Премини към съдържание

Привет на всички!


Препоръчано мнение

Здравейте колеги!

 

Днес капарирах новото си /е, втора ръка де:)/ МИТСУБИШИ ЛАНСЪР бензин 1,6 16V 98 к.с. 2004 г., комби. Автомобилът е от Берлин, Германия и е пристигнало на собствен ход преди месец /с тразитните номера е още/. Колата е с всички възможни екстри като подгряване на седалките, тонирани стъкла, бели кръгове на арм. табло, ел. огледала и стъкла, халогени за мъгла и най-важното е, че всичко това работи много добре. Джантите са оригинални, алуминиеви, 16 цола, с хубави зимни гуми. Забравих да пробвам само чистачките, но това беше от превъзбуда. Фаровете изобщо не са замътени, а са абсолютно прозрачни.

Закарах го най-напред да го пуснат на компа - там никакви забележки, ламбдата работи 1/1 с норматива, климатика включва веднага, моторът не се чува, съединител без забележки и т.н. Когато я вдигнахме на подемника, се показаха малко ръжда, задни амортисьори за смяна, някакви тампони и още нещо, но нищо фатално. А, и свещи и кабели също за смяна, но по желание. Момчетата ми казаха просто да не я изпускам, много свежа и читава кола според тях, а те си разбират много, ама МНОГО от работата.

 

Уважаеми колеги, тъй като ми предстои задължителната смяна на ремъци, ролки, масла и др. консумативи, ще ви помоля да ми кажете има ли марки, НАЙ - подходящи за този модел, евентуално цени, ако сте в час, какво масло, защото в сервиза ми препоръчаха 5-40, а по техн. характеристики го дават 10-40. Всеки съвет от патил /и не само/ колега ще ми бъде много от полза, защото никога не съм карал Митсубиши.

 

Като я регистрирам, ще кача снимки.

 

Предварително благодаря!

Поздрави на всички!

Редактирано от Rumen_2015
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

................ако сте в час, какво масло, защото в сервиза ми препоръчаха 5-40, а по техн. характеристики го дават 10-40. Всеки съвет от патил /и не само/ колега ще ми бъде много от полза, защото никога не съм карал Митсубиши.

 

Здравей колега, основните стъпки при избор на масло (в случая) и за твоя двигател съм ги описал тук (пост N:6 цък )

 

Това което там не съм споменал, но пък другаде съм е следното:

Американските стандарти по API подлежат на лицензиране, докато европейските не. Ще прочетеш и ще разбереш че не всички американски стандарти са еднакви. 100 % сигурност че маслото го поддържа ще имаш, само коагто на гърба на бутилката (в кръгче като поничка) видиш стандарта. Нещо от рода на цък

В случая картинката показва, че това масло е сертифицирано (изпратено в лабораторията на API и преминало тестовете). Друго масло което на гърба си присъства (без поничка) надписа API Sx (x e нивото на бензинова норма, от рода на API SN, SM, SL, SJ....) няма никакво одобрение и е възможно на 99% само да се вмества и покрива стандарта.

Казано малко по друг начин с езика на техниката, аналога е следният: Примерно си фен на Sony. Искаш ли оригинален продукт от Япония сглобен под стриктен контрол, или ще си също толкова доволен, ако взмеш Sony сглобено в някъде в Малайзия?

И връщайки се при маслата отново, ще ти кажа коя е най-добрата комбинация от вискозитетния клас SAE 5W-40:

SAE 5W-40 + API SN (с поничка) + ACEA A3. Отделно ако маслото отговаря и на един от най-стриктните стандарти по MB, ще знаеш че качеството е безукорно. Той се дава само и единствено на официално одобрено масло и се изписва така: MB-Approval 229.5 ; От тук насетне и ако маслото притежава (а е много вероятно да) са останалите корави стандарти на други производители като: BMW LL-01 ; RN 0710/0700 ; PSA B71 2296 и т.н. Но и болднатите стандарти са достатъчни.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, основните стъпки при избор на масло (в случая) и за твоя двигател съм ги описал тук (пост N:6 цък )

 

Това което там не съм споменал, но пък другаде съм е следното:

Американските стандарти по API подлежат на лицензиране, докато европейските не. Ще прочетеш и ще разбереш че не всички американски стандарти са еднакви. 100 % сигурност че маслото го поддържа ще имаш, само коагто на гърба на бутилката (в кръгче като поничка) видиш стандарта. Нещо от рода на цък

В случая картинката показва, че това масло е сертифицирано (изпратено в лабораторията на API и преминало тестовете). Друго масло което на гърба си присъства (без поничка) надписа API Sx (x e нивото на бензинова норма, от рода на API SN, SM, SL, SJ....) няма никакво одобрение и е възможно на 99% само да се вмества и покрива стандарта.

Казано малко по друг начин с езика на техниката, аналога е следният: Примерно си фен на Sony. Искаш ли оригинален продукт от Япония сглобен под стриктен контрол, или ще си също толкова доволен, ако взмеш Sony сглобено в някъде в Малайзия?

И връщайки се при маслата отново, ще ти кажа коя е най-добрата комбинация от вискозитетния клас SAE 5W-40:

SAE 5W-40 + API SN (с поничка) + ACEA A3. Отделно ако маслото отговаря и на един от най-стриктните стандарти по MB, ще знаеш че качеството е безукорно. Той се дава само и единствено на официално одобрено масло и се изписва така: MB-Approval 229.5 ; От тук насетне и ако маслото притежава (а е много вероятно да) са останалите корави стандарти на други производители като: BMW LL-01 ; RN 0710/0700 ; PSA B71 2296 и т.н. Но и болднатите стандарти са достатъчни.

Поздрави

 

 

Колега, благодаря за своевременния и изключително професионален отговор!

 

На мен, като на технически неграмотен човек, четещ за първи път в живота си подобни професионални съвети, ще ми трябва време, докато ги осмисля. За всеки случай ще си препиша повечето неща и ще ги занеса в магазина, защото там по-лесно ще се ориентират във фразеологията.

 

Още веднъж благодаря, колега! Явно членовете на този форум са изключително компетентни и отзивчиви.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря за своевременния и изключително професионален отговор!

 

На мен, като на технически неграмотен човек, четещ за първи път в живота си подобни професионални съвети, ще ми трябва време, докато ги осмисля. За всеки случай ще си препиша повечето неща и ще ги занеса в магазина, защото там по-лесно ще се ориентират във фразеологията.

 

Мда, едно отлично решение е, запиши (снимай с телефона) какво масло ти предлагат и предостави моля информацията (за двигателя и кутията). Ще се радвам ако нямам забележки към поддържаните от тях стандарти (разбира се ако търсиш перфекционизъм). Покупката след това е най-лесна. Маслото не може да се обърка (освен ако не е умишлено). Идеята е да знаеш за какъв продукт ще дадеш парите си и какво ще получиш насреща.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда, едно отлично решение е, запиши (снимай с телефона) какво масло ти предлагат и предостави моля информацията (за двигателя и кутията). Ще се радвам ако нямам забележки към поддържаните от тях стандарти (разбира се ако търсиш перфекционизъм). Покупката след това е най-лесна. Маслото не може да се обърка (освен ако не е умишлено). Идеята е да знаеш за какъв продукт ще дадеш парите си и какво ще получиш насреща.

Поздрави

 

Благодаря отново!

Само не разбрах какво имаш предвид относно информацията за двигателя и кутията и къде да я предоставя? В магазина или тук за по-точен съвет? Двигателя е 1,6 бензин 16V 98 h.p. по документи. Има ли някакво допълнително обозначение, което да конкретизира по-точно мотора? Може би от номера на рамата? А за кутията ми е още по-мътно. Тук въобще вече не знам за какво да питам, само мога да кажа, че е ръчна. Ще помоля за повече насоки, защото наистина съм перфекционист, ама от ония, които не разбират, а пък искат всичко да е както трябва.

Поздрави!

 

ПП И един тъп въпрос: как мога да отговарям, без да копирам предишния пост?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах какво имаш предвид относно информацията за двигателя и кутията и къде да я предоставя? В магазина или тук за по-точен съвет? Д

 

Идеята ми бе да предоставиш информация какво масло точно ще ти предложат (марка, модел, вискозитет), както за двигателя, така и за кутията (вече уточни) ръчка. Аз ще им видя техническите характеристики и ще знам дали са те подвели (и/или до колко) или не.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега и много безаварийни!

 

 

Благодаря, колега!

Подобно и на теб!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми бе да предоставиш информация какво масло точно ще ти предложат (марка, модел, вискозитет), както за двигателя, така и за кутията (вече уточни) ръчка. Аз ще им видя техническите характеристики и ще знам дали са те подвели (и/или до колко) или не.

Поздрави

 

 

ОК, разбрах те, колега.

 

А трябва ли въобще да сменям маслото на кутията, защото като попитах в сервиза, ми казаха, че то практически никога не се сменя!?

Днес я регистрирах и покарах доста в града, скоростите влизат като в масло, а двигателят на празен ход дори не се чува, дори помислих, че е изгаснала нещо.

Видях, че има и двустепенно подгряване на седалките, миячки на фаровете, 6 еърбека, МоМо волан също с еърбек. Само централното огледало ми се струва, че е малко по-малко от нормалното.

В четвъртък ще кажа предложенията за маслата.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей как ще не се сменя маслото на скоростите :) Ако не е сменяно си струва да го смениш след 10 години експлоатация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, разбрах те, колега.

 

А трябва ли въобще да сменям маслото на кутията, защото като попитах в сервиза, ми казаха, че то практически никога не се сменя!?

 

Здравей колега,

Недоумявам. Сервизите също имат голям интерес като теб то да се смени. В случая производителя ти се е произнесъл конкретно:

Change 105000 km/84 months

Последното предполага, че ще има пробка за източване, следователно манипулацията е лесна.

 

Т.е всички възли/течности в автомобила ти подлежат също задължително на смяна през определен период, като:

- двигател: Change 15000 km/12 months

- ръчка : Change 105000 km/84 months

- Спирачна течност: Change 30000 km/24 months

- Хидравлика волан: Check 15000 km/12 months (тук производителя е казал само проверка, което би трябвало да го промени на смяна (смени го веднъж докато колата е твоя)

- Охладителна течност: Change 60000 km/48 months

Със сигурност на много от тях им е настъпил момента, поне по критерия "време"...

 

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Недоумявам. Сервизите също имат голям интерес като теб то да се смени. В случая производителя ти се е произнесъл конкретно:

Change 105000 km/84 months

Последното предполага, че ще има пробка за източване, следователно манипулацията е лесна.

 

Т.е всички възли/течности в автомобила ти подлежат също задължително на смяна през определен период, като:

- двигател: Change 15000 km/12 months

- ръчка : Change 105000 km/84 months

- Спирачна течност: Change 30000 km/24 months

- Хидравлика волан: Check 15000 km/12 months (тук производителя е казал само проверка, което би трябвало да го промени на смяна (смени го веднъж докато колата е твоя)

- Охладителна течност: Change 60000 km/48 months

Със сигурност на много от тях им е настъпил момента, поне по критерия "време"...

 

Поздрави

 

 

Прав си по всички правила на логиката, колега!

 

Сега, като очевидно най-компетентен по отношение на лубрикантите във форума, те моля за нещо съвсем конкретно по отношение на моя автомобил, а не по принцип:

1. Маслото за двигателя - в крайна сметка 5W-40 или 10W-40? Другите подробности след вискозитета ги разбрах, ще търся конкретните означения, които ми препоръча в предишните постове.

2. Реших, ще сменям всичко. Би ли ми препоръчал конкретно за всеки отделен случай точните параметри на маслата, но само едни, защото не съм достатъчно грамотен, за да направя сравнение.

3. Компетентен ли си по отношение на преобразователи за ръжда, грундове, бои и т.н., защото реших отдолу колата да я направя като нова. И вечна:)))

 

Предварително ти благодаря, колега! Виждам, че и ти си от Пловдив.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....те моля за нещо съвсем конкретно по отношение на моя автомобил, а не по принцип:

1. Маслото за двигателя - в крайна сметка 5W-40 или 10W-40? Другите подробности след вискозитета ги разбрах, ще търся конкретните означения, които ми препоръча в предишните постове.

2. Реших, ще сменям всичко. Би ли ми препоръчал конкретно за всеки отделен случай точните параметри на маслата, но само едни, защото не съм достатъчно грамотен, за да направя сравнение.

3. Компетентен ли си по отношение на преобразователи за ръжда, грундове, бои и т.н., защото реших отдолу колата да я направя като нова. И вечна:)))

 

Здравей колега,

по т.1 (5W-40 vs 10W-40). И 2-та вискозитетни класа са правилни и позволени за двигателя ти. Каквито и масла от тях да намериш на пазара от реномирани марки, ще са подходящ избор. Т.е. от твоята преценка зависи кое ще избереш.

Вглеждайки се по-задълбочено в масло от съответния вискозитетн клас, опитното око открива разликите. С риск пак да се повторя ще кажа накратко:

Масло от вискозитетн клас SAE 5W-40 тръгва 1,5 пъти по-бързо спрямо SAE 10W-40 масло. От тук имаш по-бързо смазване, респ. по-малко износване и по-бързо охлаждане на двигателните компоненти. SAE 10W-40 масло тръгва очевидно по-бавно и през това време докато стигне имаш по-голямо износване. От това увеличено триене се получава и по-голяма температура на металните части. Така се получава, че докато маслото от SAE 10W-40 стигне, то трябва да охлажда много по-нагорещени части, които не биха били такива, ако се използваше по-подвижният флуид като SAE 5W-40. Перманентно високата температура оказва негативно влияние върху масленият филм и добавките на маслото постепенно губят свойствата си. До тук говорихме за студеният старт. Когато загреят до работна температура (при маслата е валидно понятието кинематичен вискозитет) вискозитета при 100С е почти еднакъв при SAE 5W-40 и 10W-40 масло. Казано по-просто (ти ще ме разбереш, но терминологията не е вярна), масленият филм е еднако "плътен/дебел". Много хора се страхуват от миститичното понятие "тънко/дебело" масло. Първата цифра пред W показва поведението на маслото при ниски температури (разбирай зимни). Колкото тя е по-малка 0W, 5W маслото е по-подвижно. Всяко масло на студено е гъсто и не може да повреди на двигателя (предписаните вискозитетни класове се дават от производителя). Опасността идва от 2-рия индекс - летният след W (при работна температура). Опасно е до къде "изтънява" маслото, защото от него се иска да запази нужното течно триене (като например лагерите на коляновия вал). Масло от SAE 5W-30 при 100С ще има по-нисък вискозитет, спрямо на SAE 5W-40 / 10W40 масло. Затова се е приело, че при двигатели на повече километри (разбирай с повече изсноване вътре) трябва да им се слага по-гъсто (по-високовискозно) масло. Да, при някой е позволено, при други побългарено. Не може да се сложат всички под един знаменател и не е нужно. Производителя си е казал какви са му препоръките (като вискозитетни класове). До тук мисля че станаха ясни плюсовите и минусите на вискозитетните класове. Сега 2 думи за формулата.

По принцип по масовите вискозитетни класове на маслото не можеш да съдиш за вида формула - синтетика ; полу-синтетика ; минерално. Тя се разбира по стандартите които маслото покрива. Да опростим нещата ще кажа, че на пазара преобладават SAE 5W-40 масла които са предимно синтетични, а масовите SAE 10W-40 масла са полусинтетични (с мин 25% съдържание на синтетика и нагоре, колко - фирмена тайна). Колкото повече синтетика има в едно масло, толкова то има по-добра вискозитетно-температурна характеристика, т.е. на студено е супер пъргаво и течливо и плавно си изменя вискозитета към работна температура (разбирай "изтънява"). Представители на синтетичните масла са напр. SAE 0W-30; 5W-30; 0W-40; 5W-40 ( и др.). Друг показател за гореказаното е стойността вискозитетен индекс описан в техническият лист на маслото с характеристиките. Синтетични масла имат около и над 170 (моето SAE 0W-40 е 181), докато масовите полусинтетики се въртят около 155, а минералните към 135. Синтетичните масла дават по-добро поведение както в студени условия, така и в загряло състояние. Техният маслен филм по-бавно се руши от високата температура и другите неблагоприятни явления в двигателя. Днешните стават все по-натоварени и в механично и в топлинно отношение, затова производителя изисква (ако има свои стандарти) маслото да отговаря и на тези норми, а не само на американските и/или европейски стандарти. И тук е тънкия момент. Не всички видове масла и вискозитетни класове могат да поддържат тези стандарти. При SAE 5W-40 масло те се срещат и са супер "насъскани", докато обикновенно, подчертавам обикновенно фирмите за масла разработват SAE 10W-40 масла с базови стандарти. Пряват го маслото по-евтино и бюджетно с много ниски такива понякога. В хипермаркетите 5л можеш да намериш и за 30 лв, докато друго 10W-40 масло на реномирана марка би струвало към 80лв. Еднакви ли са като характеристика, формула, поддържани стандарти и/или платени такива? Не разбира се. Спирайки се на SAE 5W-40 масло нещата опират на друга плоскост и там не могат да са занижени чак толкова показателите. Срещал съм и масла 10W-40 които по показатели и поддържани стандарти (а и цена) са равни на базов клас SAE 5W-40 масло. Кому е нужно това след като везните виждаш че натежават в ползва на 5W-40 маслото? Но много хора поради увеличения пробег на двигателя, или годинките на колата, или под влияние на 3-то лице се спират на тази опция. Ок, стига поддържаните стандарти от маслото да са в съответствие с изискванията на производителя, лошо няма. Казах че за твоя Мицку и 2-те са правилна и позволена опция.

Разхода на масло при технически изправен двигател със SAE 5W-40 масло ще бъде равен или по-малък спрямо SAE 10W-40 (изпарението е по-маслко).

 

По т.2. При другите възли нещата са в по-тесни граници и там лаврирането не е толкова широко:

Ръчка:

OEM recommendation

year-round API: GL-4 SAE 75W-85

year-round API: GL-4 SAE 75W-90 (предпочети нея)

 

Спирачна течност:

year-round Brake fluid, DOT 3 - (много остаряла)

year-round Brake fluid, DOT 4 -

(също е отличен избор и DOT 5.1) (предпочети нея)

 

Хидравлика волан:

year-round Dexron IID -

year-round Dexron III (предпочети нея)

 

Охладителна система

сложи ОАТ антифриз (органичен, червен) (предпочети нея)

 

И изпреварвайки следващият ти въпрос коя марка масло би имала продукти отговарящи на тези стандарти, ще ти кажа: всяка. Спираш си вниманието на дадена марка, на нейният сайт има секция Lubricant advisor / съветник за масло. Проверяваш си колата, твоя модел 1.6 е само един след 2004г и виждаш от нейната гама кои са правилните масла. Ако ти се занимава и искаш да разбереш до колко ги поддържа, намираш техническият документ на маслото и вътре трябва да са изписани за възела който проучваш спрямо горецитираните от мен. Той щом като е каталог, ще е попълнил някакви предложения (все правилни), но ще има и други масла от гамата, които е възможно да имат по-добри показатели от тези в каталога (като знам как се съставя)...

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито и по добри пътища за добри спомени с автомобила! И аз тази година си взех като твоето, само че седан, 2005г. - вече са старички тия коли, но здрави и много удобни, ще си впечатлен от комфорта на Мицку! Относно ръждата - и моята е като твоята с наченки на ръжда и не знам какво да правя, но знам, че това е труден за решаване проблем, по другите форуми/които не са на нивото на нашия/ съм изчел всякакви неща - 1.за почистване на ръждата и директно боядисване с цинкова боя Zinga без други обработки, 2. за почистване и директно мазане с боя Протекта 3в1, след това с Боди отгоре, 3. почистване, обработка с ръждопреобразувател, после измиване и боядисване с грунд, после боя.... но не съм убеден в правотата на тия писания. Нека някой по-компетентен колега от форума сподели, би помогнал на двама свежи собственици на Мицубиши, а очевидно вече и запалени почитатели на марката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен за ръждата няма какво много да се направи, особено ако е в по-напреднал стадий. Истината е, че нашите коли са слабо защитени против корозия.

Ръждясването (по мои лични наблюдения върху колата си - Колт, знам, не е Лансер, но пак е :mitsu-smiley: ) настъпва отвътре навън. Това ще рече, че - примерно гредите, носещи купето, имат технологични отвори за оттичане на водата, ако гредите са ръждясали отвън, следователно вътре са л*на; същото важи за задните вежди - ако е избила ръжда отвън, макар и малко, вътре е каша.

 

Ако все пак колата не е "изтървана", може да се направи следното:

- Хубаво почистване отдолу и намазване с антикор. Фабричното покритие няма смисъл да се повтаря, освен ако не е оронено/изтрито. Преди антикора може да сложите цинкова боя/грунд/ръждопреобразовател (все тая)... Въпреки че антикора е най-добрата защита на пазара (според мен), не е толкова добър колкото фабричния, и след година-две започва да се рони. Следва повтаряне на процедурата.

- Специално внимание на носещите греди, елементи на окачването, и особено гредите, носещи багажника - имат склонност да чурдеят, защото цялата вода, идваща от гумите зимата, отива на тях, поради липсата на подкалници (при Колт 98г).

- Внимание към задните вежди. Те, ще се повторя, ръждясват отвътре навън. Отвътре събират боклуци, задържат вода, ръждясват - в момента дори и отвън да ви се струват като нови, след време ако се появят точки ръжда, значи вече сте закъснели със съхранението им. Затова моя съвет - сваляте всички вътрешни кори в багажника и се опитвате да бръкнете отвътре на веждите да видите дали няма нещо скрито :). Ако няма, си ги мажете доволно с антикор (на подкалника), отвътре ако можете с нещо - ще е добре (аз лично си омазах ръцете с грес и ги намазах отвътре - но нямаше ефект, преди зимата се наложи да ги правя отвън с кит).

- Внимание на праговете - също задържат мръсотия, с нея и вода, ръждясват отвътре първо. Аз лично съм им запушил фабричните отвори за оттичане на вода (със силикон, който с времето се отлепва и пада, което е добре) и съм ги напълнил с отработено масло, което се пличка и облива целия праг отвътре. Така са вече 4 години и няма наченки на чурдеене (но след като в началото ги изкърпих).

 

Като рутинни процедури всяка година:

- хубаво измивате колата след дълго пътуване, след "сурнене по корем" в снега, измиване хубаво на подкалниците, на окачването, на прагове и докъдето можете да стигнете отдолу...

- два пъти в годината следене на колата отдолу и мазане с антикор/цинкова боя където е нужно.

 

* И все пак каквото не са могли да направят в завода, надали ние ще го направим в канала :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като 14-годишен бивш собственик на Лансер и настоящ такъв на два Колта и Каризма, твърдя, че долният пасаж е абсолютно неверен, неточен, подвеждащ и базиран от автора само и изключително от наблюденията му върху ръждясалият картер на личният му Колт. Но Колта, попаднал в архитекта, е подложен на всякакви експерименти/за които тук почти всички знаем/, така че не е представителна извадка за семейството на :mitsu-smiley:

 

 

Според мен за ръждата няма какво много да се направи, особено ако е в по-напреднал стадий. Истината е, че нашите коли са слабо защитени против корозия.

Ръждясването (по мои лични наблюдения върху колата си - Колт, знам, не е Лансер, но пак е :mitsu-smiley: ) настъпва отвътре навън. Това ще рече, че - примерно гредите, носещи купето, имат технологични отвори за оттичане на водата, ако гредите са ръждясали отвън, следователно вътре са л*на; същото важи за задните вежди - ако е избила ръжда отвън, макар и малко, вътре е каша.

 

Виж, с другото написано в поста, съм съгласен - но на 50%...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да уточня - в абзаца просто обяснявам какво имам предвид с "отвътре навън" - това си е моя теория и никой не обременявам с нея. Просто съм забелязал, че където има ръжда отвън, отвътре на въпросната ламарина/конструкция/отвор има доста повече ръжда - важи за всеки един модел и марка кола. И по-долу в обяснението си давам съвет, че ако искаме да предотвратим избиването на ръждата отвън, трябва първо да видим дали отвътре не е "тръгнала". В случая картера няма нищо общо, дори не съм го споменал :).

А доколкото личния ми извод, че "Истината е, че нашите коли са слабо защитени против корозия." (ако този момент визираш с поста си) - надали някой не е съгласен с това, но не искам да поднасям доводи, темата е спорна.

 

ПП: Да допълня - моят Колт не е представителна извадка, но твоите Колтове също не са. Защото моят може да е най-подгизналия на пазара, а твоите могат да са най-глезените във времето. Представителна извадка е: да съберем 10 случайни Колта, взети от пазара, един до друг, да съберем и 10 случайни Мерцедеса А-клас (за да са двата модела в един клас) и да го сложим до Колт-овете и да сравняваме.... това вече е дори статистика :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто не трябва да се правят генерални изводи за марката, от частен случай на определен автомобил.

Мога да го кажа и иначе - ако един автомобил е с ръжда, то следва ли, че всички са ръждиви?

Полагал ли е стопанина грижи за него, в какви условия е експлоатиран, въздействано ли му е по някакъв /не/компетентен начин, обслужван ли е с внимание и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

по т.1 (5W-40 vs 10W-40). И 2-та вискозитетни класа са правилни и позволени за двигателя ти. Каквито и масла от тях да намериш на пазара от реномирани марки, ще са подходящ избор. Т.е. от твоята преценка зависи кое ще избереш.

Вглеждайки се по-задълбочено в масло от съответния вискозитетн клас, опитното око открива разликите. С риск пак да се повторя ще кажа накратко:

Масло от вискозитетн клас SAE 5W-40 тръгва 1,5 пъти по-бързо спрямо SAE 10W-40 масло. От тук имаш по-бързо смазване, респ. по-малко износване и по-бързо охлаждане на двигателните компоненти. SAE 10W-40 масло тръгва очевидно по-бавно и през това време докато стигне имаш по-голямо износване. От това увеличено триене се получава и по-голяма температура на металните части. Така се получава, че докато маслото от SAE 10W-40 стигне, то трябва да охлажда много по-нагорещени части, които не биха били такива, ако се използваше по-подвижният флуид като SAE 5W-40. Перманентно високата температура оказва негативно влияние върху масленият филм и добавките на маслото постепенно губят свойствата си. До тук говорихме за студеният старт. Когато загреят до работна температура (при маслата е валидно понятието кинематичен вискозитет) вискозитета при 100С е почти еднакъв при SAE 5W-40 и 10W-40 масло. Казано по-просто (ти ще ме разбереш, но терминологията не е вярна), масленият филм е еднако "плътен/дебел". Много хора се страхуват от миститичното понятие "тънко/дебело" масло. Първата цифра пред W показва поведението на маслото при ниски температури (разбирай зимни). Колкото тя е по-малка 0W, 5W маслото е по-подвижно. Всяко масло на студено е гъсто и не може да повреди на двигателя (предписаните вискозитетни класове се дават от производителя). Опасността идва от 2-рия индекс - летният след W (при работна температура). Опасно е до къде "изтънява" маслото, защото от него се иска да запази нужното течно триене (като например лагерите на коляновия вал). Масло от SAE 5W-30 при 100С ще има по-нисък вискозитет, спрямо на SAE 5W-40 / 10W40 масло. Затова се е приело, че при двигатели на повече километри (разбирай с повече изсноване вътре) трябва да им се слага по-гъсто (по-високовискозно) масло. Да, при някой е позволено, при други побългарено. Не може да се сложат всички под един знаменател и не е нужно. Производителя си е казал какви са му препоръките (като вискозитетни класове). До тук мисля че станаха ясни плюсовите и минусите на вискозитетните класове. Сега 2 думи за формулата.

По принцип по масовите вискозитетни класове на маслото не можеш да съдиш за вида формула - синтетика ; полу-синтетика ; минерално. Тя се разбира по стандартите които маслото покрива. Да опростим нещата ще кажа, че на пазара преобладават SAE 5W-40 масла които са предимно синтетични, а масовите SAE 10W-40 масла са полусинтетични (с мин 25% съдържание на синтетика и нагоре, колко - фирмена тайна). Колкото повече синтетика има в едно масло, толкова то има по-добра вискозитетно-температурна характеристика, т.е. на студено е супер пъргаво и течливо и плавно си изменя вискозитета към работна температура (разбирай "изтънява"). Представители на синтетичните масла са напр. SAE 0W-30; 5W-30; 0W-40; 5W-40 ( и др.). Друг показател за гореказаното е стойността вискозитетен индекс описан в техническият лист на маслото с характеристиките. Синтетични масла имат около и над 170 (моето SAE 0W-40 е 181), докато масовите полусинтетики се въртят около 155, а минералните към 135. Синтетичните масла дават по-добро поведение както в студени условия, така и в загряло състояние. Техният маслен филм по-бавно се руши от високата температура и другите неблагоприятни явления в двигателя. Днешните стават все по-натоварени и в механично и в топлинно отношение, затова производителя изисква (ако има свои стандарти) маслото да отговаря и на тези норми, а не само на американските и/или европейски стандарти. И тук е тънкия момент. Не всички видове масла и вискозитетни класове могат да поддържат тези стандарти. При SAE 5W-40 масло те се срещат и са супер "насъскани", докато обикновенно, подчертавам обикновенно фирмите за масла разработват SAE 10W-40 масла с базови стандарти. Пряват го маслото по-евтино и бюджетно с много ниски такива понякога. В хипермаркетите 5л можеш да намериш и за 30 лв, докато друго 10W-40 масло на реномирана марка би струвало към 80лв. Еднакви ли са като характеристика, формула, поддържани стандарти и/или платени такива? Не разбира се. Спирайки се на SAE 5W-40 масло нещата опират на друга плоскост и там не могат да са занижени чак толкова показателите. Срещал съм и масла 10W-40 които по показатели и поддържани стандарти (а и цена) са равни на базов клас SAE 5W-40 масло. Кому е нужно това след като везните виждаш че натежават в ползва на 5W-40 маслото? Но много хора поради увеличения пробег на двигателя, или годинките на колата, или под влияние на 3-то лице се спират на тази опция. Ок, стига поддържаните стандарти от маслото да са в съответствие с изискванията на производителя, лошо няма. Казах че за твоя Мицку и 2-те са правилна и позволена опция.

Разхода на масло при технически изправен двигател със SAE 5W-40 масло ще бъде равен или по-малък спрямо SAE 10W-40 (изпарението е по-маслко).

 

По т.2. При другите възли нещата са в по-тесни граници и там лаврирането не е толкова широко:

Ръчка:

OEM recommendation

year-round API: GL-4 SAE 75W-85

year-round API: GL-4 SAE 75W-90 (предпочети нея)

 

Спирачна течност:

year-round Brake fluid, DOT 3 - (много остаряла)

year-round Brake fluid, DOT 4 -

(също е отличен избор и DOT 5.1) (предпочети нея)

 

Хидравлика волан:

year-round Dexron IID -

year-round Dexron III (предпочети нея)

 

Охладителна система

сложи ОАТ антифриз (органичен, червен) (предпочети нея)

 

И изпреварвайки следващият ти въпрос коя марка масло би имала продукти отговарящи на тези стандарти, ще ти кажа: всяка. Спираш си вниманието на дадена марка, на нейният сайт има секция Lubricant advisor / съветник за масло. Проверяваш си колата, твоя модел 1.6 е само един след 2004г и виждаш от нейната гама кои са правилните масла. Ако ти се занимава и искаш да разбереш до колко ги поддържа, намираш техническият документ на маслото и вътре трябва да са изписани за възела който проучваш спрямо горецитираните от мен. Той щом като е каталог, ще е попълнил някакви предложения (все правилни), но ще има и други масла от гамата, които е възможно да имат по-добри показатели от тези в каталога (като знам как се съставя)...

Поздрави

 

Здравейте!

 

Аз първо искам да се извиня на всички, че цитирам целия пост на колегата, но просто не знам как да пиша/отговорям по друг начин. По-нагоре помолих някой да ми каже как да отговарям, без да цитирам целия пост, но явно не сте му обърнали внимание. По принцип не се оправям много добре с компютрите.

 

По същество: спрях се на 5W-40, за другите показатели след тях разбрах, ще ги проследя стриктно и пак ще се консултирам тук, като дойде времето да купувам.

Сега, тъй като не мога да се справя финансово с всичко наведнъж, попитах механиците кое е с приоритет по спешност. Те акцентираха на смяната на ремъци и ролки. Затова днес поръчах комплект ангренажен ремък и ролка "Гейтс" /тук няма да правя компромиси с качеството, колкото и да струва/ и двата пистови ремъка "Дайко". Утре ще ги доставят и вкарвам колата да ги сменят.

Следващият етап са всичките видове масла с параметри, препоръчани ми по-горе.

И след това започвам епопеята "Борба с ръждата". Страшничко, но възприемам алгоритъма механично почистване - преобразувател за ръжда - грунд - финализоиращо покритие на 2 ръце.

Защо се вкарвам в такъв филм ли? Днес пробвах колата на магистралата. Очарован съм от комфорта на возене, поведение на пътя, скорост. Имайте предвид все пак, че 4 години до сега съм карал МАЗДА 6, купена 2011 г. от магазина. 2000 кубика, бензин, 157 к.с., така че имам представа как върви една наистина сериозна кола. Преди това имах една Алфа 146 120 коня, 3 месеца я избирах в Италия, много здраво я тунинговах, чипове и т.н., но с нея въпросът беше не дали ще се пребия, а кога. Затова я махнах и се ориентирах към по-класически автомобили.

Въпреки, че Митсубишито е 1,6 и едва 98 коня, разликата не е чак толкова очевадна /не че я няма - все пак категориите са различни/. Единственият недостатък беше, че вози малко по-твърдо. Това го отдавам на гумите - 195/50/16. Може би, ако бяха на 60 или 65, возията щеше да се омекоти малко, но важното е, че това е комби все пак, а в завоите лепи и не носи, и това при скорост .... км/ч. /да си кажа, карам доста бързо и си плащам за това. Буквално/. Така че, направо се влюбих в количката и мисля да си я направя както трябва полека-лека и да не мисля за препродажба въобще. Е, може би малко съм под влияние на емоцията сега, но наистина ми харесва.

 

Поздрави на всички колеги, които вземат отношение по моите проблеми. Хубаво е, че всички научаваме по нещо един от друг.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Аз първо искам да се извиня на всички, че цитирам целия пост на колегата, но просто не знам как да пиша/отговорям по друг начин. По-нагоре помолих някой да ми каже как да отговарям, без да цитирам целия пост, но явно не сте му обърнали внимание. По принцип не се оправям много добре с компютрите....

 

Под мнението, което искаш да цитираш, маркираш първо бутон "цитирай", после бутон "отговор".

Отваря се нов таб, с цитата в курсив.

Не бараш първият и последният ред.

Другите можеш да триеш, изрязваш, подчертаваш и т.н.

Ползваш мишката и бутоните над полето за писане.

След като орежеш цитата до варианта който ти трябва, го оставяш на мира.

Слизаш с мишката под текста в курсив/цитата/ и пишеш твоят коментар.

Коментара ти се вижда още докато пишеш в нормален шрифт

След като приключиш с писането, ползваш бутона под полето за писане "преглед".

Проверяваш всичко ли е наред с текста и едва тогава натискаш бутона "публикувай".

........................

Ако цитираш някого и освен да накъсиш цитата, да подчертаеш или да болднеш някой пасаж се опиташ да поставиш неоргинален текст, тоест, да внушиш неистина - носиш последствия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Благодаря за напътствията, колега! Без тях нямаше да се справя посмъртно.

Вече съм нов човек:))))))))))))))

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПП И един тъп въпрос: как мога да отговарям, без да копирам предишния пост?

 

Ако не искаш да цитираш никой, а просто да кажеш нещо (в отключена тема), най-долу в дясно на екрана имаш 2 червени бутона: "Нов отговор" ; "Нова тема". Избираш "Нов отговор" и си готов ;)

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, отново благодаря, колега!

Справих се благодарение на всички съвети и вече придобих самочувствие:))))))

Чувствам се един от вас.

 

А някой знае ли със сигурност има ли или няма горивен филтър и ако има - къде е? В една стара тема намерих подобен въпрос и един колега казва, че е в резервоара, но след това въпроса остана малко отворен. Та другата седмица като сменям маслото и филтрите, мисля да сменя и горивния, ако има такъв и го намерят.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Преди време какрах Колт 2005 ,който за 2 години обслужих само със смяна на масло.

От скоро и аз притежавам Ленсър Вагон 2007 година.Двигателя е 2000 куб.см. / 135 к.с.

Предстои смяна на ролки и ремъци и в тази връзка да попитам къде сте сменявали и на какви ролки и ремъци да се спра при смяната?

Предварително благодаря за отговорите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

по т.1 (5W-40 vs 10W-40). И 2-та вискозитетни класа са правилни и позволени за двигателя ти. Каквито и масла от тях да намериш на пазара от реномирани марки, ще са подходящ избор. Т.е. от твоята преценка зависи кое ще избереш.

Вглеждайки се по-задълбочено в масло от съответния вискозитетн клас, опитното око открива разликите. С риск пак да се повторя ще кажа накратко:

Масло от вискозитетн клас SAE 5W-40 тръгва 1,5 пъти по-бързо спрямо SAE 10W-40 масло. От тук имаш по-бързо смазване, респ. по-малко износване и по-бързо охлаждане на двигателните компоненти. SAE 10W-40 масло тръгва очевидно по-бавно и през това време докато стигне имаш по-голямо износване. От това увеличено триене се получава и по-голяма температура на металните части. Така се получава, че докато маслото от SAE 10W-40 стигне, то трябва да охлажда много по-нагорещени части, които не биха били такива, ако се използваше по-подвижният флуид като SAE 5W-40. Перманентно високата температура оказва негативно влияние върху масленият филм и добавките на маслото постепенно губят свойствата си. До тук говорихме за студеният старт. Когато загреят до работна температура (при маслата е валидно понятието кинематичен вискозитет) вискозитета при 100С е почти еднакъв при SAE 5W-40 и 10W-40 масло. Казано по-просто (ти ще ме разбереш, но терминологията не е вярна), масленият филм е еднако "плътен/дебел". Много хора се страхуват от миститичното понятие "тънко/дебело" масло. Първата цифра пред W показва поведението на маслото при ниски температури (разбирай зимни). Колкото тя е по-малка 0W, 5W маслото е по-подвижно. Всяко масло на студено е гъсто и не може да повреди на двигателя (предписаните вискозитетни класове се дават от производителя). Опасността идва от 2-рия индекс - летният след W (при работна температура). Опасно е до къде "изтънява" маслото, защото от него се иска да запази нужното течно триене (като например лагерите на коляновия вал). Масло от SAE 5W-30 при 100С ще има по-нисък вискозитет, спрямо на SAE 5W-40 / 10W40 масло. Затова се е приело, че при двигатели на повече километри (разбирай с повече изсноване вътре) трябва да им се слага по-гъсто (по-високовискозно) масло. Да, при някой е позволено, при други побългарено. Не може да се сложат всички под един знаменател и не е нужно. Производителя си е казал какви са му препоръките (като вискозитетни класове). До тук мисля че станаха ясни плюсовите и минусите на вискозитетните класове. Сега 2 думи за формулата.

По принцип по масовите вискозитетни класове на маслото не можеш да съдиш за вида формула - синтетика ; полу-синтетика ; минерално. Тя се разбира по стандартите които маслото покрива. Да опростим нещата ще кажа, че на пазара преобладават SAE 5W-40 масла които са предимно синтетични, а масовите SAE 10W-40 масла са полусинтетични (с мин 25% съдържание на синтетика и нагоре, колко - фирмена тайна). Колкото повече синтетика има в едно масло, толкова то има по-добра вискозитетно-температурна характеристика, т.е. на студено е супер пъргаво и течливо и плавно си изменя вискозитета към работна температура (разбирай "изтънява"). Представители на синтетичните масла са напр. SAE 0W-30; 5W-30; 0W-40; 5W-40 ( и др.). Друг показател за гореказаното е стойността вискозитетен индекс описан в техническият лист на маслото с характеристиките. Синтетични масла имат около и над 170 (моето SAE 0W-40 е 181), докато масовите полусинтетики се въртят около 155, а минералните към 135. Синтетичните масла дават по-добро поведение както в студени условия, така и в загряло състояние. Техният маслен филм по-бавно се руши от високата температура и другите неблагоприятни явления в двигателя. Днешните стават все по-натоварени и в механично и в топлинно отношение, затова производителя изисква (ако има свои стандарти) маслото да отговаря и на тези норми, а не само на американските и/или европейски стандарти. И тук е тънкия момент. Не всички видове масла и вискозитетни класове могат да поддържат тези стандарти. При SAE 5W-40 масло те се срещат и са супер "насъскани", докато обикновенно, подчертавам обикновенно фирмите за масла разработват SAE 10W-40 масла с базови стандарти. Пряват го маслото по-евтино и бюджетно с много ниски такива понякога. В хипермаркетите 5л можеш да намериш и за 30 лв, докато друго 10W-40 масло на реномирана марка би струвало към 80лв. Еднакви ли са като характеристика, формула, поддържани стандарти и/или платени такива? Не разбира се. Спирайки се на SAE 5W-40 масло нещата опират на друга плоскост и там не могат да са занижени чак толкова показателите. Срещал съм и масла 10W-40 които по показатели и поддържани стандарти (а и цена) са равни на базов клас SAE 5W-40 масло. Кому е нужно това след като везните виждаш че натежават в ползва на 5W-40 маслото? Но много хора поради увеличения пробег на двигателя, или годинките на колата, или под влияние на 3-то лице се спират на тази опция. Ок, стига поддържаните стандарти от маслото да са в съответствие с изискванията на производителя, лошо няма. Казах че за твоя Мицку и 2-те са правилна и позволена опция.

Разхода на масло при технически изправен двигател със SAE 5W-40 масло ще бъде равен или по-малък спрямо SAE 10W-40 (изпарението е по-маслко).

 

По т.2. При другите възли нещата са в по-тесни граници и там лаврирането не е толкова широко:

Ръчка:

OEM recommendation

year-round API: GL-4 SAE 75W-85

year-round API: GL-4 SAE 75W-90 (предпочети нея)

 

Спирачна течност:

year-round Brake fluid, DOT 3 - (много остаряла)

year-round Brake fluid, DOT 4 -

(също е отличен избор и DOT 5.1) (предпочети нея)

 

Хидравлика волан:

year-round Dexron IID -

year-round Dexron III (предпочети нея)

 

Охладителна система

сложи ОАТ антифриз (органичен, червен) (предпочети нея)

 

И изпреварвайки следващият ти въпрос коя марка масло би имала продукти отговарящи на тези стандарти, ще ти кажа: всяка. Спираш си вниманието на дадена марка, на нейният сайт има секция Lubricant advisor / съветник за масло. Проверяваш си колата, твоя модел 1.6 е само един след 2004г и виждаш от нейната гама кои са правилните масла. Ако ти се занимава и искаш да разбереш до колко ги поддържа, намираш техническият документ на маслото и вътре трябва да са изписани за възела който проучваш спрямо горецитираните от мен. Той щом като е каталог, ще е попълнил някакви предложения (все правилни), но ще има и други масла от гамата, които е възможно да имат по-добри показатели от тези в каталога (като знам как се съставя)...

Поздрави

 

 

Здравей колега!

 

Днес ми препоръчаха и аз съответно реших да взема следното двигателно масло:

 

MOBIL SUPER tm 3000 x1 5W-40 API SN, ACEA A3. Ориентировъчна цена за 4 л. - около 47 лв. Тази цена е с отстъпката за сервизи, иначе е по-скъпо.

Баркодът за 1 л. бутилка е 5055107439647. Притеснява ме само липсата на "поничката" отзад, за която ти ми писа да гледам. Ще те помоля за мнение преди да го купя.

И още едно питане в тази връзка имам: да сложа ли предварително в старото масло /непосредствено преди смяната/ добавка за промиване на двигателя. Предполагам, знаеш за какво питам. С тази добавка двигателя трябва да работи на празен ход около 15 мин. и веднага след това да се смени маслото.

 

Предварително благодаря! Сигурен съм, че отговорът ще бъде съвсем обоснован професионално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...