Премини към съдържание

Да бъдем по-ГАЛАНТни на пътя


Препоръчано мнение

Колеги,

 

На мен, а надявам се и на много от вас, ми се иска да срещам повече толерантност на пътя. Аз лично се старая все повече да спазвам пътните правила и да уважавам останалите участници в движението. Е, невинаги успявам, но полагам усилия (пък и кой ли е перфектен :))

Поводът да пиша е, че през последните 2-3 седмици срещам по софийските улици доста мицубишита (по стечение на обстоятелствата повечето бяха Галант-и). Неприятно впечатление ми направи, че повечето от тях караха, в известна степен, "агресивно", да не говорим, че голяма част извършваха груби нрушения като минаване на червено, каране в насрещносто и др. (особено Галантите :)).

Във връзка с това искам да предложа на всички "съфорумци"- нека опитаме да проявявваме повече толерантност и колегиалност към останалите участници в движението. Да започнем с нещо малко - примерно когато видим автомобил от същата марка - да му дадем път, да му отстъпим предимство и прочее. Току виж впоследствие свикнем и започнем да го правим към всички (даже и към пешеходците :)). Нека опитаме да дадем пример на БМВ-та, Ауди-та, че даже и на Гоуфовете :)

Какво мислите за това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_thumbup: Напълно те подкрепям колега. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също подкрепям толерантността на пътя :icon_rock:

Колега,bai Mihal, надявам се да приемеш един съвет от мен :),

когато видиш такива неразумни колеги на пътя просто им запиши номера при възможност

и напиши пост в тази тема http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=7321&st=1280

Поне можем да се надяваме, че ако си видят номера и постъпката, ще се засрамят от това,

естествено ако посещават форума. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

да дадем пример ... и на Гоуфовете :)

Какво мислите за това?

На Голфовете ще им дам личен пример на 25 Май в Перник! Обещано! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:rijden: Те Гоуфаджиите са непоправими ,но дано има ефект начинанието! :mitsu-smiley:

Редактирано от lesko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е хубава колега, аз от доста време се стремя да карам по-изрядно, не мисля, че това ще има ефект за останалите.. Но пък за мен е удоволствие да срещна някое :mitsu-smiley: и колегата в него да се държи колегиално :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз се стремя да се движа по правилата и проявявам колегиалност, макар точно вчера при включвате по бул.България отнех предимство на един Опел, като се шмугнах преди него. Беше ми в "мъртвата" зона на огледалата и когато го възприех предпочетох да дам газ. Извиних/благодарих му с аварийните мигачи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз създавам известно напрежение по пътищата ни по две причини. Едната е когато още не е загрял двигателя. Налага се да карам по-бавно. Заради дупки, неравности, бабуни също много намалявам (освен ако отзад не напира ТИР или автобус) и когато пътят не ми е познат :icon_hmm: . Тогава се пречкам и го знам. Другата е когато съм в населено място и не знам къде отивам. Тоест знам, но имам само бегла представа как се стига до там. Особено неприятно става когато имам навигатор, който знае и ме води, изрично съм го предупредил да приказва по-малко и повече за посоките, за да се преустройвам навреме и пак в последния момент ми казва и трябва да правя едни маймунджилъци...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък винаги карам бавно, просто няма как да карам бързо :D

До момента (втора година, откакто съм шофьор и имам кола) съм изпреварвал две-три МПС-та, които наистина се влачеха... единия беше руски камион, другите не помня... Обикновено съм свикнал да гледам задниците на тировете... дори не задниците им (защото не мога да ги стигна), а гледам как ме изпреварват :D. Обикновено много БМВ-та са ми дишали във врата, но никога не съм имал проблеми с тях от нервно естество (не са ми мигали къси-дълги и т.н.). Обикновено извън града се движа със скорост 60-80 (60 едвам по нагорнище, 80-90 по надолнище), в града никога не карам с повече от 50 (в това число и междуградски села). Единствено веднъж реших да пробвам да вдигна... 130-140 по магистралата: до 130 горе-долу колата беше стабилна, на 140 волана започна да тресе и намалих.

Винаги карам до... 2-3000 оборота (нямам оборотомер и не знам точно), познавам кога да сменя предавка по ръмженето на дупките по генерацията :). На студен мотор карам на съединител, като загрее едвам галя газта. Но малко се отклонявам.

Като цяло съм спокоен шофьор и карам бавно. Ако ми се случи някой да ме натиска на светофар или отзад, не мисля, че ще му се вържа да се ядосвам. Проблемът е, че трудно паля, но ако се разгорещя, не мога да се спра :D. И гледам да съм спокоен...

Ето например една случка, която ме споходи наскоро (разказал съм в друга тема в раздел Колт):

Прибирам се от Пловдив и тъкмо на излизане, чистачките отказаха... Смених бушоните - не щат. Ползвах "помощ от приятел" и той ми даде жокер да карам без чистачки (валеше си доста), като на ръка бърша предното стъкло докъдето стигна. Откачих едната чистачка, прегърнах волана и газ. По пътя ме изпревариха всички МПС-та (дано някой да не ме е снимал :D). Аз си карам и на всеки 10-20 сек бърша колкото да видя пътя :D. Ако ме е видял някой от форума, признавам си - аз бях това. Като си спомня как я ръкомахах тая чистачка пред стъклото... :D :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз, за себе си констатирам, че през годините съм успокоил доста топката. Вярно и сега се случва да "изряскам" и да си доставя наслада с агресивно каране, но определено признавам, че преди 10-тина години карах рисково през цялото време. Оправдание за това разбира се няма...когато човек е млад и кръвта му кипи, обикновено се подчинява повече на хормоните от колкото на акъла си. Иначе, съм доста толерантен. Винаги спирам и давам път на пешеходци и мпс-та. Дори и да карам бързо, никога не притеснявам другите участници в движението. Ако не мога да изпреваря просто убивам темпото и това е...няма да святкам, да свиркам или да псувам. В това отношение просто се опитвам да се поставям в положението на другата страна. И на мен не ми е приятно да вися на път без предимство и да чакам някой да се смели да ме пусне, и на мен не ми е приятно когато карам бавно, някой отзад да ме притеснява. А най се вбесявам когато някой простак, започне да ми свири и да ми вкарва нерви, защото съм спрял и съм дал път, още повече когато се вижда, че 20-тина метра по напред е опашка от коли и няма къде да идеш или пък има светофар и той е на червена светлина. Също ме дразнят шофьори на служебни мпс-та, които ми дават зор, когато намалявам скоростта заради легнал полицай, дупка или друго препятствие на пътя. Винаги обаче показвам благодарност, когато ми направят път на мен (независимо дали съм пешеходец или шофьор). Също така зимно време много пъти съм спирал да бутам или дърпам някой изпаднал в беда. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста живописно мнение на Арх. Пътко :icon_clap: Хубаво се посмях.

 

Да, служебните автомобили обикновено се карат като служебни. Изкуствените бабуни се преминават с 50-60 км.

На мен са ми се карали че спирам на СТОП. Мина в лявото платно до колата ми, изръкомаха някакъв, развика се и изчезна между колите.

Друг на същото място в града щеше да ме събори от мотора. Бях направо, но чух бързо приближаващ знака Стоп рев (явно нямаше намерение да спира на него), който явно беше ужасно близо до мен и отляво и реших да завия надясно. Беше Витара с врачанска р-ция и дори леко ме закачи за левия лакът, но не можах да падна. Само ме облиза. Имаше най-малко 50 човека пред читалището, където явно е имало представление, не знам. Щеше да се чувсвам доста кофти някой с джип да ме потроши точно на центъра и да си замине...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Архитекте що мъчиш колата с 60 бре, аз на моя дядо му резгам 100 -120 и отгоре извънградско. :drive: А да ми се мотае камион с 60 пред мен при възможност да го резна ......:tidavidish:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


Архитекте що мъчиш колата с 60 бре, аз на моя дядо му резгам 100 -120 и отгоре извънградско. :drive: А да ми се мотае камион с 60 пред мен при възможност да го резна ......:tidavidish:

lesko, на твоя дядо не знам колко му е голям, но на моя е само 1300 кубика :D.
Пък и в тази тема си приказваме как е хубаво да караме бавно и да сторваме път, а не да резваме тировете :D
Сега сериозно - страх ме е да не ми изтече масълцето, то и без това е на минумума. Протекла е гарнитурата и има други неща за дооправяне, докато не ги пипна, ще си я жаля :)... Пък и бензина ми е скъп, давам ѝ само да го помирисва... аз на закуска как помирисвам само кашкавала, пък мажа филията със шпек за 2лв? :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията!

 

Всеки е наясно с недостатъците си, вкл. и като шофьор, хубавото е, че част от нас си ги признаваме. Да си пожелаем тази част да нараства все-повече и следващата стъпка да бъде отстраняването на това, което искаме да променим.

 

Успех на всички!

 

 

П.С.: А какво мислите за теорията, според която маниерът на шофиране е пряк индикатор за темперамента на човек (а донякъде и за характера), в т.ч. за самочувствието и дори за моментните настроения?

Редактирано от bai Mihal
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бавното и ленливо каране също създава рискове и предпоставки за катастрофи и рискови маневри.......така че аз карам според условията и пътната обстановка, и от време на време - доста бързичко..... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А не трябва ли ,първо да бъдем добри пешеходци и след това толерантни шофьори? Замислете се над това.Поне 50% от пешеходците са и шофьори но пресичат улицата където им свари,а после като е зад волана такива като него отнасят една торба с псувни или друг пример вече като са казали че пешеходеца е с предимство и той трябва да пресича на не обозначено място в последния момент. Аз лично съм доста толерантен шофьор без значение от това каква кола карам . А вие пресичате ли правилно или просто минавате улицата без значение че пешеходната пътека е на 5 метра от вас ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..........

П.С.: А какво мислите за теорията, според която маниерът на шофиране е пряк индикатор за темперамента на човек (а донякъде и за характера), в т.ч. за самочувствието и дори за моментните настроения?

Аз съм съгласен с тази теория. Агресивния в живота човек няма как да бъде спокоен зад волана. Този, дето ми продаде Колт-а, беше такъв пример. Отидохме с неговата кола да изкараме транзитни на моята - супер нервак... то не беше псуване, викане, газ и спирачка... т'ва Ренде не знам как издържа :). И в живота си беше такъв - покупко-продажбата протече в стила "ама айде купувай, ако не - не ми губи времето". Но не му се сърдя - вярвам, че живота и средата са го направили такъв, какъвто е. Което е жалко...

Относно ленивото каране - DJ-я е прав по принцип. Но все пак "по-добре лениво, отколкото агресивно". Всеки сам трябва да си прецени границата на сънливост и границата на възбуда и да кара някъде по средата. :). Аз по принцип предпочитам да карам по-бавно... може би заради колата, може би защото когато караме по-бавно, има повече време за отреагиране, освен това нали имаше някакво изследване, че разлика от 20 км/ч коства човешки живот... И освен това, ако горната теория е вярна (за темперамент =? каране), следва, че и в живота обичам да ... премислям и анализирам нещата. Не, че съм нерешителен, просто доста добре проучвам, преди да действам.

Относно пешеходците - и тук съм съгласен. Айде, да кажем на село, където няма много трафик, бих си позволил да пресека на "кестерме"... :) (това пресичане се случва най-често там, където има събирателни точки, които образуват една "имагинерна ходова линия", различна от пешеходната пътека, а на село тези точки са малко - било то някой магазин или аптека, и те се знаят от всички. Между другото, така се образуват пътечките в парка.) Обаче в София, да ми се притърчат през 5 метра разни господа... е неприятно. Кофти е - и за пешеходци, и за автомобилисти. И "кофтито" идва от дистанциите, по-рядко от организацията. Аз дали съм го правил - естествено, кой не е :). Но никак не ми е приятно да застана на централната лента и да чакам. Винаги предпочитам пешеходни ленти и подлези (а подлезите са ужасни в София)...

 

Дали пешеходеца винаги е прав? Според мен е така (теоретично - защото пешеходеца се движи с 10, а аз с 10х5, т.е. той е по-застрашен, но пък аз спирам по-трудно). Просто в пренаселените градове всички са озверели и не спазват никакви правила... Предполагам знаете как е на запад - стъпи ли човек на шосето (дори да не е стъпил, а да крачи към шосето), веднага колите намаляват. Изключвам от това правило големите пренаселени градове. Също така зависи и от манталитета на народа. Да кажем, италианците по не дават предимство. Австрийците са по-отстъпни :). Може би има и някаква зависимост с това, колко е пренаселен града - май в малките градове движението е по-лесно (и съответно отстъпването на предимство).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И освен това, ако горната теория е вярна (за темперамент =? каране), следва, че и в живота обичам да ... премислям и анализирам нещата. Не, че съм нерешителен, просто доста добре проучвам, преди да действам.

 

Има шофьори и шофьори..........има такива, които мислят 10 пъти по бързо от други и съответно анализират и премислят нещата по бързо от други........практиката му е майката, практиката........това е основното,друго нещо много важно, е да се мисли действително, а не сядайки зад волана да мислим за компютри примерно ,или какво ще правим с гаджето довечера........аз съм си изградил навика, седна ли зад волана ,край - спирам да мисля за друго, за съжаление напоследък това не се случва ,тъй като имам доста ангажименти и правя грешки,които компенсирам с добрата практика,която имам........за това ти казвам че практиката е нещо много важно.....практика е и да прилагаш и теорията на всички членове в ЗДП..........ако ги спазваш ,това те прави добър шофьор, а не широко разпространеното мнение за каране бързо по магистралата примерно.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако черен Лансър ви дразни по пътя, да знаете че съм аз :)))... Макар че, напоследък се опитвам да карам по нормално. Разбира се, гледам винаги да се съобразявам с пътната обстановка, но това другите хора няма как да го знаят, мен какво ми се върти в главата, така че простете ми, ако ме видите и ми се ядосате :)

 

Ако трябва да съм честен, миналия месец, първо един пешеходец пресече житница без изобщо да успея да го видя, на наше зелено и ми се размина на косъм, тук нямах особена вина, но след това на главната в Овча Купел, проспах пешеходец на пешеходна пътека, истината е че тя е супер тъмна и нищо не се вижда, точно преди чупката, при голямата аптека, но това не ме оправдава, от тогава се старая да карам по внимателно! Един вид като предупреждение го приех.

Редактирано от Rangel Simov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да не харесвам американците,не мога да си изкривя душата и да има кажа едно голямо "Евала",има си ограничения-спазват ги,карат си V8-ците с 20 километра,наближи ли пешеходец-спират отдалече и те чакат да минеш,колкото време ти трябва.Като се качва някой в автобуса и не бърза,не му свирят изнервени водачи на автомобили отзад на опашката.Това голям културен шок за Ганьо,той е объркан и си мисли,че е в рая или че нещо не е наред,всеки път се оглежда,ама колите винаги спират,определено не е в България ! Не искам да го казвам,ама на моменти ме е срам,че съм българин :icon_crying:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Коронният ми номер е като спирам на пешеходна пътека да пускам ляв мигач. Така бързаците зад мен не опитват да ме изпреварват/заобикалят и пресичащите са в безопасност. Може да е глупаво, ама върши работа :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз обикновено през деня се движа със служебен бус и честно казано в началото много се притеснявах, като спирам на пешеходна пътека, тъй като от мен пешеходеца няма видимост в другите ленти.

Но от известно време като спирам и виждам бързаци в огледалата, или пускам аварийни или спирам малко по диагонал. :rulez: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Коронният ми номер е като спирам на пешеходна пътека да пускам ляв мигач. Така бързаците зад мен не опитват да ме изпреварват/заобикалят и пресичащите са в безопасност. Може да е глупаво, ама върши работа :-)

 

Това е много добре, което правиш, защото веднъж щях да омажа едни деца.... :-(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...