Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Мицубиши - има ли шанс в България?


jolly_roger

Препоръчано мнение

:mitsu-smiley: Отварям тази тема без капчица кръв в главата ми :icon_n_furious: . Въпросът, който ме мъчи в момента е: как по дяволите Балкан Стар успяват да продават автомобили от любимата ни марка? Според мен те не прОдават а прЕдават марката Мицубиши. На какво разчитат за да продадат някоя и друга бройка? Защо изобщо са станали представители след като нямат интерес да продават японски автомобили? Няма ли най-накрая да изчезне това понятие "официален представител"? Буквално ми идва да мина с една картечница и да ги разстрелям всичките търговци и директори в Балкан Стар. Не мога да разбера как така човек отива с 2 чувала пари при тях за да си купи 2 коли а те правят всичко възможно и накрая успяват да го разубедят да си купи друга марка :icon_censored: . Историята следната:

Шефовете ми карат два служебни Опела (Зафира) от няколко години и сега им изтича лизинга. От няколко месеца са решили да ги сменят с други автомобили и един от вариантите беше Аутлендър. През тези няколко месеца един от колегите, който е и зет на единия от шефовете положи неимоверни усилия да ги убеди, че това е автомобилът! Без да е фен на Мицубиши момчето съвсем безпристрастно и с факти им доказа, че точно този автомобил трябва да закупят. Аутлендъра наистина е прекрасна кола и като характеристика и като цена и като визия на първо място. Решиха да капаросат 2 бр. от тези с френските мотори, които щели да дойдат през Февруари. Когато са ме подпитвали и мен и аз правех всичко възможно да ги убедя да вземат такива. Бюрото ми е точно фронтално срещу паркинга, едно голямо стъкло ни дели и сърцето ми се топлеше от факта, че след няколко месеца щях да им гледам муцуните ежедневно на 4-5 метра от мен. Хората си имаха резерви към Балкан Стар, но не и към Мицубиши. Казах им, че през последната година нещата са се променили и ще вървят към по-добро, но изобщо не съм бил прав. Когато садихме дръвчетата и екипа от bTB ни питаше защо не се продават толкова Мицубишитата - тогава бяхме прави като им казахме, че проблема е в представителите за България. Във вторник шефовете (вече навити да купят колите) ме помолиха да уредя тест-драйв за днес. Все пак не може да купиш кола без да я покараш поне малко. Звънях на телефона на Стоян, но се оказа, че той вече е на друга позиция и на негово място ми се яви някой си Николай Попов. Говорих с него, казах му за какво става въпрос, човека каза, че няма проблеми само да му звънна контролно днес за всеки случай. Когато хората тръгнаха днес (с намерение да капарират 2 бр. Аутлендъри) аз му звъннах на същия този Николай и за да видя дали няма проблеми и му казах, че до 30мин. еди-кой си ще е при него за тест-драйв. Момчето каза няма проблеми, единият от тестовите модели е излязъл за тест, а другият е тук и бил влязъл за смяна на гуми, но хората да заповядат и двата модела са на разположение. Изрично му казах няколко пъти, че хората за навити над 90% да вземат колите и да направи всичко възможно да допълни останалите няколко процента. След това се оказва обаче, че са необходими още няколко часа за да се сменят 4 гуми!!! Е що за глупост е това? А от другият модел никакви следи. Изкарали на хората един чисто нов, но с него можело само на паркинга да се повозят. Нямало и бензин в тази бройка! Е, не ги ли е срам поне малко? Отиват хорат с парите и с уговорен час за тест-драйв и не могат да покарат нито една от трите бройки!!! На една не можели да сменят гумите, другата била еди-къде си, третата нямала бензин....леле мале. Пълни некадърници са в Балкан Стар, сега заради тях и аз ще гледам Аутлендър, но през крив макарон. Как ги продавате тези автомобили бе хора? На какво разчитате? Ако това е отношението на Балкан Стар към купувачите, когато им бутат парите в ръцете (140 бона не са малко), какво ли е след това? Аз как да разчитам на сервиз и поддръжка после? Пълно безумие. Безсрамници. Вярвам, че всички критики към тях досега са били основателни, ще изровя всички случки от форума и ще си направя труда да ги опиша и изпратя до MMC в Япония.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

:icon_doh: Дано това да го прочетат отговорните хора в БалканСтар и да си вземат бележка. Според мен автомобилите на Митсубиши се продават въпреки неадекватната политика на "официалния вносител", само защото са едни от най-хубавите коли и който е решил да си я купи от България ще изстрада и ще преглътне всички проблеми само защото е фен на марката. Аз лично много се зарадвах, когато видях това лято реклама по телевизията и билбордове на Митсубиши, но явно това е било само временно. Ако заплатите на всички работещи в БалканСтар бяха обвързани с продажбите - нещата щяха да стоят по друг начин.

Мога само да съжалявам за случилото се, защото аз също агитирам приятелите и познатите си да си купят коли от любимата марка, вече успях да убедя двама да си купят чисто нов Колт, като на единия дори дадох 1000 лева за капарото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хммм...ако наистина нещатата седят така, пиши в писмото си до японците, че цяла българия те подкрепя!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако обаче в Балкан стар, има поне един представител от фирмата която представляват - в случая да има един японец от ММС, и то в контракта за представителство да е упоменато че са длъжни да назначат техен човек и да му плащат заплата - и той човека ще ги гледа ей така как се работи по български, само че ще е с права - позволяващи му да внася безапелационни корекции в стила на работа. Не знам на каква позиция ще е, но едва ли тогава ще им стиска да правят каквото си искат.

Че маркетинговата политика ли им е объркана, с обслужването подобни неща - но е ясно, че те дори интересите на собствената си фирма не могат да защитават - от която получават възнаграждение и за съвестна работа. За това дали си обичат марката не е ясно.

Сигурно там има и много съвестни и с чувство за отговорност хора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няколко пъти се заслушвам в реклама на Балкан стар (за някакви коледни промоции) и искрено се надявам да чуя нещо за автомобила на годината :mitsu-smiley: .... но уви. Само някакви други марки, които не мога да кажа, че са по-популярни от японския отличник. Сега като се замисля май не съм видял официална реклама на Мицубиши по масовите медии, а където се чуе за :plane: :mitsu-smiley:, БС се споменава само като някой паразит отзад като "Официален представител" :icon_n_furious:

 

Как да убедиш човек, че това е най-качественото, като никъде не се споменава за него :icon_doh:

 

Ние си го знаем ама .....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно момичета и момчета ,ще дойде нашия ред............ :icon_rock: :icon_dance:

 

не знам ще дойде ли. По дяволите, не се интересувам от нови коли, цени и пр, че ми е малко рано (финансово), ама днес чета в 24 часа - тойота с най-големи продажби, (сглобка Истанбул и СССР), Мазда 2 - кола на годината, според 30 журналиста..... платени.....

Бе :icon_censored: , гласувахме като изоглавени, да видим поне една реклама по Тв.... Какъв кеф беше билборда на кръстовището НДК!

 

П.П. рекламират новия колт в mail.bg. това съм засичал като реклама....... и на НДК.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Дизайна на Аутлендъра си е достатъчно добра реклама - човек винаги извърта глава, когато се размине с такъв автомобил. Въпроса е защо, когато си навит да го купиш се сблъскваш с такива идиотски проблеми. Вече напълно ми е ясно, че Мицубиши, като марка нищо не означава за Балкан Стар, но когато един автомобил (дори два) се е продал сам и от тях се изисква само да приберат парите, а те не могат, това е признак на неграмотност, некомпетентност и незаинтересуваност. Не автомобил на годината в България, а автомобил на годината във вселената не могат да продадат негодниците. Дано Балкан Стар не успеят да разбият имиджа, който сами (и доколкото можем и ние) си създават моделите на Мицубиши. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мицубиши има шанс в България, както и навсякъде по света според мен.

 

Определено има нужда от по-добро обслужване на клиентите и такива случки не би трябвало да стават. Дано хората от Балканстар се замислят над тези неща.

 

Относно рекламата, колеги, не е толкова лесно да извадиш една торба пари и да се появиш насякъде по билбордове и ТВ. Рекламата се прави с цел, трябва да е оправдана инвестиция, фирмата трябва да може да отговори на очакваните резултати от тази реклама. Съгласен съм, че други марки продават повече коли най-вече с реклама, но ние не знаем какви са целите и възможностите на Балканстар за Мицубиши. Така че без вътрешна информация е трудно да се коментира този въпрос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че много Мицубишита се карат вече!

 

Налага ми се да пътувам всяка седмица до Банско и при последните ми ходения ми прави впечатление, колко много L200, Pajero i Outlander се карат по онзи край. Това е нещо, което изключително ме радва и "издига" банскалии в очите ми. Може би тамошните (Благоевградските) Балкан Стар се справят по-добре със задачите си от Софийските си колеги.

 

Дано се научат да работят, защото на теория на всички ни е ясно какво и как (сигурно и на тях им е ясно), но е видно че практиката им куца!

:icon_dance:

Дано не провалят любимата ни марка!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Значи за да е ясно какво се случва: обади ми се тази сутрин въпросното момче Николай Попов. Не знам дали е чел темата или някой друг я е прочел, но държеше да си изясним ситуацията. Съжаляваше, че така се е получило. Просто лошо стечение на обстоятелствата с наличните коли. Оказа се, че колата, която са им дали да покарат е без номера, била е за клиент и е разбираемо, че не може да се кара из улиците. Но не мога да ги оправдая заради това. Едната от тестовите коли чак тази сутрин успяла да излезе от сервиза. Оказа се, че гумите на Аутлендъра не могло да се сменят лесно заради някакъв ръб на джантите. Може би Иво Лаков ще даде повече разяснения по въпроса. От Балкан Стар са съгласни да дойдат с една от колите до нашия офис за да се направи тест драйв, но както каза и самия Николай - "След като се обърне каруцата, пътища много". Уважавам усилията им, говорих със шефа отново, но според него вчерашната случка е ясен сигнал какво го очаква и след това, ако закупи този наистина прекрасен автомобил. Аз най-много съжалявам от всички. Истината е, че нещо или много неща трябва да се променят в Балкан Стар. Не може така с лека ръка за се губят сигурни клиенти. Вчера изгубиха 2-ма, но тази случка ще я знаят всички техни колеги и приятели, повечето от които предполагам, че са с възможности да си позволят актуалните Аутлендър и Паджеро. Сега вместо 2 Мицубишита, по улиците ще се движат с 2 повече немски кошници. Тъжна картинка. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Дизайна на Аутлендъра си е достатъчно добра реклама - човек винаги извърта глава, когато се размине с такъв автомобил. Въпроса е защо, когато си навит да го купиш се сблъскваш с такива идиотски проблеми. Вече напълно ми е ясно, че Мицубиши, като марка нищо не означава за Балкан Стар, но когато един автомобил (дори два) се е продал сам и от тях се изисква само да приберат парите, а те не могат, това е признак на неграмотност, некомпетентност и незаинтересуваност. Не автомобил на годината в България, а автомобил на годината във вселената не могат да продадат негодниците. Дано Балкан Стар не успеят да разбият имиджа, който сами (и доколкото можем и ние) си създават моделите на Мицубиши. :mitsu-smiley:

 

 

Здравейте,

С jolly_roger се чухме по телефона и изяснихме някой неща.

Не всичко е така както е описано в първия пост, но както казах тези неща ги обсъдихме.

 

 

Поздрави, на всички :mitsu-smiley: - фенове

 

П.С към последния колега.

В Югозападна Б-я 99% от автомобилите са купени от нас.

Само за справка до миналия месец от началото на годината продажбите на нови Мицута са 880.

Като се надяваме до края на годината да прехвърлиме 1000 :D

 

 

 

Ако някой има въпроси съм отворен за отговoри.

jolly_roger ми има телефона.

Весели празници на всички.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Снощи като се прибраха шефовете точно това ми обясниха. Всичко което съм написал е по техните думи. Изобщо не преувеличих като казах, че нямам кръв в главата - много трудно ми беше да повярвам, че е възможно някой да се е навил да си купи автомобил (не какъв да е, а Мицубиши) и да се върне така разочарован от продавача (от БС, не конкретно Николай - те самите казаха, че ти е нямало какво да направиш). Лошото е, че с право хората няма да стъпят там повече (не са ли прави да си мислят, че след като едни гуми се сменят толкова време положението със сервиза и поддръжката няма да е по-розово?). Аз не мога да се поставя на тяхно място, защото съм луд фен и бих изтърпял много повече за да имам Мицубиши, но вие можете и ще разберете, че са прави да не се върнат. Съжалявам за обидните изрази в първия ми пост. С Балкан Стар сме в прекрасни отношения като вносител и фен клуб, но наистина трябва да се промени нещо в политиката ви към клиентите. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Представете си някоя уважавана дама, която звъни на инфо линията на някой прах за пране да протестира че любимият и прах не е достатъчно добре рекламиран и че губят клиенти.

 

Емоциите са враг на бизнеса, трябва да се борави с достоверни факти и тези факти да се интерпретират достоверно.

 

Мицубиши в цяла Европа е с нисък приоритет и това очевидно е политика, и ние като потребители не дефинираме тази политика. Моето мнение е, че за бизнес приложения Мицубиши не са подходящи поради недостатъчно надеждна сервизна инфраструктура, време за доставка на части и др. Друг аспект (по-специално в западна Европа) е че използването на Мицубиши като фирмена кола не би било добре прието, поради народопсихологията. Има 2-3 варианта. Или се прави флота с най-невзрачни VW (най-често Шаран), Шкода и Ауди за ежедневна работа, или се взимат шик коли като Мини или Смарт, или се наема горен клас лимузини, в зависимост от случая. Много малко фирми ползват японски коли по принцип за бизнес приложения. Във всяка фирма има отговорен за автопарка и той си прави добре сметката ако е отговорен за милиони.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е изводът колеги? А бе не можем ли НИЕ, истинските радетели на МИТСУ, да намерим начин ние да имаме права над марката и да продаваме МИТСУ в БГ!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Веднага се съгласявам с пoследния пост на Jolly Roger!

Клиентите в България стават претенциозни - и с право! Мина времето, когато за ладичка се чакаше 15 години, изборът е голям, конкуренцията - още по-голяма. Клиентът трябва да се ухажва повече от жена! Много повече, защото идва сам да остави изкараните от него самия пари! Освен да се ухажва - трябва и да се уважава. Едва ли е било проблем, знаейки, че няма да може да се направи тестдрайв да се вдигне един телефон и да се каже на хората - пък било то и да се смотат нещо - да не идват. Да си губят времето. Щото ми загубиха 2 дни едни търговци на авточасти и не ме беше яд ни за труд, ни за разходи, ЗА ИЗГУБЕНОТО ВРЕМЕ ме беше най-яд, че то ми е най-ценно и най-кът! Сигурен съм, че едно такова обаждане би им направило много добро впечатление, дори да не направят тестдрайва - ще се почустват добре, обслужени, ще открият грижа за тях и внимание......... дори, когато закъснявам с 10 мин се обаждам да предупредя. Дори и на жената... Така човек показва внимание. Толкова ли е трудно?

880, или 1000 - дай боже и повече, а това без никаква реклама.... Мицубиши се продава само... Само си създава имиджа... Сред ценители.... А ако се направи реклама? дали няма да се продадат двойно повече коли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........................ Едва ли е било проблем, знаейки, че няма да може да се направи тестдрайв да се вдигне един телефон и да се каже на хората - пък било то и да се смотат нещо - да не идват. Да си губят времето. Щото ми загубиха 2 дни едни търговци на авточасти и не ме беше яд ни за труд, ни за разходи, ЗА ИЗГУБЕНОТО ВРЕМЕ ме беше най-яд, че то ми е най-ценно и най-кът! Сигурен съм, че едно такова обаждане би им направило много добро впечатление, дори да не направят тестдрайва - ще се почустват добре, обслужени, ще открият грижа за тях и внимание......... дори, когато закъснявам с 10 мин се обаждам да предупредя. Дори и на жената... Така човек показва внимание. Толкова ли е трудно?..........
:mitsu-smiley: В конкретния случай Николай не е знаел, че гумите се сменят с часове. И двамата си мислехме, че ще са сменени докато пристигнат хората. А защо това не се е случило - проблема отново е в БС. Това все пак са само 4 гуми, не 400. Какъв е този ръб по джантата дето толкова усложнява нещата умът ми не го побира? :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Снощи като се прибраха шефовете точно това ми обясниха. Всичко което съм написал е по техните думи. Изобщо не преувеличих като казах, че нямам кръв в главата - много трудно ми беше да повярвам, че е възможно някой да се е навил да си купи автомобил (не какъв да е, а Мицубиши) и да се върне така разочарован от продавача (от БС, не конкретно Николай - те самите казаха, че ти е нямало какво да направиш). Лошото е, че с право хората няма да стъпят там повече (не са ли прави да си мислят, че след като едни гуми се сменят толкова време положението със сервиза и поддръжката няма да е по-розово?). Аз не мога да се поставя на тяхно място, защото съм луд фен и бих изтърпял много повече за да имам Мицубиши, но вие можете и ще разберете, че са прави да не се върнат. Съжалявам за обидните изрази в първия ми пост. С Балкан Стар сме в прекрасни отношения като вносител и фен клуб, но наистина трябва да се промени нещо в политиката ви към клиентите. :mitsu-smiley:

 

 

Джантите са 18ки и имат един вътрешен ръб, които пречи на качването и свалянето на гумите и всичко става много трудоемко, съжалявам, че нямам снимки на такава джанта (при възможност ще постна).

Трябваше от едната тестова кола гумите да се прехвърлят на джантите на другата и затова и двете коли бяха в сервиза. Клиентите ги заведох в сервиза и там се виждаше как двата автомобила са на подемник със свалени гуми и джанти.

 

На господата им предложих днеска да отида до техния офис лично да направим тест на колата, те отказаха :no2:

 

Когато бяха при мен за да излезна от положение, запалих една нова кола без номера и я покарахме отзад.

Така, че съм направил всичко, което ми беше по силите в тази ситуация.

Това е от мен.

Още един път, си поднасям извиненията за породилата се ситуация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Джантите са 18ки и имат един вътрешен ръб, които пречи на качването и свалянето на гумите и всичко става много трудоемко, съжалявам, че нямам снимки на такава джанта (при възможност ще постна).

Трябваше от едната тестова кола гумите да се прехвърлят на джантите на другата и затова и двете коли бяха в сервиза. Клиентите ги заведох в сервиза и там се виждаше как двата автомобила са на подемник със свалени гуми и джанти.

 

На господата им предложих днеска да отида до техния офис лично да направим тест на колата, те отказаха :no2:

 

Когато бяха при мен за да излезна от положение, запалих една нова кола без номера и я покарахме отзад.

Така, че съм направил всичко, което ми беше по силите в тази ситуация.

Това е от мен.

Още един път, си поднасям извиненията за породилата се ситуация.

:mitsu-smiley: Дано не си ме разбрал погрешно Ники, но към теб никой няма никакви забележки. Направил си каквото си могъл - това те ми го казаха. Факт е обаче, че нито ще ги гледам Аутлендърите, нито ще имам възможност да се возя на тях или пък да ги карам. Нещо, в което до снощи бях напълно убеден че ще ми се случи. Просто се поставете на тяхно място - отиват на уговорен преди няколко дни и потвърден същият ден тест драйв. Преди това други хора са се борили да им разчупят предразсъдъците спрямо сервиза (там работи и безкрайно уважавания от нас Иво Лаков) и обслужването в Балкан Стар. Бях убеден в това, което им наговорих - няма как да кажа лоша дума за вас след като сме в добри отношения и се надявам така да е и за напред. Съгласи се, че в техният случай и най-малкото камъче ще обърне каруцата. Още в понеделник или вторник говорихме за тест-драйва в четвъртък следобяда, нали? Нали тогава дойдоха хората? Не по-късно, не по-рано. Къде да търся проблема? Не е ли трябвало в този случай БС да се подготви както трябва за клиентите си? :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"На господата им предложих днеска да отида до техния офис лично да направим тест на колата, те отказаха"

 

 

За съжаление хората са прави - всеки си има достойнство, още повече, че не са били 100% готови за покупката на :mitsu-smiley:. Аз също бих постъпил така, но с тази разлика - паля колата и отивам във някой от другите центрове на БС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да се оплача от БС.Винаги са били точни и коректни към мен.Когато си взимах БУБУ ги направих луди горките и определено им скъсах нервичките.Независимо от това обаче сички бяха мили и се разкъсваха само и само да угодят и да остана довона....Също така мога да кажа, че и до сега се грижат по същият начин за мен,като и преди.

Определено съм доволна от обсужванто им,жалко че не е едно и също за всички!

 

 

Не е ли трябвало в този случай БС да се подготви както трябва за клиентите си? :mitsu-smiley:

 

Мисля че те трябва да са подготвени не само за този случай,но и за ситуации,в които нямат предварителна уговорка с клиент!Все пак никога незнаеш......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е изводът колеги? А бе не можем ли НИЕ, истинските радетели на МИТСУ, да намерим начин ние да имаме права над марката и да продаваме МИТСУ в БГ!

Спокойно - както казах ,ще дойде и това време, имам нещо предвид............. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Четох темата няколко пъти и не можах точно да разбера каква точно е ситуацията.

Някакви господа бизнесмени щели да купуват Аутлендъри и станало така, че не можели от БалканСтар да им осигурят точно на часа такива коли за тест. Те подадени на емоцията отказали покупката и се отказали от Мицубиши.

И какво толкова е станало, че не мога да се сетя? Емоции, вълнения, гняв - пагубен е за бизнеса!

На такива бизнесменчета ако им пропадне някоя сделка за маслини например, сигурно започва бой!? Хайде моля ви се сега. Глупости на търкалета. Не са искали наистина тези коли!

Ще отидат на другия ден или от БалканСтар ще им закарат колата за тест след няколко дена.

Като не искат - прав им път! Да ходят да купуват Тойота в ТМ Ауто, които ще им скъсат нервите още повече! Или в Хонда - там какво чудо е, не е за разправяне.

А от БалканСтар нека си направят поука, защото има сигнали и от други места, че нещо там работата им куца!

Според мен трябва да се подбират кадри с необходимата компетенция и професионализъм!

Дори да не може да се осигури кола за тест, така да се поднесат нещата, че клиентите да не си отидат вбесени от случката, а с усмивка на лицето.

Психология е това и тя в много случаи се оказва решаваща. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...