Blafiora Публикувано 18 октомври 2012 Сподели Публикувано 18 октомври 2012 Ще полудея вече. Тия скорости ми убиват цялото удоволствие от карането. Проблемът е че 2-ра и 3-та влизат трудно(понякога лесно, но в много много редки случай). Под трудно нямам предвид с голям зор, но 2-ра бих казал че почти винаги се опъва при влизане. 3-та сякъш е по добре - при опит да я вкарам стига до едно положение в което забива леко(ако натисна малко повечко влиза или ако върна пак свободна и пак я вкарам ще влезе). Бихте ли ми дали някакви идеи къде да погледна да е по ефтино за джоба, че чак тогава да се насоча към тъй известните синхронизатори. Ако става въпрос за синхронизатори дайте и за тях някой съвет ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 19 октомври 2012 Сподели Публикувано 19 октомври 2012 (редакция) Опиши поведението на педала на съединителя - твърд ли е, къде отделя .. може да излезе само профилактика на помпи. Ако е наред съединителя и помпите, педала в никой случай не може да се нарече твърд (да натискаш със зор), а полусъединител трябва да има почти по целия ход на педала, а не само ниско ниско долу. Също така скоростите сменял ли си им маслото скоро и с какво?А колата каква е и с кой мотор? Редактирано 19 октомври 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondata Публикувано 19 октомври 2012 Сподели Публикувано 19 октомври 2012 Само когато е студена колата ли ги прави тия номера или през цялото време . Като цяло няма от какво да се плашиш ремонта на кутиите е не е скъп, както си се усетил проблема идва от синхронизаторите сменяш и забравяш за проблеми ... Моята ги прави тия мизерии докато е студена и за сега не мисля да я пипам, като се задълбочи проблема тогава ще я отварям и ще се сменя квото трябва . Из форума съм чел,че някои колеги слагат към маслото в кутията някаква молибденова добавка и имало частично подобрение но ефекта е спорен ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 19 октомври 2012 Сподели Публикувано 19 октомври 2012 (редакция) Хонда, ако си 100% че е от синхронизаторите, то преди да отваряш може да пробваш с Добавката за която споменаваш. Ако не си си сменял маслото в скоростите, използвай случая да го смениш, и то не с някакво от 10-12лв/литъра .. Добавката определено има ефект, и то най-ясно изразен през зимата при студен старт. П.с> Ако няма в момента 50мл разфасофки, то трябва да се сложат 2 по 20мл. Редактирано 19 октомври 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 19 октомври 2012 Сподели Публикувано 19 октомври 2012 Само когато е студена колата ли ги прави тия номера или през цялото време . Като цяло няма от какво да се плашиш ремонта на кутиите е не е скъп, както си се усетил проблема идва от синхронизаторите сменяш и забравяш за проблеми ... Моята ги прави тия мизерии докато е студена и за сега не мисля да я пипам, като се задълбочи проблема тогава ще я отварям и ще се сменя квото трябва . Из форума съм чел,че някои колеги слагат към маслото в кутията някаква молибденова добавка и имало частично подобрение но ефекта е спорен ... Toва за работата на съединителя само на загрял мотор повече ми прилича на проблем свързан с помпите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 21 октомври 2012 Сподели Публикувано 21 октомври 2012 Колега,кажи дали си решил проблема и как ,че и аз има дразнещ проблем със скоростите .Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 22 октомври 2012 Сподели Публикувано 22 октомври 2012 Колега,кажи дали си решил проблема и как ,че и аз има дразнещ проблем със скоростите .ПоздравиТолкова бързо няма как да го реши проблема, само доставката на синхронизатори отнема 14 дни, а това е най добрата добавка за една скоростна кутия ..Сигурно се надяваш да каже, че е било от помпите, ама няма как да е от тях, когато проблема е в помпите, затруднението е при превключване на всички скорости, а не само на 2 .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knopp Публикувано 23 октомври 2012 Сподели Публикувано 23 октомври 2012 ... Моята ги прави тия мизерии докато е студена и за сега не мисля да я пипам, като се задълбочи проблема тогава ще я отварям и ще се сменя квото трябва ... И при мен го има същия проблем. Когато е студена си влизат 2-ра и 3-та със малко усилие, покарам ли малко да загрее колата и започват да влизат по лесно даже в някои сличаи дори перфактно.Най много зачести когато си смених маслото със синтетично Фукс 75/90, Вероятно предния собственик я е наблъскал с добавки.Ще пробвам с по гъсто масло да видя как ще е. Също съм сменил долна помпа и рем к-т на горната. Не е от тях за колегата, който се двоуми да не би в тях да е проблема.Скоро си смених съединителя, че ми пребоксува с Exedy и отново си влизат трудно ... и от него не е. Тук е момента да попитам първо вграждане съединител Exedy ли е, понеже свалих пак такъв и лагер NTN ако не греша. И ми е интересно дали е сменян вече веднъж .. т.е.( да се ориентирам за пробега на колата). :icon_hmm: Предлагам да се съберем колегите които сме за синхрони, и да търсим майстор да ни направи отстъпа на едро за ремонта :icon_thumbup: Ако някой знае по евтино решение да свирка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 октомври 2012 Сподели Публикувано 23 октомври 2012 (редакция) И при мен го има същия проблем. Когато е студена си влизат 2-ра и 3-та със малко усилие, покарам ли малко да загрее колата и започват да влизат по лесно даже в някои сличаи дори перфактно.Най много зачести когато си смених маслото със синтетично Фукс 75/90, Вероятно предния собственик я е наблъскал с добавки.Ще пробвам с по гъсто масло да видя как ще е. Също съм сменил долна помпа и рем к-т на горната. Не е от тях за колегата, който се двоуми да не би в тях да е проблема.Скоро си смених съединителя, че ми пребоксува с Exedy и отново си влизат трудно ... и от него не е. Тук е момента да попитам първо вграждане съединител Exedy ли е, понеже свалих пак такъв и лагер NTN ако не греша. И ми е интересно дали е сменян вече веднъж .. т.е.( да се ориентирам за пробега на колата). :icon_hmm: Предлагам да се съберем колегите които сме за синхрони, и да търсим майстор да ни направи отстъпа на едро за ремонта :icon_thumbup: Ако някой знае по евтино решение да свиркаСложи си масло Фуш 75W80 или 75W85........Екседи е съединителя, обаче си има и щампа на :mitsu-smiley: на 180 градуса от надписа,т.е. в единия край пише Екседи, в другия си има :mitsu-smiley: ......... Редактирано 23 октомври 2012 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 23 октомври 2012 Сподели Публикувано 23 октомври 2012 Карай си с хубавото синтетично масло и не си мисли за глупости,че идва зима и да не се чудиш, защо като палиш сутрин без да си натиснал спирачката и колата тръгва напред. Ако ще отваряш кутия,е добре и да се сменят лагерите на първичния вал мисля, че беше,колегите да кажат по-добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 23 октомври 2012 Сподели Публикувано 23 октомври 2012 Сложи си масло Фуш 75W80 или 75W85........ А най добре нови синхронизатори .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 октомври 2012 Сподели Публикувано 23 октомври 2012 А най добре нови синхронизатори ..Той нека пробва с това масло ,пък току виж му се усмихнал късмета........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 23 октомври 2012 Сподели Публикувано 23 октомври 2012 пък току виж му се усмихнал късмета........А дано :good: ама на дали .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knopp Публикувано 23 октомври 2012 Сподели Публикувано 23 октомври 2012 Сложи си масло Фуш 75W80 или 75W85........ Какво е това масло "Фуш"? За FUCHS ли става въпрос, и с кое да пробвам с 75W80 или 75W85 ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 23 октомври 2012 Сподели Публикувано 23 октомври 2012 И планката на жилата към кутията не е ли с гумен елемент и съответно някаква вероятност...Сложи си масло Фуш 75W80 или 75W85........ Добре и това второто не е ли само GL-5? (което е "радост" за синхронизаторите, заедно с молибденовата добавка). P.S. На въпросното масло ако се сложи молибденова добавка ефекта обикновено клони към нула. Т.е. маслото си е хубаво и едва ли има смисъл (ако някой ще пробва). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 23 октомври 2012 Сподели Публикувано 23 октомври 2012 Какво е това масло "Фуш"? За FUCHS ли става въпрос, и с кое да пробвам с 75W80 или 75W85 ?За същото иде реч, ама мен ако питаш и това което си сложил си е баш по мярка, та една евентуална смяна, най много да те върне 40 лв. назад .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knopp Публикувано 23 октомври 2012 Сподели Публикувано 23 октомври 2012 За същото иде реч, ама мен ако питаш и това което си сложил си е баш по мярка, та една евентуална смяна, най много да те върне 40 лв. назад .. Ще запазя това с което съм сега, само ще пробвам с едно друго 75W80 да видим какъв ще е ефекта. :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 25 октомври 2012 Сподели Публикувано 25 октомври 2012 И при мен има леко зтруднение на студена кола но... свиква се винаги я оставям да порботи малко на място.. първите няколко превключвания и всичко е ок, а надолу с малко междинна газ и всяка предавка влиза като в масло и първа даже Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blafiora Публикувано 26 октомври 2012 Автор Сподели Публикувано 26 октомври 2012 Здравейте колеги. Съжалявам, че толкова късно пиша в темата пак, но имах проблеми с интернета и много много задачи напоследък. Значи маслото което съм наляв е PLATIN TSG 75W-90. До колкото съм чел из форума и от вашите коментари залагам 99.9 на синхронизатори. 2-ра си влиза почти постоянно трудно, а 3-та винаги зацепва на 1 място и трябва да връшам на свободна и пак 3-та(може и пак да не влезе и пак връщам). Ако помъча 3-та с малко повече сила ще влезе, но нищо не се оправя с груба сила. Когато връщам от 3-та 2-ра, 2-ра винаги влиза трудно. Пак се извинявам за късното писане в темата. За момента не съм правил нищо по колата. Искам да попитам този проблем до какво може да доведе. Смисъл наложащ ли е за смяна и ако го оставя за по нататак какви ще са последиците. )) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 26 октомври 2012 Сподели Публикувано 26 октомври 2012 Здравейте колеги. Съжалявам, че толкова късно пиша в темата пак, но имах проблеми с интернета и много много задачи напоследък. Значи маслото което съм наляв е PLATIN TSG 75W-90. До колкото съм чел из форума и от вашите коментари залагам 99.9 на синхронизатори. 2-ра си влиза почти постоянно трудно, а 3-та винаги зацепва на 1 място и трябва да връшам на свободна и пак 3-та(може и пак да не влезе и пак връщам). Ако помъча 3-та с малко повече сила ще влезе, но нищо не се оправя с груба сила. Когато връщам от 3-та 2-ра, 2-ра винаги влиза трудно. Пак се извинявам за късното писане в темата. За момента не съм правил нищо по колата. Искам да попитам този проблем до какво може да доведе. Смисъл наложащ ли е за смяна и ако го оставя за по нататак какви ще са последиците. )) Ами аз като редя скоростите от 1 до 5 нямам ядове, ядовете са ми при връщане от 3 на 2 и от 2 на 1. Та така вече 50 000км :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 26 октомври 2012 Сподели Публикувано 26 октомври 2012 И при мен при студен двигател превключването от първа на втора е малко проблематично. Чува се зацепването на зъбчатките на втора, иначе на трета и натам се сменят по-прецизно. Свързвам го с две неща. Първо - високите обороти при студен двигател. Вдигаш 2000 оборота, натискаш съединителя и оборотите скачат на 2200, при което ти ръчкаш на втора и като пуснеш съединителя оборотите са вече 1100-1200. Второ - все още студеното масло, което в комбинация с по-големия от нормалното свободен ход на педала на съединителя при мен и може би въздух в системата на хидравликата (някоя от двете помпи), създава тези леки затруднения да ги нарека при смяна.Като загрее (след 3-4 мин.) връщам предавки с междинна газ, но не всеки път. Когато ме мързи си ги сменям както всички сменят. Понякога с две натискания на съединител, друг само изравнявам що годе оборотите. Някои казват ама ти ще съсипеш помпите и съединителя с това "помпене" на педала, а аз им отговорям - по-добре това, отколкото да разглобявам за синхронизатори :rolleyes: .Примерно да съм я изключил по инерция от 100-120 и после при 80-90 не я включвам направо на пета, а подавам газ до 2200 (което съответсва на 90 км/ч при мен) и сигурно мога да я ръгна и без съединител, но аз си го ползвам да не стане сакатлък. Продължавам си без нищо да се усеща. Същата работа и за втора, трета и т.н. Пускам си рязко педала на съединителя и въобще няма придърпване от неуцелени обороти.А първа влиза само с междинна газ когато колата се движи с повече от 10. На другата ми кола сестра ми включи първа при 50 вместо трета :icon_doh: и то без междинна газ, само че я напъна и докато разбера какво прави вече главата ми климна напред (преди това беше пълно ускорение на втора), защото не очаквах. Включвал съм от 20 на първа при галанта и става, но с междинна газ (като при ГАЗ 53). Нищо не съм напъвал и не мисля да напъвам.И ти почни да я превключваш с междинна газ и не само ще се включвам, ами и можеш да си караш цял живот по този начин без да сваляш кутия.Самите помпи не знам как се проверяват, освен да пробвате с обезвъздушаване. Но ако педалът е мек, отделя на средата и има нормален свободен ход (почти нямат дето се вика, аз имам 2-3 санта) не ще да е от помпите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 26 октомври 2012 Сподели Публикувано 26 октомври 2012 При мен първото включване на втора след запалване на студен двигател примерно рано сутрин, почти винаги го усещам как трудно захапва и започва да стърже вътре за това, всеки път като потеглям рано сутрин, повечко газ на първа до към 3 хил. оборота и директно на 3-та. След това нямам никакви ядове. Странното е че при мен го прави САМОи ЕДИНСТВЕНО при първото потегляне след запалване. След това и да се мъча не мога да получа същия ефект. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knopp Публикувано 29 октомври 2012 Сподели Публикувано 29 октомври 2012 Така ... да ъпдейтна случая със скоростите.Източих маслото Фукс 75/90 и налях синтетик 75/80. Опитах няколко пъти след смяната, като изчаках да минат два-три дни за да пробвам и сутрин когато е студена. Ефекта е невероятен. :icon_thumbup: До преди смяната втората влизаше със зор, като я опъвам назад и с по високи обороти. Сега си я дърпам и си влиза супер, съвсем леко усещам някакво почти незначително триене при самото включване. Дано да не се влошат нещета по нататък с времето, но тогава ще сложа добавка. За сега не ми се дават толкова пари да й правя кутията."Паживьом - пасмотрим" както казват братушките. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 октомври 2012 Сподели Публикувано 29 октомври 2012 (редакция) Така ... да ъпдейтна случая със скоростите.Източих маслото Фукс 75/90 и налях синтетик 75/80. Опитах няколко пъти след смяната, като изчаках да минат два-три дни за да пробвам и сутрин когато е студена. Ефекта е невероятен. :icon_thumbup: До преди смяната втората влизаше със зор, като я опъвам назад и с по високи обороти. Сега си я дърпам и си влиза супер, съвсем леко усещам някакво почти незначително триене при самото включване. Дано да не се влошат нещета по нататък с времето, но тогава ще сложа добавка. За сега не ми се дават толкова пари да й правя кутията."Паживьом - пасмотрим" както казват братушките. Друг път ще ме слушаш мен......... :icon_bye:То какво ли не беше,напълниха ти главата с мухи -синхронизатори да сменяш,ремонт на кутията, пък направо нова да туриш........ Редактирано 29 октомври 2012 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 29 октомври 2012 Сподели Публикувано 29 октомври 2012 .............А първа влиза само с междинна газ когато колата се движи с повече от 10. На другата ми кола сестра ми включи първа при 50 вместо трета :icon_doh: и то без междинна газ, само че я напъна и докато разбера какво прави вече главата ми климна напред (преди това беше пълно ускорение на втора), защото не очаквах. Включвал съм от 20 на първа при галанта и става, но с междинна газ (като при ГАЗ 53). Нищо не съм напъвал и не мисля да напъвам.И ти почни да я превключваш с междинна газ и не само ще се включвам, ами и можеш да си караш цял живот по този начин без да сваляш кутия.Самите помпи не знам как се проверяват, освен да пробвате с обезвъздушаване. Но ако педалът е мек, отделя на средата и има нормален свободен ход (почти нямат дето се вика, аз имам 2-3 санта) не ще да е от помпите.Чакайте аз да питам, да ми се уясни хептем Значи първа не влиза в движение (да кажем ако скоростта е над 10), ако искам все пак да включа в движение, да подам газ? А на какво се дължи това и при другите марки така ли е? Това е някаква защита на системата/механиката или по-скоро инжинерна недомислица? Нямам опит с други коли, говоря за Колт 98 набор, но сигурно за цялото семейство :mitsu-smiley: е присъщо... Аз се чудя защо като вкарвах първа преди, се чуваше едно "хръъццц" :D. Но това преди, сега повече внимавам . Предполагам помните, че и аз правех ремонт на първични и др. лагери в ск. кутия... Напоследък слушам едно "ламаринено" вибриране/жужене или по-скоро румолене... на всички предавки. Появява се като подам газ... Даже някой път и без газ, в покой и ... не знам още кога. Идея си нямам какво е, дано не е оня лагер Тимкен, дето сложих за пръв на първичния вал :D. Маслото е 75В90. Извинявайте че използвам темата на колегата, по-скоро исках да питам за "вкарване на първа в движение" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.