StDOBREV Публикувано 10 септември 2012 Автор Сподели Публикувано 10 септември 2012 Разбира се има и изключения с двигатели (дизелови и бензинови) даващи много дефекти, но това са изключения и темата беше точно в тази посока - избор на дизелов Японски двигател, който да е максимално надежден в нашите условия. Та думата тръгна от там, че 4D68 всъщност е от тези двигатели - проблемните, и наистина ако трябва да си купя Галант ще е с бензинов двигател, просто защото дизеловия двигател при Галант е едно недуразумение.Супер, е така ми харесваш. Сега давай по остналите точки в същия дух, може само мааааалко по-подробно. Да речем:Точка 1 - Хонда 1.7; Проблеми по двигател - слаби биели, вдига температура бързо, няма кулер, турбината има слаби лагери, материала на блока се износва бърже, има скъп съединител... Преимущества - харчи малко, дюзите са хубава марка. Точка 4 - Проблеми - помпата се скапва бързо, дюзите са мудни и скъпи, съединителя е евтин, ск. кутия е калпава, има кулер, но турбината е зле и е скъпа, впръскването е проблемно заради скапани датчици... Колко трудно било да си мисля глупости :D. Пиша това само за пример... в този дух ми се ще да чета мнения . Ама и да са максимално верни и обективни и обосновани де Колкото до бензин/газ или дизел... вечният спор. За целта, за която питам, е по-добре дизел Ако говорим по принцип, по-добре е бензин/газ - по-евтина подръжка . Това е. То и бензинов втора употреба модел около 2005г също е покупка на късмет, и там има достатъчно скъпи неща за ремонт, които не рядко дават дефект.А пък комбинацията с газова уредба, неизвестните започват да стават повече и от при дизела, скъпите ремонти също не са по-малко вероятни от при дизелов. Абсолютно съгласен! :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 Няма смисъл да се хабиш, не ги разбираш нещата :icon_clap: Грандис совалка на газ, дизелите за отопление, галантът номер едно, ако работиш в Ратола. Мисля, че галант е покрил почти цялата ви годишна издръжка :icon_clap: Галант освен красив е любим на сервизите, кола за майсториХондите и Субарутата са не по малко коли за майстори по твоята логика, ама карай по шопски да отричаме всичко хубаво само защото не ни отърва........в това число и Грандис,който според теб бил по кофти от Примаси........ :lol: :hysterical: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 Той е бил специален модел, при 90км/ч е горял около 5л, направо дизел, но вървящ на газ.Каква е разликата между извънградско шофиране по магистрала и реален среден разход да кажем за една година?След правилния отговор на въпроса ще разбереш за какво точно говоря.Специалното беше не колата, а газовата...........поразрови се по темите и ще разбереш че вече не ми държат клепачите ....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 1.7 двигателя за твое съжаление (защото държиш да е Японски) е по-лош от дизеловия агрегат на Ровър, които ползват при Акорд. Този двигател е Японски, но не е на Хонда. Ползва се и при някои европеиски автомобили. Нямам преки наблюдения върху Сивик с този мотор, но по форумите е пълно с оплаквания, което означава, че и 30% да са истина - не е добре. Хубава марка са дюзите, които държат на нашите горива и/или се ремонтират лесно (евтино) в БГ. Японските производители на дюзи не се славят с евтин ремонт в БГ или с издръжливост към горивата ни (за common-rail дюзи говоря).1.7 мотора на Хонда е Исузу мотор, в момента имам един за ремонт,както се очаква , ремонта е глава...... ще направя малко снимки...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 Целия ми пост беше риторичен, ако не си сванал намека ми.Знам каква е била и газовата и какъв е бил Галанта, но няма как газова уредба да промени физичните закони, по които работи бензинов двигател. Е тук не си прав..........ето ти един линк да четеш,че вече ме мързи да обяснявам.........лично съм го изпитал с времето и пространството :D което съм навъртял като километри, около 180 000 км ....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 10 септември 2012 Автор Сподели Публикувано 10 септември 2012 (редакция) 1.7 мотора на Хонда е Исузу мотор, в момента имам един за ремонт,както се очаква , ремонта е глава...... ще направя малко снимки......Ха, това ако не е двигателя дето слагат на Опел Астра и Вектра, пък на :DАз си мислех, че е на Хонда - високотехнологичен, високоефективен, надежден, здрав и корав, пък то... :DЕто колко са ползотворни кратките тематични коментари Сега нещичко и за дизелите на Мазда и Тойота ако има, баш... (на Нисан го считам леко за морално остарял...)ПП: Аз ви казах, че ще се стигне до анализ на европейския дизел, но този път ще бъде под лупа ПП: Всъщност за Мазда и Тойота вече се разбра нещо - Маздата е без скъп съединител, с проблемна помпа (?), дюзите са Денсо (което не знам какво значи), Тойотата ако е Д4-Д е със скъп съединител. Сигурно има още де... Редактирано 10 септември 2012 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 Хондите и Субарутата са не по малко коли за майстори по твоята логика, ама карай по шопски да отричаме всичко хубаво само защото не ни отърва........в това число и Грандис,който според теб бил по кофти от Примаси........ :lol: :hysterical:Мнеее грандис е много по добър от примаси, но дизелът не става. Виж от мазда 5 и грандис дизел кое по бива е спорно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 ПП: Аз ви казах, че ще се стигне до анализ на европейския дизел, но този път ще бъде под лупа ..Ако ще си взимам дизел ,освен че ще е нов, ще бъде със сравнително голяма кубатура - 3.0 литров и ще е на БМВ ......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 (редакция) Мнеее грандис е много по добър от примаси, но дизелът не става. Виж от мазда 5 и грандис дизел кое по бива е спорно.Така е, затова и моя избор е 2.4 МИВЕК бензин.........Ако трябва реално да сравнявам Грандис с модел на Мазда, то това не е Примаси ,а MPV, което за мен е един грозен фургон , което ,освем обем ,нищо друго не предлага........да не говорим че е на светлинни години по назад по всяко едно отношение сравнено с Грандис......... Редактирано 10 септември 2012 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 Така е, затова и моя избор е 2.4 МИВЕК бензин.........А моят мазда 5 дизел :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 А моят мазда 5 дизел :icon_thumbup:Това пък къде го буташ при мен бре....ходи си играй :senile: :senile: в детската градина с него..... :lol: :icon_tongue: Това е от класа на Зафирата ............и нема нищо общо с думата ВАН......... :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 За сега предпочитам да карам автомобил, като се насоча към "камион" тогава ще мисля за дизел с обен над 3000куб.см.Е , пожелавам ти да дойде това време,да видиш какво е да караш " камион" .... :D :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 10 септември 2012 Автор Сподели Публикувано 10 септември 2012 Опел си имат отделно и техен 1,7 дизел, който е още по-скапан.Почти всички нови дизели (след 2001 които са дюза-помпа или common-rail, а не просто с директно впръскване) са с двумасов маховик. По-скоро има малки изключения. Двумасовия маховик е скъп елемент, но не е задължително да се прецака (въпреки, че често той е за смяна заедно със съединителя).По-добре риск с автомобил с двумасов маховик от проблеми с дюзи и помпи - по-евтино и по-лесно се отстраняват проблемите.Добре :good:А защо се нарича "двумасов" маховик и какво е ролята на маховика, да обира вибрациите от двигателя ли?И ей, Росен и Пламен, стига сте цапали темата, всичко стана каша, а как хубаво си подредих точките в поста си, направо ми е жал за труда :DИскам коментари, ама стига вече с тези Мазди 3,4,5,6 и Грандиси... Няма да си купувам совалка, искам кола. За BMW не искам да чувам, BMW в БГ се превърна в марка за мутри, цигани, чалгаджии, наркотрафиканти и чичковци с големи шкембаци, а да - и на млади момци без характер с пари в джоба... Аз не съм един от тях. От трите марки най-ми допада Мерцедес, но... искам нещо по-земно. А какво им е на VAG групата?? Доста често се среща, да не кажа предимно... Шкода, Сеат, VW (говорим за двигатели, не за пластмаса в интериора и колко здрава е биалетката). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 От чисто Японските дизели, които са добри, май останаха само те заедно с дизелите на Хонда след 2005г.Да се надяваме, че и новите дизели на Мицубиши ще са добри, за сега чакаме да навъртят 100-150хил.км за да има реални отзиви при екя сплоатацията в БГ.Имам наблюдения в/у 5- 6 такива, които са на по 150 к км. а два са вече на по 250-280 к км.........( на единия скоро взех от вас агр. ремък и ролките, както и единия ЕГР) става въпрос за Л200 с 2.5 мотора..........освен с ЕГР и дросела, други проблеми по мотора няма....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 Това пък къде го буташ при мен бре....ходи си играй :senile: :senile: в детската градина с него..... :lol: :icon_tongue: Това е от класа на Зафирата ............и нема нищо общо с думата ВАН......... :PМъка, седем местна и гори под 6:-) . За нея поне не продават билети за градския транспорт и влиза в гаража. Ама и грандис бива, де Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 А какво им е на VAG групата?? Доста често се среща, да не кажа предимно... Шкода, Сеат, VW (говорим за двигатели, не за пластмаса в интериора и колко здрава е биалетката).......всички селяни карат такива....... :lol: по добре е мутренска кола....... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 Мъка, седем местна .......Това 7 места за клечки ли са ??? :icon_doh: Един път се качи на така наречените 6 или 7-мо място, да се повозих там малко и тогава ще пееш друго......двете места са ги сложили ей така ,да се води че е такава и да се ползва ДК...... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 10 септември 2012 Автор Сподели Публикувано 10 септември 2012 Бачо Марин, къде си бре... Намесвай се, че вече трудно удържам ситуацията :DНе че като се намесиш, ще охладиш страстите, но поне ще ги насочиш в правилната посока :DПета страница и нищо не казахме, а аз се обърках напълно... А можеше в 1-2 страници да се приключи въпроса, ама нищо де, лаф да става :DНачи извод - японския дизел е боклук, европейския дизел е за селяни. Италианския дизел да го намесвам ли? Да не се окаже, че той е за момчета с меки китки... Шегата настрана, две-три думи за дизела на Мазда DiTD и дизела на Тойота D4-D ако може И с това приключваме темата, очакваме Сезон 2 - Немски дизел VS Италиански/Френски дизел VS Японски дизел А снимките на Пламен ги очакваме с нетърпение, ще ми се да видя счупен Исузу мотор Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 10 септември 2012 Сподели Публикувано 10 септември 2012 Добре :good:А защо се нарича "двумасов" маховик и какво е ролята на маховика, да обира вибрациите от двигателя ли?И ей, Росен и Пламен, стига сте цапали темата, всичко стана каша, а как хубаво си подредих точките в поста си, направо ми е жал за труда :DИскам коментари, ама стига вече с тези Мазди 3,4,5,6 и Грандиси... Няма да си купувам совалка, искам кола. За BMW не искам да чувам, BMW в БГ се превърна в марка за мутри, цигани, чалгаджии, наркотрафиканти и чичковци с големи шкембаци, а да - и на млади момци без характер с пари в джоба... Аз не съм един от тях. От трите марки най-ми допада Мерцедес, но... искам нещо по-земно. А какво им е на VAG групата?? Доста често се среща, да не кажа предимно... Шкода, Сеат, VW (говорим за двигатели, не за пластмаса в интериора и колко здрава е биалетката). В западна Европа Мерцедес се кара изключително и само от дедковци и турци, и таксита. Не съм видял, за 12 години, един млад (под 50) да кара Мерцедес. Това им е голям проблем на Мерцедес... А БМВ се кара от най-обикновени хора... не знам защо е обявена тази марка за мутренска... младежка марка е ... Много богато портфолио от модели направиха напоследък...А в далечното минало на 90-те... тогава биячите караха не само черни БМВ, но основно Паджеро, говоря за борчетата в акция с анцузите... да, Паджеро беше на мода тогава... ама си малък да го помниш това. И за Ауди са същите Бг-глупости за циганите... Бг митология... какво си мисли сульо и пульо за теб е без никакво минимално дори значение... същото важи за колите... ще ти споделя един факт от живота в западна европа... тука мацка е абсурд да впечатлиш с кола, смятай, абсурд. Много са ти по-големи шансовете ако си например добър в латино танци, ако си с богата обща култура, ходил на много места по света, каквото се сетиш ориентирано към човека и живота, и нищо около материалната обвивка. Същата мацка отива в шоурума и срещу два подписа подкарва ново БМВ което си плаща сама, а глупакът центриран около колата си, духа супата. Така че, успокойте топката с тези коли и се отдайте на по-висши занимания :) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 септември 2012 Сподели Публикувано 11 септември 2012 Бачо Марин, къде си бре... Намесвай се, че вече трудно удържам ситуацията Не че като се намесиш, ще охладиш страстите, но поне ще ги насочиш в правилната посока Пета страница и нищо не казахме, а аз се обърках напълно... А можеше в 1-2 страници да се приключи въпроса, ама нищо де, лаф да става Начи извод - японския дизел е боклук, европейския дизел е за селяни. Италианския дизел да го намесвам ли? Да не се окаже, че той е за момчета с меки китки... Шегата настрана, две-три думи за дизела на Мазда DiTD и дизела на Тойота D4-D ако може И с това приключваме темата, очакваме Сезон 2 - Немски дизел VS Италиански/Френски дизел VS Японски дизел А снимките на Пламен ги очакваме с нетърпение, ще ми се да видя счупен Исузу мотор Тук съм бре, ама от смЕх не мога да пиша ..:DА и ти май по същата причина, не можеш да четеш ..Още в началото ти казах кой е най подходящият японски дизел, за целта която гониш. DITD, но ако може 101 коньовата версия (колкото повече, толкова по добре ) даже на твое място бих прежалил данъка и бих скочил на 110 -то коня .Изобщо, ако искаш обективни мнения, коментарите на хората които карат и поддържат само бензинови коли, ги прескачай ..:icon_thumbup:До скоро поддържах Галант с АГУ и то от най добрите (Принс ВСИ), от няколко месеца съм пак на дизел и на всеки 100 км. остават по 2 лв. за бира ..:D Масла, филтри, дискове, накладки, даже и съединителя му е колкото на бензинките .. Само ремъците и ролките комплект са с 20-30 лв. отгоре, но те пък се сменят веднъж на 5 години .. Толкова за скъпата поддръжка на дизела . Отиваме на основната тема- ремаркето ..И аз чат-пат закачам по някое ремарке или някоя закъсала бензинка :lol: на теглича и знаеш ли кое е най хубавото, разхода се променя само с някакви грамове- до литър на 100 (според тежестта на това което дърпаш) ..А някой сега с АГУ и ремарке да ми каже, че му дава среден разход 9-10, направо ще му повярвам .. Защото съм дърпал платформа с кола от Австрия с такова МПС и няма да ти казвам как кретахме с 40 км/ч. на 2-ра по баирите на аутобана , и от време на време някой Австриец като ни настигне, намали, изравни се с нас в съседната лента, сваля си джама и започва да жестикулира и да вика "шайзе" , пък ние по стар Български обичай му теглим една цветиста ..:lol: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 11 септември 2012 Сподели Публикувано 11 септември 2012 Тук съм бре, ама от смЕх не мога да пиша ..:DА и ти май по същата причина, не можеш да четеш ..Още в началото ти казах кой е най подходящият японски дизел, за целта която гониш. DITD, но ако може 101 коньовата версия (колкото повече, толкова по добре ) даже на твое място бих прежалил данъка и бих скочил на 110 -то коня .Изобщо, ако искаш обективни мнения, коментарите на хората които карат и поддържат само бензинови коли, ги прескачай ..:icon_thumbup:До скоро поддържах Галант с АГУ и то от най добрите (Принс ВСИ), от няколко месеца съм пак на дизел и на всеки 100 км. остават по 2 лв. за бира ..:D Масла, филтри, дискове, накладки, даже и съединителя му е колкото на бензинките .. Само ремъците и ролките комплект са с 20-30 лв. отгоре, но те пък се сменят веднъж на 5 години .. Толкова за скъпата поддръжка на дизела . Отиваме на основната тема- ремаркето ..И аз чат-пат закачам по някое ремарке или някоя закъсала бензинка :lol: на теглича и знаеш ли кое е най хубавото, разхода се променя само с някакви грамове- до литър на 100 (според тежестта на това което дърпаш) ..А някой сега с АГУ и ремарке да ми каже, че му дава среден разход 9-10, направо ще му повярвам .. Защото съм дърпал платформа с кола от Австрия с такова МПС и няма да ти казвам как кретахме с 40 км/ч. на 2-ра по баирите на аутобана , и от време на време някой Австриец като ни настигне, намали, изравни се с нас в съседната лента, сваля си джама и започва да жестикулира и да вика "шайзе" , пък ние по стар Български обичай му теглим една цветиста ..:lol:Така е, дизелът е много по-малко чувствителен към натоварването на колата и относително по-високата скорост. Едно от последните ми карания на 6а13 беше към Турция преди година и половина. Галантът от София до Пловдив със 170 км. ч. константна скорост, Агресивно каране от Пловдив до Свиленград, водеше двулитров комън рейл, постоянни изпреварвания на трета и четвърта, резки ускорения и спирания. На границата долях 11,3 л. 98 за 100 км. пробег. Пълно-пълно. При същия не особено любим ми стил на каране със същия водещ отпред дизелът даде 6,5. Агата въвежда нов термин - вместо Автоцентричен в себелюбивия смисъл, Автоцентричен като автомобилоцентричен :icon_thumbup: . И ако може центърът да се събира в бюджет до 4000 лв. Не е грехота, че сме бедни, жалко е че това необратимо уврежда ценности, морал и поведение. А иначе по темата - изглежда има поне двама, които ти препоръчват един и същ двигател, монтиран на японско купе.:icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 11 септември 2012 Сподели Публикувано 11 септември 2012 Двата двигателя след 2006г - 2.5DID и 3.2DID не ги включвам в тези мисли, това са малко нещо като плавен преход от старите двигатели с добавена система common-rail. И двата двигателя, не мога да ги пречисля към съвременните "добри" дизели - върху тях имам достатъчно наблюдения. Говоря за 2.2 и 1.8 които ги слагат на ASX, Outlander и Lancer. Олеле майчице, 3.2 DID би трябвало да е в мокрите сънища на всеки автомайстор в тая страна. :icon_thumbup: И в Европа. Допускам, че има сюжет, при който някой квартален майстор разказва на внуците: Дечица, тая вила я построих благодарение на мицубиши, едно време имаше паджеро с 3.2 дизелов мотор - е от неговите ремонти събрах пари за вилата :icon_clap: Всъщност ако мерим с аршина на този двигател, разбираем е страхът на широки групи хора от дизеловата технология, която точно тук е супер недоклатена. Уж комън рейл, пък с тая помпа, дето струва колкото астра и неизбежно и идва ред. :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 11 септември 2012 Сподели Публикувано 11 септември 2012 Предполагам, че след като говорим за България.. освен показателите на моторите, трябва да се обърне и внимание на това колко са капризни от към нафта(по-скоро боза). Имам познати с по-нови дизелчета, които от време на време имат ядове заради кофти нафта. Да чукна на дърво за сега с Галанта на съм имал техните проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 11 септември 2012 Сподели Публикувано 11 септември 2012 Е сега вече стана смешно Аз пък тегля само дизелови коли. Мен още никой не ме е теглил. Теглил съм ги както заради повреда, така и зимата в снега кат не щат да стъкнат. Коронният ми номер е на задна из града по половин километър сред трафика. Има повече сцепление на задна :icon_thumbup: От мен един ГОЛЯМ ГЛАС за дизелова Тойота!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 11 септември 2012 Автор Сподели Публикувано 11 септември 2012 Добре момчета, благодаря много за включванията и за съветите . Сега закривам заседанието.Защото Ага е напълно прав - не бива колата да се превръща в приоритет. Което при мен още не се е случило, слава Богу Сега отивам да върша онова, което към момента е приоритет. Пък може, ако стане сполучливо, и снимки да кача Но да знаете от сега - очаква се Сезон 2 за анализ на родните дизели, задръжте страстите дотогава...Той един анализ... чудя се има ли смисъл да пускам такава тема Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.