Премини към съдържание

Идеи и предположения


fullfog

Препоръчано мнение

Здравейте колеги!

От 3 дни съм собственик на GALANT 2000 GLS комби.

Тъй като това ми е първата кола "родена в страната на изгряващото слънце", започнаха да изкачат разни въпроси относно оборудването на автомобила.

Първото нещо което ме интересува е дали има бушони и релета на друго място освен тези под капака на двигателя?

Има ли коли които не са оборудвани с ръчка за отключване на багажника като тази за капачката на резервоара?

Винаги ли при стартиране на двигателя, автоматично тръгва и климатроника?

Бихте ли ме насочили от какво свети лампата на ABS-а на таблото?- (тук знам че няма еднозначен отговор).

Осветлението в купето го няма никаво. Нито от копчетата нито при отваряне на някоя от вратите.

 

Има и други дребни "пъпки" но тях ще "излекувам" по-нататък във времето.

 

До сега като коли съм сменил три фята, една АЛФА 155 (голямата ми любов) и една Дедра комби. Това което ме грабна в Галанта и ме накара да го купя беше на първо място визията, а след като го покарах разбрах че и возията е на много добро ниво.

 

Регистриран съм в доста автомобилни форуми (не само нашенски) и съм получавал и оказвал голяма помощ от и на колеги. Надявам се и тук да е така.

 

Весели Пазници!!!

Редактирано от fullfog
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей ,първо много безаварийни километри и дано се радваш на автомобила си.Качи и някоя снимка ;)

Значи имаш още едни бушони който се намират ,зад малката джабка ,до лявото ти коляно.

До сега не съм срещал такава модификация на която да няма ръчки (може и да има някоя )

НЕ климатроника не би трябвало да се стартирва със запалването.

Лампата на АBS свети най често от счупена/пукната гривна или изгорял датчик.

За осветлението провери долу на врата дали копчето дава маса .Често срещан проблем.

 

Ако ти е удобно тия дни ми пиши ЛС да се видим и ще дойда да ти обясня до колкото разбирам кое как е .

Весели празници и на теб

Редактирано от nikovas
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, гледам Ники ти е отговорил подробно :)

Като доуточнение, ако си оставил климатроника работещ, при стартиране на двигателя той се включва на най - ниската степен на вентилатора - на първата чертичка. Но ако се изключва от бутона OFF, то той си остава изключен :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И виж дали не ти са изгоряли крушките. Проблеми с ел. инсталациите по нашите коли има само когато някой "майстор" е пипал преди това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за обясненията на всички.

Направи ми впечатление че ако наглася климатроника на 25 градуса(примерно), след това натисна бутона OFF следователно климата спира, аз гася двигателя и след 2-5-15 или колкото и минали минути да са, след като запаля двигателя и климатроника си тръгва на градусите на които е бил нагласен.

 

Другото което не работи, а направих всичко описано в една тема за така известния неработещ часовник.

Също така централното не заключва и се налага вратите да се заключват една по една.

Всички тези дребни проблемчета ме навеждат на мисълта че всичко се крие зад един определен бушон, който трябва само да открия.

 

Вчера смених ролки и ремъци и ми предстои смяна на масла и филтри.

Някакви предложения за масло което ще се сипе в двигател на 238 000 км по километраж, на който все още не са се разтропали карантиите при клапаните?(поне така си мисля де).Не питам за марка а за параметри и технически характеристики.

Редактирано от fullfog
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предположения няма, има няколко много подробни теми за маслата.

Относно централното - първо си оправи бутоните долу на гредата на вратата, както ти е казал Ники. Лесно се свалят, лесно се разглобяват и внимателно се почистват със шкурка или пиличка. Като свалиш бутона, временно си залепи кабелите, за да не се пъхнат в дупката на гредата.

Относно климатроника - предполагам, че се заблуждаваш, че се включва непрекъснато. Това, че показва температура, не значи, че работи. Работи при "ауто" и "еко".

Какво не му работи на часовника ?

 

п.п. Иии, добре дошъл в клуба, хиляди безаварийни...

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предположения няма, има няколко много подробни теми за маслата.

Относно централното - първо си оправи бутоните долу на гредата на вратата, както ти е казал Ники. Лесно се свалят, лесно се разглобяват и внимателно се почистват със шкурка или пиличка. Като свалиш бутона, временно си залепи кабелите, за да не се пъхнат в дупката на гредата.

Относно климатроника - предполагам, че се заблуждаваш, че се включва непрекъснато. Това, че показва температура, не значи, че работи. Работи при "ауто" и "еко".

Какво не му работи на часовника ?

 

п.п. Иии, добре дошъл в клуба, хиляди безаварийни...

 

Благодаря колега!

Ами това дето не работи на часовника е.....всичко. Нито показва час нито минути нито нищо. Несвети.

Иначе за климатроника едва ли се бъркам понеже започва да духа ветър от духалките.

До сега последните ми три коли бяха с климатроници и на трите ако изгася двигателя при работещ климатроник, при пален или даване на контакт то същия си тръгваше да работи.

Абе няма значение. Тва да ми е проблема.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е вероятно крушките да са изгорели и да не трябва да пипаш копчетата на гредите. Плафонът има ключенца и ако не светва от тях, значи са изгорели крушките. При много японски коли като изгори някоя крушка собственика не предприема нищо и така едно по една остават някакви мъждукащи светлинки по таблото само.

АБС може да светне и от изгорели габаритни светлини. Или ако са слагани диодни крушки и е изгоряла третата стоп светлина.

На гърба на чекмедженцето отляво има схема на бушоните. Те са 2х7 реда и още няколко отстрани и отдолу, но повечето от тези по фланга са резервни - има 10А, 15А, 20А и даже 30А има резервен. Кой точно е за плафоните не знам, ама ако идват 12V до някой лампа, значи бушонът е здрав.

Спирай парното от OFF и няма да тръгва (по принцип). А часовникът не е поправян. Ти аз не съм оправял моя, но винаги имам представа колко е часът. Няма галант, на който да му работи часовника без да е бил "поправян" допълнително от собственика си. Това им е фабричен дефект т.к. 95% проблемът е в студена спойка и 100% работи безотказно след "ремонта".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като намериш таблото с бушоните в купето ще си решиш и въпроса плафоните и централното.

Климатроника работи в какъв смисъл, тръгва вентилатора или и компресора.

Ако имаш звездичка на дисплея тя се изключва с торния ляв бутон.

Иначе изключваш с бутона /долния/ и гасиш двигателя. Ако пак тръгва, значи имаш проблем с инсталацията /при откачане и закачане на акумулатора след това при палене тръгва и климатроника/.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добър ден. Дойде време да докладвам.

Днес разчекнах всички бушончета зад малката жабка в купето и....ядец, всичко си е изправно. От там започнах да чопля бушончетата в двигателния отсек ииии...оо чудо - един от 10А бушончетата е фалирал и го замених с нов. В следствие от замяната, централното и осветлението в купето проработиха като нови, индикацията за отворена врата също заработи но отчита само задните три врати. Предните явно имат проблем с бутончетата, но тях ще чопля по-късно тази седмица.

Другото което забелязах е че до задната врата нестига никакво жило с което да може да се отваря багажника от мястото на шофьора.(с тва изречение и аз немога да се разбера :icon_hmm: ).Може би моя модел фабрично е без това лостче до седалката.

Благодаря на всички за съдействието и помоща :respect:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добър ден. Дойде време да докладвам.

Днес разчекнах всички бушончета зад малката жабка в купето и....ядец, всичко си е изправно. От там започнах да чопля бушончетата в двигателния отсек ииии...оо чудо - един от 10А бушончетата е фалирал и го замених с нов. В следствие от замяната, централното и осветлението в купето проработиха като нови, индикацията за отворена врата също заработи но отчита само задните три врати. Предните явно имат проблем с бутончетата, но тях ще чопля по-късно тази седмица.

Другото което забелязах е че до задната врата нестига никакво жило с което да може да се отваря багажника от мястото на шофьора.(с тва изречение и аз немога да се разбера :icon_hmm: ).Може би моя модел фабрично е без това лостче до седалката.

Благодаря на всички за съдействието и помоща :respect:

 

Колега,ако ти е комби колата,няма да имаш лостче за отваряне на багажника.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже централното ти вече работи, да те предупредим, че колата се самозаключва. Да не е да си оставиш ключа на таблото и да лафиш с приятел около 1 минута, че като нищо ще каже "КЛЪЦ" и трябва да викаш специалист да ти я отключи срещу заплащане. Моята първия път ме изненадА, но бях вътре и си я отворих. Първо помислих, че ме харесва, но после разбрах че тя така си прави и от форума научих коя е причината за това - недобре контактуващо бутонче на шофьорската врата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:good: Мерси колега.Ще си имам едно на ум за централното.

 

Днес се срещнах и с колегата nikovas, който ми разясни и показа доста неща относно "нинджата".

Много коректен и отзивчив Човек! Евала на такива хора като него и вас!

Весел празник! :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже централното ти вече работи, да те предупредим, че колата се самозаключва. Да не е да си оставиш ключа на таблото и да лафиш с приятел около 1 минута,

Анди, заключва се ако отключиш, но не си отворил врата 20 секунди.Ако ключа е в запалването или е била отваряна врата след отключването, не се заключва оригиналното централно. Вече ако не ти дават контакт бутоните на вратите или има слагана аларма от някой гениален "майстор" е друго...

 

ОП да си провери идва ли захранване в конектора на часовника, мисля че е на един бушон с радиото.. ако не си си изровил още ел схемите от сайта на baleksandrov пиши да го потърся линка - много са подробни и лесни за четене и ще са ти полезни и сега и за в бъдеще.

 

Sent from my YOGA Tablet 2-1050L using Tapatalk

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да де. Ако не отчете отваряне на врата, ще се заключи след някакви секунди. Мисля че 30 бяха. А то няма да отчете на шофьорската врата, защото не му работи бутончето. Примерно влиза вътре, слага ключа, някой му привиква за нещо, той излиза от колата, затваря вратата, говорят си и чува клъц :rolleyes: .

Те ще му я отворят, но за по-сигурно докато си оправи бутончето (да светва червената лампа на вратата и да светват предните плафони) да си взима ключа в него при всяко излизане от колата. По-сигурно е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Любо го е написал, има ли ключ в контакта не може да се заключи дори и с номера с копчето за заключване на вратата и дръжката отвън.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЧЕСТИТА КОЛЕДА на всички!!!!

 

Качвам лини към снимки на моята придобивка, виновна за отварянето на текущата тема.

Мало е мърляв ама иначе е симпатяга.

 

http://www.snimka.bg/?album;aid=847395

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Здравейте отново.

След тримесечно затишие от моя стране, дойде време за нов въпрос.

Както бях споменал по-рано в темата, лампата на ABS-a светише постоянно. След известно време и изминати около 4к километра, лампичката започна периодично да изгасва и да светка. Когато й е кеф. В следствие на това, забелязах че, когато свети ABS-a, ако спирам от 80-100км/ч до 0, не се усещат никакви вибрации от дисквете и от спирачната система като цяло. Ако обаче лампичката несвети и спирам от същата или по- висока скорост до 0, осезаемо се усеща едно тресене в спирачките, което съм сигурен че не е от задействането на ABS-a, понеже не спирам рязко а плавно.

Колицата ми бе преслушана с компютърна диагностика и становището бе че всички датчици и параметри са в норма. Мисля че трябва и да уточня че по шенкелите и по дисковете (абе на всякъде) имаше доста ръжда, та се чудя дали с течение на времето и километрите, тази ръжда е взела да поизпада и от там да се проявява тази аномалия. Разбираемо е че дисковете вече не са ръждясали а само в задната част на главината където е гривната за ABS-a.

Другото което исках да попитам е дали грънците на седана и на комбито са еднакви (изключвам катализатора понеже е в ред), както и ако напиша VIN номера ще можете да ми кажете дали задницата е с нивомат или не. Пояснявам че е 97-8 набор.

 

Благодаря за вниманието! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, щом лампата за АБС-а светва когато си иска, значи имаш скъсана гривна на някое от предните колела. Колата тресе, защото при спиране гривната превърта по оста си, лъже, че колелото се върти различно от другото и АБС-а се задейства без нужда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, щом лампата за АБС-а светва когато си иска, значи имаш скъсана гривна на някое от предните колела. Колата тресе, защото при спиране гривната превърта по оста си, лъже, че колелото се върти различно от другото и АБС-а се задейства без нужда.

:drinks: Благодаря колега. Ще ги погледна тея дни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...