Премини към съдържание

Привет на всички!


Препоръчано мнение

След тази добавка, която е за разкисване на втвърдявания, трябва да промиеш с масло, и чак тогава да сложиш това - което си предвидил за ново.

Щото нали се сещаш, че част от старото масло, заедно с добавката - която го "втечнява", остава в двигателя, помпата и т.н, и като сложиш новото масло, то се смесва с остатъците и експлоатационните му свойства рязко падат....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След тази добавка, която е за разкисване на втвърдявания, трябва да промиеш с масло, и чак тогава да сложиш това - което си предвидил за ново.

Щото нали се сещаш, че част от старото масло, заедно с добавката - която го "втечнява", остава в двигателя, помпата и т.н, и като сложиш новото масло, то се смесва с остатъците и експлоатационните му свойства рязко падат....

 

Да, може би има логика в това, което казваш, но аз толкова години и на толкова различни коли правя тази процедура по този начин и нещата ми изглеждат нормални. Поне не съм правил някакви специални изследвания/замервания на маслото след 6 месеца примерно. И на указанията за използването на тази добавка въобще не пише за изпълнение на такава процедура. Пък и какво означава "да промия с масло"? Дори не съм го чувал като термин и ще те помоля да го обясниш с подробности. Ако наистина не е супер трудоемко и финансово непоносимо и ако се убедя в смисъла му, да, ще го направя. Искам най-доброто за колата си.

 

Благодаря за отзивчивоста и съвета!

Поздрави на Плевен!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сипваш масло малко над минимума, стартираш, работа 15-20 минути, изливаш, слагаш маслото за смяна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сипваш масло малко над минимума, стартираш, работа 15-20 минути, изливаш, слагаш маслото за смяна.

 

Добре, но какво масло сипвам? Старото е 10W-40 най-вероятно /полусинтетика/, но не съм сигурен, а аз ще слагам 5W-40 /пълна синтетика/. Ако се смесят, следва пресичане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!

 

Днес ми препоръчаха и аз съответно реших да взема следното двигателно масло:

 

MOBIL SUPER tm 3000 x1 5W-40 API SN, ACEA A3. Ориентировъчна цена за 4 л. - около 47 лв. Тази цена е с отстъпката за сервизи, иначе е по-скъпо.

Баркодът за 1 л. бутилка е 5055107439647. Притеснява ме само липсата на "поничката" отзад, за която ти ми писа да гледам. Ще те помоля за мнение преди да го купя.

И още едно питане в тази връзка имам: да сложа ли предварително в старото масло /непосредствено преди смяната/ добавка за промиване на двигателя. Предполагам, знаеш за какво питам. С тази добавка двигателя трябва да работи на празен ход около 15 мин. и веднага след това да се смени маслото.

 

Предварително благодаря! Сигурен съм, че отговорът ще бъде съвсем обоснован професионално.

 

Здравей колега,

Съкратената версия е: Да, това масло е правилно и подходящо за двигателя. Със сигурност надвишава по показатели много други на пазара от високия и средният сегмент.

Противоречива информация обаче се среща за него. Вносителите за България са пропуснали да упоменат (в сайта си), че маслото има множество официални одобрения. Всичките стандарти са ги изброили под един знаменател, което не е правилно/така записани). Официалното одобрение носи спокойствие на клиента и гаранция на двигателя. Спокойствие - защото маслото е изпратено в съответната лаборатория, преминало е най-строгите тестове и получава официален лиценз/сертификат че отговаря 1:1 на даденият стандарт. За двигателя бонусите се изразяват в това, че супер хай-перформанс формулата на маслото (преминала и доказала се през тестовете) не може да навреди на двигателя. Разбирай, ако нещо се случи с него, маслото носещо официално одобрение е извън кръга на заподозрените. Официално одобрените масла могат да се използват и в гаранционни коли (и задължително трябва да се използват на първо място там). Искам да кажа, че ако в твоята кола с марка Х, решиш да използваш по време на гаранция масло Y, местния дилър няма основание да ти прекъсне гаранция, защото маслото има сертификат от съответния автомобило производител.

Най-подробна информация за конкретното масло има на официалната страница на производителя му: цък.

Тук срещаме 4 раздела с подробна информация:

1) Показва че маслото отговаря на Американската бензинова норма API SN и на Европейските ACEA A3/B4. Както бях казал, европейските не се сертифицират, но американската може. Тук няма платен лиценз (поничката на API). В никакъв случай не може да се твърди, видите ли това масло щом не е одобрено по API не струва. Аз също използвам API SN масло което също няма официално одобрение. Защо? Защото и в 2-та случая маслото като стандарти главно е ориентирано към европейските марки (упоменати в абзац 2)

2) Поради конвенционалната си формула масло (някой я наричат заради full SAPS нивата) това масло с изключение на MB има най-високите (и то) официални одобрения като стандарти. В по-горните съвети бях изказал мнение, че ако говорим за "най-добро масло" според моите (не обвързващи представи) добре би било то да бъде официално одобрено от MB и да се изписва така: MB-Aprroval 229.5. Този стандарт много лесно се доказва маслото сертифицирано ли е, или не. Да сертифицирано е, но по предходният стандарт MB-Approval 229.3 цък

Независимо от този факт, както бях казал и по-рано, каквито още стандарти има маслото извън задължителните (API SG и ACEA A3) са само в плюс за двигателя.

3) Третия абцац е огледало на 1-вия и са изброени стандартите на които маслото отговаря, без за тях да са плащани лицензи. Добре че ги има, но не ни касаят, защото това са дизелови стандарти.

4) в четвъртия абцац са предоставени (каквито са сметнали за необходимо) технически данни. На много хора (човъркащи се в материята с маслата) им се иска, фирмите производителки на масло да сложат картите си на масата, да кажат как правят маслото и да изнесат множество фирмени тайни за формулата. Уви, производителя на масло не е задължен да издава рецептата си. От предоставената информация в сайта е ясно следното:

а) Поради факта че маслото е от клас ACEA A3/B4, то има HTHS > 3.5 (то това си беше ясно). Разбирай ОК за двигателя. Аз съм привърженик на този тип масла, не нискофрикционни ако изрично не се изискват. Затова бях споменел да се избягва ACEA A5/B5 маслата

б) двата кинематични вискозитета са ок за двигателя (първия се използва за ориентация в студен старт - 84 cSt (mm²/s), а втория е при 100С на масло 14 cSt (mm²/s), пак ОК защита. Има закономерност между вискозитетите при 40 и при 100С и те се изразяват чрез вискозитетния индекс. Бях споменел че синтетиките се въртят и надвишават 170. Производителя не го е упоменал изрично, но скрито/покрито няма - цифрата е точно 172, хубава новина за двигателя отново.

в) Нивата на сулфатна пепел са автоматично намалени до 1.1 (все пак отговаря на международни изисквания и множество ОЕМ стандарти, те няма да си направят секано в двигателите си). Тавана макс е някъде ≤ 1.6 (за да няма нагари, даже под 1.2). Ти нямаш, но при GDI двигатели се изисква да не са повече от 1.1, че става лошо...

г) пламната температура е с доста високи нива

д) температурата на течливост е доста висока (можеше да бъде и още малко...).

 

Извод: Маслото е подходящо и правилно за двигателя ти. Не се подвеждай обаче от предлаганата ти ниска цена, спомена 47 лв и то с отстъпка. Разни интернет сайтове "на който се закачи" го дават за 55,90. Това е жив дъмпинг и удар в бъдеще време по реномето на марката. Поради факта че нямат поддилър след себе си, изобщо не им дреме на каква цена ще го продадат, какво качество масло стои в тубата и с какъв произход е стоката. Аналог на дискутираното масло в тези онлайн магазини се продава 4л за 38,90 лв. Не, мерси!

И ако трябва да дам оценка по шестобалната стълбица на дискутираното масло, мога да му дам с ръка на сърцето 5,30 (заради липсващият лиценз по API и по-ниският стандарт по MB). Критериите ми (нали така започна темата си) за "най-добро масло" обаче са по-големи.

 

По втория въпрос за промивката на двигателя. Ок няма проблем да се флъшне. С грижа към двигателя ти давам следните съвети:

Отиваш в сервиза на напълно загрят двигател

1) Предварително си си купил още един маслен филтър и го слагате (без да източвате старото масло). Слагате в него промивката.

2) Ти влизаш в купето, стартиращ двигателя, засичаш 15 мин по часовник и гледаш лампата за масло с ръка на контактния ключ!

3) След тези 15 мин гасиш двигателя, източвате каквато мизерия може да изтече и слагате новия маслен филтър.

Не си казал на коя фирма промивка смяташ да сложиш. Моля спазвайте нейните инструкции. Горните съвети са само от моя страна.

Слагайки промивка, можеш да бъдеш сигурен, че тя (супер тънко масло е това около 6 cSt (mm²/s) ще свърши грубата работа да изплакне двигателя отвътре. Иначе новото ти масло трябва с много по-бавни темпове да свърши тази работа.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

По втория въпрос за промивката на двигателя. Ок няма проблем да се флъшне. С грижа към двигателя ти давам следните съвети:

Отиваш в сервиза на напълно загрят двигател

1) Предварително си си купил още един маслен филтър и го слагате (без да източвате старото масло). Слагате в него промивката.

2) Ти влизаш в купето, стартиращ двигателя, засичаш 15 мин по часовник и гледаш лампата за масло с ръка на контактния ключ!

3) След тези 15 мин гасиш двигателя, източвате каквато мизерия може да изтече и слагате новия маслен филтър.

Не си казал на коя фирма промивка смяташ да сложиш. Моля спазвайте нейните инструкции. Горните съвети са само от моя страна.

Слагайки промивка, можеш да бъдеш сигурен, че тя (супер тънко масло е това около 6 cSt (mm²/s) ще свърши грубата работа да изплакне двигателя отвътре. Иначе новото ти масло трябва с много по-бавни темпове да свърши тази работа.

Поздрави

 

Здравей колега!

 

Благодаря за обстоятелствения и професионален отговор. Реших, това ще е маслото. Ще направя и процедурата с предварителната промивка. А този, втория маслен филтър, допустимо ли е да е с по-ниско качество и съответно цена? Щото така и така ще се хвърля веднага.

И друго, колегата от Плевен в по-горния пост ми даде идея за промивка на двигателя с масло след промивката с добавката. Звучи доста логично. Ти какво ще кажеш по този въпрос? Явно това е една много перфекционистка технология.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!

 

Благодаря за обстоятелствения и професионален отговор. Реших, това ще е маслото. Ще направя и процедурата с предварителната промивка. А този, втория маслен филтър, допустимо ли е да е с по-ниско качество и съответно цена? Щото така и така ще се хвърля веднага.

И друго, колегата от Плевен в по-горния пост ми даде идея за промивка на двигателя с масло след промивката с добавката. Звучи доста логично. Ти какво ще кажеш по този въпрос? Явно това е една много перфекционистка технология.

 

Поздрави!

 

Здравей колега, много мнения, много гледни точки и във всяка има логика и правота.

Така напр. по схемата "промивка след промивка" се прави и с добавката за охладителна течност - слагаш, работи примерно 45 мин, източваш, промиваш с вода, източваш, нов антифриз...

 

Филтъра не е нужно да бъде от най-евтините, напротив, ще си вземеш отново скъп. Скъп, скъп на масовите Мицку двигатели е 10-11 лв в магазина. Идеята е да е хубав, защото промивката ще свали много мизерии в двигателя и ще искаш филтъра да ги филтрира.

Съвета на колегата защо да не е правилен? Ок за двигателя е, но трябва да знаеш че след първата промивка масленият филтър (на теория) ще е сдал багажа. За 2-рата промивка ще ти трябва нов, ще сложиш още 3 литра някаква полусинтетика по 10 лв и сметката ще чукне още 40 лв. Втори 15 мин трябва да те изтърпят сервиза, отново сваляне на филтъра, изчакване да се откапе всичко (мин 1 час мин ще им задръстиш халето, ще имат ли нерви)?

 

За мен варианта нов филтър за промивка в старото масло и после нов+ново масло ще бъде предостатъчна опция. Ти това първо масло няма да го връткаш много. Обзалагам се че на макс. 8000-10000км превантивно ще си го сменил. Пък и с тези евтини цени на маслата които цитираш, можеш да си го сменяш колкото пъти искаш (аз ти препоръчвам като мен - 2 пъти в годината, което обезмисля до някаква степен промивките).

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, много мнения, много гледни точки и във всяка има логика и правота.

 

 

За мен варианта нов филтър за промивка в старото масло и после нов+ново масло ще бъде предостатъчна опция. Ти това първо масло няма да го връткаш много. Обзалагам се че на макс. 8000-10000км превантивно ще си го сменил. Пък и с тези евтини цени на маслата които цитираш, можеш да си го сменяш колкото пъти искаш (аз ти препоръчвам като мен - 2 пъти в годината, което обезмисля до някаква степен промивките).

Поздрави

 

И аз се спирам на този вариант. Повече не искам да се напрягам, че ми се задръсти мозъка от информация:))))) Верно е, няма кой да ме търпи половин ден в сервиза.

Благодаря отново за точните и смислени съвети!

 

Поздрави!

Редактирано от Rumen_2015
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, но какво масло сипвам? Старото е 10W-40 най-вероятно /полусинтетика/, но не съм сигурен, а аз ще слагам 5W-40 /пълна синтетика/. Ако се смесят, следва пресичане.

Тук, колега, си прав. Идеята на Валбос-а може би е да промиеш след промивката с промивка :D, т.е. да промиеш след промивката с добавката със същото масло, което ще сложиш за ново, след което да го хвърлиш и пак да сложиш от същото, но този път вече за каране. Но моля те, ако ще го хвърляш, прати ми го по куриер за моя сметка :D

Иначе теоретично, според мен има смисъл с промиването на двигателя след промивката от гл.т. да се съберат остатъчните мизерии от промивката, но според мен не е рентабилно от финансова страна, както каза svetliof. Така или иначе, това което остане неизточено в картера, никой и нищо не може да го изкара навън, освен ако не се свали и почисти картера. Обикновено промивки се правят при смяна типа на маслата, каквато ти ще правиш, така че една (еднократна) "промивка" по метода, описан от svetliof, може би е добре и има смисъл.

И друг аспект - толкова много ги промивате тези коли, сякаш ще ги карате цяла вечност. За 5-те години, за които ще издържи ламарината, надали ще се скапе двигателя, пък дори и с 10-40 масло да го карате. Смяната му два пъти в годината също е пресилена, но това са лични мои съображения, не ангажирам никой.

Редактирано от StDOBREV
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, какво стана, смени ли маслото, изтърпяха ли те майсторите ? ;)

Поздрави

 

Здравей колега,

 

Упражнението ще го правим в четвъртък, защото съм много зает тези дни. Проблем ми е, че майсторът не иска да сменя бензиновия филтър. Като разбра, че е в резервоара и направо каза, че няма смисъл. Аз после разбрах, че това е супер пипкава работа и явно това е причината, защото пък и не може да иска майка си и баща си. Мисля направо да отида с всички филтри, маслото и горивен филтър, пък да видя как ще отказва.Е, пък ако се опъва, ще търся друг.

Та това е засега. Като извърша процедурата, ще пиша как е минало.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Упражнението ще го правим в четвъртък, защото съм много зает тези дни. Проблем ми е, че майсторът не иска да сменя бензиновия филтър. Като разбра, че е в резервоара и направо каза, че няма смисъл. Аз после разбрах, че това е супер пипкава работа и явно това е причината, защото пък и не може да иска майка си и баща си. Мисля направо да отида с всички филтри, маслото и горивен филтър, пък да видя как ще отказва.Е, пък ако се опъва, ще търся друг.

Та това е засега. Като извърша процедурата, ще пиша как е минало.

 

Поздрави!

 

Здравей колега,

едно време и аз бях ентусиаст за горивният филтър. Проблема бе че оригиналният струва над 120 лв (говоря за моята кола, по спомен и то с чакане доставка 12-15 дни). Такъв съвместим бе към 60 лв (пак от дилър). За да се стигне до филтъра се стигало през задните седалки и надолу. По съвет на майстора, престахах да се занимавам с него. Той каза че било някаква плетка само и не си струвало. По-скоро да избягвам евтини бензиностанции където горивото застоявало... Още повече че сложих и газ на Мицку и сега ама хич не ми хрумва за този филтър.

Поздрави

П.С. Внимавай, тука във форума има множество теми за хора продали им ужким по каталог горивен филтър, но той не станал...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

едно време и аз бях ентусиаст за горивният филтър. П.С. Внимавай, тука във форума има множество теми за хора продали им ужким по каталог горивен филтър, но той не станал...

 

Здравей колега,

Смяната на маслото и филтрите се отлага за другата седмица, по причина зает подемник. Най-вероятно вторник.

И аз май се отказах от смяната на горивния филтър. Доста разбиращи люде ми казаха да не се вкарвам в подобни филми. Така че, тръгвам на по-лекия вариант. Засега де, докато не ми е влязла някоя муха в главата отново:))))))))

Днес сменях едната изгоряла крушка от двете, осветяващи задния номер и видяхме, че те просто си стоят открити. От пръв поглед не се вижда, защото номерът е на бронята и е доста ниско. Но бая ръждичка имаше вътре. Аз не съм наясно, но ти кажи, ако имаш представа, има ли някаква предпазна пластмаса, която да предпазва крушките от вода и нечистотии? За да тръгвам да търся, ако трябва.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Смяната на маслото и филтрите се отлага за другата седмица, по причина зает подемник.

Това сигурно ли е ? .:)

Аз имам чувството, че и другата седмица подемника ще е зает, а сигурно и за по следващата .:D

Ако всичко това което дискутирате тук го споделяш с майсторите, нищо чудно подемника да е постоянно зает или да е повреден до края на годината .

Няма като Светльо да седна да ти изнасям лекции, само ще ти кажа на кратко, че много отдавна маслата не се "пресичат" даже синтетика с минерално да смесиш, ти си седнал да се притесняваш за синтетика и полу синтетика .

Всичките тези зарибявки с промивките са измислени за пари, нищо не правят тези промивки, освен да остане част от тях в двигателя и да влоши качествата на новото масло .

Ако не вярваш, разглоби двигателя след такива промивки и сам ще се убедиш, че и нагара и утайките си седят по стените на блока, главата и картера .

Има си места по двигателя, от където утайките се махат само след разглобяване и "промивка", ама с бензин и четка, или пък с пароструйката .;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък от 100 години на всякакви марки и модели сменям маслото така - източвам старото докато спре да капе, завивам пробката и изливам отгоре ударно 3-4 литра бензин. Изпушвам 1 цигара и го източвам. Ако не ме мързи го правя 2-3 пъти. БЕЗ ДА СЕ ПАЛИ ИЛИ ВЪРТИ КОЛЯНОВИЯ ВАЛ ДАЖЕ И РЪЧНО. После сменям филтъра и си слагам новото.Дали има някаква полза? Ами кой да ти каже? Аз си въобразявам че има, като гледам чернилката излизаща с бензина. Бензинът си го запазвам и го използвам за миене на чаркове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Всичките тези зарибявки с промивките са измислени за пари, нищо не правят тези промивки, освен да остане част от тях в двигателя и да влоши качествата на новото масло .

Ако не вярваш, разглоби двигателя след такива промивки и сам ще се убедиш, че и нагара и утайките си седят по стените на блока, главата и картера ....

 

За това ставаше на въпрос....http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това сигурно ли е ? .:)

Аз имам чувството, че и другата седмица подемника ще е зает, а сигурно и за по следващата .:D

Ако всичко това което дискутирате тук го споделяш с майсторите, нищо чудно подемника да е постоянно зает или да е повреден до края на годината .

Няма като Светльо да седна да ти изнасям лекции, само ще ти кажа на кратко, че много отдавна маслата не се "пресичат" даже синтетика с минерално да смесиш, ти си седнал да се притесняваш за синтетика и полу синтетика .

Всичките тези зарибявки с промивките са измислени за пари, нищо не правят тези промивки, освен да остане част от тях в двигателя и да влоши качествата на новото масло .

Ако не вярваш, разглоби двигателя след такива промивки и сам ще се убедиш, че и нагара и утайките си седят по стените на блока, главата и картера .

Има си места по двигателя, от където утайките се махат само след разглобяване и "промивка", ама с бензин и четка, или пък с пароструйката .;)

 

Здравей колега,

 

Твоите доброжелателни предположения /отн. перманентно заетия "за мен" подемник/ не се сбъднаха. В събота момчетата ми се обадиха, че са готови и днес сутринта отидох и сменихме двигателното масло /извършихме манипулацията с добавката за промиване и двата филтъра, спирачна течност /нея използвахме и за скоростната кутия/, маслен и въздушен филтър и филтъра за купето. За четвъртък остана смяната на свещи и кабели, а другия понеделник сменяме маслата на хидравликата и трансмисията.

С това мисля да завърша основните и задължителни смени. След това започвам с "глезотиите".

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

....и сменихме.... спирачна течност /нея използвахме и за скоростната кутия/.

 

Би ли разказал по-подробно колега за тази акробатика? Скоростите ти събират 2,1л а от старата спирачна течност сте източили най-много 1л. Нея ли сте сипали вътре, изсипвате, тя изтича, събирате и наново?

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спирачна течност не се сипва в скоростната кутия :D

 

Сигурно е имал предвид хидравличната връзка на съединителя, там се налива спирачна течност и се обезвъздушава.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спирачна течност не се сипва в скоростната кутия :D

 

Сигурно е имал предвид хидравличната връзка на съединителя, там се налива спирачна течност и се обезвъздушава.

 

Точно така е, колеги. Аз понеже не съм бил там /щото все пак трябва и на работа да се ходи/, като ми се обадиха, че всичко е готово отидох на бегом и съвсем набързо само дадох парите и какво ми казаха даже и не се замислих, понеже ме чакаха клиенти. После вече като прочетох коментара на колегата по-горе се усетих, че съм написал глупост и исках веднага да го изясня въпроса, но не знам защо системата не ми даваше възможност за втора публикация. При всеки опит да пиша нещо ми излизаше надпис, че имам право само на едно мнение на ден???

Не знам това специално за мен ли се отнася, нещо съм объркал правилата на форума ли и това е един вид санкция???

Извинявам се за некомпетентния пост, но просто бързах да споделя.

 

С поздрави към всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених свещи и кабели. Новите свещи са NGK, а при смяната излезе, че и старите са такива. Със старите кабели положението беше трагично - почти се разпаднаха в ръцете на монтьорите. Говоря за горните кабели - те са два. Лошо е, че лулите на тези отдолу не се продават отделно, а само с бобина. Позачистиха ги малко отвътре, но ми се искаше и тях да сменя. Е, то е глезотия малко това, но искам да си я направя колата както трябва.

В понеделник сменям маслата на хидравликата и скоростната кутия.

Това засега.

Поздрави на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ръчка:

OEM recommendation

year-round API: GL-4 SAE 75W-85

year-round API: GL-4 SAE 75W-90 (предпочети нея)

 

Здравей колега!

 

Утре ще сменям тези масла. Сега и двата вида са пред мен. 75W-85 е с API GL-5 и то е по-скъпото, а 75W-90 е с API GL-4/GL-5/MT-1 и е по-евтино??? Четох сравнения даже и в американски сайтове - един казва едно, друг - друго. Да не говорим за мненията тук - в магазина ми казват едно, в сервиза - друго.Ще бъда благодарен, ако ми разясниш по твоя професионален начин каква точно им е разликата, какви са предимствата и недостатъците им. Кое ще е по-щадящо за кутията, с кое скоростите ще влизат "по-меко"?

 

Предварително ти благодаря и извинявай, но ми е спешно и съвсем се обърках.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Нещата са извънредно плоски, ако се следват предписанията на производителя. Докато при двигателните масла може да има известно "мърдане" навяво-надясно, то при кутийте излизането им извън тях е строго нежелателно и вредно. По-горе съм посочил правилната смазочна норма за твоята ръчка: API GL-4 (gear lubricants, level 4) която се изисква, в комбинация от позволените вискозитетни класове. Това че един казва едно, а друг друго, означава че материята за маслата не е ясна (като цяло) и всеки я тълкува според своето виждане. Това не е правилно и кръга се затваря ако пак се върнем до заводските изисквания (защо да откриваме топлата вода отново)?

Отговорите на твоите въпроси съм ги дал в тази тема (започни от нея) цък;

после премини тук цък, почвайки от въпроса в пост 10 и завършиш с моя отговор в пост 13.

 

И кратък извод по твоето изречение:

а) 75W-85 е с API GL-5 и то е по-скъпото

Отговор: Цената тук не е от значение. Чистото API GL-5 ще разкаже играта на синхронизаторите. Да, вискозитетниа клас е уцелен, но не и нормата по API. Това е абсолютно грешен вариант!

 

б) 75W-90 е с API GL-4/GL-5/MT-1 и е по-евтино? Вероятно е така, но тук имаш увеличена защита на кутията (API GL-5 ниво) със съвместимостта към синхронизаторите (API GL-4). Това е правилният избор между а) и б). Има и още един вид правилно масло. То е в чистият му вид API GL-4 в комбинация от 2-та вискозитетни класове. Все по-рядко на пазара го срещам, докато повечето случай са комбинираните API GL-5/GL-4 масла.

 

Поздрави

 

ЕДИТ: Ама и ти, като някой студент в последният момент почваш да правиш "пищови". Тия неща се мислят и купуват от по-рано. Какво ще рече: Утре ще сменям тези масла. Сега и двата вида са пред мен? ;)

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

ЕДИТ: Ама и ти, като някой студент в последният момент почваш да правиш "пищови". Тия неща се мислят и купуват от по-рано. Какво ще рече: Утре ще сменям тези масла. Сега и двата вида са пред мен? ;)

 

Първо благодаря за бързия отговор!

Двата вида са пред мен, защото от магазина ми дадоха и от двата вида по 2 л. /приятели са/, и утре ще платя само тези, които ще използвам. А явно ще използвам /ще напиша пълната характеристика/ 75W-90 API GL-4/GL-5/MT-1, US Army: MIL-PRF-2105E, Mack GO-J, Scania STO-1 MAN 3343 Type S, ZF TE-ML-02B/05B/12B/16F/17B/19C

То само докато ги препиша се изкьорих:)))))

 

Още веднъж ти благодаря. Ако имаш още някакъв коментар по тези характеристика, можеш да споделиш. Утре ще сменям в 15 ч., така че имам време да реагирам.

Поздрави!

Редактирано от Rumen_2015
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо благодаря за бързия отговор!

Двата вида са пред мен, защото от магазина ми дадоха и от двата вида по 2 л. /приятели са/, и утре ще платя само тези, които ще използвам. А явно ще използвам /ще напиша пълната характеристика/ 75W-90 API GL-4/GL-5/MT-1, US Army: MIL-PRF-2105E, Mack GO-J, Scania STO-1 MAN 3343 Type S, ZF TE-ML-02B/05B/12B/16F/17B/19C

То само докато ги препиша се изкьорих:)))))

 

Още веднъж ти благодаря. Ако имаш още някакъв коментар по тези характеристика, можеш да споделиш. Утре ще сменям в 15 ч., така че имам време да реагирам.

Поздрави!

 

Сега разбирам да ти дадът 2 маслени филтри, от които единия все ще стане, но недоумявам ситуацията как са ти дали опции масла, от което едното е грешен вариант! Нали се подразбира че те са хората трябващи да дават компетентен съвет и правилен продукт? Колкото и да са им слаби познанията в сферата на маслата, то това се компенсира и поправя с бърза справка с дадения каталог.

Връщай на твоите хора API GL-5 ; SAE 75W-85 и задържай маслото с дългите стандарти: 75W-90 API GL-4/GL-5....

И хич да не те претиснява дължината им. Както за двигателя не намери чисто API SN + SAE 5W-40 (маслото поддържаше една камара още други), така и тука. Това масло е и за тежкотоварни камиони и за пътностроителна техника и за военна такава (USA) и за леки и лекотоварни ППС и т.н. и т.н. Важното е че формулата му поддържа API GL-4. Другите стандарти са незадължителни, но са бонус (допълнителни изпитания и изисквания).

Поздрави

 

ЕДИТ: Хубаво загрей двигателя и ск.кутия и като отидеш в сервиза, дръж колата работеща, докато не те извикат. И дано тези 2л ти стигнат, защото кутията по каталог събира 2,1...

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...