Премини към съдържание

Климатроник през зимата


rafaelo

Препоръчано мнение

Здравейте Колеги,

 

На скоро имах "спор" с колега притежател на Галант, и обсъждахме как е по-правилно да се кара зимата. Аз по принцип при влизане в колата натискам врътката веднъж и оставям галанто сам да определи как да работи. Специално зимата, при пускане на автоматичен режим, галанто си включва снежинката, което според мен, означава че пуска компресора на климатроника. Колегата от друга страна, каза че натиска бутона със снежинката докато изключи компресора (снежинката не се вижда на екрана) и така било по-добре. Как е по-правилно да се кара зимата, лошо ли е да се пуска компресора през студените дни?

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги,

 

На скоро имах "спор" с колега притежател на Галант, и обсъждахме как е по-правилно да се кара зимата. Аз по принцип при влизане в колата натискам врътката веднъж и оставям галанто сам да определи как да работи. Специално зимата, при пускане на автоматичен режим, галанто си включва снежинката, което според мен, означава че пуска компресора на климатроника. Колегата от друга страна, каза че натиска бутона със снежинката докато изключи компресора (снежинката не се вижда на екрана) и така било по-добре. Как е по-правилно да се кара зимата, лошо ли е да се пуска компресора през студените дни?

 

Поздрави

 

Дори в ръководството за Галант-а препоръчват зимата да се кара с пуснат компресор (снежинка). Освен, че поддържа системата в добро състояние, това изсушава и въздуха в купето - разбирай, по бързо премахване на изпотяването. По мои впечатления, компресора през зимата се включва, но за разлика от лятото, това не влияе на вървежа. Аз лично карам на автоматичен режим и през лятото, и през зимата.

Редактирано от eXistenZ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си кара както иска, за мен по-удобния начин е да си бъде на режим "авто", снежинката я изключвам при наближаване на крайната точка за да може да изсъхне радиаторчето което отнема влагата във въздуха.

 

Действително при автоматичен режим компресора на климатика се включва и изключва на интервали които са много по-къси от интервалите през топло време и така си обира влагата от въздуха в купето и не се запотяват прозорците.

 

С поздрави.

 

П.П. Колега днес си се вкарал в големи спорове и размисли, вече втора тема :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си кара както иска, за мен по-удобния начин е да си бъде на режим "авто", снежинката я изключвам при наближаване на крайната точка за да може да изсъхне радиаторчето което отнема влагата във въздуха.

 

Действително при автоматичен режим компресора на климатика се включва и изключва на интервали които са много по-къси от интервалите през топло време и така си обира влагата от въздуха в купето и не се запотяват прозорците.

 

С поздрави.

 

П.П. Колега днес си се вкарал в големи спорове и размисли, вече втора тема :)

 

Има и трета тема ама още не съм я пуснал хахахах

 

Благодаря за отговорите. Така де... някои въпроси трябва да се изясняват все някога, добре че имаме компетентни колеги тука :icon_clap: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За "икономия" може да караш и без звездичка, но трябва да го пускаш поне веднъж на 1-2 седмици да поработи... най-малкото да не спечат гумичките и напролет да се окажеш без климатик. Най-лестното подсещане е зимного време като ти се запоти предното стъкло (което става често) да си пуснеш опцията за изчистване на предно стъкло, което автоматично пуска и климатика :) ... да поработи малко и после ако искаш пак го спираш до след няколко дни ;)

На практика не виждам защо трябва да работи постоянно компресора особено на дълъг път при положение че нищо не прави.. Но применро на новите Ситроени (а предполагам и на други от тази местност коли) въобще не може дас изключиш климатика.. и производителя е преценил че така изкарват по-дълго ;)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На практика не виждам защо трябва да работи постоянно компресора особено на дълъг път при положение че нищо не прави..

 

Това "постоянно" работене на компресора (освен в жегите) не ми е известно като вариант, при мен винаги си включва и изключва на различни интервали. Затова предпочитам режим "ауто". И вече мисля никога да не си купувам кола която няма климатроник.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Компресорът при нас работи на принципа всичко или нищо. Като добрите стари конвенционални домашни климатици на мицубиши. Демек или работи на пълна мощност или е изключен. Средни положения няма. Когато му зададете автоматичен режим той започва да се "цъка" периодично и да износва съединителя си. Моя компресор го пускам един път в месеца колкото да не забрави защо е там и то винаги на празен ход. Поради същата причина избягвам ЕСО режима. Или ще ми стои на * или не го пускам. Отделно като се включи машината забива носа и ми взима от мощността и горивото като наваксвам с 1 см на газта. Процедирам така поради сл. причини: колата и климатика са навъртяли много часове работа и са амортизирани; едно е да се включи на 650 оборота и съвсем друго при 3500; когато преценя дали мощността ми е по-важна или климатизацията, АЗ избирам какво да се прави и докога; не ми се дават пари за магнитен съединител с прилежащите му чаркала тъй като мога да отложа амортизацията му във времето по този начин (който хич не ми тежи и не го мисля изобщо какво що и т.н.).

Един път само перках със 170 (4000 rpm) и спътникът до мен взе че натисна снежинката и компресорът не чакА втора покана. Аз щях да го включа като изключа от скорост, включвам го, подавам газ да вдигна оборотите където са били или там някъде и включвам предавката.

 

Опцията за предно стъкло я ползвам без компресор и стъклото даже и но помисля да се изпоти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А да сте чували, че било добре да изключиш климатроника от съответното копче, да изчакаш известно време и едва тогава да изключиш двигателя.. ? Има ли такива глупости или спокойно може да си гасиш и палиш на включен климатроник ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това се прави през лятото, с цел да изчезне конденза от въздуховодите. За зимата не съм сигурен че има нужда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Конденз се образува лятото (в топло време всъщност). Нали климите в колите ни само студят. Така че само след като те е студил трябва да го спреш 2 минути преди да паркираш колата и да оставиш фактически обдухване с парното (градусите не ги пипаш). Той ще продължи да духа студено, понеже топлообменникът ще си е леден, няма да те сгрее парното за 2 мин.

Не че е някакво твърдо задължение. Въпрос на това дали искаш да ти се разсмърди колата ако не правиш това :) .

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Компресорът при нас работи на принципа всичко или нищо. Като добрите стари конвенционални домашни климатици на мицубиши. Демек или работи на пълна мощност или е изключен. Средни положения няма. Когато му зададете автоматичен режим той започва да се "цъка" периодично и да износва съединителя си. Моя компресор го пускам един път в месеца колкото да не забрави защо е там и то винаги на празен ход. Поради същата причина избягвам ЕСО режима. Или ще ми стои на * или не го пускам. Отделно като се включи машината забива носа и ми взима от мощността и горивото като наваксвам с 1 см на газта. Процедирам така поради сл. причини: колата и климатика са навъртяли много часове работа и са амортизирани; едно е да се включи на 650 оборота и съвсем друго при 3500; когато преценя дали мощността ми е по-важна или климатизацията, АЗ избирам какво да се прави и докога; не ми се дават пари за магнитен съединител с прилежащите му чаркала тъй като мога да отложа амортизацията му във времето по този начин (който хич не ми тежи и не го мисля изобщо какво що и т.н.).

Един път само перках със 170 (4000 rpm) и спътникът до мен взе че натисна снежинката и компресорът не чакА втора покана. Аз щях да го включа като изключа от скорост, включвам го, подавам газ да вдигна оборотите където са били или там някъде и включвам предавката.

 

Опцията за предно стъкло я ползвам без компресор и стъклото даже и но помисля да се изпоти.

 

При мен, на шестака, климатроника сам минава на режим ЕКО, когато наближи градусите, които са му зададени. Когато температурата падне под тези, които е стигнал и сам минава на пълно охлаждане (*). Нямам представа дали това е заради годината на производство или просто ми е малко фреона.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен го правеше когато изпускаше хладилния агент. Тогава обаче не можеше да влезе в *, а само ЕСО*. Моят е от първия фейс. После нали има още един или по-точно половин, та не знам. Може би да работи по друг алгоритъм. Мен много ме е яд че компресорите не са бутални и с променлива изместимост. За охлаждане - охлаждат, ама много пък се усещат като включват. На друг галант не знам как, но на моя винаги се е усещало. Е, веднъж го забравих и си бях свалил джама да си попушвам цигарка. Шемет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А да сте чували, че било добре да изключиш климатроника от съответното копче, да изчакаш известно време и едва тогава да изключиш двигателя.. ? Има ли такива глупости или спокойно може да си гасиш и палиш на включен климатроник ?

 

Колегите ти писаха причината,поради която се прави,тръбите са студени и се получава конденз,влага и след това миризма на мръсни чорапи. А според мен не хубаво и да се пали на климатик,нищо че след като е стартиран двигателя се включва компресора,предпочитам да мине малко време и тогава да си го включа ръчно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегите ти писаха причината,поради която се прави,тръбите са студени и се получава конденз,влага и след това миризма на мръсни чорапи. А според мен не хубаво и да се пали на климатик,нищо че след като е стартиран двигателя се включва компресора,предпочитам да мине малко време и тогава да си го включа ръчно.

 

 

Да и аз така правя. Реших просто да питам дали не е някаква глупост или е логично. Та благодаря, разбрах и си направих извод :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Значи имам Mitsubishi FTO . Скоро заваля проливен дъжд и стъката така се запотиха че нищичко не виждах.Натиснах копчето за риотаните на задното стъкло,но само 2 работеха от всички.Пуснах климатика на 32 гр. плюс звездичка ( * ) за компресора и за няма и 30 сек.влагата напълно изчезна.Компресора наистина помага за влажно време,но не карам зимно време със пуснат компресор.Пускам само когато се налага.Климатроника ми е като от снимката http://prikachi.com/images.php?images/74/7832074r.jpg .Сега се заемам за поправка на риотаните като си купя от eBay една паста като тази от линка http://www.ebay.co.uk/itm/251742273927

Редактирано от fbikz75
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги също карам на "авто" зима и лято. Ако махна звездичката (без компресор) се получава обратното на "премахване на изпотяването". Започва да се потят стъклата и за секунди всички стъкла стават мъгла. Цък на "авто" и всичко се изчиства.

А това с мощността дето пада никога не съм го усещал. С климатроник и без - все тая.. На кои двигатели компресора отнема мощност ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На кои двигатели компресора отнема мощност ?

На всички, ама ще го усетиш чак през лятото, като дойдат горещините .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Михаиле, карай с отворена клапа към предното стъкло и махни * от дисплея. Трябва да виждаш едни вертикални вълнообразни чертички без снежинката.

 

Съмнявам се този компресор да прави нещо при -10. Трябва да го пробвам. Ако не е обдухването към предното стъкло не ми се вярва да има видимост само със *. На автоматичен в студа си пуска обдухването към стъклото и почва да си регулира силата на вентилатора. От това положение му махнах снежинката от дисплея и така си карам трети месец. Мога да се изпотя аз като стъпя на лед в коловоз и идва препятствие, ама не и стъклото.

Лятото моя коленчи на климатик. Върви все едно е 2000 сс. По някое време му свиквам и не ми прави чак такова впечатление, но по баир нагоре на втора предавка с равна газ само изключването на климатика предизвиква леко ускорение, което се усеща мигновено и оборотите се качват от 1800 на 2000 без да съм пипал газта или наклонът да се е променил. Пробвал съм отново до го включа и пак пада на 1800 все едно съм цъкнал на спирачка. Разбира се, това става постепенно, не веднага, хоп на секундата...

 

А auto го намразих отдавна лятото при едно изпреварване. Тъкмо се силя да мина един бус и тоя робот взе че се включи, та трябваше да наваксвам с близо два санта газ.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И лятото съм карал и зимата наистина не съм усетил, но ще го тествам под повишено внимание на някой наклон с равномерна газ.

А относно климатроника съм провал всякак и се изпотява без компресор. Без * и точно като пусна обдухване на предното стъкло се изпотява още по-бързо. (Все едно да дъхнеш с уста отблизо на прозорец) Ще опитам отново !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен със Михаил Атанасов.Без компресора във влажно време се получава една влага по джамовете,че и при пуснато парно чакам доста докато отнеме влагата горещият въздух.Но като пусна компресора на (*) за отрицателно време се изчистват прозорците отвътре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би има значение и това че живея в Бургас, където въздухът е доста влажен винаги :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно няма. Навсякъде е така. На предишната ми Мицка такова нещо не се случваше - дори и при запотен джам /например ако двигателя не работи, а вътре стоят хора/, с включването на духалката прозорците се изчистваха, при това за секунди. Но нямаше филтър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Става и без компресор като ви казвам. Пробвайте. Като се е изпотило стъклото докато си приказваме с някой в купето, после бързо се прояснява само с обдухване. И то на първа-втора степен. Сутрин като се е заледило и нищо се не види му помагам като затварям клапите за въздух към пасажерите. По-точно моята и средните, че дясното много далече и да не се сецна нещо. Има ефект. После си ги отварям да сгрея ръцете от този леден кожен волан и всичко е наред, няма признаци на потене.

Лятото при дъжд много бързо се потят стъклата. Тогава климатроникът си казва тежката дума. С неработещ климатик вътре става невъзможно за каране.С топъл въздух и насочена струя (обдухването) става точно все едно 5 човека нарочно дишат на 2 см срещу стъклата с цел да се изпотят. Така ме заваля един порой навръщене преди тунела за Грац. Навън беше топличко, облачно и като рече че ще вали :icon_doh: Чистачките не смогваха, климатикът не работеше и аз нямаше къде да отбия, защото движението беше много натоварено в две или три ленти, не помня вече. Не става да отворя прозорец, че ще ми се намокрят краката до колене и въобще едвам издържах да не катастрофирам докато не дойде дългия тунел и си отдъхнах.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би има значение и това че живея в Бургас, където въздухът е доста влажен винаги :unsure:

 

Може и да има токова нещо колега,но да не забравяме,че този филтър купе се сменя всяка година,а листата събрани вътре покрай него се чистят 3 пъти годишно поне. И да вметна, според мен има значение и какъв е филтъра,защото сложих един обикновен за 21 лева някъде и след като го монтирах и ми се запотиха стъклата,а преди не го правеше,след това спря да го прави,но това може би се дължи на благотворния ефект на градската прах и мръсотия :D .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карайте си в автоматичен режим, не се мъчете да откривате топлата вода. Дъртото ми Пежо, когато превключа да духа само на предното стъкло, автоматично пуска климатика. Това е зададена програма на всички автоматични климатици или по-съвременните им варианти- климатрониците. Изпотяването се маха най-бързо със студен въздух. Така че не си напрягайте акълите, кога аджеба духа горещо и кога студено.

Задавайте си температурата, при която се чуствате най-комфортно и се наслаждавайте на карането. :drive:

Колата сама ще ви даде комфорта, който искате.:plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...