Премини към съдържание

Проблем със скоростите!


Blafiora

Препоръчано мнение

Ще полудея вече. Тия скорости ми убиват цялото удоволствие от карането. Проблемът е че 2-ра и 3-та влизат трудно(понякога лесно, но в много много редки случай). Под трудно нямам предвид с голям зор, но 2-ра бих казал че почти винаги се опъва при влизане. 3-та сякъш е по добре - при опит да я вкарам стига до едно положение в което забива леко(ако натисна малко повечко влиза или ако върна пак свободна и пак я вкарам ще влезе). Бихте ли ми дали някакви идеи къде да погледна да е по ефтино за джоба, че чак тогава да се насоча към тъй известните синхронизатори. Ако става въпрос за синхронизатори дайте и за тях някой съвет :))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Опиши поведението на педала на съединителя - твърд ли е, къде отделя .. може да излезе само профилактика на помпи. Ако е наред съединителя и помпите, педала в никой случай не може да се нарече твърд (да натискаш със зор), а полусъединител трябва да има почти по целия ход на педала, а не само ниско ниско долу.

Също така скоростите сменял ли си им маслото скоро и с какво?

А колата каква е и с кой мотор?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само когато е студена колата ли ги прави тия номера или през цялото време . Като цяло няма от какво да се плашиш ремонта на кутиите е не е скъп, както си се усетил проблема идва от синхронизаторите сменяш и забравяш за проблеми ... Моята ги прави тия мизерии докато е студена и за сега не мисля да я пипам, като се задълбочи проблема тогава ще я отварям и ще се сменя квото трябва . Из форума съм чел,че някои колеги слагат към маслото в кутията някаква молибденова добавка и имало частично подобрение но ефекта е спорен ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хонда, ако си 100% че е от синхронизаторите, то преди да отваряш може да пробваш с Добавката за която споменаваш. Ако не си си сменял маслото в скоростите, използвай случая да го смениш, и то не с някакво от 10-12лв/литъра .. Добавката определено има ефект, и то най-ясно изразен през зимата при студен старт.

 

П.с> Ако няма в момента 50мл разфасофки, то трябва да се сложат 2 по 20мл.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само когато е студена колата ли ги прави тия номера или през цялото време . Като цяло няма от какво да се плашиш ремонта на кутиите е не е скъп, както си се усетил проблема идва от синхронизаторите сменяш и забравяш за проблеми ... Моята ги прави тия мизерии докато е студена и за сега не мисля да я пипам, като се задълбочи проблема тогава ще я отварям и ще се сменя квото трябва . Из форума съм чел,че някои колеги слагат към маслото в кутията някаква молибденова добавка и имало частично подобрение но ефекта е спорен ...

 

Toва за работата на съединителя само на загрял мотор повече ми прилича на проблем свързан с помпите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,кажи дали си решил проблема и как ,че и аз има дразнещ проблем със скоростите .Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,кажи дали си решил проблема и как ,че и аз има дразнещ проблем със скоростите .Поздрави

Толкова бързо няма как да го реши проблема, само доставката на синхронизатори отнема 14 дни, а това е най добрата добавка за една скоростна кутия ..:)

Сигурно се надяваш да каже, че е било от помпите, ама няма как да е от тях, когато проблема е в помпите, затруднението е при превключване на всички скорости, а не само на 2 ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Моята ги прави тия мизерии докато е студена и за сега не мисля да я пипам, като се задълбочи проблема тогава ще я отварям и ще се сменя квото трябва ...

 

И при мен го има същия проблем. Когато е студена си влизат 2-ра и 3-та със малко усилие, покарам ли малко да загрее колата и започват да влизат по лесно даже в някои сличаи дори перфактно.

Най много зачести когато си смених маслото със синтетично Фукс 75/90, Вероятно предния собственик я е наблъскал с добавки.Ще пробвам с по гъсто масло да видя как ще е. Също съм сменил долна помпа и рем к-т на горната. Не е от тях за колегата, който се двоуми да не би в тях да е проблема.

Скоро си смених съединителя, че ми пребоксува с Exedy и отново си влизат трудно ... и от него не е. Тук е момента да попитам първо вграждане съединител Exedy ли е, понеже свалих пак такъв и лагер NTN ако не греша. И ми е интересно дали е сменян вече веднъж .. т.е.( да се ориентирам за пробега на колата). :icon_hmm:

Предлагам да се съберем колегите които сме за синхрони, и да търсим майстор да ни направи отстъпа на едро за ремонта :icon_thumbup:

Ако някой знае по евтино решение да свирка

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има същия проблем. Когато е студена си влизат 2-ра и 3-та със малко усилие, покарам ли малко да загрее колата и започват да влизат по лесно даже в някои сличаи дори перфактно.

Най много зачести когато си смених маслото със синтетично Фукс 75/90, Вероятно предния собственик я е наблъскал с добавки.Ще пробвам с по гъсто масло да видя как ще е. Също съм сменил долна помпа и рем к-т на горната. Не е от тях за колегата, който се двоуми да не би в тях да е проблема.

Скоро си смених съединителя, че ми пребоксува с Exedy и отново си влизат трудно ... и от него не е. Тук е момента да попитам първо вграждане съединител Exedy ли е, понеже свалих пак такъв и лагер NTN ако не греша. И ми е интересно дали е сменян вече веднъж .. т.е.( да се ориентирам за пробега на колата). :icon_hmm:

Предлагам да се съберем колегите които сме за синхрони, и да търсим майстор да ни направи отстъпа на едро за ремонта :icon_thumbup:

Ако някой знае по евтино решение да свирка

Сложи си масло Фуш 75W80 или 75W85........

Екседи е съединителя, обаче си има и щампа на :mitsu-smiley: на 180 градуса от надписа,т.е. в единия край пише Екседи, в другия си има :mitsu-smiley: .........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карай си с хубавото синтетично масло и не си мисли за глупости,че идва зима и да не се чудиш, защо като палиш сутрин без да си натиснал спирачката и колата тръгва напред. Ако ще отваряш кутия,е добре и да се сменят лагерите на първичния вал мисля, че беше,колегите да кажат по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си масло Фуш 75W80 или 75W85........

 

А най добре нови синхронизатори ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А най добре нови синхронизатори ..:)

Той нека пробва с това масло ,пък току виж му се усмихнал късмета........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

пък току виж му се усмихнал късмета........

А дано :good: ама на дали ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си масло Фуш 75W80 или 75W85........

 

Какво е това масло "Фуш"? За FUCHS ли става въпрос, и с кое да пробвам с 75W80 или 75W85 ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И планката на жилата към кутията не е ли с гумен елемент и съответно някаква вероятност...

Сложи си масло Фуш 75W80 или 75W85........

 

Добре и това второто не е ли само GL-5? (което е "радост" за синхронизаторите, заедно с молибденовата добавка).

 

P.S. На въпросното масло ако се сложи молибденова добавка ефекта обикновено клони към нула. Т.е. маслото си е хубаво и едва ли има смисъл (ако някой ще пробва).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво е това масло "Фуш"? За FUCHS ли става въпрос, и с кое да пробвам с 75W80 или 75W85 ?

За същото иде реч, ама мен ако питаш и това което си сложил си е баш по мярка, та една евентуална смяна, най много да те върне 40 лв. назад ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За същото иде реч, ама мен ако питаш и това което си сложил си е баш по мярка, та една евентуална смяна, най много да те върне 40 лв. назад ..:)

 

Ще запазя това с което съм сега, само ще пробвам с едно друго 75W80 да видим какъв ще е ефекта. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен има леко зтруднение на студена кола но... свиква се :) винаги я оставям да порботи малко на място.. първите няколко превключвания и всичко е ок, а надолу с малко междинна газ и всяка предавка влиза като в масло и първа даже :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Съжалявам, че толкова късно пиша в темата пак, но имах проблеми с интернета и много много задачи напоследък. Значи маслото което съм наляв е PLATIN TSG 75W-90. До колкото съм чел из форума и от вашите коментари залагам 99.9 на синхронизатори. 2-ра си влиза почти постоянно трудно, а 3-та винаги зацепва на 1 място и трябва да връшам на свободна и пак 3-та(може и пак да не влезе и пак връщам). Ако помъча 3-та с малко повече сила ще влезе, но нищо не се оправя с груба сила. Когато връщам от 3-та 2-ра, 2-ра винаги влиза трудно. Пак се извинявам за късното писане в темата. За момента не съм правил нищо по колата. Искам да попитам този проблем до какво може да доведе. Смисъл наложащ ли е за смяна и ако го оставя за по нататак какви ще са последиците. :)))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Съжалявам, че толкова късно пиша в темата пак, но имах проблеми с интернета и много много задачи напоследък. Значи маслото което съм наляв е PLATIN TSG 75W-90. До колкото съм чел из форума и от вашите коментари залагам 99.9 на синхронизатори. 2-ра си влиза почти постоянно трудно, а 3-та винаги зацепва на 1 място и трябва да връшам на свободна и пак 3-та(може и пак да не влезе и пак връщам). Ако помъча 3-та с малко повече сила ще влезе, но нищо не се оправя с груба сила. Когато връщам от 3-та 2-ра, 2-ра винаги влиза трудно. Пак се извинявам за късното писане в темата. За момента не съм правил нищо по колата. Искам да попитам този проблем до какво може да доведе. Смисъл наложащ ли е за смяна и ако го оставя за по нататак какви ще са последиците. :)))

 

Ами аз като редя скоростите от 1 до 5 нямам ядове, ядовете са ми при връщане от 3 на 2 и от 2 на 1. Та така вече 50 000км :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен при студен двигател превключването от първа на втора е малко проблематично. Чува се зацепването на зъбчатките на втора, иначе на трета и натам се сменят по-прецизно. Свързвам го с две неща. Първо - високите обороти при студен двигател. Вдигаш 2000 оборота, натискаш съединителя и оборотите скачат на 2200, при което ти ръчкаш на втора и като пуснеш съединителя оборотите са вече 1100-1200. Второ - все още студеното масло, което в комбинация с по-големия от нормалното свободен ход на педала на съединителя при мен и може би въздух в системата на хидравликата (някоя от двете помпи), създава тези леки затруднения да ги нарека при смяна.

Като загрее (след 3-4 мин.) връщам предавки с междинна газ, но не всеки път. Когато ме мързи си ги сменям както всички сменят. Понякога с две натискания на съединител, друг само изравнявам що годе оборотите. Някои казват ама ти ще съсипеш помпите и съединителя с това "помпене" на педала, а аз им отговорям - по-добре това, отколкото да разглобявам за синхронизатори :rolleyes: .

Примерно да съм я изключил по инерция от 100-120 и после при 80-90 не я включвам направо на пета, а подавам газ до 2200 (което съответсва на 90 км/ч при мен) и сигурно мога да я ръгна и без съединител, но аз си го ползвам да не стане сакатлък. Продължавам си без нищо да се усеща. Същата работа и за втора, трета и т.н. Пускам си рязко педала на съединителя и въобще няма придърпване от неуцелени обороти.

А първа влиза само с междинна газ когато колата се движи с повече от 10. На другата ми кола сестра ми включи първа при 50 вместо трета :icon_doh: и то без междинна газ, само че я напъна и докато разбера какво прави вече главата ми климна напред (преди това беше пълно ускорение на втора), защото не очаквах. Включвал съм от 20 на първа при галанта и става, но с междинна газ (като при ГАЗ 53). Нищо не съм напъвал и не мисля да напъвам.

И ти почни да я превключваш с междинна газ и не само ще се включвам, ами и можеш да си караш цял живот по този начин без да сваляш кутия.

Самите помпи не знам как се проверяват, освен да пробвате с обезвъздушаване. Но ако педалът е мек, отделя на средата и има нормален свободен ход (почти нямат дето се вика, аз имам 2-3 санта) не ще да е от помпите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен първото включване на втора след запалване на студен двигател примерно рано сутрин, почти винаги го усещам как трудно захапва и започва да стърже вътре за това,

всеки път като потеглям рано сутрин, повечко газ на първа до към 3 хил. оборота и директно на 3-та. След това нямам никакви ядове. Странното е че при мен го прави САМО

и ЕДИНСТВЕНО при първото потегляне след запалване. След това и да се мъча не мога да получа същия ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така ... да ъпдейтна случая със скоростите.

Източих маслото Фукс 75/90 и налях синтетик 75/80. Опитах няколко пъти след смяната, като изчаках да минат два-три дни за да пробвам и сутрин когато е студена. Ефекта е невероятен. :icon_thumbup: До преди смяната втората влизаше със зор, като я опъвам назад и с по високи обороти. Сега си я дърпам и си влиза супер, съвсем леко усещам някакво почти незначително триене при самото включване. Дано да не се влошат нещета по нататък с времето, но тогава ще сложа добавка. За сега не ми се дават толкова пари да й правя кутията.

"Паживьом - пасмотрим" както казват братушките. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така ... да ъпдейтна случая със скоростите.

Източих маслото Фукс 75/90 и налях синтетик 75/80. Опитах няколко пъти след смяната, като изчаках да минат два-три дни за да пробвам и сутрин когато е студена. Ефекта е невероятен. :icon_thumbup: До преди смяната втората влизаше със зор, като я опъвам назад и с по високи обороти. Сега си я дърпам и си влиза супер, съвсем леко усещам някакво почти незначително триене при самото включване. Дано да не се влошат нещета по нататък с времето, но тогава ще сложа добавка. За сега не ми се дават толкова пари да й правя кутията.

"Паживьом - пасмотрим" както казват братушките. :)

Друг път ще ме слушаш мен......... :icon_bye:

То какво ли не беше,напълниха ти главата с мухи -синхронизатори да сменяш,ремонт на кутията, пък направо нова да туриш........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.............

А първа влиза само с междинна газ когато колата се движи с повече от 10. На другата ми кола сестра ми включи първа при 50 вместо трета :icon_doh: и то без междинна газ, само че я напъна и докато разбера какво прави вече главата ми климна напред (преди това беше пълно ускорение на втора), защото не очаквах. Включвал съм от 20 на първа при галанта и става, но с междинна газ (като при ГАЗ 53). Нищо не съм напъвал и не мисля да напъвам.

И ти почни да я превключваш с междинна газ и не само ще се включвам, ами и можеш да си караш цял живот по този начин без да сваляш кутия.

Самите помпи не знам как се проверяват, освен да пробвате с обезвъздушаване. Но ако педалът е мек, отделя на средата и има нормален свободен ход (почти нямат дето се вика, аз имам 2-3 санта) не ще да е от помпите.

Чакайте аз да питам, да ми се уясни хептем :)

Значи първа не влиза в движение (да кажем ако скоростта е над 10), ако искам все пак да включа в движение, да подам газ? А на какво се дължи това и при другите марки така ли е? Това е някаква защита на системата/механиката или по-скоро инжинерна недомислица? Нямам опит с други коли, говоря за Колт 98 набор, но сигурно за цялото семейство :mitsu-smiley: е присъщо... Аз се чудя защо като вкарвах първа преди, се чуваше едно "хръъццц" :D. Но това преди, сега повече внимавам :). Предполагам помните, че и аз правех ремонт на първични и др. лагери в ск. кутия... Напоследък слушам едно "ламаринено" вибриране/жужене или по-скоро румолене... на всички предавки. Появява се като подам газ... Даже някой път и без газ, в покой и ... не знам още кога. Идея си нямам какво е, дано не е оня лагер Тимкен, дето сложих за пръв на първичния вал :D. Маслото е 75В90. Извинявайте че използвам темата на колегата, по-скоро исках да питам за "вкарване на първа в движение" :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...