Премини към съдържание

Масло във въздушния филтър


oscar

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,странно нещо се случи с Лансерчето ми.Наложи ми се да пътувам на далече и както е редно си погледнах маслото и водата.Проблем с маслото.Нивото беше под минимума ,на ръба на пръчката.Преди това карах със 130 -150 км/ч и помислих че е изгоряло.Случайно видях ,че пласмасовата кора е омаслена и имаше капки масло върху скоростната кутия.Като свалих въздушния филтър изтече около 50 - 100 мл масло.Възможно ли е от маркуча за отвеждане на масленните пари да прехвърли толкова много масло. :mitsu-smiley: :icon_clap: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да те плаша но това е лошо. и значи че имаш повишено картерно налягане - по всяка вероятност губи компресия от компр. сегменти и маслто се качва там............ :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм подобно нещо при мен и при Colt-а на Tamburo ,

но в тръбата свързваща въздушния филтър и смук.колектор и е просто едно изключително

неприятно на вид и пипане вещество ... гъсто ,черно ,лепкаво

Дали това е признак за подобен проблем ,взимам предвид факта ,че при мен се

оказаха сегменти( е..и основен ремонт на двигателя де :icon_blush: )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В случая не съм запознат как се отвеждат картерните газове и налягане при този двигател конкретно, но при други двигатели като се запуши извода за извеждането им, също почва да качва масло в цилиндрите, заради повишеното налягане в картера. А пуши ли бяло забелязал ли си? Защото ако има толкова масло при филтъра поне още толкова трябва да е изгорило.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че част от маслото е изгоряла,защото тръбата на ауспуха беше омаслена в долната част.След като долях масло, нивото не се е променило и ауспуха е сух. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че част от маслото е изгоряла,защото тръбата на ауспуха беше омаслена в долната част.След като долях масло, нивото не се е променило и ауспуха е сух. :icon_hmm:

 

А как си карал колата(в смисъл юркал ли си я)?И според мен са сегменти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Не съм я юркал,нито прегрявал.Карал съм нормално-градско.Като отворя капачката на капака на двигателя,при работещ двигател пуши. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
  • преди 2 седмици ...
  • преди 3 седмици ...
Тъп въпрос:

А възможно ли е всичко това да се случва защото маслото е прекалено тънко?!

 

По-скоро не.

Тоя номер с "абе колата е перфектна, а това дето капе/пуши/олива мотора е само защото маслото е тънко" обикновено го използуват дилърите на стари коли за да забаламосат клиента.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,знае ли някой колко трябва да е компресията на двигател 4G15. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

 

Колеги,

мисля, че е ясно, но за всеки случай.

Не трябва да се бъркат степента на компресия и

показанията на манометъра в атмосфери или бара

при измерването.

Степента на компресия е математическа величина

конструктивно заложена от производителя и е отношение

на ходовия обем плюс горивната камера - към обема на горивната камера.

Тя практически не се променя при експлоатацията на двигателя.

Е, ако се натрупа много нагар в горивната камера може малко да мръдне,

но в съвременните двигатели почти не се случва.

Измерването на компресията с манометър дава фактическото сгъстяване

при конкретното експлоатационно състояние на двигателя.

При степен на сгъстяване 9.2 /9.2:1/ манометъра трябва да показва

13-14 атм. при нов двигател.

Ако покаже 9.2 атм. значи основния ремонт чука на вратата.

Ако показанията на един цилиндър се различава с 1-2 атм. от другите

то причината най-вероятно е в клапаните. Прегорял, натегнат или на

трупан нагар на клапанното легло. Може и счупени сегменти.

Когато се налее малко двигателно масло през отвора на свеща и пока

занията на манометъра се вдигнат, то тогава са износени сегментите и

буталото.

При износени сегменти горещите газове минават под буталото, повишават

картерното налягане и "вдигат" маслото във въздушния филтър или всмукател

ния колектор.

Може при запушена система за вентилация на картера, също маслото да оти

де във филтъра.

Комплексно трябва да се види: компресията в цилиндрите, духа ли от гърло

вината на маслото или маслоизмервателната пръчка, в ред ли е/проходимост/

на системата за вентилация.

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко уточнение към колегата Краско...............не степен на компресия ,а степен на сгъстяване ................другото е компресия............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко уточнение към колегата Краско...............не степен на компресия ,а степен на сгъстяване ................другото е компресия............

 

Съгласен !!!!!!!!!!!

Употребил съм го и в двете "транскрипции".

На български е "степен на сгъстяване" :)

Поздрави!!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление всичко показва че двигателя е за ремонт(духа от гърловината на маслото,1-3 цилиндър=8.5 ,4 цил.=6.5).Въпроса е къде . :mitsu-smiley: е на 20 г,но не ми се разделя с него.Някои приятели ми казват че съм луд да вкарвам пари в него ,но на мен ми харесва.Само :mitsu-smiley: .Благодаря на всички за отзивите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление всичко показва че двигателя е за ремонт(духа от гърловината на маслото,1-3 цилиндър=8.5 ,4 цил.=6.5).Въпроса е къде . :mitsu-smiley: е на 20 г,но не ми се разделя с него.Някои приятели ми казват че съм луд да вкарвам пари в него ,но на мен ми харесва.Само :mitsu-smiley: .Благодаря на всички за отзивите.

 

 

Ремонт при DJ-я! :)

Там колата ти ще се чувства най-добре! :)

Ремонта ще е реален и няма да е излишно "надут" от към части, както и всичко ще бъде консултирано с теб, като преди това ще ти бъде обяснено ако се смени какво ще се случи и ако не се смени какво ще се случи! :)

Само DJ-я да има време! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

и моето колтче маи е за ремонт... 1,2,4 цилиндър 9 бара .. 3 цилиндър почти 8 бара компресия... от капачката за маслото си духа и то стабилно иначе колата не гори масло .. доста я следях заради това духане но не усещам да го гори... възможно ли е това да е от нагар в клапаните.. човека които ми я гледа ме попита дали имам газово и като разбра че нямам ми каза че щом я карам само и единствено на бензин е по-вероятно нагар по клапаните..

Другото .. сипа масло във 4-ти цилиндър и компресията скочи на 14,* бара... това значи ли че буталата и сегментите са на 100% проблем

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... сипа масло във 4-ти цилиндър и компресията скочи на 14,* бара... това значи ли че буталата и сегментите са на 100% проблем

Точно това е метода да се определи с доста голяма точност дали проблема е в сегментите или в главата (клапани и гумички).

Много често при ползване на не подходящо масло двигателя го изгаря. Наблюдавал съм подобно явление при използване на Валволин-менте.

Стигна се до там, че един от лагерите на коляновия вал си качи черупкити една върху друга, но това се видя при разглобяването на двигателя.

Всичко това преди 5 000 км при положението, че водача е професионален шофьор с 20 г. стаж и много добре знае как се кара след основен ремонт.

Какво да се прави като живеем в държава-менте. Може би затова при гаранционните автомобили е задължително регулярните смени на консумативи да се извършват в сервиза на фирмата, а не в кварталния автосервиз.

Преди няколко дни излезе по медиите, че някакъв "бизнесмен" е осъден за фиктивен износ на горива, като между другото се спомена, че е прадавал на вътрешния пазар леко корабно гориво вместо дизелово. Прибавете и желанието на дребните риби с малки бензиностанции за бърза и голяма печалба и ще получите взривоопасна смес. Използването на такова гориво при новите дизелови двигатели води до много главоболия с цифрово изражение от порядъка на 3-7 хиляди лева ремонт и части.

Изводите си правете сами. Аз вече не вярвам на нищо дори да го виждам със собствените си очи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре за горивата ясно ... ако реша да правя основен ремонт от къде да си купувам части ... говоря за сегменти,бутала ,биелни лагери болтове или там каквото са не разбирам много много от двигатели ... клапани гарнитури.. ако всичко е на нипартс ще е гаранция ли качеството ... или по-добре да не пипам колата и да я оставя така... какво е вашето мнение ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре за горивата ясно ... ако реша да правя основен ремонт от къде да си купувам части ... говоря за сегменти,бутала ,биелни лагери болтове или там каквото са не разбирам много много от двигатели ... клапани гарнитури.. ако всичко е на нипартс ще е гаранция ли качеството ... или по-добре да не пипам колата и да я оставя така... какво е вашето мнение ?

 

Здравей колега, по отношение на частите - значи цялата потребителска кошница можеш да си я напълниш от "Ратола". Свържи се с Miroslav и ще ти даде цени и срокове, а бе за 15 дена най много и ги имаш - и най важното е че има сигурност за това че не е ментак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако тръгнеш на ремонт - най-вероятните неща са:

Лагери - основни и биелни, бутала, сегменти, гарнитури. Клапаните (стига да няма изгорели) само се припасват с шлайф-паста. Ремъци и ролки си сметни, ако са ти за смяна.... Питай и Пламен, той е наясно с частите и качеството им. Той ще те насочи най-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление всичко показва че двигателя е за ремонт(духа от гърловината на маслото)

Това,че духа от гърловината на маслото защо ще означава,че двигателя е за ремонт?На новите автомобили има пластмасови предпазители над разпределителния вал и затова като отвориш капачката за маслото не излизат маслени пари.Понеже това е доста дискутиран въпрос,а тук има доста компетенти и технически грамотни хора ,ако някой от тях може нека да обясни по-подробно.Лично аз до сега не съм виждал кола на която при работещ двигател да не излизат маслени пари от капачката след като се развие или иначе казано да духа от там.Знам ,че е проблем ако излизат пари от щеката за нивото на маслото при работещ мотор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...1-3 цилиндър=8.5 ,4 цил.=6.5...

 

Направи това, което е описал SlowDead!

и моето колтче маи е за ремонт... 1,2,4 цилиндър 9 бара .. 3 цилиндър почти 8 бара компресия... от капачката за маслото си духа и то стабилно иначе колата не гори масло .. доста я следях заради това духане но не усещам да го гори... възможно ли е това да е от нагар в клапаните.. човека които ми я гледа ме попита дали имам газово и като разбра че нямам ми каза че щом я карам само и единствено на бензин е по-вероятно нагар по клапаните..

Другото .. сипа масло във 4-ти цилиндър и компресията скочи на 14,* бара... това значи ли че буталата и сегментите са на 100% проблем

При него си е за основен ремонт.

 

 

Сипи малко масло в ІV-ти цилиндър и виж колко ще се вдигне компресията. Ако няма промяна сваляш само главата за напасване на клапаните и смяна на гумичките.

Това, че кола е на 20 години не означава нищо. Важно е на колко километра е - 400-450 000 км е нормален пробег за основен ремонт, но 200-250 000 е по-скора за ревизия на главата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...