Премини към съдържание

От Автоматик - На Ръчка


Препоръчано мнение

Малко се забавих с отговора ... Колата стана идеално - все едно че никога не е била автоматик. Варви като самолет няма хлопания тропания всичко е ок. Някой ако иска да прави подобна интервенция за района около варна да драсне един ред ще го насоча към майстора :)

Кажи сега как ти се струва вървенето като си ръчка? Пъргавелка ли стана или се тая?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Кажи сега как ти се струва вървенето като си ръчка? Пъргавелка ли стана или се тая?

 

Най - голямо впечатление ми прави това че предавките мога да си ги сменям на 1500 оборота, и даже и 3-та да и вкараш с 5 км/ч пак си тръгва без да се зори... За такъв голям двигател ръчката си е голям кеф (поне според мен), не че с автомата не е (там забравяш че караш :)

Най - вече сам доволен че всичко стана и мога да си карам колата - 2 седмици без кола ужас ! :D

 

Ето и малко снимки за колегата http://iordan1234.snimka.bg/automobiles/galant.768540.31155965

Остана да сложа два по високи тампоня отзад на пружините да повдигне малко задницата че ми се вирна предницата с един пръст заради ръчната кутия (нали е доста по лека) а впрочем някой знае ли диаметъра на отвора на задната пружина колко е защото подложките са универсални и нз дали ще станат за галанта...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей, този човек е майстор. Варналии непременно да му приберат координатите.

Е сега ще ида да мерна тия пусти пружини...

 

Долна част:

- вътрешно 52 мм

- външно 73 мм

Горна част:

- вътрешно 93 мм

- външно 114 мм

 

Аз не можах да измисля как да им подложа и купих нови.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей, този човек е майстор. Варналии непременно да му приберат координатите.

Е сега ще ида да мерна тия пусти пружини...

хаха :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много добре, браво! :) :mitsu-smiley:

Това май е първия такъв проект, за който се споделя в този форум :)

До колкото разбрах - 850лв за части (2ра употреба и нов съединител) и труда е в тези пари :) (освен ако няма промяна нещо накрая).

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Сигурно галант раздела е единствения в авто форумите, в който се обяснява как колата от автоматик да стане ръчка ама не знам защо това ме радва :) Смърт за автоматите хехе :) :icon_thumbup: :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много добре, браво! :) :mitsu-smiley:

Това май е първия такъв проект, за който се споделя в този форум :)

До колкото разбрах - 850лв за части (2ра употреба и нов съединител) и труда е в тези пари :) (освен ако няма промяна нещо накрая).

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Сигурно галант раздела е единствения в авто форумите, в който се обяснява как колата от автоматик да стане ръчка ама не знам защо това ме радва :) Смърт за автоматите хехе :) :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

 

Да това е крайната цена :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей, този човек е майстор. Варналии непременно да му приберат координатите.

Е сега ще ида да мерна тия пусти пружини...

 

Долна част:

- вътрешно 52 мм

- външно 73 мм

Горна част:

- вътрешно 93 мм

- външно 114 мм

 

Аз не можах да измисля как да им подложа и купих нови.

 

Нови какво пружини ли ? Защото моите са червени ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нови пружини, да. С 4 човека в купето колата не изглеждаше никак добре, гумите заставаха в позиция /\ и ядяха вътрешния ръб на 17-цоловите ми гуми за 200 и не знам си колко лева парчето.

Червените би трябвало да са по същия начин. Все пак трябва да легнат на определеното за целта място - стъблото на амортисьора в долния край и горе за към купето. Там има тампон с легло за пружината. Не съм сигурен, но би трябвало това да е еднакво, а различното да е дължината на пружината, твърдостта и не знам си още какво...

Ами може да се сменя на 1600 оборота. До трета няма никакъв проблем. За сменящите на 2500-3000 може да звучи абсурдно, както и за мен преди да купя галант, обаче се оказа, че може и не пречи въобще. Например от втора на 1600 като вкараш трета оборотомера отива на 1200 мисля. Имаш 80% от максималните 223 Nm още на 1600 оборота, така че реално проблем с това няма, стига да не е баир нагоре. Тогава нито на двигателя му е по-добре, нито харчи по-малко, а е точно обратното.

Задвижвавнето на буталата при 6-цилиндровия двигател е тотално различно в сравнение с 4-цилиндровия. При втория буталата се движат две по две - първо и четвърто горе и второ и трето долу. Тук не е така. Тук буталата се застъпват (гонят се както аз им казвам и си помагат много). Затова работата е много култивирана, рафинирана, равномерна, без вибрации и много хубав момент за "асматик" - приятна за каране кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нови какво пружини ли ? Защото моите са червени ....

Благодаря за размерите :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Ще споделя и моя опит.Преди 4 години си купих галант v6 автоматик 98 г с обикновена ск.кутия.Още първият месец маслената помпа на автоматичната скороста кутия се чупи и то на 200 км от Плевен.Когато казах това на дъщеря ми която живее в чужбина съвета и беше-продавай я веднага, в англоезичните форуми реват от тази скоростна кутия.Но как да продам нещо за което бях дал само преди месец 6000 лева и то не беше в движение.Със съдействието на дъщеря си купих от немска фирма рециклирана помпа за 1200 лева-изобщо не проверих в Балкан стар, там нова струва доста по-малко.Ремонта, заедно с маслото и тегленето ми излезе около 2000 лева.Мислих си, че съм решил проблема, но не минал и 30 000 км. помпата отново се счупи.Този път извадих късмет, стана до нас.Тогава реших да се отърва от тази кутия и я заменя с ръчна.Момче от форума продаваше такава от английски галант.Мой приятел автомонтьор отиде и лично свали всички нужни чаркове, записвайки си кое как е и два дена купувайки нов съединител смаяната стана.

Вече не помня, но за частите дадох 600 или 700 лева.Отделно съединителя. За труд ми взе 200 или 250 лева.така за малко повече от хиляда лева карам наистина доста различна кола.Много по-динамична е.За дълъг път автоматика не ми липсва, но понеже карам често в София, мога д а кажа,че за градско е голямо удобство.

В заключение бих искал да кажа на всеки който иска да си купи Галант, че колата е страхотна и въпреки че я карам четвърта година и съм навъртял 50 000 км още и се кефя.Просто трябва да се избягва модела с автоматична кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя и моя опит.Преди 4 години си купих галант v6 автоматик 98 г с обикновена ск.кутия.Още първият месец маслената помпа на автоматичната скороста кутия се чупи и то на 200 км от Плевен.Когато казах това на дъщеря ми която живее в чужбина съвета и беше-продавай я веднага, в англоезичните форуми реват от тази скоростна кутия.Но как да продам нещо за което бях дал само преди месец 6000 лева и то не беше в движение.Със съдействието на дъщеря си купих от немска фирма рециклирана помпа за 1200 лева-изобщо не проверих в Балкан стар, там нова струва доста по-малко.Ремонта, заедно с маслото и тегленето ми излезе около 2000 лева.Мислих си, че съм решил проблема, но не минал и 30 000 км. помпата отново се счупи.Този път извадих късмет, стана до нас.Тогава реших да се отърва от тази кутия и я заменя с ръчна.Момче от форума продаваше такава от английски галант.Мой приятел автомонтьор отиде и лично свали всички нужни чаркове, записвайки си кое как е и два дена купувайки нов съединител смаяната стана.

Вече не помня, но за частите дадох 600 или 700 лева.Отделно съединителя. За труд ми взе 200 или 250 лева.така за малко повече от хиляда лева карам наистина доста различна кола.Много по-динамична е.За дълъг път автоматика не ми липсва, но понеже карам често в София, мога д а кажа,че за градско е голямо удобство.

В заключение бих искал да кажа на всеки който иска да си купи Галант, че колата е страхотна и въпреки че я карам четвърта година и съм навъртял 50 000 км още и се кефя.Просто трябва да се избягва модела с автоматична кутия.

 

:good: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен ми стана интересно дали VR4 може да се направи от автоматик на ръчка с обикновенна кутия и части от 2.5 галант и дали интервенцията е същата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Става с ръчната кутия на 2.5, но ще я счупи. Естествено само на предно, но от трета нагоре си е напълно използваема мощността. Трябва да се кара с хубави гуми и да не се дава много газ на втора и особено на първа, защото и така 163 кончета са близо до предела на сцеплението.

Галант до 200 коня на предно е кола с нормална употреба. Ще върти в града от светофари, след легнали полицаи и въобще на места, къдета асфалтът е износен до степен на полиране. Този вариант е някаква рядкост и явно само за япония. Но във вариант мотор от веер задължително спирачки поне от вр4, което значи джанта от 16-ка нагоре. Гуми 225 на 50 и така. Иначе ставаш като бомба, заради слабичките спирачки за тази мощност.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз първоначално не мога да си обясня как на такава кола с такава мощност пригодена предимно за спортно каране тия Японци слагат автоматична кутия...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рафо, кой пък те излъга, че е за спортно каране?!

Пък то няма нищо лошо в авт. кутия сложена на як автомобил, говорим нещо от рода на джитиар къде 500к.с. валова мощност :)

Както казва Анди можеш да ръгнеш един 6А13ТТ на наще каручки, газифицираш го и си го жулиш като евридейка :plane:

п.п. интересно е какви са процентните загуби специално на ГТР-а, поради специфичната му трансмисия :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какви са загубите при ГТР, но при ВР са много големи. Горе-долу от 280 на вал до колелата стигат малко над 200. Даже някои екземпляри не могат да ги прескочат. Каква спортна кола? Е, навървява. Особено до 140 бързо ги набира, а стартът кърти (с хубави гуми, много е важно).

На предно с вр-мотор ще има ~245 коня на колелата. Гаранция ще отвее сток вр 4х4, но от движение и от трета нагоре. Примерно от 70 и педЪл ту дЪ мЕтал. За сравнение при запазен галант мощността е към 135-140 конски сили на колелата. Грубо това означава ускорение на трета както на втора в оригинал. Кутията обаче няма да изкара много, както и съединителят. Вече ако се сложи съединител за вр механика този проблем ще отпадне. Те май маховиците имат 10 мм разлика в диаметър.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен ми стана интересно дали VR4 може да се направи от автоматик на ръчка с обикновенна кутия и части от 2.5 галант и дали интервенцията е същата?

Може, да, ръчните скоростни кутии на ВР4 и ЕА галант са съвместими.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може, да, ръчните скоростни кутии на ВР4 и ЕА галант са съвместими.

 

По-добре е направо от ево да се сложи кутия. Обикновената няма да изкара дълго, даже хич. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какви са загубите при ГТР, но при ВР са много големи.

 

Пак са от тоя порядък. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз първоначално не мога да си обясня как на такава кола с такава мощност пригодена предимно за спортно каране тия Японци слагат автоматична кутия...

 

Подобни изречения бяха актуални преди 20-30 години. Мощността се нуждае от контрол.

Автомата ти следи оборотите и предавките, докато ти си зает със спортното каране.

Автомата няма да допусне грешката, която се случи при мен, да вкарам 3та скорост при 210км/ч.

Автомата прави превключването на предавките по-бързо отколкото при ръчните кутии.

А дори и при бавно и спокойно каране, пак автомата е по-приятен.

За хората, които обичат да си ръчкат, автомата предлага и смяна на предавките от лоста, а при други коли направо от волана, за да не изпуснеш контрол над колата докато си ръчкаш.

Единственно заради по-високия разход на гориво си карам все още с ръчна скоростна кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подобни изречения бяха актуални преди 20-30 години. Мощността се нуждае от контрол.

Автомата ти следи оборотите и предавките, докато ти си зает със спортното каране.

Автомата няма да допусне грешката, която се случи при мен, да вкарам 3та скорост при 210км/ч.

Автомата прави превключването на предавките по-бързо отколкото при ръчните кутии.

А дори и при бавно и спокойно каране, пак автомата е по-приятен.

За хората, които обичат да си ръчкат, автомата предлага и смяна на предавките от лоста, а при други коли направо от волана, за да не изпуснеш контрол над колата докато си ръчкаш.

Единственно заради по-високия разход на гориво си карам все още с ръчна скоростна кутия.

 

Типтроника си има много предимства, но все пак се нуждае от доработки, за да си стане както трябва за писта. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автоматикът предлага удобство за едни и неудобство за други. За мен например е неудобен поради:

1. скъпото масло, което е поне 7-8 литра

2. като се счупи прескачам хилядарката, т.е. още едно нещо, което да мисля

3. не мога да си представя автоматикът да върне предавка по-бързо от мен, имайки предвид точният момент, когато аз искам да стане така.

4. при много модели автомобили те не просто бавят ускорението, а и вдигат разхода на гориво

.

.

Автоматикът има предимство за:

- по-"мързеливи" шофьори

- обичащите да ядат и да карат

- да говорят по телефона като го държат с ръка докато карат, или да правят каквото и да е друго с другата си ръка, което не е свързано с управлението

- тези, които не обичат да се сецат, както се случва при нас с ръчните скорости

Отделно ако купувам двигател ще гледам да е от автоматик, защото кутията му не позволява прекъсвачи и като издевателства над двигателя. Той просто качва предавка и щади двигателя. Същото е и с качването на баир. Вместо на пета с 60 автоматът връща трета или втора и "помага" на двигателя.

При галант кутията може и да е съвременна (типтроника) и да се държи добре за времето си, но фактът, че е само с 4 степени не може да ме убедите, че е нещо страхотно. Виж, с 5 е друго. За 6, 7 и 8- степенни не говорим... За стара и поевтиняла до безобразие кола за мен това е излишен харч. Кола за 4000 лева да й правя ремонт за над 1000. И то да е само автомата... Така че този вариант мисля да го пропусна. Вече за нова кола не бих избягал от автоматик, ако е запазен екземпляр и не е някаква коруба с пъргав двигател, а истински солиден и комфортен автомобил с подобаващо задвижване. Предпочитам да сменям от волана, защото така е най-бързо наистина :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То това със "ЗА" и "против" автоматика е като да искате да си върнете пишещата машина ! или да влизате в интернет с модем и аналогов телефон :) Автомата на галант типтроник има само 2 недостатъка. 1во има само 4 предавки ! ако бяха 6, щяхме да си говорим кое е по еластично и пъргаво :D и 2ро, не заключва торка на всяка предавка, от където идват загубите !

когато има заключване както на мерцедес 7G trnoic, тогава загубите от кутия към колела са много по ниски отколкото при ръчна кутия, това важи и за ГТР'а

 

в момента на пазара няма спортна кола с ръчна кутия ! говорим за супер коли, Pagani, McLaren, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Nissan GTR и още и още... :)) аз лично бях заклет фен на ръчната кутия но след типтроника повече не искам дори да седна в кола с ръчна кутия, ако можеше да се насади 6 степенен автомат от хюндай на гланата не бих се замислил :)))

 

от новите автоматици все още гигантски загуби на мощност генерират абсурдните CVT трансмисии, на производителя това му е най евтино, но поддръжка и динамика....

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...