Премини към съдържание

Дневни светлини


Препоръчано мнение

  • Отговори 52
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Eлементарна :icon_thumbup:

Т.к. форума ограничава качаването на файлчета, ще я опиша. Който знае ще разбере. А за останалите... За варненци е лесно :icon_angel:

1. Режем общия за двете светлини кабел, но само на единия фар.

2. Кабелчето, което отива към фара го закачаме на клема "30" на релето.

3. Кабелчето по което идва оригиналния общ полюс, отива на "87а". За нашите коли е +12V.

4. Клема "87" се вързва към противоположния полюс на оригиналното захранване. Или за нас е масата.

5. Клема "85" се свързва с клема D+ на алтернатора, или както при нас има напреженово реле, на изхода му.

6. Клема "86" се свързва към най-близката габаритна крушка, но на извода й по който идват +12V, когато се включи ключа за фаровете. Поне при мен габаритите се управляват по +12V.

При запалване на двигателя релето включва по веригата:

D+; клема 85; бобина; клема 86; крушки на габаритите (в паралел всички, които са на клончето на използвания габарит) и маса.

Пътя на силовото захранване в този случай е:

+12V от акумулатора; общия край на непреработения фар; дели се през къси и дълги; отива на къси и дълги в преработения фар; общиия край на фара, който закачихме към клема 30=> клема 87 и маса.

Ако запалим габарит или фаровете от ключа на волана, на клема 86 се подава +12V, релето изключва и по веригата 30-87а на общия край на преработения фар се подава оригиналното захранване.

Вече съм го направил на няколко коли и работи безотказно.

Успех.

Само внимавайте с релетата, защото има някои, които са с 5 извода, но имат само 1 излизащ на 2 места н.о. контакт.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си карам на къси и като ми изгори крушка ще пиша! :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде,вече и аз съм в кириза.......благодарение на Lyubo Dimitrov :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock:

http://desmond.imageshack.us/Himg855/scaled.php?server=855&filename=44124576.jpg&res=landing

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде,вече и аз съм в кириза.......благодарение на Lyubo Dimitrov :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock:

http://desmond.imageshack.us/Himg855/scaled.php?server=855&filename=44124576.jpg&res=landing

 

{style_images_url}/offtop.gif
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А, вожде, и ти си обзаведен с модул и благодарение на Любо ти светят дневните, също като мен. Брао :icon_clap:

Аз използвам възможноста да благодаря тука публично на Любо Димитров, който ми помогна да си направя дневните светлини, управлявани с модул ДРЛ да заработят нормално, при положение, че съм с биксенонова лупа, монтирана във секцията на късите светлини.

И публично да заявя, че Любо има от мене бира и още една, като се видим :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си карам на къси и като ми изгори крушка ще пиша! :rolleyes:

 

То не е проблема да ти изгори крушка на късите, ами че освен късите ти светят и габаритите отпред и отзад + подсветката на номера (30-40W на вятъра до тук) + осветлението на таблото и копчетата (още 10-ина вата), а при Галант-а ти потъмнява климатроника и часовника и спират да се виждат добре (ако е слънчево и си с цайси особено). Така че доста крушки могат да ти изгорят ако покарваш повечко, някой от които и неприятни за смяна :icon_bye:.

 

1. Режем общия за двете светлини кабел, но само на единия фар.

3. Кабелчето по което идва оригиналния общ полюс, отива на "87а". За нашите коли е +12V.

 

За H4 фар ли става дума?

До колкото разбирам, идеята се основава на наличието на постоянен плюс към фаровете, а чрез релето навързваш последователно къси-дълги-къси-дълги към маса и така имаш 4 жички, които светят на 25% всяка, прав ли съм ?

При Галанта обаче (и вероятно при 99% от колите с двусекционни фарове) нямаш постоянен/общ плюс към фаровете докато не врътнеш копчето от купето да ги пуснеш, така че няма как да се реализира по този начин...

Иначе идеята е готина, и определено приложима - ще я пробвам тези дни на един пасат Б3, който е обаче с обща маса към фара, но ще обърна логиката както си описал, Благодаря!

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

До колкото разбирам, идеята се основава на наличието на постоянен плюс към фаровете, а чрез релето навързваш последователно къси-дълги-къси-дълги към маса и така имаш 4 жички, които светят на 25% всяка, прав ли съм ?

 

 

Идеята е... независимо какво се подава на общия край, ние да подадем обратното през клема 87 на релето.

При обща маса, както са повечето автомобили, се подава +, а при общ плюс, съответно маса.

Веригата става: +_къси_къси_маса и паралелно на тази верига има +_дълги_дълги_маса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е... независимо какво се подава на общия край, ние да подадем обратното през клема 87 на релето.

При обща маса, както са повечето автомобили, се подава +, а при общ плюс, съответно маса.

Веригата става: +_къси_къси_маса и паралелно на тази верига има +_дълги_дълги_маса.

 

Да де, ама при двусекционните какво се случва ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вариантите са 2.

Намираме общия извод за целия фар и... светят пак всички.

Или включваме към края, който не се управлява от ключа само на едната секция и имаме само 2 светещи крушки, къси или дълги по наш избор.:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изключително хитра схемичка Краси5, благодаря ти още веднъж!

 

Вчера ощастливих 2 Пасата Б3 и един гоУф със "сиромашко ДРЛ за 5лв" както се изрази един.. та имаш бира и от собствениците им :drinks: .

Единствената промяна, която се наложи да се внесе, е един диод на жицата от алтернатора към релето, понеже при тяхната инсталация няма реленце след алтернатора и в покой там има маса.. т.е. ако пуснем фарове докато не работи мотора, релето сработва заради плюса по габарита и прецаква нещата...

 

Друго което ме притеснява сега като си мисля - вземането на маса през крушката на габаритите не води до тяхното светване, нали? Теоретично не би трябвало заради голямата разлика в съпротивлението, но на практика мерил ли си колко ток лапа от алтернатора към релето като залепи... ? Понеже алтернатора няма да понесе голям товар там, където му се закачаме..

Поздрав.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Друго което ме притеснява сега като си мисля - вземането на маса през крушката на габаритите не води до тяхното светване, нали? 1.Теоретично не би трябвало заради голямата разлика в съпротивлението, но на практика мерил ли си колко ток лапа от алтернатора към релето като залепи... ? 2.Понеже алтернатора няма да понесе голям товар там, където му се закачаме..

Поздрав.

1.Точно така е.

2. Защо всички мислят, че реле регулатора е много маломощно? Нормално през него минава възбудителния ток, който е от порядъка на 1-2А (при 6-7 ома, колкото е съпротивлението на възбудителната намотка), а бобината на релето черпи милиампери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2. Защо всички мислят, че реле регулатора е много маломощно? Нормално през него минава възбудителния ток, който е от порядъка на 1-2А (при 6-7 ома, колкото е съпротивлението на възбудителната намотка), а бобината на релето черпи милиампери.

 

Бобината на релето да (и по-точно около 35ma), ама сите габарити ако светваха можеше да е проблем :icon_rock: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да, само че спрямо бобината на релето самите крушки на габаритите могат да се приемат за проводници.:gore:;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да, само че спрямо....:gore:;)

Здрасти, Krasipet, аз имам интерес към такова устройство(реле), но не знам дали ще стане на Каризмата, понеже там се управлява с "-". А и хич ме няма с токовете. :rolleyes: Това реле може ли да пуска къси на H4 крушки на 100%?

Ако имаш възможност драсни ми едно ЛС с телефон да ти се обадя.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, Krasipet, аз имам интерес към такова устройство(реле), но не знам дали ще стане на Каризмата, понеже там се управлява с "-". А и хич ме няма с токовете. :rolleyes: Това реле може ли да пуска къси на H4 крушки на 100%?

Ако имаш възможност драсни ми едно ЛС с телефон да ти се обадя.

:mitsu-smiley:

 

За протокола, става колега, VW-ите който направих са с общ минус и те. Просто закачаш 87 на релето за плюс.

 

Ето схема на релето:

http://i47.tinypic.com/vowkk7.gif

 

86 отива на алтернатора (може през диод, като е обърнат с чертата към релето)

85 отива на плюс от габарит (заголваме малко изолацията без да го режем и поим)

Прекъсва се общия кабел (минуса в твоя случай) и

края, който отива към фара се закача на 30,

а края, който идва от оригиналната инсталация на 87а.

87 се закача на плюс (в твоя случай) през бушон 10-15А*

 

*При инсталация с общ плюс, 87 се закача на маса и няма нужда от бушон.

 

Каризмата беше с H4 фар, нали?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Лошото на милата ни Татковина ,че всеки изтъпанил се по малкия екран ръси съвети. Малакия трол чичко полицай в интервюто визира само половината проблем..тези с модифицираните фарове..дори не става на въпрос монтирането на маркови сертифицирани DRL на точните места за тях.Така се създава цялостна неприязън сред шофьорите и страх от глоби.

 

Вместо да бяха написали текст ,че е позволено да се монтират според наредбата регламентирнаи уреди които технически отговарят на EU диективите.. пк батак.

 

Поне да кажат да караме колите в Германия да минат TUV.. Гном-ландия.. :icon_censored:

 

Не се вълнувайте толкова - всичко си идва на място.Оторизирани сервизи монтират професионално дневни светлини и издават сертификат за съответствие. Монтираха ми на ГАЛАНТ97 естетични по форма ина подходящо място в автоелектросервиза - xxx -. Свързаха ги професионално към колата без изменения по схемата и без допълнителни елементи.Много съм Доволен! Поздрави! PETGAN44

 

- Цензура: премахване на адрес на сервиз -

Редактирано от TASSO
Пост с цел реклама
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Голяма реклама му удари на тоя елсервиз... :icon_hmm:

Я сложи една снимка на колата ТИ, да може и другите люде да й се порадват :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е... независимо какво се подава на общия край, ние да подадем обратното през клема 87 на релето.

При обща маса, както са повечето автомобили, се подава +, а при общ плюс, съответно маса.

Веригата става: +_къси_къси_маса и паралелно на тази верига има +_дълги_дълги_маса.

Значи, общата консумация на фаровете остава същата, както и без тази промяна.

Защото сметката е 50%мощност на късите+50%мощност на дългите светлини е равно на цялата мощност на единия фар

и още толкова за другия.Така, че тук няма намалена консумация на фаровете. Полезното тук, по отношение намалена консумация е, че другите светлини в автомобила не работят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май, май. И по-дълъг живот на жичките печелим.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи, общата консумация на фаровете остава същата, както и без тази промяна.

Защото сметката е 50%мощност на късите+50%мощност на дългите светлини е равно на цялата мощност на единия фар

и още толкова за другия.Така, че тук няма намалена консумация на фаровете. Полезното тук, по отношение намалена консумация е, че другите светлини в автомобила не работят.

 

Аз бях останал с впечатлението, че светят 25%+25%+25%+25%. Ако са 50%+50%+50%+50%, това не е ли проблем, след като по жица, смятана за един фар, ние захранваме и двата :icon_hmm: ? Сега ходих замерих тук на единия дето му вързах реленце, и цялата работа дърпа около 7А, което при 14В са точно около 100 вата.

Дали не претоварваме инсталацията е важния въпрос ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях останал с впечатлението, че светят 25%+25%+25%+25%. Ако са 50%+50%+50%+50%, това не е ли проблем, след като по жица, смятана за един фар, ние захранваме и двата :icon_hmm: ? Сега ходих замерих тук на единия дето му вързах реленце, и цялата работа дърпа около 7А, което при 14В са точно около 100 вата.

Дали не претоварваме инсталацията е важния въпрос ?

Не, нищо не се претоварва. Все пак са 2 кабела в паралел от фар до фар. И пак помисли за мощността. 2 къси по 55 вата (или 2 дълги по 60 вата) колко прави, а ти колко си измерил, да същото е. Печелим едни 50-70 вата от вся останало осветление, което си "почива".

Само късите или само дългите дърпат по 8А. Говоря за сумарен ток на 2 фара работещи заедно при номинално напрежение.

А и мощността на единична жичка на фар пада повече от 2 пъти, защото зависи от квадратЯ на напрежението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, нищо не се претоварва. Все пак са 2 кабела в паралел от фар до фар. иси от квадратЯ на напрежението.

 

Именно че нормално са в паралел, но ние не се закачаме в общата точка, а прекъсваме един от кабелите, който е изчисляван за 60вата(4-5А), докато ние му пускаме 7-8А...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се похваля с реленце за автоматично пускане на късите светлини 100%(аз така исках). Стана много читаво и прибрано всичко в кутията на предпазителите.

Благодарности на колегата Krasipet :icon_thumbup: .

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...