Премини към съдържание

Проблем, помощ!


Препоръчано мнение

DJ, да не се засегнеш - нарочно ли пишеш бубина, почти колеги сме :)

Да - пърдон,бОбина е................мерси за поправката.......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

.... а идея за цени ...

Отново зависи, ако ми кажеш каква е точно системата на запалване , ще ти кажа и цена, ако ли не я познаваш тогава става и снимка ......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с двигател D22A модификация, почти в края на 92, 150 коня без турбо.

Иначе днес се позагледах повечко в поведението на колата:

При палене в студено време е на около 900 оборота (и около 600 на топло), а като загрее - се закрепя на около 600.

Много е интересно поведението - сутринта като тръгна (след като е загряла малко), докато я карам на скорост - проблеми няма. Проблем се появява като натисна съединител - оборотите рязко спадат надолу (до около 300) и ако не загасне - постепенно се стабилизират около 600. Стабилизирането много наподобява люлеенето на махало - 300 - 900 - 400 - 800 - 500 - 700 - 600 и стабилизация.

Проблема се появява в 2 случая - сутрин - когато е студена, и ако известно време е била на паркинг (независимо, че двигателя не винаги е студен).

 

Дано това, заедно с кода на грешката (44) помогнат за дистанционната диагностика ;)

 

.... и предварителните ми благодарности за отзивчивостта :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с двигател D22A модификация, почти в края на 92, 150 коня без турбо.

Иначе днес се позагледах повечко в поведението на колата:

При палене в студено време е на около 900 оборота (и около 600 на топло), а като загрее - се закрепя на около 600.

Много е интересно поведението - сутринта като тръгна (след като е загряла малко), докато я карам на скорост - проблеми няма. Проблем се появява като натисна съединител - оборотите рязко спадат надолу (до около 300) и ако не загасне - постепенно се стабилизират около 600. Стабилизирането много наподобява люлеенето на махало - 300 - 900 - 400 - 800 - 500 - 700 - 600 и стабилизация.

Проблема се появява в 2 случая - сутрин - когато е студена, и ако известно време е била на паркинг (независимо, че двигателя не винаги е студен).

 

Дано това, заедно с кода на грешката (44) помогнат за дистанционната диагностика ;)

 

.... и предварителните ми благодарности за отзивчивостта :)

Ами код на грешка 44 е бобината, но поведението на твоя мотор както ми го описваш не е бобина ,а стъпково моторче - на такова ми мязе ,но така само гадая.......

Симптомите на скапанна бобина се появяват най вече при ускорение или доускорение.......и то като "тресне" само веднъж, ако ти треска постоянно докато ускоряваш - това значи кабели , лули или свещи пробити....... :icon_blush:

D22A е модификацията на купето ти, а мотора ти е 4G63 и е с дистирбуторна капачка..........не е DIS системата.......... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ Tymbi

Ето ми го проблема в неделя ще я погледнещ като дойда предварително в субота ще ти се обадя ::))))

При палене в студено време е на около 900-1000 оборота, а като загрее - се закрепя на около 900.

Много е интересно поведението - сутринта като тръгна (след като е загряла малко), докато я карам на скорост - проблеми няма. Проблем се появява, след като позагрее и реша да намаля и да спра или да изключа от скорост натисна съединител - оборотите рязко спадат надолу и ако не загасне - постепенно се стабилизират като съм натиснал съединителя и и дам рязко газ и се старая да проработи нормално, натискам след което спирачка и пак гас за да държа обороти да не загасне след което се оправя като е на 1000-1500 оборота. Стабилизирането много наподобява люлеенето на махало - 300 - 900 - 400 - 800 - 500 - 700 - 600 и стабилизация от време на време.

Проблема се появява след акто вече е позагряла колата (примерно сум я поизпънал на цариградско и на Орлов Мост спирам на светофара и ми гасне)

дано да е нещо малко и да може да се оправи иначе колата няма равна :::)) само това и е проблема гасненето ::)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

благодаря DJ

 

Ето на това му се казва бърза и качествена дистанционна диагностика :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

D22A е модификацията на купето ти, а мотора ти е 4G63 и е с дистирбуторна капачка..........не е DIS системата.......... :rolleyes:

 

??? Бъркаш ли нещо или може би просто не знам какво наричаш "дистрибуторна капачка" - още са ми неясни някои термини на български.

 

Иначе описаните симптоми звучат точно като това "стъпково моторче" - IAC motor, idle air control motor. Понеже се развалят много съм си махнал моето и по принцип горе-долу така ми се държи - за да компенсирам съм развъртял този винт оградения с лилаво

 

http://members.shaw.ca/dsm.1000q/Engineprimer/1G/throttlebody.jpg

 

както и още един винт от задната страна, към него е закачена една жица - това е контакт, който показва на компютъра кога мотора е съвсем на празен ход, та този винт може да се завърта така че да позволява когато газта е отпусната, клапата да не се затваря на 100% и да си пропуска достатъчно въздух за да се поддържа празен ход без споменатото моторче.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

93TSIAWD

Искаш да кажеш че това е проблема при мен ::)? ако е той то тогава трябва да го сменя това моторче :)?? и се чудя дали ще е скъпо моточето??? В Неделя ще мина през DJ-я за да я погледне че немога да карма така гасне ми и не е приятно :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай като временно решение да отвъртиш тоя винт дето е показан с лилаво на картинката максимално. Иначе да, трябва да се сменя моторчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

??? Бъркаш ли нещо или може би просто не знам какво наричаш "дистрибуторна капачка" - още са ми неясни някои термини на български.

Нищо не бъркам , ако се съмняваш в мен - то това е друг въпрос...........

Дистрибутор се казва на това ,което е делко...........ако знаеш какво значи делко обаче..........на него отгоре му има една капачка наречена дистрибуторна капачка..............тя служи за разпределение на тока за запалването на всеки цилиндър, а вътре му се върти контакт наречен палец...............именно той от общия високоволтов кабел идващ от бобината разпределя напрежението на всеки един цилиндър идващ до всяка една свещ............мързи ме да търся картинки а и нямам време за това , достатъчно много са ми колите долу ..........описания принцип на високоволтовото разпределение го има на 75% от автомобилите в света, ако ти не го знаеш това и не си го виждал е друг въпрос.............

Сега ще ти обясня какво е DIS система..............в най общия случай това е лула бобина и на всеки цилиндър си има отделна бобина с лула.....вътре има и комутатор дори в някои случаи.............в по старите мотори ( 90 - 96 година) тази система е по проста .........там има две бобини с по два крака и два кабела ,едната бобина захранва 1 и 4 цилиндър , а другата 2 и 3 цилиндър ако е 4 цилиндров мотора.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

93TSIAWD

А колко струва такова моторче ::)?

Моторчето е скъпо .......около 600 лв. струва............

Представлява 4 намотки свързани в бридж т.е. 2 намотки с общ край и втори път 2 намотки пак с общ край................всяка намотка има окол 689 навивки ,като 1-вата намотка е с 396 навивки ,а втората е 293 навивки, това се дължи поради факта ,че макарата, която е от пластмаса в центъра си е с по малка обиколка и за да създаде подходящото магнитно поле намотката , му трябва повече навивки, колкото по към периферияа отива ,толкова по дълги са навивките .....или с други думи , общия брой навивки е 689 ,а общия извод на двойката намотка се взима на 396 -та навивка ........... :rolleyes: по същия начин е и другата намотка и всъщност се получава моторче с 6 крака, два са общите за всяка една цяла намотка , а другите са индивидуални изводи и там всъщност ЕКУ-то подава сигнали.............съпротивлението м/у всеки един край и общия за намотката трябва да е около 30 ома............

Такива моторчета съм се опитвал да ги оправям и до някъде има положителен ефект , но про блема е че не ми е ясно посоката на навиване на намотките а това е много важно.......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зададох така въпроса, защото при нас всичките DSM с 4G63 са с електронно запалване, само 1.8 имат дистрибутори. Ако не ти е проблем, може ли да ми покажеш снимка, че ми е интересно.

 

А тия моторчета тук са много по-евтини, направо се чудя дали да не почна бизнес с тях :D Относно намотките, някъде със сигурност трябва да има схема как вървят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все пак мисля че не е с диструбутор ама.. това не е чак толкова важно в случая.

 

Наистина не е лоша идея да докараш няколко моторчета. Най-вероятно ще имат пазар. Въпроса е че нуждите тук са доста разнообразни, а до колкото съм виждал в щатите се намират за 4G63 само...

 

А ето и снимката post-199-1196576488_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами код на грешка 44 е бобината, но поведението на твоя мотор както ми го описваш не е бобина ,а стъпково моторче - на такова ми мязе ,но така само гадая.......

Симптомите на скапанна бобина се появяват най вече при ускорение или доускорение.......и то като "тресне" само веднъж, ако ти треска постоянно докато ускоряваш - това значи кабели , лули или свещи пробити....... :icon_blush:

 

... предполагам, че при мен не е само един, а са по-скоро 2 проблема ........

ПОследния път като ходих на компютърна диагностика (софтуер на Бош), когато ми правиха тест на двигателя (закачиха ми едни кабели по кабелите към свещите ) - на графиката се оказа че 2-ри цилиндър (или поне 2-рия от ляво на дясно) се държеше странно - работеше на ръба, т.е. стълбчето, което отчиташе неговата работа беше най-ниско и от време на време минаваше под критичната стойност и ставаше червено.

 

... за съжаление "майстора" гледаше по-умно и от мен и не успя изобщо да даде и предположение на какво се дължи това ....

 

... в интерес на истината до сега 2-3 пъти съм усещал, че мотора не работи както трябва (по-скоро някой от цилиндрите сякаш) - леко тресене, нестабилност на работата на двигателя - което след известно време изчезва. Дори веднъж имах чувството че единия цилиндър изобщо го няма (.... за около 3-5 минути след запалване, след което сякаш се оправи) ...

 

.... та предполагам, че това е причината за код 44, но и идея си нямам на какво се дължи и какво трябва да предприема ....

 

само да допълня картинката - сменил съм кабелите към свещите (май бяха на Бош) и свещите (японски, ама не съм сигурен точно какви, но пак б яха по каталог)

 

.... та ако можете и за това да помогнете ........ ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... предполагам, че при мен не е само един, а са по-скоро 2 проблема ........

...

 

Код 44 си е баш бобината. В такъв случай дори и с нови кабели и свещи ефектът е нулев, защото проблемът е преди тях. За диагностика ти препоръчвам някой от оторизираните сервизи, за да не гледаш пак опулени физиономии от "майстори". Специално за това прекъсване при Еклипсите си е супер стандартно. Самата бобина не струва някакви космически суми, а решава ужасно досаден проблем. Колкото до изпълнението с цилиндрите, мове би наистина има и втори проблем. По това, което чета във форума, DJ-я е достатъчно кадърен и отзивчив и ще ти обърне внимание. Лично аз съм от Пловдив и за съжаление не съм успял да се възползвам от услугите му досега. Истината е, че има малко хора, които могат да се справят с диагностиката на :mitsu-smiley: и ако не ползваме оторизираните сервизи е добре да се обръщаме към хора, които знаят какво правят и няма да се учат на колите ни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писна ми вече! Тъкмо се прибрах в София, след основен ремонт, колата ми отначало беше добре в града,

после като покарах 10-15 мин на дълго и пак започна същите неща като преди ремонта, а именно -

когато карам из града бавно си държи обороти, но след 20 мин каране изгасва при освобождаване от скорост,

това е вече от 2 месеца сигурно, ще сменя бобината, дано да е тя проблема ! :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писна ми вече! Тъкмо се прибрах в София, след основен ремонт, колата ми отначало беше добре в града,

после като покарах 10-15 мин на дълго и пак започна същите неща като преди ремонта, а именно -

когато карам из града бавно си държи обороти, но след 20 мин каране изгасва при освобождаване от скорост,

това е вече от 2 месеца сигурно, ще сменя бобината, дано да е тя проблема ! :icon_hmm:

Това не е бобина според мен ................това ми мязе по скоро на дебитомер , ........ако знаеш какъв е , мога да т икажа с малко повече сигурност от какво би могло да е.............дали е VAF или MAF ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомер, стъпкова моторче, може и друго да е. Ще се наложи добра диагностика, елкон на запалитената уредба.

Ама приказки от рода на "т.е. стълбчето, което отчиташе неговата работа беше най-ниско и от време на време минаваше под критичната стойност" не вършат работа. Ако е това стълбче е същото за което се сещам означава че или свеща на този цилиндър е с по-малко разстояние между електродите, или има пробив и прескачане на искрата не там където трябва. Това е напълно достатъчно да имаш описаните проблеми. Направи си следния експеримент (не веднъж съм го писал в форума), на загрял двигател, вдигаш 40км/ч после включваш 5-та скорост и рязко настъпваш газта до дупка. При това положение следим за прекъсване. Колата трябва да почне с ръмжене и мъки да набира много плавно. Ако обаче има някакво прекъсване е важно да се знае как точно, дали еднократно и силно, дали няколко пъти но по слабо. Обърни внимание на тези неща и не купуваи бубина на вятъра. После естественно ги сподели тук и да видим какво ще измислим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прави го и на газ и на бензин, като разликата е че докато е студена на газ не иска да работи и не пали,

3 пъти сменях свещи, резултата е един и същ, ще сменя сега комутатора (един модул с транзистор) и бобината,

след това ще видя какъв е резултата.Относно МАФ-а, пишат го Air flow sensor (AFS) - Karman vortex type.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, доста объркана стана темата според мен - смесиха се нещата. Защо не изложиш всичко наведнъж в една нова тема, ако искаш по-смислени мнения.

Пиши на какво го прави, как, кога. Какво си сменил и проверил. Мерил ли си компресия? Свещи какви си сложил точно?

Всичко каквото се сетиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...