Премини към съдържание

Лагер на скоростната кутия


Dimitar Georgiev

Препоръчано мнение

Здравейте, вие ми първичният лагер на скоростната кутия. И взе да вие в момент , в който имам да правя и доста неща по ходовата част.

Въпросът, който ми възниква е да го правя ли(Галантът) или да го хербаризирам за спомен? :help: :icon_hmm:

Проблемът е, че ужасно много ми харесва и съм свикнал с него, карам го 6 години.

 

Галантът е 1998г, 2000куб., 136коня, бензин, в Пловдив, този на снимката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вие или ромоли? Защото ако наистина вие, може съсем да не е само лагер на първичния вал.

 

По-скоро ръмжи, ама не силно де, все едно е нещо от спирачките. Обаче смених предни и задни накладки и шумът остана. Така ми казаха от сервиза на Ратола в Пловдив, че било първичен лагер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро ръмжи, ама не силно де, все едно е нещо от спирачките. Обаче смених предни и задни накладки и шумът остана. Така ми казаха от сервиза на Ратола в Пловдив, че било първичен лагер.

Ми ремонт кутия и ремонт окачване с втора употреба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има това "ръмжене" до около 2000 оборота от как я имам колата (5 години) и чак сега започна да има лека-полека развитие .. и аз съм пред същата дилема - ремонт или :icon_bye: ... та те така, не мисля че ти е спешно ако сега се е появило.. вземи и сложи една 50мл лики моли МоС2 добавка в скоростите, ако не си сменял маслото там последните 40к км и него го поднови и ще караш още дълго. Това при положение че е същия звука де, да не те подведа ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има това "ръмжене" до около 2000 оборота от как я имам колата (5 години) и чак сега започна да има лека-полека развитие .. и аз съм пред същата дилема - ремонт или :icon_bye: ... та те така, не мисля че ти е спешно ако сега се е появило.. вземи и сложи една 50мл лики моли МоС2 добавка в скоростите, ако не си сменял маслото там последните 40к км и него го поднови и ще караш още дълго. Това при положение че е същия звука де, да не те подведа ..

..........е те това е по важното, че ние не знаем как "звучи" пък сме тръгнали да даваме диагнози........но по принцип има два вида шумове в такава кутия - единия е ромолене на празен ход, и когато натиснем съединителя ,то изчезва......пуснеш ли го , то пак се появява......другото е "стържене" и то при потегляне на колата до към 20-40 км./ч. после не се чува.....това е от триенето на зъбите на самите предавки и муфи.......и в един момент ще останете без скорости....

По важното е,че двете са свързани ,първо започва ромоленето, ако не се вземат мерки,почва да се износват зъбите на предавките , тъй като луфта в лагерите на първичния вал са толкова големи, че се променя фронта( ъгъла) на "атака" на зъбните колелета и те почват да се трият един в друг и в един момент кутията си заминава......да не говорим, че понякога почва да тече масло от ск. кутия, защото семеринга на първ. вал изпуска поради "центробежното" въртене вече и омазва съединителя, а от там той почва да буксува.....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

първо започва ромоленето, ако не се вземат мерки,почва да се износват зъбите на предавките , тъй като луфта в лагерите на първичния вал са толкова големи, че се променя фронта( ъгъла) на "атака" на зъбните колелета и те почват да се трият един в друг и в един момент кутията си заминава.

Като започне да ромоли, натиснеш съединителя и спре, след отпускане на педала пак почне, си е баш лагера на първичния вал на кутията, както Пламен е посочил. Това ромолене се получава от образуване на микро язвички по черупката на лагера. Друг е въпроса колко трябва да караш,за да се получи чак луфт в лагера и оттам във вала? :icon_hmm:

Ръмженето, за което Любо говори е звук, като че ли ауспуха ти вибрира и опира до метал, резониращо едно такова от 1800 до към 2000об/мин, след което изчезва. Аз предния галант така го бях взел, карах го 2год и така го продадох, ей го Любо го кара така 5 год, мисля, че и Анди го има отдавна тоя шум...Не знам на какво се дължи, но е факт, че колата се кара така доста дълго време.

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен е так-так-так... Чува се перфектно на студен двигател на първа без газ - 1400 оборота без газ по равното и "оно си рупа" :icon_thumbup: . Карам по равно, не пипам нищо и то затихва и се усилва на равни интервали. Не знам какво е.

Пробвал съм да я счупя след като я отваряхме залудо и не успях. Изгорих бензина, антифриза, маслото (последните две не разбира се, веселба да има) и загладих едни предни гуми и не щеЯ да се строши.

А другото, което се случва само в студено време и първи старт, е нещо между свирене и виене. Като натисна съединителя - спира; пускам го - свирука и вие. Не точно виене ... не знам как да го обясня. Все едно аксиалният лагер се увлича и се трие или върти без да е задействан съединителя. Чудя се това так-такане дали пък не е от демферите на феродовия диска, щото и без газ по баир надолу се чува и пак не е постоянно.

По зъбните колела няма следи да е работило, скоростите влизат много добре и върви, и върви... и вър-ви.

 

При разделяне на входящия вал от маховика (при натискане на съединителя) спират да се връцкат всички лагери, така че не се знае в кой или в кои е причината. Но, да, в 95% от случаите може да се каже, че е лагерът на входящия вал (който е откъм двигателя, не задния). Ама може и задния да издава звуци... знам ли го.

 

п.п. пропуснах да кажа откога е така - от слагането на временните номера и напускането на една бензиностанция. Бях собственик на галант от няколко минути и след първите 500 метра се чу това нещо. Не бях въодушевен, но оттогава съм го карал ~40 000 км. Затова мини да го преслуша някой в час с тези неща и не бързай с хербария.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз го правих това упражнение. На Колт. Чуваше се доста силно шумолене при отпуснат съединител. Чуваше се и в колата, и отпред при вдигнат капак. Смених лагер първичен вал и още два, не знам кои. Лагерите на диференциала (два на брой) не ги смених, не можах да ги намеря, но бяха в добро състояние, сложих си ги обратно. Мисля, че всичко (+ нов феродов диск и ново масло) ми излезе 250лв. За въпросните язвички по лагерите прилагам снимка, затова пиша и поста. Мисля, че ако са само те и се чува леко къркорене, може да се кара колата и така. Засега :)

http://media.snimka.bg/9204/024662792-big.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

я да питам тука да не пускам тема... При положение че ми чука едното каре при потегляне с навит волан (карал съм известно време със скъсан маншон и..) , желателно ли е да се отремонтира скоро или то като си е тръгнало все тая.. и какви са последствията ако се кара така, и нали полуоска му е името по принципза да знам какво да търся да си купя ако е желателно... :) благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е лагера на първичния вал. И ДЖ-я го е казвал много пъти. Аз като сменях съединител и синхронизатори, смених всички лагери, без този на първичния вал. :icon_doh: След седмица тишина и приятни моменти - так так, трак :D Симтомите са като при теб Анди. Едно към едно. Не е страшно да се кара известно време, но не до безкрай, че иначе страшно. Айде със здраве. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...но по принцип има два вида шумове в такава кутия - единия е ромолене на празен ход, и когато натиснем съединителя ,то изчезва......пуснеш ли го , то пак се появява......

 

Всъщност при мен е точно такъв случая, като натисна съединителя изчезва, после пак се появява.

Дори по някой път изчезва временно това ромолене на свободна без натиснат съединител.

 

Значи да не я отписвам още?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На твое място нищо не бих отписвал.

На Прословутият лагер му обърнахме специално внимание. Всички свалихме измихме и разгледахме всеки в продължение на 5 минути на слънчева светлина. Бавно ги превъртахме и търсехме нещо, за което да се хванем и да кажем ХА, е това не трябва да е така. Не личеше да са работили, не знам какво повече да обясня. Единственото "нередно" нещо беше мъничко подбиване на един планетен механизъм колкото върха на карфица и точно върху работната част на наклонен зъб.

 

Карето ще щрака, щрака и накрая ще се откъсне и колата остава там. Може да си форсираш на която искаш скорост - колата няма и до понечи да мръдне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси,Andy,

Забравих да добавя, че втора скорост влиза по-трудно като превключвам, ама това е от доста време така. Имат ли връзка лагерът и 2ра скорост?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не.

По-горе казах да минеш през някой известен майстор да чуе шумовете. Специално за шумовете, независимо от източника и вида си, по интернет не може да се прави диагностика и да се пишат рецепти.

Аз не съм майстор. От опит имам някакви знания ... колкото за беля. Друго е системно да се сблъскваш с проблеми по трансмисията. Тогава вече освен необходимите знания, натрупваш опит и много симптоми са лесно доловими и достатъчни да разбереш какво (може би) се е случило.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок.

Майсторът е Ди джейя. Бил съм при него и съм доволен.

А за шума ми казаха от сервиз Ратола в Пловдив.

Аз основно се чудех дали да я правя, да припомня :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За втора скорост - синхронизатора смени, наскоро цената беше под 200лв при Люцкан във Варна. Използвай момента ако ще отваряте кутията за лагерите.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как дали да я правиш? Този лагер се намира за 40 лева, даже може и по-малко. Значи в рамките на 200 кинта си готов. Остава синхронизатора, но щом Пламен ще ти прави колата, той ще ти кажа какво е добре да се смени и да си караш с кеф хубавата кола, пък ти решаваш дали да даваш още пари.

Нали не мислиш че ще вземеш друга кола и шапка на тояга. Забрави че ще стане така.

И аз имам да правя окачване отпред. Преди време си купих водачи на апаратите и една биелетка (предна) да си седи. вода и хлЕб не ми искат. Тъкмо като сменям правите носачи ще видя дали няма да ги наместя и тези части докато не съм ги затрил някъде. 5,5 години не съм правил нищо по предницата, с изключение на 4 накрайника. Е, то кара, кара и приключва, няма как.

Много рядко има коли, по които абсолютно нищо няма за правене. И да има такива, то ще е до време. Това няма да е толкова дълго, колкото ти си карал галанта.

Вече, ако ти е омръзнал и искаш друга - добре, но да избягаш от тези "проблеми" и да се натресеш на други, не е добра идея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как дали да я правиш? Този лагер се намира за 40 лева, даже може и по-малко. Значи в рамките на 200 кинта си готов. Остава синхронизатора, но щом Пламен ще ти прави колата, той ще ти кажа какво е добре да се смени и да си караш с кеф хубавата кола, пък ти решаваш дали да даваш още пари.

Нали не мислиш че ще вземеш друга кола и шапка на тояга. Забрави че ще стане така.

И аз имам да правя окачване отпред. Преди време си купих водачи на апаратите и една биелетка (предна) да си седи. вода и хлЕб не ми искат. Тъкмо като сменям правите носачи ще видя дали няма да ги наместя и тези части докато не съм ги затрил някъде. 5,5 години не съм правил нищо по предницата, с изключение на 4 накрайника. Е, то кара, кара и приключва, няма как.

Много рядко има коли, по които абсолютно нищо няма за правене. И да има такива, то ще е до време. Това няма да е толкова дълго, колкото ти си карал галанта.

Вече, ако ти е омръзнал и искаш друга - добре, но да избягаш от тези "проблеми" и да се натресеш на други, не е добра идея.

Изобщо не ми се сменя Галантът. Даже ако имах неограничен финансов ресурс, вместо нова кола, отвътре бих го ъпгрейтнал докъдето е възможно, а отвън нищо не бих барнал по формата. :)

Знам че и с другите коли е същото. По-скоро взе да ме гложди, ако оправя тези неща, да не изкочат и други заради годините и т.н. и т.н.

Ама доколкото придобих представа от всички вас, не е чак толкова зле колкото си го представях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не ми се сменя Галантът. Даже ако имах неограничен финансов ресурс, вместо нова кола, отвътре бих го ъпгрейтнал докъдето е възможно, а отвън нищо не бих барнал по формата. :)

Знам че и с другите коли е същото. По-скоро взе да ме гложди, ако оправя тези неща, да не изкочат и други заради годините и т.н. и т.н.

Ама доколкото придобих представа от всички вас, не е чак толкова зле колкото си го представях.

......в една друга тема се коментираше след Галант какво друго??? Най близкото според мен и е лично мнение все пак, е Мазда 6 или Хонда Акорд - всички те след 2004 год........но......там подръжката е доста по скъпа ( лично мнение, натрупано от опита ми ) особено с дизелов мотор........така че Галанта си остава все още "кола" от всякъде .........комфорт, визия,излъчване ( да не говорим че с леко подобрение става звяр ) и прилични мощности - визирам 2.5 В6 мотора.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не ми се сменя Галантът. Даже ако имах неограничен финансов ресурс, вместо нова кола, отвътре бих го ъпгрейтнал докъдето е възможно, а отвън нищо не бих барнал по формата. :)

Знам че и с другите коли е същото. По-скоро взе да ме гложди, ако оправя тези неща, да не изкочат и други заради годините и т.н. и т.н.

Ама доколкото придобих представа от всички вас, не е чак толкова зле колкото си го представях.

 

Когато навремето продадх кола взета от Мототехника на няколко години и на 23 х. км. и си взех първата западна кола втора ръка, на въпрос на приятелите ми "защо?", жена ми отговаряше вместо мен: "Защото по тая няма какво да човърка и си взе друга за да я поправя". Жената като всички жени беше донякъде права :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем със скоростната кутия, хърка на свободна, направо си реве :( . За смяна е лагера на първичнич вал, но може и други екстри да има.

Отидох при едно майсторче, свали я той, обаче неможа да я разцепи, каза че е била отваряна преди и залепена със силикон, каза че ако я напъва повече има по-голяма вероятност да се счупи корпуса. Странна история. Моля дайте съвети.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моята беше лепена със силикон, преди да я отворят майсторите. Поне така казаха. Не знам как я отвориха, не се оплакаха да е било трудно. Като я сглобяваха, пак сложиха силикон. Явно кутията е виждала и друг ремонт, освен моя. Което означава, че не е от здравите елементи в колата. А лагерите, по думите на майсторите, са се разтропали, защото кутията е карана дълго време без масло.

Единият лагер, даже май не само той, бяха го оставили в тревата, беше попаднало малко пръст и трева в него. Щях да го бърша, но реших първо да търся аналог, и като им занеса части да сглобяват, тогава да избършем всичко. Да, ама в калабалъка... монтирахме мръсни лагери :D. Нищо де, тъкмо да уплътни луфтовете :lol:

Иначе кутията в момента е най-здравото от колата, но гледам да не ѝ давам зор :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има едно капаче на кутията. То се сваля и под него се разтваря със зегер-клещи една зегерка. Твоят майстор не е първият, който "стига до Рим, но не вижда папата". Препъни камъкът е тази зегерка според мен, а не силиконът.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а така ;), то майсторчето каза, че може да има някоя зегерка ама неможе да я намери. Говорих с него, пита дали е това кръглото капаче?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.
×
×
  • Създаване...