Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Въпрос за Скорости? (влизат трудно)


Препоръчано мнение

Да, колега колата е 2.4 140 конски сили чист атмосферен бензин. Това дето си гледал 8 литра е колко охладителна течност събира, иначе според книжката е 5,5. Сипвам само Meguin 5W40 пълна синтетика ACEA A3. Последните 3 коли ги карам само с Мегуин, защото е една от най-старите немски марки за масло и компании като Арал да речем купуват от тях суровина. А и няма ментета май, на самата туба има щампа Made in Germany, даже се носят слухове, че ВАГ групата илиза от завода с Мегуин. Както и да е, довлоен съм от него, но не мога да реша проблема с кутията. А маслото го купих от един немски онлайн магазин, пише че е произведено в Германия.

 

Искам да споделя едно интересно инфо и да задам въпрос съответно. На Renaul Safrane се монтира същия Волво двигател, но с означение 2.5. Четох, че и кутията, която слагат е същата като моята M56, само че Рено я означават VM1. Ето я самата кутия: http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-SAFRANE-B54-2-5-121KW-165PS-GETRIEBE-SCHALTGETRIEB-GEARBOX-Z107696-EQ39-/311478822681?hash=item488595a719:g:-lgAAOSw7hRWOhx~

 

Та по сервизните книжни за Safrane, за кутия VM1 се препоръчва масло TRANSELF TRZ 75 W 80 W Ето линк: http://bestand.renaultsafrane.nl/bestanden/PhII%20MR302%20N7Q.pdf

 

Само че това масло е някакъв стар модел изглежда. От същата серия излиза Elf Tranself NFP 75W80 API GL4+ И цената му е добра. http://www.ebay.de/itm/Elf-Tranself-NFP-75W80-3-x-1-Liter-Renault-Nissan-Schaltgetriebe-Getriebeol-/150940936182?hash=item2324c7e7f6:g:~qkAAOSwYmZXM3hQ

 

Та се чудя дали би било подходящо?

 

Здравей, както казах скоростите за:

 

Volvo, S60, S60 2.4 (103 kW), 2000-2004

 

Изисква:

year-round Volvo 97308 SAE 75W-80

 

и този стандарт се разтълкува така:

Volvo 97308

Transmission oil Volvo STD 97308 is a special synthetic oil for manual Volvo gearboxes. General specifications: API: GL-4, viscosity at 40°C: no data, viscosity at 100°C: 10,5 mm²/s,pour point: -48°C. Volvo P/N 1161645.

-----------------------------

Volvo, S60, S60 2.4 (103 kW), 2004-2010

year-round Volvo 97309, 10 SAE 80W

 

и този стандарт се разтълкува така:

Volvo 97309, 10

Volvo fully-synthetic gear oil specification for manual transaxles: M56, M58AWD, M59, M90, M65 and M66. Approved fluids must meet: API: GL-4, viscosity at 40°C: 61 mm²/s, viscosity at 100°C: 10,2 mm²/s,pour point: -61°C.

-----------------------------

Renault, Safrane X54, Safrane 2.5, X54, 1996-2000

Изисква:

year-round API: GL-4 (Tranself TRZ) SAE 75W-80

и този стандарт се разтълкува така:

API: GL-4 (Tranself TRZ)

Fully synthetic manual gearbox lubricant, meeting API: GL-4, specially designed for use in manual gearboxes with synchromesh rings containing molybdeen. OEM product properties: Denstity at 15 °C: 0,886 mg/m³,Kin. Viscosity at 40 °C: 58 mm²/s, Kin.Viscosity at 100 °C: 10,5 mm²/s, Viscosity index: 175, Pour point: -45 °C. OEM product is also approved for Volvo 97308. This Tranself TRZ product has been replaced by Tranself TRX 75W-80.

-----------------------------

Довечера ще продължа коментара

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да продължим...

Вижда се че стндарта Volvo 97308 е стъпнал върху API GL-4, и има вискозитет при 100°C: 10,5 mm². На скоростната кутия на Safrane (с означение VM1) също изисквака API GL-4, и има вискозитет при 100°C: 10,5 mm². Интересно е изречението, че OEM product is also approved for Volvo 97308, т.е. е много вероятно 2-те масла да са много сходни. Разгледах и електронният мануал на Реното. На стр 8 и стр 258 е дадено да се използва TRANSELF TRZ 75W-80 отговарящо на API GL-5? Ха сега де.

 

Към днешно време описанието на TRANSELF TRZ е TRANSELF TRZ: Fully synthetic manual gearbox lubricant, meeting API: GL-4, specially designed for use in manual gearboxes with synchromesh rings containing molybdeen.

 

Което съвпада с описанието за скоростната кутия на Renault

 

Аз мисля, че най-правилният подход е да се пита дилър на Volvo по номер на рама 1) коя година ти е колата и ако е 2000 2000-2004 да потвърдят че изисква year-round Volvo 97308 SAE 75W-80. 2) Ако е 2004-2010 модела, да потвърдят че се изисква Volvo 97309, 10 (това е един стандарт изписан със запетайка). Тогава няй-ясно ще се знае какво масло да се търси, но определено няма да е API GL-4, SAE 75W.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, благодаря много за отделеното време и за подробното инфо. Днес се сдобих с диагностика за Волво - Vida Dice и се зарових на дълбоко в нея. Колата несъмненено е 2003г 19 седмица. намерих също и спецификацията за маслото за моята кутия отговаря точно 31280771. Единствено произхода ме притеснява, лятото ако сменя съединителя може още един път да го сменя с ELF, струва ми се по-истинско някакси. Иначе продължавам да търся проблема, евентуално в спирачната течност :(

 

http://195.149.248.189:8080/2017-01-09/35d357bde7ebcd4b820f081fb326ba4f_920x0.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

и спецификацията за маслото за моята кутия отговаря точно 31280771.

 

Няма как това да е маслото 31280771(API GL-4, SAE 75W). Моята информация е от последна инстанция и в нея е казано year-round Volvo 97308 SAE 75W-80 масло. Пиши им е-мейл на дилър на Volvo, един в Германия, един в Англия..., все някой ще отговори.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направо не знам. Волво дават някаква противоречива информация. Погледни долния PDF, колега. На страница 46 пише, че маслото е подходящо за всички разновидности на кутия М56, но малко по-надолу пише следното:

Density: 852 kg/m³

Base: Synthetic base oil

Lowest flow point -54°C

Flash point +226°C/439°F

Viscosity at +40°C: 51 mm²/s

Viscosity at +100°C: 8.8 mm²/s

 

Ето това е документа със спецификациите, на страница 46: https://drive.google.com/file/d/0B0nI84E7ICmEZUxmNUk0eGVCTEU/view?usp=sharing

 

А според друг документ, маслото TRANSELF TRX 75W-80, което замества стария ELF TRZ 75W-80, има следните характеристики

Lowest flow point -42°C

Flash point +215°C

Viscosity at +40°C: 32 mm²/s

Viscosity at +100°C: 6.4 mm²/s

 

Ето от този PDF гледам. http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/elf/1076.pdf

Мисля да сменя спирачната течност с оригинална + нов съединител и лагер помпа + ново масло ЕЛФ и се надявам всичко да се нареди след това.

Редактирано от backstage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направо не знам. Волво дават някаква противоречива информация. Погледни долния PDF, колега. На страница 46 пише, че маслото е подходящо за всички разновидности на кутия М56, но малко по-надолу пише следното:

Density: 852 kg/m³

Base: Synthetic base oil

Lowest flow point -54°C

Flash point +226°C/439°F

Viscosity at +40°C: 51 mm²/s

Viscosity at +100°C: 8.8 mm²/s

 

Ето това е документа със спецификациите, на страница 46: https://drive.google.com/file/d/0B0nI84E7ICmEZUxmNUk0eGVCTEU/view?usp=sharing

 

А според друг документ, маслото TRANSELF TRX 75W-80, което замества стария ELF TRZ 75W-80, има следните характеристики

Lowest flow point -42°C

Flash point +215°C

Viscosity at +40°C: 32 mm²/s

Viscosity at +100°C: 6.4 mm²/s

 

Ето от този PDF гледам. http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/elf/1076.pdf

Мисля да сменя спирачната течност с оригинална + нов съединител и лагер помпа + ново масло ЕЛФ и се надявам всичко да се нареди след това.

 

Да започнем отначало:

Volvo, S60, S60 2.4 (103 kW), 2000-2004

 

Transaxle, manual M56

Manual

Capacity 2.1 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

 

OEM recommendation

year-round Volvo 97308 SAE 75W-80

 

Както казах стандарта се разтълкува така:

Volvo 97308

Transmission oil Volvo STD 97308 is a special synthetic oil for manual Volvo gearboxes. General specifications: API: GL-4, viscosity at 40°C: no data, viscosity at 100°C: 10,5 mm²/s,pour point: -48°C. Volvo P/N 1161645.

 

Ключови показатели са 1)Volvo 97308 ; 2)API: GL-4 ; 3)viscosity at 100°C: 10,5 mm²/s ; 4)pour point: -48°C. ; 5)Volvo P/N 1161645

 

В големият PDF от 220 стр, като чукна search по номенклатурен номер 1161645, на стр 55 изписана долу в дясно в самият документ излиза навярно правилното масло изписано така: 1161 645.

 

От неговите характеристики се вижда, че:

Technical data

Quality: API GL-4

Volvo Std 1273,08 which

describes transmission oil

97308

Viscosity: SAE 75W

Density: 885 kg/m³

Base: Synthetic

Lowest flow point -48°C

Flash point +212°C/ 414°F

Viscosity at 40°C: 67.8 mm²/s

Viscosity at 100°C: 10.5 mm²/s

 

Т.е. имаме съвпадение по стандарт на Volvo 97308, по смазочна норма API GL-4; по вискозитет при 100С 10.5 mm²/s; по температура на течливост - 48С. Малко объркващо е, че е задедено като SAE 75W масло, но като всяка течност си има вискозитет при 40 и при 100С и което е най-важното отговаря както на 97308, така и на номенклатурният номер Volvo P/N 1161645. Така че за мен това е маслото!

 

Обикновено потребителите без сервизни книжки на хартиен носител (то и твоята не помогна много) подхождат така. Знаейки си колата отиват в онлайн каталога на марката масло, на което си си спрели вниманието. Аз не препоръчвам масла, но инцидентно ще се спрем на Elf защото кутията е специфична. Понеже Elf е под шапката на Total отиваме в онлайн каталога на Total цък. Намираме колата изписана така S60 2.4 (103 kW) (2000 - 2004). По подразбиране каталога търси в базата данни на Total и изкарва масло Tranself NFJ 75W-80. Като се превключи горе бутончето на Elf, пак излиза същото масло. Разгледах му pdf файла цък и не видях нищо особено. Нито номер по Volvo, нито да съвпадат техническите данни при 100С и течливостта.

 

Затова мисля че онова масло от 55 стр най-добре се вписва.

 

 

Прикачвам и описанието на този стандарт на Elf, който го търсиш, но не мисля че ще е за теб. Той е за моята кутия:

API: GL-4+ (Tranself TRX)

High performance lubricant for highly stressed gearboxes meeting API: GL-4+. Very high antifoaming capabilities as well as resistance to shear. OEM product properties: Denstity at 15 °C: 0,890 mg/m³,Kin. Viscosity at 40 °C: 51 mm²/s, Kin.Viscosity at 100 °C: 8,8 mm²/s, Flash point: 215 °C,Viscosity index: 152, Pour point: -42 °C.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам. Поизясниха ми се нещата. Имам само два въпроса, колега. ELF NFJ 75W-80 е по-пофходящ от това масло, което аз съм налял, нали така?

 

И вторият е: генерално погледнато по-качественото масло има по-голям вискозитет при 40 и при 100 градуса, казано с други думи, числото пред mm²/s е по-голямо, нали така?

 

Имам и още един последен, ръчниъе кутии лятото, особено в българскиъе жеги, се доближават до 90-100 градуса, нали?

 

Благодаря предвариъелно. Доста времв ти отнех с моито глупости, но вярвам, че темата е полезна като цяло. Аз лично научих много нови неща за маслата, за които не съм и предполагал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам. Поизясниха ми се нещата. Имам само два въпроса, колега. ELF NFJ 75W-80 е по-пофходящ от това масло, което аз съм налял, нали така?

 

И вторият е: генерално погледнато по-качественото масло има по-голям вискозитет при 40 и при 100 градуса, казано с други думи, числото пред mm²/s е по-голямо, нали така?

 

Имам и още един последен, ръчниъе кутии лятото, особено в българскиъе жеги, се доближават до 90-100 градуса, нали?

 

Благодаря предвариъелно. Доста времв ти отнех с моито глупости, но вярвам, че темата е полезна като цяло. Аз лично научих много нови неща за маслата, за които не съм и предполагал.

 

Здравей,

1. От 2-те масла, за мен е по-правилно да избереш онова в големият PDF от 220 стр, с по номенклатурен номер 1161645, на стр 55, вместо маслото ELF NFJ 75W-80. Защо?

Неведнъж съм обяснявал как се изготвят каталозите за масла. Има една огромна база данни/Информационен масив, която има изключителните права да съставя и издава каталози - на cd носител, на хартиен, в електронен вариант. Към нея постъпват 2 информационни потока:

а) На производителите на коли, транспорт, мотори и т.н. Те през 3 месеца подават информация какви нови модели са пуснали на пазара и вътре възлите на какви стандарти да отговарят. Техническите данни които ти извадих като стандарти, описание и разтълкувани са извадени от нея. В новият ъпдейт се включват не само новите автомобили, ами и преправени евентуално препоръки, които производителя е преценил че навремето старите сега трябва да се заменят с нови. Сервизната ти книжка на хартиен носител няма никога да се промени, но Volvo в свой вътрешно фирмен бюлетин до дилърите и като информира Информационният масив променя препоръките, със стандарти каквито към днешен момент смята за по-добри

б) Втория информационнен поток идва от техническата лаборатория на тази фирма производителка на масло този път, която иска да й се издаде каталог. Тя образно казано подава лист със стандарти на които отговарят маслата й.

Така в компанията издателка има нещо като робот/продуктов мениджър, който вижда препоръките от т.а), засича маслата от т.б) и ако намери съвпадение, попълва каталога без човешка намеса. Каталога който дадох линк по-горе е съставен по този начин. Каталозите на едни от най-големите производители на масла са правени от този информационн масив. Единствено каталога на японска марка масло е правен от друга база данни. Нейният каталог казва "нямаме масло, обърнете се към дилъра".

По план график трябваше каталога на Elf да попълни масло, което да бъде API GL-4, SAE 75W-80 и да отговаря на Volvo 97308. Затова съм учуден, но не и изненадан, че нямаме 1:1 съвпадение. Хвърлих един бърз поглед на други марки масло, някой попълват правилното масло, други дърпат най-близък заместител, трети мълчат и препращат към дилъра.

От тук и мнението ми, че след като намерихме правилното масло на 55 стр, просто го намери 1:1 с този номенклатурен номер 1161645 и не се занимавай с други произволни масла.

 

2. Втория ти въпрос е неправилно зададен. Абривиетурата SAE - Съюз на американските инженери се занимава с реологичните свойства на маслата, пряко свързани с вискозитета на маслото и течливостта. В лабораторни условия маслата се измерват обикновенно при 40С и при 100С, това са кинематичните им вискозитети. Възкликнах удивено като видях маслото на стр 55, защото то имаше само първият вискозитетен клас SAE 75W. От заводските препоръки видяхме, че ти трябва масло Volvo 97308 SAE 75W-80. Тогава видях, че така изписано SAE 75W, оргиналното масло по Volvo намеква, за fuel-economy концепцията. На заден план обаче течността вътре има както казах подаден вискозитет при 40С и при 100С. Какъв да бъде стойностите преценя производителя на кутията, защото ако при маслата в ДВГ има главно смазване, при скоростите има пренасяне на товар между зъбите. От тук и ти казах, че сегашното ти масло с име SAE 75W има прекалено нисък вискозитет при 100С и ще имаш износване, къде е 6,6 mm²/s, къде е 10,5 mm²/s на маслото на Volvo

 

3. То в двигателя температури от 100С са нормални, докато в скоростите предполагам са повече. Тук не мога да потвърдя точно. В един учебник за масла се споменава за температури от 400С, но не знам дали е правописна грешка. Идеята е че на мелекулата й се разказва играта когато се зацепят 2 зъбни колела и наистина се получава страхотен натиск.

 

Общо взето някои от френските кутии са супер специфични като изискване за масло. Аз в момента потушавам огньове на друг фронт, защото моята изисква API: GL-4+ (Tranself TRX), което е отпаднало, друго го заменя и така в безкраен кръг. Страхувам се накрая да не опра и аз до Elf.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът, очевидно, не е от маслото.

Нормалната работна температура в скоростите е под 90 градуса по Целзий. Проблемът тук ще е хардуерен - или съединител с помпа (най-вероятно) или ако има отделни помпи за съединителя.

ПП. Температури от 100 градуса не са нормални нито за двигателно, нито за трансмисионно масло :) Параметърът се дава заедно с този на 40 градуса, за да се измери устойчивостта на маслото при извънредна температура.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът, очевидно, не е от маслото.

Нормалната работна температура в скоростите е под 90 градуса по Целзий. Проблемът тук ще е хардуерен - или съединител с помпа (най-вероятно) или ако има отделни помпи за съединителя.

ПП. Температури от 100 градуса не са нормални нито за двигателно, нито за трансмисионно масло :) Параметърът се дава заедно с този на 40 градуса, за да се измери устойчивостта на маслото при извънредна температура.

 

Да, аз вече съм решил да го сменям лятото съединителя. Намя как. Иначе е стандартно с две помпи горна и долна

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, svetliof, оказа се прав. Попаднах на онлайн каталог за резервни части на Мото Пфое и се оказа, че маслото, което съм налял е било по претписание за моята кола, но явно някога през годините от Волво са разработили нова по-добро масло и са заместили старото. Лятото като се прибирам в БГ ще си взема 2л, цената му е като на това което аз купих...

 

http://195.149.248.189:8080/2017-01-19/3227b639f7d09c13666f99cdabdd6aaa_920x0.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали каталожният номер който го издирихме бе друг:

 

"От тук и мнението ми, че след като намерихме правилното масло на 55 стр, просто го намери 1:1 с този номенклатурен номер 1161645 и не се занимавай с други произволни масла"

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...