Премини към съдържание

Данъкът за колите ще е обвързан с екостандартите


Препоръчано мнение

http://dnes.dir.bg/news/avtomobili-danak-15145465?nt=4

 

... кабинетът е приел днес проект за промени в Закона за местните данъци и такси...

Промяната влиза в сила от 1 януари.

 

От януари отстъпката за колите с катализатор ще отпадне, а отстъпката за колите, които имат Евро 3 и Евро 4 (произведени между 2000-2009 г.) ще е само 30%.

 

С 50% облекчение ще се ползват само колите, които отговарят на стандартите Евро 5 и Евро 6.

Остава ограничението двигателят да е до 100 конски сили.

 

Някой има ли идея как ще се доказва това Евро 3+ (по каталожни данни на производителите??)

За колите над 100hp ще има ли промяна?

Нищо не пише за освобождаване от данък за коли над 25 (или 30) години както е в чужбина? (то в България такова нещо може и да срине системата хаха).

Разделението по години остава ли (по-новите коли да са с по-висок данък)?

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Остава ограничението двигателят да е до 100 конски сили. "

 

значи ще си плащам 400 лв данък пак, нищо че съм Евро4, е га изсъхнат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чудят се откъде да смучат пари гадовете !!! :mad:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За тези дето плащаме по двеста и кусур лева за 12 годишни коли няма да има промяна. Тези които карат, 14+ годишни коли ще плащат повече. Това разбрах от решението на нашите умници. А да ни е честито!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пък аз подозирам че ще започне слагане на катализатори.

Пари за нови каляски няма.

Кола под 74 квт лично аз не гледам и не бих си купил.

Това е положението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На по-старите коли висок данък ми се струва както да си вземете мастилено струен принтер за 65 лв, а после боичките от 30 лв едната да ви излезне през носа. Съгласен съм ако има държавна политика за стимули на нови коли - изкупуване на старият автомобил, даване на лизинг с почти никакво оскъпяване, ниски данъци след това. А то сега какво става? На такова дередже сме, че с по-малко от първоначалната вноска за нова кола, преспокойно се купува second hand и пак българина е закърпил положението. Но и тук държавата позволява, Запада да ни пробутва всичките таратайки. Не виждам скоро да стане масово да се карат нови коли от всички и като станат на 5г да се вземе отново нова. Ама то и цените на новите не могат да се пипнат - та дори със стандартно/почти никакво оборудване и малки габарити кола пак ще ти трябват около 20000лв и си се заробил с поредният кредит. С носталгия си спомням как от корекома едно време си купихме Лада 2107 за 3850 $ и беше бял лебед сред останалите пред блока. Ето това разбирам като достъпност сравнение с доходите които преобладават.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пък аз подозирам че ще започне слагане на катализатори.

Пари за нови каляски няма.

Кола под 74 квт лично аз не гледам и не бих си купил.

Това е положението.

 

Не разбрах, като сложиш катализатор какво става? :-)

 

Тая далавера отпада.

 

"От януари отстъпката за колите с катализатор ще отпадне,..."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предвиджам завишен контрол на състава на изгорелите газове в много от пунктовете за ГТП. Много хора са премахнали каталитичните устройства и няма да могат да покрият иначе документираните евро 3, 4, 5.

Катализаторите са скъпи и никой няма да извади голяма трицифрена сума за катализатор/и за да се включи в данъка от няколко десетки лева :icon_bye:

Лошото го казаха току що - двоен данък за старите коли (до 2000 година) от 2014-та. Не съм сигурен че ще съм съгласен да плащам 500 лева за данък за кола с пазарна стойност 4000 лева и за която няма никакво търсене. Чак сега ще се сгромолясат цените на много коли, вкл на нашите.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да скочи 2 пъти данъка. Заглавието в някакъв вестник беше такова, анонсът към темата също и това ме подведе. Става дума за сутрешния блок по Канал 1. Но сега се радвам.

50% отстъпка ще ползват собствениците на автомобили с мощност до 100 к.с. със сертификат от Euro 3 нагоре. За евро 1 и 2 няма отстъпка и статията е била точно за това - те ще плащат двойно, а не всички.

Значи 30% за до 100 к.с. и евро 3 и 4, и 50% за евро 5 и 6 пак до 100 к.с.

За евро 1 и 2 отпадат отстъпките.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Andy, това което пише подробно навсякъде означава - двойно по-голям данък само за колите под 100 коня без евро 3+ (демек коли произведени преди 2000год.) Съответно пак за коли под 100коня с евро 3,4 ще имат 30% отстъпка, а с евро5,6 - 50%. За всички останали нещата си остават непроменени... поне аз така разбрах, но и затова пускам темата. Доказването на Евро "Х" с година на производство ли ще става в данъчното или как (може би SLX има инфо?)?

Катализатора кат вид доказателство отпада и всички тези декларации дет попълвахме в данъчното за наличието му си остават в миналото. Съответно една еко норма за кола 2002 година например дали ще се доказва в пунктовете за технически преглед... според мен не... и няма да стане ако не се стигне до промяна в системата (например това, което се подшишна всеки 3те преглед (на 3 години) да се минава преглед в КАТ.. тогава вече ще падат бая глави :icon_censored: ).

 

Другото фрапантно е че продължава да се говори за тези 100 коня. Вече има коли 1.4 двигател с уникални еко норми (пое за сегашните стандарти) дето са над 100 коня. Аз разбирам че всичко е за лапане на пари ама няма ли поне 1 с малко акъл да се промени поне на 150 коня тази граница... ти като имаш евро6 дали колатата ти е 90коня или 150 разликата е супер минимална.

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Справедливостта в случая води до противоречия в логиката на този данък и недоволство сред хората. От една страна тази справедливост е свързана с предполагаемата малка покупателна сила на собственици на автомобили до 74 киловата с двуцифрено число на възрастта. Това в почти всички случаи е така - който няма пари за по-нов автомобил, купува стар и малък до 100 к.с. Тук няма възможност да се плаща висок данък и народните представители го знаят. Това е ясно. Приходи от този данък обаче са необходими и кой ще трябва да плаща - собствениците на нови автомобили.

Другата страна е недоволството на тези собственици на нови автомобили. Едва ли не, те са купили нова кола докато са мислели за екологията. Глупости. 1/1000 да има, но този един си купува приус, лексус, хонда каква беше ... или друг хибриден модел, а не конвенционален модел с 10 кв.м площ и V8 конфигурация. Имали са възможност, искали са и са си купили. Не им завиждам, да не бъда разбран грешно, но и те, и ние, знаем как няколко добавени опции при новата кола могат да достигнат и дори надхвърлят цената на среден клас седан в прилично състояние - един галант да кажем.

Затова хем стимулират купуването на екологични и нови автомобили с тази отстъпка от 50%, хем е до 100 с.с., за да постигнат целта - увеличаване на приходите от този данък. Защото много хора искат, но не могат да си позволят разход за нов автомобил до 74 квт с евросертификат 5 и 6. Ще си карат старите кошари и ще си плащат по старите тарифи щото са лоши хора, които не мислят за опазването на околната среда...

 

Служебните автомобили на народните избраници доколкото знам са доста над 100 к.с. Не знам защо не подменят всички лимузини с ярис, поло, С2 и т.п. Трябва да ги попитаме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, няма какво да го мислите, в момента данъците са като даденост. Единствената причина за тяхната промяна, не е с цел справедливост, а начин да увеличат приходите от данъците.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

<br />Справедливостта в случая води до противоречия в логиката на този данък и недоволство сред хората. От една страна тази справедливост е свързана с предполагаемата малка покупателна сила на собственици на автомобили до 74 киловата с двуцифрено число на възрастта. Това в почти всички случаи е така - който няма пари за по-нов автомобил, купува стар и малък до 100 к.с. Тук няма възможност да се плаща висок данък и народните представители го знаят. Това е ясно. Приходи от този данък обаче са необходими и кой ще трябва да плаща - собствениците на нови автомобили. <br />Другата страна е недоволството на тези собственици на нови автомобили. Едва ли не, те са купили нова кола докато са мислели за екологията. Глупости. 1/1000 да има, но този един си купува приус, лексус, хонда каква беше ... или друг хибриден модел, а не конвенционален модел с 10 кв.м площ и V8 конфигурация. Имали са възможност, искали са и са си купили. Не им завиждам, да не бъда разбран грешно, но и те, и ние, знаем как няколко добавени опции при новата кола могат да достигнат и дори надхвърлят цената на среден клас седан в прилично състояние - един галант да кажем. <br />Затова хем стимулират купуването на екологични и нови автомобили с тази отстъпка от 50%, хем е до 100 с.с., за да постигнат целта - увеличаване на приходите от този данък. Защото много хора искат, но не могат да си позволят разход за нов автомобил до 74 квт с евросертификат 5 и 6. Ще си карат старите кошари и ще си плащат по старите тарифи щото са лоши хора, които не мислят за опазването на околната среда...<br /><br />Служебните автомобили на народните избраници доколкото знам са доста над 100 к.с. Не знам защо не подменят всички лимузини с ярис, поло, С2 и т.п. Трябва да ги попитаме.<br />
<br /><br /><br />

Колите на държавата са освободени от данък МПС. Гадове. Вероятно водени от презумпцията, че няма смисъл държавата да вади от единия и слага в другия джоб.

Програмистът по-горе е учудващо прав. В облагането на МПС в последните 15 години няма никаква справедливост, всичко са сметки за обема на приходите от една страна и от друга нежеланието да се разбутва статуквото от политически страх да не се сърдят хората. Ма те се сърдят, особено собствениците на стари коли. Системата е изначално алогична и това май не се крие.

Относно доказването. В последните години общините бяха довели до абсурд практиката да искат удостоверение то Технотест, че има катализатор, а и че действа :) Което струваше колкото данък за година и половина. Сегашната дискусия е подобна.

Извън съмнение е, че евросертификатът е много по-справедлив начин за определяне на екологичността на колата. Драмата на общинските власти е да се установи дали някой не си е изкормил катализатора или ДПФ-а. Това обаче е ненужно, административната тежест по доказването, че още отговаряш на Евро 4 всяка година е неизмеримо голяма, единствено има смисъл за Технотест, които биха могли да печелят. Сиреч не е толкова трудно да се презюмира, че вписаното в талона обстоятелство за Евро 4 например е вярно до доказване на противното, а и собственикът декларира това обстоятелство и носи отговорност за неверни данни.

Иначе чисто житейски ми се струва нередно годишният данък на колата да е на цената на 13 литра гориво примерно. Отделно ми е леко озадачаващо "събирането" "лапането" и сие определения. Ми че нали парите, дадени на общината са за общия интерес на хората, които живеят в тая кочина...Ама за последното ще минат още 100-ина години, преди да го осъзнаем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Иначе чисто житейски ми се струва нередно годишният данък на колата да е на цената на 13 литра гориво примерно. Отделно ми е леко озадачаващо "събирането" "лапането" и сие определения. Ми че нали парите, дадени на общината са за общия интерес на хората, които живеят в тая кочина...Ама за последното ще минат още 100-ина години, преди да го осъзнаем.

 

Че кое му е нередното? Все пак това е данък на лек автомобил и то малолитражен, остават винетките, остават данъци други всякви ... това е един от многото парички дето дъжвавата си взима постоянно и то от всеки (милиони). Не знам колко трезво е мисленето да се взимат главоломни суми (ако гоним европейски, въпреки че и там има страни без данък за леки автомобили ама си ги прибират по друг начин) от и без това убенелия българин по скоро крайния резултат ще е намаляне на събираемостта.. сценарии проигран вече отдавна.

За справка на моята кола данъка беше около 115 литра гориво ако така ще ги мерим :) ... Ам то ако взимахме по 5000-6000лв на месец (европа) нямаше да ме е грижа че данъка е 300лв или че бензина е 4лв/литър... ама ситуацията е друга. Искат да съберат още пари ... окей.. ама до кога и от къде? Малко нагло е в момента да се оправдава увеличението на данъците с това че разбираш ли трябва народа да дава пари и то с задоволство в бездънната хазна на държавата.

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да, няма смисъл държавата да се самооблага. Аз говорех за лукса в премиум лимузините за народните избраници, които лимузини се сменят на няколко години. Може да има и по-икономични служебни коли, които са и по-евтини за закупуване. Както и да е.

 

По-скоро недоволни са собствениците на нови автомобили заради коеф. 2.8. Аз съм на 1,5... докато не обърнат нещата.

 

Няма нужда да бъда убеждаван в необходимостта от събиране на приходи от данъци на държавно или общинско ниво. Учил съм техника на данъчното облагане, държавни финанси, управление на дълга и др. Плюс това не съм от най-недоволните собственици на стари автомобили. Плащам 247,50 с 5% отстъпка. Повечето са свикнали да внасят по 20-ина лева данък и аз едва ли не съм луд задето давам 10 пъти повече. Ако има нещо, за което ме е яд, то е калпавата пътна инфраструктура. Сега с тези проекти за канализация е отвратително за каране. Онзи ден един с голф пропадна в уж вече направен и асфалтиран участък. И не само в града е така. За да отида някъде, трябва да премина през пътища в лошо състояние, да карам бавно, да отнасям :icon_censored: на каращи служебни превози и други бързаци, защото те грам не пазят. Пътят за Плевен е в ремонт от август 2012 г. и още го ремонтират. Догодина лятото ще го отворят предполагам. И пак не съм от недоволните собственици на стари коли (положението е подобно в цялата страна) заради данъка, а защото си разбивам колата и скоро цялата ще заскърца, разхлопа и ремонтът ще ми е доста солен. Тук вече ме е яд - плащам данък към общината за да оправят тази кочина, купувам по 2 винетки всяка година, карам си по окопите и това продължава вече безкрайно и краят не съм сигурен че го има на календара.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се пльосна тука: нямам против да давам колкото пари ми иска държавата ала да получа срещу парите си нещо различно от скапани, къдрави, разкопани пътища, некадърно направени кръпки със срок на годност 6 мес. Но това е както всичко останало в родината ни. Много приказки мога да фърля, но кел файда....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Може да са забравили да споменат "маловажното" условия - до 74 киловата. Ако колата е 102 коня нагоре, тези промени не оказват влияние, защото катализатора и досега не е играл роля за данъка. И да има катализатор, и да няма, и три да има ... все тая за кола над 74 квт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Поредния Epic Fail ....

 

Имам чувството, че като караме коли над 102к.с. и сме ... прокажени? Fail, just fail.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Депутатите решиха: 30% отстъпка в данъка за коли с катализатори

 

Според промените превозните средства с до 101 конски сили, снабдени с катализатори, но неотговарящи на екологичните категории Евро 3, 4, 5, 6 или ЕЕV ще заплащат данъка с намаление от 30 на сто за 2014 г., 20 на сто - за 2015 г., и 10 на сто за 2016 г.

С няколко думи - системата с катализаторите умира до 3 години (през 10%) ...

 

Ще се изисква обаче документ за автомобилите с екологична категория.

По интерестното в случая е отностно този документ за Евро3+ ... по това което чета по форумите става дума за коли след 2000 година... но надали само годината ще се ползва като доказателство имайки в предвид и горенаписаното :)

Та мисълта ми е някой знае ли от къде може да се вземе такъв документ, колко ще струва и колко се чекак/какво се изисква? :) Принципно като чета предоставянето на документа трябва да стане до края на годината (2013), защото тези промени влизат в сила за следващите данъци - 2014 година.....

Теоритично тези с Евро3,4 не им пречи да закъснеят и за догодина защото 30% намаление ще си получат за 2014г. и от катализатора. Тези с Евро5+ губят 20% отскъпка (ако не си докажат еврото), а от 2015 вече всички са прецакани хаха ;)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми не знам какво трябва да се доказва и как, ама в големият талон на моята си пише, че е EURO4 (параграф V.9)

Редактирано от me4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И тъй като автомобила ти е над 101к.с, ако ще и ЕВРО 18 да е полза никаква, поне аз така разбирам написаното. Същото се отнася за поне 70% от новите автомобили (включително и тези до 5г), тъй като вече почти не се намират автомобили с под 101к.с.

 

В общи линии няма да се наложи да се доказва нищо, защото с ограничението до 101к.с по-голяма част от автомобилите ще отпаднат от групите ползващи някакви отстъпки на база еконорми.

 

Правилно. Така беше и досега.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, това беше ясно, същата тесла както и с катализатора досега. Идеята е , че не разбирам какво и къде има да се доказва след като в големият талон си пише. :-)

Или на по - старите автомобили не го ? :rolleyes:

 

Иначе прихващам "промоцията" с Колт-овете , тъй като те са 95 коня. В кавички, защото досега ползваха 50% за катализатор, а за Евро 4 май е 40% от статията.

Абе удариха си всички с данъка, най-вече тия със стари автомобили. Ама то им беше и време... навсякъде се ползват отстъпки за екологични стандарти, само в Бг е за години на колата :icon_doh:.

Макар че пак е измислено така , че отстъпка да няма, както Мирослав спомена. ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От няколко века съществуват стратегии за заобикаляне и бягство от данъка. Един известен икономист беше стигнал до извода, че е по-добре данъците да бъдат сведени до възможни за плащане от всички величини, за да може заетата в мозъчни масажи част от човешкия потенциал (в измисляне на начин КАК да се избегне или заобиколи данъка) да бъде впрегната в иновации, технологии, нововъведение пр. положителни за икономиката неща. Демек икономиката губи от високи данъци и това го видяхме и ние.

Сега вратичките за такива тактики и стратегии лека-полека се затварят. Отиваш в НАП за някакво удостоверение, без което не можеш, и те те почват - а, имаш ли здравно, а това платил ли си... ааа не си, добре, еми плати и ще ти издадем удостоверението.

При автомобилистите препъни камъкът е датата за годишен техн. преглед - не си платил данъка - няма преглед; отивай да го платиш и ела с бележката. И така нататък.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Здравейте , знае ли някой, Мицубиши Спейс Стар 2001 , 1,3 , 82 к.с с какъв евро стандарт е :? И дали някой си е платил данъка вече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...