backstage Публикувано 6 декември 2016 Сподели Публикувано 6 декември 2016 Здравейте, пускам темата тук защото се отнася за Volvo S60 2.4 бензин. Но въпросът е принципен и се надявам да е полезен и на други. Тук има доста хора, които разбират много и споделят ценна информация, за това се обръщам към вас. Проблемът е следният: при студено време около и под 0 градуса, при студен автомобил - скоростите влизат много трудно с голямо усилие. Това важи за всички скорости, включително и задна, като тя даже май най-трудно влиза. Педала на съединителя е мек, много мек даже и отделя нормално. Когато загрее колата скоростите влизат нормално. Също така проблема се проявява само на място, когато потегля от първа на втора, от втора на трета и т.н. няма проблрм, но на място всички са тегави. Колата е на 137 000 реални километра. Според описаните симптоми се надявам да отпаднат някои възможности из между масло, помпи, съединител и синхронизатори. Благодаря ви предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 6 декември 2016 Сподели Публикувано 6 декември 2016 Здравейте, пускам темата тук защото се отнася за Volvo S60 2.4 бензин. Но въпросът е принципен и се надявам да е полезен и на други. Тук има доста хора, които разбират много и споделят ценна информация, за това се обръщам към вас. Проблемът е следният: при студено време около и под 0 градуса, при студен автомобил - скоростите влизат много трудно с голямо усилие. Това важи за всички скорости, включително и задна, като тя даже май най-трудно влиза. Педала на съединителя е мек, много мек даже и отделя нормално. Когато загрее колата скоростите влизат нормално. Също така проблема се проявява само на място, когато потегля от първа на втора, от втора на трета и т.н. няма проблрм, но на място всички са тегави. Колата е на 137 000 реални километра. Според описаните симптоми се надявам да отпаднат някои възможности из между масло, помпи, съединител и синхронизатори. Благодаря ви предварително. Здравей колега, Volvo S60 2.4 в периода от 2000 до 2010г изискват супер специфично трансмисионно масло с определен стандарт по Volvo и точно определен вискозитетн клас. Генерално се изисква Volvo 97308 SAE 75W-80 или Volvo 97309, 10 SAE 80W. Кой точно стандарт ще се види, като се уточнят к.с. на двигателя и годината на колата. От гледна точка на масло в кутията, ако са ти я обслужили с някакво "произволно", кото няма нужното от Volvo поведение като вискозитет и стандарт, може на това да се дължат трудностите. Обема е 2,1л и ако си минал 100 000 км и има пробка, смени го. Сега ако има механичен проблем, трябва специалист да каже.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 6 декември 2016 Автор Сподели Публикувано 6 декември 2016 Здравей, колега. Колата е 2003г 140кс - 5 степенна ръчна кутия. При мене е от няколко седмици. Взех я от човек от Германия, не знам дали е сменяно маслото досега, но се съмнявам на тия километри да са го пипали. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 6 декември 2016 Сподели Публикувано 6 декември 2016 Аз бих опитал първо с ново масло. Ако действително не е пипано, даже си му е и време. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 6 декември 2016 Сподели Публикувано 6 декември 2016 (редакция) Здравей, колега. Колата е 2003г 140кс - 5 степенна ръчна кутия. При мене е от няколко седмици. Взех я от човек от Германия, не знам дали е сменяно маслото досега, но се съмнявам на тия километри да са го пипали. За 140 к.с. между 2000-2004 се изисква Volvo 97308 SAE 75W-80, а за 2004-2010г Volvo 97309, 10 SAE 80W.Лошото е, че каталозите закръглят и както ти казваш че е 2003, излиза че реално може да е 2004. Претиснението ми е, ако колата е по-горната година, да сложиш масло като за предходната. Имаш ли някаква сервизна литература дошла с колата на хартиен носител? Или се взима номер на рама и се звънка в дилър да потвърди кой от 2-та стандарта (в комбинация) от упоменатият вискозитетен клас се изисква. И 2-те кутии са модел M56 и събират 2,1лПоздрави Редактирано 6 декември 2016 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 декември 2016 Сподели Публикувано 7 декември 2016 Здравейте, пускам темата тук защото се отнася за Volvo S60 2.4 бензин. Но въпросът е принципен и се надявам да е полезен и на други. Тук има доста хора, които разбират много и споделят ценна информация, за това се обръщам към вас. Проблемът е следният: при студено време около и под 0 градуса, при студен автомобил - скоростите влизат много трудно с голямо усилие. Това важи за всички скорости, включително и задна, като тя даже май най-трудно влиза. Педала на съединителя е мек, много мек даже и отделя нормално. Когато загрее колата скоростите влизат нормално. Също така проблема се проявява само на място, когато потегля от първа на втора, от втора на трета и т.н. няма проблрм, но на място всички са тегави. Колата е на 137 000 реални километра. Според описаните симптоми се надявам да отпаднат някои възможности из между масло, помпи, съединител и синхронизатори. Благодаря ви предварително.....прегледай помпите на съединителя,ако както казвате педала е много мек,и отделянето става много долу ,а после става по нормално, може да е от тях.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 7 декември 2016 Автор Сподели Публикувано 7 декември 2016 Опитах днес един начин описан от DJ Tymbi в друга тема. Напомпах на съединителя преди да опитам да включа - никакъв ефект, нито една скорост не влиза нормално, докато колата не се раздвижи. Иначе съединителя отделя нормално, бих казал по средата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 7 декември 2016 Сподели Публикувано 7 декември 2016 Аз също си мисля, че проблема е в маслото... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 7 декември 2016 Сподели Публикувано 7 декември 2016 Абе вие не сте ли карали коли зимно време при ниски температури? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 7 декември 2016 Автор Сподели Публикувано 7 декември 2016 Абе вие не сте ли карали коли зимно време при ниски температури? Колега, скоростите буквално не влизат. Карали сме много коли, включително и същото Волво, само че дизел, и на -20 нямаше проблем с влизането на скоростите. Така че има някакъв неестествен проблем и се опитвам да го хвана, преди да сменя някоя скъпоструваща част залудо. А и се намирам в Германия и тук няма много с кого да се посъветвам... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 8 декември 2016 Сподели Публикувано 8 декември 2016 Колега, скоростите буквално не влизат. Карали сме много коли, включително и същото Волво, само че дизел, и на -20 нямаше проблем с влизането на скоростите. Така че има някакъв неестествен проблем и се опитвам да го хвана, преди да сменя някоя скъпоструваща част залудо. А и се намирам в Германия и тук няма много с кого да се посъветвам...Виж цвета на течността и количеството й в помпите на съединителя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 8 декември 2016 Сподели Публикувано 8 декември 2016 Аз съм имал подобен проблем. Освен, че трудно "влизаха" скоростите...ако е оставена на 1-ва да речем...сутринта не можеш да я изключиш! Натискаш съединителя, палиш...чакаш 1 мин. маслото да се "разбие" буквално и тогава всичко е ОК. Просто маслото на въпросното мпс явно беше калпаво и при отрицателни температури се "гипсираше" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 8 декември 2016 Сподели Публикувано 8 декември 2016 Колега, скоростите буквално не влизат. Карали сме много коли, включително и същото Волво, само че дизел, и на -20 нямаше проблем с влизането на скоростите. Така че има някакъв неестествен проблем и се опитвам да го хвана, преди да сменя някоя скъпоструваща част залудо. А и се намирам в Германия и тук няма много с кого да се посъветвам... Масло или съединител/помпи/. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bati joro Публикувано 9 декември 2016 Сподели Публикувано 9 декември 2016 Колега не се чуди дълго ,а сменяй маслото за да не се наложи да сменяш кутията.quote name='Krasko' timestamp='1481222573' post='341319']сло или съединител/помпи/. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 16 декември 2016 Автор Сподели Публикувано 16 декември 2016 Здравейте отново. Днес като първа стъпка реших да долея масло ако е нужно. Бях поръчал 1л оригинално масло, отвъртях горната пробка за наливането и протече оттам. Имам два въпроса, колко масло трябва да протече, защото според мен тярбва да е до ръба на пробката и да прокапе само. А то изтече около една пластмасова чашка за кафе и аз го завих, щеше да изтече още. На тая кутия има опция да се налее масло и през отвора за датчика за задна скорост - който е по-нагоре и е по-лесно през него. Възможно ли е някой да го е преналял някога и може ли това да е проблем? Също така възможно ли е според вас масло на 13 години и на 140 000км да е кафяво и прозрачно (като ново) ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 17 декември 2016 Сподели Публикувано 17 декември 2016 По-скоро маслото е сменяно не много отдавна, ако няма фактури с колата да се види дали е сложено точното масло, най-добре си го смени цялото с ново оригинално , опитай да го източиш добре, и после вкарай обратно колкото и дават по каталог или докато започне да протича, както каза до ръба на пробката, но колата да бъде паркирана на равно място. Може да прочетеш Волво форуми, волвата са известни с проблемни вилки на съединителя, но там вече всички скорости трудно влизат. Проверили спирачната течност какъв цвят е? Въздух в системата също може да ти пречи да превключваш лесно. Успех Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 18 декември 2016 Автор Сподели Публикувано 18 декември 2016 (редакция) Нямам никакво инфо за маслото ,затова ще го сменя цялото скоро. Аз като го проверих колата даже имаше леко обратен наклон, ако е на равно щеше да потече още по силно сигурно. Според мен това масло в кутията не е наливано през съответната пробка, а през датчика за задна скорост, който е най-отгоре на кутията и има лесен достъп. Кой знае колко е налято. Иначе ако има въздух в системата, като напомпам интензивно и се опитам да превключа не трябва ли да влизат по-лесно скоростите? Защото опитвах по този начин и няма никаква разлика. Спирачната течност е на 10г, 2007-ма е сменяна и е тъмна като че ли: https://youtu.be/JYVC6eZW0pQ Редактирано 18 декември 2016 от backstage Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 6 януари 2017 Автор Сподели Публикувано 6 януари 2017 Колеги, смених маслото с оригинално, но ефект няма. Когато е студено или не е карана няколко дни - първа и задна влизат много трудно. Колкото повече я карам и съответно повече загрява, толкова по-добре влизат скоростите. Например вчера след 2 часа маистрала + градско, накрая скоростите влизаха перфектно, без забележка. Също така сутрин, когато е студена, давам малко напред и докато е в движение с натиснат съединителя включвам задна. Даже понякога това е единственият начин да влезне, защото на място не иска. Какъв може да е този проблем, обвързан със загряването на колата, щом не е маслото? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 6 януари 2017 Сподели Публикувано 6 януари 2017 (редакция) Колеги, смених маслото с оригинално, но ефект няма. Отговаря ли на горепосочените от мен стандарти оригиналното масло, би ли приложил близка снимка на бутилката отпред и отзад? Разбра ли се в точно коя година попадаш, защото вискозитетните класове са различни?Поздрави Редактирано 6 януари 2017 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 6 януари 2017 Автор Сподели Публикувано 6 януари 2017 Здравей, колега. Колата на 100% е произведена 2003 година, но според някой вин декодери попада в моделна година 2004-та (нали автомобилните заводи я броят от септември до септември). Скоростната кутия е модел M56L, сложих масло 75W80, GL4 с парт номер 31280771 Ето това е: ПП Мога да дам и ВИН-а на колата ако може да помогне с нещо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 6 януари 2017 Сподели Публикувано 6 януари 2017 (редакция) Би ли снимал и задната страна, търси за стандарта Volvo 97308 и ще е добре да пише и вискозитения клас SAE 75W-80, че тези закодирани парт номера се разтулкуват само във вътрешната им мрежа, нещо като морзов код ;) Аз от предната страна на бутилката нищо не можах да разбера като потребител Редактирано 6 януари 2017 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 7 януари 2017 Автор Сподели Публикувано 7 януари 2017 Ето това е гърба на тубичката, но за съжаление и на нея нищо конкретно не пише. Пише само че е подходящо за XC90 03-06 с ръчна кутия. По руските форуми съм гледал, че всички с кутия М56 слагат такова масло. http://195.149.248.189:8080/2017-01-07/b722780084217006772794c2fc159093_920x0.jpg Иначе намерих и книжката на колата, там пак няма конкретна спецификация, препоръчват "само синтетично масло произведено от Волво" http://195.149.248.189:8080/2017-01-07/680382e16da7b2986b96ad145ad94d20_920x0.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 7 януари 2017 Автор Сподели Публикувано 7 януари 2017 Има и една промяна след смяна на маслото - на загасен двигател скоростите влизат нормално, независимо дали е студено и колко време не е палена колата. Запаля ли, докато не я покарам малко е мъка, особенп със задна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 7 януари 2017 Сподели Публикувано 7 януари 2017 (редакция) Това масло колега е пълна мистерия и го гледам скептично, защото:1. Не е упоменато какви стандарти се крият зад него. Примерно тук цък има снимка, на която присъства номера 31280771, но поне черно на бяло (или хайде цветно) е изписано SAE 75W, API GL-4. Ако наистина това масло е такова, то вискозитета му при 100С е много нисък. Така например в този форум цък , някой е изровил техническата информация на това масло и наистина вискозитета там Viscosity at +100°C: 6.4 mm²/s' отговаря на масло SAE 75W. Но обичайните масла в SAE 75W-80 при 100С клонят към 9,8 mm²/s', т.е. от теоритична гледна точка ще имаш повече износване в кутията 2. Какви са тези азиатски йероглифи? Това масло за азиатският пазар ли е правено, или за европейските Volvo кутии? 3. Отностно сервизната книжка е добре, че я имаш на хартиен носител, но проблема с този тип е следният: обединени са множество автомобили. За двигателя ти не се изисква ACEA A1 в никакъв случай, а само ACEA A3. На автоматика съвпада стандарта, обема на спирачната течност също, но двигателя събира 5,8л, а не 8л както са написали. В понеделник ще си запиша да видя последните изисквания на Volvo подадени от нея преди Коледа за твоя автомобил.На теб кой ти го препоръча това масло, официален дилър на Volvo ли?Поздрави ЕДИТ. Твоя автомобил 2.4 бензин 140 к.с. е чист бензинов такъв, а не е S60 2.4 Bi-Fuel CNG, нали? Както казах между 2000-2003г се изисква Volvo 97308 SAE 75W-80. Този номер отговаря на номенклатурен по Volvo 1161423. Но това е информация към Ноември 2012г. Но нека в други ден да видя последните изисквания и парт номер и ще имам повече яснота. Редактирано 7 януари 2017 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
backstage Публикувано 7 януари 2017 Автор Сподели Публикувано 7 януари 2017 (редакция) Да, колега колата е 2.4 140 конски сили чист атмосферен бензин. Това дето си гледал 8 литра е колко охладителна течност събира, иначе според книжката е 5,5. Сипвам само Meguin 5W40 пълна синтетика ACEA A3. Последните 3 коли ги карам само с Мегуин, защото е една от най-старите немски марки за масло и компании като Арал да речем купуват от тях суровина. А и няма ментета май, на самата туба има щампа Made in Germany, даже се носят слухове, че ВАГ групата илиза от завода с Мегуин. Както и да е, довлоен съм от него, но не мога да реша проблема с кутията. А маслото го купих от един немски онлайн магазин, пише че е произведено в Германия. Искам да споделя едно интересно инфо и да задам въпрос съответно. На Renaul Safrane се монтира същия Волво двигател, но с означение 2.5. Четох, че и кутията, която слагат е същата като моята M56, само че Рено я означават VM1. Ето я самата кутия: http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-SAFRANE-B54-2-5-121KW-165PS-GETRIEBE-SCHALTGETRIEB-GEARBOX-Z107696-EQ39-/311478822681?hash=item488595a719:g:-lgAAOSw7hRWOhx~ Та по сервизните книжни за Safrane, за кутия VM1 се препоръчва масло TRANSELF TRZ 75 W 80 W Ето линк: http://bestand.renaultsafrane.nl/bestanden/PhII%20MR302%20N7Q.pdf Само че това масло е някакъв стар модел изглежда. От същата серия излиза Elf Tranself NFP 75W80 API GL4+ И цената му е добра. http://www.ebay.de/itm/Elf-Tranself-NFP-75W80-3-x-1-Liter-Renault-Nissan-Schaltgetriebe-Getriebeol-/150940936182?hash=item2324c7e7f6:g:~qkAAOSwYmZXM3hQ Та се чудя дали би било подходящо? Редактирано 7 януари 2017 от backstage Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.