Премини към съдържание

Днес на Митко му падна колелото


toma406

Препоръчано мнение

Aardwolf, най-добре смени носача да нямаш проблеми. Скърцането би трябвало да спре. При мен се получи.

На крик не скърца, защото няма натиск на тежестта върху шарнира и той е почти без товар. Както виждаш на земята е различно. Смени го.

Аз преди дни споменах Kayo и никой не каза, че съм пътник с тази марка. Една стотачка ми се върти като цена за него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aardwolf, най-добре смени носача да нямаш проблеми. Скърцането би трябвало да спре. При мен се получи.

На крик не скърца, защото няма натиск на тежестта върху шарнира и той е почти без товар. Както виждаш на земята е различно. Смени го.

Аз преди дни споменах Kayo и никой не каза, че съм пътник с тази марка. Една стотачка ми се върти като цена за него.

E... Ако е счупен много ясно, че ще го сменя. Интересното е че след 40-50 километра каране днес, след процедурите сутринта, скърцането при спряла кола (на място) и въртене на волана почти изчезна, но при движение още го има. Иначе съм запланувал във вторник да я водя на доктор. :D Ама си остава странно, защо предния десен носач от както съм купил колата му няма нищо, а левия беше за смяна, смених го с най-добрия който имаха уж да е качествен и да не го сменям след няколко месеца пак, а се получава така, че се е счупил новия носач (проверих цената, 150 лв. съм дал тогава)? Кофти бройка ли съм уцелил или майстора не го е сложил както трябва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вдигнете колата леко на крик и с щангата под колелото вдигайте на горе има ли луфт смяна :). Правия носач сам си го сменям :) аз 1-2 клипчета гледах и готово . Носач си взех от Алекс на много хубава цена доволен съм .

Редактирано от badcookie666
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При монтажа освен да се вкара с бой с чука друго няма какво да се обърка. Нито един шарнир не е направен да млатиш с чука върху него.

Имам спомен, че когато натисках на калника да разклатя колата нищо не скърцаше, а в движение скърцаше при най-малкото клатене на купето. Та провери дали скърца с натискане на предницата. Ако скърца, според мен шарнирът си е здрав, а скърца нещо друго.

 

Напъването с тръби или щанги при вдигната кола на оригиналното крикче не си е работа. Или ти трябва пън за подложка, или друг крик с по-сериозна структура и по-голяма площ на "ухото", за да може каросерията да не бъде насилвана в толкова малка точка. Каквото и да си говорим това е стара японска ламарина.

А най-сигурният начин е при майстор да ти извади носача от шарнира, да го види той и да каже здрав ли е или е по-добре да се смени.

Има и по-сигурно от това - нов. Виждаш какво може да стане, а последствията са неизвестни и големи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При монтажа освен да се вкара с бой с чука друго няма какво да се обърка. Нито един шарнир не е направен да млатиш с чука върху него.

Имам спомен, че когато натисках на калника да разклатя колата нищо не скърцаше, а в движение скърцаше при най-малкото клатене на купето. Та провери дали скърца с натискане на предницата. Ако скърца, според мен шарнирът си е здрав, а скърца нещо друго.

 

Натискахме калника нагоре, надолу и скърцаше.

Ще бъда много разочарован ако е отишъл на кино носача за толкова кратко време (4 000 - 5 000 километра).

 

Напъването с тръби или щанги при вдигната кола на оригиналното крикче не си е работа. Или ти трябва пън за подложка, или друг крик с по-сериозна структура и по-голяма площ на "ухото", за да може каросерията да не бъде насилвана в толкова малка точка. Каквото и да си говорим това е стара японска ламарина.

А най-сигурният начин е при майстор да ти извади носача от шарнира, да го види той и да каже здрав ли е или е по-добре да се смени.

Има и по-сигурно от това - нов. Виждаш какво може да стане, а последствията са неизвестни и големи.

 

Сам за сега няма да се наема да си го сменя. Все пак е важна част и не е за рускуване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

95 лева съм плащал за носач Каво (холандски е). Най-чиста работа, ако ще го сменяш, е да поръчаш оригиналния за вграждане. Шефът може би е способен да ти поръча. По спомен цената франко Aardwolf е 175 лева.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Значи мойта процедура е следната:

Вдига се колата на крик колкото да можеш да подвреш щанга под гумата.

При това положение колелото и шарнира се разтоварват от натиска на купето през магарето върху носача.

Повдигаш с щангата колелото нагоре -надолу за да видиш има ли луфт в шарнира.

При свалянето аз развих гайката на болта няколко оборота и пуснах от крика. Тогава тежеста на колата се мъчи да извади шарнира от леглото му в шенкела. Чука се отстрани на шенкела и болта излиза и опира на гайката. След това вдигаш на крика и развиваш докрай гайката.

При сглобяването трябва да се има предвид, че двата болта които минават през гумените тампони на магарето и другия край на носача към купето, се дозатягат докрай след като колата е пусната от крика и е стъпила на гумата. Разбира се шарнира се стяга преди това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колко ми излиза цялата предница, че един иска да ми свали и кожата?

Носачите плюс шарнири и накрайниците на щангите, че нещо се е разтропало.

На големите ями не мърда, няма луфтове, но като разклатя колелата дори и вдигната на крик, а на малките неравности имам чувтво, че нещо ме бие в петите :help: :icon_hmm:

От какво може да е? Благодаря предварително на всички отзовали се! :help:

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колеги колко ми излиза цялата предница? ....

от какво може да е ? благодаря предварително на всички отзовали се :help:

Предницата ти има 6 носача, всеки от които струва около 100 лева - горен носач, долен прав и долен крив. Това са ти трите носача от едната страна х 2 = 6 носача х 100 = 600 лева. Плюс работата на монтьора ... ти ги изчисли.

Освен това имаш четири кормилни накрайника - два вътрешни и два външни - всичко 100 лева. Леви и десни няма, само вътрешен и външен и са по два от вид.

Има и по една биалетка отляво и отдясно - 25 лв х 2 = 50 лева.

Тропанията най-често са от крив носач. Цената на хубавите е около 160-70 лева за бройка (два са - ляв и десен).

 

По-евтин вариант е да се сменят с нови само накрайниците и правите носачи. За горния носач и долния крив носач вземи шарнири и тампони. Примерно тампона на кривия носач е 40 лева и се монтира откъм купето, т.е. от задната страна. А предната му страна е шарнир, който влиза в шенкела. Този шарнир мисля е 30 лева. Значи за 70 лева единия ти е готов вместо 160-70 за нов носач, който само да монтирате.

Тампоните са по 15-20 лева на бройка. Вече на стабилизиращите щанги и особено тампоните на моста към купето са доста по-скъпи, а смяната на някои от тампоните е отвратителна - ръжди, горелки и т.н. На много японски коли е така понеже не се сменят често.

 

На мен ми тропат водачите на спирачните апарати. Клопат все едно ще се къса колело, направо страх да те хване. Но нищо не може да се случи. Само те влудяват и излагаме колите пред хора, които возим или слушат клопането на желязо отстрани. Все едно караш някакъв отпадък пред разпадане. Работя върху смяната на супортите, водачите и спирачните апарати на моя галант. Днес свърших с подготовката за боядисване. Ще слагам преобразовател, грунд и сребриста боя. Ще правя и дисковете с боя, както и ламаринките. Та да знаеш, че ако спира да клопа докато натискаш спирачката леко, най-вероятно ти клопат водачите, особено ако спирачните ти апарати са двубутални - те са по-тежки и с нископрофилни гуми и криви дискове се пре*бават много бързо.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се шарнира само на горния носач,на долния крив се рециклира, не може да се подмени,защото е капсулован.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се шарнира само на горния носач,на долния крив се рециклира, не може да се подмени,защото е капсулован.

Те всички шарнири са капсуловани .:) Не може да се подмени, защото е изработен в носача .;)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

за кривите носачи ...

Meanwhile in Russia / Междувременно в Русия

http://s009.radikal.ru/i309/1104/72/2e30cf2b6932.jpg

http://i060.radikal.ru/1104/f8/c760a1cad4cd.jpg

 

Ползвали са шарнир CTR CBN-30.

Но не всички носачи са пододящи, от снимките се вижда.

 

Темата откъдето съм взел снимките - изисква регистрация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Пробвал ли е някой смяната на шарнир по този начин на последната снимка където са двата ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам тук за да не отварям нова тема - полуоска дясна от галант 2.5 97ма аавтоматик има ли шанс да стане на същия такъв с ръчка

А и задни амортисьори от вр 4 стават ли на обикновения 2.5

Редактирано от painkiller
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...