Kokito Публикувано 23 април 2014 Сподели Публикувано 23 април 2014 Здравейте,Имате ли идея какви са съвместимите масла за скоростната кутия на Аутлендър 2.0did, 2007г., ръчни скорости. В книжката дават някакво API GL3 на мицубиши си, в сайтовете на кастрол и репсоил дават пълна синтетика 75w90 API GL4/5. Питането ми е, защото миналата седмица го смених и ми наляха Castrol Syntrax Universal Plus 75w90 API GL4/5 в скорости/преден диференциал + раздтъчна кутия. В заден диференциал някакво хипоидно 80w90, което май и по книжка го дават. И се чудя дали не сме наляли грешно масло за скоростите?!?! Интересно е, че на всякъде по каталозите дават скоростна кутия и раздатъчна да са с едно масло, а в моцубиши дават за заден д.+ раздатъчна кутия едно масло - хипоидно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 23 април 2014 Сподели Публикувано 23 април 2014 Здравейте,Имате ли идея какви са съвместимите масла за скоростната кутия на Аутлендър 2.0did, 2007г., ръчни скорости. В книжката дават някакво API GL3 на мицубиши си, в сайтовете на кастрол и репсоил дават пълна синтетика 75w90 API GL4/5. Питането ми е, защото миналата седмица го смених и ми наляха Castrol Syntrax Universal Plus 75w90 API GL4/5 в скорости/преден диференциал + раздтъчна кутия. В заден диференциал някакво хипоидно 80w90, което май и по книжка го дават. И се чудя дали не сме наляли грешно масло за скоростите?!?! Интересно е, че на всякъде по каталозите дават скоростна кутия и раздатъчна да са с едно масло, а в моцубиши дават за заден д.+ раздатъчна кутия едно масло - хипоидно. Здравей колега,заповядай последните изисквания на Mitsubishi за интересуващите ти възли: Mitsubishi, Outlander CW0/CWB, Outlander 2.0 DI-D, 2007-2010Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, JapanDrive type: a.w.d.Cylinder capacity: 1968 ccPower output: 140 HP / 103 kW at 4000 RPM Engine BSY (VW)Diesel, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooledCylinder capacity: 1968 ccPower output: 140 HP/103 kW at 4000 RPMCapacity 5,5 literFilter capacity: 0,3 liter Transmission, manual W6MBAManualCapacity 2 literGears forward: 6Gears reverse: 1Use: NormalChange 195000 km/156 months OEM recommendationyear-round API: GL-4 SAE 75W-90 ---------------------TransferboxCapacity 0,54 literUse: NormalChange 75000 km/60 months OEM recommendationyear-round API: GL-5 SAE 90--------------------- Differential, frontCapacity 0,5 literUse: NormalChange 90000 km/72 months OEM recommendationyear-round API: GL-5 SAE 80W--------------------- Differential, rearCapacity 0,5 literUse: NormalChange 90000 km/72 months OEM recommendationyear-round API: GL-5 SAE 80W Използваното от теб масло е подходящо и правилно за всички тези възли, защото SAE 75W90 API GL4/5 може да се изпозлва там където се изисква SAE 80W / SAE 90(с уточнението че покрива стандарта по API GL5 и не се изизксват за диференциалите LS - добавки за шпер/блокаж) Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 23 април 2014 Сподели Публикувано 23 април 2014 (редакция) Интересно е, че на всякъде по каталозите дават скоростна кутия и раздатъчна да са с едно масло, а в моцубиши дават за заден д.+ раздатъчна кутия едно масло - хипоидно. И да добавя понеже не ми е позволен вече Edit, каталозите се съставят така: тези заводски изисквания които съм copy/paste в случая Mitsubishi подава към производителите на каталози (а те са само 2, т.е. има 2 огромни бази данни). Главният лаборант на всяка фирма за масло, абонирана към една от 2-те печатници (бази данни), подава информация неговите масла на какви стандарти отговарят. Производителя на каталози е съставил продуктов мениджър/робот, който вижда заводските изисквания, и ако намери съвпадение попълва каталога с масло от марката "X" (без човешка намеса). Другия каталог на масло от марката "Y", робота ще дръпне тяхното SAE 75W90 в API GL4/5. Ако в продуктовата им гама има 1:1 масло SAE 80W API GL5, робота ще дръпне него. Но това не е ясно, защото има вътрешни скрити критерии. Примерно Главният лаборант може да каже на базата данни, ако се изисква SAE 80W API GL5, от моята гама дърпайте SAE 75W90 в API GL4/5...Поздрави П.С. Каталозите на 2-те печатници се различават по външен вид (template) и вътрешна структура, но в крайна сметка заводските изисквания са едни. Пълнежа зависи от решенията на робота/продуктов мениджър. Разбира се най-правилно за всеки един възел е, даденият производител на масло да има такова отговарящо 1:1 със заводските изисквания. Примерно съм аз писал на 2-рата база данни e-mail за каталог издаден от тях на марката "X", аджеба за моя Мицку как го измувувахте SAE 0W40 за двигателя (защото аз имам заводските изисквания и от вашата база данни и вътре не присъства SAE 0W40), а те ми отговориха, ааааааааа продуктовия мениджър на масло от марката "X" е попълнил SAE 0W40 защото е сметнал, че надвишава качествата на тяхното SAE 5W40 и чрез скритите критерии така са е получило. Редактирано 23 април 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 април 2014 Сподели Публикувано 23 април 2014 Остава който е писал тези препоръки да обясни как ще се разделят маслото на скоростите и предния диференциал, защото са един възел с общ картер.И по принцип е желателно да погледнем какво е написал производителя, а в случая маслата са следните:Outlander 4WD с 2.0DID двигател BSY Скоростна кутия - 75W80 - GL3 - 2лМасло трансферна кутия - SAE90 GL5 - 0,5лМасло заден диференциал - SAE80 GL5 - 0,5лМасло двигател - VW505.01; 506.01 (препоръчителен вискозитет 0W30, 5W30) - 4л Не е препоръчително да се ползва масло GL5 в скоростната кутия на този автомобил, вредно е за синхронизаторите............абсолютно правилно, особено последното........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 април 2014 Сподели Публикувано 23 април 2014 Примерно съм аз писал на 2-рата база данни e-mail за каталог издаден от тях на марката "X", аджеба за моя Мицку как го измувувахте SAE 0W40 за двигателя (защото аз имам заводските изисквания и от вашата база данни и вътре не присъства SAE 0W40), а те ми отговориха, ааааааааа продуктовия мениджър на масло от марката "X" е попълнил SAE 0W40 защото е сметнал, че надвишава качествата на тяхното SAE 5W40 и чрез скритите критерии така са е получило............и сега оставя да разбереш, че не винаги информацията ти е вярна, след като ти сам "патиш" от нея.......и още нещо, тези данни в каталозите са дават при абсолютно "субективни" фактори ,например, когато автомобила ти е нов.......но би било добре да се послушат и обективните фактои , когато автомобила е да речем 10 годишен и на 150 к км. пробег........Повярвай ми ,на ?-ния мотор BSY на 150-200 к км. ако му сложиш 0W30 , ще го изгори още на 1/3 от интервала за смяна на маслото........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 24 април 2014 Сподели Публикувано 24 април 2014 Castrol Syntrax universal е GL4 и според мен няма да има проблеми със скоростите, но най-добре при смяна да се ползва оем масло от дилъра. Аз лично съм карал Лансер с такова масло и даже по-добре се превключваха предавките с него.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 24 април 2014 Сподели Публикувано 24 април 2014 Castrol Syntrax Universal 75W90 - API GL4/5 - това намерих в сайта на Castrol - означава че не става за тази скоростна кутия. Онлайн каталога на производителя Castrol (е правен от т.нар от мен 2-ра база данни OATS) Outlander 2.0 DI-D 16V (BSY - 103kW) (4Work Series) за ръчката ск.кутия е като първо предложение е дадено Syntrans Multivehicle 75W-90, което си е API GL-3 / GL-4 SAE 75W-90 тук(както са 1:1 заводските изисквания за възела OEM recommendation year-round API: GL-4 SAE 75W-90). Тази база данни не упоменава обаче типа на кутията, което е неприятно. По-долу (за възела) се среща забележка А, която позволява използването на масло Universal 75W-90 (API GL-4 / GL-5 SAE 75W-90 )с пдф тук. В описанието се упоменава че е подходящо и за ск.кутии със синхронизатори. През годините навярно това масло е надградено/или е съвсем ново и на колегата са му сложили Castrol Syntrax Universal Plus 75W-90 (API GL-4 / GL-5 SAE 75W-90 ) с пдф тук. В описанието също се казва че е подходящо за синхронизатори.На пазара има и множество други масла които отговарят както на API GL4, така и на API GL5 във вискозитетен клас SAE 75W90. До 2 седмици някъде ще се опитам да дам информация, как така отговарят и на двете норми и дали примерно не са повече API GL4 и по-малко API GL5 (това вече зависи дали за фирмата производител на масло това не е фирмена тайна) и до колко е опасно използването на комбинирани норми масло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 24 април 2014 Сподели Публикувано 24 април 2014 GL3 е стара класификация и GL4 специално това универсалното на Castrol покрива всички изисквания и спецификации, като не е опасно за синхронизаторите. Основната разлика между тези две спецификации се състои в химичния състав като GL4 е по екологично и за това GL3 е по-трудно да се намери в търговската мрежа и специалистите предлагат като заместител GL4.Аз не казвам, че съм прав и че съм сигурен, че използването на GL4 в кутии където GL3 е предписано няма да повреди дадения възел, само превеждам извадка от нета. Моят съвет е масло за ск кутии и диференциали само ОЕМ от Дилър. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kokito Публикувано 25 април 2014 Автор Сподели Публикувано 25 април 2014 Страхотна дискусия!Благодаря на включилите се!!!! Именно факта, че Castrol навсякъде в описанието на това масло Universal пишат, че е както за несинхронизирани, така и за синхронизирани скоростни кутии ме успокои. Но след вашите обяснения, определено за да съм спокоен и да не боли глава ще го сменя с ОЕМ-ско макар и да съм го карал само седмица Всъщност съмненията ми започнаха точно от едни английски каталог на Кастрол, в който най-отдолу на описанието на това масло с малки букви пишеше, че официално не е одобрено от Мицубиши Англия. Добре, че пуснах тази тема Мирослав, мога ли да те помоля за справка дали в Ратола го имате и каква му е цената?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kokito Публикувано 26 април 2014 Автор Сподели Публикувано 26 април 2014 Имаме го - номер по Mitsubishi - 3005401, 35лв с ДДС за 1л. Предлага се обаче само в разфасовка 20л - може да ти го сменим в сервиза или да ти продадем като наливен продукт. Благодарности за бързата и добре свършена работа. От петък вечер съм с оригиналното масло и определно скоростите превключват по-добре Добра промивка им направих с двойна смяна за 5 дни Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 29 април 2014 Сподели Публикувано 29 април 2014 (редакция) До 2 седмици някъде ще се опитам да дам информация, как така отговарят и на двете норми и дали примерно не са повече API GL4 и по-малко API GL5 (това вече зависи дали за фирмата производител на масло това не е фирмена тайна) и до колко е опасно използването на комбинирани норми масло. Отговор (не е даден от Лабораторията създала упоменатите в темата масла): Традиционните EP добавки с фосфор и сяря се добавят в по-голямо количество за да бъде API GL5 и това може да навреди на цветните метали при използването на GL5 масла.На пазара има множество API GL5 и GL4 масла като .....75W90 или ....75W90 със съвсем различна по вид технология на добавките с много ниски нива на сяра. Тези масла преминават тестовете на API GL5 и API GL4 и отговарят на техните изисквания и са в съответствие с химичния състав на маслото. Редактирано 29 април 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gunay Публикувано 14 Май 2014 Сподели Публикувано 14 Май 2014 (редакция) Здравейте колеги, Наистина много интересна тема. Аз карам същия модел (Аутландер 2008 2.0 ТДИ ВАГ мотора). От както съм купил колата(втори собственик) не съм сменял никакви масла освен това на двигателя с Castrol Edge 5W-40. Двигателното масло го сменям на 15 000км. Вече минах почти 30 000км. Може ли да споделите какъв е интервалът(в км) за смяна на различните масла по колата? В момента ми е на 110 000км. Предварително благодаря. Редактирано 14 Май 2014 от Gunay Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gunay Публикувано 14 Май 2014 Сподели Публикувано 14 Май 2014 (редакция) Очаквам вашите коментари :rolleyes: Редактирано 14 Май 2014 от Gunay Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
1800GLXi Публикувано 14 септември 2018 Сподели Публикувано 14 септември 2018 (редакция) Здравейте колеги, Преди няколко месеца смених Runner-a с бензинов 2.4 Outlander-2, 4WD. Прецених, че е крайно време да сменя и трансмисионните масла и повлиян от полезната информация в тази тема/благодаря много на писалите/ реших да се обадя в Ратола София и попитам за оригинални масла. Беше ми предложено следното:- масло за скорости наливно - 40 лв. за литър- масло диференциално наливно - 22.5 лв. за литър Необходимите ми количества са съответно 2.5 и 1.1 литра, но ми беше обяснено, че трябва да взема 3 и 2 литра, защото не работели с по-малки количества от литър. На въпросът ми какво става, ако ми сменят маслото в сервиза, ми бе отговорено, че остатъка се връща на клиента. Моля да кажете наистина ли е такава практиката при работа с наливни продукти, защото никога не съм използвал такива. Благодаря, Редактирано 14 септември 2018 от 1800GLXi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chasovnik Публикувано 15 септември 2018 Сподели Публикувано 15 септември 2018 Здравейте колеги, Преди няколко месеца смених Runner-a с бензинов 2.4 Outlander-2, 4WD. Прецених, че е крайно време да сменя и трансмисионните масла и повлиян от полезната информация в тази тема/благодаря много на писалите/ реших да се обадя в Ратола София и попитам за оригинални масла. Беше ми предложено следното:- масло за скорости наливно - 40 лв. за литър- масло диференциално наливно - 22.5 лв. за литър Необходимите ми количества са съответно 2.5 и 1.1 литра, но ми беше обяснено, че трябва да взема 3 и 2 литра, защото не работели с по-малки количества от литър. На въпросът ми какво става, ако ми сменят маслото в сервиза, ми бе отговорено, че остатъка се връща на клиента. Моля да кажете наистина ли е такава практиката при работа с наливни продукти, защото никога не съм използвал такива. Благодаря,Гледам, че си от Б-д (където и да е, все е на около 100км от София) аз ходя при Ди Джей Тумби и той ми сменя маслата, но не ме товари. Все пак нормално е да ти продават по-големите опаковки, никой няма да ти продаде тубичка и половина масло Примерно след смяна на двигателно масло обикалям 1 година с 5-литрова туба (2х5 - 9литра за 3.2 двигателя) с 1 кило масло в нея.Поздрави!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
1800GLXi Публикувано 15 септември 2018 Сподели Публикувано 15 септември 2018 (редакция) ... Все пак нормално е да ти продават по-големите опаковки, никой няма да ти продаде тубичка и половина масло Примерно след смяна на двигателно масло обикалям 1 година с 5-литрова туба (2х5 - 9литра за 3.2 двигателя) с 1 кило масло в нея.Поздрави!!! Благодарско за отговора. Значи въпросните масла са наливни, т.е. това за скоростите е в 20 литрова опаковка, а другото е в 4 литрова. За да си купи човек от тези масла, трябва да си занесе подходяща тубичка или бутилка, за да му налеят. Никога не съм си купувал нещо наливно, освен бензин на бензиностанцията, а там не наливат кратно на литър . Маслата винаги съм ги купувал в оригинални опаковки от 1, 4 или 5 литра и тогава всичко е ясно. Иначе искам да купя OEM трансмисионни масла на Mitsubishi в оригинални опаковки от 1 л., за да съм сигурен какво взимам, но за съжаление тук никой не ги предлага, намирам ги само по разни руски/украински сайтове. Поздрави, Редактирано 15 септември 2018 от 1800GLXi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 16 септември 2018 Сподели Публикувано 16 септември 2018 Аз сложих ТОТАЛ на зжипката-75W80 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 17 септември 2018 Сподели Публикувано 17 септември 2018 Колеги, мнение за това масло. Предлагат ми го за 20лв/литъра. Покрива SP3. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iansto Публикувано 19 септември 2018 Сподели Публикувано 19 септември 2018 Феби не са производители по принцип, те само пакетират. Аз лично не бих си сложил на автомобила тяхно масло, дори и без пари да го раздават. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
1800GLXi Публикувано 20 септември 2018 Сподели Публикувано 20 септември 2018 А някой да е ползвал това: Liqui Moly (GL3+) SAE 75W-80, или да има мнение? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 20 септември 2018 Сподели Публикувано 20 септември 2018 (редакция) А някой да е ползвал това: Liqui Moly (GL3+) SAE 75W-80, или да има мнение? Ако е за твоя Space Runner е изключителен грешен избор, защото нито смазочната норма е уцелена, нито вискозитетниа клас. Ето правилните:year-round API: GL-4 SAE 75W-85year-round API: GL-4 SAE 75W-90Поздрави ЕДИТ: Гледам че по-напред си писал за Outlander 2.4i. Тогава препоръките за възлите са: Transaxle, automaticAutomaticCapacity 8.1 literGears forward: 4Gears reverse: 1 Use: NormalCheck 15000 km/12 monthsChange 90000 km/72 months OEM recommendation year-round ATF, SP-III ---------------------------------Transaxle, manualManualCapacity 2.2 literGears forward: 5Gears reverse: 1 Use: NormalCheck 15000 km/12 monthsChange 45000 km/12 months OEM recommendation year-round API: GL-4 SAE 75W-85 year-round API: GL-4 SAE 75W-90--------------------------------TransferboxCapacity 0.55 liter Use: NormalCheck 15000 km/12 monthsChange 45000 km/12 months OEM recommendation Above 10 API: GL-5 SAE 90 Below 10 API: GL-5 SAE 80W--------------------------------Differential, rearCapacity 0.55 liter Use: NormalCheck 15000 km/12 monthsChange 90000 km/12 months OEM recommendation Above 10 API: GL-5 SAE 90 Below 10 API: GL-5 SAE 80W--------------------------------Differential, rear, limited slipCapacity 0.55 liter Use: NormalCheck 15000 km/12 monthsChange 45000 km/12 months OEM recommendation year-round API: GL-5 LS SAE 90 year-round API: GL-5 LS SAE 80W-90--------------------------------В зависимост от типа на кутията: автоматик или ръчка, вид кой стандарт се изисква.За задния диф с или без блоккаж, на-добрия вариант е да вземеш масло с LS добавки (като за шпер) и едновременно с това да обслужиш и раздатката. Редактирано 20 септември 2018 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
1800GLXi Публикувано 20 септември 2018 Сподели Публикувано 20 септември 2018 Благодаря за отговора и се извинявам за некоректно поставения въпрос. Всъщност интересува ме дали някой е ползвал въпросното масло (Liqui Moly (GL3+) SAE 75W-80) в механична скоростна кутия на Outlander II и какви са му впечатленията? В сервизното ръководството спецификацията за дизел и бензин е еднаква: GL3 SAE 75W-80. Поздрави, Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 20 септември 2018 Сподели Публикувано 20 септември 2018 (редакция) Моя пост N: 25 е грешен и се е отнасял за Outlander I, а не II: Mitsubishi (EU) Outlander 2.4 (2007 - 2013) Transaxle, manual W5MBBManualCapacity 2,5 literGears forward: 5Gears reverse: 1 Use: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 200000 km OEM recommendation temperate climate API: GL-3 SAE 75W-80-------------------------------TransferboxCapacity 0,49 literUse: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 80000 km OEM recommendation year-round API: GL-5 SAE 80W------------------------------Differential, rearCapacity 0,5 liter Use: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 80000 km OEM recommendation year-round API: GL-5 SAE 80W ЕДИТ: Имаше подобна тема за ръчката, ето я цък Редактирано 20 септември 2018 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Maikey65 Публикувано 17 октомври 2018 Сподели Публикувано 17 октомври 2018 Колеги при мен обслужването беше това.Доволен съм.В Ст.Загора е сервиза.Ако има заинтересовани да пишат на лично: Обща цена за 8литра масло, филтър с г-ра и смяна с машина е 367лв с ДДС. Специфичното е, че гарнитурата е само оригинална и е на доставка 12 дни. Маслото, което ще се използва е RAVENOL ATF CVTF NS2/J1 Fluid. Смяната на маслото на задния диференциал ще струва 20лв със смяната.Маслото е RAVENOL Getriebeöl EPX SAE 80. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro1979 Публикувано 18 октомври 2018 Сподели Публикувано 18 октомври 2018 Здравейте, Някъде в темите DJ Tymbi беше писал какво да е маслото за скоростната кутия и и раздатката на Аутлендър 1 2.0 бензин , но немога да я намеря.Може ли някой да помогне :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.