Премини към съдържание

От Автоматик - На Ръчка


Препоръчано мнение

Спомням си с моя съдружник като слагахме климатик на Мондео 93та година.... Така и не заработи нормално.

За модела питах, за да разбера кои кутии чупите толкова много.

Типтроник май са по-здрави или е все същото вътре?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Спомням си с моя съдружник като слагахме климатик на Мондео 93та година.... Така и не заработи нормално.

За модела питах, за да разбера кои кутии чупите толкова много.

Типтроник май са по-здрави или е все същото вътре?

90% от счупените автоматици ,независимо какви са те,счупеното им е превъртял торк........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,новата стара ръчна скоростна кутия рециклирана ли е или ще я слагаш ей така на юнашко доверие ??? Нали ти е ясно,че на стара кутия трябва да се сменят синхронизатори на 2-ра,някой път 3-та и 4-та скорост. После другия проблем с лагерите,аз ако отварям ще ги сменя всичките. Колегите споменаха и за муфи и хъбове,които също се износват .... Не са едно-две нещата преди да се монтира кутията.

Предполагам, че са огледали и ревизирали старата ръчна кутия...

Относно счупените авт. кутии, спомням си имаше в един немски сайт статистика, която показваше, че много по - голям процент от повредените бяха обикновени автомати...не знам имат ли някаква разлика в механиката и управлението...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Човека каза че кара много. По-добре е да сложи ръчна и да почне да потропва, но въпреки това да си кара сума време, отколкото тоя автомат пак да го остави на пътя. Моята тропа вече над 40 000 км. Някой ден ще трябва отново да я отворя и дано да знам какво да сменям, че така всичко ще ми дойде много нанагорно. Понякога въобще не клопа и най-шумното нещо след цъкането на бензиновите дюзи е тичането на ремъците по шайбите, друг път с горещо масло в кутията трака на тихи и ме дразни - кър-кър-кър...... без спиране, ритмично.

Той трябва ли да сменя таблото или може с това да си кара? Ще трябва ли друг ЕБУ (ЕКУ)... Не разбрах отваряна ли е другата кутия, която е взел. Щото моята я отваряхме заради къркоренето и нищо не видях да е износено. Гледах в магазин за лагери новите лагери какви луфтове имат и как се въртят и нямаше никаква видима разлика с моя (на първичния вал). Та моя съвет е ако са отворили кутията и не са я сглобили, да смени поне този лагер - на първичния вал, за всеки случай. Тук се споменава цена 60 лева. Надявам се да е толкова, а колко ли струват другите :rolleyes:

Пожелавам му безпроблемни 100 000 км.

Ако няма нещо против, може да изброи и някои тънкости около преправянето, освен нужните части. Не че ще го правя автомат моя...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно счупените авт. кутии, спомням си имаше в един немски сайт статистика, която показваше, че много по - голям процент от повредените бяха обикновени автомати...не знам имат ли някаква разлика в механиката и управлението...

Имаме колега от форума, който упорито се опитва да обърне статистиката... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаме колега от форума, който упорито се опитва да обърне статистиката... :D

аааа, знайм го ний :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаме колега от форума, който упорито се опитва да обърне статистиката... :D

....... и кой е той?

По принцип "всяко нещо с времето си"......т.е. когато е водена тази статистика, тогава ск. кутии тип "Типтроник" са били много по нови от обикновенните автомати и затова статистиката не важи особено, защото в момента има бум на прецакани ск. кутии "типтроник"........на огромна част от тях повредата им е същата ,като на по старите кутии или по точно превъртял торк...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....... и кой е той?

По принцип "всяко нещо с времето си"......т.е. когато е водена тази статистика, тогава ск. кутии тип "Типтроник" са били много по нови от обикновенните автомати и затова статистиката не важи особено, защото в момента има бум на прецакани ск. кутии "типтроник"........на огромна част от тях повредата им е същата ,като на по старите кутии или по точно превъртял торк...

 

Айде сега, стига издребняване. :icon_thumbup: Една скоростна кутия, чийто ремонт струва някакви 1000 лв. ще ни уплаши от хубавата кола...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щото моята я отваряхме заради къркоренето и нищо не видях да е износено. Гледах в магазин за лагери новите лагери какви луфтове имат и как се въртят и нямаше никаква видима разлика с моя (на първичния вал). Та моя съвет е ако са отворили кутията и не са я сглобили, да смени поне този лагер - на първичния вал, за всеки случай. Тук се споменава цена 60 лева.

..

А ти защо не го смени твоя, ами сега пак да отваряш ..:icon_wwf:

Лагерите не се гледат как се въртят в магазина, а на скоростната кутия, щом ти е къркорил и преди, значи има шупла по черупките или по съчмите ..40 лв. е лагера по SNK ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да кажа е късно. Лагерът беше изваден, измит и прегледан щателно за наранявания с големина от върха на карфица нагоре. Влизаше чудесно в леглото си, както и валът в лагера влизаше добре. Сигурно половин час съм го заничал тоя лагер и нищо не видях - никакви шупли, нараняване и пр. Живот и здраве като го сваля ще прегледаме пак, но вече ще го сменя. Ама дали само него да сменям нямам никаква представа...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е то най-добре 6-ст кутия да мога да навра от някаква злобна преднячка, ама не виждам от каква...

 

Е това е много хубава тема ... може ли да стане ?? :) Някаде бях чел че примерно на рено лагуна ставало от рено 19.... Та въпроса е може ли на нашият модел да се сложи друга скоростна кутия било то от митсубиши или каквото и да е, някой правил ли е подобни проекти :)

Редактирано от iordan81
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не възлагай надежди на това. Доколкото знам никой не е правил. Доста е сложно. Трябва да се преправи захващането, полуоските да излязат на същото място, да станат в шлиците, да се преправи механизма за превключване и още много неща. Предполагам знаеш как някой наврян или скъсан болт може да отвлече цял ден, какво остава да се направи такова нещо.

Най-добре да се иде в някоя автоморга и да се види как изглеждат кутии от коли с предно и напречен двигател. Има вариант от VR4 с механичната 5-степенна и да се изолира вала за раздатката. Нямам идея как и дали може да се направи, но предполагам че може. Те са много голяма рядкост, но захващането поне става. От голф VR6 не знам с напреченен ли е. От ВАГ групе а3 8L и сигурно голф ІV и Леон с 1.8Т механика са напречни. Опелите също имат много здрава кутия - F28 с 6 степени и за 4х4. Те си чупят задното и пердашат на предно с по 300 и повече конье. Стане ли някоя такава кутия, двигателя на галанта няма да я счупи. Щом вървят с по 500-600 нютона и трошат други работи, значи това тук ще е вечно. Лошото е че нищо с нищо няма да пасне :) и остава само механичната от веера, а тя пък хич не се намира и ще е $$$$.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А преправянето от ръчка на автоматик някой знае ли колко е сложно и какви пари излиза? Аз в момента трябва да правя съединител и се чудя дали направо да не стане автоматик :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прибери лаптопа на сянка или слагай кепе на главата. Само кутията ти е 800 лева втора употреба с неясно състояние. Значи да станеш автомат ги слагам не по-малко от 1500 лева. за тия пари ще вземеш чисто нов комплект съединител (~400 лева), лагерите всичките в кутията да си я наредиш как пише по книгите и един двигател може да си купиш. Да ти пречи във вас, не за друго. За сън. Къде отиваш, момче...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като и аз назад в темата питах за тази интервенция - благодаря за отговора. Ще сменям лагери значи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да кажа е късно. Лагерът беше изваден, измит и прегледан щателно за наранявания с големина от върха на карфица нагоре. Влизаше чудесно в леглото си, както и валът в лагера влизаше добре. Сигурно половин час съм го заничал тоя лагер и нищо не видях - никакви шупли, нараняване и пр. Живот и здраве като го сваля ще прегледаме пак, но вече ще го сменя. Ама дали само него да сменям нямам никаква представа...

Колега не знам как го гледаш,дали с просто око или с лупа,но лагер който ромолеше на предно колело нищо не се виждаше с просто око,но с лупата беше на хълмове и съответно с новия лагер проблема изчезна.Не говоря конкретно за нашата марка,а за друга,но принципа остава.Големината на карфица според мен си е проблем.Със здраве.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специално за лагерите на колелата съм имал случай да нямат луфт и да вият като линейки. Друг път имат луфт, но не вият въобще. А с този лагер ходих в магазин както беше измит с кореселин и имаше същите хлабини на ръка като новите лагери. Капнах му 2 капки масло в магазина за да не се върти два часа при завъртане на ръка и да не шуми и беше точно като новия. Даже новия ми се видя с по-голям страничен, но както и да е. Майсторът и още двама занимаващи с ремонт на коли не можаха да установят нещо нередно в кутията (която беше разстръвена на бял чаршаф, буквално, на една масичка и дори бяха свалени иглените лагерчета от осите) понеже не бяха чули за потропването, съответно не можаха да изкажат каквато и да е теория за причинителя. Всички бяхме единодушни, че причината НЕ Е в този лагер, защото не личеше да е работил. Ако съм с този акъл сега, директно в кофата и слагам нов, но ...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

. Всички бяхме единодушни, че причината НЕ Е в този лагер, защото не личеше да е работил.

Значи всички единодушно сте сгрешили, но това ще ти е обецата на ухото ..:) Едно е да го въртиш лагера на ръка, съвсем друго е когато го върти оста под товар ..

Освен това, ако шуплата е на някоя от съчмите, няма как да я видите, защото двете черупки и сепаратора постоянно я крият ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи всички единодушно сте сгрешили, но това ще ти е обецата на ухото ..:) Едно е да го въртиш лагера на ръка, съвсем друго е когато го върти оста под товар ..

Освен това, ако шуплата е на някоя от съчмите, няма как да я видите, защото двете черупки и сепаратора постоянно я крият ..

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко се забавих с отговора ... Колата стана идеално - все едно че никога не е била автоматик. Варви като самолет няма хлопания тропания всичко е ок. Някой ако иска да прави подобна интервенция за района около варна да драсне един ред ще го насоча към майстора :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-добре кажи майстора ако нещо ни затрябва :)

 

Сервиза се намира в "пиво варна" (бирената фабрика по пътя за тополи) точно до силозите .... ако ти трябва повече инфо пиши ми на ЛС :)

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...