oscar Публикувано 10 януари 2008 Сподели Публикувано 10 януари 2008 Здравейте колеги,странно нещо се случи с Лансерчето ми.Наложи ми се да пътувам на далече и както е редно си погледнах маслото и водата.Проблем с маслото.Нивото беше под минимума ,на ръба на пръчката.Преди това карах със 130 -150 км/ч и помислих че е изгоряло.Случайно видях ,че пласмасовата кора е омаслена и имаше капки масло върху скоростната кутия.Като свалих въздушния филтър изтече около 50 - 100 мл масло.Възможно ли е от маркуча за отвеждане на масленните пари да прехвърли толкова много масло. :mitsu-smiley: :icon_clap: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 януари 2008 Сподели Публикувано 10 януари 2008 Не искам да те плаша но това е лошо. и значи че имаш повишено картерно налягане - по всяка вероятност губи компресия от компр. сегменти и маслто се качва там............ :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickybass Публикувано 11 януари 2008 Сподели Публикувано 11 януари 2008 Виждал съм подобно нещо при мен и при Colt-а на Tamburo ,но в тръбата свързваща въздушния филтър и смук.колектор и е просто едно изключително неприятно на вид и пипане вещество ... гъсто ,черно ,лепкавоДали това е признак за подобен проблем ,взимам предвид факта ,че при мен се оказаха сегменти( е..и основен ремонт на двигателя де :icon_blush: ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 11 януари 2008 Сподели Публикувано 11 януари 2008 В случая не съм запознат как се отвеждат картерните газове и налягане при този двигател конкретно, но при други двигатели като се запуши извода за извеждането им, също почва да качва масло в цилиндрите, заради повишеното налягане в картера. А пуши ли бяло забелязал ли си? Защото ако има толкова масло при филтъра поне още толкова трябва да е изгорило. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
oscar Публикувано 11 януари 2008 Автор Сподели Публикувано 11 януари 2008 Предполагам че част от маслото е изгоряла,защото тръбата на ауспуха беше омаслена в долната част.След като долях масло, нивото не се е променило и ауспуха е сух. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Никито Публикувано 13 януари 2008 Сподели Публикувано 13 януари 2008 Предполагам че част от маслото е изгоряла,защото тръбата на ауспуха беше омаслена в долната част.След като долях масло, нивото не се е променило и ауспуха е сух. :icon_hmm: А как си карал колата(в смисъл юркал ли си я)?И според мен са сегменти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
oscar Публикувано 24 февруари 2008 Автор Сподели Публикувано 24 февруари 2008 Не съм я юркал,нито прегрявал.Карал съм нормално-градско.Като отворя капачката на капака на двигателя,при работещ двигател пуши. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
oscar Публикувано 4 март 2008 Автор Сподели Публикувано 4 март 2008 Колеги,знае ли някой колко трябва да е компресията на двигател 4G15. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veso Публикувано 4 март 2008 Сподели Публикувано 4 март 2008 Колеги,знае ли някой колко трябва да е компресията на двигател 4G15. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:9.2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yHuKaT Публикувано 17 март 2008 Сподели Публикувано 17 март 2008 Тъп въпрос:А възможно ли е всичко това да се случва защото маслото е прекалено тънко?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 6 април 2008 Сподели Публикувано 6 април 2008 Тъп въпрос:А възможно ли е всичко това да се случва защото маслото е прекалено тънко?! По-скоро не. Тоя номер с "абе колата е перфектна, а това дето капе/пуши/олива мотора е само защото маслото е тънко" обикновено го използуват дилърите на стари коли за да забаламосат клиента. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 6 април 2008 Сподели Публикувано 6 април 2008 Колеги,знае ли някой колко трябва да е компресията на двигател 4G15. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Колеги,мисля, че е ясно, но за всеки случай.Не трябва да се бъркат степента на компресия ипоказанията на манометъра в атмосфери или барапри измерването.Степента на компресия е математическа величинаконструктивно заложена от производителя и е отношениена ходовия обем плюс горивната камера - към обема на горивната камера.Тя практически не се променя при експлоатацията на двигателя.Е, ако се натрупа много нагар в горивната камера може малко да мръдне,но в съвременните двигатели почти не се случва.Измерването на компресията с манометър дава фактическото сгъстяванепри конкретното експлоатационно състояние на двигателя.При степен на сгъстяване 9.2 /9.2:1/ манометъра трябва да показва13-14 атм. при нов двигател.Ако покаже 9.2 атм. значи основния ремонт чука на вратата.Ако показанията на един цилиндър се различава с 1-2 атм. от другитето причината най-вероятно е в клапаните. Прегорял, натегнат или натрупан нагар на клапанното легло. Може и счупени сегменти.Когато се налее малко двигателно масло през отвора на свеща и показанията на манометъра се вдигнат, то тогава са износени сегментите ибуталото.При износени сегменти горещите газове минават под буталото, повишаваткартерното налягане и "вдигат" маслото във въздушния филтър или всмукателния колектор.Може при запушена система за вентилация на картера, също маслото да отиде във филтъра.Комплексно трябва да се види: компресията в цилиндрите, духа ли от гърловината на маслото или маслоизмервателната пръчка, в ред ли е/проходимост/на системата за вентилация.Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 април 2008 Сподели Публикувано 6 април 2008 Малко уточнение към колегата Краско...............не степен на компресия ,а степен на сгъстяване ................другото е компресия............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 6 април 2008 Сподели Публикувано 6 април 2008 Малко уточнение към колегата Краско...............не степен на компресия ,а степен на сгъстяване ................другото е компресия............ Съгласен !!!!!!!!!!!Употребил съм го и в двете "транскрипции".На български е "степен на сгъстяване" Поздрави!!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
oscar Публикувано 9 април 2008 Автор Сподели Публикувано 9 април 2008 За съжаление всичко показва че двигателя е за ремонт(духа от гърловината на маслото,1-3 цилиндър=8.5 ,4 цил.=6.5).Въпроса е къде . :mitsu-smiley: е на 20 г,но не ми се разделя с него.Някои приятели ми казват че съм луд да вкарвам пари в него ,но на мен ми харесва.Само :mitsu-smiley: .Благодаря на всички за отзивите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 10 април 2008 Сподели Публикувано 10 април 2008 За съжаление всичко показва че двигателя е за ремонт(духа от гърловината на маслото,1-3 цилиндър=8.5 ,4 цил.=6.5).Въпроса е къде . :mitsu-smiley: е на 20 г,но не ми се разделя с него.Някои приятели ми казват че съм луд да вкарвам пари в него ,но на мен ми харесва.Само :mitsu-smiley: .Благодаря на всички за отзивите. Ремонт при DJ-я! Там колата ти ще се чувства най-добре! Ремонта ще е реален и няма да е излишно "надут" от към части, както и всичко ще бъде консултирано с теб, като преди това ще ти бъде обяснено ако се смени какво ще се случи и ако не се смени какво ще се случи! Само DJ-я да има време! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 16 април 2008 Сподели Публикувано 16 април 2008 и моето колтче маи е за ремонт... 1,2,4 цилиндър 9 бара .. 3 цилиндър почти 8 бара компресия... от капачката за маслото си духа и то стабилно иначе колата не гори масло .. доста я следях заради това духане но не усещам да го гори... възможно ли е това да е от нагар в клапаните.. човека които ми я гледа ме попита дали имам газово и като разбра че нямам ми каза че щом я карам само и единствено на бензин е по-вероятно нагар по клапаните..Другото .. сипа масло във 4-ти цилиндър и компресията скочи на 14,* бара... това значи ли че буталата и сегментите са на 100% проблем Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 17 април 2008 Сподели Публикувано 17 април 2008 ... сипа масло във 4-ти цилиндър и компресията скочи на 14,* бара... това значи ли че буталата и сегментите са на 100% проблемТочно това е метода да се определи с доста голяма точност дали проблема е в сегментите или в главата (клапани и гумички).Много често при ползване на не подходящо масло двигателя го изгаря. Наблюдавал съм подобно явление при използване на Валволин-менте.Стигна се до там, че един от лагерите на коляновия вал си качи черупкити една върху друга, но това се видя при разглобяването на двигателя.Всичко това преди 5 000 км при положението, че водача е професионален шофьор с 20 г. стаж и много добре знае как се кара след основен ремонт.Какво да се прави като живеем в държава-менте. Може би затова при гаранционните автомобили е задължително регулярните смени на консумативи да се извършват в сервиза на фирмата, а не в кварталния автосервиз.Преди няколко дни излезе по медиите, че някакъв "бизнесмен" е осъден за фиктивен износ на горива, като между другото се спомена, че е прадавал на вътрешния пазар леко корабно гориво вместо дизелово. Прибавете и желанието на дребните риби с малки бензиностанции за бърза и голяма печалба и ще получите взривоопасна смес. Използването на такова гориво при новите дизелови двигатели води до много главоболия с цифрово изражение от порядъка на 3-7 хиляди лева ремонт и части. Изводите си правете сами. Аз вече не вярвам на нищо дори да го виждам със собствените си очи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 19 април 2008 Сподели Публикувано 19 април 2008 Добре за горивата ясно ... ако реша да правя основен ремонт от къде да си купувам части ... говоря за сегменти,бутала ,биелни лагери болтове или там каквото са не разбирам много много от двигатели ... клапани гарнитури.. ако всичко е на нипартс ще е гаранция ли качеството ... или по-добре да не пипам колата и да я оставя така... какво е вашето мнение ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 21 април 2008 Сподели Публикувано 21 април 2008 Добре за горивата ясно ... ако реша да правя основен ремонт от къде да си купувам части ... говоря за сегменти,бутала ,биелни лагери болтове или там каквото са не разбирам много много от двигатели ... клапани гарнитури.. ако всичко е на нипартс ще е гаранция ли качеството ... или по-добре да не пипам колата и да я оставя така... какво е вашето мнение ? Здравей колега, по отношение на частите - значи цялата потребителска кошница можеш да си я напълниш от "Ратола". Свържи се с Miroslav и ще ти даде цени и срокове, а бе за 15 дена най много и ги имаш - и най важното е че има сигурност за това че не е ментак. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 21 април 2008 Сподели Публикувано 21 април 2008 Ако тръгнеш на ремонт - най-вероятните неща са:Лагери - основни и биелни, бутала, сегменти, гарнитури. Клапаните (стига да няма изгорели) само се припасват с шлайф-паста. Ремъци и ролки си сметни, ако са ти за смяна.... Питай и Пламен, той е наясно с частите и качеството им. Той ще те насочи най-добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JVRuse Публикувано 21 април 2008 Сподели Публикувано 21 април 2008 За съжаление всичко показва че двигателя е за ремонт(духа от гърловината на маслото)Това,че духа от гърловината на маслото защо ще означава,че двигателя е за ремонт?На новите автомобили има пластмасови предпазители над разпределителния вал и затова като отвориш капачката за маслото не излизат маслени пари.Понеже това е доста дискутиран въпрос,а тук има доста компетенти и технически грамотни хора ,ако някой от тях може нека да обясни по-подробно.Лично аз до сега не съм виждал кола на която при работещ двигател да не излизат маслени пари от капачката след като се развие или иначе казано да духа от там.Знам ,че е проблем ако излизат пари от щеката за нивото на маслото при работещ мотор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 22 април 2008 Сподели Публикувано 22 април 2008 ...1-3 цилиндър=8.5 ,4 цил.=6.5... Направи това, което е описал SlowDead! и моето колтче маи е за ремонт... 1,2,4 цилиндър 9 бара .. 3 цилиндър почти 8 бара компресия... от капачката за маслото си духа и то стабилно иначе колата не гори масло .. доста я следях заради това духане но не усещам да го гори... възможно ли е това да е от нагар в клапаните.. човека които ми я гледа ме попита дали имам газово и като разбра че нямам ми каза че щом я карам само и единствено на бензин е по-вероятно нагар по клапаните..Другото .. сипа масло във 4-ти цилиндър и компресията скочи на 14,* бара... това значи ли че буталата и сегментите са на 100% проблемПри него си е за основен ремонт. Сипи малко масло в ІV-ти цилиндър и виж колко ще се вдигне компресията. Ако няма промяна сваляш само главата за напасване на клапаните и смяна на гумичките.Това, че кола е на 20 години не означава нищо. Важно е на колко километра е - 400-450 000 км е нормален пробег за основен ремонт, но 200-250 000 е по-скора за ревизия на главата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.