Премини към съдържание

Поредната тема за ГИ


scarlum

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги! :mitsu-smiley:

След дълго мислене и факта, че не съм продал Галанта, дойде момента в който реших да набутам 1000лв за газова!!!

В Шумен, в така да се каже по - добрите сервизи за монтаж на ГИ всеки си предлага различен ГИ, което ме обърква и незнам на кого да се доверя! Незнам какво да сложа: Фобос, Тамона (компютър, но всичко останало Ловато), БРЦ или някакъв Полски?!

Това, което знам от прочетеното в форумите е, че НЕ за всеки автомобил ще пасне един и същ ГИ (ако някой с голф е доволен от даден ГИ, друг с корса може и да не е - примерно). Тук идва момента някой ако е запознат да каже за Галант 2.0 136, какъв ГИ би бил на подходящ.

Другото, което знам е, че най-масово слагани са Фобос, защото били лесни за монтаж, настройка и ако нещо ти се наложи повече хора могат да ти съдействат.

За тези, като Полските ГИ, занам, че ти я монтират в даден сервиз и после ако нещо ти се наложи трябва да отидеш точно при тях и поради факта, че другите нямат софтуер или каквото е необходимо, тези мога да те въртят с цената на ремонта както прецянят.

Разбрах, че може да се сложи обикновена газова, но зада се избегне "кихане" и нов дебитомер, трябва на 10-15хил.км. да се сменят кабели, свещи и преглед на делкото. Вървенето е зле а разсхда по-голям, което общо взето се обезсмисля.

Лошото е, че ГИ превключва на определени градуси, но предвид факта, че имам бензинова печка имам надежда, че ако сложа газ ще покарам и на ГАЗ, защото имам доста кратки разстояния. Знам, че в такъв случай няма смисъл от газ и няма да я избия скоро, но колкото и да са малки разстоянията за две седмици съм сложил 60лв. бензин и сега лампата пак свети! За по-малко от месец съм инвестирал 10% от цената на газовата!

Някой ми спомена, че газта щели да я вдигат доста......?

С две думи кой от изброените ГИ е най-подходящ , зада не вися по сервизите след това?!

 

БЛАГОДАРЯ НА ТЕЗИ, КОИТО ИМАХА ЖЕЛАНИЕТО ДА ИЗЧЕТАТ ВСИЧКО ДО ТУК И ДА СПОДЕЛЯТ МНЕНИЕТО СИ!!! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ти първо кажи каква търсиш-евтина или хубава. Ако е евтина(700-900 лева),мисля че въпросите ти отпадат,ако е за цена над тази, вече може да си поговорим за марки. Аз не обичам евтиното,затова няма да те убеждавам повече в съветска власт,кое как и защо.Отначало с всички уредби няма проблем,но има случай,когато се налага допълнителна настройка и няколко досадни ходения до газаджията,псувни по адрес на създателя на газовата и загубено време от твоя страна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

за две седмици съм сложил 60лв. бензин и сега лампата пак свети! За по-малко от месец съм инвестирал 10% от цената на газовата!

 

 

Ами аз ще ти кажа че ако си решил да слагаш ГИ, губиш с всяко зареждане на бензин. Аз "губих" година и половина. За преминаването от бенз на газ си има настройки, само дето зимата за да се изпари газта си трябва топлина... тоест за да караш на газ трябва да чакаш на място 10 мин да загрее... За марка на газовата... по-добре избери популярна/та марка за да не се чувстваш прекалено екзотичен и ако ти трябва второ мнение (когато си мислиш че газаджията те будалка, да можеш да идеш при друг). :friends: :rijden:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че цената за ГИ няма да е повече от 1000лв.(което може би не означава "хубава")? Разликата между "хубава" и евтина в цифри колко е? Разликата дали е толкова усезаема?

Сега имам и друг проблем: оказа се, че може би имам проблем с щифт-а (свеща) на печката. Потърсих из нета цена, но единствено намрех номера на официалния вносител на webasto - Рая МП, от където ми обявиха 163,03лв. за щифт-а. Някой дали има идея или по - добро предложение?!

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твоята машина няма делко ;-) .

Обикновената газова уредба има и друг недостатък - не може да държи оборотите като си на климатик например. Или поне аз не знам как го прави. Знаеш че на климатик оборотите се вдигат с 200-300, респ. като паднат под регулираните от ЕБУ стойности, се почва едно светване на лампи, тресене, гаснене и пр. супер досадни и неприятни неща.

Писано е 32579 пъти... Марките на компонентите са важни, софтуерът е важен, но също така важни са монтажа и настройките. Както има "лоренцо ланди" с разход 13-14 на дълъг път със 100 без климатик и сам човек по равнището (даже без вятър), така има фобоси с безпроблемна работа и хубав разход.

И аз още не съм се газифицирал. Просто оставям хората да се кефят на цената на газта в момента, защото от момента, в който АЗ сложа газ, това ще приключи. Но Пу Пу Пу дано не стане така... Очаквай 10% по-висок разход в литри газ на дълго и до 20% по-висок градско и на по-къси отсечки. Може и почти същото да се настрои да харчи, но вървежът смятам е важно нещо, защото ако гледаме само разхода на гориво, има 1.4тди, има 1000 сс на газ, има Смарт и т.н.

Проучваш майсторите в Шумен какви коли са правили, доволни ли са клиентите, питай-разпитвай и действай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенaтa гaз сложенa от читaв човек рaботи кaто по чaсовник нa Гaлaнтa.Вдигa оборотите кaто зaвъртиш волaнa или пуснеш климaтикa.Хaрчи мaлко и върви почти кaто нa бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 60лв за 2 седмици налят бензин АЗ никога не бих сложил газ!

Подкрепям с две ръце. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо?

При запазване на тази тенденция се получава 120 лева/месец за бензин. За 1 година са 2400 лева, което приблизително е 10 000 км.

Цената на ГИ при него е ~1000 лева.

 

Един колега си сложи ГИ при един голям българин. Искал най-скъпото и най-хубавото. Мъжът му казал с басов дрезгав глас - аз ще преценя какво да ти монтирам. Не ти трябва най-скъпото. Разходил се из града за няколко часа и се върнал при колата. От тогава мина една година и попитах - е, как е на газ, доволен ли си? Той ми отговори - откакто сложих газ започнах да си карам колата. Не съм имал никакви проблеми. Както ми я монтира онзи мъж, така карам. Нищо не се е повреждало и всичко е точно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

За обикновена газова, каквато предпочитам от няколко сложени за годините на различни модели Галант, изчисленията са следните:

 

ЛИНК

 

 

В момента съм с газов инжекцион Романо за 1200 лева.

И на следващия Галант ще си сложа отново обикновена за 600 лева, защото няма смисъл от тези газови инжекциони.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо?

При запазване на тази тенденция се получава 120 лева/месец за бензин. За 1 година са 2400 лева, което приблизително е 10 000 км.

Цената на ГИ при него е ~1000 лева.

 

Един колега си сложи ГИ при един голям българин. Искал най-скъпото и най-хубавото. Мъжът му казал с басов дрезгав глас - аз ще преценя какво да ти монтирам. Не ти трябва най-скъпото. Разходил се из града за няколко часа и се върнал при

колата. От тогава мина една година и попитах - е, как е на газ, доволен ли си? Той ми отговори - откакто сложих газ започнах да си карам колата. Не съм имал никакви проблеми. Както ми я монтира онзи мъж, така карам. Нищо не се е повреждало и всичко е точно.

Щот тъй, изчисленията ти не са баш верни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защото колата явно предимно се кара само на къси разстояния. Така или иначе сега като застудее, ще има и разход на бензин. Карането на газ на къси отсечки прецаква катализаторите. Освен това сега зимата разхода се вдига усезаемо, като се покачва и цената на газта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 60лв за 2 седмици налят бензин АЗ никога не бих сложил газ!

Много ме радват тези, които нямат газова, как убеждават себе си, а не другите, колко безмислено и проблемно е. И даже си на загуба :)

Колега, моят съвет е да дадеш 200-300 лв отгоре, като слагаш ГИ. Вероятно ще ти се отплатят. 60 лв ако искаш през ден слагай, ама ще минаваш 400-500 км с тях :)

Редактирано от Afonya
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом човек мисли да кара бензиновата си кола поне още 2 години, поставянето на газова си е оправдано. На къси, на дълги разстояния - ако няма газова уредба, ще харчи само бензин и като загрее малко, няма на какво гориво да прехвърли и си остава на бензин. Няма хронометър или часовник, който да отмерва точно определен времеви период за възвръщане на разходите по газифицирането. Когато - тогава.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Моето каране през последните години е наполовина на коментирания в темата. Къде ли съм тръгнАл :icon_hmm:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ме радват тези, които нямат газова, как убеждават себе си, а не другите, колко безсмислено и проблемно е. И даже си на загуба :)

Колега, моят съвет е да дадеш 200-300 лв отгоре, като слагаш ГИ. Вероятно ще ти се отплатят. 60 лв ако искаш през ден слагай, ама ще минаваш 400-500 км с тях :)

 

Аз имам и двете горива на едната кола, но съм съгласен за 60-те лева, поради тази причина, на МАЗДА-та на която правя по 200-300 км. на месец, не съм сложил газова уредба, въпреки, че съм Габровец. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За обикновена газова, каквато предпочитам от няколко сложени за годините на различни модели Галант, изчисленията са следните:

 

ЛИНК

 

 

В момента съм с газов инжекцион Романо за 1200 лева.

И на следващия Галант ще си сложа отново обикновена за 600 лева, защото няма смисъл от тези газови инжекциони.

 

Мда и аз така мисля, да направя с хондата на жената.

 

Аз сложих ГИ, поради това, че ме беше шубе заради дебитомера.

 

Обикновенна газова, тва ГИ не че е лошо нещо, ама е ненужно оскъпяване и осложняване на една иначе доста проста газова система.

 

Намери си майстор дето е правил такава кола и се е получило читаво и така...

 

Отделно всеки иска да ти продаде ГИ, защото печалбата е доста по-сериозна сравнение със обикновенната АГУ.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поставянето на газ не е проблем и ако е монтирана качествоно няма да предизвика никакви проблеми по двигателя.

Другия въпрос е при около 5-6 дори до 10 000км има ли смисъл да се монтира газова, която евентуално ще се изплати след две години и тогава ще започнеш пак евнтуално (ако нищо по газовата не се повреди) да спестяваш. За мен това не е икономически оправдано, но ако имаш бензинов автомобил и минаваш по 20-30 000км на година, тогава разбира се че има смисъл, все пак инвестицията ти ще се изплати за по-малко от година.

И дори и да приемем че в случа с тези 60лв за две седмици след две години газовата се изплати и започне да дава чакания ефект, ще спестиш едни 40-50лв на месец, лично аз за такава сума не бих се занимавал с каквито и да е гимнастики и бих си карал на бензин.

Ако нещо по газовата се повреди през първите 2 години, то тя е в гаранция и не би ти коствало пари.

10к км на година, при нашите змейове, които горят 13-14/100 в града (поне моят), си е пак далавера. Това в случай, че не си от хората, които сменят колите си на 1-2 години, защото има и немалко такива. Тогава не е особено оправдано, да.

Иначе всеки знае най-добре за себе си. Нито искам да убеждавам някого да си слага ГИ, нито да не си слага. Но човекът попита каква и аз изразих мнение да даде малко повече от 1000 лв. Моята струваше 1400 и сега Октомври стават 3 години и 60к км. Да чукам на дърво, нищо не е се повредило, освен че в началото бутилката ми имаше дефект и не се пълнеше догоре(21 от 40 литра), но вече съм го забравил това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не само твоят автомобил харчи толкова. По форумите винаги излиза някой зад ъгъла с едноцифрен градски разход и обявява на всички останали колко счупени и неизправни коли карат, как не било нормално и т.н. ... и се започват форумни легенди за летящи със 150 и нагоре коли, които горят под 8 литра газ /или бензин/, как не се жали колата в града и пр. ... стига се до пререкания и темата бива заключена.

 

Виждам заглавието на темата, но ще попитам за обикновената АГУ някои неща. Знам че няма да има море от мнения, обаче ще пробвам.

Слагам кръгла цена 400 лева за пълен комплект АГУ на части, в т.ч. бутилка до 40 л тип пура, маркучите, тръби, тройник, скоби, шини ... простотии. С една дума всичко нужно, което да сложиш в багажника и да се занесеш до познат газаджия да монтира.

Въпрос 1: Нужен ли е аванс процесор? За който не знае, това "чудо" променя ъгъла на изпреварване на запалването (центровката, аванса) при преминаване на газ. Една е центровката на бензин, и друга е оптималната за газ. Цената му е между 100 и 150 лева.

Въпрос 2: Необходим ли е симулатор (емулатор) ламбда сонда? Струва под 20 лева.

Въпрос 3: Трябва ли ми симулатор за 6 цилиндъра (за шест дюзи)? Служи за подаване на ел. импулси към ЕБУ на колата (т.нар "компютър") с цел да не натрупа грешки и да се завре в авариен режим->да забие муцуната->да почне да гори по 300 мл газ за 1 километър... 40 лева някъде.

Въпрос 4: Аналог на "стъпковия" мотор на колата? Дозира количеството газ от редуктор-изпарителя към плочката->оптимизира оборотите на празен ход, на климатик и разхода. ~170 лева

 

Всичко допълнителни р-ди: ~332 лева. 400+332+цената на доставката на частите да речем 25 лева+монтажа ... ?!?!? ... 100 - 850 лева цялото удоволствие.

Че ще се свирка е ясно. Само не е ясно за какво - от кеф че сме на газ и всичко е точно, или по газаджията...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би трябваше да уточня, че тези 60лв за две седмици са 120-130 километра :icon_doh: . Т.е. гледам никъде да не ходя и да спестявам от километри понеже при този разход и тази цена на бензина, ако изминавам повече километри, разхода ми ще бъде около 200лв. х 5 месеца .... отделно и досега дето съм наливал.... Поне както каза един от колегите поне да си карам колата то е ясно, че разхода няма да е кой знае колко по - малък предвид първоначалната инвестиция.

До колкото разбирам от изброените ГИ няма, някой който да се е наложил на нашите машини?!

И от колегата Светльо долових, че дори и обикновенна газова да сложена няма да е голям проблем - при по-често подменяне на кабели и свещи.

А някой дали има инфо за свещите на въпросната печка: от къде, на каква цена?!

Благодаря предварително! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не само твоят автомобил харчи толкова. По форумите винаги излиза някой зад ъгъла с едноцифрен градски разход и обявява на всички останали колко счупени и неизправни коли карат, как не било нормално и т.н. ... и се започват форумни легенди за летящи със 150 и нагоре коли, които горят под 8 литра газ /или бензин/, как не се жали колата в града и пр. ... стига се до пререкания и темата бива заключена.

 

Виждам заглавието на темата, но ще попитам за обикновената АГУ някои неща. Знам че няма да има море от мнения, обаче ще пробвам.

Слагам кръгла цена 400 лева за пълен комплект АГУ на части, в т.ч. бутилка до 40 л тип пура, маркучите, тръби, тройник, скоби, шини ... простотии. С една дума всичко нужно, което да сложиш в багажника и да се занесеш до познат газаджия да монтира.

Въпрос 1: Нужен ли е аванс процесор? За който не знае, това "чудо" променя ъгъла на изпреварване на запалването (центровката, аванса) при преминаване на газ. Една е центровката на бензин, и друга е оптималната за газ. Цената му е между 100 и 150 лева.

Въпрос 2: Необходим ли е симулатор (емулатор) ламбда сонда? Струва под 20 лева.

Въпрос 3: Трябва ли ми симулатор за 6 цилиндъра (за шест дюзи)? Служи за подаване на ел. импулси към ЕБУ на колата (т.нар "компютър") с цел да не натрупа грешки и да се завре в авариен режим->да забие муцуната->да почне да гори по 300 мл газ за 1 километър... 40 лева някъде.

Въпрос 4: Аналог на "стъпковия" мотор на колата? Дозира количеството газ от редуктор-изпарителя към плочката->оптимизира оборотите на празен ход, на климатик и разхода. ~170 лева

 

Всичко допълнителни р-ди: ~332 лева. 400+332+цената на доставката на частите да речем 25 лева+монтажа ... ?!?!? ... 100 - 850 лева цялото удоволствие.

Че ще се свирка е ясно. Само не е ясно за какво - от кеф че сме на газ и всичко е точно, или по газаджията...

 

 

1. Аванс процесора е необходим за метан, за газ също го препоръчват, но разликата не е толкова значителна затова в повечето случай не се слага.

 

2. Тва си трябва.

 

3. Да и това ти трябва.

 

4. Говориш за ламбда контрол, при правилна настроика тая джаджа не ти трябва, реално е доста мудна и докато реагира... и при ефтините стъпковите мотори не са от най-надеждните/бързите. За хубав ламбда контрол се връзва към останалите датчици на колата и там правиш адаптации и т.н. почти като при ГИ.

 

За хондата на жена ми съм решил да се тествам с един такъв комплект : http://agumagazin.com/index.php/bg/onlain-magazin/konventzionalni-gazovi-uredbi/komplekt-agu-mimgas-inzhektzion-300-detail

 

Ако успея с монтажа сам ок, ако не ще я мятам на някои да я направи, включва точка 2, но не и 3.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би трябваше да уточня, че тези 60лв за две седмици са 120-130 километра :icon_doh: . Т.е. гледам никъде да не ходя и да спестявам от километри понеже при този разход и тази цена на бензина, ако изминавам повече километри, разхода ми ще бъде около 200лв. х 5 месеца .... отделно и досега дето съм наливал.... Поне както каза един от колегите поне да си карам колата то е ясно, че разхода няма да е кой знае колко по - малък предвид първоначалната инвестиция.

До колкото разбирам от изброените ГИ няма, някой който да се е наложил на нашите машини?!

И от колегата Светльо долових, че дори и обикновенна газова да сложена няма да е голям проблем - при по-често подменяне на кабели и свещи.

А някой дали има инфо за свещите на въпросната печка: от къде, на каква цена?!

Благодаря предварително! :mitsu-smiley:

ХМ, тва е 60лв/2,5лв са 24 литра бензин. какво направи ти може би??? Смени бензиностанцията едва ли не.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да тука се обърках малко: за 60лв. километрите са 170-180, но смятам, че не е поносимо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, най-добре е освен колегите тук да ти кажат, какъв инжекцьон да вземеш, да видиш и майстора какво ще ти препоръча. Аз така взех инжекцьон и се оказа, че по Монтанско няма кой да го сложи, та го слагахме в Пловдив. Сега ако стане нещо, пак колата трябва да идва до тук, което са си 300+ километри в посока.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пада се 13,4/100. За V6 може да се счете за нормално, ако е само в града и се претичва на къси отсечки, както правя аз например. Твоята казваш е 2.0. А че не е поносимо, не е.

За харчещи коли въобще не трябва да има дилема да се мине ли на по-евтино гориво. Колкото повече бензин изразходва колата, толкова по-бързо се връща вложението, по-бързо трябва да се премислят нещата и да се действа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще си караш колата,не се занимавай с глупости,слагай си инжекцион за 1200 лева примерно и забравяй за тоя бензин. Ще видиш,че като сложиш и ще започнеш да караш много повече от тия километри,дето си ги споменал тука. А за място за газта и за проблема с печката,сервизите са един до друг,ама къде са - на лични.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...