keks4o Публикувано 30 Май 2012 Сподели Публикувано 30 Май 2012 Здравейте, колеги ! От вчера и аз се сдобих с автомобил от любимата ви марка ( надявам се и на мен да ми стане любима ). Мотора е 1.8 116 к.с., по талон е 05.1997 г. Та питането ми е следното :като я взех, човека каза, че е сменил предни дискове. Но по път към КАТ започна да ми се чува "виене" отпред вляво. Както и да е, регистрирах я, и си тръгнах към нас. Но "виенето" продължи и колкото повече ускорявам толкова по се чува. И от "скромният" ми опит с Рено, си помислих че е лагер на главината. Прибрах се и свалих лявата гума и за мое най-голямо учудване останових, че диска си играе свободно, т.е. не е фиксиран по никакъв начин към главината. А на диска има отвори с резба на тях, но пък не съвпадат с отворите на главината.И сега:1. Нормално ли е да не е фиксиран диска ?2. Защо тези отвори не съвпадат ? Възможно ли е тези дискове да не са за тази кола ?3. Възможно ли е от там да има това "виене"Моля ви, за съвет, че това ми е първия опит с японска машина и не съм много в час. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 30 Май 2012 Сподели Публикувано 30 Май 2012 При завой виенето променя ли се? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 30 Май 2012 Сподели Публикувано 30 Май 2012 Дискът си е така - седи като шайба върху главината и с болтовете на джантата се стяга заедно с нея. Това си е така.Виенето или е от гума, или от лагера на колелото. Говоря за Галант, тъй като пишеш в този подфорум. При другите мицубишита не знам как стоят нещата около захващането на дисковете. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
keks4o Публикувано 30 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2012 Да, колега mmotors. Променя звука при завиване. Някакви идеи ?До колегата Andy Van Der Drift - да, Галант е, но тъй като забравих да напиша, че има силно нагряване на джантата, се съмнявам да е от лагер. Дали е възможно да трият накладките постоянно ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetlin_dbg Публикувано 30 Май 2012 Сподели Публикувано 30 Май 2012 ...но тъй като забравих да напиша, че има силно нагряване на джантaтавероятно имаш и блокирал спирачен апарат...ако виенето е при десен завой,вероятно проблема е в левия лагер на главината,при ляв-в десния. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
keks4o Публикувано 30 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2012 Благодаря за бързите отговори. Сега изскачам навън и започвам разглобяване, пък после ще споделя какво се е получило. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 30 Май 2012 Сподели Публикувано 30 Май 2012 За да провериш за задържане на апаратите, вдигни я на крик и върти гумите на ръка - гледай дали задържа неестествено. Профилактично разглоби и почисти спирачните апарати - буталата, водачите и леглата им, смажи водачите със специална за целта грес (или рициново масло от аптеката ако нямаш такава грес), огледай гумените уплътнения и маншончета дали не са прокъсани и да влизат боклуци и задържането най-вероятно ще го забравиш като вероятна причина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 31 Май 2012 Сподели Публикувано 31 Май 2012 За виенето, ако е от лагер, като вдигнеш едната предна гума на крик, не забравяй да подпреш колата с дървен пън, освен с крика, я запали и я засили, после освободи от скорост и гасиш мотора. Шума е много характерен, ако е тръгнал да си отива лагера Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blago Публикувано 23 август 2012 Сподели Публикувано 23 август 2012 Здравейте, имам едно питане за един датчик( и аз незнам какво е точно ). Намира се под главния спирачен цилиндър точно в пластмасата му в долния и край има един куплунг от които излиза кабел с две жила, който при мен е отрязан в другия му край от незнайно от кого. Някой може ли да ми каже за какво е този датчик и къде трябва да е бил свързан ? Галант ЕА2А. Благодаря за мненията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 23 август 2012 Сподели Публикувано 23 август 2012 Здравейте, имам едно питане за един датчик( и аз незнам какво е точно ). Намира се под главния спирачен цилиндър точно в пластмасата му в долния и край има един куплунг от които излиза кабел с две жила, който при мен е отрязан в другия му край от незнайно от кого. Някой може ли да ми каже за какво е този датчик и къде трябва да е бил свързан ? Галант ЕА2А. Благодаря за мненията. Главния спирачен цилиндър не е ли метален? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 25 август 2012 Сподели Публикувано 25 август 2012 (редакция) Здравейте, имам едно питане за един датчик( и аз незнам какво е точно ). Намира се под главния спирачен цилиндър точно в пластмасата му в долния и край има един куплунг от които излиза кабел с две жила, който при мен е отрязан в другия му край от незнайно от кого. Някой може ли да ми каже за какво е този датчик и къде трябва да е бил свързан ? Галант ЕА2А. Благодаря за мненията. Така като те слушам, това е датчика за АБС-а, принципно е забит в шенкела .. вероятно джамбазки номера са това, светел е АБС-а и са го забаламосали нещо, но без един датчик нямаш АБС определено, дори и да не свети.. .. иди на диагностика и виж как е положението :rolleyes: . На кое колело е това ? P.S. Ето ти линк към схемата на датчиците за да се ориентираш дали е това. %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifP.S2. Ако това на аватара е твоята, с тоя ксенон на рефлекторите заслепяваш адски - махни го или сложи лупи :please: . Редактирано 25 август 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blago Публикувано 27 август 2012 Сподели Публикувано 27 август 2012 Колеги благодаря за мненията, но явно не сте ме разбрали нещо. Става въпрос за кабел с куплунг(куплунга излиза от пластмасовото казанче на главния спирачен цилиндър в най-долната му част). Другия край на кабела е прекъснат(отрязан)и виси във въздуха. Въпросът ми е, за какво е този кабел и къде е бил свързан ? P.S. На снимката е моята кола и нямам ксенон колега ;) Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 27 август 2012 Сподели Публикувано 27 август 2012 Колеги благодаря за мненията, но явно не сте ме разбрали нещо. Става въпрос за кабел с куплунг(куплунга излиза от пластмасовото казанче на главния спирачен цилиндър в най-долната му част). Другия край на кабела е прекъснат(отрязан)и виси във въздуха. Въпросът ми е, за какво е този кабел и къде е бил свързан ? А, това е кабела от нивомера за нивото на сп. течност .. служи като намалее в казанчето да ти светне на таблото червената ламБа за ръчната спирачка, та да се усетиш .. къде е другия му край - ще погледна схемите по-късно днес и ще пиша, ако някой междувременно не ме изпревари.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tsanislav Публикувано 4 септември 2012 Сподели Публикувано 4 септември 2012 Колеги, и аз имам едно въпросче. Ще съм много признателен ако някой ми каже ориентировъчно(по-добре и сточност де) сумичката, която трябва да приготвя за спирачките на галанта.Според мен за смяна са само задните, но ако цената не е висока, може да се замисля за цялостно подменяне на дискове и накладки. Все пак за мен спирачката по важност е преди газта. Поздрави!Благодарско предварително! :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
konoko Публикувано 4 септември 2012 Сподели Публикувано 4 септември 2012 Виждам галанта е EA2A - 98г. т.е. би трябвало да е с малките дискове отпред - 256mm, а отзад са 262mm.Като накладки бих препоръчал тези от линк-а - черните са директен OEM заместител, зелените са с подобрени спирачни способности.Лично за мен това са вариантите, другото е малко стрелба в тъмното. Ако шофираш нормално, за мен - черните са правилния избор.За дискове пак бих препоръчал EBC, но цените са по високи спрямо на алтернативите който ще намериш на нашия пазар.И не на последно място по-важност - колата е вече на 14 години, не е лоша идея да се рециклират спирачните апарати, тъй като това вероятно не е правено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 4 септември 2012 Сподели Публикувано 4 септември 2012 Колеги, и аз имам едно въпросче. Ще съм много признателен ако някой ми каже ориентировъчно(по-добре и сточност де) сумичката, която трябва да приготвя за спирачките на галанта.Според мен за смяна са само задните, но ако цената не е висока, може да се замисля за цялостно подменяне на дискове и накладки. Все пак за мен спирачката по важност е преди газта. Поздрави!Благодарско предварително! :mitsu-smiley:Дисковете на Брембо са по 75 лв. предните, 65 лв. задните . Идеално се комбинират с накладки Брембо или Бош, около 40-45 лв. предните и към 50 лв. задните .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tsanislav Публикувано 4 септември 2012 Сподели Публикувано 4 септември 2012 (редакция) Дисковете на Брембо са по 75 лв. предните, 65 лв. задните . Идеално се комбинират с накладки Брембо или Бош, около 40-45 лв. предните и към 50 лв. задните ..Благодаря за бързия отговор!!! :icon_rock:А за EBC колко ще ми струва и има ли смисъл?? :icon_blush: Редактирано 4 септември 2012 от tsanislav Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 4 септември 2012 Сподели Публикувано 4 септември 2012 А за EBC колко ще ми струва и има ли смисъл?? :icon_blush:Доста повече ще ти струват, а за смисъла, не знам дали има, ама ако си поставиш за цел да ги изкривиш, ще я постигнеш и с тях .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tsanislav Публикувано 5 септември 2012 Сподели Публикувано 5 септември 2012 Доста повече ще ти струват, а за смисъла, не знам дали има, ама ако си поставиш за цел да ги изкривиш, ще я постигнеш и с тях .. Благодаря :icon_clap: Значи ще са Brembo и дисковете и накладките :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 септември 2012 Сподели Публикувано 5 септември 2012 Благодаря :icon_clap: Значи ще са Brembo и дисковете и накладките :icon_thumbup:.........не си слагай ментета........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
demoman Публикувано 5 септември 2012 Сподели Публикувано 5 септември 2012 Като са толкова кашкавалени тия дискове и накладки, няма ли някакви афтърмаркет, които да са с по-добри характеристики? И ако има, колко по-скъпо излизат от оригиналните? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tsanislav Публикувано 5 септември 2012 Сподели Публикувано 5 септември 2012 .........не си слагай ментета........ Аааа какво имаш предвид? Brembo менте ли са? Ако има по-добър вариант - споделете ) :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 6 септември 2012 Сподели Публикувано 6 септември 2012 Аааа какво имаш предвид? Brembo менте ли са? Ако има по-добър вариант - споделете ) :DИма и брембо менте. Абе моите задни спирачки на вр а свалих, почистих, раздвижих, гресирах, няма никой на стенда. Предните спират като за 2 коли, ръчната супер, задни спирачки няма. Шантава работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 6 септември 2012 Сподели Публикувано 6 септември 2012 как тъй бре?! Моите задните цепят мрака, валовете туй сочат Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 6 септември 2012 Сподели Публикувано 6 септември 2012 Ако има по-добър вариант - споделете ) :DИма по добър вариант, истинско Брембо ..:D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.