Премини към съдържание

Колт-а ми не запали!


Sphinx

Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Днес сутринта се качвам в любимото ми возило, давам на контакт, спирам си имобилайзера, изгасва check engine, и тръгвам да паля колата, но... все едно нямам капка гориво! Стартера върти, но даже и помен няма от това да се опита даже да запали колата. Всеки ден си я карам и нямам никакъв проблем. Всичко е ОК ооосвен разхода. Няма да придърпва или нещо което да ме наведе на проблем в колата. Ходих на ЕЛКОН скоро, казаха ми че колата е СУПЕР. Някой имал ли е такъв проблем както си я кара колата всеки ден и изведнъж една стурин решава да не запали!?!?!?

 

Колата ми е Митсубиши колт 1.6 16в 94г. 113 коня.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мене ми се беше случило нещо подобно със служебната кола. Оказа се, че проблема е в имобилайзера. Т.е. компютъра на колата беше "забравил" номера на ключа. Оправиха го за 5 мин в оригиналния сервиз, просто препрограмираха нещо. Не знам дали при тебе е такъв случая, но провери.

Дано да разбереш от какво е и да не е нещо сериозно. Успех :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се случи подобно нещо в една студена / -16,5 градуса/ сутрин. Оказа се "качествен" замръзнал бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

cyclodrome кой оригинален сервиз? На митсубиши или на алармата където са ти я поставяли??? За мен няма логично обяснение да се получи такъв срив за 1 вечер... Първата ми мисъл и на мен беше за имобилайзера. Но като отворих дистрибуторната капачка беше нацепена на 3-4 места и си поръчах от Ратола - 32,50 . Ако не стане с дистрибуторната капачка ще потърся алармаджиите които ми слагаха алармата да видим дали не е от нея.

 

TAZ аз много държа на колите които карам и зареждам само от OMV и ЕКО. В много крайни случаи от Петрол/Лукойл. Във Варна температурите сега са около 0 до 5 градуса и не мисля че може да замръзне бензина. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се случи подобно нещо в една студена / -16,5 градуса/ сутрин. Оказа се "качествен" замръзнал бензин.

Подобен случай имам и аз.

При -19 паля колата и я местя 3 метра.

На следващата сутрин при -16 не можах да запаля.

Странно но факт.

После размислих и стигнах до извода, че са се намокрили свещите от конденз и така.....

 

 

Определено на колега проблема не е това!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

cyclodrome кой оригинален сервиз? На митсубиши или на алармата където са ти я поставяли???

Тя служебната беше Сузуки с оригинална аларма няква, оправиха я в сервиз на Сузуки. Доколкото си го обяснявам в самия ключ на колата има RFID чип, от който те чрез апаратура виждат какъв е кода му и го записват на ново в компютъра на колата. В случая ми обясниха че точно това се е случило - компютъра на колата си е забравил ключа. Колкото и невероятно да звучи, имаше логика, защото по-късно се оказа че електрическата система на колата има някакъв проблем, та оттам е възможно да се повлиял нещо компютъра на колата.

Иначе на личното ми :mitsu-smiley: съм с аларма, която допълнително си я слагах и изрично му казах на човека да не бърника оригиналния имобилайзер на колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

cyclodrome да сега те разбрах :) Ами мен ме съмнява да е такъв проблема, защото моята кола няма ключ с чип, най-много имобилайзера да се е прецакал нещо, но имам един познат който е извън българия и беше алармаджия тук, та той каза че 90% от случаите в които хората са имали съмнения дето колата не пали е от алармата, са се оказвали че не е от нея, а проблема е излизал някъде другаде. Много се надявам всичко да се изчисти с новата дистрибуторна капачка, която ще дойде чак на 28.01.08

 

Ако има хора които са имали подобен проблем, нека да споделят защото така стрелям малко напосоки и при съмнение за източник на такъв проблем, сменям с нова част... днес смених и свещите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Днес сутринта се качвам в любимото ми возило, давам на контакт, спирам си имобилайзера, изгасва check engine, и тръгвам да паля колата, но... все едно нямам капка гориво! Стартера върти, но даже и помен няма от това да се опита даже да запали колата....

Здравей!Проблема може и да е в бензиновата помпа,просто да не качва гориво!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Братле виждал съм спукана разпределителна капачка със изпилени крачета и колата палеше без проблеми и си вървеше, като стои та гледай.

Виж да отидеш на майстор жичкаджия да се види какво е точно , защото инъче може да смениш половината та дори и сялата ел. система и пак да не стигнеш до проблема.

Тук специално по този въпрос каквото и да пишем трудно ще помогнем.

Трябва да се проверява цялата система докато се стигне до същината.

Проверяваш датчици, имобилайзери, бубината и така докато се стигне до проблема.

 

Това с бензиновата помпа се проверява лесно.

Вадиш маркуча с бензина и като дадеш на контакт и завъртиш ако праща бензин знаи е добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи, възможно е да е от алармата/имобилайзера. Сега като разглеждах темата се сетих че преди няколко дни (в големия студ) реших да изпробвам едно устройство (влагомер и др..) което разработвам как ще ми отчете стойности на терасата.Та останах безкрайно изненадан - процесора ми се разпрограмираше след 2-3 мин. на -20С, след проверка на бюрото, повторно програмиране и пак на студа - резултата същия :(

И така 4-5 проби. Просто този чип на който производителя даваше -40С губеше от записа си!!!

И като си помисля че 80% и повече от БГ алармите са с подобни нищо чудно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами мислех си и аз за помпата, утре ще видя маркуча за бензина кой е ще го изкарам и ще завъртя да видя дали ще прати гориво. Моята капачка е леко напукана, не е няква начупена изстрадала от годините, но все пак има видими леки пукнатини. Ще отида утре и до алармаджиите евентуално там ако е проблема да си го оправят... А за датчиците не трябва ли да отида на компютърна диагностика и ако не кои датчици трябва да се замерят ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap: Имах този проблем на галанта и беше точно от имобилайзера, не че и бензиношата помпа не беше в ред, но след като я оправих пак не палеше, а симптомите, като тшоите! Та вземи от някой една капачка и пробвай!

 

:plane: :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

IVAN VR4x4 Кое си ремонтирал помпата или имобилайзера? Днес ще ходя до алармаджиите и ще ги накарам да си видят алармата а след това ще видя дали ми подкачва гориво от помпата и после дали ми дава искра от всички свещи .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега защо неотидеш при майсторите горе на околовръстния за възраждане? Аз засега съм мн. доволен!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ходх там малко след като си взех митсубишито и им казах че ми гори изван града 13 а в града 20. Каза "много странно", провери всичко, каза че свещите не са за този модел, смени ги с някъкви от хонда, които били по-добри и за сега мога да карам с тях и ми каза че в студа е нормално да ми гори толкова, както и великото изречение "ти от 113 коня кола кво искаш да не харчи ли?" и за всичко това 45 лв... Хайде по-рядко с ходенето там :) Преди когато имах кадет ходех там при Вальо и той е супер печен и каквото е пипнал всичко е 6+, но от този Ицо мисля че беше извопще не съм доволен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмм :) А ти защо не си поръча оригинални свещи по номер на рамата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече си взех от Ратола свещи и даже ги поставих ;)

Това не променя факта че за 45лв ми казаха нищо ти няма на колата "кво очакваш от 113 коня да не харчи ли?" и общо взето не ми помогнаха...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобен проблем преди време.Имаше гориво,хвърляше искра,но не искаше да запали.Пък и майсторите бяха едни "капацитети"...Но с помощта на DJ Tymbi и BAlexandrov,основно чрез съветите им,откриха къде е проблема-в бобината,която е вградена в делкото(дистрибуторната капачка няма 5-ти извод за кабел към бобината).Купих нова,сложиха я...И запали :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Brigadiro как се разбра че е от бубината? Мога ли и аз по някакъв начин да проверя?

 

Също имам няколко въпроса към всеки който разбира.

 

1-> Мога ли да пробвам свещите дали дават искра като ги допирам до капака на главата в смисъл дали няма да повреди по някакъв начин на електрониката инъче знам че може :)

 

2-> По какъв начин работи бензиновата помпа - Дали като дам на контакт започва да работи или като завъртя започва да подава гориво.

 

3-> Как се получават пукнатините по дистрибуторната капачка - в смисал дали както си е здрава ... се пука поради някаква причина или се получават пукнатините една по една в продължение на време??? Това ми е важно да го знам, защото колата я карах доста, без никакъв проблем и в понеделник сутринта не запали.. а нямаше никакъв проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Brigadiro как се разбра че е от бубината? Мога ли и аз по някакъв начин да проверя?

 

Също имам няколко въпроса към всеки който разбира.

 

1-> Мога ли да пробвам свещите дали дават искра като ги допирам до капака на главата в смисъл дали няма да повреди по някакъв начин на електрониката инъче знам че може :)

 

2-> По какъв начин работи бензиновата помпа - Дали като дам на контакт започва да работи или като завъртя започва да подава гориво.

 

3-> Как се получават пукнатините по дистрибуторната капачка - в смисал дали както си е здрава ... се пука поради някаква причина или се получават пукнатините една по една в продължение на време??? Това ми е важно да го знам, защото колата я карах доста, без никакъв проблем и в понеделник сутринта не запали.. а нямаше никакъв проблем.

Бобината най добре се замерва - тя има 2 намотки, първична и вторична, първата трябва да има ел. съпротивление 0.9 - 1.2 Ома, а вторичната - 20000-26000 Ома..........тя се намира в делкото и за да стигнеш до нея ,трябва да го разглобиш...............внимавай само с оптроните и оптронната шайба ( това са дадчиците за положение на кол. вал) да не ги потрошиш........

На 1 -я въпрос - не ,няма проблем ,те корпуса на свещите и там където е резбата си е по принцип извод и тя е масата.........така че няма проблем да го изгориш.........искрата трябва да е силкна ,бяла , ако е мъждикава и жълта - най вероятно има проблем бобината...........

На 2-я въпрос - при твоята електроника няма да сработи помпата след подаване на контакт............сработва чак при завъртане на "стартер" и ако мотора не може да запали, тя продължава да върти около 3 секунди, това време се използва за да вдигне налягане в Delivery тръбата а тя захранва инжекторите............естествено че ако запали мотор ,тя ще си работи постоянно докато не го изгасиш ..................

на 3-я въпрос - сваляш капачката и на силна светлина ( дневна ) гледаш отвътрешната страна на капачката дали има пукнатини..........те се получават най често около електродите на всеки цилиндър........( на капачката има 4 електрода) или пукнатини около централния пин...........който се опира в палеца.........може да е сдал багажа и палеца.........

Ако сменяш капачката,то смени и палеца............

Ако обаче нямаш никаква искра ,тогава нещата са малко по сложни...........

1. трябва да се определи дали има сигнали от въпросните дадчици към ЕКУ-то..........

2. трябва да се определи дали има управляващ сигнал от ЕКУ-то към комутатора ( при теб на куплунга който влиза в делкото е бял на цвят и е последния)

3. трябва даа се установи дали комутатора генерира упр. сигнал към бобината..........( т.е. "управляващия " е захранващия на бобината)

Това е което трябва да се направи и така ...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ Tymbi благодаря за инфото:)

 

За моя трети въпрос, знам какво представляват пукнатините по капачката, не ми беше ясно как се появяват. Моята капачка има пукнатини, но незнам дали са се появили вечерта след като я спрях или си ги е имало и преди. Затова ми беше интересно самия начин на образуване на тези пукнатини. И според теб дали тази дистрибуторна капачка може да направи такъв проблем или по-скоро е от бубината или нещо друго..?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ Tymbi благодаря за инфото:)

 

За моя трети въпрос, знам какво представляват пукнатините по капачката, не ми беше ясно как се появяват. Моята капачка има пукнатини, но незнам дали са се появили вечерта след като я спрях или си ги е имало и преди. Затова ми беше интересно самия начин на образуване на тези пукнатини. И според теб дали тази дистрибуторна капачка може да направи такъв проблем или по-скоро е от бубината или нещо друго..?

Напълно възможно е да ти направи проблем ако имаш пукнатини по капачката............сменяй я и така................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги... след дълго чакане капачката ми пристигна! Монтирах я... и колта ми пак не запали!!! Вече наистина незнам какво да правя!!! Утре наново ще проверя дали на всяка свещ идва ток и дали идва бензин!!! Направо съм потресен...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...