юли 2008 Aga каза не веднъж, че основната цел на заниманието е през този "компютър" да се прекара всичката информация, която търпи каквато и да било цифровизация... тоест - от точен показател на скоростта, оборотите, през разход на гориво, показатели на двигателя и се стигне до мултимедия, mp3, ако щеш дори - можеш да си вържеш захранването на различни места в колата, което да се управлява оттам! Примерно да си светнеш лампата отзад... или пък да вържеш външния термометър на колата и при еди каква си температура да отваря джамовете за интервал от 2.5 секунди! Сигурен съм, че последните неща и през ум не са му минавали, но ако стигне до етапа, който е част от неговия план, аз съм категорично решен да се видиш пред катедралата във Виена на по чаша кафе, да копираме готовия му продукт и да го доразвия на софтуерно ниво Много оптимистичен план Дори "продукт" звучи пресилено, това е за кеф общо взето, и за учебна цел. В интерес на истината - бачка. Може да се направи по 100 начина... като този е сред най-екзотичните Следващия ми ход е крива на разхода, обороти и скорост във времето. Това никоя кола го няма. По "цифровизацията" на Галанта има мноооого поле за действие. Първо, той си е доста напредничав, скоростната му кутия се управлява с невронна мрежа - обучаваща се система с изкуствен интелект. Това е доста развит дял от математиката и информатиката Но само това си има, горкия, останалото е на ниво 1990 година в това отношение. И шест цилиндъра, дабъл уишбоун окачване и страшна визия. Това е, друго си няма Галанта. Има си много фенове, а моя си има и разходомер. :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masterross Публикувано 30 юли 2008 Сподели Публикувано 30 юли 2008 http://85.17.143.234/images/smilies/36_1_32.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 30 юли 2008 Сподели Публикувано 30 юли 2008 aga, така и не разбрах, намери ли решение на проблема с поставянето на компютъра в колата и охлаждането? Защото разпитвайки напред назад, попаднах на нещо подобно на Asus eee PC, тоест мини лаптоп... този, който гледах, беше 7.5 инча голям, като работи без нито една механична частица вътре (хард, охлаждане и т.н.), има стандартен изход от видео картата и му дават температурен диапазон на работа между +45 до -15 градуса без допълнително охлаждане! Цената за 900 херсова машина, с 512 рам и 2г диск беше нещо от порядъка на 150лв на старо... Ако не се лъжа, това е някакъв стар модел на Fujitsu Lifebook, но чакам да ми дадат още инфо. Според теб това подходящо ли е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 30 юли 2008 Сподели Публикувано 30 юли 2008 Единственият начин да свържеш разхода с активността на дюзите е статистически. Тоест пълниш резервоара и почваш да сумираш времето, за което са били отворени, докато бензина не свърши. Само че и там има уловка. ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 30 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 30 юли 2008 Единственият начин да свържеш разхода с активността на дюзите е статистически. Тоест пълниш резервоара и почваш да сумираш времето, за което са били отворени, докато бензина не свърши. Само че и там има уловка. ;) Това ще даде единствено пропускателната способност m3/s на 6 дюзи при дадено налягане от регулатора. Като решиш интеграла на функцията по времето и ще стигнеш до коеф. на запълване (който е очевиден и без математика). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 30 юли 2008 Сподели Публикувано 30 юли 2008 Това ще даде единствено пропускателната способност m3/s на 6 дюзи при дадено налягане от регулатора. Това е, което ти трябва. А регулатора е сложен там точно за да държи константен дебит. Като решиш интеграла на функцията по времето и ще стигнеш до коеф. на запълване (който е очевиден и без математика). Това не го разбрах, но не е и важно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 30 юли 2008 Сподели Публикувано 30 юли 2008 :icon_n_oops: Спам: То повечето бъкел не разбираме :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 31 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 31 юли 2008 Това е, което ти трябва. А регулатора е сложен там точно за да държи константен дебит.Това не го разбрах, но не е и важно. Проблемът е че не си разбрал второто Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 31 юли 2008 Автор Сподели Публикувано 31 юли 2008 aga, така и не разбрах, намери ли решение на проблема с поставянето на компютъра в колата и охлаждането? Защото разпитвайки напред назад, попаднах на нещо подобно на Asus eee PC, тоест мини лаптоп... този, който гледах, беше 7.5 инча голям, като работи без нито една механична частица вътре (хард, охлаждане и т.н.), има стандартен изход от видео картата и му дават температурен диапазон на работа между +45 до -15 градуса без допълнително охлаждане! Цената за 900 херсова машина, с 512 рам и 2г диск беше нещо от порядъка на 150лв на старо... Ако не се лъжа, това е някакъв стар модел на Fujitsu Lifebook, но чакам да ми дадат още инфо. Според теб това подходящо ли е? Ограничението на скоростта идва от аудио картата, имаме 16384 сампъла делено на 44100 равно на 0.37 секунди на измерване, това е валидно за всякакво РС и аудиокарта. Самите изчисления след като данните от картата да прочетени, зависят от процесора. Но на моя лаптоп който е 1.7GHz изчислителната част е почти светкавична Така че всичко над 200 MHz става. Дори е препоръчително да е бавен процесора за да не се грее много и да не харчи много ток Т.е. всякакво старо дъно с Windows 95 изровено от мазето става за проекта Единствен минус на старото дъно е липсата на USB и съвместими нови хард дискове (старите BIOSи не могат да адресират целия капацитет на диска, но ако успеят да намерят 1GB, това напълно стига, преглъщаме останалите 99... важното е диска да е нов) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 31 юли 2008 Сподели Публикувано 31 юли 2008 Единствен минус на старото дъно е липсата на USB и съвместими нови хард дискове (старите BIOSи не могат да адресират целия капацитет на диска, но ако успеят да намерят 1GB, това напълно стига, преглъщаме останалите 99... важното е диска да е нов) Извинявам се за дилетантската намеса, но не е ли възможно вместо HDD, да се използва флаш памет? Примерно една 8 гигабайтова флашка би трябвало да свърши работа? Защото наличието на HDD означава допълнителен шум, допълнителна консумация и съответно допълнителна отделена топлина. Единствения минус на флаш паметите е бавния трансфер, но ако има наличие на повече РАМ на дъното, писането върху флаша ще е веднъж на няколко секунди, така че това не би трябвало да е от значение... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 31 юли 2008 Сподели Публикувано 31 юли 2008 А и хард диск в колата няма ли да се сбоца бързо по нашите пътища? Или колегата Ага ще си кара само в Австрия Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 1 август 2008 Сподели Публикувано 1 август 2008 А и хард диск в колата няма ли да се сбоца бързо по нашите пътища? Или колегата Ага ще си кара само в Австрия Каквото и да се прави, в устройството няма и не може да има механични елементи... на практика и теория така или иначе малките мобилни изчислителни машини почти никога нямат механичен хард диск! aga, брат ми предложи нещо, което може да бъде много полезно... щом 200mHz са достатъчни за изчислителния процес, то може да се вземе готов дисплей с процесор, подобно на GPS устройствата, като към него да се добави чип от флаш памет. Подобни устройства има на Prestigio на неприлично ниски цени, но остава проблемът с операционната система...?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masterross Публикувано 1 август 2008 Сподели Публикувано 1 август 2008 Ограничението на скоростта идва от аудио картата, имаме 16384 сампъла делено на 44100 равно на 0.37 секунди на измерване, това е валидно за всякакво РС и аудиокарта. Самите изчисления след като данните от картата да прочетени, зависят от процесора. Но на моя лаптоп който е 1.7GHz изчислителната част е почти светкавична Така че всичко над 200 MHz става. Дори е препоръчително да е бавен процесора за да не се грее много и да не харчи много ток Т.е. всякакво старо дъно с Windows 95 изровено от мазето става за проекта Единствен минус на старото дъно е липсата на USB и съвместими нови хард дискове (старите BIOSи не могат да адресират целия капацитет на диска, но ако успеят да намерят 1GB, това напълно стига, преглъщаме останалите 99... важното е диска да е нов) Добре де, не може ли да се използва PocketPC?То си има сериен и УСБ интерфейс? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.