Премини към съдържание

Бутон Hold


Galantcho

Препоръчано мнение

Пичове инструкцията за ползване на колата е на немски и нищо не схващам ! Моля кажете , как се бутона HOLD на автоматичната скоростна кутия . Сега е зима и може би е необходимо да се спазват някакви условия за вкл. , изкл. и др. Предварително Ви благодаря за оказаната помощ . Може да е някаква гяволия и аз не мога да я ползвам , защото ме е шубе да не скапа нещо ! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичове инструкцията за ползване на колата е на немски и нищо не схващам ! Моля кажете , как се бутона HOLD на автоматичната скоростна кутия . Сега е зима и може би е необходимо да се спазват някакви условия за вкл. , изкл. и др. Предварително Ви благодаря за оказаната помощ . Може да е някаква гяволия и аз не мога да я ползвам , защото ме е шубе да не скапа нещо ! :mitsu-smiley:

 

Здравей , това бутонче ако не се лъжа е да блокира автомата на колата (Понижава предавателното число на диференциалите) , така че тя да потегля винаги на втора предавка. При сняг примерно или мокър и хлъзгъв път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това не е точно за сняг по-скоро е за градско каране . На лоста има един бутон включено/изключено по-скоро той е сняг тъй като не позволява буксуване на гумите и достига максимум трета предавка . Не позволява включването на четвърта . А ако настъпиш педала докрай заедно с бутончето под него пак ще се изфорсира и ще тръгне от първа предавка , по-скоро не позволява натоварването на двигатела повече от 2500/3000 оборота . Аз имам същата и съм много доволен . Дори забравих кой монтьор обслужва колата ми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_hmm: на самия лост има бутонче O.D. а долу пък има А/Т MOD което като го натисна е обратното на ECO!? Не са ми много ясни, а имам и TCL!!! Утре ще ги видя точно какво пише и ще снимам... , а имам и 2 и L като скорости!!???

 

Как въобще трябва да се ползват и за какво точно са!!?

 

:plane: :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Връщам тази тема малко от архивите, защото изрових форума, но нищо не намерих по-подробно написано за това копче. Видях само едни цитати от руски за какво съветват да се ползва... но според мен това е вторичен ефект на копчето, защото ако беше за сняг, лед и дъжд, щеше да пише нещо като "Anti slide" или "Snow" или Бог знае какво!

 

Та, връщайки темата, искам да попитам - за какво се използва копчето Hold на автоматичната скоростна кутия при Галантите между 97-2000г? Как функционира, какво точно прави, как оказва влияние на динамика, разход, ускорение, смяна на предавките и т.н.

 

Всъщност дори можем да направим темата по интересна, като направо се обяснат всички стъпки на лоста на този тип автоматична скоростна кутия. Ето какво аз знам до момента, пък може да допълваме:

P - Parking, тоест двигателя и скоростната кутия нямат пряка връзка, а колелата на автомобила се заключват. Виж, на какъв принцип точно ги заключва, не съм убеден - може би някой по-компетентен ще се намеси! Със сигурност не е ръчна (защото си има отделен лост), нито пък са спирачки! Предполагам, че е нещо, като оставяне на скорост в спряло положение при ръчните скорости, с едната разлика, че в случая скоростна кутия не получава въртящ момент и дори при запален двигател, гумите се застопоряват.

R - Rear или класическата задна предавка... няма скорости, има само предаване на въртящ момент от двигателя, като съотношението е: за всички обеми двигател, бензин и дизел: М/Т 3.363, А/Т 2.480.

N - Neutral или изключено от скорост. Лично на мен ми препоръчаха никога да не го използвам. Не знам защо - технически грамотните ще се аргументират.

D - Drive Direct - демек "Карай и хич да не ти дреме". При пускане на предавката, автоматичната скоростна кутия сама преценява коя е най-подходящата предавка, на която да включи.

2 - директно пускане на втора предавка. движи се като при D, но не качва над втора скорост. (корекция от ipj)

3 - директно пускане на трета предавка. движи се като при D, но не качва над трета скорост. (корекция от ipj)

L - Low, което се използва при спускане по баир, като двигателят започва да действа като спирачка, за да не прегрява спирачната система. Разликата между D и L е, че при първото при пускане на педала на газта, колата продължава като по инерция, леко забяйки - тоест колата не изключва от скорост, но и не спира да подава гориво към двигателя и поддържа определени обороти, за да не забавя. При L скоростната кутия умишлено се стреми да забави хода на колата, като използва компресията на празния ход на двигателя.

 

Какво още е добре да знаем за тези скоростни кутии:

1. Общият брой предавки, които автомобилът сменя при D, са "условно" (по-долу ще обясна защо условно) 4. Ето разликата в предаването на въртящия момент при различните двигатели с механична и автоматична скоростна кутия:

Легенда: 2.0 бензин М/Т ; 2.0 бензин А/Т ; 2.5 бензин М/Т ; 2.5 бензин А/Т ; 2.0 дизел М/Т

1 скорост: 3.583 ; 2.842 ; 3.583 ; 2.842 ; 3.583

2 скорост: 1.947 ; 1.529 ; 1.947 ; 1.529 ; 1.947

3 скорост: 1.379 ; 1.000 ; 1.379 ; 1.000 ; 1.379

4 скорост: 1.030 ; 0.712 ; 1.030 ; 0.712 ; 1.030

5 скорост: 0.820 ; няма ; 0.820 ; няма ; 0.733

Както става ясно от тази таблица, при автоматика 3-та скорост е почти колкото при механичната 4-та... както и 4-та е почти колкото 5-та. Тоест самите скорости са една идея по-дълги. Другото, което се вижда, е разликата в оптималното предаване на скорост, което обяснява защо максималната скорост с А/Т е по-малка. Другото интересно е, че при 3-та предавка на А/Т имаме 1 към 1 предаване на въртящ момент. Последното очевидно е - защо разходът е по-висок, особено гледайки предаването при 1-ва и 2-ра, които най-често се използват в града.

2. Условността на бройката скорости се състои в това, че автоматикът има връзка на 2 колела към 2 колела, докато ръчните скорости имат 5 към 1. Ще кажете, че е едно и също, но който е учил математика или физика ще знае, че не е :) Нека и тук по-компетентните да обяснат и да кажат дали въобще е вярно.

3. Пускането на спирачката не винаги кара колата да потегли... всъщност на равен път, колата потегля съвсем нежно със скорост максимум до 10км/ч, като оборотите се задържат на около 900. Ако е на лек баир, колата остава на едно място, а оборотите леко се покачват до почти 1000. Ако е на адски баир, на който и най-добрият шофьор на механична скоростна кутия не може да тръгне, без да отпусне назад - колата потегля съвсем леко назад, а оборотите се качват максимум до към 1100. Ако се подаде леко газ, колата спира. При подаване на повече, тя потегля.

4. Ако искате да накарате колата сама да смени скорост и да карате максимално икономично, особено в градски условия - тръгвате с малко газ, така че оборотите да не надвишават 2000. Когато стигнат 2000-2100 леко отпускате педала на газта (1-2мм) и колата качва една предавка. После пак подавате, докато пак не качи 2000-2100 и пак същото. По този начин ще стигнете до към 70км/ч при които колата е на 1800 оборота...

5. Ако искате да ускорите много рязко, а оборотите на колата са между 2000-2500, недейте да натискате веднага газта до долу, защото автоматичната скоростна кутия се шашка и ускорява много бавно... вариантите са два - или пускате изцяло газта и после я натискате докрай (колата ще пусне една предавка надолу преди да ускори), или натиснете първо малко (3-4мм), така че да качи на 3000 оборота и тогава я настъпете...

6. При висока скорост, ако искате да отпуснете малко, но без да губите скорост, просто отпуснете педала докрай, а след това пак го натиснете, но съвсем малко (наполовина на това, което сте го държали преди) - колата ще запази достатъчна мощност, че да се движите с приблизително същата скорост, но ще гори драстично по-малко, отколкото ако я държите на постоянни обороти над 2000.

 

Ами това е... очаквам инфото за бутона Hold :)

 

Ами сигурно има и още, ама... после пак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се и за още нещо, което да прибавя към уроците за икономично шофиране с автоматик. А именно - използвайте функциите на Cruise Control-а като метод за шофиране с най-използвана скорост в града. Как? Тръгвате и набирате скоростта, която най-често смятате, че ще използвате. Пускате круиз контрол и давате Set. После ако ви се наложи да намалите, той сам ще се изключи. Ако колата не е паднала под 40км/ч, просто бутате лоста нагоре и колата сама ускорява до старата скорост... при това много бързо, икономично и буквално оптимално за възможностите на двигателя...

 

Аз дори на Цариградско карам само с пуснат круиз контрол на около 80км/ч, като ако трябва да лавирам в скоростта, просто бутан нагоре и надолу лоста определен брой пъти и готово! Икономично, мързеливо и мнооогооо плавно!

 

P.S> И това само за 4 дни като собственик на Галант с автоматик? Баси - луд съм...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, благодаря ти за този пост! :icon_thumbup:

Сега ако някой допълни кога в движение на автомобила можем да преместваме положениеято на скоростния лост (при автоматична трансмисия) :drive: и на какви позиции, ще съм още по осветлен! B)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, благодаря ти за този пост! :icon_thumbup:

Сега ако някой допълни кога в движение на автомобила можем да преместваме положениеято на скоростния лост (при автоматична трансмисия) :drive: и на какви позиции, ще съм още по осветлен! B)

Аз преди карах кола автоматик и лоста може да се мести в движение по позициите във възходящ ред тоест тръгваш вместо на D на L после включваш на 2, 3 и най- накрая на D. С други думи като при 4- степенна ръчна скоростна кутия. В обратния ред не е много препоръчително, поне доколкото аз знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя галант го карам от месец и малко и все още незнам как да боравя с типтроника, ако тъгна на D винаги ли мога да мина на типтроник и обратно или има изключения, за да сменям скоростите ръчно трябва ли да натискам бутона на ск. лост или само бутам лоста напред и назад също и педала за газта до колко трябва да го пускам при ръчна смяна.

Срам не срам реших да питам, никой не се е родил научен а и в книжката на колата пише само за стария автомат без типтроник, след малко ще го сканирам и ще пусна снимките

В началото докато и свикна на колата много зор видях, едно че съм свикнал да карам само ръчки друго че и лоста на мигачите ми е от дясно а и като прибавим лекото неудобство от лявото движение... първия път по навик търсех съединител добре че не уцелих спирачката :icon_n_oops:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://images26.snimka.bg/005881314.jpg

http://images26.snimka.bg/005881316.jpg

http://images26.snimka.bg/005881322.jpg

http://images26.snimka.bg/005881318.jpg

http://images26.snimka.bg/005881320.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, благодаря ти за този пост! :icon_thumbup:

Сега ако някой допълни кога в движение на автомобила можем да преместваме положениеято на скоростния лост (при автоматична трансмисия) :drive: и на какви позиции, ще съм още по осветлен! B)

 

Честно казано - елементарно! По оборотите и скоростта :) Аз лично ги познавам без никакъв проблем при себе си... Приблизително е следното:

от 0 до 20-30км/ч, като оборотите варират от 900 до 2500 - първа предавка.

от 20-30 до към 50 максимум, ако не я настъпваш - втора.

от 50 до към 70-80 и дори 90, ако ускорояваш рязко - трета.

Оттам нататък си на четвърта.

 

Ако пък намаляваш и искаш да знаеш на коя си - обикновено преминава на по-долна предавка, когато въртенето мине под 1200-1100 оборота. Тоест можеш да си на четвърта до към 55-60км/ч, на трета до към 35-40, на втора до към 10-15 и надолу вече е първа.

 

Надявам се да си разбрал... пък днес на срещата, ако беше казал, щях да ти го покажа :)

 

 

Аз преди карах кола автоматик и лоста може да се мести в движение по позициите във възходящ ред тоест тръгваш вместо на D на L после включваш на 2, 3 и най- накрая на D. С други думи като при 4- степенна ръчна скоростна кутия. В обратния ред не е много препоръчително, поне доколкото аз знам.

Това не действа винаги така, както си мислиш, че действа, защото 2 и 3 не означват непременно втора и трета предавка, а означават, че автоматикът не качва на повече от втора и трета! Както и при L колата често тръгва директно на втора предавка :) Да не говорим, че е крайно непрепоръчително да се мести лоста в движение! Това и в книжката го пише - или си спрял, или в краен случай пипаш...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя галант го карам от месец и малко и все още незнам как да боравя с типтроника, ако тъгна на D винаги ли мога да мина на типтроник и обратно или има изключения, за да сменям скоростите ръчно трябва ли да натискам бутона на ск. лост или само бутам лоста напред и назад също и педала за газта до колко трябва да го пускам при ръчна смяна.

Срам не срам реших да питам, никой не се е родил научен а и в книжката на колата пише само за стария автомат без типтроник, след малко ще го сканирам и ще пусна снимките

В началото докато и свикна на колата много зор видях, едно че съм свикнал да карам само ръчки друго че и лоста на мигачите ми е от дясно а и като прибавим лекото неудобство от лявото движение... първия път по навик търсех съединител добре че не уцелих спирачката :icon_n_oops:

 

Първо искам страшно много да ти благодаря за сканираните страници!!! Сега ще ги изчета и ще рапортувам като тествам всеки изписан ред - златен си!!!

 

А сега отговори на въпросите ти:

1. Да, ако си на D, винаги можеш да минеш на типтроник, като само при прехода от D към типтроник и обратното изисква натискането на бутона. Той, между другото, е само механичен заключвач, който предпазва от случайно бутване на лоста...! Не оказва никакъв ефект върху карането, ако просто си го цъкаш, представяйки си, че управляваш самолет и стреляш ракети оттам по Голфчетата.

2. Можеш по всяко време да пуснеш типтроник, като той ще започне от предавката, на която си текущо! Тоест можеш и при скорост 200км/ч да пуснеш, като ще си на най-горна предавка, можеш и при спряло положение, като ще си на първа...

3. Смяната на скорости при типтроника няма изискване за натиснат бутон, нито за спиране на подаването на газ, натискането на спирачки или каквото и да било друго! Просто буташ лоста и сменя предавка... Да, обаче!!! Има много опасни рискове, за които е редно да знаеш и от които да се пазиш:

- Ако си с много висока скорост - примерно 180км/ч и си на типтроник... в никакъв случай не смъквай предавки, защото оборотите на двигателя ще го съсипят... не дай си боже да бутнеш две предавки надолу! Пробвал съм го на една Хонда - ужасно е! Все едно си забил рязко спирачка, а стрелката влиза в червената зона на оборотите... Рисковано е и може да унищожи дори и самата кутия.

- Обратният ефект пък може да ти разтресе колата... примерно тръгваш, караш с 20км/ч и буташ на четвърта предавка... Няма да изгасне, защото е мощен двигател, ама ще ти се сърди и то много!

- Превключването от типтроник към D и обратното не трябва да се прави като последователност в рамките на под 10 секунди, защото има риск кутията да даде грешка и D-то да те пусне на грешна предавка... освен това създава неимоверно напрежение, което е вредно!

4. Пак за педалите на газта и спирачката - не се бой, не е нужно да си мърдаш въобще краката! Дори, ако не се лъжа, типтроникът има защита и ако набиеш спирачки на 4-та предавка и стигнеш до спряло положение, няма да имаш проблем - типтроникът сам ще си държи на съединител! Но после задължително трябва да си смъкнеш предавките сам, преди да тръгнеш, освен ако не искаш да се пробваш да потеглиш на четвърта.

 

Книжката, когато идваш към България, я донеси!!! Искам да я прочета...

 

А що се касае до Hold, дотук мога да дам следните разяснения:

1. Колата тръгва директно на втора предавка, когато е пуснат и е на D. Това е добре за града, ако се движите от светофар на светофар, както и за зимни условия, за хлъзгав път и т.н. Ако е на L, то си тръгва пак на първа.

2. Прави впечатление, че колата се движи като на полусъединител... много е специфично - хем са високи оборотите, хем не набира като за такива обороти!

3. Смяната на скорости е при по-ниска динамика и рядко, дори никога, не качва над 3000 оборота без да смени. В общи линии четвърта я пуска някъде около 60км/ч и нагоре си е все на 4-та.

4. Включването на Hold играе роля само при тръгване от спряло положение нататък... Ако вече се движите, няма да усетите разлика.

5. Активира кик-даун функционалността на колата при натискане на педала до дупка.

 

P.S> След като прочетох, в общи линии неща, които е редно да имате предвид:

1. Никога, ама никога не пускайте на задна или на P, ако колата не е спряла... може да счупите скоростната кутия;

2. Неутралната скорост държи под напрежение цялата система... не е полезно, не е и нужно - въобще не я използвайте - D е достатъчно умна предавка, за да прецени оборотите и да ви движи икономично;

3. Когато сте на 2, 3 или L, никога не качвайте оборотите в близост до червена зона - може да повредите кутията;

4. Не подавайте газ, докато сте на D, 2, 3, R или L, тъй като натоварвате спирачната система и може да я повредите;

5. Не натискайте спирачка, докато ускорявате, преди да сте пуснали изцяло газта - може да повреди спирачната система;

6. Сигнализирането за повреда на скоростната кутия или нередна работа става с минагане на лампичката на Неутралната скорост на таблото - ако се случи, пише да спрете, защото може да е прегряла... след като си почине, ако запалите и пак мига - на сервиз!

7. Никога не палете двигателя на друга предавка, освен P, защото колата директно ще потегли... ефектът ще е като на механична скоростна кутия, когато завъртите стартер на скорост, без да държите съединител!

8. Не оставяйте колата паркирана на друго, освен P. Ако си мислите, че когато е на D, значи е на скорост и няма да потегли на някъде - жестоко грешите! Принципът не е като при механичните - не експериментирайте;

9. Когато превключвате от P или N на друга предавка, никога оборотите не трябва да са качени от вас! Ако сте подали газ, изчакайте двигателят да си достигне празния ход и тогава превключвайте - дори да държите натиснат педала на спирачката, това включване може да изиграе ужасна роля на синхронизатора на автоматика...

10. Когато се изкачвате по баир или се спускате, колата сама преценява и обикновено при спускане държи по-ниска предавка, за да има мощност, а когато се спускате, сама ви забавя... Ако натиснете дори и леко спирачката, обаче, прекъсвате процесът на поддържане на скорост от двигателя и при голям наклон това може да доведе до ускоряване, ако държите спирачката съвсем леко! Внимавайте и не се предоверявайте на автоматика при баир и спускане, като си изтегляте краката от педалите!

11. Hold бутонът се игнорира, ако карате с пуснат Круиз Контрол.

 

Дано съм бил полезен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да добавя нещо: Типтроника сваля сам предавките надолу когато оборотите паднат под 1200, но нагоре трябва ръчно да се преместват и трябва да се внимава стрелката на оборотомера да не навлиза в червения сектор! Естествено, има ограничител на оборотите, но той е някъде в средата на червеното, аз лично не съм си правил експерименти кога точно ще ми изключи инжекциона.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо искам страшно много да ти благодаря за сканираните страници!!! Сега ще ги изчета и ще рапортувам като тествам всеки изписан ред - златен си!!!

 

2. Неутралната скорост държи под напрежение цялата система... не е полезно, не е и нужно - въобще не я използвайте - D е достатъчно умна предавка, за да прецени оборотите и да ви движи икономично;

Колега, това никъде не го пише, дори хората са написали, че може да се изполва при продължителен престой като например задраствания. Неутралната я описват като нулева на механичната.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това никъде не го пише, дори хората са написали, че може да се изполва при продължителен престой като например задраствания. Неутралната я описват като нулева на механичната.

Да, но за разлика от механичните скоростни кутии, при автоматичната празният ход е нещо непривично, така да се каже. Тоест, системата на скоростна кутия е под напрежение, тъй като се стреми да не прави контакт между двигателя и ходовата част, тъй като подаването на въртене към колелата е по подразбиране. Сиреч, все едно си държиш крака на съединителя, с малката разлика, че тук съединителя го държи самата скоростна кутия, а това е вредно... особено ако се надъниш на дупка или пък включиш в движение на скорост... по принцип японците правят здрави и дуракоустойчиви устройства, но този проблем с неутралната го имат всички автоматици...

 

Надявам се да съм го обяснил достатъчно ясно... това е като да си вързал с ластик двигателче и колелце... и да имаш друго двигателче, което да опъва ластика, за да не се допират първите две...

 

P.S> Пък и за какво ти е в задръстване да превключваш на неутрална? Нали така или иначе трябва да държиш спирачка, за да не тръгне на някъде колата? А на автоматикът като натиснеш спирачка, колата на всяка една предавка прави едно и също - спира и не се движи :) Малко е безумно да превключваш - ей така, заради идеята! Единственото, което можеш допълнително да направиш е да дръпнеш ръчната, когато си на неутрална, но пък това може да се постигне в задръстване, като сложиш на P - тоест, пак няма логика!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

P.S> Пък и за какво ти е в задръстване да превключваш на неутрална? Нали така или иначе трябва да държиш спирачка, за да не тръгне на някъде колата? А на автоматикът като натиснеш спирачка, колата на всяка една предавка прави едно и също - спира и не се движи :) Малко е безумно да превключваш - ей така, заради идеята! Единственото, което можеш допълнително да направиш е да дръпнеш ръчната, когато си на неутрална, но пък това може да се постигне в задръстване, като сложиш на P - тоест, пак няма логика!

Стил на каране, желание да почине крака при продължително шофиране, не да е нон стоп на газта и спирачката, това е. Иначе да, няма причина да изключваш от D на N :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За неутралната "N" на 3-тата снимка в редата долу пише че може да се ползва при продължителен престой както и в задръствания, така че не мисля че е проблем но няма смисил, в задръсвания караш само със спирачката тя колата сама си тръгва като си махнеш крака от нея вместо да превключваш постоянно

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дори е препоръчително в задръствания да се слага на N, за да не натоварваш спирачката особено ако си карал по екстремно колата и изведнъж ти се наложи да седиш по задръстванията. И един съвет към всички собственици на автоматици: ВИНАГИ СПИРАЙКИ КОЛАТА И ПРЕДИ ДА ВКЛЮЧИТЕ НА P ДЪРПАИТЕ РЪЧНАТА СПИРАЧКА! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук нямах предвид това, а както си караш на D може ли да превключиш на 3-та, после на 2-ра с лоста и т.н...

И води ли това до нещо негативно за скоростната кутия?

Честно казано - елементарно! По оборотите и скоростта :) Аз лично ги познавам без никакъв проблем при себе си... Приблизително е следното:

от 0 до 20-30км/ч, като оборотите варират от 900 до 2500 - първа предавка.

от 20-30 до към 50 максимум, ако не я настъпваш - втора.

от 50 до към 70-80 и дори 90, ако ускорояваш рязко - трета.

Оттам нататък си на четвърта.

 

Ако пък намаляваш и искаш да знаеш на коя си - обикновено преминава на по-долна предавка, когато въртенето мине под 1200-1100 оборота. Тоест можеш да си на четвърта до към 55-60км/ч, на трета до към 35-40, на втора до към 10-15 и надолу вече е първа.

 

Надявам се да си разбрал... пък днес на срещата, ако беше казал, щях да ти го покажа :)

 

 

Тук (4) това нещо не го разбрах... :blink:

 

P.S> След като прочетох, в общи линии неща, които е редно да имате предвид:

...

4. Не подавайте газ, докато сте на D, 2, 3, R или L, тъй като натоварвате спирачната система и може да я повредите;

...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук нямах предвид това, а както си караш на D може ли да превключиш на 3-та, после на 2-ра с лоста и т.н...

И води ли това до нещо негативно за скоростната кутия?

Можеш - да! Но ефект ще има само ако смъкваш надолу, а не ускоряваш...

 

 

Тук (4) това нещо не го разбрах... :blink:

Грешка съм допуснал - не газ, а газ и спирачка едновременно! Както и ако сте на P, не подавайте газ...

 

 

А иначе за разясненията за нутралната - съгласен съм :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смисъла на N е, че като спра на светофар на D се усеща напрежение в двигателя и скоростната кутия, даже лека вибрация, които на неутрална изчезват, така че аз превключвам в задръстванията постоянно между двете. 3 и 2 е добре да се ползват в планински условия, когато катериш големи баири и.т.н, идеята е, че автоматика не винаги се сеща да понижи предавката и колата се мъчи с ниски обороти по баира на четвърта, което и пречи да ускори, а и лапа доста гориво, в такива случаи се дърпа ръчно 3, ако е нужно и 2, и всичко е ОК, същото може и да се ползва при спускане по големи баири, много не разчитайте да се сети сама да се забави, тея ръчни предавки са за това. Между другото, между директ и неутрал може да се превлючва даже и без да натискате копчето на лоста, така че не е проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, много се тормозите за автоматика. Не забравяйте, това е направено за използване без интензивна мисловна дейност - от арабския, азиатския,

американския свят.

 

Конкретно за автоматика с типтроник:

 

Правилото е само едно единствено: Копчето на лоста се натиска само когато колата е спряла. То предпазва от включване на задна или парк позиция в движение. Всички останали операции с лоста са позволени в движение. Компютърът преценява кое може и кое не. Дуракоустойчиво е.

 

Ако се опитате да включите 2ра предавка при скорост 200км/ч, тя просто няма да се включи, както и 3та. Повече от 6000 оборота двигателят няма да качи в автоматичен режим. Опит да се пусне 3та или 4та скорост при нулева или ниска скорост - не става.

 

Изключване от скорост на светофар не е проблем.

 

Второ важно неписано правило - преди включване на парк позиция особено на наклон, задължително е използване на ръчна спирачка, заедно със спирачка. Иначе лостът блокира и е нужна сила да се изкара от парк позиция.

 

При смяна на предавките алгоритъмът извършва пълен контрол на оборотите на валовете, процесът на зацепване на съединителите и т.н. доколкото знам и въртящият момент на двигателя се регулира в този момент. Така че всичко е под контрол, мислене не е необходимо.

 

Далеч по-важно е да сменя маслото навреме и с правилно масло, да не се стресира маслото и механиката с ексцесии зад волана защото това не е

автомобил за драг, нито влекач, нито офроуд.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

И аз съм със типтроник и установих, че при положение D на скоростния лост колата си е малко мудна, но при преминаване на /спортен режим/ типтроник си е направо върха. Копчето за превключване на скоростния лост от позиция на позиция е единствено за да предпази автоматика от волно или неволно превключване по време на движение на задна или на паркинг. Между другото при паркирана кола и изключен двигател и без ключове на контакта при опит да се премине на скоростния лост от положение Р на някое друго е невъзможно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото при паркирана кола и изключен двигател и без ключове на контакта при опит да се премине на скоростния лост от положение Р на някое друго е невъзможно.

Това е само при новите автоматици, тоест при типтроника. На по-старите автоматици, при изключен двигател, може да се ръчка, което е МНОГО ВРЕДНО за кутията... особено ако не сте дръпнали ръчната, като минете от P на R примерно, колата ще остане като на изключена от скорост - не е като при ръчните скорости, двигателят да държи. Съответно е възможно да ударите друга кола, най-малкото, пък и кутията не е предвидена да съществува в подобни условия :)

 

Така че - пазете ги ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На по-старите автоматици, при изключен двигател, може да се ръчка, което е МНОГО ВРЕДНО за кутията...

 

Ако лоста единствено превключва ел. сигнали, не би трябвало да се случи нищо особено, понеже всичко е изключено при изваден ключ... Проблем е само както спомена Р позицията, да не се удари колата в нещо, и да не се включи в движение на Р, не знам дали тази блокировка би издържала подобен стрес.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...