Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Здравейте, търсих из форума някъде да намеря такава тема, в която да е обобщено и сравнено това за което питам, но за съжаление не открих.

За това пускам тази, като разбира се ако има теми които биха отговорли на въпросите ми, може спокойно да се постват линкове за препратка към тях. Така мисля че ще се получи една добра тема "упътване".

Пускам я, защото трябва да си купя кола за лов и разходка в гората.

Спрял съм се на няколко марки, като една от тях е :mitsu-smiley: , а разбира се модел е на PAJERO от 2000-2006.

Та да попитам, за тази цел коя модификация ще ми е най-подходяща.

Разхода на гориво, не е от значение!

Като приоритет да са:

1.Надеждността,

2.Проходимостта,

3.Комфорта на придвижване до гората,

4.Задължителните разходи за поддръжка.

Каква да е конфигурацията:

1.Дали да е с 3 или с 5 врати?

2.Дали да е с 2.5 TDi или с 3.2 DID?

3.Дали да е с автоматична, или да е с ръчна скоростна кутия?

След като се разбере вече, какво се препоръчва съобразно изискванията които съм поставил, нека да се каже и:

какво да се гледа при покупката на такава кола?

Надявам се да се пишат реални неща за колата, защото от хвалби как е най, няма смисъл.

Благодаря на всеки който помогне в избора, с мнения от реални впечатления. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

.....за лов и разходки из гората ,какъвто и джип да вземеш, ще трябва даа го преправяш и ъпгрейдваш.....

Но основното е,да си зададеш въпроса, до колко навътре ще искаш да влизах в гората , и колко си смел .... :rolleyes: След като си зададеш тези въпроси и си отговориш на тях , тогава почни да мислиш за другото основно нещо:до колко пари си готов да налееш в такъв джип, защото такова начинание е бих казал бездънна яма....

Та мисълта ми е ,че какъвто и джип да вземеш ,то той няма да подходящ и винаги ще ти се иска повече и повече ......но на първо четене почни от гумите, ако навлизаш дълбоко в гората , то те трябва да са мът терейн.....алл терейн е за "софт" оффроад и са компромис.....другото нещо е ,че в гората условията са доста по различни от шосето и доста често ще се налага да минаваш през доста големи коловози и пресечени бентове,това налага и увеличаване на клиренса и предните ,както и задните надвеси разбира се, увеличение на всеходната геометрия и т.н......всички тези неща си ги има джипа, въпроса е до колко ги има, при мякои са повече и по големи, при други са по малки и т.н......

Моето лично мнение е, че базово късо Паджеро 3, 3.2 дизел с ръчна ск. кутия и супер селект раздатка ,качено на 17 цолови джанти и обуто с БФГуудрич мът терейн ти е достатъчно за твоите цели.....в колата трябва да има оффроад комплект ,който вкл.: стоманено или полиестерно въже,поне 10 м.....( в моето има едно 10 м, и един 20м. колан )хайджак крик ,желателно е поне 100 см, да е ,моя е 120 см......моторна резачка заредена, 3-4 к-кта ръкавици,едните от които да са велурени.....горещо преппоръчвам , да не кажа че е задължително , да си инсталираш лебетка, поне 10 000 либри, моята е 12,....има и доста други неща,но за сега ще се спрем само на основните.....

По отношение на подготовката на автомобила, основно нещо е да има булбар ,ролбар,защита на картера ,ск. кутия и разд. к-я, както и на резервоара.....всичко останало е за по хард оффроад и там ако ти е интересно , мога да драсна две три страници ...... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, толкова много си изписал, а толкова малко си ми отговорил.

Какво ми е нужно като доработка, оборудване, гуми и незнам си кво, ми е ясно.

До преди няколко месеца имах DEFENDER 90, ама кой дявол ме накара да го продам, та сега да съжалявам.

Защото сега да си взема пак такъв, трябва да дам пари х3 на цената на PAJERO или DISCOVERY 2,които сега заглеждам, а не ми се дават вече.

Писах, че ми трябва кола за лов и разходка в гората. Никъде не съм споменавал за OffRoad.

Интересува ме чисто технически, ако е Pajero, в каква кофигурация от изброените опции да е.

Та ако можеш да си полезен с някаква такава информация, ще съм благодарен.

Ако може да продължиш това което си започнал, ще е добре.

Ето за кое говоря:

"Моето лично мнение е, че базово късо Паджеро 3, 3.2 дизел с ръчна ск. кутия и ......"

Като същевременно обясниш, какво означава "базово"?

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко,което е написал DJ е точно така. Аз като действащ ловец ще бъда по-кратък. Митсубиши Паджеро е точната марка, независимо 2 или 3 . Някой ще каже , че това не е така, но той най-вероятно никога не е имал такъв джип. Аз съм ползвал за лов и 2 и 3 и твърдя ,че Паджеро 3- 3,2 did е точния автомобил. Има много писано какво трябва да се гледа при покупката на такъв автомобил и аз няма да го повтарям. Къса или дълга база - въпрос на собствена преценка. Аз имах къса база, сега съм дълга . Има място за колеги, има място и за кучето. Успех при избора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Pajero 2 2.8 tdi, имаше таъаста лека му пръст на човека,ама съм излизал с него и изобщо не ми хареса.

В смисъл, че моя LR-D-90 беше в пъти по проходим при равни условия. Разбира се говоря за стокови коли, без подобрения.

Относно, че пише всичко из форума, за това което съм питал, дайте линкове.

Аз не открих някъде такива, в които да се пише по тези теми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм 2,5 д.база, след това вземах 3,2 к.база, сега карам 3.2 д.база и той ми е най-удобен,за това го препоръчвам. Возията няма нищо общо с късата база, има място за всичко. Слагам клетката на кучето в багажника без да се налага да сгъвам седалките,има място за раниците и оръжието и имаш 5 места свободни и място за още багаж. При късата база трябваше да сгъвам седалките и веднага джипа ставаше двуместен. Моя е автоматик, така се случи и съм доволен. 3,2 върви в пъти по-добре от 2,5 и гори по-малко , комфортен е за асвалта и извън него. Аз не бих го заменил за друг и не бих взел къса база, но всеки си има свои изисквания и си преценява. Аз го казвам това, защото съм имал и двата автомобила, за които питаш а и ходя на лов. Допълнителни подобрения не съм правил, смятам че е добре защитен от долу, н о който има желание винаги може нещо да се подобри. Относно ролбара, имах и го махнах защото смятам ,че страна в която няма кенгура ролбара е излишен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също харесвам дългата база, заради повечето място, но малко по ме притеснява за проходимостта.

По-дълъг е и по-тежък. Ама това си е друга тема.

Кажи как е с обслужването, евентуално проблеми, ремонти?!?

Като купувам на какво трябва да обърна повече внимание?

Тези неща ме интересуват.

До тука ми се изясни, че трябва да е 3.2 DID.

Дай сега да видим ръчка, или автомат?!?!?!

:icon_hmm:

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имах П3 къса база, 2005 г. и сега карам Л200 2007 г. и съм убеден, че за лов и риболов Л200 е по-добрия избор. Кучета, багаж, кал, мръсотия - с макуча измиваш и си готов. Има си място, има си offroad възможности, слагаш му една лебедка и си готов.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Паджеро 2 със супер-селект кутия и блокаж на задния мост, мисля че като проходимост ще е напълно достатъчно, като там дали ще е 2,8 турбо дизел или 3,0 - 3,5MPI няма особенно значение.

Ами, то не съм видял някое от тези PAJERO-3 2002-2006, които са на пазара да не е със суперселект и да няма блокаж на задния диф. Или нещо се бъркам?!?!?! :icon_hmm:

Какво точно е суперселект?

A PAJERO-2 няма такова което да не е изгнило зверски, или ако има не се продава. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

L200 след 2006-та, с дизел common-rail двигател е добър вариант, но си е дългичко.

АЗ ТОЧНО ОТ ТОВА - ДЪЛЖИНАТА, СЕ ПРИТЕСНЯВАМ.

ВСЕ ПАК В ГОРАТА С ДЪЛГО ВОЗИЛО Е МАЛКО ТРУДНО. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21534262915769277

какво мислите за това? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21534262915769277

какво мислите за това? :icon_hmm:

Така по снимки и хвалби от джамбазина с ГОЛЕМ шрифт надали някой ще се изкаже компетентно. Отиваш на място и гледаш, караш, питаш и т.н. Само за информация: Л200 е по дълъг от П3 (дълга база) с 13 см., ако мислиш, че са решаващи в гората... Големи гуми, лебедка и защити от долу, друго не ти трябва. Един път на три години примерно, ще се случи да окантариш Л200, защото е мако по-дълга, дръпва те лебедката и продължаваш. А всеки път да се буташ с 5 човека, пушки, кучета, боклуци и кал в купето да не е по-добре? Взимай некое хубаво пикапче, дай малко пари за дооборудване и си го ползвай със здраве. Питай патило...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21534262915769277

какво мислите за това? :icon_hmm:

 

На седалките пише "Warrior" (английска версия) и скоростният лост е обърнат - изглежда е бил с ляв волан...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21534262915769277

какво мислите за това? :icon_hmm:

Стой далеч от Врачанските "вносители" на японски автомобили не са читави там. Това L200 конкретно, ако му проверя рамата 100% ще излезе с десен волан, т.е. е обръщано, а по интериора му е поне на 300к км. Без да се бъркам, ама що не гледаш из твоя район нещо, поне има и читави сервизи из Пловдив, където могат да проверят колата.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На седалките пише "Warrior" (английска версия) и скоростният лост е обърнат - изглежда е бил с ляв волан...

Исках да кажа, че е била с десен волан... :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами значи, нещата си отиват към нещо от тези двете:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21530615714526401 може и автомат ако намеря.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21531598168200055

или нещо подобно на тях, щом са такива криминални тези L200.

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаше едно сливенско П4 - 3.0 бензин с газ, но гледам, че обявата е изтекла ако ти се занимава да я търсиш през кеша на гугъл или нещо друго - заповядай беше тук :Моят сайт

намерих я

Моят сайт

Редактирано от chasovnik
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами значи, нещата си отиват към нещо от тези двете:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21530615714526401 може и автомат ако намеря.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21531598168200055

или нещо подобно на тях, щом са такива криминални тези L200.

Паджерото е къса база- вече си казах мнението. Дефендъра... 9000 € за тоя дърт кош ??? За лов L200 е най-добре. И аз се оглеждах за такова,ама след 2006 г. Нещо ми се виждат скъпички,колкото и да ми харесват , не бих го вкарал в драките, ама всеки си преценява според джоба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А Л200 има ли заключване на раздатката и блокаж на задния диференциал?

До колкото съм запознат, всички Л200 след 2006г. са с суперселект и имат заключване на раздатката, но само определени екземпляри са със заключване и на заден мост. Моят например е без заден блокаж, а на DJ Tymbi по спомен май имаше. Ама това със задния блокаж е хубаво, но съвсем не е решаващо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, то поддръжката и като цяло всичко на П3 е като на П4, като изключим външния вид.

В крайна сметка, колата ще се ползва предимно за лов и разходка.

Не е ли безмислено да се хвърлям на П4, при положение че П3 е в пъти по-евтино?!?!?! :icon_hmm:

А и май май, автоматика е за предпочитане?!?! :icon_hmm:

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...защото първото има нагнетателна помпа, която е консуматив и е по-скъпа от самия автомобил (рециклиране около 3000лв, нова над 6000лв - като рециклираните рядко карат продължително време).

 

Мирослав,

6000 лв. оригиналната помпа ли струва нова (ME190711) или някакъв заместител?

И на какви километри горе-долу за пръв път се проявяват проблемите с нея, като отчитам, че това е относително?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П3 - 3,2DID е по-евтино за подръжка от П4 - 3,2DID, защото първото има нагнетателна помпа, която е консуматив и е по-скъпа от самия автомобил (рециклиране около 3000лв, нова над 6000лв - като рециклираните рядко карат продължително време).

 

П4 - 3,2 DID е с common-rail дизел, който създава много по-малко и по-евтини за ремонт проблеми.

 

Почети във форума има достатъчно писано за проблемите на въпросната нагнетателна помпа при П3.

pajero 4 ама не си написал след коя година правят/оправят горивната система? Моята помпа е заменена на около 235К км за 7 000лв в Балкан стар, надявам се да изкара още толкова.

Поздрави!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Pajero 4 няма проблеми с горивната система, прецакват основно регулатор на налягането на помпата, но той не е скъп. По-добре да от първите без DPF, но и с DPF да е пак не е голям проблем.

Това ми беше въпроса, че след 2010 г. вече вграждат по-добрите двигатели, преди това са си почти старите с малки подобрения. Ти ги разбираш по-добре от мен, а на съфорумеца това ще му свърши най-добра работа Моят сайт

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това на съфорумеца ще му свърши най-добра работа Моят сайт

Гледах го, ама е десняк!!! Ако няма проблем с обръщането на дирекцията.

Разбира се, ако тази гимнастика е сигурна и не струва колкото половината кола, тогава го купувам това!!! :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...