Премини към съдържание

Масло за скоростна кутия и диференциали


Препоръчано мнение

Здравейте,

Имате ли идея какви са съвместимите масла за скоростната кутия на Аутлендър 2.0did, 2007г., ръчни скорости.

В книжката дават някакво API GL3 на мицубиши си, в сайтовете на кастрол и репсоил дават пълна синтетика 75w90 API GL4/5.

Питането ми е, защото миналата седмица го смених и ми наляха Castrol Syntrax Universal Plus 75w90 API GL4/5 в скорости/преден диференциал + раздтъчна кутия. В заден диференциал някакво хипоидно 80w90, което май и по книжка го дават. И се чудя дали не сме наляли грешно масло за скоростите?!?! Интересно е, че на всякъде по каталозите дават скоростна кутия и раздатъчна да са с едно масло, а в моцубиши дават за заден д.+ раздатъчна кутия едно масло - хипоидно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Имате ли идея какви са съвместимите масла за скоростната кутия на Аутлендър 2.0did, 2007г., ръчни скорости.

В книжката дават някакво API GL3 на мицубиши си, в сайтовете на кастрол и репсоил дават пълна синтетика 75w90 API GL4/5.

Питането ми е, защото миналата седмица го смених и ми наляха Castrol Syntrax Universal Plus 75w90 API GL4/5 в скорости/преден диференциал + раздтъчна кутия. В заден диференциал някакво хипоидно 80w90, което май и по книжка го дават. И се чудя дали не сме наляли грешно масло за скоростите?!?! Интересно е, че на всякъде по каталозите дават скоростна кутия и раздатъчна да са с едно масло, а в моцубиши дават за заден д.+ раздатъчна кутия едно масло - хипоидно.

 

Здравей колега,

заповядай последните изисквания на Mitsubishi за интересуващите ти възли:

 

Mitsubishi, Outlander CW0/CWB, Outlander 2.0 DI-D, 2007-2010

Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan

Drive type: a.w.d.

Cylinder capacity: 1968 cc

Power output: 140 HP / 103 kW at 4000 RPM

 

Engine BSY (VW)

Diesel, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooled

Cylinder capacity: 1968 cc

Power output: 140 HP/103 kW at 4000 RPM

Capacity 5,5 liter

Filter capacity: 0,3 liter

 

Transmission, manual W6MBA

Manual

Capacity 2 liter

Gears forward: 6

Gears reverse: 1

Use: Normal

Change 195000 km/156 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-4 SAE 75W-90

 

---------------------

Transferbox

Capacity 0,54 liter

Use: Normal

Change 75000 km/60 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 SAE 90

---------------------

 

Differential, front

Capacity 0,5 liter

Use: Normal

Change 90000 km/72 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 SAE 80W

---------------------

 

Differential, rear

Capacity 0,5 liter

Use: Normal

Change 90000 km/72 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 SAE 80W

 

Използваното от теб масло е подходящо и правилно за всички тези възли, защото SAE 75W90 API GL4/5 може да се изпозлва там където се изисква SAE 80W / SAE 90(с уточнението че покрива стандарта по API GL5 и не се изизксват за диференциалите LS - добавки за шпер/блокаж)

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е, че на всякъде по каталозите дават скоростна кутия и раздатъчна да са с едно масло, а в моцубиши дават за заден д.+ раздатъчна кутия едно масло - хипоидно.

 

И да добавя понеже не ми е позволен вече Edit, каталозите се съставят така: тези заводски изисквания които съм copy/paste в случая Mitsubishi подава към производителите на каталози (а те са само 2, т.е. има 2 огромни бази данни). Главният лаборант на всяка фирма за масло, абонирана към една от 2-те печатници (бази данни), подава информация неговите масла на какви стандарти отговарят. Производителя на каталози е съставил продуктов мениджър/робот, който вижда заводските изисквания, и ако намери съвпадение попълва каталога с масло от марката "X" (без човешка намеса). Другия каталог на масло от марката "Y", робота ще дръпне тяхното SAE 75W90 в API GL4/5. Ако в продуктовата им гама има 1:1 масло SAE 80W API GL5, робота ще дръпне него. Но това не е ясно, защото има вътрешни скрити критерии. Примерно Главният лаборант може да каже на базата данни, ако се изисква SAE 80W API GL5, от моята гама дърпайте SAE 75W90 в API GL4/5...

Поздрави

 

П.С. Каталозите на 2-те печатници се различават по външен вид (template) и вътрешна структура, но в крайна сметка заводските изисквания са едни. Пълнежа зависи от решенията на робота/продуктов мениджър. Разбира се най-правилно за всеки един възел е, даденият производител на масло да има такова отговарящо 1:1 със заводските изисквания.

 

Примерно съм аз писал на 2-рата база данни e-mail за каталог издаден от тях на марката "X", аджеба за моя Мицку как го измувувахте SAE 0W40 за двигателя (защото аз имам заводските изисквания и от вашата база данни и вътре не присъства SAE 0W40), а те ми отговориха, ааааааааа продуктовия мениджър на масло от марката "X" е попълнил SAE 0W40 защото е сметнал, че надвишава качествата на тяхното SAE 5W40 и чрез скритите критерии така са е получило.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Остава който е писал тези препоръки да обясни как ще се разделят маслото на скоростите и предния диференциал, защото са един възел с общ картер.

И по принцип е желателно да погледнем какво е написал производителя, а в случая маслата са следните:

Outlander 4WD с 2.0DID двигател BSY

 

Скоростна кутия - 75W80 - GL3 - 2л

Масло трансферна кутия - SAE90 GL5 - 0,5л

Масло заден диференциал - SAE80 GL5 - 0,5л

Масло двигател - VW505.01; 506.01 (препоръчителен вискозитет 0W30, 5W30) - 4л

 

Не е препоръчително да се ползва масло GL5 в скоростната кутия на този автомобил, вредно е за синхронизаторите.

...........абсолютно правилно, особено последното........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Примерно съм аз писал на 2-рата база данни e-mail за каталог издаден от тях на марката "X", аджеба за моя Мицку как го измувувахте SAE 0W40 за двигателя (защото аз имам заводските изисквания и от вашата база данни и вътре не присъства SAE 0W40), а те ми отговориха, ааааааааа продуктовия мениджър на масло от марката "X" е попълнил SAE 0W40 защото е сметнал, че надвишава качествата на тяхното SAE 5W40 и чрез скритите критерии така са е получило.

...........и сега оставя да разбереш, че не винаги информацията ти е вярна, след като ти сам "патиш" от нея.......и още нещо, тези данни в каталозите са дават при абсолютно "субективни" фактори ,например, когато автомобила ти е нов.......но би било добре да се послушат и обективните фактои , когато автомобила е да речем 10 годишен и на 150 к км. пробег........

Повярвай ми ,на ?-ния мотор BSY на 150-200 к км. ако му сложиш 0W30 , ще го изгори още на 1/3 от интервала за смяна на маслото........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Castrol Syntrax universal е GL4 и според мен няма да има проблеми със скоростите, но най-добре при смяна да се ползва оем масло от дилъра. Аз лично съм карал Лансер с такова масло и даже по-добре се превключваха предавките с него.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Castrol Syntrax Universal 75W90 - API GL4/5 - това намерих в сайта на Castrol - означава че не става за тази скоростна кутия.

 

Онлайн каталога на производителя Castrol (е правен от т.нар от мен 2-ра база данни OATS) Outlander 2.0 DI-D 16V (BSY - 103kW) (4Work Series) за ръчката ск.кутия е като първо предложение е дадено Syntrans Multivehicle 75W-90, което си е API GL-3 / GL-4 SAE 75W-90 тук(както са 1:1 заводските изисквания за възела OEM recommendation year-round API: GL-4 SAE 75W-90). Тази база данни не упоменава обаче типа на кутията, което е неприятно.

По-долу (за възела) се среща забележка А, която позволява използването на масло Universal 75W-90 (API GL-4 / GL-5 SAE 75W-90 )с пдф тук. В описанието се упоменава че е подходящо и за ск.кутии със синхронизатори.

През годините навярно това масло е надградено/или е съвсем ново и на колегата са му сложили Castrol Syntrax Universal Plus 75W-90 (API GL-4 / GL-5 SAE 75W-90 ) с пдф тук. В описанието също се казва че е подходящо за синхронизатори.

На пазара има и множество други масла които отговарят както на API GL4, така и на API GL5 във вискозитетен клас SAE 75W90. До 2 седмици някъде ще се опитам да дам информация, как така отговарят и на двете норми и дали примерно не са повече API GL4 и по-малко API GL5 (това вече зависи дали за фирмата производител на масло това не е фирмена тайна) и до колко е опасно използването на комбинирани норми масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

GL3 е стара класификация и GL4 специално това универсалното на Castrol покрива всички изисквания и спецификации, като не е опасно за синхронизаторите. Основната разлика между тези две спецификации се състои в химичния състав като GL4 е по екологично и за това GL3 е по-трудно да се намери в търговската мрежа и специалистите предлагат като заместител GL4.

Аз не казвам, че съм прав и че съм сигурен, че използването на GL4 в кутии където GL3 е предписано няма да повреди дадения възел, само превеждам извадка от нета. Моят съвет е масло за ск кутии и диференциали само ОЕМ от Дилър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна дискусия!

Благодаря на включилите се!!!!

 

Именно факта, че Castrol навсякъде в описанието на това масло Universal пишат, че е както за несинхронизирани, така и за синхронизирани скоростни кутии ме успокои. Но след вашите обяснения, определено за да съм спокоен и да не боли глава ще го сменя с ОЕМ-ско макар и да съм го карал само седмица :)

Всъщност съмненията ми започнаха точно от едни английски каталог на Кастрол, в който най-отдолу на описанието на това масло с малки букви пишеше, че официално не е одобрено от Мицубиши Англия. Добре, че пуснах тази тема :)

 

Мирослав, мога ли да те помоля за справка дали в Ратола го имате и каква му е цената?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаме го - номер по Mitsubishi - 3005401, 35лв с ДДС за 1л. Предлага се обаче само в разфасовка 20л - може да ти го сменим в сервиза или да ти продадем като наливен продукт.

 

Благодарности за бързата и добре свършена работа. От петък вечер съм с оригиналното масло и определно скоростите превключват по-добре :)

Добра промивка им направих с двойна смяна за 5 дни :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До 2 седмици някъде ще се опитам да дам информация, как така отговарят и на двете норми и дали примерно не са повече API GL4 и по-малко API GL5 (това вече зависи дали за фирмата производител на масло това не е фирмена тайна) и до колко е опасно използването на комбинирани норми масло.

 

Отговор (не е даден от Лабораторията създала упоменатите в темата масла):

 

Традиционните EP добавки с фосфор и сяря се добавят в по-голямо количество за да бъде API GL5 и това може да навреди на цветните метали при използването на GL5 масла.

На пазара има множество API GL5 и GL4 масла като .....75W90 или ....75W90 със съвсем различна по вид технология на добавките с много ниски нива на сяра. Тези масла преминават тестовете на API GL5 и API GL4 и отговарят на техните изисквания и са в съответствие с химичния състав на маслото.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте колеги,

 

Наистина много интересна тема.

Аз карам същия модел (Аутландер 2008 2.0 ТДИ ВАГ мотора). От както съм купил колата(втори собственик) не съм сменял никакви масла освен това на двигателя с Castrol Edge 5W-40. Двигателното масло го сменям на 15 000км. Вече минах почти 30 000км. Може ли да споделите какъв е интервалът(в км) за смяна на различните масла по колата? В момента ми е на 110 000км.

 

Предварително благодаря.

Редактирано от Gunay
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 години ...

Здравейте колеги,

 

Преди няколко месеца смених Runner-a с бензинов 2.4 Outlander-2, 4WD. Прецених, че е крайно време да сменя и трансмисионните масла и повлиян от полезната информация в тази тема/благодаря много на писалите/ реших да се обадя в Ратола София и попитам за оригинални масла.

 

Беше ми предложено следното:

- масло за скорости наливно - 40 лв. за литър

- масло диференциално наливно - 22.5 лв. за литър

 

Необходимите ми количества са съответно 2.5 и 1.1 литра, но ми беше обяснено, че трябва да взема 3 и 2 литра, защото не работели с по-малки количества от литър. На въпросът ми какво става, ако ми сменят маслото в сервиза, ми бе отговорено, че остатъка се връща на клиента.

 

Моля да кажете наистина ли е такава практиката при работа с наливни продукти, защото никога не съм използвал такива.

 

Благодаря,

Редактирано от 1800GLXi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Преди няколко месеца смених Runner-a с бензинов 2.4 Outlander-2, 4WD. Прецених, че е крайно време да сменя и трансмисионните масла и повлиян от полезната информация в тази тема/благодаря много на писалите/ реших да се обадя в Ратола София и попитам за оригинални масла.

 

Беше ми предложено следното:

- масло за скорости наливно - 40 лв. за литър

- масло диференциално наливно - 22.5 лв. за литър

 

Необходимите ми количества са съответно 2.5 и 1.1 литра, но ми беше обяснено, че трябва да взема 3 и 2 литра, защото не работели с по-малки количества от литър. На въпросът ми какво става, ако ми сменят маслото в сервиза, ми бе отговорено, че остатъка се връща на клиента.

 

Моля да кажете наистина ли е такава практиката при работа с наливни продукти, защото никога не съм използвал такива.

 

Благодаря,

Гледам, че си от Б-д (където и да е, все е на около 100км от София) аз ходя при Ди Джей Тумби и той ми сменя маслата, но не ме товари. Все пак нормално е да ти продават по-големите опаковки, никой няма да ти продаде тубичка и половина масло :)

Примерно след смяна на двигателно масло обикалям 1 година с 5-литрова туба (2х5 - 9литра за 3.2 двигателя) с 1 кило масло в нея.

Поздрави!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Все пак нормално е да ти продават по-големите опаковки, никой няма да ти продаде тубичка и половина масло :)

Примерно след смяна на двигателно масло обикалям 1 година с 5-литрова туба (2х5 - 9литра за 3.2 двигателя) с 1 кило масло в нея.

Поздрави!!!

 

Благодарско за отговора.

 

Значи въпросните масла са наливни, т.е. това за скоростите е в 20 литрова опаковка, а другото е в 4 литрова. За да си купи човек от тези масла, трябва да си занесе подходяща тубичка или бутилка, за да му налеят. Никога не съм си купувал нещо наливно, освен бензин на бензиностанцията, а там не наливат кратно на литър :). Маслата винаги съм ги купувал в оригинални опаковки от 1, 4 или 5 литра и тогава всичко е ясно.

 

Иначе искам да купя OEM трансмисионни масла на Mitsubishi в оригинални опаковки от 1 л., за да съм сигурен какво взимам, но за съжаление тук никой не ги предлага, намирам ги само по разни руски/украински сайтове.

 

Поздрави,

Редактирано от 1800GLXi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мнение за това масло. Предлагат ми го за 20лв/литъра. Покрива SP3. 50fccb69b018abb344fb61de2f9aa1ef.jpg

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Феби не са производители по принцип, те само пакетират.

Аз лично не бих си сложил на автомобила тяхно масло, дори и без пари да го раздават.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой да е ползвал това: Liqui Moly (GL3+) SAE 75W-80, или да има мнение?

 

Ако е за твоя Space Runner е изключителен грешен избор, защото нито смазочната норма е уцелена, нито вискозитетниа клас. Ето правилните:

year-round API: GL-4 SAE 75W-85

year-round API: GL-4 SAE 75W-90

Поздрави

 

ЕДИТ: Гледам че по-напред си писал за Outlander 2.4i. Тогава препоръките за възлите са:

 

Transaxle, automatic

Automatic

Capacity 8.1 liter

Gears forward: 4

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 15000 km/12 months

Change 90000 km/72 months

 

OEM recommendation

year-round ATF, SP-III -

--------------------------------

Transaxle, manual

Manual

Capacity 2.2 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 15000 km/12 months

Change 45000 km/12 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-4 SAE 75W-85

year-round API: GL-4 SAE 75W-90

--------------------------------

Transferbox

Capacity 0.55 liter

 

Use: Normal

Check 15000 km/12 months

Change 45000 km/12 months

 

OEM recommendation

Above 10 API: GL-5 SAE 90

Below 10 API: GL-5 SAE 80W

--------------------------------

Differential, rear

Capacity 0.55 liter

 

Use: Normal

Check 15000 km/12 months

Change 90000 km/12 months

 

OEM recommendation

Above 10 API: GL-5 SAE 90

Below 10 API: GL-5 SAE 80W

--------------------------------

Differential, rear, limited slip

Capacity 0.55 liter

 

Use: Normal

Check 15000 km/12 months

Change 45000 km/12 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 LS SAE 90

year-round API: GL-5 LS SAE 80W-90

--------------------------------

В зависимост от типа на кутията: автоматик или ръчка, вид кой стандарт се изисква.

За задния диф с или без блоккаж, на-добрия вариант е да вземеш масло с LS добавки (като за шпер) и едновременно с това да обслужиш и раздатката.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора и се извинявам за некоректно поставения въпрос.

 

Всъщност интересува ме дали някой е ползвал въпросното масло (Liqui Moly (GL3+) SAE 75W-80) в механична скоростна кутия на Outlander II и какви са му впечатленията?

 

В сервизното ръководството спецификацията за дизел и бензин е еднаква: GL3 SAE 75W-80.

 

Поздрави,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя пост N: 25 е грешен и се е отнасял за Outlander I, а не II:

 

Mitsubishi (EU) Outlander 2.4 (2007 - 2013)

 

Transaxle, manual W5MBB

Manual

Capacity 2,5 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 200000 km

 

OEM recommendation

temperate climate API: GL-3 SAE 75W-80

-------------------------------

Transferbox

Capacity 0,49 liter

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 80000 km

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 SAE 80W

------------------------------

Differential, rear

Capacity 0,5 liter

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 80000 km

 

OEM recommendation

year-round API: GL-5 SAE 80W

 

ЕДИТ: Имаше подобна тема за ръчката, ето я цък

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Колеги при мен обслужването беше това.Доволен съм.В Ст.Загора е сервиза.Ако има заинтересовани да пишат на лично: Обща цена за 8литра масло, филтър с г-ра и смяна с машина е 367лв с ДДС.

 

Специфичното е, че гарнитурата е само оригинална и е на доставка 12 дни.

 

Маслото, което ще се използва е RAVENOL ATF CVTF NS2/J1 Fluid. Смяната на маслото на задния диференциал ще струва 20лв със смяната.

Маслото е RAVENOL Getriebeöl EPX SAE 80.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Някъде в темите DJ Tymbi беше писал какво да е маслото за скоростната кутия и и раздатката на Аутлендър 1 2.0 бензин , но немога да я намеря.

Може ли някой да помогне :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...