Премини към съдържание

Мицубиши Галант или Хонда Акорд


Препоръчано мнение

Здравейте, нов съм във форума и тъй като от 15 години карам само японски автомобили, съм се спрял на Мицубиши Галант 2000г бензин 136коня, ако може малко по-компетентно мнение за качествата и недостатъците на Галанта и Акорда. Всичко японско съм карал без Сузуки и Дайхацу, но от Сивика и Колта съм най-доволен . Сега още си карам Сивика 1.5 101кончета който вече е на 328 хилки но си върви перфектно без абсолютни никакви ремонти, аз работя в Гърция, в Кавала и абсолютно всяка седмица се прибирам в БГ, и след два дена обратно за Кавала и така вече почти две години, та затова търся качествена издръжлива кола. Въпроса ми е, може ли Галанта да се справи с това предизвикателство и кой мотор е най-удачния за такива пътувания. Харесал съм си Галанта защото има страхотна визия и много добър комфорт и возия, обаче и Акорда има същите качества и затова е дилемата, коя да бъде.... не съм карал нито едната нито другата, като ме интересуват разхода и подръжката като пари

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е направи си труда да прочетеш малко из форума, дискутирано е многократно какви са стандартните за модела проблеми, кой мотор - какво и т.н.

 

 

Да започна с това, че разходите по един Галант ще са ти в пъти по-големи от Сивика, във всяко отношение, и то не защото колата е лоша.

 

За дълъг път, ако ще е Галант - 2.5 мотора с читава газ е моето мнение или дизела ако те влече, но дизелите не са се предлагали с круиз и автомат. 2.4 GDI не може да се газифицира (лесно), 2.0 на междуградско разхода му не е (много) по-нисък от 2.5 че да си заслужава + много рядко излизат с круиз и автомат двойки..

 

За Акорд чети в Хонда форума, тук я има някой да е карал, я не. Не знам дали са с екстри като круиз и типтроник толкова масово, само това мога да кажа.

 

И като цяло след като постоянно пътуваш и това ти е важно, защо на толкова стари коли си се залетял е въпроса... Точно на края на живота си...

 

Успех и късмет.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди, очевидно.

 

А че аз ако сменям колата или Акоред след 2003 или пак Галант... за жалост за сега нямам тоя късмет :)

И моето мнение е че Галанта е по-добрия избор ако ще е Акорд преди 2003, нямам кой знае какви впечатления от Хондите обаче колите втора ръка са голяма доза късмет.

Но само като ги сложим една до друга Галанта грабва окото и докато не го поразгледаш хубаво не минаваш на Акорда, лично мое мнение.

 

А реално след 2003, не виждам какво друго бих си взел на този етап, след като от Мицубиши няма алтернатива.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мене ми харесва повече Мицубишито и то не защото карам тая марка. Казвам го аз като казвам,че си търсех Хонда Сивик 1,4ис или 1,5илс заради това,че са пъргави и горят малко. Това беше до момента в който видях Каризмата ми(просто ми допадаше и преди двигателя,но визията на тея преди 99-00г. не,попаднах на моята и край търсенето) . Та за Хонда тея китюци Акорд нещо не ми харесват толкова,сякаш са по тромави,а иначе имат добра визия,но Галанта е много по-красив според мене и по ще върви. Имам предвид,че харесвам Мицубиши,Мазда,Хонда и др.,и не съм против никоя от тея коли,но мисля че е по приемлив Галанта... ако имах още мангизи за коли-освен мойта още японци щях да събера :icon_dance: :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Единственият очебиещ, съществен и достатъчен плюс на Галанта е, че има зашеметяващ дизайн за тези пари и години. Което май се оказва "клопката", на която всички кълват :D - за добро или лошо... разбира се - за добро е :). Лично аз, ако се колебаех коя кола да избера, бих се спрял на Галантния. Иначе, според мен, и двете коли са еднакво здрави, еднакво комфортни, от един клас, със сходни проблеми и с близка по финанси поддръжка.

Дори бих заложил на комби (наскоро имаше такова питане в друга тема) - по-красиво е според мен, а седана ми стои прекалено "изтъркано" като концепция... Но този избор е строго индивидуален.

Има достатъчно теми за Галанта (не просто достатъчно, а форума е зарит с теми за Галант), само на 1-ва страница има няколко подобни теми. Напоследък наистина доста хора са решили да взимат Галант :).

И така, моят съвет - колега, ако за теб дизайна е достатъчен фактор, да избереш Галанта, нека бъде той. Ако си фен на Хонда (заради Сивика), избери Акорд. Всичко друго е относително - състояние на конкретната кола и късмет за бъдещето ѝ експлоатиране.

Още един факт нека спомена (в съвсем общ план) - Мицубиши правят доста различни по характер МПС-та, за разлика от Хонда, което не знам какво ще рече... :)

Аз лично, след Колт-а (от който съм безкрайно доволен :)), не знам какво бих взел в бъдеще. Жалко, че Мицубиши вече не предлагат това, което са предлагали досега.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Единственият начин е да покараш по 2 от всеки модел - 2 хонди и 2 мицубишита. По две защото между колите има големи разлики според моментното им състояние. На мен галанта ми е удобен и бързо гълта километрите. Най-дългият ми преход беше около 1650 км без спане. Не се бях одървил от седени и можех спокойно да се разхождам край р. Дунав докато чакам ферибота да се дотътри, че той прави едни маневри не е истина... Даже можех да се забавлявам наум, мислейки - ако тая щайга потъне по средата на реката, добре че не мога да плувам повече от 3 минути, иначе ловех за гушата тоя на руля ако ми потъне колата :rolleyes: .

Акорд не съм карал и дори не съм се качвал. Само съм чувал, че бензиновите са много добри и са здрави коли. Има история за 2.0, който са карали без антифриз (бил изтекъл) и чак в края на деня доляли. Каране е била в града на къси отсечки, но е подавано газ, защото е била служебна кола. Аз я помня тази кола, но не знам това дали е вярно. Каращите я са ми разказвали. Доволни бяха от нея. Един сив акорд седан 2.0i.

На този път и то редовно каране, ти трябва добра кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благадаря на всички за бързите отговори, наистина се поразрових из форумите и попрочетох някои отзиви за галанта и май това ще бъде новата ми стара кола, защото преди всичко за дългия път ме интересува комфорта,возията и издръжливоста съчетани в едно. Аз съм фен на бензина (не харесвам дизел) и мислех да бъде галант с gdi мотора... но разбрах от форумите че са капризни на гориво и затова ще бъде някакъв друг мотор но над 100 коня да е задължително. Но...иначе съм си заклет фен на Хонда още от времето когато Макларън Хонда бяха номер едно с великия Аертон Сена. И друго нещо...не забравяйте че когато излезе иконата NSX през далечната 1992г Сена заедно с един отбор автомобилни журналисти единодушно решиха че това е най-съвършеното автомобилно творение създавано някога от автомобилната индустрия, но пък цената му е убийствена 50000евро за кола 92г....както и да е

решил съм вече галанта пък каквото сабя покаже, като ще си запазя сивика... като го дам на баща ми и продам неговата тойота която вече е доста стара...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом си се ориентирал към бензин, значи нямаш ядове, всичките мотори са над 100 коня :) Казано по-закръглено за конете 130(2.0), 150(ГДИ), 160(2.5) и 280(VR4), като за GDI-то е по-икономичен не знам колко е капризен към бензин, но определено има дразги с газта. Остава само да попаднеш на запазен екземпляр, общо взето по темите са обсъдени проблемите на тези коли.

Успех и да се похвалиш, като вземеш нещо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да се изкажа и аз по темата, за ужас на модераторите... Сравнение галант ЕА и 6-та генерация акорд, двигатели 1,8 хонда 136 и двулитров галант със същата мощност

 

Галант

плюсове:

- в пъти по красив от акорда

- значително по-добра возия, комфорт и пътно поведение в завои

- малко по-добра вътрешна организация на интериора, но разликите са малки, тоест усещането е субективно

- произведено в Япония, вместо в Англия, но този плюс е силно дискусионен

- по евтин за първоначална покупка

минуси

- осезаемо по ненадежден, серийни проблеми с повдигачи, долни носачи, предни спирачни дискове, при двулитровите са редки, но има проблеми с лагери на скоростна кутия, корозия по задните вежди в почти всички екземпляри

- рядко се предлага с автопилот, круиз контрол, което при над 35 000 км. годишен извъградски пробег е важно

 

Акорд

плюсове:

- общо по-надежден от техническа гледна точка

 

минуси

- 1,8 двигателят на автоматична кутия е слаб

- малко, но по-скъпи резервни части, но вж. по-горе плюсчето:icon_thumbup:

 

В обобщение:

Нито галант, нито хонда на възраст 13- 15 години са добър избор при пробег от 35 к+ годишно, независимо от това, че този пробег е извънградски, а в Гърция често се шофира с 90 км. час. За препоръчване е по-нова, макар и по-нисък клас кола.

 

За седма генерация акорд (след 2003 г.) съм напълно съгласен с Илия. Баща ми имаше такава от магазина за 4,5 години, наистина тесновата, но доста прилична и надеждна кола.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не вземай хонда ! ! ! Галанта е скъпа играчка, но поне има защо, а хонда е скъпа играчка и няма за какво калпави са

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Асене, какво ти стана, бре?:icon_thumbup:

Ами в общи линии е прав за Хондата .........малко по безпроблемни са, но са скучни......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами в общи линии е прав за Хондата .........малко по безпроблемни са, но са скучни......

Скучни са, защото са по-безпроблемни ли? :D

Акорда няма ли хидравлични компенсатори? А окачването отпред какво е - многораменно както при Галанта ли? Или с по един носач?

Айде, за лагерите - мога да го преглътна, в смисъл - лагер се чупи и се сменя на която и да е марка.

Ръждата също - забелязва се при всички японски производители от "онези" години.

Дисковете предните - това вече го тълкувам като сериен проблем. Но не мисля, че е кой знае какво... и моите тресат, но ги карам още :)

Друго май няма :)

Абе като цяло, май носят на бой Хондите :D

Да не разколебавам колегата обаче, Галантът е добър избор!

Честно казано, ако аз се колебаех и не можех да реша, бих търсил и двата модела и за който намеря по-запазен екземпляр на разумна цена - той да е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЗА БОГА ХОРА ! Не са безпроблемни това е мит, напротив много проблемни са ! По-проблемни от стар опел ! Само, че частите са безумно скъпи, пази боже от такива черни дупки ! Хонда е с най-скъпите части от всички япончета ! Който се колебае между Галант и др японска да види мазда 6 от първите фейслифт, имат най-адекватния дизел ( след премахване на калапвите ДПФ'и ) с много добра мощност и високо японско качество и не скъпи части. Хонда и Трошльота като дявол от тамян, само като ги чуя и ми се сгажда

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да кажа, че акорда преди 2004та гние поголовно окачване всичко се разлага от ръжда, а по новия след 2004 е хубав но толкова скъп за поддръжка, дизела се чупи постоянно, пука колектори, чупи шарнири и поне е с по кекаво окачване, гумата удря калника както при жигулитата. Едно жалко тампонче е 5-600лв, съединител от 2500 до 5000 лв за оригинален. 2.4 тайп ес 190 коня са чупливи и не издържат много км. По малкия бензин е мъртвец както и 2.2 дизела 140 коня не се помръдва застопорен е просто, като дадеш газ и сякаш някой го е занитил за асфалта

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Олеле! :D

Олеле, всичко, което описваш за Хонда, може и така да е, аз не знам, понеже не съм ги карал тези коли. Но да не забравяме, че авторът на темата вече е имал (и още има) Хонда (Хонда Сивик 1.5) и е безкрайно доволен от нея. Даже е и фен на Хонда :). Може пък, въпреки всичко, да не са чааак толкова зле, колкото ги описваш :). Освен това казва, че е карал всички японски марки без Сузуки и Дайхатсу, и е доволен най-много от Колт и Сивик. Следователно има опит, на който да стъпи.

И все си мисля, че на Тойота и Мазда са най-скъпите части от японските :icon_hmm:. Но може и да греша.

Със сигурност частите на Мицубиши са едни от най-евтините, но това не се отнася за Галантния (лично мнение), просто заради по-високия клас.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Човека иска кола, сега си има хонда, едно е да сравняваш кола на 20 години модел, с безброй части на всякакви фирми, друго много по нова кола, среден клас ( висок за хонда ) и Жигулито се поддържа със стотинки и има доволни от тях. 11лв е нова пружина 12лв амортесьор, 2.40 брава за вратата това нови ОЕМ части :)

Ако отиде с тоя сивик 1.5 да го възкресят в бултрако ще му коства приблизително колкото нов Мерцедес :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Олеле! :D

Олеле, всичко, което описваш за Хонда, може и така да е, аз не знам, понеже не съм ги карал тези коли. Но да не забравяме, че авторът на темата вече е имал (и още има) Хонда (Хонда Сивик 1.5) и е безкрайно доволен от нея. Даже е и фен на Хонда :). Може пък, въпреки всичко, да не са чааак толкова зле, колкото ги описваш :). Освен това казва, че е карал всички японски марки без Сузуки и Дайхатсу, и е доволен най-много от Колт и Сивик. Следователно има опит, на който да стъпи.

И все си мисля, че на Тойота и Мазда са най-скъпите части от японските :icon_hmm:. Но може и да греша.

Със сигурност частите на Мицубиши са едни от най-евтините, но това не се отнася за Галантния (лично мнение), просто заради по-високия клас.

 

Хонда са с относително най-скъпи части. Последните предни накладки, които проверявах в Бултрако за моя акорд струваха 328 лв. преди 6 години.:rolleyes: Сивик от това поколение е много здрава кола, затова се превърна във втори голф 2 в България :icon_thumbup: . Нито акорд, нито галант обаче са толкова надеждни, нито толкова неудобни, малки и друсащи :icon_dance: .

Повечето от нещата по-горе са някави митологични щуротии..., които не помагат никому за правилен избор на кола. Както съм казвал 100 пъти, това че съм имал една кола, не ме прави представителен в оценките. Особено, ако съм си купил возилото на 123 560 км. от Горубляне.:icon_thumbup:

За да не е безсмислен поста ми, искам да кажа, че напоследък забелязвам ясна тенденция умните купувачи на коли да игнорират новия внос и да търсят употребяван автомобил, закупен от официален вносител с пълна и доказуема сервизна история тук. Ако една такава кола струва средно 20 до 30 на сто повече от италианската си посестрима, то тя си струва всяка стотинка.

А иначе има пословично здрави модели, както и такива с подчертано евтина поддръжка. Нито акорд, нито галант са в тези категории, така че остава да избираме по красота.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, с интерес изчетох коментарите ви за плюсовете и минусите на галанта и акорда. Искам да кажа първо на колегата олеле...че преценката му за хонда е адски грешна, това са може би най-дуракоустойчивите коли на пазара, карал съм 3 хонди и то за години и нито една от тях не е влизала в сервиз, само не ми казвай че е просто късмет, това са 3 различни коли. Първо, цените за моя сивик 95г са същите като на голфа, т.е много евтини и затова търся кола до 2000г за да бъдат евтини частите и второ че не разполагам за момента с пари за кола от 2003 нагоре. Колегата SLX се изказа може би най-точно за плюсовете и минусите на двата автомобила. И друго нещо, щом моята стара хондичка 95г издържа без никакъв ремонт тези абсолютно ежеседмични пътувания до Гърция и обратно в продължение на повече от година защо един галант 2000г да не издържи....т,е за какво ми е по-нова кола както ме посъветва някой..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега извини ме, мненията ни за хонда са различни, ти говориш за ходите до 95 там съм 100% с теб, и аз съм бил в спорта знам какво е Б16/Б18/К20/Ф20Ц това са легенди. Но ! англииските модели след 98 до наши дни са абсолютно неадекватни на пазара, нито като надеждност нито като изработка нито като екстри, мотори и ск. кутии. Горещо ти препоръчвам мазда 6 фейслифта 2004-5 много е добра ! и можеш да си я позволиш като поддръжка ;) Просто хонда и тойота много пропаднаха напоследък, а за мицубиши не коментирам, те вече правят само климатици

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.
×
×
  • Създаване...